Tuesday, June 1, 2010

သင္ပုန္း ႏွင့္ ဝလံုး

စာသင္ေက်ာင္းေတြ ျပန္ဖြင့္ၿပီမို႔ ကေလးေတြ၏ အငိုမ်က္လံုးအျပံဳးမ်က္ႏွာႏွင့္ မဲ့ေသာ ရြဲ႕ေသာ မ်က္ႏွာမ်ားကိုလည္း ျပတင္းေပါက္မွတဆင့္ ျမင္ေနရသည္။

ေရခိုးေရေငြ႔ပါသည္ဟုထင္ရေသာ မိုးေရွ႕ေလက ေသာ့လိုက္ ေနာ့လိုက္ႏွင့္ မိုးရိပ္တိမ္စေတြကလည္း ကေလးေတြႏွင့္အတူ ေက်ာင္းတက္ ေက်ာင္းဆင္း လုပ္ေနျပန္သည္။

ေကာင္းကင္ႀကီးဟာ ေက်ာက္သင္ပုန္းေပါ့
ၾကယ္ဝလံုးေတြ ေရးၾကမယ္ …

ဟိုးအတိတ္ ငယ္စဥ္ဘဝထဲမွာပင္ ပါးလ်ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ၿပီဟု သတ္မွတ္ထားခဲ့ေသာ ကဗ်ာတပိုဒ္က က်ေနာ့္အၾကားအာ႐ံုေပၚ မိုးစက္ကေလးလို ျပဳတ္က်လာသည္။

ဟုတ္ပါရဲ႕။ ဆရာႀကီးဦးတင္မိုး လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၃ဝ ေက်ာ္က ေရးစပ္ခဲ့သည့္ ‘အေမ့ေက်ာင္း’ ကဗ်ာ။ သည္ ကဗ်ာထဲမွ အထက္ပါတပိုဒ္ကို ကေလးေတြ ေက်ာင္းတက္ျမင္ကြင္းအား ခံစားေနရင္း ျပန္လည္ အမွတ္ရမိျခင္းပင္။

ေကာင္းကင္ႀကီးဟာ ေက်ာက္သင္ပုန္းေပါ့
ၾကယ္ဝလံုးေတြ ေရးၾကမယ္ … တဲ့။

မိခင္ေမတၱာႏွင့္ ရင္ေသြးပညာေရးကုိ လမ္းခင္းေပးေသာအခ်က္က ကဗ်ာထဲမွပင္ ႂကြတက္လာေတာ့သည္။ မူလတန္းေက်ာင္းသားျဖစ္ဖို႔ အသက္မျပည့္ေသးေပမင့္ အေမ့ေက်ာင္းကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔အားလံုး ေကာင္းေကာင္း တက္ဖူးခဲ့သည္။

တီတီတာတာ၊ မပီကလာ ပီကလာႏွင့္ စကားေျပာတတ္စမွာပင္ မိခင္တို႔ကား ရင္ေသြးပညာေရးကုိ နိဒါန္းပ်ဳိးေပးၾကစျမဲ။ ဆရာႀကီး ဦးတင္မိုး၏ အေမ့ေက်ာင္း ကဗ်ာထဲကလို အေမ့ရင္ခြင္ကို ထိုင္ခံုလုပ္၊ ငုတ္တုတ္ကေလးထိုင္ရင္း အေမၫႊန္ျပေသာ ေကာင္းကင္ႀကီးထဲ ဝလံုးကေလးေတြ ျဖန္႔ၾကဲခဲ့ရ၏။ ထိုအခါ ၾကယ္ကေလးေတြ တဖ်ပ္ဖ်ပ္က ရင္ေသြး ေရးေသာ ဝလံုးကေလးမ်ားဟု ပညတ္ခံရေတာ့သည္။

သို႔ႏွင့္ ဝလံုးကေလးေတြမွ တဆင့္တက္၍ ကႀကီး ခေကြးတုိ႔ကို ေျမစမ္းခရမ္းပ်ဳိးၿပီး မေရးတတ္ ေရးတတ္ အရြယ္တြင္ စာသင္ေက်ာင္းေတြဆီ သြားရေတာ့သည္။ တကယ့္ ေက်ာက္သင္ပုန္းအစစ္ေပၚ၌ ဗ်ည္း၊ သရ၊ အပင့္၊ အရစ္၊ အသတ္ တုိ႔အပါအဝင္ အကၡရာစာလံုးေပါင္းမ်ားစြာကို ေရးျခစ္တတ္လာေတာ့၏။

အေမ့ေက်ာင္းတြင္ ေကာင္းကင္ႀကီးကို ေက်ာက္သင္ပုန္းလုပ္ကာ ၾကယ္ဝလံုး ေတြေရးခဲ့ရေသာကာလ၊ ထိုမွ စာသင္ေက်ာင္းခန္းမထဲ ေက်ာက္သင္ပုန္းအစစ္ ေပၚတြင္ အကၡရာေတြေရးျခစ္ရင္း ႀကီးျပင္းခဲ့ရၿပီးေနာက္ သစ္ရြက္ေတြၾကား တီးတိုးစကားဆိုတတ္ေသာ ေလေျပကေလးေနာက္ စိတ္အေတြးေတြက ဆုန္ေပါက္ခ်င္ေသာ၊ ၿပိဳမည့္တိမ္၊ ညိဳသည့္မိုးကိုၾကည့္ရင္း စိုးထိတ္သလိုလို၊ လြမ္းရိပ္ၿပိဳမလို ခံစားတတ္လာေသာ လူပ်ဳိေပါက္အရြယ္တြင္ ဝလံုးကေလးေတြ ေရးရျပန္ေတာ့သည္။

ထိုဝလံုးကား တမ်က္ႏွာေလာက္သာရွိမည့္ ႏွလံုးသားစာတမ္းကို ပင္ပန္းတႀကီး ျပဳစုဖို႔အတြက္ စတင္ သင္ၾကားေလ့က်င့္ရေသာ အခ်စ္အကၡရာမ်ား၏အစ သမုဒယ ဝလံုးမ်ားပင္။

သည္အရြယ္မွာေတာ့ ေကာင္းကင္ႀကီးက ေက်ာက္သင္ပုန္း မဟုတ္ေတာ့။ ျခင္ေထာင္အမိုးကသာ သမုဒယ ဝလံုးတို႔ ေရးျခစ္သည့္ေနရာ ျဖစ္လာသည္။

အိပ္လို႔မရ၊ အေတြးကလည္း ခ်ဳိျမျမႏွင့္ ညႀကီးမင္းႀကီး ထၿပီးထိုင္ေန၊ အိပ္ရာေတြလည္း ေၾကမြတြန္႔လိပ္၊ သိပ္စိတ္ ညစ္တယ္ … ဆိုေသာ ၾကည္ေအး၏ ကဗ်ာထဲကလိုပင္။

အိပ္ရာထဲ ပက္လက္လွဲေနေသာ္လည္း မ်က္လံုးအၾကည့္က ျခင္ေထာင္အမိုး ေပၚတြင္ သမုဒယ ဝလံုးေတြကို တန္းစီၿပီး ေရးခ်ေနရသည့္ ကာလ။

ဆိုပါေတာ့။ အဲသည့္ေနာက္ …

အနာဂတ္ အိမ္ေထာင္ေရးအတြက္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္တို႔ ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္သည့္ အဆင့္ကိုေက်ာ္လြန္ၿပီး ပုဆိုးတန္းတင္ အၾကင္လင္မယား ျဖစ္လာၾကေတာ့သည္။

သည္မွာလည္း ဝလံုးေတြက ေရးၾကရျပန္၏။ တလံုးတည္း မဟုတ္။ တရြယ္တည္း မဟုတ္။ အရြယ္မ်ဳိးစံုႏွင့္ ေရးရသည္။ ေနရာကလည္း တေနရာတည္း မဟုတ္ျပန္။ ေက်ာက္သင္ပုန္းေတြက မ်ားသထက္ မ်ားလာသည္။

မီးဖိုေခ်ာင္၊ ကေလးစရိတ္၊ သာေရး နာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ အရံအတား … စသျဖင့္ သင္ပုန္းတခုျပည့္ေအာင္ ဝလံုး ေတြမေရးႏိုင္မီ ေနာက္ သင္ပုန္းတခုက စာေမးပြဲစစ္ေတာ့မည္။

ဒါသည္ပင္ … လူသားျဖစ္ေတာ့၏။

အသက္ရွိယံုမွ်မက လူသားဟု ပညတ္ျခင္းခံထားရေသာေၾကာင့္ အသိရွိေအာင္လည္း ႀကိဳးစားရျပန္သည္။ ပင္ကိုယ္အသိကို ထက္ျမလာေစရန္ သင္ၾကားရသည္။ ေတြးေခၚရသည္။ ပတ္ဝန္းက်င္ေဗဒကိုလည္း နားစြင့္ရသည္။ မ်က္ေစ့ ဖြင့္ထားရသည္။

ေနာက္ဆံုး ဇရာပိုင္းသို႔ေရာက္လာသည့္အခါ ဝိပႆနာဥာဏ္ႏွင့္ မိမိ႐ုပ္ကို မွန္မွန္႐ႈျမင္ႏိုင္ဖုိ႔ ေလာကုတၱရာ ဝလံုးေတြ ေရးရျပန္ေသး၏။ သည္မွာေတာ့ မိမိစိတ္က ေက်ာက္သင္ပုန္းျဖစ္သြားၿပီး ေစတသိက္ေတြကို ေလာကုတၱရာ ဝလံုးႏွင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ရသည္ဟု ဆိုပါေတာ့။

ဟင္း …

အမႈအမွတ္မဲ့ လြတ္က်သြားေသာ သက္ျပင္းသံကုိၾကားမွ က်ေနာ့္ကုိယ္ က်ေနာ္ ျပန္လည္သတိရမိေတာ့သည္။ ဟုတ္ပါရဲ႕။

စာသင္ေက်ာင္းဆီသြားေသာ ကေလးေတြကိုၾကည့္ရင္း ဆရာႀကီး ဦးတင္မိုး၏ အေမ့ေက်ာင္းကဗ်ာကုိ သတိရမိရာမွ တသီတတန္းႀကီး ေတြးဆမိေနေသာ က်ေနာ္။

သို႔ေသာ္လည္း ကိုယ့္အျဖစ္ကိုယ္ ရယ္ခ်င္စိတ္ေတာ့ သိပ္မရွိလွ။ က်ေနာ္က သမုဒယ ဝလံုးေတြကို ျခင္ေထာင္ အမိုးေပၚမွာ ေရးလိုက္ဖ်က္လိုက္ႏွင့္ ခုထိ အိမ္ေထာင္ေရး ဇာတ္လိုက္မျဖစ္ေသးေသာ … လူပ်ဳိႀကီး … ။ ။

ေရစီးသံဂ်ာနယ္ (၁-ဇြန္-၂ဝဝ၂)


No comments: