(တစ္)
ကိုႏိုင္ဝင္းဟာ တကယ္ေတာ့ အႏုပညာေမွာ္ဝင္စားသူပါ။ သူ႔႐ုပ္ပံုလႊာ တစိတ္တပိုင္းကို ျပည္ပမွာ ထုတ္ေဝတဲ့ ႏိုင္ဝင္းေဆြ အမွတ္တရ စာအုပ္မွာ 'မိုင္းယန္းတိုက္ပြဲၾကားက ကိုႏိုင္ဝင္းေဆြ' ဆိုတဲ့ ေခါင္းစည္းနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ ေဆာင္းပါးတပုဒ္ ေရးခဲ့တယ္။
‘၈’ ေလးလံုးကာလ စစ္ပြဲၾကားမွာ ေပ်ာ္ရႊင္တက္ႂကြလန္းဆန္းေနတဲ့ သူ႔ရဲ႕ပံုရိပ္ပါ။ စစ္ရဲ႕အနိ႒ာ႐ံုေတြၾကား ျဖတ္သန္းေနရေသာ္လည္း သူ႔ရဲ႕ဇာတိစိတ္က လြတ္လပ္မႈနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပါ။
သူဟာ ႐ိုးသားတယ္
အႏုပညာကို ခ်စ္တယ္
စိတ္ခံစား လြယ္တယ္
မေကာက္က်စ္ဘူး။
ဒါေတြက ကိုႏိုင္ဝင္းကို ခ်စ္ခင္ႏွစ္လို႔ဖြယ္ လူတေယာက္ျဖစ္လာေစခဲ့တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ထင္တယ္။
၁၉၇၂ ေျမာက္ဥကၠလာ ေက်ာက္ေရတြင္း ကိုႏိုင္ဝင္းရဲ႕ႏွင္းဆီျခံမွာ သူ႔ကို ကြၽန္ေတာ္ စတင္ သိကြၽမ္းပါတယ္။
ဆရာဒဂုန္တာရာ ထိန္းေၾကာင္းေပးတဲ့ 'ဆည္းဆာ' စာေပဝိုင္းမွာ ျဖစ္တယ္။ ထိုအခ်ိန္က သူဟာ 'မဟူရာေမတၱာ' 'မသိန္းရွင္' 'ေႏြတည' 'ျမစံပယ္႐ံု' စတဲ့ ဝတၳဳမ်ားနဲ႔ ထင္ရွားေနသူပါ။ ေတာင္ငူ ေက်းလက္သားျဖစ္ေသာ္လည္း အညာသားလို ညိဳေမွာင္တဲ့အသားအေရနဲ႔ ႏွစ္လိုဖြယ္ျပံဳးတတ္သူပါ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူငယ္စိတ္နဲ႔ ရဲေဘာ္လိုဆက္ဆံရင္း စာေပ၊ အႏုပညာ၊ ႏိုင္ငံေရး မေမာႏိုင္မပန္းႏိုင္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကတယ္။ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ဘဝျဖတ္သန္းမႈမ်ားကိုလည္း ႐ိုးသားမႈအရင္းခံစိတ္နဲ႔ ဖလွယ္ခဲ့ၾကတယ္။
ဒီေနာက္ ကိုႏိုင္ဝင္းတေယာက္ ေမာ္စီတုန္း လက္ေရြးစင္က်မ္း ျမန္မာဘာသာျပန္ ေလးတြဲရွစ္အုပ္ကို သယ္ေဆာင္ၿပီး ရြာျပန္သြားတယ္ ၾကားရတယ္။ ျပန္ေတြ႔တဲ့အခါ ကြၽန္ေတာ့ဘဝဟာ အခုမွ အဓိပၸာယ္ရွိရွိနဲ႔ စတင္တယ္လို႔ ကိုႏိုင္ဝင္းတေယာက္ ေတြ႔တဲ့ရဲေဘာ္တိုင္းကို ေျပာေနေတာ့တယ္။
ကိုႏိုင္ဝင္းတေယာက္ အႏုပညာတင္မက ႏိုင္ငံေရးကိုပါ ဝင္စားသြားပါၿပီ။ ၇၄-၇၅-၇၆ အံုႂကြမႈမ်ားကို ျဖတ္သန္းလိုက္ရတဲ့အခါ ကိုႏိုင္ဝင္းဟာ ေခတ္ၿပိဳင္လူငယ္တိုင္းလိုပဲ လူတန္းစားတိုက္ပြဲနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရးကို စိတ္အားထက္သန္လာပါတယ္။
ဒီေနာက္ ကိုႏိုင္ဝင္းတေယာက္ 'မိုးႀကိဳမုန္တိုင္း' ထဲမွာ လြင့္ေမ်ာသြားရင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဆက္ျပတ္သြားတယ္။ ၁၉၈ဝ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ‘ပန္ဆန္း’ မွာ ျပန္ဆံုၾကတယ္။ တခရီးထဲသြားေနၾကရင္ ဘယ္လမ္းကသြားသြား တေနရာမွာ ျပန္ဆံုၾကတာပဲ မဟုတ္လား။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။
No comments:
Post a Comment