Saturday, June 12, 2010

မုန္တိုင္းကိုဆန္၍ ပင္လယ္ကိုျဖတ္ေသာအခါ (၄၁)

အလြန္ပူေသာ ေတာ္သလင္းေန

အလြန္မိုးသည္းေသာ မိုးစဲသြားေသာအခါ အလြန္ပူေသာေန သာျပန္ေတာ့သည္။ ေလကလည္း ၇ နာရီေက်ာ္ေလာက္ကေန လံုးလံုးၿငိမ္လိုက္တာ တေန႔ခင္းလံုးပဲ။ ဒီမွာတင္ ေတာ္သလင္းေနက အစြမ္းျပေတာ့သည္။ ပင္လယ္ထဲမွာ အရိပ္အာဝါသ ဆာယာမရွိဆိုေတာ့ ေနပူဒဏ္ကို တခါခံရျပန္ေရာ။

လြန္ခဲ့တဲ့ ၅ ရက္လံုးလံုးကလည္း ေန႔ေရာညပါ မိုးရဲ႕အေအးဒဏ္၊ အခုေတာ့ တခါလာျပန္ၿပီ။ ေနပူဒဏ္။ ပင္လယ္ထဲမွာ အရပ္မ်က္ႏွာမွတ္သားရတာ အေတာ္ခက္ပါသည္။ ရပ္ရွစ္ခြင္ အျမင္တခုလံုးကလည္း ဆံုးစမထင္တဲ့ ပင္လယ္ျပင္ ေနထြက္ဆည္းဆာနဲ႔ ေနဝင္ဆည္းဆာအခ်ိန္မ်ားမွာေတာ့ အေရွ႕ အေနာက္ မွတ္လို႔လြယ္ပါသည္။ ေနမြန္းတည့္ခ်ိန္မွာေတာ့ ဘယ္ကိုပဲ ေမွ်ာ္ၾကည့္ၾကည့္ ျမင္ကြင္းတဆံုးဟာ အကုန္လံုး အတူတူပဲဆိုေတာ့ မွတ္၍မလြယ္ပါ။

အဲဒီအရပ္မ်က္ႏွာမွတ္သားရတဲ့ ခက္ခဲမႈျပႆနာကို ဆရာဦးေအာင္ေငြရဲ႕ ပညာစြမ္းက ေျဖရွင္းေပးလိုက္ပါတယ္။ က်ေနာ္ အေစာပိုင္းက မွတ္တမ္းတင္ခဲ့တဲ့ ဦးေအာင္ေငြရဲ႕ သံလိုက္အိမ္ေျမႇာင္ ၂ ခုကို ယွဥ္ၿပီးခ်လိုက္တာနဲ႔ အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္ ဘယ္မွာ ေျဖရွင္းၿပီးျဖစ္သြားပါတယ္။

သံလိုက္အိမ္ေျမႇာင္ ၂ ခုဟာလည္း ကိုယ္လုပ္တာမို႔ ခ်ီးက်ဴးတာ မဟုတ္ဘူး။ ၂ ခုစလံုးက ေတာင္ေျမာက္ျပတာ ညီေနတာပဲ။ အဲဒါေလာက္ထိေအာင္ပါ။ ဦးေအာင္ေငြရဲ႕ ပညာစြမ္းက ကမ္းမျမင္တဲ့ ပင္လယ္ျပင္မွာ ေက်းဇူးျပဳခဲ့တာပါ။

ေတာ္သလင္းလသည္ မိုးအားနည္းသြားၿပီး လႈိင္းေလ အနည္းငယ္စဲေသာ ကာလေလးကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္။ က်ေနာ္တို႔ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ အေနာက္ေတာင္ေလကို ခို၍ ရြက္လႊင့္လိုက္လွ်င္ မုတၱမပင္လယ္ေကြ႔ထဲသို႔ ေရာက္သြားႏိုင္သည္။

ကိုကိုးကၽြန္း၏ အေရွ႕ယြန္းယြန္းတြင္ ထားဝယ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ မ်ဥ္းေျဖာင့္တတန္းတည္းလို ရွိသည္။ ကိုကိုးကၽြန္းႏွင့္ ထားဝယ္သည္ ကီလိုမီတာ ၄၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ရွိသည္ဟု ေလ့လာရသည္။ ထားဝယ္အထက္တြင္ ေရးႏွင့္ ေမာ္လၿမိဳင္၊ ထားဝယ္၏ ေအာက္ဘက္တြင္ ၿမိတ္၊ ၿမိတ္၏ေအာက္ဘက္တြင္ မေလးရွားကၽြန္းဆြယ္ႀကီး တလံုးက ခံေနေသးသည္။

က်ေနာ္တို႔ေလ့လာထားမႈအရ ပင္လယ္ေရစီးေၾကာင္းသည္ ထားဝယ္သို႔ တေၾကာင္း ဆြဲသည္။ က်ေနာ္တို႔ေလွသည္ အကယ္၍ စကၤာပူသို႔ဆြဲေသာ ပင္လယ္ေရစီးေၾကာင္းႏွင့္ပါသြားပါက ႏိုင္ငံေရးခိုလႈံခြင့္ေတာင္းမည္။ ၿပီးေနာက္ ေစာၾကာဒိုးႏွင့္ ဆက္မည္။

ထုိစဥ္က ဦးႏု ေတာတြင္းသို႔ ေရာက္လာၿပီး ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီပါတီကို ထူေထာင္သည္။ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီပါတီတြင္ ေစာၾကာဒိုးလည္း ပါဝင္သည္။ ေစာၾကာဒိုးႏွင့္ ဖထီးမန္းေအာင္ၾကည္သည္ ၿမိဳ႕ေပၚတြင္ရွိစဥ္က အလြန္ပဲ ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္ၾကသည္ဟု ဖထီးမန္းေအာင္ၾကည္ ေျပာျပသည္။ ထုိမွတဆင့္ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ ျပန္ဆက္သြယ္မည္။

တိုက္ပြဲဝင္ အဓိ႒ာန္စာတမ္း

က်ေနာ္တို႔၏ ပင္လယ္ျပင္ျဖတ္သန္းမႈအပိုင္းတြင္ အပိုင္း ၃ ပိုင္း သတ္မွတ္ ထားသည္။

ပထမအပိုင္းတြင္ ျပင္ဆင္ေရးကာလအပိုင္း၊

ဒုတိယအပိုင္းတြင္ ပင္လယ္ျပင္ျဖတ္သန္းေရးအပိုင္း၊

တတိယအပိုင္းတြင္ ကမ္းေျခေရာက္ၿပီးေနာက္ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ အဆက္အသြယ္ရေအာင္ ျပန္ဆက္သည့္အပိုင္း ဟူ၍ ၃ ပိုင္းခြဲျခားထားသည္။

ပထမပိုင္း ျပင္ဆင္ေရးကာလတြင္ ေလွတစင္း တည္ေဆာက္ရမည္။ ေတြ႔ၾကံဳႏိုင္သည့္ အခက္အခဲမ်ားမွာ အေစာင္ဝါဒါမ်ား ေစာင့္ၾကပ္ေတြ႔ရွိႏိုင္မႈ၊ ဘဝတူအက်ဥ္းသားမ်ား၏ ေတြ႔ရွိႏိုင္မႈေၾကာင့္ ရည္မွန္းခ်က္ ပ်က္သြားႏိုင္သည္။ ၎အျပင္ ေလွတစင္းကို ၿပီးေျမာက္ေအာင္တည္ေဆာက္ရာတြင္ အခက္အခဲ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိႏိုင္သည္။ လမ္းခရီးတြင္စားသံုးရန္အတြက္ ရိကၡာကိုစုေဆာင္း ရွာေဖြရန္လိုအပ္သည္။

ဒုတိယအပိုင္း ပင္လယ္ျပင္ျဖတ္သန္းေရးကာလတြင္ ၾကံဳေတြႏိုင္သည့္ အခက္အခဲမ်ားမွာ မုန္တိုင္းဒဏ္ေၾကာင့္ ေလွတိမ္း ေမွာက္ပ်က္စီးၿပီး ေသဆံုးသြားႏိုင္သည္။ ပင္လယ္ေရသတၱဝါႀကီးမ်ား၏ တိုက္ခိုက္မႈေၾကာင့္ ေလွပ်က္စီးၿပီး ေသဆံုးသြားႏိုင္သည္။ ရန္သူေရတပ္မွ ျပန္လည္ဖမ္းမိၿပီး သတ္ပစ္ႏိုင္သည္ (သို႔) ႏိွပ္စက္ညႇဥ္းပမ္းၿပီး ေထာင္သို႔ျပန္ပို႔ႏိုင္သည္။ ႏိုင္ငံတကာ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာႀကီးမ်ားမွေတြ႔ရွိၿပီး ဖမ္း၍ ရန္သူ႔ထံ ျပန္ပို႔ႏိုင္သည္။ ေနပူဒဏ္ကို အျပင္းအထန္ခံရႏိုင္သည္။

တတိယအပိုင္း ကမ္းေျခေရာက္ၿပီး ေတာ္လွန္ေရးသို႔အေရာက္သြားရာတြင္ ရန္သူ၏ စစ္တပ္၊ ပုလိပ္ႏွင့္ အမည္ခံ ေဖာက္ျပန္သည့္ ျပည္သူ႔စစ္မ်ား ေတြ႔ရွိဖမ္းဆီးၿပီး သတ္ပစ္ႏိုင္သည္။ ေတာေတာင္ထဲတြင္ ေတာတြင္း သတၱဝါမ်ား၏ တိုက္ခိုက္မႈေၾကာင့္ ေသဆံုးသြားႏိုင္သည္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။


No comments: