သလိုႏွင့္ ေဝဟင္မွ ေလယာဥ္တုိ႔ျဖင့္ ဗံုးၾကဲ၏။ ဝန္းရံထားေသာ စစ္သေဘၤာမ်ားေပၚမွ အေဝးထိန္းကိရိယာမ်ားျဖင့္ ဒံုးက်ည္ေတြကို ပတ္မွတ္အသီးသီးသို႔ တရၾကမ္း ေမာင္းလႊတ္သည္။ သည့္ေနာက္ ေျမျပင္တိုက္ပြဲ ဆင္ႏႊဲၾကျပန္၏။ယခုေနာက္ဆံုး အာဖဂန္နစၥတန္ႏုိင္ငံ၊ ကန္ဒါဟာၿမိဳ႕အနီးရွိ တိုရာဘိုရာ လႈိဏ္ဂူမ်ားအတြင္း တုိက္ခိုက္ၿဖိဳခြင္းမႈ မ်ဳိးစံုျဖင့္ အိုစမာဘင္လာဒင္ႏွင့္ အယ္လ္ေကးဒါး အဖြ႔ဲသားေတြကို ရွာေဖြေနၾကျပန္သည္။
သလိုအခ်ိန္၌ …
“က်ေနာ့္စိတ္က ေရေဝးပန္းႏွယ္ … အေမနဲ႔ ရြာကို လြမ္း … တယ္ …” ဆိုသည့္ သီခ်င္းတစက လြင့္ပ်ံ႕လာေလ၏။
အာဖဂန္နစၥတန္ႏုိင္ငံထဲမွေတာ့ မဟုတ္ပါ။
ထိုင္း-ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကားရွိ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ကေလး … အတိအက်ဆိုရလွ်င္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ေသာ မဲေဆာက္အတြင္းရွိ ကာရာအိုေကခန္းမထဲမွ လြင့္ပ်ံ႕လာေသာ အဆိုေတာ္ ဟသၤာတထြန္းရင္၏ ‘အေမနဲ႔ ရြာကို လြမ္းတယ္’ သီခ်င္း …။
သို႔ေပမင့္ …
ဟသၤာတထြန္းရင္ကိုယ္တိုင္ သီဆိုေနျခင္းေတာ့ မဟုတ္ပါ ။
ကမၻာဦးကတည္းမွ ယေန႔ထိ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏုိင္ျခင္းမရွိေသးေသာ ေရၾကည္ရာ မ်က္ႏုရာ ရွာေဖြေနထိုင္ရသည့္စနစ္ထဲမွ ဇာတ္ေကာင္မ်ား သို႔တည္းမဟုတ္ ျပည္သူလူထုု၏ လိုအပ္ခ်က္ထက္ အာဏာရွင္၏ လုိအပ္ခ်က္ကိုသာ ျပည္သူလူထုက ျဖည့္ဆည္းေပးေနရေသာႏုိင္ငံမွ … တဖန္ အတိအက်ဆိုလွ်င္ ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ ျမန္မာအလုပ္သမားတို႔၏ ရင္ဖြင့္သံ …။
လြတ္လပ္ပြင့္လင္းမႈကင္းမဲ့ေသာ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ႏွင့္ အာဏာရွင္တို႔၏ဖိႏွိပ္မႈၾကား လူမႈဘဝ အသက္႐ႈသံတို႔ မြန္းက်ပ္ပိတ္ေလွာင္ေနသျဖင့္ ေရျခားေျမျခား အရပ္ေဒသကို ေရႊ႕ေျပာင္းလာၾကရသည္။
ဆုိသျဖင့္လည္း …
အသက္႐ႈသံတို႔ ေပါ့ပါးသြားၾကသည္ေတာ့မဟုတ္ ေငြေၾကးတန္ဖိုး ထက္ဝက္မက ကြာျခားလြန္းေသာ အခ်က္ကေလး တခ်က္ေၾကာင့္ တပါးႏုိင္ငံ၏ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား၊ ႏွိမ္ခ်မႈမ်ား၊ အလုပ္ရွင္၊ အာဏာပိုင္ႏွင့္ ေဒသခံတို႔၏ မ်က္ႏွာကိုၾကည့္ၿပီး အညီးအျငဴေတြႏွင့္ အခက္အခဲမ်ားကို ေက်ာ္ျဖတ္ေနၾကရသည္သာ။

“က်ေနာ့္စိတ္က ေရေဝးပန္းႏွယ္ … အေမနဲ႔ ရြာကို လြမ္း … တယ္ …”
သီခ်င္းသံက လြင့္ပ်ံ႕လာျပန္သည္။ သည္တႀကိမ္မွာေတာ့ စိတ္ခံစားမႈမ်ဳိးစံုကုိ ႐ုပ္ပံုကားခ်ပ္မ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲျပစ္ႏုိင္ေသာ ဂီတကို ေတြ႔ျမင္လိုက္ရ၏။
ေဒါသႏွင့္ နာက်ည္းမႈမ်ား၊ ၾကပ္ခဲေစးပ်စ္ေနေသာ စိတ္ေသာကမ်ား၊ မ်က္ရည္စက္မ်ား၊ လႈိက္ဖိုေနေသာ ရင္အစံုႏွင့္ တုန္ရင္ေနေသာ ႏႈတ္ခမ္းမ်ားကို လုိအပ္သည့္ဆႏၵမ်ားအတုိင္း ၿငိမ္းေအးမႈဆီ တာဝန္ယူ ပို႔ေဆာင္ေပးေနေသာ ဂီတ၏ေက်းဇူးကား ႀကီးမားလွပါေပ၏။
နည္းပညာေခတ္၏လက္ေဆာင္ ကာရာအိုေကဆိုေသာ တကိုယ္ေတာ္ အိမ္မက္စတူဒီယုိခန္းမကေလး၏ အေရးပါ အရာေရာက္မႈသည္လည္း ၿမိဳ႕ျပသာမက၊ ေက်းလက္ႏွင့္ စက္႐ံုရပ္ကြက္မ်ားအတြင္း သတင္းႀကီးလွ ေပသည္။
မြန္းၾကပ္မႈတို႔ၾကားမွ အလြန္ဆံုး ၈ မိနစ္ခန္႔ ေျပးထြက္လုိက္ဖို႔ ေဝဒနာအစုိင္အခဲကို ထုခြဲသြန္ခ်ပစ္ဖို႔ လတ္လတ္ေလာေလာ ခံစားခ်က္တို႔အား မခ်ဲ႕မထြင္ အတိုဆံုးေျပာျပႏုိင္ဖို႔ မေက်နပ္ခ်က္တို႔ကို ႏူးႏူးညံ့ညံ့ ေစာဒကတက္ျပႏုိင္ဖို႔ ဇာတိေျမႏွင့္ ေမြးေမေမကို ေရျခားေျမျခားမွ အလြမ္းေခြၽဖို႔ တကိုယ္ေတာ္အိမ္မက္ စတူဒီယိုခန္းမေလးက လုိသမွ် ျဖည့္ဆည္းေပးေနသည္။ ကိုယ့္ကိစၥႏွင့္ စည္းခ်က္မွန္ေသာ ဂီတသံဖြ႔ဲစည္းမႈ စကားလံုး အဖြဲ႔အႏြဲ႔ေတြထဲ လြပ္လပ္စြာ ေပ်ာ္ဝင္ျခင္းေလ။ လွလိုက္ပါဘိ။
မလွသည္က အမိန္႔အာဏာသံမ်ား၊ ယမ္းဘီလူးတုိ႔၏ ေအာ္ဟစ္သံမ်ား၊ စကားလံုးခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေတြ တတြတ္တြတ္ ေျပာဆိုေနေသာ လက္နက္ငယ္မ်ားသာ ျဖစ္သည္။
မလွသည္က အိုး ေပ်ာက္၊ အိမ္ ေပ်ာက္၊ စာသင္ေက်ာင္း ေပ်ာက္၊ အေမ ေပ်ာက္၊ အေဖ ေပ်ာက္၊ ရင္ေသြး ေပ်ာက္၊ ေျခတဖက္၊ မ်က္လံုးတလံုး၊ လက္တဖက္၊ ေနာက္ဆံုး အျပစ္မဲ့အသက္ေပါင္းမ်ားစြာတို႔၏ အနိဌာ႐ံု ျမင္ကြင္းမ်ား ျဖစ္သည္။
မလွသည္က ေရျခားေျမျခားတြင္ ကိုယ့္အေသြးအသားကို ေစ်းကစားရင္း၊ သက္ျပင္းအထပ္ထပ္ၾကား ကြၽံက်ေနရသူမ်ား လုပ္အားခႏွင့္ အလုပ္ခ်ိန္ မမွ်တမႈၾကား အသက္႐ႈမွားေနသည့္ ေႏွာင္ႀကိဳးမလြတ္ အလုပ္သမားမ်ား ျဖစ္သည္။
့ျဖစ္ခဲ့ရပံုက …
ဉာဏ္နီဉာဏ္နက္မ်ားေသာ အၾကမ္းဖက္သမားတို႔၏ လွ်ပ္တျပက္လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီ၊ ေငြေၾကး၊ ႏုိင္ငံတကာ ခ်ဳပ္ကုိင္သူမ်ားႏွင့္ လူတြင္က်ယ္ စကားလံုးတို႔ ေခတၱမွ် မွင္သက္ေတြေဝသြားၾကသည္။
တကယ့္ကို ေခတၱမွ်ပါပဲ။
သည့္ေနာက္ေတာ့ … အုိစမာဘင္လာဒင္၏နာမည္ကို တေၾကာ္ေၾကာ္ဟစ္ေခၚရင္း ေလယာဥ္ေပၚမွ ခုန္ဆင္းသြားၾကေသာ ဗံုးမ်ား၊ က်ည္ဆံမ်ား …။
ခရီးသည္တင္ေလေၾကာင္းလိုင္းတုိ႔၏ အႏၱရာယ္ကို ကာကြယ္ေရးအတြက္ ပညာရွင္တုိ႔ေခါင္းကုတ္ေနခ်ိန္ စကၠန္႔၊ မိနစ္အတြင္း ရန္သူကုိရွာေဖြႏုိင္ေသာ ပစ္မွတ္ဆီသို႔ အပူလႈိင္း၊ အေအးလႈိင္းမ်ားျဖင့္ရွာေဖြႏုိင္ေသာ လက္နက္ႏွင့့္ ဗံုးၾကဲ တိုက္ေလယာဥ္ေတြ ထပ္မံထုပ္လုပ္ရန္ စတင္ၾကေတာ့သည္။ သဲကႏၱာရထဲက ရန္သူဆိုလွ်င္ အပူလႈိင္း၊ အေအးလႈိင္းသာမက ဖုန္လႈိင္းေတြျဖင့္ ရွာေဖြသတ္ျဖတ္ႏုိင္ေသာ ကိရိယာေတြ ေပၚလာႏုိင္ေသး၏။
ေဟာ … ေလယာဥ္ေတြ တက္လာျပန္ၿပီ။ ဝမ္းဗိုက္ေအာက္မွ ခုန္ပ်ံထြက္လာေသာ အရာမ်ားကို ေမာ့မၾကည့္အား၊ ကံေကာင္းလွ်င္ ရိကၡာထုပ္ ျဖစ္မည္။ ကံမေကာင္းလွ်င္ေတာ့ သံေခ်ာင္းပင္ အရည္ေပ်ာ္သြားႏုိင္ေသာ ယမ္းထုပ္မ်ား ျဖစ္ေနတတ္၏။
နည္းပညာေခတ္၏ လက္ေဆာင္ျဖစ္ေသာ ကာရာအုိေကစက္ေၾကာင့္ ေရျခားေျမျခားေရာက္ ျမန္မာအလုပ္သမားတို႔ ရင္ဖြင့္သံသည္ စည္းခ်က္မွန္မွန္ တြန္းကန္ပ်ံသန္းေနသည္။
သလိုပင္ …
နည္းပညာေခတ္၏ လက္ေဆာင္ျဖစ္ေသာ ကလပ္စကာဗံုးေၾကာင့္ အျပစ္မဲ့ အာဖဂန္ျပည္သူတို႔ ရင္ကြဲပက္လက္ျဖစ္ရျပန္၏။ တကယ္ဆုိလွ်င္ ရိကၡာထုပ္မ်ားအား ေလယာဥ္ဝမ္းဗိုက္ဖြင့္ၿပီး ႐ိုးစင္းစြာ လႊတ္ခ်ႏုိင္သည့္ ေလယာဥ္ထက္၊ ႏွစ္ဖက္တိုက္ခုိက္မႈၾကားမွ လြတ္ကင္းေသာ ဗံုးခိုက်င္းမ်ားထဲအေရာက္ ရွာေဖြလႊတ္ခ်ႏုိင္ေသာ အဆင့္ျမင့္ေရဒါ တပ္ဆင္ထားသည့္ ေလယာဥ္မ်ဳိး တီထြင္သင့္သည္။
ခုေတာ့ျဖင့္ နည္းပညာေခတ္ႀကီးက ‘ေမတၱာတပဲ စစ္ပြဲတရာ’ ဇာတ္လမ္းကို ႐ုံတင္ေနျပန္ေတာ့သည္။ ။
ေရစီးသံဂ်ာနယ္
အတြဲ ၅ အမွတ္ ၁
ဇန္နဝါရီ ၁ ရက္၊ ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္
္
အတြဲ ၅ အမွတ္ ၁
ဇန္နဝါရီ ၁ ရက္၊ ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္
္
ဓာတ္ပံု - ေရစီးသံဂ်ာနယ္
No comments:
Post a Comment