Sunday, August 23, 2009

မ်က္ရည္သစ္ပင္


မည္သူ႔ကိုမွ က်ေနာ္ အျပစ္မတင္။ လူႀကီးေတြက လူငယ္မ်ားကို နားလည္မႈမေပးႏိုင္ေသာ ေခတ္ေႏွာင္းပိုင္းထဲမွ ေနာက္ဆံုးလူသားႏွစ္ဦးဟု က်ေနာ္ႏွင့္ သူမ အမည္ကို ေရးသြင္းလိုက္မိေတာ့၏။


မ်က္ရည္တစ

သည္လမ္းမမွာ

ေႂကြက် က်န္ရစ္

သစ္ပင္ျဖစ္ေန …


က်ေနာ့္ဘဝထဲ၌ အဆံုးမသတ္ႏိုင္ေသာ ကဗ်ာေပါင္းမ်ားစြာ ရွိသည္။ ထိုအထဲ အထက္ပါ ကဗ်ာတပိုဒ္လည္း အပါအဝင္…။


ေျပာရဦးမည္။


ကဗ်ာကိုသာ အဆံုးမသတ္ႏိုင္သည္ မဟုတ္။ ကဗ်ာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ က်ေနာ့္ဇာတ္လမ္းကလည္း မလွမပႏွင့္ နိ႒ိတံခဲ့ရေပသည္။


႐ိုးမေတာင္ေျခ ေက်းလတ္၊ ေျမနီလမ္းႏွင့္ က်ေနာ္၏ အခ်စ္ဦးရက္စြဲမ်ား …။


လက္ရွိကာလမွ လြန္ခဲ့သည့္ ၁၅ ႏွစ္ေက်ာ္ကို လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္လွ်င္ ရင့္အိုေနၿပီျဖစ္ေသာအတိတ္ဟု ဆိုရေပေတာ့မည္။ သို႔ေပမင့္ ထိုအတိတ္ထဲသို႔ ျပန္လည္ဝင္ေရာက္မိေသာအခါ အရာရာတိုင္းက စိမ္းျမေနျပန္၏။


ထိုစဥ္က …


႐ိုးမေတာင္ေက်းလက္ႏွင့္ မလိုက္ဖက္ေသာအိပ္မက္ေတြ က်ေနာ့္ရင္ထဲတြင္ မဆန္႔မျပဲ ရွိေနသည္။


သူမကေတာ့ …


ေက်းလက္ဖန္ေပါင္းေခ်ာင္ထဲတြင္ က်ေနာ့္ကို ေမြးျမဴထားခ်င္သည့္သေဘာ။ သို႔မဟုတ္လွ်င္လည္း သူမ ေမွ်ာ္မွန္းထား ေသာ အနာဂတ္စိတ္ကူးထဲတြင္ က်ေနာ္ အပါအဝင္ မည္သည့္အရာကိုမွ အဆံုး႐ံႈးမခံႏိုင္သည့္သေဘာ ျဖစ္လိမ့္မည္။


ေနာက္ဆံုးေတာ့ …


လူ႔က်င့္ဝတ္ႏွင့္ ဘာသာတရားတို႔ကလြဲလွ်င္ အျခားအရာေတြကို ထိမ္းသိမ္းမထားခ်င္ေသာ ေရွး႐ိုးစြဲမဆန္ေသာ က်ေနာ္ႏွင့္ဘဝကို သမ႐ိုးက်တြက္ထားေသာ သူမတို႔၏ လွပေသာ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးပြဲက နားလည္မႈမ်ားျဖင့္ အဆံုးသတ္လိုက္ႏိုင္သည္။


မွတ္မွတ္ရရ … ထိုေန႔က မိုးေတြ ရြာမေနပါ။


သို႔ေပမင့္ ႏႈတ္ဆက္စကားေတြ အျပန္အလွန္ေျပာၾကရင္း သူမ မ်က္ဝန္းထဲက တိမ္ညိဳညိဳေတြ ၿပိဳက်လာသည္။ က်ေနာ့္ က်န္းမာေရး၊ အေနအထိုင္၊ လူမႈဆက္ဆံေရးႏွင့္ က်ေနာ္တို႔၏ ခိုင္ျမဲမႈသက္တမ္းကို စိမ္းလန္းေနေအာင္ႀကိဳးစားဖို႔ … စသည့္ အမွာစကားေတြကိုေခြၽရင္း သူမ ပါးျပင္ေပၚမွ မ်က္ရည္စေတြသည္ တဖ်တ္ဖ်တ္ ေတာက္ပေနေတာ့၏။


မ်က္ရည္တစက ပါးျပင္ေပၚမွခုန္ခ်သြားေသာအခါ ႏွစ္ဦးလံုး ၿပိဳင္တူငံု႔ၾကည္မိသည္။ ေမာ့ၾကည့္ျဖစ္ၾကေတာ့လည္း ၿပိဳင္တူ။ က်ေနာ္ကေတာ့ ‘မငိုဖူးေသးတဲ့ မ်က္လံုးမ်ားဟာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ လံုးဝမလွႏိုင္’ ဟူေသာ စကားပံုကို ရင္ခုန္ေနမိျပန္သည္။ သလိုႏွင့္ ျပန္ဆံုၾကရမည့္အခ်ိန္တခုကိုေတြးရင္း ႏွစ္ဦးသား စကားတိတ္ေနၾက၏။


တကယ္ေတာ့ …


သူမ၏ မ်က္ရည္မ်ားသည္ က်ေနာ့္ ဘဝအတြက္ ေနာက္ဆံုးရြာသြန္းေသာ မိုးရည္စက္မ်ားဟု ထိုစဥ္က မသိခဲ့သလို သူမသည္လည္း မေတြးထင္ထားခဲ့။


စာေပအႏုပညာ အိပ္မက္မ်ားျဖင့္ အနာဂတ္ကို အလ်ားလိုက္ကူးခပ္ရေသာ က်ေနာ္၏ၿမိဳ႕ျပျဖစ္တည္မႈေတြက ၾကမ္းလွသည္။ တဖန္ လြတ္လပ္ပြင့္လင္းမႈ ေတာင္းဆိုသံေတးသစ္က ၁၉၈၈ ခုႏွစ္တြင္ တႏိုင္ငံလံုးအတိုင္းအတာႏွင့္ သမိုင္းစာမ်က္ႏွာသစ္ကို ဆြဲဖြင့္ပစ္လိုက္ေသး၏။


ထို႔ေနာက္ ယဥ္ေက်းမႈသစ္ေတြႏွင့္ ထိေတြ႔ေပ်ာ္ဝင္ေနရာမွ ေက်းလက္သို႔ ျပန္လာႏိုင္ခဲ့ေပၿပီ။ သမိုင္းဆိုင္ရာ အနာဂတ္ ေတာင္းဆိုမႈလိႈင္းေတြက က်ေနာ့္ ေက်းလက္သို႔လည္း အထိုက္အေလ်ာက္ ႐ိုက္ခတ္ခဲ့ၿပီမို႔ အရာရာေျပာင္းလဲေန၏။


ထို အရာရာထဲတြင္ သူမလည္း ပါဝင္သြားခဲ့ေပၿပီ။


“အေဖ့ကို မလြန္ဆန္ရဲဘူး … ” ဆိုေသာ စကားလံုးသည္သာ က်ေနာ့္အတြက္ သူမ၏ ေနာက္ဆံုးလက္ေဆာင္ျဖစ္ၿပီး ယခုေတာ့ ေဟာင္းျမင္းလွသည့္ ေက်းလက္စာအုပ္ထဲတြင္ ေသဆံုးသြားေလာက္ေပၿပီ။ မည္သူ႔ကိုမွ က်ေနာ္ အျပစ္မတင္။ လူႀကီးေတြက လူငယ္မ်ားကို နားလည္မႈမေပးႏိုင္ေသာ ေခတ္ေႏွာင္းပိုင္းထဲမွ ေနာက္ဆံုးလူသားႏွစ္ဦးဟု က်ေနာ္ႏွင့္ သူမ အမည္ကို ေရးသြင္းလိုက္မိေတာ့၏။


ေက်းလက္မွ ျပန္လည္ မထြက္ခြာမီ တရက္။


ေလးတြဲ႔ေရြ႕လ်ားေနေသာ တိမ္ေတြေနာက္ တေကာက္ေကာက္လိုက္ရင္း သူမႏွင့္ ေနာက္ဆံုးဆံုေတြ႔ခဲ့ရာ ေျမနီလမ္းမေပၚ ျပန္ေရာက္ခဲ့မိသည္။


ယခုေတာ့ … ေျမနီလမ္း မဟုတ္ေတာ့။ ဂဝံေက်ာက္တို႔ ထူထပ္ေသာ လမ္းမ ျဖစ္ေနၿပီ။ ထို႔အတူ သူမပါးျပင္ေပၚမွ မ်က္ရည္တစ ခုန္ခ်ခဲ့ရာေနရာတြင္လည္း သစ္ပင္တပင္ ေပါက္ေနေပ၏။


မ်က္ရည္တစ

သည္လမ္းမမွာ

ေႂကြက် က်န္ရစ္

သစ္ပင္ျဖစ္ေန ...


ေအာ္ … ခုထိ က်ေနာ္ အဆံုးမသတ္ႏိုင္ေသးေသာ ကဗ်ာတပိုဒ္က သူ႔ဘာသာသူ ကာရန္ႏွင့္ စကားလံုးေတြ လိုက္ရွာေနၿပီလား မသိ။


ေရစီးသံ ဂ်ာနယ္ (ဇြန္လ ၁၆ ရက္၊ ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္)


No comments: