Tuesday, January 19, 2010

ႏွလံုးသားမွာ ကမၻာကမၸည္းထိုးတဲ့သူ (ဝင္းတင္) - နိဂံုးပိုင္း

ဘိုးဘြားရိပ္သာလုပ္ငန္းေတြကို ေဆာင္ရြက္တဲ့အခါမွာ ဦးေလးရဲ႕ ေကာင္းေသာလုပ္ဟန္ဟာ အဖြဲ႔ဝင္အားလုံးရဲ႕ အခ်င္းခ်င္း ယုံၾကည္ရင္းႏွီးမႈ၊ လုိက္ေလ်ာၾကည္ျဖဴမႈ၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈေတြက ေပါင္းစပ္တြဲဆက္ေပးတဲ့ ေသာ့ခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဦးေလးဟာ လူေတြကိုခ်စ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူေတြရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးကို သယ္ပိုးရြက္ေဆာင္တယ္။ သူခ်စ္တဲ့လူေတြ အခ်င္းခ်င္းလည္း ခ်စ္ခင္ၾကည္ျဖဴမႈ ရွိၾကေစခ်င္တယ္။ အျပဳအျဖစ္ အေကာင္းအမွန္ လုပ္ငန္းေတြအတြက္ သင့္ျမတ္လက္တြဲ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကေစခ်င္တယ္။ ဒါဟာ ဘယ္လုပ္ငန္းမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဦးေလး အျမဲက်င့္သုံးတဲ့ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ ျဖစ္ပါတယ္။

“ဦးေအးေမာင္၊ ကိုဝင္းတင္ေရ … က်ေနာ္တို႔ မေအာင္ၾကည္ကို ဝိုင္းကူၾကရမယ္ဗ်။ သူလုပ္ႏိုင္တယ္ဗ်၊ လုပ္လည္း လုပ္တတ္တယ္။ ေစတနာလည္း ရွိတယ္။ မဟုတ္ဘူးလားဗ်ာ”

ဦးေလးဟာ တျခားအဖြဲ႔ဝင္ေတြအေပၚမွာလည္း ဒီလိုပဲ အေကာင္းျမင္တယ္။ အေကာင္းေျပာတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အဖြဲ႔အတြင္းမွာ ညီၫြတ္မႈ ပူးေပါင္ေဆာင္ရြက္မႈကို ရွင္သန္ေစတယ္။ ဦးေလးက သူ႔ကိုယ္သူ ‘မယားပါ မႏၱေလးသား’ လို႔ ေပ်ာ္ေစျပက္ေစ ေျပာတတ္ပါတယ္။

က်ေနာ္က ဘာမႏၱေလးသားရယ္လို႔မွကို ေျပာလို႔မရတဲ့ အသည္အလာမဟုတ္တဲ့ ပ်ံက်ကပ္ပါးဆိုေတာ့ ဦးေလးက က်ေနာ့္ကို မႏၱေလးအေၾကာ၊ မႏၱေလးအထာ ခပ္ႏႈိက္ႏႈိက္ကေလး သိေနေအာင္ အျမဲသြန္သင္ ရွင္းလင္းျပတတ္ပါတယ္။ ရပ္ခံဓေလ့အေၾကာင္း၊ ရပ္ခံရွင္လူအေၾကာင္း စသည္ အစုံေပါ့ေလ။

“ဦးေလးဝင္းတို ့၊ ဦးေအးေမာင္တို ့ဆိုတာ သိပ္တတ္တဲ့လူေတြ ကိုဝင္းတင္ရဲ႕။ ဦးသစ္တို႔၊ ဦးစံၿငိမ္းတို႔ ဆိုတာလည္း ဒီလိုလုပ္ငန္းေတြမွာ သိပ္စိတ္သန္တာ။ ဦးသာေဌးက စကားေတာ့ သိပ္မေျပာဘူး။ ဒါေပမယ့္ လွဴရ တန္းရမယ္ဆိုရင္ လာခဲ့ပဲ။ သိပ္ျငင္းေနတဲ့လူစားမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး၊ သိပ္ရက္ေရာတဲ့ လူေတြဗ်။ ၾသဇာလည္း သိပ္ရွိၾကတာ၊ သူတုိ ့ပါေနတာကိုက တအားဗ်”

