Monday, January 18, 2010

ႏွလံုးသားမွာ ကမၻာကမၸည္းထိုးတဲ့သူ (ဝင္းတင္) - ၁

(၃)

ဦးေလးအသုဘ ရက္လည္ၿပီးတဲ့ေနာက္တေန႔မွာ က်ေနာ္ ျပန္ဖို႔စီစဥ္ပါတယ္။ မျပန္ခင္ ေဒၚေဒၚ့ကို ႏႈတ္ဆက္ ဂါရဝျပဳရင္း က်ေနာ္ စကားတခြန္း ေျပာခဲ့ပါတယ္။

“ဦးေလးဟာ လူေတြအမ်ားႀကီးရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးကိုလည္း ျပဳခဲ့တယ္။ လူတဦးခ်င္း တေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးကိုလည္း ျပဳခဲ့တယ္။ ဒါဟာ ဦးေလးရဲ႕ အလြန္ထူးျခားတဲ့ ဂုဏ္ျဒပ္ပါပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ဦးေလးဟာ လူ႔ဘဝမွာ ေနရက်ဳိးအနပ္ဆုံး လူတေယာက္အျဖစ္ ေနသြားခဲ့ရတာပဲ”

လို႔ က်ေနာ္ ေျပာခဲ့ပါတယ္။

အမွန္ပါပဲ။ ဦးေလးဟာ လူ႔ဘဝမွာ ေနရက်ဳိးအနပ္ဆုံး လူတေယာက္အျဖစ္နဲ႔ ေနသြားႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အမ်ားေကာင္းက်ဳိးေဆာင္တယ္ဆိုတာ အလြန္မြန္ျမတ္တဲ့အလုပ္ပါ။ ကမၻာမွာ အမ်ားေကာင္းက်ဳိးေဆာင္ဖို႔ ဆိုတာ အေျပာလြယ္သေလာက္ အလုပ္ခက္ပါတယ္၊ စိတ္ဓာတ္ရွိေတာင္ လက္ေတြ႔လုပ္ဖို႔ ခက္ပါတယ္။

လက္ေတြ႔လုပ္ႏိုင္ျပန္လည္း က်ယ္က်ယ္ဝန္းဝန္း ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္လုပ္ႏိုင္ဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။ အမ်ားအက်ဳိးကို က်ယ္က်ယ္ဝန္းဝန္း ေဆာင္ရြက္တယ္ဆိုတာ လူသားတရပ္လုံးနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ေကာင္းက်ဳိးလုပ္ငန္းေတြကို ေဆာင္ရြက္တာမ်ဳိးကို ဆိုလိုတာပါ။ အမ်ားေကာင္းက်ဳိးကို ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္ေဆာင္ရြက္တယ္ဆိုတာက ဉာတိသဂၤဟစသည္ တဦးခ်င္း တေယာက္ခ်င္းရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးကိုလည္း မခြၽတ္မယြင္း မလစ္မဟင္း ေဆာင္ရြက္တာမ်ဳိးကို ဆိုလိုတာပါ။

အမ်ားေကာင္းက်ဳိးေဆာင္တတ္ရင္ ၿပီးေရာေပါ့။ က်ယ္က်ယ္ဝန္းဝန္း ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္ေတြ ခြဲျခမ္းေနဖို႔မလိုပါဘူးလို႔ ဆိုခ်င္ေကာင္း ဆိုခ်င္ၾကပါလိမ့္မယ္။ အမွန္ေတာ့ ခဲြျခမ္းဖို႔ လိုပါတယ္။ အေၾကာင္းက ဒီလိုရွိပါတယ္။

ကမၻာ့အတိုင္းအတာနဲ႔ ၾကည့္ၾကည့္၊ တိုင္းျပည္ၿမိဳ႕ရြာ အခ်ဳိးအဆနဲ႔ ၾကည့္ၾကည့္၊ ပုဂၢဳိလ္တဦးတေယာက္ခ်င္း အေနအထားနဲ႔ ၾကည့္ၾကည့္ အမ်ားအက်ဳိး သယ္ပိုးေဆာင္ရြက္တယ္ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ သေဘာတေျဖာင့္တည္း မဟုတ္တာကို ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ဟာ ကမၻာနဲ႔ တိုင္းႏိုင္ငံနဲ႔ခ်ီၿပီး လူအမ်ားႀကီးရဲ႕ေကာင္းက်ဳိးကို သယ္ပိုးတတ္တာ မွန္ပါရဲ႕။

ဒါေပမယ့္ လူတဦးခ်င္းတေယာက္ခ်င္းရဲ႕ေကာင္းက်ဳိးကိုေဆာင္ရြက္ဖို႔က်ေတာ့ အမႈထားရေကာင္းမွန္း မသိႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ေပါ့ေလ်ာ့ပ်က္ကြက္တာကို ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ နီးစပ္ရာ နီးစပ္ရာ လူတဦးခ်င္း တေယာက္ခ်င္းရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးကို သယ္ပိုးဖို႔ ေစတနာထက္သန္သေလာက္ ၿမိဳ႕နဲ႔ ရြာနဲ႔ တိုင္းနဲ႔ ကမၻာနဲ႔ခ်ီၿပီးေတာ့ လူအမ်ားႀကီးရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးကို ေဆာင္ရြက္ဖို႔ကိုေတာ့ ေႏွာင့္ေႏွးတြန္႔ဆုတ္တတ္ၾကပါတယ္။

ဒါဟာ သစ္ေတာကိုသာျမင္ၿပီး သစ္ပင္ကိုမျမင္ ဆိုတဲ့စကား၊ သစ္ပင္ကိုသာျမင္ၿပီး သစ္ေတာကို မျမင္ဆိုတဲ့ စကားေတြ အတိုင္းပဲေပါ့။ အလွမ္းက်ယ္လို႔ အလယ္လပ္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာ၊ အႏုတ္မက္လို႔ အခြက္ပ်က္တယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာအတိုင္းပဲေပါ့။

ဦးေလးကေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ လူတဦးတေယာက္ခ်င္း ေကာင္းက်ဳိးကို သယ္ပိုးရမလား၊ လာခဲ့။ လူအမ်ားစုႀကီး ေကာင္းက်ဳိးကို သယ္ပိုးၾကမလား၊ စိန္လိုက္ပဲ။ အမ်ားေကာင္းက်ဳိးကို လုပ္ငန္းႀကီးေသး၊ ေဒသ က်ဥ္းက်ယ္၊ တာဝန္ ေပါ့ေသး၊ အေရးထားမေနဘူး။ အျမဲထက္သန္ေနေတာ့တာပဲ၊ အျမဲတက္ႂကြေနေတာ့တာပဲ၊ အျမဲႏိုးၾကားေနေတာ့တာပဲ။

ဒါဟာ ဦးေလးရဲ႕ ႏွလုံးသားထဲက လွ်ံထြက္ေနတဲ့ ပရဟိတ စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ အဟုန္ႀကီးပါပဲ။ ဦးေလးဟာ ဒီ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္။ ဒီ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ႏိုင္ငံတကာ ေသြးစည္းညီၫြတ္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ တိုင္းရင္းသား ခ်စ္ၾကည္ေရး စတဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို လုပ္တယ္။ ဒီစိတ္ဓာတ္နဲ႔ လူငယ္မ်ား ႀကီးပြားေရး၊ ဘိုးဘြားမ်ားေစာင့္ေရွာက္ေရး စတဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို လုပ္တယ္။

ဒီစိတ္ဓာတ္နဲ႔ စာေပယဥ္ေက်းမႈ လုပ္ငန္းေတြကို လုပ္တယ္။ လူတဦးတေယာက္ခ်င္း ေကာင္းက်ဳိး အတြက္ဆိုရင္လည္း ဒီစိတ္ဓာတ္နဲ႔ပဲ လုပ္တာပါပဲ။ လူသားတရပ္လုံး၊ လူမ်ဳိးတမ်ဳိးလုံးရဲ႕ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ ဆိုရင္လည္း ဒီစိတ္ဓာတ္နဲ႔ပဲ လုပ္တာပါပဲ။

ဒီလို အမ်ားအက်ဳိးကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ႀကီး၊ ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္ႀကီး ေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္းရွိလို႔လည္း ဦးေလးကို စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္တို႔ ကိန္းေအာင္းရာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးအျဖစ္ ရင္းႏွီးသူတိုင္း၊ သိကြၽမ္း သူတိုင္း၊ ၾကားဖူးသူတိုင္းက ယုံၾကည္စြဲမွတ္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ့္အျမင္မွာေတာ့ ဒီလို လူ႔ေလာကေကာင္းက်ဳိးလူေတြရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးကို မျပတ္မလပ္၊ မပ်က္မကြက္၊ မတြန္႔မဆုတ္ သယ္ပိုးေဆာင္ၾကဥ္းႏိုင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ လူ႔ေလာကမွာ ေနရက်ဳိးအနပ္ဆုံး လူသားတေယာက္ပဲလို႔ တထစ္ခ် သတ္မွတ္ပါတယ္။

ဦးေလးဟာ သူကိုယ္တိုင္က ပရဟိတစိတ္ဓာတ္ အဟုန္ႀကီးနဲ႔ သူတပါးေကာင္းက်ဳိး၊ လူအမ်ားေကာင္းက်ဳိးကို တရစပ္ တြန္းလုပ္ေန႐ုံနဲ႔ ေရာင့္ရဲႏိုင္ေသးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတကာကိုလည္း သူ႔လုိပဲ အမ်ားေကာင္းက်ဳိး သယ္ပိုးရြက္ေဆာင္ေအာင္ အျမဲေစ့ေဆာ္ တြဲေခၚေနတတ္သူျဖစ္ပါတယ္။

“ပရစိတ္ဓာတ္၊ က်င့္ေကာင္းျမတ္၊ လႊမ္းပတ္ကမၻာျခံဳေစေသာဝ္” ဆိုတဲ့ေစတနာမ်ဳိးနဲ႔ သာသနာျပဳေနသူ တဦးရယ္လို႔ ဦးေလးကို သတ္မွတ္မယ္ဆိုရင္ လြန္တန္မယ္ မထင္ရေလာက္ေအာင္ ဦးေလးဟာ အမ်ားအက်ဳိးကို သယ္ပိုးလြန္းသူျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ ဦးေလးနဲ႔ ရင္းႏွီးဆက္ဆံသူတိုင္းဟာ တနည္းမဟုတ္ တနည္း၊ ကိုယ့္နည္း ကိုယ့္ဟန္၊ ကိုယ့္အတိုင္း ကိုယ့္အတာနဲ႔ အမ်ားေကာင္းက်ဳိးသယ္ပိုးသူေတြ ျဖစ္လာတာခ်ည္းပါပဲ။ ဦးေလးဟာ လူငယ္လူရြယ္ အားသစ္မာန္သစ္ေတြအဖို႔ စံထားစရာပုဂၢိဳလ္ႀကီးတဦးအျဖစ္ မားမားႀကီး ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

ဒီလို ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့တာဟာ ဦးေလးကိုယ္ႏႈိက္က အမ်ားေကာင္းက်ဳိးကို ထာဝစဥ္ေရွ႕႐ႈေနလို႔၊ လူငယ္ အားသစ္ေတြ အပါအဝင္ လူမ်ားစုႀကီးရဲ႕ ေကာင္းရာေကာင္းက်ဳိးေတြကို အျမဲသယ္ပိုးရြက္ေဆာင္ေနလို႔၊ အဲဒီလို အမ်ားေကာင္းက်ဳိးကို သယ္ပိုးေနရတာကိုက ဦးေလးအဖို႔ အားသစ္မာန္သစ္ေတြ အဖန္တလဲလဲ ပြားစည္းဆူေဝေနလို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဦးေလးနဲ႔ရင္းႏွီးရတာဟာ အမ်ားေကာင္းက်ဳိးသယ္ပိုးရြက္ေဆာင္လိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ အားမာန္ေတြကိုသာ ခဲြေဝရရွိေစတာ မဟုတ္ပါဘူး။ စာေပ ဗဟုသုတနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အသိသစ္ေတြကို ရပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရးေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အေတြးသစ္ေတြကို ရပါတယ္။ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး၊ စည္း႐ုံးလႈပ္ရွားေရးေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အားမာန္သစ္ေတြကို ရပါတယ္။

ဦးေလးဟာ ဘာကေလးလုပ္လုပ္ တဖက္လူရဲ႕ ဆႏၵသေဘာထားကို ေတာင္းခံေဖာ္ထုတ္ဖို႔ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့မထားဘူး။ မိမိရဲ႕ဆႏၵကို တပါးသူ နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး ေထာက္ခံလိုက္ေလ်ာလာေအာင္ ညႇိႏႈိင္း ဆက္စပ္ဖို႔ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့မထားဘူး၊ ဦးေလးဟာ လူေတြနဲ႔ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရာ မွာ ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္းရာမွာ၊ ေျပာဆိုနားေထာင္ရာမွာ မ်က္ႏွာ အျမဲျပံဳးခ်ဳိတယ္၊ စကားအျမဲ ရႊန္းေဝတယ္၊ ကိုယ္ဟန္အျမဲ ဖ်တ္လတ္တယ္၊ အာ႐ုံအျမဲ စူးစိုက္တယ္၊ စိတ္ထား အျမဲစာနာတယ္၊ သဒၶါ အျမဲ ပိုတယ္။ ဒါေတြဟာ ဦးေလးရဲ႕ ကိုယ္က်င့္ေတြပါပဲ။

ဦးေလးဟာ အဲဒီလိုေကာင္းျမတ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြ၊ ေစတနာစိတ္ထားေတြ၊ ကိုယ္က်င့္တရားေတြနဲ႔အတိၿပီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တဦးျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ ဒြိဟသံသယ ျဖစ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီေကာင္းျမတ္တဲ့ စ႐ိုက္လကၡဏာေတြဟာ ဦးေလးဆိုတဲ့ ႐ုပ္ခႏၶာႀကီးကို ဖြဲ႔စည္းတဲ့ေနရာမွာ ဓာတ္ႀကီး ေလးပါးနဲ႔သာမကဘဲ ေမတၱာ၊ ဂ႐ုဏာ၊ ေစတနာ၊ သဒၶါ ဆိုတဲ့ စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ႀကီးေတြနဲ႔ပါ ျဖည့္ဆည္းေပါင္းဖဲြ႔ထားတာလုိ ျဖစ္ေလေတာ့ ဦးေလးကို ၾကည့္ရျမင္ရတာ၊ ဦးေလးနဲ႔ ဆက္ဆံေျပာဆိုရတာ၊ ဦးေလးနဲ႔ အတူလက္တြဲ လုပ္ကိုင္ရတာဟာ ေကာင္းျမတ္တဲ့ ေစတနာ၊ ေမတၱာ၊ သဒၶါတရားေတြနဲ႔ ေကာင္းျမတ္တဲ့ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ ကိုယ္က်င့္ စ႐ိုက္လကၡဏာေတြကို ကူးဆက္မွ်ေဝခံယူရသလုိ ရွိပါေတာ့တယ္။

ဒီလိုနဲ႔ ဦးေလးဟာ သူနဲ႔ ေပါင္းသင္းရင္းႏွီး လက္တြဲဆက္ဆံလာသူေတြကို ဘဝအဓိပၸာယ္ႂကြယ္ဝေစတယ္၊ ဘဝအားမာန္ ျပည့္ၿဖိဳးေစတယ္၊ ဘဝတာဝန္ ေက်ပြန္ေစတယ္လို႔ ဆိုရမယ္ထင္ပါတယ္။

ဒါဟာ ဦးေလးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ္ သေဘာတရားေတြထုတ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္ေတြ႔ မ်က္ျမင္ေတြ အေပၚမွာ က်ေနာ္ ဆန္းစစ္ၿပီး သုံးသပ္ျပတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ေတြ႔ မ်က္ျမင္ေတြဆိုတာက အမ်ားႀကီးပါ။ တခုတေလကို ထုတ္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္က ကိုယ္ေတြ႔မ်က္ျမင္ေတြကို သာဓက ေဆာင္ခ်င္ပါတယ္။

ဦးေလးနဲ႔ က်ေနာ္ဟာ ၁၉၆ဝ ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက္ဆီကတည္းက သတင္းစာေလာကလုပ္ငန္းေတြမွာ အတူလက္တြဲ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဦးေလးက မႏၱေလးမွာ က်ေနာ္က ရန္ကုန္မွာ။ လုပ္ငန္းအတူတြဲလုပ္ခဲ့ၾကတယ္ ဆိုေပမယ့္ တလတခါဆိုသလို စည္းေဝးေဆြးေႏြးၾကတဲ့အခါက်မွသာ လူခ်င္းေတြ႔ၾကရတာဆိုေတာ့ နီးနီးကပ္ကပ္ ရွိလွတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ေပဘူးေပါ့။

၁၉၇ဝ လြန္ႏွစ္မ်ားအတြင္းမွာေတာ့ က်ေနာ္ကလည္း မႏၱေလးေရာက္ေန၊ မႏၱေလး ဘုိးဘြားရိပ္သာ ျဖစ္ေျမာက္ေရး လုပ္ငန္းေတြကလည္း လုပ္စရာေပၚေနဆိုေတာ့ ဦးေလးနဲ႔ က်ေနာ္ဟာ ေလးငါးႏွစ္ေလာက္ ဆိုသလို အခါမလပ္ အတူေတြ႔ဆုံ ေျပာဆိုေဆြးေႏြး တိုင္ပင္လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကရပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္က ဦးေလးရဲ႕ စိတ္ေကာင္း၊ သေဘာေကာင္း၊ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းေတြကို က်ေနာ္ တပုံႀကီးရခဲ့ပါတယ္။

ဦးေလးရဲ႕ ပရဟိတစိတ္ဓာတ္ အဟုန္ႀကီးမားပုံကိုေတာ့ ေျပာမေနေတာ့ပါဘူး။ ဦးေလးဟာ စိတ္ဓာတ္ေကာင္း၊ သေဘာထားေကာင္း၊ ကိုယ္က်င့္ဟန္ေကာင္းေတြသာ ရွိ႐ုံမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီ အေကာင္းတရားေတြနဲ႔ အပ္စပ္ညီေထြတဲ့ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ေကာင္းေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိတယ္ဆိုတာ ထင္းထင္းႀကီး ေပၚလြင္ေနပါတယ္။ ဦးေလးရဲ႕လုပ္ဟန္ ေကာင္းေတြဟာ ဘယ္လိုဟာေတြလဲ။

ဦးေလးဟာ သူတာဝန္ယူထားတဲ့ လုပ္ငန္းအတြက္ အျမဲေတြးေတာ စိတ္ကူးၿပီး အၾကံဉာဏ္ေကာင္းေတြကို အျမဲေဖာ္ထုတ္ တင္ျပတယ္။ အျမဲ ရႊင္ျပံဳးတက္ႂကြတယ္။ တခ်က္ကေလး ညည္းတဲ့ဟန္ မျပဘူး။ အျမဲ အခ်ိန္တိက်တယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ ဗိုလ္မက်ဘူး။ ငါတေကာ မေကာဘူး။ လူတတ္မလုပ္ဘူး။ ငါ့စကားႏြားရ မေျပာဘူး။ အထက္စီး မယူဘူး။ အပိုင္အႏိုင္ မယူဘူး။ ေပျဖစ္ၿပီရယ္လို႔လည္း မခံဘူး။ တူျဖစ္ၿပီရယ္လို႔လည္း မႏွံဘူး။

လက္ညႇိဳးေငါက္ေငါက္ မထုိးဘူး။ လက္စား မေခ်ဘူး။ ႏႈတ္မစြာဘူး။ ရန္မေထာင္ဘူး။ အထက္ပင့္ေအာက္ဖိ မလုပ္ဘူး။ ေရွ႕တမ်ဳိး ေနာက္တမ်ဳိး မက်င့္ဘူး။ ေဗာင္းေတာ္ၿငိမ့္ စိတ္ေတာ္သိ မလုပ္ဘူး။ မင္းလိုလိုက္ မင္းႀကိဳက္မေဆာင္ဘူး။ ဆင္ျဖဴမွီ ၾကံမစုပ္ဘူး။ ေမ်ာက္ျပ ဆန္မေတာင္းဘူး။ ကိုယ္နဲ႔ တြဲလုပ္သူတိုင္းရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္၊ အၾကံဉာဏ္နဲ႔ ဆႏၵေတြကို ေတာင္းတယ္။ ကိုယ့္ထင္ျမင္ခ်က္၊ အၾကံဉာဏ္နဲ႔ဆႏၵကို အမ်ားလိုက္ေလ်ာေအာင္ ညႇိတယ္။

ေရွ႕ေမွာက္မွာေရာ ေနာက္ကြယ္မွာပါ ဘယ္သူ႔အေၾကာင္းကိုမွ မေကာင္းမေျပာဘူး။ သိကၡာမခ်ဘူး။ နာမ္မႏွိမ္ဘူး။ အပုပ္မခ်ဘူး။ အျမဲသျဖင့္ အတူတြဲလုပ္သူေတြရဲ႕ ေကာင္းေၾကာင္းကိုသာ ေျပာတယ္။ ဂုဏ္တင္တယ္။ သိကၡာဆယ္တယ္။ ဗန္းတင္တယ္။ စန္းတင္တယ္။ ဒါေတြဟာ ဦးေလးရဲ႕ အထက္တန္းက်တဲ့ အက်င့္ေကာင္း၊ လုပ္ဟန္ေကာင္းေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေလးရဲ႕လုပ္ဟန္ တိက်မွန္ကန္မႈရဲ႕ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈဟာ အင္မတန္ ႀကီးမားပါတယ္။

(၄)

မႏၱေလး ဘိုးဘြားရိပ္သာ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းေတြ တန္းလန္းျဖစ္ေနတာ အဲဒီအခ်ိန္က ၁၀ ႏွစ္ေလာက္ ရွိေနပါၿပီ။ ဒါနဲ႔ မႏၱေလးတိုင္းျပည္သူ႔ေကာင္စီက ဘိုးဘြားရိပ္သာျဖစ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႔တဖြဲ႔ကို ဖြဲ႔ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဥကၠ႒က တိုင္းျပည္သူ႔ေကာင္စီဝင္ ေဒၚေအာင္ၾကည္ျဖစ္ပါတယ္။ အဖြဲ႔ဝင္ေတြအျဖစ္ ဦးေအးေမာင္၊ ဦးဝင္း၊ ဦးသာေဌး၊ ဦးစံၿငိမ္း၊ ဦးသစ္၊ လူထုဦးလွ စတဲ့ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖေတြ ပါဝင္ၾကပါတယ္။

ဒီပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြဟာ ကိုယ္ပိုင္လုပ္ငန္းႀကီးေတြကို ေအာင္ေအာင္ ျမင္ျမင္ ဦးစီးလုပ္ကိုင္ေနၾကတဲ့သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္သမွ်လုပ္ငန္းကို စြမ္းစြမ္းတမံ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဓနဥစၥာ အင္အား၊ မိတ္သဂၤဟအင္အား၊ ခန္႔ခဲြကြပ္ကဲမႈအင္အား ႀကီးမားသူေတြလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြနဲ႔ လက္တြဲလုပ္ၾကစို႔ဆုိေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္က ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ၾကည္ဟာ အသက္အရြယ္အားျဖင့္ေရာ၊ အေတြ႔အၾကံဳအားျဖင့္ ပါဝါႏုေနပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဘိုးဘြားရိပ္သာလုပ္ငန္းေတြဟာ ေန႔ခ်င္း ညခ်င္းပဲ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ႀကီး အေကာင္အထည္ ေပၚလာပါတယ္။ ေအာင္ျမင္မႈရခဲ့တဲ့အေၾကာင္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ အလွဴအတန္းမွာ ေမြ႔ေလ်ာ္တဲ့ ေဒသခံျပည္သူေတြရဲ႕ ရက္ရက္ေရာေရာ ကုသိုလ္ပါဝင္မႈ၊ ဥကၠ႒ ေဒၚၾကည္ေအာင္ရဲ႕ အသက္အရြယ္ အေတြ႔အၾကံဳ ႏုနယ္ေပမယ့္ ေရွ႕ေဆာင္ေရွ႕ရြက္ျပဳတဲ့ေနရာမွာ ထက္ျမက္ခ်က္ခ်ာမႈ၊ အဖြဲ႔ဝင္လူႀကီးေတြရဲ႕ ကိုယ္ဖိရင္ဖိႀကီးၾကပ္မႈ စတဲ့ အခ်က္ေတြဟာ ေအာင္ျမင္မႈရဲ႕ အရင္းခံအေၾကာင္းေတြပါပဲ။

အဲဒီ အရင္းခံအေၾကာင္းေတြလိုပဲ အဓိကက်တဲ့ အရင္းခံ အေၾကာင္းတခု ရွိပါေသးတယ္။ အဲဒါကဘာလဲဆိုရင္ အဖြဲ႔အတြင္းမွာ ညီညီၫြတ္ၫြတ္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ တည္ရွိခဲ့ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

ေကာက္ေၾကာင္းပန္းခ်ီ - မင္းေက်ာ္ခိုင္

လက္ေရးစာလံုး - ေဒါင္းနီ

No comments: