Wednesday, August 3, 2011

တိမ္ေရာင္စံုခ်ိန္မွာ (အပိုင္း - ၃)

 
အပိုင္း(၃)

က်မတို႔အတြက္ ၇ ႏွစ္ေက်ာ္ကာလကို အားတင္းျဖတ္ေက်ာ္ရင္း က်မေထာင္က လြတ္ေျမာက္လာခဲ့ပါတယ္။ လြတ္မယ့္ရက္ကို ႀကိဳမသိဘဲ လြတ္ခဲ့တဲ့ က်မက အေမ့ဆီကို ႀကိဳအေၾကာင္း မၾကားႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ေန႔လည္လြတ္တာမို႔ က်မထက္ အရင္ေစာလြတ္သြားတဲ့ ၿမိဳ႕ခံေထာင္က်ဖက္ သူငယ္ခ်င္းအိမ္ေတြ ခဏသြားရင္း ေနာက္တေန႔မွာ က်မတို႔ ၿမိဳ႕ေလးဆီကို ရထားစီးလို႔ ျပန္ခဲ့ပါတယ္။

ဘူတာကေန က်မတို႔အိမ္ကို အျပန္လမ္းတေလွ်ာက္မွာ သိတဲ့လူေတြလည္း သိသလို ႏႈတ္ဆက္၊ မသိတဲ့ လူေတြကိုလည္း မသိသလိုၾကည့္ၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ျပန္ခဲ့တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ က်မတို႔ရပ္ကြက္ထဲေရာက္ေတာ့ အိမ္ပံုစံေတြက အရင္နဲ႔မတူ၊ ဟာလာဟင္းလင္း ျဖစ္ေနသလို ခံစားရတဲ့အျပင္ က်မတို႔ အိမ္ဝန္းနားေရာက္ခါနီးမွာေတာ့ ထူးျခားခ်က္ကို က်မ သိလုိက္ရပါၿပီ။ က်မတို႔ရပ္ကြက္ မီးေလာင္ခံထားရၿပီလို႔။ စိတ္ထဲကပူပူပင္ပင္နဲ႔ အိမ္ဘက္ဆီ အျမန္ေလွ်ာက္လာေတာ့ က်မတို႔ျခံဝန္းထဲမွာ အိမ္မည္ကာရွိတဲ့ အိမ္ေလးတလံုးကို ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ အိမ္ေရွ႕မွာ အေမက ျခံဝန္းေလးကို အမႈိက္လွဲေနတယ္ ထင္ရပါတယ္။ ကုန္းကုန္း ကုန္းကုန္းနဲ႔ လုပ္ေနတာ ေတြ႔လိုက္ရတယ္။


“အေမ” လို႔ က်မ ေခၚသံၾကားလိုက္ေတာ့ လွည့္ၾကည့္လို္က္တဲ့ အေမ့မ်က္လံုးေတြကေတာ့ ေတာက္ပ ရႊန္းစိုသြားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ “မီးေလာင္လိုက္တာ တရပ္ကြက္လံုး ျပာျဖစ္သြားတာပဲ သမီးေရ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၃ လေလာက္ကေပါ့။ သမီးကိုေျပာရင္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မွာစိုးလို႔ မေျပာျဖစ္ခဲ့တာေလ” … တဲ့။ က်မတို႔ျခံနဲ႔ဆက္ေနတဲ့ ျခံက အမဝမ္းကြဲေတြလည္း မီးေလာင္တဲ့အထဲပါသြားတဲ့အျပင္ အတြင္းပစၥည္းေတာင္ မရလုိက္ဘူးတဲ့။ အေမကေတာ့ “အတြင္းပစၥည္းေလးေတြရေအာင္ ယူလုိက္ႏိုင္လို႔ အခုလို ဒီေနရာေလးမွာပဲ ဆက္ေနႏုိင္တာေပါ့ သမီးရယ္” လို႔ ျပံဳးျပံဳးရႊင္ရႊင္ ေျပာျပေနပါေသးတယ္။

အေမ ခုနက ဘာလုပ္ေနတာလဲ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အုန္းလက္ေႂကြေတြကို လိုက္ေကာက္ေနတာ ျမင္လိုက္ရပါတယ္။ “ဘာလုပ္ဖို႔လဲ အေမ” ဆိုေတာ့ “အုန္းတံျမက္စည္း လုပ္မလို႔ေလ” တဲ့။ “ေအာ္” … ဆိုၿပီး က်မ ဘာမွ ဆက္မေျပာႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ အိမ္ထဲကိုဝင္လိုက္ေတာ့ အုန္းတံျမက္စည္း ေလးငါးခုကို ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ “ေစ်းထဲမွာ သြားသြင္းေရာင္းတယ္ သမီးရဲ႕။ အမိႈိက္ကလည္း ပိုက္ဆံရွာလို႔ရတယ္ေလ” လို႔ အေမက က်မကို ခပ္ေအးေအး ေျပာျပေနပါတယ္။ က်မတို႔ ျခံေနာက္ပိုင္းက အုန္းပင္ေတြကေတာ့ မီးေလာင္တာကို မသိသလို စိမ္းလန္းေနတာ ေတြ႔ရလို႕ နည္းနည္း ဝမ္းသာမိပါေသးတယ္။ အေဖက သူ႔ အုန္းပင္ေတြကို သိပ္ႏွစ္သက္တာ မဟုတ္လား။

“အေမ … အေဖ့သတင္း ဘာၾကားေသးလဲ” လို႔ ေထာင္ထဲမွာ ေမးခြင့္မရတဲ့ ေမးခြင့္မသာခဲ့တဲ့ ေမးခြန္းကို က်မ ေမးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ “သမီးအေဖေတာ့ ေတာထဲမွာ အသက္ရွင္လွ်က္ပဲလို႔ ၉၄၊ ၉၅ ေလာက္က သတင္းရတယ္ေလ။ သူ လုပ္ခ်င္ရာကို လုပ္ေနႏိုင္တယ္ဆိုပဲ အေမ ေက်နပ္ပါတယ္။ ဒီေခတ္ႀကီးထဲမွာ လူျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ အေမတို႔ကုသိုလ္ကံပဲေပါ့ သမီးရယ္။ အခု သမီး ျပန္ေရာက္လာေတာ့ အေမ ပိုေတာင္ေပ်ာ္ေသးတယ္။ အခုဆုိ မနက္ပိုင္းမွာ အေမ မုန္႔ဟင္းခါးေရာင္းတယ္ သမီးရဲ႕။ ေရာင္းေကာင္းသား၊ အေမနဲ႔သမီး စားဖို႔ေတာ့ ေလာက္ပါတယ္။ အခု ဒီျခံကိုေတာင္ သူမ်ားေတြ လာေတာင္းဝယ္ၾကတယ္။ ဘာလို႔ေရာင္းရမွာလဲေနာ္။ ဒီေျမ ဒီျခံကို အေမတုိ႔ေခၽြးနည္းစာနဲ႔သမီးအေဖ လုပ္အားေတြနဲ႔ ပိုင္ဆိုင္ထားတာပဲဟာ။ အခုသမီး ျပန္လာသလိုပဲ သမီးအေဖျပန္လာရင္လည္း ဒီေနရာကိုပဲ သူ ျပန္လာမွာေလ။ ဟုတ္တယ္မလား၊ သမီးနဲ႔အေမ ဒီက ေစာင့္ေနတာေပါ့ေနာ္”

စကားအရွည္ႀကီးကို မနားတမ္းေျပာရင္း အေမက အေဖ့ကိုေမွ်ာ္ေနေၾကာင္း သိေစလုိက္တယ္ ထင္ပါရဲ႕။ က်မတုိ႔ အဲဒီေန႔က စကားေတြ ေျပာလို႔မကုန္သလိုပဲ။ တခါမွမသိဘူးတဲ့ တစိမ္းေတြရဲ႕ ေစာင့္ေရွာက္မႈေတြ၊ ရပ္ကြက္သူ ရပ္ကြက္သားေတြရဲ႕ ေစာင့္ေရွာက္မႈေတြ အေၾကာင္းအေမက စီကာပတ္ကံုး ေျပာေနေလရဲ႕။ က်မ လြတ္လာမွန္းသိလို႔ လာေတြ႔တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြရွိသလို လာမေတြ႔ရဲတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ အိမ္နီးခ်င္းတခ်ဳိ႕ေတြကိုလည္း အေမက စိတ္မနာဖို႔ စိတ္မေကာင္းမျဖစ္ဖို႔ က်မကို တရားခ်ေနေသးတယ္။

အေမက က်မ ထင္ထားတာထက္ ေလာကဓံကို ပိုၿပီးခံႏိုင္တယ္ဆိုတာကို က်မ သိလုိက္ရပါတယ္။ အခက္အခဲေတြၾကားမွာ အေမဟာ ႐ုန္းကန္ႏို္င္တယ္။ ေနာက္ စိတ္ဓာတ္ခိုင္မာတယ္ ဆိုတာကို အေဖသိရင္ ေက်နပ္ေနမွာပါပဲ။

က်မ ျပန္ေရာက္ၿပီး အေမနဲ႔ မုန္႔ဟင္းခါးဆုိင္ေလးမွာ အတူေရာင္းခ်ခဲ့ပါတယ္။ က်မပါ ကူညီလိုက္ေတာ့ အေမ့ဆုိင္ေလးဟာ အင္မတန္ လူႀကိဳက္မ်ားတဲ့ ေရာင္းအားေကာင္းတဲ့ဆိုင္ေလး ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ က်မ ျပန္ေရာက္လာၿပီးတဲ့ေနာက္ စိတ္ခ်မ္းသာ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္လို႔ထင္ရတဲ့ အေမ့ဘဝေလးမွာ မထင္မွတ္ပဲ ကံၾကမၼာက အလစ္ဝင္ တုိက္ခိုက္ျပန္ပါတယ္။ အေမမွာ ရွိေနတဲ့ မၾကာခဏ ဗို္က္ေအာင့္ေရာဂါဟာ အစာအိမ္ကင္ဆာ တဲ့။ အေမကေတာ့ အျပံဳးမပ်က္ပါဘူး။ အမ်ဳိးထဲက အမဝမ္းကြဲ တေယာက္ကိုေခၚလို႔ က်မ ဘဝကို (သူ မရွိတဲ့ အခ်ိန္မွာ) တေယာက္တည္း အားမငယ္ေစဖို႔ စီမံေပးေနျပန္ပါတယ္။ မုန္႔ဟင္းခါးဆိုင္ေလးကို အမဝမ္းကြဲ အပ်ဳိႀကီးနဲ႔ က်မ ဆက္ထြက္ခဲ့ၿပီး အေမ့ေဆးဖိုးကို ႀကိဳးစားရွာေဖြရပါတယ္။ အေမ့ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ကို ဆရာဝန္ေတြက ၆ လေလာက္လို႔ေျပာေပမယ့္ က်မတုိ႔ကေတာ့ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ျပဳစုကုသေပးခ်င္ေဇာနဲ႔ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။

အေမက အင္မတန္ ခံရခက္တဲ့ ပူေလာင္မႈေတြနဲ႔ ကင္ဆာေရာဂါကို တခ်က္မွ မၿငီးျငဴဘဲ တရားနဲ႔႐ႈမွတ္ရင္း၊ သက္သာဖြယ္ အျဖစ္ က်မတို႔တိုက္တဲ့ေဆးဝါးေတြကို ေသာက္သံုးရင္း သူ႔ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ေတြကို တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ေက်ာ္ျဖတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။ က်မကေတာ့ ေထာင္ကထြက္လာမွာ အေမ့ကို အရင္ထက္ပိုတြယ္တာလာသလို ပိုလို႔နားလည္လာပါတယ္။ အေမဟာ စကားထဲမွာ အေဖ့အေၾကာင္းေျပာခဲေပမယ့္ ေန႔တုိင္းေမွ်ာ္ေနတယ္ဆိုတာကို သိသာေစတဲ့အခ်က္က အျမဲ ထမင္းပိုခ်က္တတ္တာ၊ အေဖႀကိဳက္တတ္တဲ့ ဟင္းေတြကို မၾကာခဏခ်က္တာေတြက သိသာေစပါတယ္။ အေမ ေနမေကာင္းေတာ့ က်မ ထမင္းခ်က္ရင္လည္း အေမ့လို အျမဲပဲ ထမင္းပိုခ်က္ ေပးတတ္ခဲ့ပါၿပီ။

က်မ ေထာင္က လြတ္လာၿပီး ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္မွာပဲ အေမ ဆံုးပါးသြားခဲ့ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးကို ဘာမွနားမလည္တဲ့ အေမက ႏိုင္ငံအတြက္ အလုပ္လုပ္ေပးခ်င္တဲ့၊ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံခ်င္တဲ့ ခင္ပြန္းျဖစ္သူနဲ႔ သမီးျဖစ္သူအတြက္ သူတတ္ႏိုင္သေလာက္ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားအျပင္ သူ႔ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္၊ သူ႔ဘဝကို စြန္႔လႊတ္ေပးဆပ္ရင္း၊ သူ႔ခံစားခ်က္ေတြကို ၿမိဳသိပ္ထိန္းသိမ္းရင္းနဲ႔ ျဖည့္ဆည္းေပးသြားခဲ့ပါတယ္။ အေမ့ စြန္႔လႊတ္မႈေတြအတြက္ ဘယ္သူေတြ သိသိ မသိသိ သမီးကေတာ့ ထာဝရ ေလးစားေနဦးမွာပါ အေမရယ္။ အေမ့လို အေမေတြ သမီးတို႔တိုင္းျပည္မွာ အမ်ားႀကီးရွိေနဦးမယ့္ ေခတ္ႀကီးမဟုတ္လား အေမရယ္။ အေမ ကြယ္လြန္ေတာ့ အေမ့ရဲ႕ ေခါင္းအံုးေအာက္က စာေလးတေစာင္ကို ဖတ္ရပါတယ္။

ကိုညိဳေမာင္ေရ …

ႏိုင္ငံေရးကို ဘာမွနားမလည္ေပမယ့္ တိုင္းျပည္အတြက္ ေကာင္းေအာင္လုပ္မယ့္ ေယာက္်ားတေယာက္ကို ေပးလွဴခဲ့တယ္လို႔ က်မ သေဘာထားပါတယ္။ က်မတို႔ ဒီဘဝ ျပန္မဆံုႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုတာကို သိလုိက္ရေတာ့ က်မ ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မလာႏိုင္ေတာ့မယ့္သူကို ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။
ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။
 …………………

မခင္သစ္

႐ိုး႐ိုးေလးနဲ႔ က်မ အေဖကို ႏႈတ္ဆက္သြားေၾကာင္း ထပ္ခါထပ္ခါ ေရးထားခဲ့တဲ့ စာတေစာင္ပါပဲ။ အဲဒီစာထဲမွာ မဆံုးႏိုင္တဲ့ အသံမဲ့စကားေတြ၊ မေပ်ာက္ျပယ္မဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတြ ေပ်ာ္ဝင္ေနတယ္ဆိုတာ က်မ ခံစားသိေနပါတယ္ အေမ။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။



 

1 comment:

ဘုန္းေက်ာ္ said...

မသႏၱာရယ္ ျဖစ္မွ ျဖစ္ရေလ....