Sunday, June 20, 2010

၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ႏွင့္ အနာဂတ္ (၇)

ေနာက္တခါ သမၼတနဲ႔ ဒုတိယသမၼတ ေရြးခ်ယ္ခြင့္အပိုင္းကို ၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။

ပထမ အဆင့္အေနနဲ႔ ဒုတိယ သမၼတ ၃ ေယာက္ကို ေရြးခ်ယ္ရမွာျဖစ္ၿပီး ဒုတိယ အဆင့္အေနနဲ႔ ဒုတိယ သမၼတ ၃ ေယာက္ထဲကေနမွ သမၼတကို ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အားလံုးရဲ႕မဲနဲ႔ ထပ္ေရြးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအပိုင္းမွာေတာ့ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ေတြဟာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အေရအတြက္ ၄ ပံု ၁ ပံုသာရွိေပမယ့္ အခြင့္အေရးကိုေတာ့ ၄ ပံု ၁ ပံုထက္ ပိုယူထားပါတယ္။ ၃ ပံု ၁ ပံု ဒါမွမဟုတ္ ၃၃.၃ % အထိ ရယူထားတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္။

ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ဒုတိယသမၼတ ၃ ေယာက္အနက္ ဒုတိယ သမၼတ ၂ ေယာက္ကိုသာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရၿပီး က်န္ ဒုတိယ သမၼတ တေယာက္ကိုေတာ့ တပ္မေတာ္သား ကုိယ္စားလွယ္ေတြက ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရမွာ ျဖစ္လို႔ပါပဲ။

အဲဒီ တပ္မေတာ္ သားကိုယ္စားလွယ္ေတြအားလံုးဟာ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ တဦးတည္း ဆံုးျဖတ္ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့သူေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒုတိယ သမၼတ တဦးကို ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရတ့ဲ သေဘာမ်ဳိး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ကို အခုလို အခြင့္အေရးေတြ ေပးထားတာဟာ တရားမွ်တမႈအေျခခံကို ေဖာက္ဖ်က္ရာ မက်ေပဘူးလား။ ဦးတင္ထြန္းေမာင္ကို ေမးၾကည့္ေတာ့ …

“တပ္မေတာ္ကို က်ေနာ္တို႔က အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရး အင္အားစုအေနနဲ႔ ျမင္တယ္။ လက္ရွိ ပကတိ အေျခအေနကလည္း လိုအပ္တယ္လို႔ ယူဆလို႔ က်ေနာ္တို႔ လက္ခံထားတာပါ။ ဟို ၂၅ % တို႔၊ ၃ ပံု ၁ ပံုတို႔၊ ၅၀ % တို႔ ဒါေတြက ျပႆနာ မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္အလုပ္လုပ္လို႔ ျဖစ္မလား၊ အလုပ္ျဖစ္မယ့္ တိုင္းျပည္အတြက္ ေကာင္းမလား ဒါပဲ စဥ္းစားတာေလ”

ဦးတင္ထြန္းေမာင္ ေျပာျပသြားတာျဖစ္ပါတယ္။

ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကို ေရြးခ်ယ္ရာမွာေတာ့ ေစာေစာက ေျပာခဲ့သလို ေရြးခ်ယ္ထားၾကတဲ့ ဒုတိယ သမၼတ ၃ ေယာက္ထဲကေန ထပ္မံေရြးခ်ယ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတရဲ႕ အရည္အခ်င္းသတ္မွတ္ခ်က္ထဲမွာ စစ္ေရးအျမင္ရွိရမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါပါတယ္။ စစ္ေရးအျမင္ရွိရမယ္ဆိုတာ ဘာကိုဆိုလိုပါသလဲ။ စစ္မႈထမ္းဖူးသူ ဒါမွမဟုတ္ လက္ရွိ စစ္မႈထမ္းေနသူျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ပါလား။

စစ္ေရးအျမင္ရွိရမယ္ဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ကို တပ္မေတာ္သားေဟာင္းတဦးျဖစ္တဲ့ အၿငိမ္းစား ဒုတိယ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ေအးျမင့္က ဘယ္လိုနားလည္ပါသလဲ။

“စဥ္းစားၾကည့္ဗ်ာ၊ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဒါမွမဟုတ္ တပ္မေတာ္အရာရွိ ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း စစ္ေရးကိုပဲ တတ္ကၽြမ္းနားလည္တဲ့သူသာလွ်င္ သမၼတ ျဖစ္ရမယ္ဆိုေတာ့ ရွင္းေနတာပဲဗ်ာ။ အရပ္သားတေယာက္က စစ္ေရးမွာ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီးေတာ့ အေျခအေနေတြကို သူက ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ေတြးႏိုင္ပါ့မလဲ။ စစ္ဗိုလ္ကလြဲရင္ သမၼတ ဘယ္သူမွမျဖစ္ေအာင္ေရးထားတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံု ဗ်”

ဒုတိယ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ေအးျမင့္ပါ။ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ရဲ႕အလြန္အေရးႀကီးတဲ့ ေနာက္ထပ္ အခန္းက႑ တရပ္ကိုလည္း ဒီအေျခခံဥပေဒထဲမွာ ထပ္ေတြ႔ရပါေသးတယ္။

ကာကြယ္ေရးဌာန၊ ျပည္ထဲေရးဌာန၊ နယ္စပ္ေရးရာဌာနေတြရဲ႕ ဝန္ႀကီးနဲ႔ ဒု ဝန္ႀကီးေတြကို တပ္မေတာ္သားေတြထဲကပဲ ခန္႔ရမယ္။ ခန္႔တဲ့အခါမွာလည္း ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ အမည္စာရင္းေပးတဲ့ သူကိုသာ ခန္႔ထားရမယ္လို႔ ပုဒ္မ ၂၃၂ (ခ) ၂ မွာ ဆိုထားပါတယ္။

ရာထူးတာဝန္ကေနရပ္စဲေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အပိုင္းမွာလည္း တျခားဝန္ႀကီးေတြ ကိုေတာ့ သမၼတလက္ ဝကြက္အပ္ထားပါတယ္။ သမၼတ က ျဖဳတ္လိုျဖဳတ္၊ ထုတ္လိုထုတ္ ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေစာေစာက စစ္သားဝန္ႀကီးေတြကိုေတာ့ သမၼတက ဘာမွလုပ္ခြင့္မရွိပါဘူး။

စစ္သားဝန္ႀကီးေတြကို ျဖဳတ္ဖို႔လိုရင္ ပုဒ္မ ၂၃၅ (ဂ) ၂ အရ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ကို ညႇိႏႈိင္း အသိေပးရပါမယ္။ ဒီေတာ့ ဒီအခ်က္နဲ႔တကြ ေရွ႕ပိုင္းမွာ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ရယူထားတဲ့ အခြင့္အေရးေတြအေပၚ ျပည္ပ အေျခစိုက္ ျမန္မာႏိုင္ငံေရွ႕ေနမ်ားေကာင္စီ BLC ရဲ႕အတြင္းေရးမွဴး ဦးေအာင္ထူးကေရာ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကိုေပးထားတဲ့ အခြင့္အေရးေတြဟာ အလြန္အကၽြံ ျဖစ္ေနပါသလား။

“ခ်ဳပ္ေျပာလို႔ရွိရင္ေတာ့ ဥပေဒျပဳေရးမွာေရာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာေရာ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က ရာခိုင္ႏႈန္းအမ်ားစု တိုင္းျပည္မွာ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ခ်ယ္လွယ္ခြင့္ ရွိသြားတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ ဒီထက္ပိုၿပီးေတာ့ တိုင္းျပည္အတြက္ အႏုတ္လကၡဏာေဆာင္တဲ့ အခ်က္ေတြကေတာ့ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္း အားလံုးဟာ တပ္မေတာ္ရဲ႕ ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈ ေအာက္မွာရွိရမယ္ဆိုတဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က တတိုင္းျပည္လံုးမွာရွိတဲ့ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းအားလံုးရဲ႕ ထိပ္ဆံုးျဖစ္သြားတယ္။

ဒီမုိကေရစီႏိုင္ငံေတြမွာဆိုရင္ ျပည္သူ႔ရဲတပ္ဖြဲ႔ေတြ၊ လံုျခံဳမႈထိမ္းသိမ္းေရး တပ္ရင္းေတြ၊ ေထာက္လွမ္းေရးတပ္ဖြဲ႔ေတြက အရပ္သား အစိုးရရဲ႕ တိုက္႐ိုက္ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈေအာက္မွာ ရွိရပါတယ္။ ဒါ စစ္တပ္နဲ႔ မဆိုင္ဘူး။ စစ္တပ္က တပ္မေတာ္ရွိမယ္၊ စစ္ေျမျပင္ေထာက္လွမ္းေရး ရွိမယ္၊ ဒါကိုပဲ ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲသြားရတာ ျဖစ္တယ္။ အခုေတာ့ အဲဒါနဲ႔ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္သြားၿပီ။ တျပည္လံုးမွာရွိတဲ့ လူထုအစိုးရက တိုက္႐ိုက္ ႀကီးၾကပ္သြားရမယ့္ လက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႔ေတြ အားလံုးဟာလည္းပဲ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္လက္ထဲကို ေရာက္သြားတယ္။

ဒီလို အခ်က္အလက္ေတြအရ ၾကည့္တဲ့အခါမွာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ လူတေယာက္ ႏွစ္ေယာက္ လက္ထဲမွာသာ အာဏာရွင္စနစ္ကို က်င့္သံုးသြားမယ့္ အေနအထားမ်ဳိးကို ေရာက္သြားေအာင္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကို အင္မတန္ ႀကီးမားတဲ့အာဏာေတြ ေပးထားတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္”

ဦးေအာင္ထူးျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ တပ္မေတာ္ရဲ႕ အေရးကိစၥေတြမွာ ေရြးေကာက္ခံ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ဘာမွေဆာင္ရြက္ခြင့္ မရွိတာကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ တပ္မေတာ္ဟာ တပ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ကိစၥ အားလံုးကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိတယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။

ကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရးကိစၥေတြကို ျဖစ္ေစ၊ တပ္မေတာ္ဆိုင္ရာကိစၥေတြကို ျဖစ္ေစ ေဆြးေႏြးဖို႔လိုအပ္ရင္ ျပည္သူေတြ ေရြးေကာက္ထားတဲ့ ကုိယ္စားလွယ္ ၇၅% က ဘာမွေဆာင္ရြက္ခြင့္မရွိဘဲ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ တဦးတည္းကေရြးတဲ့ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ ၂၅% ကသာ ေကာ္မတီဖြဲ႔ ေဆာင္ရြက္ရမယ္ လို႔ ပုဒ္မ ၁၁၅ (ခ)နဲ႔ ၁၄၇ (ခ)တို႔က အတိအလင္း ေဖာ္ျပေရးသားထားပါတယ္။

အကယ္၍ အရပ္သားကိုယ္စားလွယ္ပါဖို႔ လိုရင္ေတာင္မွ တပ္မေတာ္သားခ်ည္း ပါတဲ့ ေကာ္မတီကသာ သူတို႔ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ အရပ္သား ကိုယ္စားလွယ္ကို ေရြးခ်ယ္ခန္႔ထားရမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ တပ္နဲ႔ဆိုင္တဲ့ တရားစီရင္မႈေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စစ္ေဆးဖို႔ကိုလည္း စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ သီးျခားခံု႐ံုးေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားၿပီး ျပည္ေထာင္စု ဗဟိုတရား႐ံုးခ်ဳပ္က ဘာမွ စြက္ဖက္ခြင့္ မရွိပါဘူး။

ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ရဲ႕အဆံုးအျဖတ္ဟာ အၿပီးအျပတ္ျဖစ္ရမယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ ဒီအေျခအေနေတြေၾကာင့္ စစ္တပ္ဟာ တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္မႈကေနလြတ္သြားတယ္လို႔ ဦးေအာင္ထူးက ဆိုပါတယ္။ စစ္တပ္ဟာ ဥပေဒရဲ႕အထိန္းအကြပ္၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ရဲ႕ အထိန္းအကြပ္ေတြကေန သီးျခား ကင္းလြတ္တဲ့အဖြဲ႔ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။


No comments: