အဲဒီလုိ အေျခအေန ေကာင္းေနတဲ့အခါမွာပဲ မေမွ်ာ္လင့္တာတခု ေပၚလာတယ္။ အဲဒါ ဘာလဲဆိုေတာ့ အလံနီပါတီနဲ႔ အလံနီပါတီႏြယ္တဲ့သူေတြက ဖိုေတြ ခြဲပစ္တယ္။ နဂိုက လူေတြအားလံုးက ဖိုတဖိုထဲမွာ စားၾကတာ။ အခုက်ေတာ့ အလံနီ ပါတီကလူေတြက သူတို႔ရဲ႕ မူဝါဒအတိုင္း သူတို႔ေခါင္းေဆာင္ သခင္စိုး ေျပာထားတဲ့အတိုင္း ‘ကြဲအက္ေရးမွ ခြဲထြက္ေရးသို႔’ ဆိုတဲ့ မူေပၚလစီအတိုင္း “အေခ်ာင္သမားေတြနဲ႔ အတူမေနႏိုင္ဘူး။ အေခ်ာင္သမားေတြနဲ႔ အတူတိုက္ပြဲမဝင္ႏိုင္ဘူး” ဆိုၿပီးေတာ့ ခြဲထြက္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ အတန္တန္တားပါတယ္။ “မလုပ္ပါနဲ႔။ ရန္သူ အားရပါလိမ့္မယ္” ေျပာလို႔မရဘူး။
သူတို႔ အဆိုမွာသူတုိ႔ ပါတီကလြဲၿပီး က်န္တဲ့လူေတြအားလံုးက အေခ်ာင္သမားေတြခ်ည္းပဲ။ အဲလိုမူအရ သူတို႔ခြဲထြက္တာ။ ေတာ္ေတာ္ ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းတယ္။ သူတို႔ခြဲထြက္ေတာ့ မလညပ၊ ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္ သူတို႔ကလည္း သူတို႔လည္းပဲ ပါတီႀကီးတခုကိုး။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔က က်န္တဲ့လူေတြနဲ႔ တြဲေနလို႔ရွိရင္ မျဖစ္ဘူး။ သူတို႔ပါတီႀကီးတခုျဖစ္တဲ့ဟာကို ေဖာ္ျပဖို႔လိုတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ သူတို႔လည္း ခြဲထြက္တယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ ရိကၡာ႐ုံဟာ အကုန္ကို ကြဲထြက္ကုန္တယ္။
က်ေနာ္တုိ႔ကို အေခ်ာင္သမားလုိ႔ စြပ္စဲြတဲ့သူေတြ အဲဒီကြၽန္းေပၚမွာ က်ေနာ္တုိ႔ေနတုန္းပဲ သူတုိ႔ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး သခင္စိုးဟာ လက္နက္ခ်လာတယ္။ အဲဒီေနာက္ အားလုံးသိၾကတဲ့အတုိင္း ဗုိလ္ေနဝင္းက အေရခြာ အျပတ္ သူ႔ကို အရွက္ခဲြပစ္ တယ္။ တရား႐ံုးမွာ။ အဲဒီေနာက္ သူက မဆလကို သေဘာတရား အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေထာက္ခံအလုပ္ေကြၽးျပဳရတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔အင္မတန္ နာမည္ဆုိးနဲ႔ပဲ ဇာတ္သိမ္းသြားရတယ္။
က်ေနာ့္အေနနဲ႔ဆုိရင္ အလံနီထဲမွာေရာ အႏြယ္ေတြထဲမွာေရာ ပုဂၢိဳလ္ေရး အင္မတန္ရင္းႏွီးတဲ့ လူေတြရွိတယ္။ အတူတူ တုိက္ပဲြဝင္ခဲ့တဲ့လူေတြလည္း ရွိတယ္။ က်ေနာ့္ကိုကူညီခဲ့တဲ့လူေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ကြၽန္းေပၚပါလာသူေရာ၊ ပါမလာသူေရာ ေထာင္အျပင္မွာ ဆက္ဆံဖူးတဲ့လူေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လို႔ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ္ သိပ္အက်ယ္ႀကီး မေျပာခ်င္ဘူး။
အဲဒီေတာ့ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက က်ေနာ္တုိ႔ထဲမွာေတာ့ အေတာ္အားနည္းသြားတယ္။ မတတ္ႏုိင္ဘူး။ ရွိတဲ့အတုိင္းပဲက်ေနာ္တုိ႔ ဆက္သြားတယ္။ ကြၽန္းေပၚက ဆက္လုပ္စရာရွိတဲ့ဟာေတြကို ဒီအကဲြက ဘယ္လိုမွ ဂယက္မ႐ုိက္ေအာင္ က်ေနာ္တုိ႔ အစြမ္းကုန္ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတယ္။
အဲဒီလိုနဲ႔ ဘာျဖစ္သလဲဆုိေတာ့ ၁၉၇ဝ ခုႏွစ္ ေႏြဦးပိုင္းမွာ ကြၽန္းေရာက္ၿပီး တႏွစ္ေလာက္မွာ တေန႔က်ေတာ့ အလံနီထဲ ကပဲ ရဲနီတင္ၿငိမ္း (ကိုတင္ၿငိမ္းက နဂုိက အစိုးရဆီက ရဲ။ အိမ္ေထာင္သည္ပါ။ အဲဒီတုန္းက သူ႔အသက္က ၃ဝ နားနီးပါၿပီ)။ သူဟာ အသားဝါေရာဂါနဲ႔ ကြယ္လြန္သြားတယ္။ ကိုတင္ၿငိမ္းေနတဲ့အေဆာင္က က်ေနာ္ေနတဲ့ အေဆာင္နဲ႔ဆုိရင္ တေဆာင္ျခား။ သူက အေဆာင္နံပါတ္ ၇။ က်ေနာ္က အေဆာင္နံပါတ္ ၉။ အဲဒါ …
တညက်ေတာ့ ညႀကီးသန္းေခါင္ က်ေနာ္တုိ႔ အိပ္ေပ်ာ္ေနၿပီ။ အဲဒီမွာ အသံနက္ႀကီးနဲ႔ ဆုိးဆုိးဝါးဝါးႀကီး ေအာ္တဲ့ အသံေတြ ၾကားရတယ္။ “သမီးေရ …” ဆိုၿပီးေတာ့။ အုိ … ေခ်ာက္ခ်ားစရာ တကယ္ေကာင္းတယ္။ ေထာင္ကလည္း ေထာင္ဗ်ာ၊ ကြၽန္းကလည္းကြၽန္း၊ သန္းေခါင္ကလည္း သန္းေခါင္။ အဲလိုအခါမွာ ဒီလိုအသံႀကီးၾကားရတာ။ တခါတည္း မကဘူး။ က်ေနာ္မွတ္မိသေလာက္ဆုိရင္ ၃-၄ ခါ ထင္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ၾကားရတယ္။ က်ေနာ္ႏုိးၿပီးေနာက္ ၾကားရတဲ့ဟာေပါ့ေလ။
ဒါနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔အားလုံး လႈပ္လႈပ္ရြရြျဖစ္ၿပီးေတာ့ စနည္းနာ။ အဲဒီေတာ့ သူမ်ားအိပ္ခ်ိန္ႀကီး သူမ်ားအေဆာင္မွာ ျဖစ္တာ အတင္းဝင္သြားေမးလို႔လည္း ႐ုိင္းရာၾကမယ္ေလ။ မသိတတ္ရာၾကမယ္။ ဒါမုိ႔ သူတုိ႔အေၾကာင္း စနည္းနာၿပီးေတာ့မွ ကိုယ္စားလွယ္လႊတ္ၿပီး သြားစုံစမ္းၾကည့္ေတာ့ … ကိုတင္ၿငိမ္း အေျခအေန မေကာင္းဘူးဆိုၿပီးေျပာ၊ ေနာက္ ‘ကိုတင္ၿငိမ္း ဆုံးသြားၿပီ’ ဆုိတဲ့သတင္း ခ်က္ခ်င္းၾကားတာ။
က်ေနာ္တုိ႔အားလုံး ဆက္အိပ္လို႔မရၾကေတာ့ဘူး။ ဒီကိစၥ သိပ္ႀကီးက်ယ္သြားၿပီ။ ပထမဆုံး ကုိကုိးကြၽန္းမွာ လူတေယာက္ ေထာင္ကေပးတဲ့ေရာဂါနဲ႔ ေသဆုံးရတာျဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ေခါင္းေဆာင္ေတြက ဒီကိစၥ ဘာလုပ္ၾကမလဲလို႔ အစည္းအေဝးထုိင္တယ္။ တုိင္ပင္ၾကတယ္။ တုိင္ပင္ေတာ့ ဒီကိစၥဟာ ၾကည့္ေနလို႔ မရဘူး။ တခုခုေတာ့ လုပ္မွျဖစ္မယ္လို႔ က်ေနာ္တုိ႔သေဘာရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ကာယကံရွင္က က်ေနာ္တုိ႔ မဟုတ္ဘူး။ ကာယကံရွင္က အလံနီပါတီနဲ႔ ဆုိင္ေနတယ္။
အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က ကိုယ္စားလွယ္လႊတ္ၿပီးသြားေဆြးေႏြးတယ္။ ဒီကိစၥဟာ သာမန္ကိစၥမဟုတ္ဘူး။ ေနာင္လည္း အစဥ္လာျဖစ္မယ့္ ကိစၥျဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ပထမဆုံး ရဲနီတင္ၿငိမ္းရဲ႕အေလာင္းကိုျပည္မ ျပန္ပို႔ေပးေရး၊ သူ႔မိသားစုဆီ ျပန္ပို႔ေပးေရး။ ဒါ သိပ္အေရးႀကီးတယ္။ အဲဒီအတြက္ က်ေနာ္တုိ႔တုိက္ပဲြဝင္ရမယ္၊ ေတာင္းဆုိရမယ္လို႔ေျပာေတာ့ အလံနီကလည္း သေဘာတူတယ္။
အဲဒီေတာ့ သေဘာတူတာနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေနာက္ေန႔မွာ အားလုံး ကုိယ္စားလွယ္ေတြ ေရြးၿပီးေတာ့ ေထာင္အာဏာပုိင္ေတြကို ေတြ႔တယ္။ ေတြ႔ၿပီးေတာ့ ကိုတင္ၿငိမ္း ကြယ္လြန္တဲ့အေၾကာင္း၊ ကိုတင္ၿငိမ္းရဲ႕ အေလာင္းကို ျပည္မျပန္ပို႔ေပးဖုိ႔ သူ႔မိသားစု လက္ ျပန္အပ္ေပးဖုိ႔ ေျပာတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြ က အထက္ကိုေမးၿပီး ျပန္ေျပာတာက “မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ကြၽန္းေပၚမွာပဲ သၿဂႋဳလ္ရမယ္” လို႔ ျပန္ေျပာတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔က ထိပ္တုိက္ရင္ဆုိင္ရတဲ့ျပႆနာ ျဖစ္လာတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ကလည္း ဒီလိုဆို ကြၽန္းမွာသၿဂႋဳလ္ဖို႔ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ဒီအေလာင္း မေပးႏိုင္ဘူး။ ျပည္မ ျပန္ပို႔မယ္ဆိုရင္ေပးမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ အေလာင္းမေပးဘဲ ထားတယ္။
အေလာင္းမေပးဘဲထားတယ္ဆိုတာက ဒီလို …။ အေလာင္းကို က်ေနာ္တို႔ ေခါင္းသြင္းတယ္။ ေခါင္းသြင္းတယ္ ဆိုတာ သြပ္ျပားေတြနဲ႔ ေခါင္းလုပ္တာေပါ့။ အျပင္ကေတာ့ သစ္သားအေခါင္းေပါ့။ သစ္သားေခါင္းအတြင္းမွာ သြပ္ျပားခံတယ္။ အဲေတာ့ အျခားေဆာင္ေတြမွာရွိတဲ့ အေဆာင္ေတြက ေခါင္မိုးသြပ္ျပားေတြကို ဆြဲခ်လာတာပဲ။ ေခါင္း႐ိုက္ၿပီးေတာ့ ေခါင္းထဲမွာထားတယ္။ ထားၿပီးေတာ့ ဒီက်ေနာ္တို႔စခန္းရဲ႕ အေရွ႕ေတာင္ေထာင့္မွာ ကုလားဖ်ဥ္းေလးလိုထိုးၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီမွာထားတယ္။
အဲဒီေတာ့ အဲဒီေနာက္မွာကလည္း ေထာင့္ဆိုေတာ့။ စခန္းေထာင့္မွာ ဝါဒါေတြရဲ႕ ကင္းစခန္းေလးရွိတယ္။ အျမင့္ေလးနဲ႔သူက။ အေပၚမွာ ဆလိုက္မီးလည္း ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေအာက္မွာက ေအာက္လင္းဓာတ္မီးေတြ ထြန္းၿပီးေတာ့ ေစာေစာက ကိုတင္ၿငိမ္းအေလာင္းထားတယ္။ ဟိုအေပၚမွာက ဝါဒါအေစာင့္။ ဝါဒါက တေယာက္ပဲေစာင့္တာ။ ဟိုဘက္က လႈိင္းေတြက တေဝါေဝါနဲ႔ ညဆိုရင္ မွန္မွန္ႀကီး လွိမ့္တက္ေနတာ။ အသံျမည္ေနတာ။ ၂ ရက္ ၃ ရက္ေနေတာ့ အဲဒီ ဝါဒါဟာ မေနရဲလို႔ ဆင္းေျပးေရာ။ ဝါဒါ အေစာင့္ မရွိေတာ့ဘူး။
ဒီအခ်ိန္္မွာ က်ေနာ္တို႔ဘက္က စဥ္းစားတယ္။ “ဟ ! ငါတို႔တေတြ ဒီအေလာင္းႀကီးပိုက္ၿပီး ငုတ္တုတ္ထိုင္ေနလို႔ မၿပီးဘူး။ ကုိယ့္ဘက္က သိပ္ၿပီးေတာ့ ခံစစ္ႀကီးလို ျဖစ္ေနလို႔ရွိရင္ လက္ဦးမႈဆံုးၿပီးေတာ့ ကိုယ္ပဲခံရလိမ့္မယ္” ဆိုၿပီးေတာ့ စဥ္းစား တယ္။ ဒါ့အျပင္ က်ေနာ္တို႔မွာ ေစာေစာက ေျပာခဲ့တဲ့ ငါးပိတိုက္ပြဲအရွိန္ကလည္း ရွိေနတာ။ ေအာင္ပြဲရဲ႕ အရွိန္ကလည္း ရထားေတာ့ ကိုယ္ကထိုင္ၿပီး ခံစစ္လိုေစာင့္ေနတာထက္ ထုိးစစ္ကို လုပ္ဖို႔ စဥ္းစားၾကတယ္။ လုပ္ရမယ္လို႔လည္း ျမင္ၾက တယ္။ အဲဒီမွာ က်ေနာ္တို႔ညွႇိတယ္။ ဘယ္ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြနဲ႔ တိုက္ပြဲဝင္မလဲလို႔ ညႇိၾကတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေတာင္းဆိုခ်က္ ၅ ခု တင္လိုက္တယ္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။
No comments:
Post a Comment