“ေဟာဒီမွာ ၾကည့္ … ခင္ဗ်ားတို႔ ၾကည့္သြား၊ ေနာက္ထပ္ အေသခံဖို႔ တန္းစီေနတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြ။ က်ေနာ္တို႔ ေတာင္းထားတာမရရင္ အေသခံမယ္”
လို႔ မာမာျပတ္ျပတ္ ေျပာပစ္လိုက္တယ္။
အဲ့ဒီေတာ့မွ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြဟာ သူတို႔မွာ ပါလာတဲ့ ဝွက္ဖဲကို ခ်ျပၾကတယ္။ ေသခ်ာျပန္ စဥ္းစားလုိက္ရင္ေတာ့ ဒီလူေတြဟာ အေတာ္ေတာ့ ယုတ္မာတာ။ ေနာက္ဆံုး အခ်ိန္အထိ၊ သူတို႔ အေလွ်ာ့ေပးရေတာ့မယ့္ အခိ်န္အထိ ေစ်းဆစ္ အက်ပ္ကိုင္ေနတာ။ က်ေနာ္တို႔ ရဲေဘာ္ေတြရဲ႕ အသက္ကို သူတို႔ အက်ပ္ကိုင္ေနၾကတာ။ ဒါ … ရန္ကုန္က ခိုင္းလို႔လည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့ေလ။ တကယ္တမ္းေတာ့ ဒီေထာင္အာဏာပိုင္ေတြဟာ တုိက္ပြဲဝင္ရဲေဘာ္ေတြရဲ႕မ်က္ႏွာေတြကို မၾကည့္ရဲဘူး။ စိတ္မလံုတဲ့သေဘာပဲ။
သူတုိ႔ ဒီတခါဝင္လာတာ ထူးျခားတဲ့အတြက္ တိုက္ပြဲေဆာင္ပတ္ဝန္းက်င္မွာလည္း က်ေနာ္တို႔ ရဲေဘာ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား က်ေနာ္ အပါအဝင္ သူတို႔ကို စိုက္ၾကည့္ေနၾကတယ္။ အဲ့ဒီလို သူတို႔ကို ဝိုင္းၿပီး သတိထားေနၾကမွန္းသိတဲ့အခါက်ေတာ့ သူတုိ႔လည္း သိပ္ၿပီးေတာ့ ေရရွည္ အခ်ိန္မဆြဲႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒါနဲ႔သူတို႔လည္း မ်က္လႊာခ်ၿပီး
“ကဲ … သပိတ္လွန္လိုက္ၾကပါ ဗ်ာ၊ ကိုယ္ထူ ကိုယ္ထစနစ္ကို ဖ်က္သိမ္းေပးပါ့မယ္”
လို႔ ေျပာထြက္လာတယ္။
အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ဘက္က
“ဒါျဖင့္ရင္ ခင္ဗ်ားတို႔ စာရြက္စာတမ္းနဲ႔ လက္မွတ္ထိုးေပး”
အဲဒီလို ေတာင္းဆိုလိုက္တယ္။ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြဆိုတာက လက္ဝါးလွန္လိုက္ ေမွာက္လိုက္ဆိုတာမ်ဳိး၊ ခုတမ်ဳိး ခုတမ်ဳိးလုပ္တတ္တယ္ေလ။ အဲ့ဒီေတာ့ အပိုင္ခ်ည္မွ တုတ္မွျဖစ္မွာ။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ က်ေနာ္တုိ႔က ဒီလုိခ်ည္တုတ္ၿပီးေျပာတဲ့အခါၾကေတာ့ သူတုိ႔က ဘယ္လိုတုန္႔ျပန္သလဲဆိုေတာ့ ...
“ဟာ … ဒါကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔မွာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ မရွိဘူး” တဲ့။ “မနက္ဖန္မွ Navy စခန္းဘက္သြားၿပီး က်ေနာ္တို႔ ယူေပးမယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ သပိတ္အရင္လွန္ႏွင့္ေပါ့”
လုိ႔ ထပ္ၿပီးေတာ့ ေစ်းဆစ္ျပန္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ဘက္က သံသယရွိတာ မလြန္ဘူးဗ်။ အေတာ္ကို မတရားတဲ့ လူေတြ၊ က်ေနာ္တုိ႔ဘက္က ေခါင္းေဆာင္ေတြကေတာ့ ...
“ခင္ဗ်ားတို႔ဘက္က လက္မွတ္ထိုးေပးၿပီးမွ က်ေနာ္တို႔ သပိတ္ကို လွန္မယ္။ အဲဒီဘက္က လက္မွတ္ထိုးၿပီးေတာ့ စာနဲ႔ေပနဲ႔ ကတိစကား မရမခ်င္း ဆက္တိုက္မယ္”
လုိ႔ မတုန္မလႈပ္ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ ျပန္ေျပာလိုက္တာ၊ အဲဒီလိုနဲ႔ပဲ အဲဒီေန႔က ပြဲပ်က္မသြားဘူး။ သူတုိ႔ ျပန္ထြက္သြားၾကတယ္။
အဲဒီေန႔ညနဲ႔ ေနာက္တေန႔ကျဖင့္ က်ေနာ့္တသက္မွာ အခ်ိန္ေတြကုန္လြန္တာ အေႏွးဆံုး ေန႔နဲ႔ညလို႔ ေျပာခ်င္တာပဲ။ တဖက္မွာ ေသတြင္းႏႈတ္ခမ္းမွာ တိုက္ပြဲအလံကိုကိုင္ၿပီး တိုက္ပြဲဝင္ေနတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြ၊ တဖက္မွာက အထက္အမိန္႔ သြားၿပီးေတာ့ ခံယူပါမယ္ဆိုၿပီး ျပန္ထြက္သြားတဲ့ အာဏာပိုင္ေတြ။
ဒီႏွစ္ဖက္ ျပန္ဆံုၾကမယ့္အခ်ိန္ကို ေစာင့္ရတဲ့ဟာက အင္မတန္ ရွည္ၾကာတာပဲ။ ေအာင္ပြဲနဲ႔ က်ဆံုးျခင္း အၾကားမွာ ဘယ္ေလာက္မွ မကြာျခားဘူးဆိုတာလည္း တႏုတ္ႏုတ္ခံစားမိတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ေနာက္တေန႔ ေရာက္လာတယ္။ တိုက္ပြဲဝင္ ၅၃ ရက္ ေျမာက္ေန႔ေပါ့။ ေနာက္ဆံုးေန႔ပဲ။ မနက္ေစာေစာမွာ ေထာင္မွဴးႀကီးရယ္၊ ေနာက္ ေထာင္မွဴးတေယာက္ရယ္၊ ဝါဒါ ၂ ေယာက္ ၃ ေယာက္ရယ္ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းအတုိင္း Navy စခန္းဘက္ကို လမ္းေလွ်ာက္ထြက္သြားၾကတယ္။ မိုးက မျပတ္ေအာင္ ရြာထားတာမို႔လို႔ မူလက ထြန္စက္သြားေနၾက ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းဟာ သြားမရေတာ့ဘူး။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ သူတို႔ဟာ ကားလမ္းေပၚမွာ လမ္းေလွ်ာက္ပဲ သြားၾကရတယ္။ ရႊံ႕ေတြကလည္း မ်ားပါဘိ၊ တခ်ဳိ႕ေနရာမွာ ေရေတာင္ေက်ာ္ေနတယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြက ကုန္းေၾကာင္းသြားၾကတာ။ ျမန္ခ်င္ပါတယ္ဆိုမွ ဒီလုိျဖစ္ေနရတယ္။
လမ္းခရီးက ၇ မိုင္ ၈မိုင္ေလာက္ ရွိမယ္ထင္တယ္။ အဲဒါကို သူတို႔ ေျခလွ်င္သြားၾက၊ ဟိုကေန ျပန္လာရဦးမွာ။ ဘယ္ေလာက္ေစာင့္ရဦးမလဲဆိုတာကို စဥ္းစားသာၾကည့္ေပေတာ့။ အဲဒီလုိ က်ေနာ္တို႔က စိတ္ေလာေန၊ စိတ္ထဲမွာ မခ်င့္မရဲျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ တိုက္ပြဲေဆာင္ထဲက ရဲေဘာ္ေတြကေတာ့ ဘာမွ ထူးျခားမႈ မျပဘူး။ သူတို႔က ခါတိုင္းလို ပံုမွန္ပဲ။ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ နားနားေနေနပဲ သူတို႔ ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကတယ္။
က်ေနာ္ကေတာ့ အမွန္အတိုင္ေျပာရရင္ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြ လာမယ့္ဘက္ကို လည္ပင္းတေမွ်ာ္ေမွ်ာ္၊ နားတစြင့္စြင့္ ေစာင့္ဆိုင္းေနတာ။ အဲဒီလို ေစာင့္ဆိုင္းေနတုန္းမွာပဲ မနက္ ၁၀ နာရီ ၁၁ နာရီေလာက္ ျဖစ္မယ္ ထင္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ တိုက္ပြဲဝင္ အေဆာင္တေဆာင္မွာ (က်ေနာ္က ၁၀ ေဆာင္မွာ၊ ၉ ေဆာင္ဘက္ကေန) ကိုလတ္ က်ဆံုးသြားၿပီဆိုတဲ့ သတင္းကို ၾကားလိုက္ရတယ္။
ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္လည္း အဲဒီအေဆာင္ထဲကို ကမန္းကတန္း စဝင္လိုက္တယ္။ က်ေနာ္ေရာက္ေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ သီခ်င္းကို စဆိုေနၾကၿပီ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္လည္း ကိုလတ္ရဲ႕ေျခရင္းမွာပဲ ညာလက္႐ုန္းကို ေကြးေျမႇာက္ၿပီး အဲ့ဒီ အင္တာနယ္ ‘ႏိုင္ငံတကာသီခ်င္း’ကို လိုက္ဆိုမိတယ္။ ဆိုရင္း မ်က္ရည္ေတြလည္း က်ေနတယ္။
ကိုလတ္ဟာ က်ေနာ္နဲ႔အတူတူ မႏၱေလးေထာင္က လာၾကတာ။ က်ေနာ္နဲ႔အတူ ၂ တုိက္မွာ ေနခဲ့ၾကတာ။ သူ႔နာမည္ရင္းက ေမာင္ေမာင္စိုး၊ သူ႔အသက္က က်ေနာ့္ထက္လတခ်ဳိ႕ေတာင္ ငယ္ေသးတယ္။ လူေကာင္ ထြားတယ္။
ဒါေပမယ့္ သူက ႐ိုးလြန္းလို႔ လူခ်စ္လူခင္ သိပ္မ်ားတယ္။ ေက်ာက္ဆည္သား၊ မႏၱေလးတကၠသိုလ္က၊ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈနဲ႔ အဖမ္းခံရတာ။ သူက စာေပအႏုပညာလည္း သိပ္ဝါသနာပါတယ္။ ဒီတုိက္္ပြဲအတုိင္ခင္ ၄-၅-၆ လကပဲ က်ေနာ္နဲ႔အတူ သီခ်င္းတပုဒ္ စပ္ခဲ့ၾကေသးတယ္။ သူ႔ရဲ႕ အ့ံမခန္းစိတ္ဓာတ္ကို မွတ္တမ္းတင္ ေျပာစမွတ္ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ သူဟာ ခ်န္ထားႏိုင္ခဲ့တယ္။ အဲဒါက ဒီလို။
သူက ဒီေနာက္ပိုင္း ေရာက္လာတဲ့အခါ အက်အဆံုးေတြ မ်ားလာတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ သူဟာသူ႔ေဘးမွာရွိတဲ့ သူ႔ကိုျပဳစုတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြကို ...
“တကယ္လို႔မ်ား က်ေနာ့္ ေျခေတြလက္ေတြ ေအးလာရင္ က်ေနာ့္ကို သတိေပးစမ္းပါဗ်ာ”
လုိ႔ မွာထားတယ္။ သူ ဘာလို႔ ဒီလုိမွာတယ္ဆိုတာ အဲဒီ ရဲေဘာ္ေတြက နားမလည္ဘူး။ သိပ္လည္း အေလးထား မစဥ္းစားတတ္ၾကဘူး။ သာမန္လိုပဲ သေဘာထားခဲ့ၾကတာ။
ကိုလတ္ကေတာ့ သူ႔အေျခအေန သူ အျမဲ သတိထားေနတာ။ သူ႔ ေျခေတြ လက္ေတြ ေအးလာၿပီဆိုတာဟာ သူေသေတာ့မယ့္ လကၡဏာဆိုတာကို သူက သူ႔အရင္ အာဇာနည္ေတြက်ဆံုးတုန္းက အေတြ႔အၾကံဳအရ သိထားတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အခု သူ မက်ဆံုးခင္ေလးမွာပဲ သူ႔ ေျခေတြလက္ေတြ ေအးလာၿပီဆိုတာနဲ႔ သူဟာ အားယူမာန္တင္းလိုက္ၿပီး အံႀကိတ္ၿပီး ညာလက္႐ံုးကို ေျမႇာက္တယ္။ အေလးနီျပဳတယ္။ အဲဒီလို အေလးနီျပဳေနတုန္းမွာပဲ သူ႔မ်က္ႏွာလည္း တျဖည္းျဖည္း ေျပေလ်ာ့သြား၊ လက္ေတြလည္း ေျပေလ်ာ့သြား၊ က်ဆံုးသြားတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ဒီသတင္းဟာ ခ်က္ျခင္းပဲ အက်ဥ္းစခန္းတခုလံုးကို ျပန္႔သြားၿပီး ၾကားရသူ အားလံုးဟာ စုတ္တသပ္သပ္နဲ႔ ဝမ္းပမ္းတနည္း ျဖစ္ၾကရတယ္။
ကိုလတ္ဟာ သူတိုက္ပြဲဝင္တဲ့ ေန႔မွာပဲ သူအိပ္မယ့္ ကြပ္ပစ္ေျခရင္းမွာ (ေျခရင္းက ခါးပန္းမွာေပါ့ေလ) ကားမတ္စ္ ငယ္စဥ္က ေဆာင္ပုဒ္တခုျဖစ္တဲ့ …
‘ငါ့ဘဝမွာ တိုက္ပြဲေတြနဲ႔ ျပည့္လွ်မ္းေနပါေစ’
ဆိုတဲ့ စာတန္းကို ေျမျဖဴနဲ႔ေရးခဲ့တယ္။ သူ႔ဆႏၵကေတာ့ ျပည့္စံုသြားတာေပါ့ဗ်ာ။ သူ႔ေနာက္မွာ က်ဆံုးတာက ကိုေလးေမာင္ (ကဗ်ာဆရာ ကိုေလးေမာင္)။ က်ေနာ္ တဦးခ်င္းအရေျပာရရင္ စိတ္အထိခိုက္ဆံုး က်ဆံုးမႈပဲ။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။
No comments:
Post a Comment