ရြက္တိုင္ေနရာကို ေလွဦးရဲ႕အလယ္ေလာက္ေနရာမွာ သစ္သား (၄x၂) ၄ ေခ်ာင္းကို ၾကက္ေျခခတ္ ႐ိုက္လိုက္တယ္။ ၾကက္ေျခခတ္ဆံုတဲ့ေနရာမွာ ရြက္တိုင္အေပါက္ကို ေဖာက္တယ္။ ေလွဝမ္းမွာ ပ်ဥ္ထုတခုခံတဲ့ ပ်ဥ္အေပၚမွာ ေနာက္ထပ္ (၄x၂) ေခ်ာင္း ၄ ေခ်ာင္းကို ၾကက္ေျခခတ္လုပ္၊ ရြက္တိုင္အေပါက္တခု ထပ္ၿပီးေဖာက္လိုက္ေတာ့ ရြက္တိုင္ကို ေလွဝမ္းမွာ တခ်က္၊ ေလွေပၚမွာ တခ်က္ ခ်ဳပ္ၿပီးသားျဖစ္သြားတယ္။
သိပ္ကိုခိုင္ၿပီး စိတ္ခ်ရတဲ့ ရြက္တိုင္ေပါက္ ျဖစ္သြားတယ္။ ရြက္တိုင္ကိစၥၿပီးသြားေတာ့ ရြက္ကိစၥပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ ဆရာဦးေအာင္ေငြကလည္း ဖထီးမန္းကို ေလွအေျခအေန စကား စ ကာ ေမးတယ္။ ဖထီးမန္းက ေျပာတယ္။
“ခင္ဗ်ား က်န္းမာေရး ေကာင္းေကာင္း ဂ႐ုစိုက္ပါ”
ဒါပဲ ျပန္ေျပာတယ္။ ဦးေအာင္ေငြ လိုက္ေရး မလိုက္ေရး ျပႆနာက သူ႔ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ရမယ့္ကိစၥ ျဖစ္လာတယ္။ က်ေနာ္တို႔က လိုက္ပါလုိ႔ မဆြဲေဆာင္ေကာင္းသလို မလိုက္ပါနဲ႔လို႔လည္း မတားျမစ္ေကာင္းဘူးလို႔ပဲ သေဘာထားတယ္။
တကယ္ေတာ့ ဦးေအာင္ေငြက စိတ္ကသာ ထက္သန္ေနတာ လူက ဟန္ေသးတာမဟုတ္ဘူး။ ရက္ ၄၀ တိုက္ပြဲ ဒုတိယအသုတ္ တိုက္ပြဲဝင္သူေတြထဲမွာ သူပါခဲ့တာ။ သူလည္း ခ်ိတဲ့အထဲမွာ တေယာက္ပါတယ္။ လမ္းေလွ်ာက္ရင္ ဆန္႔တန္႔ ဆန္႔တန္႔နဲ႔ ေျခကဆြဲၿပီး တြဲေနတာ။ သူလည္း က်န္းမာေရးကို ဂ႐ုစိုက္ၿပီး အေတာ္ျပင္ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အေတာ္ေလး သြားႏိုင္ လာႏိုင္ျဖစ္လာတယ္။ ဦးေအာင္ေငြက က်ေနာ္နဲ႔ ဘယ္ေတာ့ကမွ တိုက္႐ိုက္ဆက္ဆံမႈ မရွိဘူး။ ဖထီးမန္းနဲ႔ပဲ ရွိတယ္။
ရြက္ကိစၥကို ဖထီးမန္းနဲ႔ ဦးေအာင္ေငြပဲ စီစဥ္တယ္။ ဦးေအာင္ေငြက စိတ္ရွည္တယ္၊ ေစ့စပ္တယ္၊ ထီတြင္တတ္တယ္၊ အႏုစိတ္ လုပ္တတ္တယ္။ ၄ ေထာင့္ရြက္ႀကီးက တဖံု၊ အေနာက္တိုင္း ၂ နားညီ ႀတိဂံပံု စြန္ေတာင္ရြက္ အႀကီးတခု၊ အေသးတခု၊ ရြက္ ၃ ဖံု။ ၿပီးေတာ့ လိုအပ္တဲ့ ရြက္ႀကိဳးေတြကိုေတာ့ ဂံုနီအိတ္က ဂံုနီႀကီးေတြကို စိတ္ရွည္ရွည္ျဖဳတ္ၿပီးေတာ့ ရြက္ႀကိဳး က်စ္တယ္။ ဦးေအာင္ေငြ ႀကိဳးစားလိုက္တာ အားလံုး ေခ်ာေမာစြာနဲ႔ ကိစၥၿပီးသြားတယ္။
ကၽြန္းမွာ ထုတ္ေပးတဲ့ အဝတ္အစားေတြက အျဖဴခံေပၚမွာ အျပာစင္းနဲ႔။ အဲဒါေတြကို အံုးေခါက္နဲ႔ ျပဳတ္။ စိတ္ႀကိဳက္ရၿပီဆိုေတာ့မွ ဆားခပ္ၿပီး အေရာင္ခ်ဳပ္လိုက္ေတာ့ နီညိဳေရာင္ ေယာဂီေရာင္ ရလာတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အက်ဥ္းသား အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဒီလိုပဲ အုန္းေခါက္ျပဳတ္ဆိုးၿပီး ဝတ္တာ မ်ားတယ္။ ရြက္ေတြအားလံုးကိုလည္း အုန္းေခါက္ျပဳတ္ၿပီး ဆိုးထားတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ေဆာင္းေပါက္က က်ေနာ္တို႔လုပ္ထားတဲ့ လိပ္သားက်ပ္တိုက္ေျခာက္ဟာလည္း မိုးတြင္းေရာက္လာေတာ့ မိုးေငြ႔႐ိုက္တာ ထင္ပါတယ္။ မႈိေတြတက္တာနဲ႔ ခ်က္ၿပီးစားပစ္ ေပးပစ္လိုက္တာ ကုန္သြားတယ္။ အသစ္ထပ္ရွာရမယ္။
ေစာေစာပိုင္းက က်ေနာ္တင္ျပခဲ့သလိုပဲ လိပ္ေသာင္ကို ဦးစြာသြားခဲ့သူမ်ားဟာ ဖထီးမန္းနဲ႔ က်ေနာ္ပဲ။ ေနာက္ေတာ့ ဒီလိုပဲ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ စြန္႔စားရင္ ရတယ္ဆိုတာ သိလာၾကေတာ့ ေတာင္ဘက္ဖိုက ဘဝတူေတြလည္း လိပ္ေသာင္ကိုသြား၊ လိပ္ေတြဖမ္း။ ေျမာက္ဘက္ဖိုက ေမာင္ေက်ာင္းသားေတြလည္း လိပ္ေသာင္ကိုသြား၊ လိပ္ေတြဖမ္းနဲ႔ လိပ္ေသာင္က လိပ္ေတြ အေကာင္ ၃၀ ေက်ာ္ေလာက္ ေခ်ာသြားၿပီ။ လိပ္ေသာင္ဟာ လိပ္ေသာင္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ လိပ္သခ်ဳႋင္းလို ျဖစ္လာတယ္။
ဟုိး … ဦးစြာမဆြ ပထမဆံုး လိပ္ေသာင္ကို ဖထီးမန္းနဲ႔ က်ေနာ္သြားခဲ့စဥ္တုန္းက လိပ္အေကာင္ သံုးေလးဆယ္ဟာ ေသာင္ျပင္မွာ တ႐ွဴး႐ွဴး တရွဲရွဲနဲ႔ တင့္ကားတပ္ႀကီး ခ်ီတက္လာသလို ဧရာမ လိပ္ေျခရာ စြတ္ေၾကာင္းႀကီးေတြကလည္း တင့္ကားခ်ိန္းႀကိဳးရာနဲ႔ လြန္စြာပဲတူပါတယ္။
အခုေတာ့ လိပ္ေတြလည္း သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ သိလာၾကတယ္ထင္တယ္။ လိပ္ေတြဟာ အတက္သာရွိၿပီး ျပန္အဆင္းမရွိၾကေတာ့ လိပ္ေသာင္ဟာ လိပ္ေတြမတက္ေတာ့သေလာက္ ျဖစ္သြားတယ္။ ၄ ခါေလာက္ သြားေစာင့္မွ တခါေလာက္ပဲရတာမ်ဳိး ျဖစ္လာတယ္။
လိပ္တေကာင္ျပန္ရဖို႔ အေတာ့္ကို ႀကိဳးစားေနရတယ္။ လိပ္ေသာင္ဟာ စစ္တပ္ဧရိယာအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားတယ္။ လိပ္ေသာင္ကိုသြားခ်င္ရင္ ညေနေစာင္း ၃ နာရီေလာက္အေရာက္သြားၿပီး ကင္းပုန္း ဝပ္ေနရတယ္။ ညေန ၅ နာရီေလာက္ဆိုရင္ လိပ္ေသာင္ရဲ႕ေျမာက္ဘက္ပိုင္းမွာ ေက်ာက္ညီေနာင္ဆိုတဲ့ ေက်ာက္တံုးႀကီး ၂ တံုးက ကမ္းေျခကို ပိတ္ထားသလို ရွိေနတယ္။ (ဆရာဦးျမသန္းတင့္ရဲ႕ ‘ဓားေတာင္ကို ေက်ာ္၍ မီးပင္လယ္ကိုျဖတ္မည္’ ဆိုတဲ့အထဲက ေက်ာက္ညီေနာင္ဟာ ဒီ ေက်ာက္ညီေနာင္ကို ေရးဖြဲ႔ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္)။
တကယ္လို႔ ကၽြန္းရဲ႕ေျမာက္ပိုင္းက ခပ္ျပာျပာ အဝတ္အစားနဲ႔ ငတိေတြလာရင္ အဲဒီေက်ာက္ညီေနာင္ေပၚကပဲ ေက်ာ္ၿပီး ဆင္းလာရတယ္။ တျခားဘယ္ကမွ ေကြ႔ပတ္ၿပီး ေက်ာ္ဆင္းလို႔မရဘူး။ အဲဒါကို မိုးကုပ္စက္ဝိုင္းေနာက္ခံ (စကိုင္းလိုင္း)နဲ႔ ကင္းပုန္းဝပ္ေနရာက လွမ္းၿပီးျမင္ရတယ္။
အဲဒါဆို ဆုတ္ခဲ့ေတာ့ ဒီညအဖို႔ ျပာျပာဝတ္ေသာ ငတိမ်ား လိပ္ေသာင္ကို ပိုင္သြားၿပီ။ တကယ္လို႔ ေက်ာက္ညီေနာင္ေပၚက သူတို႔ေတြ ေပၚမလာရင္ေတာ့ ဒီညအဖို႔ လိပ္ေသာင္ကို အပိုင္စားေစဗ်ား။
ေနာက္တခုကလည္း က်ေနာ္တို႔ဘဝတူ အခ်င္းခ်င္းေတြက ေတာင္ဘက္ဖို႔နဲ႔ ေျမာက္ဘက္ဖို ရွိတယ္ မဟုတ္လား။ ေတာင္ဘက္ဖိုက ဘဝတူေတြက လိပ္ေသာင္ကို အရင္ေရာက္ေနႏွင့္ရင္ ေျမာက္ဘက္ဖိုက ေမာင္ေက်ာင္းသားမ်ား ေနာက္မွေရာက္လာရင္ေတာ့ ဒီညအဖို ေနာက္မွေရာက္တဲ့ လူက ဆန္ျပဳတ္ေပေတာ့။ အဲဒီလိုကလည္း ရွိေသးတယ္။ အိုးစားကြဲသြားၾကၿပီဆိုေတာ့ ဒီလိုပဲရွိေပေတာ့မေပါ့။
ဒီၾကားထဲ အၾကံသမား က်ေနာ္တို႔ကလည္း အရိပ္ ၃ ပါးကိုၾကည့္ၿပီး အငိုက္ဖမ္းၿပီး လိပ္ေသာင္ကို သြားလာရတာဆိုေတာ့ လိပ္ တေကာင္ရဖို႔ရာ အေတာ္ခက္ခဲလာတဲ့ အေျခအေနမွာ ရွိလာေတာ့တာေပါ့။
က်ေနာ္တို႔က ေလွကကြဲသြားတဲ့ ပ်ဥ္ေတြျပန္ခြာ၊ အစားျပန္ၿပီး႐ိုက္တာလည္း ၿပီးသြားၿပီ။ ေလွရဲ႕ပ်ဥ္ ၂ ခုၾကားက အခ်ပ္ေတြမွာ ပြဲညက္ ေထးဖို႔ ဖာဖို႔ လုပ္ရဦးမယ္။ အုန္းဆံခြံကိုထုလိုက္ေတာ့ အုန္းဆံႀကိဳးေလးေတြရတယ္။ အဲဒီ အုန္းဆံႀကိဳးေလးေတြကိုက်စ္ၿပီး ေလွရဲ႕ပ်ဥ္ ၂ ခုၾကားထဲကို ဓားဦးနဲ႔ဖိၿပီး သြင္းၿပီးေတာ့မွ ပြဲညက္နဲ႔ ဖာလိုက္တယ္။ ေလွကို ပြဲညက္ဖာတဲ့ ကိစၥၿပီးသြားၿပီ။ ေလွကို ေရနံသုတ္ဖို႔ က်န္ေသးတယ္။ ေလွသမၺာန္ဆိုတာ ေရနံကို အျပန္ျပန္သုတ္နိုင္မွ ေရနံဝေလ ေကာင္းေလ မဟုတ္လား။
ဒီကၽြန္းေခါင္ေခါင္ႀကီးမွာ ဘယ္ကလာၿပီး ေရနံကရမွာလည္း ၾကံရတာေပါ့။ ဒီလိုပဲ ၾကံရတာေပါ့။ ဖထီးမန္းရဲ႕ သီအိုရီက ဘာမွမျဖစ္တာမရွိဘူး။ အကုန္လံုးျဖစ္တာခ်ည္းပဲ။ ဖထီးမန္းေျပာလိုက္ရင္ အေတာ္အားရွိစရာ ေကာင္းတယ္။ ဝါဒါေတြထဲမွာ ႏွစ္ရစ္နဲ႔ ကရင္အမ်ဳိးသား ဆရာႀကီးတေယာက္ရွိတယ္။ သူက ဗ်ဴကယ္ မႈတ္တယ္။ ကၽြန္းကိုေရာက္ခါစ မီးစက္ေမာင္းၿပီး မီးေတြေပးေသးတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ မီးေတြမေပးေတာ့ဘူး။ သူက မီးစက္ေတြကိုင္ရတယ္။ သူ႔ကို ဟိုအေစာပိုင္းကတည္းက ပုဂၢိဳလ္ေရးရင္းႏွီးမႈ တည္ေဆာက္ထားတယ္။ တခါတေလ ေသြးစကားေျပာမ်ဳိးလည္း ရွိတာေပါ့။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
No comments:
Post a Comment