ေထာင္အာဏာပုိင္ေတြဟာ ခုနကဖမ္းထားတဲ့ ရဲေဘာ္အုန္းေမာ္နဲ႔ ရဲေဘာ္ ေမာင္ေမာင္စိုးကို ျပန္လႊတ္ေပးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ထဲမွာက တုိက္ပဲြအတြက္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္က က်သြားၿပီ။ ဆုံးျဖတ္ၿပီးတယ္လို႔ သိတာနဲ႔တၿပိဳင္နက္ က်ေနာ္တို႔ထဲက ရဲေဘာ္ေတြအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ျဖစ္တဲ့ ေလထီးဗုိလ္အုန္းေမာင္တုိ႔၊ ဆရာရာဂ်မ္တုိ႔ဆီကိုသြားၿပီး က်ေနာ္တုိ႔လည္း တုိက္ပဲြထဲပါ ပါရေစလို႔ အလွ်ဳိလွ်ဳိ သြားၿပီးတင္ျပၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၉ ရက္ေန႔မွာ ကိုကိုးကြၽန္းရဲ႕ အေျခခံအက်ဆုံး ကိုယ္ထူကုိယ္ထ ေပၚလစီကို ဆန္႔က်င္တုိက္ခုိက္တဲ့ ၅၃ ရက္ အစာငတ္ခံတုိက္ပဲြႀကီးကို စတင္ခဲ့ၾကတယ္။
ဧည္သည္ေတြ ေရာက္လာ
အဲဒီ ဇြန္လ ၉ ရက္ေန႔ကစခဲ့တဲ့ တုိက္ပဲြဟာ ဇူလိုင္လ ၃၁ ရက္ေန႔က်မွၿပီးေတာ့ ဒီတုိက္ပဲြကို ‘၅၃ ရက္ တုိက္ပဲြ’ လို႔ နာမည္တြင္ခဲ့တယ္။ ဒီတုိက္ပဲြဟာ အျခားတုိက္ပဲြေတြနဲ႔ မတူတဲ့အခ်က္ေတြရွိတယ္။ အဲဒါဘာလဲဆုိေတာ့ အေျခခံအက်ဆုံး ေပၚလစီကို တုိက္တာ။ ဒီကြၽန္းမွာ ကိုယ္ထူကိုယ္ထသာ အလုပ္မခုိင္းဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီကြၽန္းကို ထားစရာ အေၾကာင္းကို မရွိဘူး။ ပိုက္ဆံလည္း ကုန္၊ စရိတ္လည္း ကုန္၊ နာမည္လည္းပ်က္တဲ့ အလုပ္။ ဒီ ကိုယ္ထူကိုယ္ထသာ မရွိဘူးဆုိရင္ ဘာမွကို အဓိပၸာယ္မရွိေတာ့ဘူး။ သိပ္အေျခခံက်တဲ့ ေပၚလစီျဖစ္တယ္။
အဲဒါ အေျခခံက်တဲ့ ေပၚလစီျဖစ္တဲ့အတြက္ အုပ္စုိးသူေတြ အာဏာပုိင္ေတြကလည္း ဒါကို အေသအလဲ ကာကြယ္မယ္ဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ သိထားတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ အဲလိုပဲ နားလည္ၿပီးသား။ ေနာက္ ျပည္မနဲ႔၊ ကမၻာနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ အဆက္အသြယ္ျပတ္ေနတယ္။ ေနာက္တခုက က်ေနာ္တုိ႔ စခန္းအတြင္းမွာ ညီၫြတ္ေရးေတြ သိပ္မေကာင္းဘူး။ အဖဲြ႔အစည္း တခုနဲ႔တခုအၾကားမွာလည္း နည္းနည္းေလးေတြ ရွိတယ္။ ခုနကေျပာတဲ့ ကိစၥမ်ဳိးေပါ့။ အဖဲြ႔အစည္း တခုစီအတြင္းမွာလည္း ျပႆနာေလးေတြ ရွိၾကတယ္။
ဒါ့အျပင္ ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့ အလံနီေတြရဲ႕မေအာင္ျမင္တဲ့ တုိက္ပဲြ။ အဲဒီကိစၥေတြက ရန္သူ႔ဘက္က အသာစီးရေစၿပီးေတာ့ အခက္အခဲႀကီးေစတဲ့ အရာေတြ။ ဒါေတြ က်ေနာ္တုိ႔ အားလုံးတြက္မိတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီတုိက္ပဲြဟာ အခက္အခဲႀကီးမယ္၊ စြန္႔လႊတ္မႈေတြ ေပးရလိမ့္မယ္လို႔ နဂုိကတည္းက ဆုံးျဖတ္ထားခ့ဲတာ။
ဒီလိုနဲ႔ တကယ္တုိက္ပဲြဝင္တဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ရိကၡာ႐ုံတ႐ုံတည္းကပဲ တုိက္ပဲြဝင္တယ္။ က်န္တဲ့ အဖဲြ႔အစည္းေတြက ေထာက္ခံတယ္ဆုိတာပဲ ရတယ္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဝင္မတုိက္ပါဘူး။ က်ားနဲ႔ဆင္ လယ္ျပင္မွာေတြ႔တဲ့သေဘာပဲ။ စီးခ်င္းထုိးၾကတဲ့သေဘာပဲ။ က်န္တဲ့ဟာေတြက ရွဲသြားတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဘာပဲေျပာေျပာ သူတုိ႔တေတြ ဒီတုိက္ပဲြကို ေထာက္ခံတဲ့အေနနဲ႔ ေႂကြးေၾကာ္သံတုိင္တယ္၊ ေထာင္ထဲက ေထာင္အျပင္ကို မထြက္ဘဲေနတယ္၊ စည္းကမ္းတက် ေသေသဝပ္ဝပ္ေနၾကတယ္။ အဲဒါအတြက္ က်ေနာ္တို႔က ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ တုိက္ပဲြတုိက္လိုက္တယ္။ စ လိုက္တယ္ဆုိတာနဲ႔တၿပိဳင္နက္ က်ေနာ္တုိ႔ အထဲမွာရွိတဲ့ အယူအဆ ကဲြလဲြတဲ့ဟာေတြလည္း စဲသြားတယ္။ ဒါက ဘာကိုေဖာ္ျပသလဲဆုိလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ခ်င္းျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာဟာ တုိက္ပဲြတုိက္ေရး အေပၚမွာ၊ ရန္သူအေပၚမွာထားတဲ့ ျပႆနာနဲ႔ မဆုိင္ဘူးဆိုတာ ရွင္းသြားတယ္။
ဒါဟာ ေနာင္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ ဆက္လုပ္ၾကမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔အခ်င္းခ်င္း ေျမေအာက္အဖဲြ႔အစည္းေတြ ျပန္ၿပီး တည္ေဆာက္ၾကမယ့္အတြက္ အေျခခံအယူအဆ ျပန္ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ ရန္သူအေပၚမွာ ဘယ္လို သေဘာထားမလဲ၊ ရန္သူကို ဆန္႔က်င္ေရး တုိက္ပဲြေတြအေပၚမွာ ဘယ္လို သေဘာထားမလဲ။ အဲဒါအေပၚမွာဆုိလွ်င္ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္သူနဲ႔မဆုိ လက္တဲြလုပ္ႏုိင္တယ္ဆုိတာ ျဖစ္လာတယ္။
ဒီတုိက္ပဲြဟာ စံပဲ။ ဓာတုေဗဒက လစ္တမတ္စကၠဴနဲ႔ စမ္းသပ္သလိုပဲ။ ဒီတုိက္ပဲြနဲ႔ စမ္းသပ္တာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ေထာင္ထဲမွာ အေသခံ၊ အစာငတ္ခံတုိက္တယ္ဆုိတာ ေထာင္တုိက္ပဲြထဲမွာ အျမင့္ဆုံးသ႑ာန္ပဲ။ ဒါ တရားဥပေဒေဘာင္ထဲက တုိက္တာ။ ေထာင္တုိက္ပဲြေတြထဲမွာ တျခားအႏၱရာယ္ရွိတဲ့ တုိက္ပဲြသ႑ာန္ေတြ ရွိတာေပါ့။
ဥပမာ … ေထာင္တြင္း ပုန္ကန္မႈလို ဟာမ်ဳိးေပါ့ေလ၊ ဒါကက်ေတာ့ တည္ဆဲဥပေဒနဲ႔ နည္းနည္းျပႆနာရွိတယ္။ အစာငတ္ခံတုိက္ပဲြကေတာ့ တည္ဆဲဥပေဒနဲ႔ ဘယ္လိုမွလုပ္လို႔ မရဘူး။ ဒါေပမယ့္ အင္မတန္မွ အႏၱရာယ္ႀကီးပါတယ္။ ဒါဟာ အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ အဘက္ဘက္က စဥ္းစား ေတြးဆၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔ ဆုံးျဖတ္ရတဲ့ကိစၥမ်ဳိး ျဖစ္တယ္။
ဗမာျပည္မွာ အစာငတ္ခံတုိက္ပဲြဝင္တယ္ဆုိတာက အေနာက္တုိင္းကဟာေတြနဲ႔ မတူဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ဘာဆုိ ဘာမွ မစားတာ။ ေရကလဲြၿပီး ဘာမွ ဗုိက္ထဲကို မသြင္းဘူး။ ဆားေတာင္ က်ေနာ္တုိ႔ မသြင္းဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္မုိ႔ က်ေနာ္တို႔က အစာငတ္ခံတယ္ဆုိလွ်င္ အျမဲတမ္း ဆရာဝန္ေခၚၿပီး လာစစ္ခုိင္းေနတာ။ က်ဳပ္တုိ႔ ဘာမွ မစားဘူးဆုိတာ ေဖာ္ျပတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေထာင္ထဲမွာ အစာငတ္ခံတုိက္ပဲြေဖာ္ထုတ္မယ္ဆုိလွ်င္ အဘက္ဘက္ ခ်င့္ခ်ိန္ၿပီးမွ ဆုံးျဖတ္တယ္။ တျခားတုိက္ပဲြသ႑ာန္ေတြ စမ္းၾကည့္၊ လုပ္လို႔မရေတာ့မွ ဒါ ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ သုံးတာျဖစ္တယ္။ စၿပီဆုိလွ်င္လည္း ဆုတ္လုိ႔ မရဘူး။ အေသခံဖုိ႔ စိတ္ပုိင္းျဖတ္ တကယ္မရွိရင္ ဒီလိုတုိက္ပဲြမ်ဳိး ဆင္ႏဲႊလို႔ မရဘူး။
အဲ … ၃ ရက္ အစာငတ္ခံ၊ ၅ ရက္ အစာငတ္ခံ စသျဖင့္ စတိ အစာငတ္ခံတဲ့ တုိက္ပဲြေတြေတာ့ တုိက္လို႔ရတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ တုိက္ပဲြရဲ႕ပစ္မွတ္ဟာ ႀကီးတာနဲ႔ အမွ် က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ပိုင္းျဖတ္ခ်က္ဟာလည္း ႀကီးမားလာမယ္လို႔ ထင္တယ္။ ခုနက ေျပာခဲ့သလိုပဲ ဒီလို အစာငတ္ခံတုိက္ပဲြေတြထဲမွာ အလံနီရိကၡာ႐ုံကေန မကဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ရိကၡာ႐ုံထဲမွာ အဲလိုပဲ လက္နက္ခ်ၿပီးေတာ့ အေလ်ာ့ေပးသြားတာေတြ ၾကံဳရပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ကိုကိုးကြၽန္းမွာျဖစ္တဲ့ အစာငတ္ခံတုိက္ပဲြကို ေျပာမယ္ဆုိလို႔ရွိလွ်င္ ကြၽန္းရဲ႕ထူးျခားခ်က္ေတြကို က်ေနာ္တုိ႔ ျပန္ၿပီး မေျပာလို႔ မရဘူး။ အခု ေနာက္ဆုံးအေျခအေန (ဒီတုိက္ပဲြေဖာ္ထုတ္မယ့္ ေနာက္ဆုံးအေျခအေန) မွာ အက်ဥ္းသားေတြဘက္က ၾကည့္လိုက္လွ်င္ သူတုိ႔အဖို႔ဟာ သန္းေခါင္ထက္ညဥ့္ မနက္ေတာ့ဘူး။ ေထာင္အျပင္ တန္းမရွိေတာ့ဘူး။ ေနာင္႐ုိးတုိက္ပဲြ စိတ္ဓာတ္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ တကယ္လည္း အဲဒီစိတ္ဓာတ္နဲ႔တုိက္ခဲ့ၾကတာ။ တုိက္ပဲြဝင္ အစာငတ္ခံတဲ့ လူေတြတင္ မကဘူး။ အျပင္မွာရွိတဲ့ လူေတြလည္း ဒီ စိတ္ဓာတ္ေတြနဲ႔တုိက္ပဲြဝင္ခဲ့ၾကတာ။
တဖက္မွာ အစုိးရဘက္ကၾကည့္လိုက္လို႔ရွိလွ်င္လည္း သူ ဘာမွလုပ္လို႔ မရဘူး။ တခုက သတ္ပစ္လို႔မရဘူး။ အေသခံလို႔ မျဖစ္ဘူး။ ဒီလူေတြေသရင္ သူတုိ႔ အႀကီးအက်ယ္ နာမည္ပ်က္မယ္ဆုိတာ သူတုိ႔သိတယ္။ ေနာက္တခုက ျပည္မေထာင္ေတြမွာလုိ တုိက္ထဲမွာ ပိတ္တာတုိ႔၊ ႐ုိက္တာ ႏွက္တာတုိ႔ လုပ္လို႔မရဘူး။ သူတုိ႔ အၾကမ္းဖက္မယ္ဆုိလို႔ရွိလွ်င္ ေထာင္က်ေတြဆီမွာလည္း လက္နက္ေတြရွိတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔တေတြဆီမွာ အားလုံး ဓားေတြ၊ မွိန္းေတြ အကုန္လုံးရွိတယ္။ အကုန္လုံး ျဖစ္ခ်င္တာေတြ ျဖစ္ကုန္မွာ။
သူတုိ႔ အဲလိုလည္း လုပ္လို႔ မရဘူး။ အဲဒီေတာ့ သူတုိ႔ကဘာမွ ဆုပ္ဆုပ္ကိုင္ကုိင္ လုပ္မရတဲ့အေျခအေန။ သူတုိ႔ဘက္ကၾကည့္လွ်င္ ဒီ ကိုကိုးကြၽန္းဆုိတဲ့ စခန္းႀကီးက ျဗဟၼာႀကီးဦးေခါင္းလို ျဖစ္ေနတာ။ ဒါ သူတုိ႔ဘက္က သိပ္ႀကီးတဲ့ အားနည္းခ်က္ျဖစ္တယ္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။
No comments:
Post a Comment