ရဲေဘာ္ေရွာင္း
ထုတ္ေဝသည့္ေန႔
၂၀၀၀ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ
ကြန္ျပဴတာ စာ႐ိုက္
ေနာ္ခိုင္မာေက်ာ္ေဇာ
ေစာေစးေစး
ေစာအယ္ထူး
မ်က္ႏွာဖံုးေအာက္လိုင္း
စာေရးသူ၏ သားမ်ား
ကြန္ျပဴတာေရာင္စံုသြင္း
ေဂၚဝန္ (CNG)
အုပ္ေရ
၁၀၀၀
ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးခရီးၾကမ္းတေလွ်ာက္တြင္ အမ်ဳိးသားႏွင့္ ျပည္သူအတြက္ အသက္ေပးလွဴစြန္႔လႊတ္ခဲ့ၾကေသာ ကရင့္အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ ေကာ္ခိုေစာဘဦးႀကီးႏွင့္တကြ ဗိုလ္ခ်ဳပ္စိုင္းေက၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မင္းေမာင္ အစရွိသည့္ အေထာင္အေသာင္းေသာ ကရင့္အာဇာနည္သူရဲေကာင္းအေပါင္းတို႔ိအားလည္းေကာင္း၊ ကိုကိုးကၽြန္းအာဇာနည္ သူရဲေကာင္းတို႔အားလည္းေကာင္း အဖိႏွိပ္ခံ ဗမာျပည္လူမ်ဳိးစံု ျပည္သူတို႔၏ဘဝ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အသက္ေပး လွဴစြန္႔လြတ္ခဲ့ၾကေသာ အာဇာနည္သူရဲေကာင္းအေပါင္းတို႔အားလည္းေကာင္း ဤမွတ္တမ္းျဖင့္ ဦးၫႊတ္အေလးျပဳပါသည္။
“လူတေယာက္ရဲ႕တန္ဖိုးဆိုတာ သူျဖတ္သန္းေက်ာ္လႊားေနတဲ့ေခတ္ႀကီးက သူ႔ပခံုးေပၚတင္ေပးလိုက္တဲ့ သမိုင္းတာဝန္ကို သူဘယ္ေလာက္ သယ္ပိုးထမ္းေဆာင္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္နဲ႔ တိုင္းတာရမွာပဲ”
ျပည္သူ႔စာေရးဆရာႀကီး ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္
မိတ္ဆက္
စာေရးျခင္းအတတ္ပညာႏွင့္ ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္သူတဦး မဟုတ္ပါ။ ေတာ္လွန္ေရးဘဝခရီးတေလွ်ာက္မွာ ၾကံဳေတြ႔ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ အေကြ႔အလွည့္တခုကို ႀကိဳးစားတင္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။
စာအုပ္ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အမ်ဳိးမ်ဳိး အၾကံေပးၾကပါတယ္။ “စာအုပ္ဆိုတာ အျပင္အဆင္ေကာင္းမွ ဆြဲေဆာင္မႈရွိတာ၊ အခန္းခြဲတာမွန္မွ အႏုပညာေျမာက္တာ၊ အထားအသိုမွန္မွ ပန္းခ်ီ ဒီဇိုင္းကလည္း အေရးႀကီးတာပဲ” စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုၾကပါတယ္။ ေျပာသံ ဆိုသံ အၾကံေပးသံစံုတဲ့အတြက္ အေတာ္မ်က္ေစ့လည္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါေတြအားလံုး က်ေနာ္တခုမွ နားမေထာင္ မလုိက္နာပါ။
စာအုပ္ကို ကိုယ့္ဟာကိုယ္ အခန္းခြဲတယ္၊ ပန္းခ်ီဒီဇိုင္းအတြက္ ၁၃ ႏွစ္သား ဖိုးခြားႀကီး ေစာသာေဂၿငိမ္းကို ျမင္ကြင္းပံုရိပ္ ေျပာျပၿပီး ပန္းခ်ီဆြဲခိုင္းပါတယ္။ ဖထီးမန္းေအာင္ၾကည္၊ ဆရာဦးေအာင္ေငြတို႔အေၾကာင္း သားသမီးေတြကို ဟိုးေရွးေရွးတုန္းက ပံုျပင္သဖြယ္ အိပ္ရာဝင္တိုင္း မၾကာခဏ ေျပာျပခဲ့တယ္။ သားငယ္၊ သမီးငယ္ေတြက အလြတ္နီးပါး သိေနၾကပါၿပီ။
ဖိုးခြားႀကီးကလည္း ပန္းခ်ီအႏုပညာ ဓာတ္ခံရွိပါတယ္။ ဒီအတြက္ ဖိုးခြားႀကီးဆြဲေပးတဲ့ ပန္းခ်ီကိုပဲ မ်က္ႏွာဖံုး ေနာက္ေက်ာဖံုးအျဖစ္ ဖိုးခြားႀကီးလက္ရာကို ဂုဏ္ျပဳလိုက္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆိုေတာ့ သားသမီးေတြကို ေတာ္လွန္ေရးအေမြေပးခ်င္လို႔ပါပဲ။
သားႀကီး ေစာေဂၿငိမ္း၊ သမီး ေနာ္သာပြားၿငိမ္း၊ သားလတ္ ေစာလိုဖိုးၿငိမ္း၊ သားငယ္ စေအာင္ၾကည္ၿငိမ္း တို႔အတြက္ အေဖ႔ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္
ေသႏုိင္ေလာက္ေသာ အမႈကိစၥႏွင့္ ဖက္ၿပိဳင္၍လည္းေကာင္း၊ ကံၾကမၼာႏွင့္ အေလာင္းအစားျပဳ၍လည္းေကာင္း၊ ဘဝ/အသက္ႏွင့္ရင္း၍ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းစြာ ႐ုန္းကန္ေတာ္လွန္ခဲ့ရေသာ အေဖ့ဘဝကို ေလ့လာသိရွိၿပီးလွ်င္ မိမိတို႔ဘဝတူ အဖိႏွိပ္ခံ အမ်ဳိးသားတို႔အား အစြယ္က်ဳိးေသာ ေႁမြ၊ ဦးခ်ဳိက်ဳိးေသာ ႏြား၊ ေျခသုတ္ႀကိဳးဝန္အလားကဲ့သို႔ ႐ုိက်ဳိးႏွိမ့္ခ်စြာ အလုပ္အေကၽြးျပဳေသာ ကရင့္သားေကာင္း၊ သမီးေကာင္းမ်ားျဖစ္ခဲ့ပါမူ ျပည္သူတို႔၏ေမတၱာကိုခံယူရရွိ၍ မိုးေသာက္ေသာ ပန္း၊ ေရျပည့္လႊမ္းေသာ ၾကာကဲ့သို႔ ပြင့္လန္းေမႊး ႀကိဳင္ပါေစသတည္း။
မန္းရွာလာဖန္း၏ အမွာစာ
ရဲေဘာ္ မန္းၿငိမ္းေမာင္ကို က်ေနာ္တို႔ အားလံုးလိုလုိကပင္ မန္းၿငိမ္းဟုသာ ေခၚေလ့ရွိၾကပါသည္။ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔က က်ေနာ္ႏွင့္ေတြ႔ဆံုရာတြင္ သူ ေရးသားထုတ္ေဝေတာ့မည့္ စာအုပ္အတြက္ အမွာစာေရးေပးပါရန္ အကူအညီေတာင္းခံလာသည့္အခါ က်ေနာ္ အားရဝမ္းသာစြာႏွင့္ပင္ လက္ခံလုိက္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဤစာအုပ္ကိုေရးသားရန္ သူ႔အား က်ေနာ့္အေနႏွင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ တုိက္တြန္းအားေပးခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။
၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွစ၍ ျမန္မာျပည္အတြင္း အလြန္ဆိုးဝါးသည့္ စစ္အာဏာရွင္ႀကီးစိုးမႈတရပ္ ျဖစ္တည္လာလွ်င္လာ ျခင္း ဤစစ္အာဏာရွင္မ်ားကို ဆန္႔က်င္အံတုဖက္ၿပိဳင္ တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကသည့္ သူ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ အနက္မွ မန္းၿငိမ္း သည္လည္း တဦးအပါအဝင္ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
သူ၏ ျပတ္သားရဲရင့္မႈေၾကာင့္ အင္းစိန္အက်ဥ္းေထာင္သို႔လည္းေကာင္း၊ အင္းစိန္ေထာင္မွ ကိုကိုးကၽြန္းသို႔ လည္းေကာင္း၊ ကိုကိုးကၽြန္းမွ အင္းစိန္ေထာင္သို႔လည္းေကာင္း၊ စစ္အာဏာရွင္တို႔၏ အလြန္ေက်ာ္ၾကားလွသည့္ ငရဲခန္းမ်ားတြင္ ၾကာျမင့္စြာ က်င္လည္ခဲ့ရသည္။
၎၏ အေစာပိုင္း စစ္အာဏာရွင္ႀကီးစိုးမႈကို ဆန္႔က်င္ခဲ့သည့္ အေတြ႔အၾကံဳမ်ား၊ ၎၏ အင္းစိန္ေထာင္ အေတြ႔အၾကံဳမ်ား၊ ၎၏ ကိုကိုးကၽြန္း အေတြ႔အၾကံဳမ်ား၊ ၎၏ ေတာ္လွန္ေရးလက္ဦးဆရာ မန္းေအာင္ၾကည္၊ ဆရာေအာင္ေငြတို႔ႏွင့္အတူ ကိုကိုးကၽြန္းမွ ေလွငယ္ျဖင့္ထြက္ေျပးခဲ့ၾက သည့္ အေတြ႔အၾကံဳမ်ား၊ စစ္အုပ္စု၏ ျပန္လည္ဖမ္းဆီးခံခဲ့ရၿပီး အင္းစိန္ေထာင္သို႔ တဖန္ ျပန္လည္ေရာက္ရွိခဲ့သည့္ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားသည္ လြန္စြာမွပင္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေကာင္းလွေပသည္။ ဤကာလပိုင္းမ်ားအတြင္း ၎၏ ရဲဝ့ံစြန္႔စားမႈမ်ား၊ ၎၏ သူရသတၱိ၊ ၎၏ စိတ္ဓာတ္၊ ၎၏ ခို္င္မာေသာ ႏိုင္ငံေရး ရပ္တည္ခ်က္မ်ားသည္ တမူထူးျခားသည္ဟု က်ေနာ္ ထင္ပါသည္။
ဆရာကိုလွေဖ၏ ကၽြန္းအတိတ္အရိပ္ပမာ အခန္းဆက္ အသံလႊင့္ေဆာင္းပါးကို က်ေနာ္နားေထာင္ခဲ့ရာတြင္ သူတို႔၏ဘဝ ကို မ်ားစြာပင္ စိတ္ဝင္စားျခင္း ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ မ်ားစြာ ေလးစားခ်ီးက်ဴးမိခဲ့သည္။
မန္းၿငိမ္းသည္ ကၽြန္းတြင္သူ၏ ဆရာႀကီး မန္းေအာင္ၾကည္ ၎ေနာက္ မ်ဳိးခ်စ္စာေရးဆရာႀကီး ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၊ ဆရာျမသန္းတင့္၊ တကၠသိုလ္မွ ဆရာ ကိုလွေဖ၊ အထက္တန္းျပဆရာ ကိုေအာင္ေငြ၊ လူငယ္ေက်ာင္းသား ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားျဖစ္သည့္ ကိုစိုးခ်စ္၊ ကိုေအာင္ထက္ ႏွင့္အျခား အေသြးအေရာင္စံုလွသည့္ မ်ဳိးခ်စ္ျပည္ခ်စ္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားႏွင့္ ကိုကိုးကၽြန္း၊ တသက္တကၽြန္း အက်ဥ္းသမား မ်ားဘဝအတြင္း ေျပာင္ေျမာက္သည့္တိုက္ပြဲ အမ်ားအျပားကုိ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။
စာေရးဆရာႀကီး ျမသန္းတင့္၏ ဓားေတာင္ကိုေက်ာ္၍ မီးပင္လယ္ကိုျဖတ္မည္ဟူေသာ ဝတၱဳသည္ သူတို႔၏ ကၽြန္းအတိတ္မွ အရိပ္တခု ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ဤဝတၱဳ၏ သံေခ်ာင္းတည္းဟူေသာ ဇာတ္ေကာင္ကို ဖန္တီးရာတြင္ မန္းၿငိမ္း၏ စ႐ိုက္ႏွင့္ လႈပ္ရွားမႈတစိတ္တေဒသကို ရယူခဲ့သည္ဟုသိရွိရပါသည္။
ဆရာ မန္းေအာင္ၾကည္၊ ဆရာေအာင္ေငြတို႔ႏွင့္အတူ ကိုကိုးကၽြန္းမွေန၍ သံုးေယာက္သား ေလွငယ္ျဖင့္ ျဖတ္ကူးထြက္ေျပးခဲ့ၾကသည့္ ရဲဝ့ံစြန္႔စားမႈသည္ ျမန္မာျပည္တြင္ တႀကိမ္သာျဖစ္ခဲ့ၿပီး ကမၻာတြင္လည္း ရွားပါးလွသည့္ ျဖစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။
ထိုမွတဖန္ ျပန္လည္ ဖမ္းဆီးခံခဲ့ရၿပီး အင္းစိန္ေထာင္သို႔ ျပန္လည္ ေရာက္ခဲ့ရျပန္သည္။ အင္းစိန္ေထာင္တြင္ ႐ႈေထာင့္ဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာ ဦးဝင္းခက္ႏွင့္အတူ တိုက္ပိတ္ခံေနရစဥ္ လူခ်င္းမေတြ႔ၾကရဘဲ အသိျဖစ္ခဲ့ပံု၊ ၎တုိ႔ႏွစ္ဦး အုတ္နံရံကို လက္ျဖင့္ေခါက္၍ အခ်က္ျပဆက္သြယ္ေရးစနစ္ျဖင့္ ဆက္သြယ္ခဲ့ၾကပံု၊ အျမင္ခ်င္းဖလွယ္ခဲ့ၾကပံုမ်ားသည္ ရွာမွရွားသည့္ အေတြ႔အႀကံဳႏွင့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။
က်ေနာ္သည္ မန္းၿငိမ္းႏွင့္အတူ အင္းစိန္ေထာင္တြင္ ေနခဲ့ဖူးသည့္ ဆရာကိုလွေဖ၊ ကိုစိုးခ်စ္၊ ကိုေအာင္ထက္ စသူမ်ားကို ေတြ႔ဆံုခဲ့ရာတြင္ ၎တို႔၏ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ တိုက္ပြဲ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားကိုသိရွိခဲ့ရ၍ က်ေနာ္ သိရွိရသလုိ အျခားသူမ်ားကိုလည္း သိေစခ်င္လြန္းလွသည္။
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုမ်ားအေပၚ အလြန္ရန္လုိမုန္းတီးခဲ့သည့္ လူငယ္ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူမ်ားအေပၚ ရန္လိုမုန္းတီးခဲ့သည့္ မ်ဳိးခ်စ္ ျပည္ခ်စ္ ပညာရွင္မ်ားအေပၚ ရန္လုိမုန္းတီးခဲ့သည့္ ဗိုလ္ေနဝင္းအမွဴးျပဳေသာ စစ္အုပ္စုကို တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကသည့္ ထူးျခားေသာ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ အင္းစိန္၊ ကိုကိုးကၽြန္း စသည့္ ဖက္ဆစ္တို႔၏ ငရဲခန္းအေၾကာင္းကို လည္းေကာင္း၊ ျပည္သူတရပ္လံုးကို သိရွိေစခ်င္လွေသာဆႏၵသည္ က်ေနာ့္တြင္ မ်ားစြာ ျပင္းျပလွပါသည္။
ဤအခ်က္ေၾကာင့္ပင္ မန္းၿငိမ္းအား ဤစာအုပ္ငယ္ကို ေရးသားထုတ္ေဝရန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ တိုက္တြန္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။ က်ေနာ့္ မိတ္ေဆြတဦးက မန္းၿငိမ္း၏ ကိုကိုးကၽြန္းမွ ေလွငယ္ျဖင့္ ထြက္ေျပးခဲ့သည့္ စြန္႔စားခန္းကို အေျခခံ၍ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားတစ္ကား ႐ိုက္ကူးရန္ကိုပင္ စိတ္ကူးေၾကာင္း က်ေနာ့္ကို ေျပာဆိုဖူးပါသည္။
အကယ္၍ ဤသို႔ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါက ဓားေတာင္ကိုေက်ာ္၍ မီးပင္လယ္ကိုျဖတ္မည္ ဝတၱဳႏွင့္ ဇာတ္ကားထက္ပင္ ပို၍အသက္ဝင္မည္၊ ေျပာင္ေျမာက္လိမ့္မည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။ ထို႔အတူ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ႏွင့္ ဆရာျမသန္းတင့္တို႔ ႏွစ္ဦး အေႂကြမေစာဘဲ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရးသားခြင့္သာရွိၾကမည္ဆိုလွ်င္ ဓားေတာင္ကိုေက်ာ္၍ မီးပင္လယ္ကိုျဖတ္မည္ထက္ ပို၍ေျပာင္ေျမာက္ေသာ ျပည္သူ႔ အက်ဳိးျပဳစာေပမ်ား ေရးသားသြားႏိုင္ၾကမည္မွာမလြဲဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
ယခုအခါ စစ္အာဏာရွင္ႀကီးစိုးမႈကို ရဲရဲေတာက္ဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္ခဲ့ၾကသည့္ ဆရာမန္းေအာင္ၾကည္၊ ဆရာ ဗန္းေမာ္ တင္ေအာင္၊ ဆရာျမသန္းတင့္၊ ဆရာကိုေအာင္ေငြႏွင့္ အျခားေတာ္လွန္ေရးသူရဲေကာင္းမ်ားသည္ သက္ရွိထင္ရွား မရွိၾကေတာ့ဘဲ က်ဆံုးကြယ္လြန္သြားၾကၿပီျဖစ္သည္။
မန္းၿငိမ္းသည္သာ ၾကမ္းတမ္းေသာ ေတာ္လွန္ေရးခရီးအတြင္း ကံအားေလ်ာ္စြာ ဆက္လက္က်န္ရွိေနၿပီး မၿပီးဆံုးေသးေသာတိုက္ပြဲကို ဆက္လက္ဆင္ႏႊဲေနဆဲျဖစ္သည္။သူသည္ စာေရးဆရာတဦးမဟုတ္သည့္အတြက္ သူ႔ဘဝအေတြ႔အၾကံဳမ်ားကို သူကိုယ္တိုင္စာျဖင့္ ေရးသားေဖာ္ျပရာတြင္ ဖတ္ခ်င္စဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ေဖာ္ျပႏုိင္ေကာင္းမွ ေဖာ္ျပႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
သို႔ရာတြင္ သူ၏ၾကမ္းတမ္းလွသည့္ တိုက္ပြဲတစိတ္တေဒသကို မွတ္တမ္းတင္ျခင္း၊ အင္းစိန္၊ ကိုကိုးကၽြန္းစသည့္ ဖက္ဆစ္အာဏာရွင္တို႔၏ ငရဲခန္းမ်ားအေၾကာင္းကို ဤစာအုပ္ျဖင့္ တစိတ္တေဒသ မွတ္တမ္းတင္ျခင္း ျပဳႏိုင္သည္ကပင္ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ရာေကာင္းလွၿပီဟု က်ေနာ္ယူဆပါသည္။
မန္းရွာလာဖန္း
၁၃-၉-၉၉
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။
No comments:
Post a Comment