Thursday, November 11, 2010

စာဖတ္ပရိသတ္က ေရးခိုင္းလို႔ပါ (လူထု စိန္ဝင္း)

ထူးျခားျဖစ္စဥ္ တခုခုၾကားရၿပီဆိုရင္ မိတ္ေဆြမ်ားက ဖုန္းဆက္ၿပီး ဘာထူးလဲလို႔ အျမဲေမးတတ္ၾကတယ္။ အိမ္မွာက ဂ်ာနယ္တိုက္ေပါင္းစံုက လူေတြ၊ စာေပေလာကသားေတြ၊ ႏုိင္ငံျခားသား သတင္းေထာက္ေတြ ေန႔စဥ္
အဝင္အထြက္မ်ားသလို ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား လူငယ္လူရြယ္ေတြလည္း အလာမ်ားတာေၾကာင့္ သတင္းစံု ရပ္ကြက္အျဖစ္ သေဘာထားၿပီး ေမးၾကတာျဖစ္တယ္။

စာဖတ္သူမ်ားရဲ႕ေက်းဇူး

ဟုတ္သေလာက္လည္း ဟုတ္ပါတယ္။ အိမ္ထဲကအိမ္ျပင္ မထြက္ႏိုင္တဲ့သူ ျဖစ္ေပမယ့္ လူေပါင္းစံု ဝင္ထြက္ သြားလာေနတာေၾကာင့္ သတင္းေတြနဲ႔ အဆက္သိပ္မျပတ္ဘူး။ သတင္းေတြနဲ႔ အဆက္မျပတ္ေတာ့ ေခတ္ကိုမ်က္ျခည္မျပတ္ဘူး။ ေမတၱာနဲ႔ လာေရာက္ၾကသူေတြကို ေက်းဇူးတင္ရပါတယ္။ ‘နီးရာနက’ ေတြအျပင္ စာဖတ္သူမ်ားရဲ႕ ေက်းဇူးေတြလည္း မကင္းပါဘူး။

ျမန္မာျပည္ အႏွ႔ံအျပားက စာနဲ႔ေရးသူက ေရး၊ ဖုန္းဆက္သူကဆက္ၿပီး သတင္းစကားမ်ဳိးစံု ပါးတတ္ၾကတယ္။ အဲဒီေက်းဇူးေတြေၾကာင့္ ဒါေလာက္အမ်ားႀကီး စာေတြ ေရးႏိုင္ေနတာပါ။ အေတာ္မ်ားမ်ားက ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းေပါင္းစံုမွာ စာေတြအမ်ားႀကီး ေရးေနႏိုင္တာကို တအံ့တၾသ ျဖစ္ၾကတယ္။ မိတ္ေဆြမ်ားနဲ႔ စာဖတ္သူမ်ားရဲ႕ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ဒီလို ေရးေနႏိုင္တာပါလို႔ ျပန္ေျပာရပါတယ္။

ဘႀကီးမိုးရဲ႕စကား

ဒီအေၾကာင္းေျပာေတာ့ ဘႀကီးမိုးလို႔ လူသိမ်ားတဲ့ သူငယ္ခ်င္းႀကီး ေမာင္မိုးသူ ေျပာေလ့ေျပာထရွိတဲ့စကားကို သြားသတိရမိတယ္။ ေဒၚေဒၚ (လူထုအေမမာ)က ေမာင္မိုးသူကို ကာလသားႀကီးလုပ္ၿပီး လူငယ္ေတြၾကားမႇာ တဝါးဝါး တဟားဟား လုပ္ေနတာ ေတြ႔ျမင္ရတုိင္း စာမေရးဘဲ ေနရေကာင္းလားလို႔ ႀကိမ္းေမာင္းေလ့ ရွိတယ္။ “ေမာင္စိန္ဝင္းမ်ား ဘယ္ေလာက္ေရးေနသလဲ” လို႔လည္း ႏိႈင္းယွဥ္ ေျပာေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီအခါ ေမာင္မိုးသူက “ေဒၚေဒၚကလည္း သူက တေန႔လံုး အိမ္ထဲမွာပဲ ေနရတဲ့သူ၊ ေရးႏိုင္မွာေပါ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က လည္ရေသးတာ” လို႔ ျပန္ေျဖေလ့ရွိတယ္။

လိုင္စင္ရ ဒုကၡိတ

မွန္ပါတယ္။ အိမ္ထဲကအိမ္ျပင္ မထြက္ႏိုင္တာလည္း အေၾကာင္းတခု ျဖစ္ပါတယ္။ သာေရး၊ နာေရး ဆိုတဲ့ ေလာကဝတ္ေတြနဲ႔ ကင္းလြတ္ခြင့္ လိုင္စင္ရထားတဲ့ ဒုကၡိတတေယာက္ျဖစ္ေတာ့ ရွိရွိသမွ် အခ်ိန္အားလံုးကို ကိုယ္ႀကိဳက္သလို စီမံဖန္တီးခြင့္ရတယ္။ စာဖတ္ခ်င္သေလာက္ ဖတ္၊ ေရးခ်င္သေလာက္ ေရးေနႏိုင္တယ္။ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္း အားလံုးကလည္း “သူက အျပင္ထြက္ႏိုင္ရွာတာ မဟုတ္ဘူး” ဆိုတဲ့ ေမတၲာစိတ္နဲ႔ မပ်က္မကြက္ လာၾကတယ္။ ဂ်ာနယ္မဂၢဇင္းေတြကလည္း အလားတူပဲ။ “လာႏိုင္တာ မဟုတ္ဘူး” ဆိုၿပီး အိမ္လာ စာမူယူၾက၊ ဂ်ာနယ္လာပို႔ၾက လုပ္ေပးၾကတယ္။ ျခံဳေျပာရရင္ေတာ့ ေမတၱာေတြေၾကာင့္ ရွင္သန္ေနရတာလို႔ပဲ ေျပာရမွာပါ။

အေလးအနက္ဖတ္သူ

နယ္ေပါင္းစံုက စာဖတ္သူမ်ားက စာတတန္၊ ဖုန္းတတန္နဲ႔ သတင္းေပါင္းစံု ေျပာတတ္ၾကသလို သူတို႔ ေရးေစခ်င္တာေတြလည္း ဒါေလးေတာ့ ေရးသင့္တယ္ ထင္တယ္။ ဟိုဟာေလးေတာ့ ေထာက္ျပ ေဝဖန္သင့္တယ္ ထင္တယ္။ ဒီကိစၥကေတာ့ ေျပာမွကို ျဖစ္ေတာ့မွာ စသျဖင့္ စသျဖင့္လည္း အၾကံေပးဉာဏ္ေပး လုပ္တတ္ၾကတယ္။ ဒါမ်ဳိးေတြေၾကာင့္လည္း ေရးစရာေတြ မျပတ္ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

မေန႔ကလည္း မႏၲေလးက စာဖတ္သူတေယာက္က ဖုန္းဆက္ၿပီး သူဘဝင္မက် ျဖစ္ေနတာေတြကို ေျပာျပတယ္။ သူက စာဖတ္သက္ ႏွစ္ငါးဆယ္ေလာက္ ရွိသူျဖစ္တယ္။ ဖတ္တဲ့အခါမွာလည္း အပ်င္းေျပ အေပ်ာ္ဖတ္သေဘာ မဟုတ္ဘဲ အေလးအနက္ဖတ္သူ (Serious Reader) ျဖစ္ပါတယ္။ ဖတ္ၿပီးတာနဲ႔ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၿပီး သံုးသပ္သူ (analytical thinking) လုပ္သူ ျဖစ္ပါတယ္။

အရက္ေသာက္တာပဲ လြမ္းစရာရွိသလား

အခုရက္ပိုင္း အတြင္း မဂၢဇင္းေတြဖတ္ရင္းနဲ႔ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္တို႔ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေလးေအာင္ တို႔ကို တမ္းတတဲ့ အလြမ္းစာေတြဖတ္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရပါတယ္လို႔ အစခ်ီၿပီး ေျပာျပသြားတာပါ။

ေမာင္ေခ်ာႏြယ္တို႔ ေမာင္ေလးေအာင္တို႔အေၾကာင္း ေရးသူေတြက သူတို႔စာေတြ၊ ကဗ်ာေတြ အေၾကာင္း ခံစားျပတာေတြ သံုးသပ္ျပတာေတြ ေရးတာက နည္းနည္းေလးပဲ ေတြ႔ရၿပီး စာတပုဒ္လံုးမွာ သူတို႔နဲ႔ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လို အရက္ေသာက္တဲ့အေၾကာင္း၊ အရက္မူးရင္ သူတုိ႔ ဘာေတြေျပာၿပီး ဘယ္လိုငိုတတ္တဲ့အေၾကာင္း စတဲ့ အရက္ အေၾကာင္းေတြပဲ အမ်ားဆံုး ေရးၾကတဲ့အေၾကာင္း ဒီစာေတြကို ဖတ္မိၿပီးေတာ့ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္၊ ေမာင္ေလးေအာင္ တို႔လို ကဗ်ာဆရာေတြမွာ လြမ္းစရာဆိုလို႔ အရက္ေသာက္တာ တခုတည္းပဲ ရွိသလားလို႔ စာဖတ္ပရိသတ္က ထင္မွတ္သြားေစႏိုင္တဲ့အေၾကာင္း၊ ဒါ့အျပင္ သူတို႔ရဲ႕ ဇနီး သားသမီးေတြ၊ ခ်စ္သူခင္သူေတြအတြက္လည္း စိတ္ထိခိုက္စရာ ျဖစ္သြားေစႏိုင္ေၾကာင္း အက်ယ္တဝင့္ ေျပာျပသြားပါတယ္။

ေသနတ္ထက္ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ ကေလာင္

အဆိုးဆံုးကေတာ့ အရက္ေသာက္တဲ့အေၾကာင္းကို ဖံုးဖံုးဖိဖိ မလုပ္ဘဲ ၿမိန္ရည္ရွက္ရည္ႀကီးကို ေရးေနၾကတာပါပဲ။ ေနာက္ဆံုး သူ႔စကားက ေတာ္ေတာ္စိတ္ပ်က္ပံုရတဲ့ အသံမ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္။ အရက္ေသာက္တာကို အျပစ္မတင္ပါဘူး။ ႀကိဳက္လို႔ ေသာက္တာ ေသာက္ၾကပါ။ ဒါေပမယ့္ လူငယ္ေတြ အတုယူ မမွားေအာင္ အရက္ေသာက္တာကို ၿမိန္ၿမိန္ရွက္ရွက္ႀကီးေတာ့ မေရးၾကေစခ်င္ဘူး။

စာေပစြမ္းအားဟာ အင္မတန္ႀကီးပါတယ္။ ေသနတ္ကိုင္ထားတဲ့လက္က သူ႔မွာရွိတဲ့ က်ည္တကပ္စာထက္ လူ ပို မသတ္ႏိုင္ဘူး။ က်ည္ကုန္သြားရင္ သူ႔ေသနတ္က ဘာမွ အသံုးမက်ေတာ့ဘူး။ ထင္သေလာက္ ေၾကာက္စရာ မေကာင္းဘူး။ ကေလာင္ကိုင္ထားတဲ့ လက္ကေတာ့ လူေပါင္းေျမာက္ျမားစြာရဲ႕ ဘဝေတြကို ဖ်က္ဆီးပစ္ႏုိင္တဲ့ စြမ္းအားရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပိုၿပီး ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္။ ဆင္ျခင္တံုတရားနဲ႔ သိပ္ၿပီး သတိထားႏုိင္မွ ေတာ္ကာက်ပါတယ္။

ဆင္းရဲသားမို႔ အထင္ေသး

မႏၲေလးက စာဖတ္သူ ဒုတိယ ေျပာတာကေတာ့ သဘာဝသ႐ုပ္ေဖာ္ အမည္ခံ ဝတၴဳမ်ဳိးေတြ ေရးသားတဲ့ စာေရးဆရာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ပါတယ္။ ေတာင္သူေတာင္သားေတြနဲ႔ ဆင္းရဲသားေတြအေၾကာင္း ေရးၾကသူအမ်ားစုဟာ သူတို႔တေတြ ပညာမတတ္လို႔ စ႐ိုက္ၾကမ္းပံုေတြ၊ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ ေငြတမတ္ေလာက္နဲ႔ ထသတ္ၾကပံုမ်ဳိးေတြကို လူ႔သဘာဝ ဆိုၿပီး ေရးေနၾကတာေတြဟာ ေတာသူ ေတာင္သား ဆင္းရဲသားေတြအေၾကာင္း အမွန္တကယ္ မသိဘဲနဲ႔ အေပၚစီးက ငံု႔ၾကည့္ၿပီး ေရးတာေတြ ျဖစ္ေနလို႔၊ ဆင္းရဲသားနဲ႔ေတာသူ ေတာင္သားေတြကို အထင္ျမင္ေသး ႐ႈတ္ခ် ေစာ္ကားသလို ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။

ဆင္းရဲသားနဲ႔ ေတာင္သူေတာင္သားေတြဟာ ဆင္းရဲၾကလို႔ ပညာ မတတ္ၾကဘူး။ အေျပာအဆို အေနအထိုင္ ၾကမ္းတမ္းတယ္။ ၾကမ္းေပမယ့္ လူအခ်င္းခ်င္း ႐ိုင္းစိုင္း ယုတ္မာတာမ်ဳိးေတြေတာ့ မရွိဘူး။ အိမ္နီးခ်င္းေတြ ရန္ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ၾကမယ္။ ဒါေပမယ့္ သူအိမ္မွာ ဆန္မရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္ရွိတဲ့ ဆန္ကေလး ခြဲေပးၾကတာပဲ။ သူ႔အိမ္က ငါးပိေရက်ဳိ အနံ႔ကေလးရရင္ ပန္းကန္ေလးေကာက္ဆြဲၿပီး သြားေတာင္းလိုက္ၾကတာပဲ။ ၿမိဳ႕သားေတြလို ဟန္မေဆာင္ဘူး။ မေကာက္က်စ္ဘူး။ မ်က္ႏွာက ျပံဳးၿပီး ဝမ္းတြင္း မပုပ္ဘူးလုိ႔လည္း မခံမရပ္ႏုိင္ ေျပာပါတယ္။

စာေရးဆရာေတြ သတိထား

ဒါတင္မက လတ္တေလာျဖစ္ခဲ့တဲ့ မႏၲေလး ေရႀကီးမႈမွာ ေရေဘး ဒုကၡသည္ေတြအတြက္ ထမင္းထုပ္ေတြ လိုက္ေကာက္ေတာ့ သူေဌးရပ္ကြက္ေတြက တာဝန္ေက် တအိမ္တထုပ္သာ ေပးၾကေပမယ့္ ဆင္းရဲသား
ရပ္ကြက္ေတြကေတာ့ တအိမ္ကို ႏွစ္ထုပ္၊ သံုးထုပ္ ေပးၾကတယ္။ ငါးထုပ္ ေျခာက္ထုပ္ ေပးသူေတြလည္း ရွိတယ္။ ဘဝတူေတြခ်င္းမို႔ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ ရွိၾကတယ္လို႔လည္း နမူနာျပ ေျပာလိုက္ပါေသးတယ္။

ဒီအခ်က္ကို စာေရးဆရာေတြ သတိထားသင့္ၾကတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဘဝသ႐ုပ္ေဖာ္ ဝတၴဳ၊ သ႐ုပ္မွန္ ဝတၴဳလို႔ဆိုတဲ့ အခါတိုင္း စာေရးဆရာအမ်ားစုက ဆင္းရဲမြဲေတတာနဲ႔ စုတ္ျပတ္ႏံုခ်ာတာေတြပဲ ေရးတတ္ၾကတယ္။ ဒါလို ေရးတာေတြ ဖတ္ရတာ မ်ားလြန္းမက မ်ားလာေတာ့ စာဖတ္သူေတြက ၿငီးေငြ႔သြားၿပီး မဖတ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ တခ်ဳိ႕က ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ ေသာကေတြနဲ႔ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ေျဖေလ်ာ့ခ်င္လို႔ စာဖတ္ၾကၿပီး တခ်ဳိ႕က အေမာအပန္းေျဖဖို႔ စာဖတ္ၾကတာျဖစ္တယ္။

သဘာဝမွန္၊ စ႐ိုက္မွန္ရင္

ဆင္းရဲမြဲေတတာေတြနဲ႔ ခံရတာေတြခ်ည္း ဖတ္ရေတာ့ အေမာေတြ အပန္းေတြ မေပ်ာက္တဲ့အျပင္ ပိုၿပီးေတာင္ စိတ္ညစ္သြားေစတယ္။ ဆင္းရဲတဲ့အေၾကာင္းေရးမွ မဟုတ္ပါဘူး။ လူခ်မ္းသာအေၾကာင္း ေရးရင္လည္း လူခ်မ္းသာေတြရဲ႕ အမူအက်င့္နဲ႔ စ႐ိုက္ေတြကို ပီျပင္ေအာင္ ေရးျပတတ္ရင္ ဘဝသ႐ုပ္ေဖာ္ ေခၚႏုိင္တာပါပဲ။

ပညာတတ္ လူတန္းစားေတြ အေၾကာင္း ေရးျပရင္လည္း ပညာတတ္ေတြရဲ႕ စ႐ိုက္သဘာဝေတြကို မွန္မွန္ကန္ကန္ တိတိက်က် ေရးျပႏိုင္ရင္ ပီျပင္တဲ့ ဘဝသ႐ုပ္ေဖာ္ ျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔သဘာဝမွန္၊ စ႐ိုက္မွန္ကို မွန္တဲ့အတိုင္း ျမင္တတ္၊ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ၿပီး ေရးျပတတ္ရင္ သ႐ုပ္မွန္ဝတၴဳ၊ ဘဝသ႐ုပ္ေဖာ္ဝတၴဳ ျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။

ေရေပၚဆီေတြေၾကာင့္ပါ

ဇာတ္ထဲက လူရႊင္ေတာ္ေတြေတာင္မႇ ေျခမသန္တဲ့သူ၊ မ်က္စိတဖက္လပ္ ျဖစ္တဲ့သူ စတဲ့ အားနည္းခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ တခုခု ရႇိေနသူေတြကို မေလွာင္ရ၊ မေျပာင္ရ၊ မျပက္ရဘူးဆိုတဲ့ က်င့္ဝတ္ကို လိုက္နာ ေစာင့္ထိန္းၾကပါတယ္။ အဖိႏွိပ္ခံ ဆင္းရဲသား နင္းျပားေတြကို ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္တာ၊ ႏွိမ့္ခ်ေျပာဆိုတာမ်ဳိး မလုပ္သင့္ဘူးဆိုတဲ့ အေျခခံ လူ႔က်င့္ဝတ္ေလးေလာက္ကိုေတာ့ စာေရးဆရာေတြ ထိန္းသိမ္းဖို႔ သိသင့္တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။

ဘယ္ႏိုင္ငံ၊ ဘယ္လူမ်ဳိးကိုပဲ ၾကည့္ၾကည့္ ေတာသူေတာင္သား ဆင္းရဲသားေတြေၾကာင့္ တုိင္းျပည္ပ်က္တယ္ဆိုတာ မရွိခဲ့ဖူးပါဘူး။ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ့ လူသတ္စစ္ပြဲႀကီးေတြ ဖန္တီးခဲ့တာလည္း ေတာသူေတာင္သား ဆင္းရဲသားေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ၿမိဳ႕ေန ေရေပၚဆီလူတန္းစား (အီလစ္)ေတြနဲ႔ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာ ၿပီးေရာဆိုတဲ့ စီးပြားေရးသမား လူခ်မ္းသာေတြေၾကာင့္ စစ္ပြဲႀကီးေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကၿပီး တုိင္းျပည္ေတြပ်က္ လူေတြေသခဲ့ၾကရတာျဖစ္တယ္ဆိုတာေလာက္ေတာ့ စာေရးဆရာေတြ သိသင့္ၾကတယ္ မဟုတ္ဘူးလားဗ်ာ။

http://www.news-eleven.com/ မွ ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။


No comments: