ငယ္မူငယ္ေသြးျပန္ၾက
ရန္ကုန္မွာရွိတဲ့ စီနီယာ ေက်ာင္းသားေဟာင္းႀကီးေတြ လာျဖစ္ေအာင္ လာဖို႔လည္း တုိက္တြန္းေပးပါဦးလို႔ ေျပာၾကတယ္။ အသက္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ ခုနစ္ဆယ္ေက်ာ္ႀကီးေတြ ျပန္ဆံုေတြ႔ၾကတဲ့အခါ ငယ္မူငယ္ေသြးေတြ ျပန္ၿပီး တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ စၾကေနာက္ၾက ငယ္က်ဳိးငယ္နာေတြေဖာ္ၾက လုပ္တာေတြၾကည့္ၿပီး ၾကည္ႏူးရလြန္းလို႔ပါလို႔လည္း ေျပာၾကတယ္။
ဟုတ္ပါတယ္။ ငယ္ေပါင္းေတြ ဆံုတဲ့အခါ ဘယ္သူမဆို ေပ်ာ္ၾကတာပါပဲ။ ရန္ကုန္မွာေနၾကတဲ့ အတန္းတူ သူငယ္ခ်င္း သံုးေလးေယာက္ဆံုၿပီး တခါတေလ လာၾကတဲ့အခါ အားလံုး ဝမ္းသာေပ်ာ္ရႊင္ၾကတယ္။ ဒီအသက္ ဒီအရြယ္မွာ ကိုယ့္ကို မင္းနဲ႔ငါနဲ႔ ေျပာသံၾကားရတာေလာက္ ပီတိျဖစ္ရတာ ဘာမွမရွိပါဘူး။ အင္မတန္ ၾကည္ႏူးစရာ ေကာင္းတယ္။
အန္ကယ္ႀကီးနဲ႔ ဘဘ
နာမည္ကို 'ဦး ကို ေမာင္' မပါဘဲ နာမည္အရင္းအတိုင္း ေခၚသံမၾကားရတာ ႏွစ္ေပါင္း ေလးငါးဆယ္ေလာက္ ရွိၿပီဆိုေတာ့ ဒီလို အေခၚခံရတာ အင္မတန္ ဝမ္းသာေက်နပ္ရတယ္။ အားလံုးအသက္ေတြက ခုနစ္ဆယ္တန္းေတြဆိုေတာ့ အန္ကယ္ႀကီးတို႔၊ ဘဘတို႔ဆိုတဲ့ ေခၚသံေတြပဲ ေန႔တိုင္း ၾကားေနရတာ မဟုတ္လား။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ကို မင္းတလံုးငါတလံုးနဲ႔ ေျပာသံနားေထာင္ရတာလည္း အင္မတန္ အရသာရွိပါတယ္။ လဖုန္း ေက်ာင္းသားေဟာင္းေတြထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဒုတိယအႀကီးဆံုး ေက်ာင္းသားေဟာင္းႀကီးေတြ ျဖစ္ေနၾကၿပီေလ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ထက္ တတန္း ပိုေရွ႕ေရာက္တဲ့ ေက်ာင္းသားေဟာင္းေတြက သံုး၊ ေလးေယာက္ေလာက္ပဲ က်န္ေတာ့တာကိုး။ ဒီေတာ့လည္း ဘဘ အေခၚခံရတာ သဘာဝက်ပါတယ္။
စာေရးဆရာျဖစ္ရတာ ေက်နပ္စရာ
ကန္ေတာ့ခံ ဆရာေတြထဲမွာလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကန္ေတာ့ရမယ့္ ဆရာျဖစ္ခဲ့သူဆိုလို႔ ဆရာဦးျမေသာင္း တေယာက္တည္း က်န္ပါေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေတြ႔ခ်င္ ကန္ေတာ့ခ်င္ေပမယ့္ က်န္းမာေရး မေကာင္းသူဆိုေတာ့ တႀကိမ္တခါမွ ကန္ေတာ့ပြဲကိုအေရာက္သြားၿပီး မကန္ေတာ့ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ အေဝးကပဲ စိတ္နဲ႔မွန္းၿပီး ကန္ေတာ့ရတယ္။ သြားႏုိင္လာႏိုင္တဲ့သူေတြကိုေတာ့ တိုက္တြန္း ႏိႈးေဆာ္ေပးပါတယ္။ ေက်နပ္စရာေကာင္းတာေလး တခုကေတာ့ မိခင္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးနဲ႔ ဆရာမ်ားကို စာနဲ႔ ကန္ေတာ့ပန္းဆင္ႏိုင္တာ ျဖစ္တယ္။ စာေရးဆရာျဖစ္ရတာ ဒီအခ်က္တခ်က္နဲ႔ပဲ ေက်နပ္စရာ ေကာင္းေနပါၿပီ။
ေစတနာ႐ိုက္
ကြၽန္ေတာ္တို႔ေခတ္ ေက်ာင္းသားတိုင္းမွာ 'မိခင္ေက်ာင္းေတာ္'ဆိုတဲ့ အစြဲအလမ္း အင္မတန္ ႀကီးၾကပါတယ္။ ကိုယ့္ေက်ာင္းကိုယ္ သိပ္ၿပီး ခ်စ္ၾက၊ ဂုဏ္ယူၾကတယ္။ ဆရာေတြကိုလည္း ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈ ရွိၾကတယ္။
႐ိုက္လည္း ခ်စ္ၾကတာပဲ။ အသက္ႀကီးလာတဲ့အခါဆိုရင္ အ႐ိုက္သန္တဲ့ဆရာကို ပိုၿပီးေတာင္ သတိရ တမ္းတေလ့ရွိတယ္။ ေစတနာ႐ိုက္ ျဖစ္တာကိုး။
အခုေခတ္လို က်ဴရွင္ဆရာဆိုတာလည္း မရွိဘူးေလ။ စာသိပ္အားနည္းတဲ့ ေက်ာင္းသားဆိုရင္ ဆရာေတြက စာေမးပြဲနီးတဲ့အခါ အိမ္ေခၚၿပီး သင္ေပးေလ့ရွိတယ္။ ဘာ က်ဴရွင္ခမွ ယူတာ မဟုတ္တဲ့အျပင္ မုန္႔ခ်ိန္တန္မုန္႔၊ ထမင္းခ်ိန္တန္ ထမင္းေကြၽးၿပီး သင္ၾကတာ။
ေစတနာဆရာနဲ႔ က်ဴရွင္ဆရာ
နယ္က ဆရာ၊ ဆရာမေတြဆိုရင္ ေက်ာင္းနဲ႔သံုးေလးမိုင္ေဝးတဲ့ ရြာေတြက လာတက္ရတဲ့ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြကို စာေမးပြဲနီးတဲ့အခါ တလကိုးသီတင္းကို အိမ္မွာ ညအိပ္ညေန ေခၚထားၿပီး သင္ေပးၾကတယ္။ က်ဴရွင္ခတို႔၊ ထမင္းဖိုးတုိ႔ယူ တာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြက မခ်စ္ဘဲ၊ မေလးစားဘဲ ဘယ္ေနေတာ့မႇာလဲ။ ေက်ာင္းသား တင္မကဘူး။ ေက်ာင္းသားမိဘေတြကပါ ခ်စ္ခင္ ၾကည္ညိဳၾကတယ္။
အခုေခတ္ေရာက္ေတာ့ ၿမိဳ႕တကာ နယ္တကာမွာ က်ဴရွင္ေတြ ေခတ္စားလာၾကတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြက ေက်ာင္းထက္ က်ဴရွင္ကိုပိုၿပီး အားကိုးၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ေက်ာင္းခ်စ္စိတ္၊ ဆရာခ်စ္စိတ္ေတြ ေလ်ာ့နည္းသြားတယ္။ ေက်ာင္းသားရဲ႕အိမ္ကို ဆရာေခၚၿပီး ဝိုင္းလုပ္သင္တဲ့ေခတ္ ေရာက္လာေတာ့ ဆရာအေပၚမွာ လံုးဝ အ႐ိုေသ တန္သြားေတာ့တယ္။
က်ဴရွင္က ဖ်က္ဆီးလိုက္တာ
ေက်ာင္းသားက ဆရာကို မႀကိဳက္ရင္ ျဖဳတ္ပစ္ၿပီး ခ်က္ခ်င္း ေနာက္တေယာက္ ငွားတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဆရာက ေက်ာင္းသားကို မ်က္ႏႇာခ်ဳိေသြးၿပီး ေခ်ာ့သင္ရတယ္။ ေက်ာင္းသားတင္ မဟုတ္ေသးဘူး။ ေက်ာင္းသား အေဖကိုပါ မ်က္ႏွာခ်ဳိေသြးရတာ။ အဲဒီလို ဆရာမ်ဳိးေတြ မ်ားသထက္မ်ားလာေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြက ဆရာကို ႐ိုေသေလးစားတဲ့စိတ္ ဘယ္လိုလုပ္ ရွိေတာ့မႇာလဲ။
က်ဴရွင္ေတြ ေခတ္စားလာကတည္းက ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြမွာ ေက်ာင္းခ်စ္စိတ္၊ ဆရာခ်စ္စိတ္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားရတာ ျဖစ္တယ္။ 'မိခင္ေက်ာင္းေတာ္' ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းမ်ဳိး ဒီေခတ္ ေက်ာင္းသားေတြၾကားမွာ မရွိေတာ့ဘူး။ ျမန္မာလိုေရာ၊ အဂၤလိပ္လို အသံုးပါ ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီ။ ဒီေခတ္ ဘြဲ႔ရတဲ့အရြယ္ အမ်ားစုဟာ 'Alma Mata' ဆိုတဲ့စကား ၾကားေတာင္ မၾကားဖူးၾကေတာ့ဘူး။ အားလံုးကို က်ဴရွင္က ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္တယ္။
