Monday, November 16, 2009

မုန္တိုင္းကိုဆန္၍ ပင္လယ္ကိုျဖတ္ေသာအခါ (၄)

က်ေနာ့္ေက်ာျပင္မွဒဏ္ရာသည္ ေသြးစီးႏွင့္ အက်ႌတြင္ ကပ္ေနသည္။ နာက်င္ခံခက္လွပါသည္။ က်ေနာ့္ ပုဆိုးႏြမ္းေလးႏွင့္ အသာေလးေခြၿပီး ပုဆိုးျခံဳႏွင့္ ေကြးေနသည္။ က်ေနာ္မ်က္လံုးမိွတ္ၿပီး အိပ္ေပ်ာ္ရန္ ႀကိဳးစား သည္။ အိပ္၍မေပ်ာ္ပါ။ အသာေလး ေမွးေနပါသည္။ မည္သည့္ အခ်ိန္က အိပ္ေပ်ာ္သြားသည္မသိပါ။ က်ေနာ့္ေျခရင္း “ခၽြင္ခၽြင္ ႁခြမ္ႁခြမ္” “ဂေလာက္ ဂေလာက္” အသံၾကား၍ လန္႔ႏိုးလာသည္။

က်ပ္ေနေသာတံခါးကို ဆြဲဖြင့္သည္။ တံခါးပြင္သြားေသာအခါ ကုလားႀကီး တေယာက္ အခန္းထဲဝင္လာသည္။ အခန္းေျခရင္းတြင္ အညစ္အေၾကးစြန္႔ေသာ မိလႅာပံုးကို ကုလားႀကီးက ယူထုတ္ၿပီးေတာ့ မိလႅာပံုးကို ျပန္လာ သြင္းသည္။ အျခားဆီမ်ားမွ “ခၽြင္ခၽြင္ ႁခြမ္ႁခြမ္” “ဂေလာက္ ဂေလာက္”အသံမ်ား အႀကိမ္ ၂၀ ခန္႔ၾကားရသည္။ က်ေနာ္ေတြးၾကည့္သည္။ ဧကႏၱေတာ့ ငါ့လိုပဲ အခ်ဳပ္ခံေနရတဲ့လူ အခန္းေပါင္း ၂၀ ေလာက္ရွိမယ္ထင္တယ္။

နာရီဝက္ေက်ာ္ေက်ာ္အၾကာတြင္ အခန္းတံခါး ထပ္ဖြင့္သံၾကားရၿပီး ေရအိုးငယ္တလံုးကို အေစာပိုင္းက မိလႅာစြန္႔ေပးေသာ ကုလားႀကီးက ယူသြင္းလာၿပီး ေခါင္းရင္းဘက္တြင္ လာခ်သြားသည္။ ၿပီးေနာက္ တံခါး ျပန္ပိတ္သြားသည္။ ေရအိုးျမင္မွ တညလံုး ေရငတ္သည့္ေဝဒနာ ျပန္ေပၚလာသည္။ ေရအိုးကိုၾကည့္လိုက္သည္၊ ခြက္မရွိပါ။ ေရအိုးရွိသည့္ ေခါင္းရင္းဘက္ က်ေနာ္ သြားၿပီးထိုင္လိုက္သည္။ အိုးႏႈတ္ခမ္းကိုကိုင္၍ ေခါင္းငံု႔ကာ အိုးကိုေစာင္း၍ ေရကိုတဝေသာက္ လိုက္ပါသည္။

အခန္းေခါင္းရင္ဘက္ သံတိုင္တံခါးအေပါက္ဝရွိရာ ကုတင္တြင္ က်ေနာ္ ထိုင္ၿပီး အခန္း၏အေျခအေနကို ေလ့လာမိသည္။ ၈ ေပ၊ ၄ ေပ အင္ကညင္ အထပ္သား ၂ ခ်ပ္ကိုယွဥ္ၿပီး ဆက္ရက္ကပ္႐ိုက္ထားသည္။ ၎အထပ္သားအတြင္းဘက္တြင္ ၄x၂ သစ္သားတန္းမ်ားကို ေထာင္လ်က္ သစ္သားတန္း တေခ်ာင္းႏွင့္ တေခ်ာင္း ၄ လက္မခန္႔ ျခားထားသည္။ ဤသစ္သားတန္းမ်ားအား အခန္းပတ္လည္ ဖြဲ႔၍႐ိုက္ ထားၿပီး ၎သစ္သားတန္းအျပင္ဘက္တြင္ ၈ ေပ၊ ၄ ေပ အထပ္သား ျဖင့္ ကပ္႐ိုက္ထားျခင္းျဖစ္သည္။

အခန္းအေပါက္ဝ၏အျပင္ဘက္ ၁၅ ေပအကြာေလာက္တြင္ ၁၀ ခန္႔ ျမင့္သည့္ သြပ္ျပားျဖင့္ကာထားသည္။ သြပ္ျပားအေပၚမွ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ လိုက္ရာ သြပ္ေခါင္မိုးသာ လွမ္းျမင္ရသည့္ ေပ ၁၀၀ ခန္႔ရွည္ တန္းလ်ားတခုကို လွမ္း၍ျမင္ေနရသည္။ က်ေနာ္ေရာက္ေနေသာ အခ်ဳပ္ခန္းမွာလည္း ေခါင္မိုးကိုလွမ္းျမင္ရသည္ တန္းလ်ားမ်ဳိး ျဖစ္မည္ဟု ခန္႔မွန္းမိသည္။

နံနက္ ၉ နာရီေလာက္တြင္ သြပ္ျပားတံခါးဆြဲဖြင့္သံ ၾကားရသည္။ စစ္ဖိနပ္သံ သံုးေလးခုၾကားသည္။ “ခၽြင္ခၽြင္ ႁခြမ္ႁခြမ္” အသံကေတာ့ မပါမၿပီးပါ။ တခန္းၿပီးတခန္း ဖြင့္သံၾကားရသည္။ ခဏအၾကာတြင္ က်ေနာ့္အခန္းကို ဆြဲဖြင့္သည္။ စစ္သားတေယာက္က ဝက္သား၊ အမဲသားစားလား ေမးသည္။ က်ေနာ္က စားပါသည္ဟု ျပန္ေျဖသည္။ စစ္သားက ျပန္လွည့္သြားၿပီး ထမင္း တပန္းကန္၊ မတ္ခြက္ႏွင့္ ပဲဟင္း တခြက္ ယူလာသည္။ က်ေနာ္ လွမ္းယူလိုက္ၿပီး အခန္းတြင္းသို႔ ျပန္ဝင္သည္။ ကုတင္ေျခရင္းတြင္ ထမင္းပန္းကန္ႏွင့္ မတ္ခြက္ကို ခ်ထားလိုက္သည္။ ထမင္း၊ ဟင္းကိုၾကည့္ၿပီး က်ေနာ့္ေခါင္းထဲ အသိတခု ဝင္လာသည္။

အခ်ဳပ္အေႏွာင္ဘဝႏွင့္ စားရ ေသာက္ရေတာ့မွာပါလား၊ လြတ္လပ္သည့္ ဘဝမဟုတ္ပါလား ဆိုၿပီး က်ေနာ္ စိတ္ထိခိုက္မိသည္။ ခ်က္ခ်င္း က်ေနာ္ကိုယ္ က်ေနာ္ ျပန္အားေပးသည္။

ငါအခုစားရတဲ့ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ထမင္းဟာ ဒါဟာ ငါ့ဘဝမွာ ပထမဦးဆံုး ထမင္းတနပ္ပဲ။ ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ရင္ ေထာင္က်မယ္၊ အဖမ္းခံရမယ္၊ ႏိွပ္စက္ညႇဥ္းဆဲခံရမယ္၊ သတ္ပစ္တာလည္း ခံရႏိုင္တယ္။ ငါ အင္မတန္ ေလးစားၾကည္ညိဳတဲ့ ဆရာ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ဆိုရင္ ဘဝတေလွ်ာက္ လံုး ေထာင္ထဲမွာပဲ အေနမ်ားခဲ့ရတယ္။ ငါက အခုမွ ေထာင္ထဲေရာက္ လာတဲ့လူပဲ။ ငါဟာ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ရဲ႕ စာေပနဲ႔ ႀကီးျပင္းလာတဲ့သူပဲ၊ ငါဟာ ဆရာ့စာေပ ဆရာ့အေတြးအေခၚရဲ႕ ပညာေပးမႈေၾကာင့္ ဒီေတာ္လွန္ေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚကို ေရာက္လာတာ ပဲ။ ဒီဘဝကို ဂုဏ္ယူရမွာျဖစ္တယ္။ ျမတ္ႏိုးရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒီလိုေပ်ာ့ညံ့တဲ့စိတ္မ်ဳိး ငါ့ေခါင္းထဲက ဘယ္ေတာ့မွ လက္မခံဘူး။

အဲဒီေန႔ကစၿပီး ေနာက္ေန႔၊ ေနာက္ရက္၊ ေနာက္လ အကုန္ေျပာလုိက္ ရင္ေတာ့ ေထာင္ထဲမွာေနခဲ့ရတဲ့ ႏွစ္ေတြကာလပတ္လံုး က်ေနာ္ ဘယ္ေတာ့မွ စိတ္ဓာတ္မက်ေတာ့ပါ။ လြတ္ေျမာက္ရာလမ္း ကိုသာ အျမဲတမ္း ၾကံစည္ေနပါေတာ့တယ္။

ေနာက္ရက္မ်ားမွာ ထမင္းေကၽြးဖို႔ စစ္သားေတြက တံခါးဖြင့္ၿပီး ေမးပါသည္။

“ဘာစားသလဲ”

က်ေနာ္က “အကုန္စားတယ္၊ မ်ားမ်ားထည့္”

အေစာင့္စစ္သားေတြထည့္ေပးသမွ် က်ေနာ္ အကုန္စားပစ္ပါသည္။

သံုးေလးရက္ၾကာေသာ္ နည္းနည္းေနသားက်လာပါသည္။ ညေနပိုင္း ထမင္းလာေကၽြးခ်ိန္ၿပီးလွ်င္ တညေနခင္းလံုးႏွင့္ ညဦးအထိ အားေနပါ သည္။ က်ေနာ္လည္း ပတ္ဝန္းက်င္းကို စူးစမ္းေလ့လာျခင္းအမႈ ျပဳပါေတာ့သည္။ က်ေနာ္တို႔ေနတဲ့ အေဆာင္က ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္ေတြလဲ ဆိုတာ သိခ်င္သည္။ က်ေနာ္ ေလ့လာစူးစမ္းမႈအရ က်ေနာ္ညာဘက္ ကပ္ရပ္အခန္းက ေဒါက္တာမင္းသိန္း၊ ေဒါက္တာမင္းသိန္းနဲ႔ကပ္ရပ္ အခန္းက ကိုေအာင္ျမင့္၊ က်ေနာ့္ကပ္ရပ္ ဘယ္ဘက္အခန္းက တကသ ကိုရဲျမင့္တို႔ ျဖစ္ပါသည္။

တပတ္ခန္႔အၾကာတြင္ မနက္တိုင္း မိလႅာခ်ျခင္းကိစၥႏွင့္အတူ စစ္သား ေတြက က်ေနာ့္ကို ေရခ်ဳိးထုတ္ပါသည္။ အေဆာင္ အျပင္ဘက္တြင္ ကပ္လ်က္ရွိသည့္ သြပ္ျပားႏွင့္ကာထားေသာ အခန္းျဖစ္သည္။ ေလးငါးႏွစ္သား ေရခ်ဳိးသလို ခ်ဳိးပါသည္။ ေရခ်ဳိးထြက္ေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔ေနသည့္ အခ်ဳပ္ေဆာင္အေနအထားကို ေလ့လာမိပါ ေတာ့သည္။ အေဆာင္အလယ္မွ ၅ ေပ ခန္႔အက်ယ္ စႀကႍလမ္း တဖက္တခ်က္တြင္ ၁၀ ခန္းစီရွိ အခ်ဳပ္ခန္းအခန္း တခုႏွင့္တခု အၾကားတြင္ ၂ ေပခန္႔ရွိေသာ ေသာ့ခေလာက္တခု ခတ္ထားသည့္ ဘာမွန္းမသိေသာအခန္းတခု ကိုရဲျမင့္ႏွင့္ က်ေနာ့္အခန္း ၾကားတြင္ ဤကဲ့သို႔ ဘာမွန္းမသိရသည့္ ေသာ့ခေလာက္ႏွင့္ တခန္း၊ ေဒါက္တာ မင္းသိန္းႏွင့္ က်ေနာ့္အၾကားတြင္ အလားတူ ဘာမွန္းမသိရသည့္ ေသာ့ခေလာက္ႏွင့္တခန္း၊ ရင္ကြဲ အခ်ဳပ္ေဆာင္တခုလံုးတြင္ အခ်ဳပ္ခန္း ၂၀ ရွိရာ ဘာမွန္းမသိရေသာ ေသာ့ခေလာက္ႏွင့္ ၂ ေပခန္းသည္လည္း ၂၀ ပင္ရွိပါသည္။

ေနာင္ေသာ္ ဤႀကီးမား႐ႈတ္ေထြးလွေသာ ေျခာက္ျခားေၾကာက္မက္ ဖြယ္ရာအတိၿပီးသည့္ ဤအခ်ဳပ္ဝင္းႀကီးအတြင္း ဟိုေရာက္ဒီေရာက္၊ ဟို႔ေရႊ႕ဒီေရႊ႕ ဟိုလူႏွင့္ခဏေနရ ခဏေတြ႔ရ၊ ဒီလူႏွင့္ ခဏေနရ ေတြ႔ရေသာေၾကာင့္ ဘာမွန္းမသိရသည့္ ေသာ့ခေလာက္ႏွင့္ ၂ ေပခန္းမွာ “မတ္တပ္ေခါင္း” ဟု သိလာရပါေတာ့သည္။

မတ္တပ္ေခါင္းမွာ တင္စားေခၚေဝၚမႈ ျဖစ္ပါသည္။ အမွန္က ၂ ေပပတ္ လည္သာရွိသည့္ မတ္တပ္အခ်ဳပ္ခန္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤ ၂ ေပပတ္လည္ မတ္တပ္အခ်ဳပ္ခန္းထဲသို႔ လူတေယာက္ကိုထည့္ၿပီး ခ်ဳပ္ထားလွ်င္ ထိုင္လို႔ လည္းမရ၊ လွဲေနဖို႔ကေတာ့ လံုးဝမျဖစ္ႏိုင္။ ဤပံုစံႏွင့္ထည့္ၿပီးခ်ဳပ္ထားလွ်င္ ၅ နာရီ ၆ နာရီၾကာ ထည့္ခ်ဳပ္ထား ပါက မတ္တပ္အခ်ဳပ္ခန္းကို ျပန္ဖြင့္ေပးလိုက္သည္ႏွင့္ အခ်ဳပ္ခံရသူမွာ ေသြးေလေတာင့္ၿပီး မဟန္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ ဘိုင္းခနဲ ပစ္လဲပါေတာ့သည္။

ဤအခ်ဳပ္ဝင္းႀကီးထဲတြင္ ၾကံဳခဲ့ၾကားခဲ့ရသူမ်ား၏ေျပာျပခ်က္အရ အခန္း ထဲတြင္ ေရဒူးေခါင္းေလာက္အနက္ရွိ အခ်ဳပ္ခန္းမ်ဳိး၊ အခန္းထဲတြင္ ေရထည့္ထားၿပီး အုတ္ခဲသံုးေလးခဲကို ေရႏွင့္လြတ္႐ံုထားသည့္ အခ်ဳပ္ခန္း မ်ဳိး၊ အလင္းႏွင့္ ႏိွပ္စက္သည့္အခန္း၊ စိတ္ကူးရလွ်င္ရသလို ႏွိပ္စက္သည့္ ႏွိပ္စက္နည္းမ်ဳိးစံုတို႔ျဖင့္ စံုလွပါသည္။

ျမန္မာျပည္သူတို႔ ဤအခ်ဳပ္ဝင္းႀကီး၏နာမည္ကိုၾကား႐ံုႏွင့္ ေက်ာခ်မ္း ေအာင္ေၾကာက္သြားရေသာ အခ်ဳပ္ေထာင္ႀကီးမွာ အျခား မဟုတ္ပါ။ နာမည္ဆိုးႏွင့္ေက်ာ္ၾကားလွေသာ ေရၾကည္အိုင္ ဗဟိုေထာက္လွမ္းေရး အခ်ဳပ္ေထာင္ပင္ျဖစ္ပါသည္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

No comments: