‘ေျခဖဝါးေတာ္ႏုႏု’ ဇာတ္ကားထဲက သ႐ုပ္ေဆာင္ စမ္းစမ္းေအးတေယာက္ သဘင္ေလာကမွ ႐ုပ္ရွင္ဘက္ ကူးေတာ့မည့္ျပကြက္ကို အထက္ေဖာ္ျပပါ သေကၤတကေလးမ်ားျဖင့္ ၂ မိနစ္ခန္႔ ႐ိုက္ျပသြားျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုေခတ္က စက္မႈပိုင္းဆိုင္ရာတြင္ အလြန္ေခတ္ေနာက္က်သည့္ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္အႏုပညာကို ဖန္တီးေနၾကရေသာ အခ်ိန္။ သို႔ေသာ္လည္း စိတ္ကူးစိတ္သန္း အႏုပညာကိုယ္ခံအားႏွင့္ ရသဖန္တီးမႈ လက္ရာတို႔ကား သာလြန္ေကာင္းမြန္ေနသည္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။
စာေပ၊ ဂီတ၊ ႐ုပ္ရွင္၊ သဘင္ဆိုေသာ အႏုပညာကား စိတ္ကူးစိတ္သန္းကို ခ်ဲ႕ထြင္ႏိုင္သမွ် ခ်ဲ႕ထြင္ရေသာ ကိစၥပင္။ သို႔ ခ်ဲ႕ထြင္ရာတြင္ ဗဟိဒၶ အျမင္အေတြ႔ကို အဇၩတၱတြင္ ကူးစက္ခံစားၿပီး တုံ႔ျပန္ေမြးဖြားရသည္လည္း ပါသည္။
လူေတြကို ခံစားရသည္။ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကုိ မွတ္သားရသည္။ အေျပာင္းအလဲမ်ားကုိ မ်က္ခ်ည္မျပတ္ဘဲ လူ႔ေလာက၏ ရသအစံုကို ဒႆနျဖင့္ ျခံဳငံုသံုးသပ္ ဖန္တီးတတ္ရသည္လည္း ရွိသည္။
ထိုသုိ႔ေတြးေခၚသံုးသပ္ ဆံုးျဖတ္ဖန္တီးရာ၌ လြတ္လပ္မႈရွိဖို႔သည္ ပဓာနက်လွေပသည္။ အႏုပညာဆိုသည္ကား လြတ္လပ္မႈေၾကာင့္ပင္ ရွင္သန္တိုးတက္ေနေသာအရာ ျဖစ္ေပေတာ့၏။
တေလာက … ေတးဂီတ႐ုပ္ျမင္သံၾကား (စီဒီ)ဓာတ္ျပားတေခြကို မိတ္ေဆြတဦးအိမ္တြင္ ၾကံဳႀကိဳက္ခိုက္ ထိုင္ၾကည့္မိသည္။ ခင္ေမာင္တိုး၏ သီခ်င္းမ်ားကို သ႐ုပ္ေဆာင္တို႔၏ လႈပ္ရွားမႈမ်ားျဖင့္ တင္ဆက္ထား၏။
စက္မႈပုိင္းဆိုင္ရာ၊ အသံပိုင္းဆိုင္ရာ တိုးတက္ေခတ္မီလာေသာ ဒီဘက္ေခတ္တြင္ ေတးဂီတ႐ုပ္ျမင္သံၾကား (MTV) ဓာတ္ျပားေတြ အေတာ့္ကို ေခတ္စားလာသည္။ စီဒီဓာတ္ျပားေတြႏွင့္ တခ်ပ္ၿပီးတခ်ပ္ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ႐ိုက္ကူးျဖန္႔ခ်ိေနၾက၏။ သို႔ေသာ္ …
အထူးသတိထားမိသည္မွာ အႏုပညာ ကိုယ္ခံအားနည္းပါးေသာ (MTV) ႐ိုက္သူမ်ား၏ လက္ရာပင္။
စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြက မလတ္ဆတ္သျဖင့္ ႐ိုက္ခ်က္ေတြကလည္း ခ်ာတာတာ။ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြကလည္း ပ်ာယာယာႏွင့္ ျဖစ္ေနသည္။
ဥပမာ… အဆိုေတာ္ ခင္ေမာင္တိုး၏ မဟာဆန္သူသီခ်င္းထဲမွ “အေနာက္ဘက္မ်က္ႏွာ က်ားကြက္ ေရႊ႕လိုက္တယ္ေပါ့” ဆိုေသာ စာသားေနရာတြင္ တကယ့္ပကတိ ဘုရားစူးပါရေစဆိုရမည့္ က်ားကြက္အစစ္ေပၚမွ က်ားကုိေရႊ႕ျပသည့္ ႐ိုက္ခ်က္ ထည့္သြင္းထားသည္။
အလြန္႔ကိုပင္ တိက်ေသခ်ာလွေသာ သ႐ုပ္ေဖာ္မႈပါတည္း။
သို႔ေသာ္လည္း ေျပာစရာ၊ ဆိုစရာေတြကေတာ့ ရွိသည္။ အျခားမဟုတ္။ လြတ္လပ္မႈပင္။
လက္ရွိ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အာဏာသိမ္း၍ အုပ္ခ်ဳပ္ေနေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ကမၻာေပၚတြင္ သတင္း၊ စာနယ္ဇင္းႏွင့္ အႏုပညာလြတ္လပ္ခြင့္ ဆိတ္သုဥ္းေသာႏိုင္ငံအျဖစ္ သတင္းႀကီးေနသည္ မဟုတ္ေလာ။
ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အႏုပညာကိုယ္ခံအားနည္းသူမ်ား၊ အႏုပညာကိုယ္ခံအား လံုးပါးပါးရသူမ်ား ႏွင့္ အႏုပညာကို ခုတံုးလုပ္ ကုိယ္က်ဳိးရွာသူမ်ား ေပၚေပါက္လာရျခင္း ျဖစ္ေပေတာ့၏။
အႏုပညာကိုယ္ခံအားနည္းသူတို႔ကား တပြဲတိုး၊ ဆူလြယ္နပ္လြယ္ ဖန္တီးမႈမ်ားမွတဆင့္ ပရိတ္သတ္၏ လ်စ္လ်ဴ႐ႈျခင္းကိုခံရကာ အႏုပညာကပင္ ထိုသူတို႔ကို ေမာင္းထုတ္ပစ္မည္ျဖစ္သည္။
အႏုပညာ ကိုယ္ခံအားလံုးပါးပါးရသူတို႔ကား မိမိ၏အျဖစ္သနစ္ကို ေခတ္၏အေျခအေနႏွင့္ ဆန္းစစ္ေဝဖန္ႏိုင္ပါက ႏိုင္ငံေရးစနစ္သစ္ ေရာက္လာလွ်င္ ေမာ္ကြန္းတင္ ကမၺည္းထိုးႏိုင္ေသာ၊ မွတ္ေက်ာက္တင္ႏိုင္ေသာ အႏုပညာလက္ရာမ်ားကို ျပန္လည္ဖန္တီးႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္သည္။
အႏုပညာကုိ ခုတံုးလုပ္ ကုိယ္က်ဳိးစီးပြားရွာသူတို႔က အႏုပညာႏွင့္ ပရိသတ္၏ ဒဏ္ခတ္ျခင္းကိုခံရမည္သာမက သမိုင္း၏ အဆံုးအမကိုပါ ခံၾကရဦးမည္ျဖစ္သည္။
ေရးေနရင္း … တေလာက နအဖ အကယ္ဒမီဆုေတြ အမ်ားႀကီးရသြားသည့္ မင္းသားကုိ သတိရမိသည္။ အႏွီ မင္းသား ႐ိုက္ကူးသမွ် အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕ႏွင့္ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးဇာတ္လမ္းေတြသာ မ်ားလြန္းေသာေၾကာင့္ “သီဟတင္စိုးကေတာ့ ခုထိ ျမန္မာႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးအတြက္ တိုက္တုန္းပဲ” ဟု နာမည္ႀကီးသူပင္။
ထိုနာမည္ႀကီး သီဟတင္စိုးဆိုသူ မင္းသားက ဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားအလိုက် ‘ငရဲသား’ အမည္ရွိ ဇာတ္လမ္းကုိ႐ိုက္ကူးကာ ‘နအဖ အကယ္ဒမီဆု’ေတြ ယူသြား၏။
ထိုသုိ႔ အကယ္ဒမီဆု ၂ ဆုကို တဦးတည္း တႏွစ္တည္းရသြားသျဖင့္ သူ႔အစား က်ေနာ္ ဂုဏ္မယူပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား၏ အလိုက် သူ႔ကိုယ္က်ဳိးအတြက္ အႏုပညာကိုခုတံုးလုပ္ခဲ့သျဖင့္ သမိုင္း၏ အဆံုးအမကို အႏီွမင္းသားတေယာက္ခံရေတာ့မည္ဟု ေတြးမိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
သမိုင္းကား ရပ္တန္႔မေန။ အစဥ္ေျပာင္းလဲေနသည္ မဟုတ္ေလာ။
ေရစီးသံဂ်ာနယ္
အတြဲ ၆၊ အမွတ္ ၁
ေမလ ၁ ရက္၊ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္
အတြဲ ၆၊ အမွတ္ ၁
ေမလ ၁ ရက္၊ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္
No comments:
Post a Comment