အေမလို ဆရာမႀကီးေတြ
ကြၽန္ေတာ္တို႔တုန္းကေတာ့ နည္းနည္းပဲရွိတဲ့ ျမန္မာလူမ်ဳိး ဆရာ၊ ဆရာမေတြ မဆိုထားနဲ႔ အျမဲတမ္း အိေႁႏၵ သိကၡာႀကီးေတြနဲ႔ ေနေလ့ရွိၿပီး ျပံဳးခဲ၊ ရယ္ခဲတဲ့ မ်က္ႏွာျဖဴ ဖာသာႀကီးေတြနဲ႔ ဘရာသာေတြကိုေတာင္ ခ်စ္ခင္ေလးစားၾကတယ္။ ဒီေန႔အထိ အမွတ္ရေနဆဲ ျဖစ္တယ္။
ငယ္ငယ္ ကေလးဘဝက သင္ခဲ့ရတဲ့ ဆရာမႀကီး ေဒၚလွရင္၊ ဆရာမႀကီး ေဒၚလွေမနဲ႔ တီခ်ာ႐ို႕စ္ေမရီတို႔ဆိုရင္ အေမလိုကို ခ်စ္ခင္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ အလယ္တန္းေတြမွာ သင္ခဲ့ရတဲ့ ဆရာ ဦးထင္ေပၚ၊ ဆရာဦးတင္ဦး၊ ဆရာ စိန္၊ ဆရာဝီ၊ ဆရာဦးေအာင္စိန္၊ ဆရာဦးျမင့္ထြန္း၊ ဆရာဦးျမေသာင္း တို႔ဆိုရင္လည္း တဦးခ်င္းစီရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ကေလးေတြကို ဒီအသက္အရြယ္ ေရာက္တဲ့ထိ မွတ္မိေနပါေသးတယ္။
နိဗၺာန္ေဆာ္ေတြ
ဒီလို မွတ္မိေနတဲ့ ေက်းဇူးတရားေတြကို တႏွစ္တႀကိမ္ က်င္းပတဲ့ ဆရာကန္ေတာ့ပြဲေတြက ျပန္လည္ ဆန္းသစ္ေအာင္ ႏိႈးေဆာ္ေပးတာျဖစ္တဲ့အတြက္ အင္မတန္ မြန္ျမတ္လွပါတယ္။ ကမကထျပဳ ေဆာ္ၾသၾကသူေတြဟာလည္း ေက်းဇူးတင္ထိုက္သူေတြ ျဖစ္တယ္။ တပည့္ေတြကို ေက်းဇူးတရား မေမ့ၾကဖို႔ ႏိႈးေဆာ္ေပးတဲ့ နိဗၺာန္ေဆာ္ေတြ ျဖစ္သလို၊ ဘဝရဲ႕ ေနာက္ဆံုးဆည္းဆာခ်ိန္ကို ေရာက္ရွိေနၾကၿပီျဖစ္တဲ့ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမ ႀကီးေတြကို ပီတိဆိုတဲ့ အသက္ရႇည္ေဆး တုိက္ေကြၽးေပးတဲ့ သမားေတာ္ေတြလို႔လည္း ဆိုႏုိင္ပါတယ္။
ခ်မ္းသာမႈဆိုတာ
စိတ္၏ ခ်မ္းသာျခင္းသည္သာ အစစ္အမွန္ဆံုး ခ်မ္းသာျခင္း ျဖစ္တယ္။ မိမိရဲ႕ ေဆာင္ရြက္မႈေလးတခုေၾကာင့္ လူတဖက္သား ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးေနတာကို ျမင္ရတဲ့အခါ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ရင္တြင္းက ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးမႈဟာ ဘယ္လိုမွ ေရးျပလို႔ မရႏိုင္တဲ့ ခ်မ္းသာပီတိ ျဖစ္တယ္။ တျခား ႏိုင္ငံသားေတြ ခံစားဖူးခ်င္မွ ခံစားဖူးလိမ့္မယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဆရာ၊ ဆရာမေဟာင္းႀကီးေတြကို ေခါင္းျဖဴထိပ္ေျပာင္ တပည့္ေဟာင္းႀကီးေတြက ေျမမွာဝပ္စင္းၿပီး ဦးခိုက္ပူေဇာ္တာမ်ဳိးက ကမၻာမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ တခုတည္းသာရွိလို႔ ျဖစ္တယ္။ သူမ်ားႏိုင္ငံေတြမွာက 'ဆရာမ်ားေန႔' ေရာက္တဲ့အခါ ပို႔စ္ကဒ္ေလးပို႔တာေလာက္သာ ရွိတတ္ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း ျမန္မာျပည္မႇာ လူလာျဖစ္ရတာကို ဝမ္းသာတယ္။ ပီတိကို မွ်ေဝေပးၾကသူမ်ားကိုလည္း ေက်းဇူးတင္တယ္။
http://www.news-eleven.com/ မွ ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။
No comments:
Post a Comment