ဦးေလးဟာ အေကာင္းကိုပဲ အျမဲေျပာႏိုင္မွာေပါ့။ ဦးေလးက အေကာင္းကိုပဲ အျမဲျမင္၊ အေကာင္းကိုပဲ အျမဲမွန္း၊ အေကာင္းကိုပဲ အျမဲလုပ္ေနတာကိုး။ ဒါဟာ လူေတြကိုခ်စ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ လူေတြရဲ႕ေကာင္းက်ဳိးကို သယ္ပိုးတဲ့ အလုပ္က ေပါက္ဖြားလာတဲ့ ဦးေလးရဲ႕လုပ္ဟန္ပါပဲ။ ဦးေလးရဲ႕ ေကာင္းတဲ့ကိုယ္က်င့္စ႐ုိက္ပါပဲ။ အဲဒီ ေကာင္းတဲ့ လုပ္ဟန္၊ ေကာင္းတဲ့ ကိုယ္က်င့္စ႐ုိက္ေတြဟာ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြကို ေကာင္းေကာင္း ျဖစ္ထြန္းေစပါတယ္။ မႏၱေလး ဘိုးဘြားရိပ္သာႀကီးဟာ သက္ေသပါပဲ။

(၅)

ဦးေလးက စကားေျပာေကာင္းတယ္၊ စာေရးေကာင္းတယ္၊ အၾကံဉာဏ္ေပး ေကာင္းတယ္၊ သခၤန္းစာေပးေကာင္းတယ္ ဆိုတာေတြကို ဦးေလး ေဟာတာေျပာတာ ၾကားနာဖူးသူတိုင္း၊ ဦးေလးေရးတာသားတာ ဖတ္႐ႈဖူးသူတိုင္း၊ ဦးေလးဆီ ခ်ဥ္းကပ္ေတြ႔ဆုံဖူးသူတိုင္း အားလုံးသိၾကၿပီးျဖစ္ပါတယ္။

ဦးေလးနဲ ့ စကားေျပာတိုင္း၊ ဦးေလးစကားကို နားေထာင္တိုင္း မွတ္သားစရာတခုခုေတာ့ ရလိုက္တာခ်ည္းပါပဲ။ ဦးေလးရဲ႕ ဘဝအျမင္တခုခုကို သိလိုက္ရတာခ်ည္းပါပဲ။ အဲဒီလိုၾကားလုိက္ မွတ္လိုက္ရတဲ့ ဦးေလးရဲ႕ ဘဝအျမင္ေတြဟာ ၾကားမွတ္လိုက္ရသူအဖို ့ ဘဝအားမာန္ေတြလို ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။

၁၉၆၉ တုန္းက မႏၱေလးမွာ ဟံသာဝတီ သတင္းစာတိုက္ လာဖြင့္ပါတယ္။ တိုက္ဖြင့္ပြဲမွာ ဦးေလးလွ စာေပလုပ္သားအဖြဲ႔ ျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီဝင္အျဖစ္နဲ႔ စကားေျပာပါတယ္။ ထုံးစံအတိုင္း ဦးေလးက မွတ္သားစရာေတြနဲ႔ ရႊန္းရႊန္းေဝေအာင္ ေျပာသြားပါတယ္။ ပုံျပင္တခုကိုလည္း ထည့္ေျပာသြားပါတယ္။ ဦးေလး ေျပာသြားတဲ့ပုံျပင္က ဒီလိုပါ …။

တေန႔မွာ ျခေသၤ့မတေကာင္ သားေပါက္သတဲ့။ ေျမေခြးမတေကာင္က မီးေနလာေမးသတဲ့။

ျခေသၤ့မ သားေပါက္တာက တေကာင္တည္း တဲ့။ ဒီေတာ့ ေျမေခြးမက ...

“ဟင္ ... တေကာင္တည္းလား” လုိ႔ ခႏိုးခနဲ႔နဲ႔ ေမးသတဲ့။

ေျမေခြးမ်ဳိးကေတာ့ သားေပါက္ရင္ တျပံဳတမႀကီး ေပါက္တာကိုး။ ျခေသၤ့မက ဘယ္ခံေနလိမ့္မတုန္း၊ ခပ္ထယ္ထယ္ပဲ ျပန္ေျပာလိုက္တယ္ တဲ့။

“ေအး … ဟုတ္တယ္။ တေကာင္တည္းပဲ။ ဒါေပမယ့္ ျခေသၤ့ဟဲ့ … ျခေသၤ့ …” လို႔ တဲ့။

ဦးေလးက မႏၱေလးမွာ တေစာင္ထီးတည္း တကိုယ္ေတာ္ ေငါင္စင္းစင္းလာဖြင့္တဲ့ ဟံသာဝတီသတင္းစာကို အားေပးစကား၊ အသားေပးစကား၊ ဗန္းတင္စကား၊ စန္းတင္စကား ေျပာတာပါ။ က်ေနာ္တို ့ကို သတင္းစာ ေလာကသားခ်င္း ႏႈတ္၏ေစာင္မျခင္းနဲ႔ ေစာင္မတာလို႔လည္း ေျပာႏိုင္တာေပါ့။

တနည္းစဥ္းစားလုိက္ေတာ့လည္း ဒီစကားဟာ ဦးေလးရဲ ့ဘဝအျမင္တခုလည္း ျဖစ္ေပတယ္လို႔ ဆိုလိုရလိမ့္မယ္ လို႔ ထင္မိပါတယ္။

ဦးေလးဟာ လူေတြကို ခ်စ္တယ္။ လူေတြရဲ႕ေကာင္းက်ဳိးကို လိုလားေရွ႕႐ႈတယ္။ လူေတြရဲ႕ေကာင္းက်ဳိးကို ေဆာင္တယ္။ ဒါျဖင့္ လူေတြအားလုံးက ဦးေလးကို ျပန္ခ်စ္ၾကေရာလား။ ဦးေလးရဲ႕ေကာင္းက်ဳိးကို လိုလားေရွ႕႐ႈၾကေရာလား၊ ဦးေလးရဲ႕ေကာင္းက်ဳိးကို ေဆာင္ၾကေရာလား။ ဒီလိုေမးလာရင္ ဘယ္လိုေျဖရမလဲ။

အင္း … အင္းနဲ႔ အင္းလိုက္ေျဖရင္လည္း အျပည့္မမွန္ႏိုင္ဘူး။ ဟင့္အင္းခ်ည္းလိုက္ၿပီး ေခါင္းခါေနရင္လည္း အျပည့္ မမွန္ႏိုင္ဘူး။ ဦးေလးက စံတခုခုကို လက္ကိုင္ထားသူ၊ တရားတခုခုကို လက္စြဲျပဳသူဆိုေတာ့ အဲဒီစံ၊ အဲဒီတရားဟာ ဦးေလးအဖို႔ အမွန္စံ၊ အမွန္တရားပဲ ျဖစ္ေပလိမ့္မေပါ့။

ဦးေလးဟာ လူေတြကိုခ်စ္တယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ၊ လူေတြရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးကို လိုလားေရွ႕႐ႈတယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ၊ လူေတြရဲ႕ အက်ဳိးကိုေဆာင္တယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ အဲဒီ အမွန္စံ၊ အဲဒီ အမွန္တရားေတြကို ရည္မွန္းခ်က္ထားၿပီး လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္သြားမွာပဲဆိုတာ ယုံမွားစရာမရွိပါဘူး။

ဒီေတာ့ အဲဒီစံေတြ အဲဒီတရားေတြကို ဆန္႔က်င္ပစ္ပယ္သူေတြဟာ (ဥပမာ ဖက္ဆစ္ဝါဒီေတြ၊ နယ္ခ်ဲ႕ဝါဒီေတြ၊ စစ္ဝါဒီေတြ) ဦးေလးကို ဘယ္ခ်စ္မလဲ။ ဦးေလးအက်ဳိးကို ဘယ္လိုလား ေရွ႕႐ႈပါ့မလဲ။ ဦးေလးအက်ဳိးကို ဘယ္သယ္ပိုးပါ့မလဲ။ ဒါ သဘာဝတရားပဲ။

က်ေနာ္ စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္။ ဦးေလးဘဝမွာလဲ အဲဒီစံေတြ၊ တရားေတြကို ဆန္႔က်င္ပစ္ပယ္သူေတြ မ်ားျပား အားေကာင္းတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးၾကံဳတဲ့အခါ ၾကံဳေပလိမ့္မွာပဲလို႔။ အဲဒီလိုၾကံဳတဲ့အခါ ဦးေလးက သူ႔ပုံျပင္ထဲကလို “တေကာင္တည္းပဲေဟ့။ ဒါေပမယ့္ ျခေသၤ့ကြ၊ ျခေသၤ့” လို႔ ၾကံဳးဝါးေနမိမွာပဲလို႔။

က်ေနာ္ကေတာ့ ဦးေလးပုံျပင္ကို ၾကားလိုက္ရၿပီးကတည္းက ပုံျပင္ထဲက ျခေသၤ့လို ၾကံဳးဝါးသင့္တဲ့အခါ ၾကံဳးဝါးတာ အမွန္ပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဦးေလးရဲ႕စကားေတြဟာ ဦးေလးရဲ႕ဘဝအျမင္တခု ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဦးေလးရဲ႕ ဘဝအျမင္တခုဟာ က်ေနာ္တို႔လုိ ၾကားရမွတ္ရသူေတြအဖို႔ ဘဝအားမာန္တခုလို ျဖစ္လာတတ္တယ္လို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်မိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

(၆)

“ကမၻာ့အေျခအေနေတြကလည္း မေကာင္းဘူး ကိုဝင္းတင္ေရ။ စစ္ေတြ ဘာေတြျဖစ္ရင္ လူေတြအားလုံးဒုကၡ ေရာက္ကုန္မွာ။ က်ေနာ္တို႔၊ ကိုဝင္းတင္တို႔မွာ လူေတြအတြက္ လုပ္ေပးစရာတာဝန္ေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေသးတယ္ဆိုတာ မေမ့နဲ႔ဗ်ဳိ႕”

ရန္ကုန္ဘူတာႀကီး စႀကႍေပၚမွာ ဦးေလး ေနာက္ဆုံးေျပာသြားတဲ့ စကားေတြပါ။ ဒီ စကားေတြကိုေျပာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဦးေလးဟာ အသက္ ၇ဝ ေက်ာ္ေနၿပီ။ က်န္းမာေရး မေကာင္းလွေတာ့ဘူး။ ကြယ္လြန္ဖို႔ ၅ ရက္ပဲ လိုေတာ့တယ္။ ဒါနဲ႔ေတာင္မွ ဦးေလးဟာ လူေတြ၊ လူသားေတြရဲ႕ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ ထမ္းေဆာင္စရာတာဝန္ေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ပါေသးကလားဆိုတာ ျမဲျမဲႀကီးခံယူထားဆဲပဲ ရွိေနပါေသးတယ္။

လူသားေတြခ်စ္တဲ့သူ၊ လူသားေတြရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာကို လုိလားေရွ႕႐ႈတဲ့သူျဖစ္လို႔သာ ဒီလို ေမတၱာ ဂ႐ုဏာစကား၊ ဒီလို တာဝန္ဝတၱရားစကား၊ ဒီလိုေႏွာင္းလူေတြထံ တာဝန္ဆင့္ကမ္း စကားမ်ဳိးကို ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္အထိ မေမ့မေလ်ာ့ ေျပာၾကားသြားႏိုင္ေပတာပဲလို႔ က်ေနာ္ ေတြးမိပါတယ္။

ဦးေလးဟာ လူသားစိတ္ တကယ္ျပင္းျပတဲ့သူပါကလား။ လူ႔ေလာကကို တကယ္ခ်စ္တဲ့သူပါလား။ ဧရာမ ႏွလုံးသား ပိုင္ရွင္ပါကလား။ ဦးေလးအေၾကာင္းကို စဥ္းစားမိတိုင္း ဒီလိုပဲ က်ေနာ့္စိတ္ထဲမွာ ေရရြတ္မိတတ္ပါတယ္။

ကမၻာေက်ာ္ အဂၤလိပ္ကဗ်ာဆရာႀကီး ေရာဘတ္ဘေရာင္နင္က သူ ့ကဗ်ာတပုဒ္မွာ ဒီလိုေရးဖူးပါတယ္။

‘သူ႔ႏွလုံးသားကို ခဲြၾကည့္ပါတဲ့။ သူ႔ႏွလုံးသားထဲမွာ သူခ်စ္တဲ့ႏိုင္ငံရဲ႕အမည္ကို ကမၸည္းထိုးထားတာ ေတြ႔ပါလိမ့္မယ္’ တဲ့။

ဦးေလးရဲ႕ႏွလုံးသားထဲမွာေရာ ဘယ္လို ကမၸည္းစာတန္းမ်ဳိး ထိုးထားပါလိမ့္မလဲလို႔ တခါတခါ ေတြးမိတယ္။ ဒါဟာ ကဗ်ာဆန္ဆန္ေျပာေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ စာဖတ္ရင္း၊ ကဗ်ာဖတ္ရင္း ဆက္စပ္ၿပီး ေပၚထြက္လာတဲ့ အေတြးမ်ဳိးဆိုေတာ့ ဒီလိုပဲရွိမွာေပါ့။ ဦးေလးရဲ႕ႏွလုံးသားထဲမွာ ကမၸည္းစာတန္းသာတခုရွိမယ္ဆိုရင္ ဘယ္လို ကမၸည္း စာတန္းျဖစ္မယ္ဆိုတာ က်ေနာ္ အတတ္ေျပာႏုိင္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

ဦးေလးရဲ႕ႏွလုံးသားထဲမွာ မုခ်ဆက္ဆက္ရွိေနမယ့္ ကမၸည္းစာတန္းဟာ ဘယ္လို ကမၸည္းစာတန္းမ်ဳိးျဖစ္မယ္ ဆိုတာ က်ေနာ္ မေဝခဲြႏိုင္ျဖစ္စရာအေၾကာင္း လုံးဝ မရွိပါဘူး။ ဦးေလးရဲ႕ႏွလုံးသားထဲမွာရွိတဲ့ ကမၸည္း စာတန္းဟာ ေရာဘတ္ဘေရာင္နင္ရဲ႕ ႏွလုံးသားထဲမွာရွိတဲ့ ကမၸည္း စာတန္းထက္ပိုၿပီး က်ယ္ဝန္းနက္႐ႈိင္းတဲ့ သေဘာေဆာင္မွာ ေသခ်ာပါတယ္လုိ႔ က်ေနာ္ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။

ဆိုလိုတာက ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံ၊ လူမ်ဳိးတမ်ဳိးေလာက္ကိုသာ ကိုယ္စားျပဳတဲ့ က်ဥ္းက်ဥ္းတိမ္တိမ္ သေဘာေဆာင္မွာ မဟုတ္တာ ေသခ်ာပါတယ္လို႔ ေျပာခ်င္တာပါ။

ဦးေလးဟာ လူသားစိတ္ အင္မတန္ျပင္းျပတဲ့သူ မဟုတ္လား။ လူ႔ေလာကကို သိပ္ခ်စ္တဲ့သူ မဟုတ္လား။ လူသားထု အမ်ားႀကီးကိုေရာ၊ လူတဦးခ်င္းစီကိုပါ ေမတၱာထားသူ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ ဦးေလးရဲ႕ ႏွလုံးသားထဲက ကမၸည္းစာတန္းဟာ လူ႔ေလာကႀကီးတခုလုံး၊ လူသားတရပ္လုံးကို က်ယ္က်ယ္ဝန္းဝန္းႀကီး၊ ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္ႀကီး ရစ္သိုင္းျခံဳလႊမ္း ေမတၱာမိုး ပက္ဖ်န္းမယ့္ ကမၸည္းစာတန္းသာ ျဖစ္ရေပလိမ့္မေပါ့။ အလြန္ေသခ်ာတာေပါ့။

ဒီလိုဆိုရင္ အဲဒီ ကမၸည္းစာတန္းဟာ ဘယ္လိုေရးထိုးထားတဲ့ ကမၸည္းစာတန္းျဖစ္ေလလိမ့္မလဲလို႔ အရွည္အေဝး ေတြးမေနပါနဲ႔။ ေတြးေနစရာလိုလွမယ္ မထင္ပါဘူး။

‘လူသားရပ္ရြာ ဤကမၻာ’ ဆိုတဲ့ ကမၸည္းစာတန္းပဲ ျဖစ္မွာပါ။ ။

ဝင္းတင္

‘ႏွလုံးသားမွာ ကမၻာကမၸည္းထိုးတဲ့သူ’၊ လူထုခ်စ္သမွ် လူထုဦးလွ၊ မႏၱေလးႀကီးပြားေရး စာအုပ္တိုက္၊ ၁၉၈၄


မိုးမခ မီဒီယာစာနယ္ဇင္းအဖြဲ႔က စီစဥ္ထုတ္ေဝသည့္ ဟံသာဝတီဦးဝင္းတင္ႏွင့္ စာနယ္ဇင္းေဆာင္းပါးမ်ားမွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။

ေကာက္ေၾကာင္းပန္းခ်ီ - မင္းေက်ာ္ခိုင္
လက္ေရးစာလံုး - ေဒါင္းနီ

No comments: