Saturday, February 13, 2010

မုန္တိုင္းကိုဆန္၍ ပင္လယ္ကိုျဖတ္ေသာအခါ (၂၈)

ဒီကေန႔ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၉ ရက္။ ကၽြန္းဘဝကိုေရးေနတဲ့အခ်ိန္ မေန႔က ဦးျမသန္းတင့္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အခန္းေလးတခုကို ေရးခဲ့ေသးတယ္။ ဒီမနက္ ဘီဘီစီမွာ ဆရာကြယ္လြန္တဲ့သတင္းကို ၾကားလိုက္ရလို႔ ဝမ္းနည္းတုန္လႈပ္စြာ ခံစားရပါတယ္။

ဆရာဦးျမသန္းတင့္ဟာ က်ေနာ္တို႔လူငယ္ေတြအေပၚမွာ ေက်းဇူးမ်ားခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးတဦးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမွတ္တမ္းရဲ႕အစပိုင္းမွာ က်ေနာ္ေဖာ္ျပခဲ့သလိုပဲ ေတာင့္တင္းသန္မာတဲ့ က်ေနာ္တို႔လူငယ္ေတြ ထင္းေခြ၊ ထင္းျဖတ္လို အလုပ္မ်ဳိးကို က်ေနာ္တို႔နဲ႔အတူ လုိက္ပါလုပ္ေဆာင္ခဲ့တယ္။ သူ႔ခႏၶာကိုယ္ဖြဲ႔စည္းမႈက ဒီလို ပင္ပန္းၾကမ္းတမ္းတဲ့အလုပ္နဲ႔ လိုက္ဖက္သည္ မဟုတ္ပါ။

သူ႔မ်က္မွန္အထူႀကီးနဲ႔ တပ္ထားတာကိုက သူဟာ ပညာရွင္တေယာက္၊ ပညာတတ္တေယာက္ရဲ႕ ႐ုပ္သြင္ လကၡဏာမ်ဳိးပါ။ က်ေနာ္တို႔လူငယ္ေတြက ထင္းျဖတ္တဲ့အခါတိုင္း လူလဲတဲ့အခါမ်ဳိးမွာ ဆရာက ...

“က်ေနာ္ တလွည့္ဝင္မယ္”

သူကေျပာၿပီး အတင္းလႊဝင္ဆြဲဖို႔လုပ္ပါတယ္။

“ဟာ … ဆရာ၊ ေနပါေစ မလုပ္နဲ႔”

ေျပာလည္းမရပါ။ လႊကို သူႏိုင္သေလာက္ ဝင္ၿပီးဆြဲပါသည္။ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ဆရာလိုက္လာတာ က်ေနာ္တို႔ ေပ်ာ္ပါသည္။ လူငယ္ေတြထဲမွာ လူႀကီးတေယာက္ပါေတာ့ အားရွိတာေပါ့။ လူငယ္ေတြထဲမွာ မိဘလို၊ ဆရာသမားလို၊ ေခါင္းေဆာင္လို ပုဂၢိဳလ္တေယာက္ပါေတာ့ ပိုၿပီးအားရွိ အားကိုး ၾကတာေပါ့။

က်ေနာ္တို႔ထင္းျဖတ္ၿပီး ခဏတျဖဳတ္နားၾကသည့္အခါမ်ဳိးတြင္ ၅ ႏွစ္၊ ၆ ႏွစ္သားသမီးေလးမ်ား ေလာကကို စူးစမ္းသကဲ့သို႔ က်ေနာ္တို႔တေတြ သိခ်င္တာေတြ ေမးၾကတာပဲ။ ဆရာကလည္း ေျဖပါသည္။ ဆရာကလည္း တက္ႂကြထက္သန္ေသာ က်ေနာ္တို႔ လူငယ္ရဲေဘာ္ေလးမ်ားႏွင့္ လိုက္ရသည္မွာ က်ေနာ္တို႔၏တက္ႂကြမႈပါ သူ႔ကို ဓာတ္ကူးပံုရပါသည္။

ဆရာဦးျမသန္းတင့္ ကြယ္လြန္ခ်ိန္ႏွင့္ သူ႔အေၾကာင္းေရးသည့္အခ်ိန္ တိုက္ဆိုင္ေနပါသည္။ ဆရာ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ကို အိပ္မက္မက္ခဲ့စဥ္က ဆရာ ကြယ္လြန္တာနဲ႔ တိုက္ဆုိင္ခဲ့သည္။

က်ေနာ္၏ ကၽြန္းဘဝတြင္ ၾကံဳေတြ႔ျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာ အတိတ္ပံုရိပ္လႊာကို မွတ္တမ္းျပန္လည္ေရးသားေသာ အခ်ိန္မွာ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၆ ရက္ေန႔မွ စတင္ၿပီးေရးသားပါသည္။ KNU ၏ ေရွ႕တန္း ေျပာက္က်ား ေဒသတေနရာတြင္ ေတာ္လွန္ေရးတာဝန္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ေနစဥ္ အားလပ္သည့္အခ်ိန္ကေလးတြင္ ေရးသားခဲ့ပါသည္။

က်ေနာ္ေရးသား သည့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေဒါနေတာင္ေျခ၏တေနရာျဖစ္ၿပီး ယာယီစခန္းခ်ထားသည့္ေနရာမွာ ေရတံခြန္တခုရွိပါသည္။ ေရတံခြန္၏ ‘တေဝါေဝါ’ က်ေနသည့္အသံမွာ ကိုကိုးကၽြန္းဘဝမ်ားက ပင္လယ္ျပင္၏ ေလသံ၊ လႈိင္းသံႏွင့္ အေတာ္တူပါသည္။

က်ေနာ္တို႔၏အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ျပန္လည္မွတ္တမ္းတင္ရန္ ကြယ္လြန္သူ ဥကၠ႒ႀကီး မန္းဘဇန္၊ ကြယ္လြန္သူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ျမေမာင္၊ ကြယ္လြန္သူ ဆရာႀကီး စေကာလယ္ေတာ၊ ကြယ္လြန္သူ မန္းဒါဝိတ္ႏွင့္ ရဲေဘာ္ရဲဘက္မ်ား၊ မဟာမိတ္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားက အေၾကာင္းဆံုတိုင္း က်ေနာ့္ကို တိုက္တြန္းၾကပါသည္။ “ေရးတာေပါ့ဗ်ာ” လို႔သာ ကတိေပးခဲ့သည္။

ယခုႏွစ္ေပါင္း ၃၀ နီးပါးၾကာမွပင္ ေရးျဖစ္ပါေတာ့သည္။ အခ်ဳိ႕အျဖစ္အပ်က္ကေလးမ်ားပင္ ပမာဒေလခ ေမ့ေလ်ာ့၍ ေနခဲ့ပါၿပီ။

မေန႔က ၁၈-၂-၉၈ ရက္ေန႔ ဘီဘီစီ နံနက္ခင္းသတင္းကို က်ေနာ့္ယာယီတဲကေလးတြင္ နားေထာင္ေနရာ ဆရာဦးျမသန္းတင့္ ကြယ္လြန္ေၾကာင္း ေဒၚယဥ္ယဥ္ေမ ေၾကညာသြားခဲ့သည္။ က်ေနာ္ စိတ္ထိခိုက္ တုန္လႈပ္စြာ ခံစားေနရပါသည္။ ဘီဘီစီသတင္းေၾကညာၿပီးၿပီးခ်င္း ယခုမွတ္တမ္းကို ေရးသားလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျမန္မာျပည္ စစ္အာဏာရွင္တိုက္ဖ်က္ေရးတိုက္ပြဲတြင္ လက္တြဲတိုက္ခဲ့ၾကေသာ ရဲေဘာ္ရဲဘက္မ်ား၊ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ဘဝတူမ်ားတို႔သည္ တေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ႏွင့္ ေႂကြလြင့္ခဲ့ရေလၿပီ။

သူတို႔၏မြန္ျမတ္ေသာ အသက္ဝိဉာဥ္မ်ား ကို ျပည္သူတို႔၏ဘဝလြတ္ေျမာက္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ တန္းတူညီမွ်ေရးအတြက္ ေပးလွဴခဲ့ၾကေလၿပီ။ ကိုယ္က်ဳိးမဖက္ အသက္စြန္႔ခဲ့ၾကသည့္ ဤရဲေဘာ္မ်ားသည္ က်ေနာ္တို႔၏ အသည္းျပင္မွာ သူတို႔၏ ႏွလံုးေသြး၏ ႏွလံုးေသြးမ်ားနဲ႔ ေရးသြားခဲ့ၾကေလၿပီ။

က်ေနာ္တို႔၏ေရွ႕မွ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ခဲ့ၾကသည့္ ရဲေဘာ္မ်ား၊ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ဘဝတူမ်ား၏ ရဲရင့္ျပတ္သားစြာ အသက္ေပး၍ ၫႊန္ျပခဲ့သည့္ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း က်ေနာ္တို႔သည္ ဖဝါးေျခထပ္ ထပ္ခ်ပ္မကြာ လိုက္ပါမည္ဟု ရဲဝ့ံစြာ ကတိျပဳပါသည္။

က်ေနာ္ ေထာင္မွျပန္လြတ္လာၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္း ေဆး႐ံုတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ေဇာ၏သမီး ေဒါက္တာ လွေက်ာ္ေဇာက ေဆး႐ံုတင္ေပးခဲ့ၿပီး ကုသကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးခဲ့ပါသည္။ ေဆး႐ံုတြင္တက္ေရာက္စဥ္ ဆရာဦးျမသန္းတင့္က သူ႔ ဓားေတာင္ကိုေက်ာ္၍ ဝတၴဳကို က်ေနာ့္ကိုေပးဖတ္ပါသည္။

ဓားေတာင္သည္ က်ေနာ့္ဘဝ တစိတ္တပိုင္း ပါဝင္ပါသည္။ ဓားေတာင္ကိုဖတ္ၿပီး က်ေနာ္ လြန္စြာခံစားခဲ့ရပါသည္။ ဆရာေပးဖတ္သည့္ ဓားေတာင္ကိုေက်ာ္၍ ဝတၴဳစာရြက္ အလြတ္ထဲတြင္ က်ေနာ့္ခံစားမႈႏွင့္ အျမင္ကို ေရးထားခဲ့ပါသည္။

ဆရာ့စာအုပ္ကိုျပန္ေပးေသာအခါ က်ေနာ္ေရးထားေသာ ခံစားခ်က္ကို ဆရာဖတ္ၿပီး ...

“ခင္ဗ်ားေရးထားတဲ့ ဒီစာေလးကို ဒီ စစ္အစိုးရက်ဆံုးတဲ့ေန႔မွာ က်ေနာ္ ပူးတြဲထုတ္ေဝမယ္”

လို႔ ဆရာေျပာခဲ့ပါသည္။ ဆရာက ဆက္ေျပာခဲ့ေသးသည္။

“က်ေနာ့္ဓားေတာင္ထဲက သံေခ်ာင္းဟာ ကၽြန္းက ရဲေဘာ္ ၄ ေယာက္ရဲ႕ စ႐ိုက္၊ ဟန္ပန္၊ စိတ္ေနစိတ္ထားကို စုေပါင္းၿပီး သံေခ်ာင္းအျဖစ္ ဖန္တီးထားတာ၊ ကိုခ်စ္ေဆြ (ကၽြန္းဖ်က္သိမ္းေရးတိုက္ပြဲတြင္ က်ဆံုး)၊ ကိုအုံုးေမာ္( ကၽြန္းဖ်က္သိမ္းေရး ၅၂ ရက္ၾကာ အစာငတ္ခံတိုက္ပြဲတြင္ က်ဆံုး)၊ ကိုလတ္ (ကၽြန္ဖ်က္သိမ္းေရး ၅၂ ရက္ၾကာအစာငတ္ခံတိုက္ပြဲတြင္ က်ဆံုး)၊ ေနာက္ဆံုးတေယာက္ကေတာ့ က်ေနာ္”

လို႔ ဆရာက ေျပာခဲ့ပါသည္။

ျပည္သူတို႔၏ ဘဝလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ စာေပအႏုပညာျဖင့္ အလုပ္အေကၽြးျပဳခဲ့ေသာ ဆရာဦးျမသန္းတင့္အား KNU ကရင့္လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရး ေဒသတေနရာမွေန၍ ဂ႐ုဂရဝ နိဝါတ နိမာနျဖင့္ ႐ိုေသစြာ ဦးၫြတ္ကန္ေတာ့ လိုက္ပါသည္ ဆရာခင္ဗ်ား။

ေအာင္ပြဲသို႔

သင့္ရဲေဘာ္
ရဲေဘာ္ေရွာင္း

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

No comments: