ရထားထြက္ခါနီးမွ ဦးေလးတို႔ ေရာက္လာၾကပါတယ္။ ဦးေလးကိုၾကည့္ရတာ ခါတိုင္းနဲ႔ မတူပါဘူး။ ေပ်ာ့ယိုင္ယိုင္ ျဖစ္ေနသလိုပဲ။ ဦးေလး လမ္းေလွ်ာက္ပုံက ခါးက ေကာ့ကိုင္းကိုင္းျဖစ္ေနပါတယ္။ ခါးကိုဆန္႔ႏိုင္သမွ် ဆန္႔ထားလို႔ ေကာ့ေယာင္ေယာင္ျဖစ္ေနတာထင္ပါရဲ႕။
ဒါေပမယ့္ ကိုင္းတိုင္းတိုင္း။ ခါးကေတာ့ ကိုင္းတိုင္းဟာ ကိုင္းတိုင္းတိုင္းမို႔ ေကာ့ကိုင္းကိုင္းဟန္ ေပါက္ေနတာပါ။ ခါးကိုင္းေတာ့ ဦးေလးဝတ္ေနက် အနက္ေရာင္ မန္က်ည္းေစ့ကြက္ တုိက္ပုံအက်ႌႀကီးက ေရွ႕ကို ပိုၿပီး ဖားလ်ားက်ေနတယ္။ ေတာင့္ေတာင့္မတ္မတ္ဆိုလို႔ ခါးေပၚက လုံခ်ည္ရဲ႕မီးခိုးေရာင္ ကြက္တုံးႀကီးေတြပဲ ရွိေတာ့သေယာင္ ထင္ရပါတယ္။
ဦးေလးရဲ႕ ဘယ္ဘက္လက္မွာ ေတာင္ေဝွးလို တုတ္တေခ်ာင္း ကိုင္ထားတယ္။ တုတ္ကို အေတာ္ေလး အားျပဳေနရေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္ တုတ္မကိုင္သလိုဘဲ ေတာင္ေဝွးကိုင္သလို ကိုင္ထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေတာင္ေဝွးလိုတုတ္လို႔ စိတ္ထဲမွာ မွတ္မိလိုက္တာပါ။
ေဒၚေဒၚက လိုက္ပို႔သူေတြကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ရထားတြဲေပၚကို ခ်က္ျခင္းတက္သြားပါတယ္။ ဦးေလးစႀကႍေပၚမွာ တာရွည္ရပ္မေနဘဲ ရထားတြဲေပၚ တက္ထိုင္ႏိုင္ေအာင္ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔တူပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဦးေလးက တဲြေပၚကို ခ်က္ခ်င္း လိုက္မတက္ပါဘူး။ ဦးေလး ရထားတြဲေပၚတက္ထိုင္ၿပီး အေပၚက စကားေျပာခ်င္ႏိုင္ေအာင္လို႔ က်ေနာ္လည္း တဲြေဘး စႀကႍတြင္းပိုင္းအထိ ဝင္လိုက္သြားပါတယ္။
“တေန႔လုံးထိုင္သြားရမွာပဲ ကိုဝင္းတင္ရယ္၊ မတက္ေသးပါဘူး” တဲ့။
ဦးေလးက စႀကႍေပၚမွာပဲ အၾကာႀကီးရပ္ၿပီး က်ေနာ္နဲ႔ စကားေျပာေနပါတယ္။ ဦးေလးက ႏိုင္ငံတကာအေရး၊ တိုင္းေရး ျပည္ေရး၊ စာေရးေပေရးေတြကို ေျပာေနပါတယ္။
“လူေတြ စာဆိုး ေပညံ့ေတြကိုခ်ည္းဖတ္ေနရင္ ႏွစ္ေပါင္း သုံးေလးဆယ္ အတြင္း နလပိန္းတံုးေတြ ျဖစ္ကုန္ႏိုင္တယ္ ကိုဝင္းတင္ေရ႕၊ ေဖေတာ့ေမာင္ေတာ့ အီး အား ဒိန္း ဒိုင္း စာေတြနဲ႔ပဲ လူေတြ အခ်ိန္ကုန္ေနလို႔ မျဖစ္ေသးဘူး။ စာေကာင္းေတြ ေရးဖို႔ ထုတ္ဖို႔ သိပ္လိုေနၿပီ၊ စာေကာင္းေတြ ဖတ္မွ လူေကာင္းေတြ ျဖစ္မယ္၊ လူေတြေကာင္းမွ တိုင္းျပည္ေကာင္းမွာ မဟုတ္ဘူးလားဗ်ာ”
ဦးေလးကိုၾကည့္ရတာ ခါတိုင္းလို ရႊန္းရႊန္းေဝေဝ မရွိပါဘူး။ ဦးေလးဟာ စကားေျပာရာမွာသာ ရႊန္းရႊန္းေဝေဝ ရရွိတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္သူမဟုတ္ပါဘူး။ ျပံဳးၾကည္တဲ့ မ်က္ႏွာ၊ ဖ်တ္လတ္တဲ့ ကိုယ္ဟန္ေၾကာင့္ ျပဳမူလႈပ္ရွားရာမွာလည္း ရႊန္းရႊန္းေဝေဝရွိလွတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္သူျဖစ္ပါတယ္။
“ကိုဝင္းတင္ မႏၱေလးမေရာက္တာ ဘယ္ႏွႏွစ္ေလာက္ရွိၿပီလဲ”
ဦးေလးက သူ႔ေမးခြန္းကို သူေျဖၿပီး ဆက္ေျပာသြားပါတယ္။
“၅ ႏွစ္ေလာက္ေတာင္ ရွိေတာ့မွာပါလား၊ မႏၱေလးကလူေတြက ကိုဝင္းတင္ကို ခင္ၾကတယ္။ ကိုယ့္ကို ခင္တဲ့သူေတြနဲ႔ သိပ္အဆက္မျပတ္ေကာင္းဘူးေလ။ ဦးေလးေရးလိုက္တဲ့စာ ရတယ္မဟုတ္လား။ ဝါကြၽတ္ေတာ့ လာျဖစ္ေအာင္လာေပါ့ ကိုဝင္းတင္ရယ္”
ဦးေလးေျပာတဲ့စာက ဇြန္ ၃ ရက္ေန႔စြဲနဲ႔ ေရးလိုက္တဲ့စာပါ။ အဲဒီစာကို မေန႔ (ၾသဂုတ္ ၁ ရက္)ကပဲ က်ေနာ္ ရပါတယ္။ ဦးေလးေရး လိုက္တဲ့စာလို႔ဆိုေပမယ့္ အမွန္က ေဒၚေဒၚ့ရဲ႕စာပါ။ ေဒၚေဒၚရဲ႕စာေအာက္မွာ သီတင္းကြၽတ္ ကိုသိန္းတို႔နဲ႔ အတူလာရင္ေကာင္းမယ္လို႔ တေၾကာင္းထဲ ဦးေလး ဝင္ျဖည့္ေရးႏိုင္လိုက္တဲ့စာပါ။ ကိုသိန္းဆုိတာ ဆရာ ဇဝနကို ေျပာတာပါ။
ဦးေလးဟာ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းေတြနဲ႔ ဘယ္ေတာ့မွ စာအဆက္အသြယ္ျပတ္သူ မဟုတ္ပါဘူး။ စာျပန္ပ်င္းတဲ့ က်ေနာ့္လိုလူမ်ဳိးဆီကိုေတာင္ မျပတ္လုိလိုသတိရ စာေရးတတ္သူျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတခါေတာ့ တယ္ၿပီး ေနေကာင္းထိုင္သာမရွိလွလို႔နဲ႔ တူပါရဲ႕။ ေဒၚေဒၚ့ ၅ မ်က္ႏွာစာရွည္ႀကီးေအာက္မွာ တေၾကာင္းေလာက္သာ ဝင္ ‘တို႔’ ႏိုင္ ပါေတာ့တယ္။
“လာမွာေပါ့ ဦးေလးရယ္၊ ဟုတ္မွာပဲ၊ မႏၱေလး မေရာက္တာလည္း ၾကာလွၿပီပဲ”
က်ေနာ္ ဦးေလးကို ကတိေပးလိုက္ပါတယ္။
ရထားထြက္ေတာ့ ဦးေလးက အၾကာႀကီး လက္ျပႏႈတ္ဆက္သြားပါတယ္။ မ်က္စိေအာက္က လူလုံးေပ်ာက္သြားတဲ့အထိ ဦးေလးက ျပဴတင္းေပါက္မွာ ေခါင္းထုတ္ၿပီး လက္တရမ္းရမ္းလႈပ္ျပသြားလို ့ အၾကာႀကီးလို႔ အမွတ္ထားလိုက္မိတာပါ။
အဲဒီေန႔က က်ေနာ့္ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းမွာ ဦးေလးေရးမွတ္တာေတြကို ေရးမွတ္ရင္း အၿပီးသတ္မွာ “ရထားထြက္ေတာ့ ဦးေလးက အၾကာႀကီး (၂) လက္ျပႏႈတ္ဆက္သြားတယ္။ (။)”လို႔ ေရးလိုက္မိပါတယ္။ (၂) က အၾကာႀကီးဆိုတာ ေတာ္ေတာ့္ကိုၾကာတဲ့ အၾကာႀကီး မွန္းမွတ္မိေအာင္လို႔ထပ္ကိန္းနဲ႔ ေတးထားတာပါ။ (။) ကေတာ့ က်ေနာ့္စိတ္ထဲမွာ ထင့္ေနတဲ့ ပူပန္မႈကို ဘယ္လိုမွ ထုတ္မေရးရက္လို႔ ေမးခြန္းသေကၤတနဲ႔ မွတ္ထားတာပါ။
အဲဒီေန႔က က်ေနာ့္စိတ္ထဲမွာ ထင့္ခနဲျဖစ္လိုက္ရတဲ့ ပူပန္မႈက ဦးေလးရဲ႕က်န္းမာေရးအေျခအေန သိပ္မ်ားဆိုးေနၿပီလား၊ ဖြဟဲ့၊ လြဲပါေစ၊ ဖယ္ပါေစ။ ဦးေလးကို ေနာက္ဆုံးေတြ႔လုိက္ရတာမ်ား ျဖစ္ေနမလား၊ ဦးေလးအၾကာႀကီး လက္ျပႏႈတ္ဆက္သြားတာက ဘာသေဘာလဲ၊ ဦးေလး စိတ္ထဲမွာလည္း ငါတို႔ကို ေနာက္ဆုံး ေတြ႔ရတာပဲလို႔ ထင္ေနလားဆိုတဲ့ ပူပန္မႈပါပဲ။
က်ေနာ္ ဘူတာႀကီးကျပန္ေတာ့ ဆရာ တက္တိုးတို႔အိမ္ကို ဝင္သြားပါတယ္။
“ဦးေလးလွေတာ့ က်န္းမာေရး အေတာ္ဆိုးေနၿပီထင္တာပဲ ဆရာရယ္၊ စိတ္မေကာင္းဘူး၊ အသက္မွရွည္ပါ့မလား မသိဘူး”
လုိ႔ နိမိတ္မရွိ၊ နမာမရွိ က်ေနာ္ ေျပာလိုက္မိပါတယ္။
ဆရာတက္တိုးနဲ႔ ဆရာကေတာ္ ေဒၚႏုယဥ္တို႔လည္း ဟုတ္လား၊ ဟုတ္လားနဲ႔ စုတ္တသပ္သပ္ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ဆရာက သူတို႔မဂၤလာေဆာင္တုန္းက ဦးေလးပို႔ေပးတဲ့ လက္ေဆာင္ ပစၥည္းကေလးကို ထုတ္ျပပါတယ္။
“ကိုလွက သိပ္စိတ္ေကာင္းရွိတဲ့လူ၊ သိပ္ခ်စ္တတ္ ခင္တတ္တဲ့လူကြ”
ဆရာက ႏွစ္ႏွစ္လိုလို ေျပာပါတယ္။
“ေအးေပါ့ကြာ အသက္ေတြႀကီးလာေတာ့လည္း ေသၾကရမွာေပါ့၊ ငါ့ကိုေကာ ေသခါနီးၿပီလို ့ မင္းက ထင္ေနသလား”
“ဟာ … ဆရာကလည္း မဟုတ္တာ”
“ထင္လည္း အေရးမႀကီးပါဘူး ေမာင္ရာ၊ အသက္ႀကီးတဲ့လူေတြဆိုတာ ႀကီးလာေလ ေသရမွာ မေၾကာက္ေလပဲကြ၊ မွတ္ထား၊ အခ်ိန္မရွိေတာ့ဘူးဆိုတာသိေတာ့ ပိုအလုပ္လုပ္တယ္၊ အလုပ္ပိုလုပ္ေတာ့ အသက္ပိုရွည္ျပန္ေရာကြ၊ ကိုလွ အသက္ရွည္မွာပါကြာ၊ မပူပါနဲ႔၊ သူက တသက္လုံး သိပ္အလုပ္လုပ္တဲ့လူ၊ ခုအခ်ိန္ဆို ပိုေတာင္ အလုပ္လုပ္ေနအုံးမွာ၊ ဒီေတာ့ ပိုအသက္ရွည္မွာေမာင္ေရ႕ စိတ္သာခ်”
ဆရာတက္တိုးစကားေၾကာင့္ က်ေနာ့္စိတ္ထဲမွာထင့္ေနတာ သက္သာတန္သေလာက္ သက္သာသြားပါတယ္။
သက္သာရာရတယ္ဆိုေပမယ့္ ရက္ပိုင္းပါပဲ။ ၾသဂုတ္ ၇ ရက္ မနက္ေစာေစာမွာ ဆရာဇဝနဆီက စာတိုကေလးတေစာင္ ေရာက္လာပါတယ္။
ဦးေလးဆုံးၿပီ ဆိုတဲ့သတင္းကို ဆရာသုခက တယ္လီဖုန္းဆက္ေျပာေၾကာင္း … …
အလြန္ခိုင္ခံ့ေတာင္းတင္းတဲ့ ဆရာဇဝနလက္ေရးနဲ႔ေရးထားတဲ့ စာရြက္ေပၚက စာလုံးေတြဟာ က်ေနာ့္ရဲ႕မ်က္စိထဲမွာ ယိမ္းၿပိဳလာသလို ထင္ရပါတယ္။ စာလုံးေတြယိမ္းၿပိဳတာကို မ်က္စိထဲမွာ ျမင္ေနရသလုိပဲ ရင္ထဲမွာလည္း ေက်ာက္သား ေတာင္ႀကီးတလုံး ဝုန္းခနဲ ၿပိဳက်သြားတာကို ၾကည့္ျမင္ေနရသလို ခံစားလိုက္ရပါတယ္။
(၂)
ခ်က္ျခင္းပဲ မႏၱေလးသြားဖို႔ က်ေနာ္ စီစဥ္ပါတယ္။ ဆရာဇဝနကလည္း အတူသြားၾကမယ္၊ မႏၱေလးမွာ ရက္လည္ေအာင္ ေနၾကမယ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အစီအစဥ္ပ်က္သြားပါတယ္။ ဆရာဇဝန သိပ္စိတ္ထိခိုက္ေနၿပီ၊ ေသြးတက္ေနၿပီ။ မႏၱေလးကို လိုက္ႏိုင္မယ့္အေျခအေန လုံးဝ မရွိေတာ့ဘူး။
ေဒၚေဒၚ့ဆီကို စာရွည္ႀကီးတေစာင္ေရးၿပီး သူ႔သားမက္ ဆရာကိုမ်ဳိးေအာင္ကိုပဲ ကိုယ္စားလႊတ္ႏိုင္ေတာ့မယ္။ ဒါနဲ႔ က်ေနာ္တေယာက္တည္း မႏၱေလးကို ထြက္ခဲ့ရေတာ့တယ္။ ရထားေပၚက်ေတာ့မွ ဦေလးရဲ႕မိတ္ေဆြႀကီး ဦးေအးၾကည္တို႔၊ စာေရးဆရာမ ခင္ေဆြဦး သားအမိတို႔နဲ႔ ဆုံပါတယ္။ မႏၱေလးေရာက္မဆိုက္ဘဲ လူထုတိုက္ကို တန္းသြားၾကပါတယ္။
“ကိုဝင္းတင္ရယ္ ရွင့္ဦးေလးက ရွင့္ကို မႏၱေလးလာေစခ်င္တာ ဒီပုံမ်ဳိးနဲ႔လာေစခ်င္တာ မဟုတ္ပါဘူး ကိုဝင္းတင္ရဲ႕”
လို႔ ေဒၚေဒၚက ငိုပါတယ္။
ေဒၚေဒၚက မ်က္ရည္လည္ရြဲနဲ႔ ေၾကကြဲတဲ့စကားေတြကို ေျပာေနပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း မ်က္ရည္မက်ေအာင္ အႏိုင္ႏိုင္ ထိန္းေနရပါတယ္။ ဦးေလးရဲ႕႐ုပ္ကလာပ္ကို က်ေနာ္ အၾကာႀကီး စိုက္ၾကည့္ေနမိပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္မ်က္စိကို အၾကာႀကီး မွိတ္ထားလိုက္ပါတယ္။ မွိတ္ထားတဲ့မ်က္စိထဲမွာ ဦးေလးရဲ႕ သက္မဲ့႐ုပ္ကလာပ္ကို မျမင္ပါဘူး။ ၾကည္သာရႊန္းေဝတဲ့ မ်က္ႏွာ၊ လန္းဆန္းဖ်တ္လတ္တဲ့ ကိုယ္ဟန္နဲ႔ သက္ရွိလႈပ္ရွားေနတဲ့ ဦးေလးကိုပဲ ျမင္ေယာင္ေနမိပါတယ္။ စိတ္အာ႐ုံထဲမွာလည္း ဦးေလးရဲ႕ စိတ္ေကာင္းလူေကာင္း ဂုဏ္ျဒပ္ေတြကို တေစ့ေစ့ ေတြးမွတ္ေနမိပါတယ္။
“ေဒၚေဒၚရယ္ ဦးေလးဟာ လူ႔ေလာက ေကာင္းက်ဳိးကို အမ်ားႀကီး သယ္ပိုးသြားတဲ့ သူဆိုေတာ့ လူ႔ေလာကမွာ အၾကာႀကီး ေနသြားရဖို႔ ေကာင္းတာေပါ့။ အသက္ ခုႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အထိ ေနရတယ္ဆိုတာလဲ အၾကာႀကီးပါပဲ။ ဒါထက္ ၾကာၾကာႀကီး ပိုမေနရတဲ့အတြက္ ႏွေျမာစရာေကာင္းတာ တခုပါပဲ”
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။
ေကာက္ေၾကာင္းပန္းခ်ီ - မင္းေက်ာ္ခိုင္
လက္ေရးစာလံုး - ေဒါင္းနီ
No comments:
Post a Comment