Saturday, May 22, 2010

မုန္တိုင္းကိုဆန္၍ ပင္လယ္ကိုျဖတ္ေသာအခါ (၃၈)

က်ေနာ္တို႔ေလွမွာ တညလံုး၊ တေန႔လံုး လႊင့္လာလိုက္တာ ေရအက်ႏွင့္ ေရတက္ကိုလိုက္ၿပီး စုန္ဆန္ေနသည့္အတြက္ ဘယ္ကိုမွမေရာက္ေသးဘဲ ျဖစ္ေနသည္။ မိုးကလည္း ဖြဲဖြဲရြာေနသည္။ လႈိင္းမူးတာလည္း ေျပပါၿပီ။ အေနာက္ေတာင္ဘက္သို႔ ေလွဦးကို တည့္ေပးလိုက္ၿပီး ခပ္သြက္သြက္ ေလွာ္ထြက္လာပါသည္။

ေတာ္ေတာ္ေလး ေမွာင္ရီပ်ဳိးစၿပီျဖစ္သည့္အတြက္ ရြက္တင္လိုက္ပါသည္။ ဦးစြာ ေလးေထာင့္ရြက္ႀကီးတခုကိုသာ တင္ၾကည့္ပါသည္။ ကိုကိုးကၽြန္းမႀကီးလည္း ျမင္ကြင္းမွေပ်ာက္သြားပါသည္။ က်ေနာ္တို႔လည္း စိတ္ေအးသက္သာရွိသြားၾကပါသည္။

မၾကာမီတြင္ ေတာင္ျမင့္ျမင့္ႏွင့္ ကၽြန္းႀကီးတခုကို လွမ္းျမင္ရပါသည္။ ကၽြန္းႀကီးမွာ ေၾကးစည္ပံုသ႑ာန္ရွိပါသည္။ ေၾကးစည္မ်ား၏ ႏွစ္ဖက္စြန္းတြင္ ျပန္လွန္ၿပီး အေကာက္ေလး ခ်ိပ္ေနသည့္ ပံုအတိုင္းျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္အခါတြင္ ျပန္သိရသည္မွာ နာဂိုတန္ကၽြန္းဟု သိရသည္။ ေျမပံုထဲတြင္ျပန္ၾကည့္ရာ နာဂိုတန္ကၽြန္းပင္ ျဖစ္သည္။

ကၽြန္းႀကီးမွ တမိုင္ေက်ာ္ေလာက္ အကြာအေဝးမွ ျဖတ္လာခဲ့သည္ဟု ခန္႔မွန္းရသည္။ ဤတြင္ ထူးဆန္းေသာ ေရသတၱဝါတမ်ဳိးကို စတင္ေတြ႔ရပါသည္။ တလံေက်ာ္ေလာက္ရွည္သည့္ ငါးႀကီး ၂ ေကာင္သည္ ၂ ေကာင္ ယွဥ္ၿပီးသြားလ်က္ ယွဥ္ၿပီးငုတ္သြားသည္။ ယွဥ္ၿပီးျပန္ေပၚလာသည္။ ျပန္ေပၚလာသည့္အခါတြင္ ပါးစပ္ထဲမွ “ဝူး” ဟု အသံႏွင့္အတူ ေရကို မႈတ္ထုတ္ပါသည္။ ဖထီးမန္းက ေျပာသည္။

“အဲဒါ လင္းပိုင္(လင္း႐ွဴး) ပဲ။ အဖိုနဲ႔အမ ၂ ေကာင္တြဲသြားတယ္။ ေလွ၊ သေဘၤာေတြကို သူတို႔ ၂ ေကာင္က ေက်ာနဲ႔ တြန္းတြန္းၿပီး ကမ္းေျခကို ပို႔ေပးတယ္။ ဒီ လင္း႐ွဴးေတြရွိရင္ ငါးမန္း မရွိဘူး။ သူ မႈတ္ထုတ္လိုက္ရင္ တျခားငါး မခံႏိုင္ဘူး”

ဖထီးမန္းေျပာခ်က္အရ အႏၱရာယ္ေပးသည့္ ငါးမ်ဳိးမဟုတ္သည့္အတြက္ စိုးရိမ္စိတ္မရွိေတာ့ပါ။ က်ေနာ္တို႔ ေလွမွာလည္း ရြက္တင္ထားၿပီးျဖစ္သည့္အတြက္ ေလွာ္စရာမလိုေတာ့ပါ။ ဒါေပမယ့္ ပံုမွန္အလုပ္တခုကေတာ့ အျမဲတမ္းရွိေနပါသည္။ စိမ့္ၿပီးထြက္လာေသာေရကို နာရီဝက္နီးပါးတႀကိမ္ အျမဲေရခပ္ထုတ္ရပါသည္။

ေရမွာ ရြက္တိုင္ေအာက္ေျခ ၾကက္ေျခခတ္ေအာက္မွ စိမ့္ထြက္လာသည့္အတြက္ ဖထီးမန္းေရာ၊ က်ေနာ္ပါ ႀကိဳးစားၿပီး ပြဲညက္နဲ႔ ဖာပါသည္။ ေရစိမ့္ထြက္မႈမွာ ဘာမွ မထူးျခားပါ။ မိုးက ခ်ဳပ္စျပဳလာပါၿပီ။ ဖထီးမန္းက ေျပာသည္။

“ကဲ … စိတ္ခ်ရၿပီ၊ အဂၤလိပ္ရြက္ေတြပါ တင္မယ္”

အဂၤလိပ္ရြက္ကိုတင္ဖို႔ ျပင္ဆင္ပါသည္။ အဂၤလိပ္ရြက္မွာ အဖ်ားခၽြန္ကို ရြက္တိုင္ေပၚဆြဲတင္ၿပီးေနာက္ ေအာက္နားညီမွ ေအာက္ဖ်ားစြန္း ၂ ဖက္ကို ဝါးလံုးတလံုးႏွင့္ ကန္႔လန္ေထာက္လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ေလထုအားကို ရပါေတာ့သည္။

ဗမာရြက္က ရြက္ႀကိဳး ၄ ေခ်ာင္း၊ အဂၤလိပ္ရြက္က ရြက္ႀကိဳးတေခ်ာင္းတည္း ျဖစ္ပါသည္။ ရြက္ ၃ ဖံုအားနဲ႔ဆိုေတာ့ ေလခိုအားေကာင္းၿပီး ေလွသြားႏႈန္းလည္း ျမန္လာပါသည္။ ေအးေအးလူလူႏွင့္ စိတ္လက္ေပါ့ပါးလာၾကပါသည္။

က်ေနာ္တို႔ ညေနစာစားဖို႔ ျပင္ဆင္ပါသည္။ လိပ္သားက်ပ္တိုက္ေျခာက္ တေယာက္ တတံုး၊ ကန္စြန္းဥ တလံုး၊ သခြားသီးတလံုးစီ ေဝေပးလိုက္ပါသည္။ လိပ္သားက်ပ္တိုက္ေျခာက္ကို ဝါးလိုက္၊ ကန္စြန္းဥ ကိုက္လိုက္၊ သခြားသီးစားလိုက္ႏွင့္ စားလို႔ေကာင္းပါသည္။

ပင္လယ္ေလကလည္း တသုန္သုန္ျဖဴးေနပါသည္။ သခြားသီးစားသည့္အတြက္ ေရေသာက္စရာ မလိုပါ။ က်ေနာ္တို႔မွာ ေရခ်ဳိ ၅ ပံုး ပါသည္။ ပထမပံုးကို ေဖာက္သည္။ ေဆးပုလင္းသြင္းသည့္ပိုက္ ဆန္႔႐ံုအေပါက္ကေလး ေဖာက္ၿပီး ေရကိုေသာက္ၾကသည္။ အားလံုးေသာက္ၿပီး ပိုက္ကိုျပန္ထုတ္၊ အေပါက္ကေလးကို ျပန္ပိတ္လိုက္ပါသည္။

မုန္တိုင္းကို ဆန္ၿပီ

ညသည္ နည္းနည္းေမွာင္လာပါသည္။ ရြက္တိုက္ျခင္းႏွင့္ တက္မကိုင္ျခင္းကုိ ဖထီးမန္းပဲ ဦးစီးပါသည္။ ေလႏွင့္ လႈိင္းေၾကာင့္ အလိုက္သင့္ ခပ္ေစာင္းေစာင္းေလး ေလွဦးကို တည့္ထားလိုက္လွ်င္ အလိုက္သင့္ ျဖစ္သြားပါသည္။ ညနည္းနည္း ပိုေမွာင္လာေတာ့ ေလက ပိုၿပီးထန္လာသည္ကို သတိထားမိသည္။ လႈိင္းလည္း နည္းနည္း ပိုႀကီးလာသည္။

ည ၉ နာရီေက်ာ္ေလာက္တြင္ မိုးေကာင္းကင္တခုလံုး မဲေမွာင္ၿပီး လွ်ပ္စီးလက္ မိုးႀကိဳးပစ္ပါသည္။ မၾကာပါေခ်၊ ပင္လယ္တခုလံုး တေဝါေဝါနဲ႔ မိုးသက္ေလျပင္းက်လာပါေတာ့သည္။ လႈိင္းေခါင္းျဖဴႀကီးမ်ားလည္း ထႂကြလာပါေတာ့သည္။ လႈိင္းေခါင္းျဖဴ ႀကီးမ်ားမွာ ၁၀ ေပေက်ာ္ ျမင့္မည္ထင္သည္။

မုန္တိုင္းက်လာပါၿပီ။ ရြက္ႀကိဳးမ်ားလည္း တင္းေတာင့္ေနၿပီ။ ျဖဳတ္လိုက္လို႔ မရေတာ့ပါ။ လႈိင္းေခါင္းျဖဴႀကီးမ်ားမွာ က်ေနာ္တို႔ ေလွကေလးကို ဖံုးအုပ္သြားေတာ့မလား၊ ဖုံးအုပ္သြားေတာ့မလား စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔ေနရပါသည္။

လႈိင္းေခါင္းျဖဴ ႀကီးမ်ားကို ေလွတေစာင္းေပးၿပီး ခံပါသည္။ လႈိင္ေခါင္းျဖဴႀကီးမ်ားမွာ လႈိင္းၫြန္႔က်ဳိးၿပီး ေလွကို လာ႐ိုက္ပါသည္။ ေလွေဘးတြင္ တြဲထားေသာ ဝါးေဖာင္ကေလးကို လႈိင္းက႐ိုက္ၿပီး ေဖာင္ေအာက္ကို ဝင္သြားပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ေလွကေလးမွာ လႈိင္းေခါင္းျဖဴႀကီးမ်ားေပၚတြင္ ခုန္ပ်ံေတာ့မေလာက္ ေျပးလႊားေနပါသည္။

ရြက္သံုးဖံုအားေၾကာင့္ ေလွေျပးႏႈန္းမွာ မာနယ္ပေလာ ေသာင္ရင္းျမစ္တေၾကာတြင္ ေမာင္းႏွင္ေနၾကေသာ စက္ေလွႀကီးမ်ား၏ သြားနႈန္းနီးပါရွိမည္ ထင္ပါသည္။

က်ေနာ္တို႔လည္း အလြန္စိုးရိမ္ပါသည္။ ညေနမိုးခ်ဳပ္စကပင္ ကြန္တီတီေဖာင္မွ ေလ့လာထားေသာ အေတြ႔အၾကံဳအရ ၁၀ ေတာင္နီးပါးရွည္ေသာ ဝိုင္ယာႀကိဳးကို ပုခံုးႏွင့္ ဂ်ဳိင္းေအာက္တြင္ စလြယ္သိုင္းခ်ည္ၿပီး အစကို ေလွဝမ္းတြင္ ခ်ည္ထားပါသည္။ ဤႀကိဳးမွာ အသက္ကယ္ႀကိဳးျဖစ္ၿပီး အမိန္႔မရလွ်င္ လံုးဝ ျဖဳတ္ခြင့္မရွိပါ။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။


No comments: