Tuesday, February 16, 2010

ဆရာ ျမသန္းတင့္ ကြယ္လြန္ျခင္း ၁၂ ႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ

ဦးျမသန္းတင့္ကို က်ေနာ္က ‘ဦးေလး ဦးျမသန္း’ လို႔ အျမဲတမ္းေခၚတယ္။ အဲ့ေတာ့ က်ေနာ္ အခုေျပာရင္လည္း အဲ့ဒီ နာမည္နဲ႔ပဲ ေျပာေတာ့မယ္။ က်ေနာ္ေျပာတဲ့အခါမွာ သူနဲ႔က်ေနာ္နဲ႔ ကိုကိုးကြၽန္းမွာ ျဖတ္သန္းခဲ့တာတင္မကဘဲနဲ႔ သူနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တျခားပုဂၢိဳလ္ေတြဆီက ၾကားဖူးတာ၊ က်ေနာ့္မိဘမ်ားဆီက ၾကားဖူးတာ အဲ့ဒါေတြပါ ဒီမွာ ထည့္ၿပီးေျပာျပခ်င္တယ္။ ဒီလို …။

ဒုတိယ ကမၻာစစ္ႀကီးၿပီးခါနီး ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးဟာ အထက္ဗမာျပည္ဘက္မွာ စၿပီးေတာ့ ေအာင္ပြဲေတြ ရတယ္ဗ်။ အဲ့ေတာ့ အထက္ဗမာျပည္ဟာ ေအာက္ဗမာျပည္ထက္ အရင္လြတ္ေျမာက္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ ဗမာျပည္မွာ ေျဗာင္ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေတြဟာ အဲ့ဒီအခ်ိန္က အဓိကအားျဖင့္ အထက္ဗမာျပည္ မႏၱေလးကို ဗဟိုျပဳၿပီး ေပၚေပါက္လာတယ္။

ဒါေၾကာင့္မို႔ မႏၱေလးမွာ အထက္ဗမာျပည္က ႏိုင္ငံေရးသမားေပါင္းစံု (အထူးသျဖင့္ေတာ့ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ ဖက္ဆစ္ဆန္႔က်င္ေရး အင္အားစုေတြေပါ့) အကုန္ မႏၱေလးမွာ လာၿပီးစုၾကတယ္။ မႏၱေလးပတ္ဝန္းက်င္က စစ္ကိုင္းတို႔ဘာတို႔က လာတာရွိသလို၊ ပခုကၠဴ ေရစႀကိဳဘက္ကလူေတြလည္း အမ်ားႀကီး ပါလာတယ္။

ဥပမာဆိုလို႔ရွိရင္ ေနာင္မွာ အလံနီျဖစ္သြားတဲ့ ကိုေက်ာ္သန္း၊ စာေရးဆရာျဖစ္လာတဲ့ ဦးျမသန္းတို႔၊ ဦးေက်ာ္ေအာင္တို႔၊ ေနာက္တခါ မႏွစ္ကမွ ကြယ္လြန္သြားတဲ့ ေရစႀကိဳ ဦးၫြန္႔ေအာင္၊ အဲဒီ လူေတြ ေရာက္လာၾကတယ္။ ဦးျမသန္းတင့္လည္း အဲဒီမွာ တခါတည္း ပါလာတာပဲ။

အဲဒါအျပင္ မႏၱေလးမွာ ဘယ္သူေတြ လာစုေသးလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကြန္ျမဴနစ္ပါတီရဲ႕ ဒုတိယကြန္ကရက္မွာ ဗဟိုေကာ္မတီျဖစ္လာတဲ့ ပါေမာကၡ ဦးေက်ာ္ရင္တို႔လို လူေတြလည္း အထက္ဗမာျပည္မွာ ရွိေနၾကတယ္။ က်ေနာ္ကလည္း အဲဒီအခ်ိန္ၾကမွ ေမြးတာ။ က်ေနာ့္ကိုေမြးတုန္းက ဦးေက်ာ္ရင္က က်ေနာ့္အေဖနဲ႔အတူ က်ေနာ့္အေမကို ေဆး႐ံုလုိက္ပို႔ရတာ။ ညႀကီးမွာ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ က်ေနာ္က ဦးေက်ာ္ရင္ကို မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္ေနတာ။

အဲေတာ့ ဦးျမသန္းဟာလည္း အဲဒီလိုနဲ႔ မႏၱေလးေရာက္လာေတာ့ အဲဒီတုန္းက ကြန္ျမဴနစ္ပါတီက ရဲေဘာ္ေတြအားလံုးဟာ မႏၱေလး ပိုက္က်ဳံးမွာရွိတဲ့ ‘ပါတီဘံုရိပ္သာ’ မွာ စုၿပီးေနၾကတယ္။ ဦးျမသန္းက အဲဒီတုန္းက ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ပဲ။ အသက္ ၂ဝ မျပည့္ေသးဘူး။

အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက အထက္ဗမာႏိုင္ငံမွာ ‘ဖဆပလ၊ ဖဆပလ’ ဆိုၿပီး လႈပ္ရွားတဲ့အခါမွာ အဓိက လႈပ္ရွားေနတာက ကြန္ျမဴနစ္ေတြပဲ။ အေပၚမွာကေတာ့ မႏၱေလးၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖေတြျဖစ္တဲ့ ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္တို႔၊ ဘယ္သူတို႔လို ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ပါတာေပါ့။ က်ေနာ္အေဖက အဲဒီတုန္းက အထက္ဗမာျပည္ ဖဆပလ မွာ အတြင္းေရးမႉး။ ဦးျမသန္းတို႔၊ ဦးၫြန္႔ေအာင္တို႔ ကိုေက်ာ္သန္းတို႔နဲ႔ သူတို႔နဲ႔က အဲဒီအခ်ိန္မွာ ရင္းႏွီးတာ။ စာေပဝါသနာခ်င္းကလည္း တူၾကတာကိုး။ ဦးေက်ာ္ရင္နဲ႔ကေတာ့ အရမ္းကို ရင္း၊ ေျပာစရာ မလိုဘူး။

အဲဒီလိုကာလဟာ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ႀကီးကလည္း ၿပီးခါနီးၿပီ။ ကမၻာအရပ္ရပ္မွာ မဟာမိတ္ေတြ ဖက္ဆစ္ ဆန္႔က်င္ေရး အင္အားစုေတြက ေအာင္ပြဲေတြျပန္ရေနတဲ့အခ်ိန္၊ ထိုးစစ္ေတြ ျပန္စေနတဲ့အခ်ိန္။ က်ေနာ္တို႔ ဗမာျပည္မွာဆိုလို႔ရွိရင္လည္း ဂ်ပန္ဖက္ဆစ္ေတြ ဆုတ္ေနရတဲ့အခ်ိန္။ ေအာင္ပြဲရဲ႕အလားအလာေတြ ျမင္ေနရတဲ့အခ်ိန္။ တႏိုင္ငံလံုး ျပည္သူေတြ၊ ရဟန္းရွင္လူေတြအားလံုး အားတက္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္။

အဲလိုအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ မွန္ကန္တဲ့ ဦးေဆာင္မႈလည္း ရွိတယ္။ ေအာင္ပြဲစိတ္ဓာတ္ေတြလည္း ရွိေနတဲ့အခါက်ေတာ့ လူတိုင္းဟာ တက္ႂကြေနၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီရဲ႕ဘံုရိပ္သာဆိုလို႔ရွိရင္ အင္မတန္ စည္ကားတာ။ အဲ့ဒီတုန္းက အဂၤလိပ္ တပ္ေတြထဲမွာပါတဲ့ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီဝင္ေတြ (အဲဒီတုန္းက ကြန္ျမဴနစ္ အင္တာေနရွင္နယ္ရဲ႕ ၫြန္ၾကားခ်က္ကလည္း ရွိေနေတာ့) သူတို႔က ဘံုအဖြဲ႔ကို လာၾကတယ္။

က်ေနာ္တို႔ ပါတီကရဲေဘာ္ေတြ ဆင္းဆင္းရဲရဲ စားေနရတာၾကည့္ၿပီးေတာ့ သူတို႔က သူတို႔ရာရွင္ရတဲ့ စားစရာ ေသာက္စရာေတြ စီးကရက္ေတြ လာလာၿပီး ေပးတယ္။ ေနာက္ၿပီးက်ေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ပါတီဝင္ေၾကးကိုလည္း ဗမာျပည္က ကြန္ျမဴနစ္ပါတီဆီမွာ လာၿပီးေပးသြင္းတယ္။ ဒီက ကလပ္စည္းေတြထဲမွာ ကလပ္စည္း ျဖတ္သန္းမႈ လုပ္တယ္။

အဲ့လိုအေျခအေနေတြနဲ႔ဆိုေတာ့ အားလံုးက တက္ႂကြေနတဲ့အခါမွာ အထက္ဗမာျပည္က ကြန္ျမဴနစ္ေတြကို ဦးေက်ာ္ရင္က သီခ်င္းေတြ သင္ေပးတယ္။ အင္တာေနရွင္နယ္ သီခ်င္းကို ဦးေက်ာ္ရင္က ပထမဆံုး သင္ေပးတာပဲ။

တခါ ဦးေက်ာ္ရင္က ယူဂိုဆလပ္ စစ္ခ်ီသီခ်င္း၊ ျပင္သစ္ စစ္ခ်ီသီခ်င္း စတာေတြလည္း သင္ေပးတယ္။ အဲ့ဒါအျပင္ ရခိုင္သီခ်င္းေတြလည္း သူက သင္ေပးတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အထက္ဗမာျပည္က ကြန္ျမဴနစ္ပါတီဝင္ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ရခိုင္သီခ်င္းေတြကို ဆိုတတ္ေနၾကတယ္။

အဲဒီတုန္းက ပါတီဝင္ေတြကို (ဘံုရိပ္သာမွာေနတဲ့သူေတြကို) ေတာင္းဆိုတာ ရွိတယ္။ ဒါ မႏၱေလးက ဘံုရိပ္သာတင္ မကဘူး။ အိႏၵိယေရာက္သြားတဲ့ လူေတြရဲ႕ဘံုရိပ္သာမွာလည္း ဒီအတိုင္းပဲလို႔ သိရတယ္။ အဲ့ဒီမွာ ေတာင္းဆိုတာက အခ်က္(၃)ခ်က္။

ရဲေဘာ္တိုင္း …

(၁) အလႉခံရင္ လိုက္ပါရတယ္။ အလႉခံတယ္ဆိုတာ ၿမိဳ႕ထဲမွာျဖစ္မယ္။ ေစ်းထဲမွာ ျဖစ္မယ္၊ ဘယ္ကိုပဲ သြားသြား အလႉခံတဲ့ေနရာမွာ လိုက္ရတယ္။

(၂) တရားေဟာရတယ္။ လူထုကို တရားေဟာရတယ္။ အဲလို တရားေဟာတာ ေလ့က်င့္ဖို႔အတြက္ ဘံုရိပ္သာေတြမွာ စကားရည္လုပြဲေတြ လုပ္ေပးတယ္။ မၾကာမၾကာ က်င္းပ ေပးတယ္။ အေၾကာင္းအရာေတာ့ ေျပာင္းေျပာင္းေပးတာေပါ့။

ေနာက္ တတိယအခ်က္က နံရံကပ္စာေစာင္မွာ ဝင္ေရး ရတာ။ မေရးတတ္လို႔ရွိရင္ သူမ်ားက သင္ေပးတယ္။ ဦးေက်ာ္ရင္လို ပုဂၢိဳလ္ေတြက ျပင္ေပး၊ သင္ေပးတဲ့သူေတြေပါ့။

အဲ့ေတာ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ ဦးျမသန္းဟာ အဲ့ဒီလို နံရံကပ္စာေစာင္မွာ ကေလာင္ေသြးခြင့္ရတာပဲ။ ကေလာင္ေသြးခြင့္၊ လက္ေသြးခြင့္ ရတယ္။ က်န္တဲ့ရဲေဘာ္ေတြက ဝိုင္းဖတ္ၿပီးေတာ့ အကူအညီေပးၾက၊ ေထာက္ျပၾက၊ ေဝဖန္ၾက အဲ့ဒီလိုနဲ႔ တိုးတက္လာတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဦးျမသန္းရဲ႕ စာေပ ေရခံေျမခံဟာ ျပင္းထန္လွတဲ့ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ ဖက္ဆစ္ ဆန္႔က်င္ေရး၊ အမ်ဳိးသားလြတ္လပ္ေရး လႈိင္းလံုးႀကီးေတြထဲမွာ အစျပဳတယ္လို႔ေျပာရင္ ရမယ္လို႔ထင္တယ္။

ခုနက အထက္မွာေျပာခဲ့တဲ့ တရားေဟာတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဦးျမသန္းေျပာျပခဲ့ဖူးတာ တခု။ အဲ့ဒါက ကြၽန္းေပၚမွာတုန္းက က်ေနာ့္ကို သူ ေျပာျပတာ။ အဲ့ဒီေခတ္တုန္းက သူတို႔ေရစႀကိဳဘက္မွာ အင္မတန္ နာမည္ႀကီးတဲ့ ရွင္မေတာင္ ဓားျပဂိုဏ္း ဆိုတာ ရွိတယ္။ ဓားျပဂိုဏ္းေခါင္းေဆာင္က ရွင္မေတာင္ ခင္ေမာင္။

ဓားျပဂိုဏ္းဆိုလို႔ ႏွယ္ႏွယ္ရရ မထင္နဲ႔။ အင္အားက တေထာင္ေလာက္ ရွိတယ္။ သူတို႔က ရြာလံုးကြၽတ္ ရြာအလိုက္ ပါၾကတာ။ တိုက္စရာရွိရင္လည္း ရြာလံုးကြၽတ္ ထြက္တိုက္တာ။ အဲ့ဒီလို ဓားျပဂိုဏ္းႀကီးကို သြားၿပီးေတာ့ ပါတီက ေဆြးေႏြးခိုင္းတယ္။ သူတို႔ ပခုကၠဴ ေရစႀကိဳက လူေတြကို လႊတ္တာေပါ့။

အဲ့ဒီတုန္းက ဦးျမသန္းလည္း ပါသြားတယ္။ သြားေျပာရတာက … ခင္ဗ်ားတို႔ ဓားျပစားတယ္ဆိုတာက စနစ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ နားလည္ႏိုင္ပါတယ္၊ ဘာညာေပါ့။ အဓိက,ကေတာ့ နားခ်တာတမ်ဳိးပါပဲ။ အဲေတာ့ ဟုိက ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ လက္ခံနားေထာင္တယ္။ သူတို႔ကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ျပန္ခြင့္ျပဳတယ္။ သူတို႔တရားပြဲက ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ ေျပာႏိုင္တယ္။

ဆိုလိုတာက ဦးျမသန္းဟာ သူ႔စာေပဘဝ စတင္ကတည္းက အဲ့ဒီလို လူထုနဲ႔ နီးနီးကပ္ကပ္ လူထုလႈပ္ရွားမႈေတြထဲမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ပါဝင္ၿပီး လုပ္ရင္းကိုင္ရင္းကေနၿပီးေတာ့ ကေလာင္တဖက္၊ ေအာ္လံတခြက္လိုဟာမ်ဳိးကို ကိုင္ၿပီးေတာ့ လုပ္ခဲ့ရတာ။

လြတ္လပ္ေရးရၿပီးတယ္ဆိုေတာ့လည္း သူဟာ ဗမာျပည္ ျပည္သူေတြရဲ႕ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လႈပ္ရွားမႈထဲမွာ ထက္ထက္သန္သန္ ပါဝင္ခဲ့တာ အဲဒီလႈပ္ရွားမႈေတြနဲ႔ သူ ႏိုင္ငံျခားသြားရတာ ရွိတယ္။ ကိုကိုးကြၽန္းကို ၂ ခါေရာက္ရတာလည္း ရွိတယ္။

သူ႔ဘဝတေလ်ာက္လံုးမွာ အုပ္စိုးသူေတြရဲ႕ၿငိဳျငင္ခံရတဲ့ စာေပသမား တေယာက္အျဖစ္နဲ႔ ရပ္ခဲ့ရတယ္။ သူ႔ရဲ႕စာေပထြန္းေျပာင္ခဲ့တာဟာ အဲဒီလို ေရခံေျမခံ၊ အဲဒီလုိ ျဖတ္သန္းမႈေတြနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ ဆက္စပ္ေနတယ္၊ ခြဲမရဘူးလို႔ က်ေနာ္ထင္တယ္။

က်ေနာ္တို႔ဗမာျပည္ရဲ႕စာေပသမုိင္းမွာ စာေပေလာကမွာ နာမည္ႀကီးတဲ့ လူခ်စ္လူခင္မ်ားတဲ့၊ သိကၡာရွိတဲ့လူေတြ မနည္းပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအထဲမွာ အစိုးရအၿငိဳျငင္ခံၿပီးေတာ့ စာေပေလာကမွာ အက်ဳိးျပဳခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အခုထက္ထိ ျပည္သူလူထုက သူရဲေကာင္းလို႔ ထင္မွတ္ေနၾကတာပါပဲ။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

No comments: