တရက္မွာ ၄ ေဆာင္မွ ရဲေဘာ္တသိုက္ အလုပ္႐ႈပ္ေနၾကပါတယ္။ တူရြင္းေတြ ေပါက္တူးေတြနဲ႔ အေဆာင္ေဘးမွာ တူးဆြေနၾကတာေတြ႔လို႔ “ဘာလုပ္ေနၾကတာတုန္း”လို႔ ေမးမိတယ္။ အားလံုးက ျပံဳးေစ့ေစ့နဲ႔ ပါးစပ္မွာ လက္ညႇိဳးကို ကန္႔လန္႔ျဖတ္တင္လိုက္ၾကၿပီး ‘႐ွဴး’ လို႔ အသံျပဳၾကပါတယ္။ ေနာက္မွတေယာက္က ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ့္ အံကပ္ ႂကြက္ခ်ီသြားလို႔ ႂကြက္တြင္းေတြ လိုက္တူးေနတာလို႔ ေျပာျပတယ္။
တလေလာက္ရွိေတာ့ ဆီးထသြားရမွာေတာင္ ခြန္အားမရွိၾကေတာ့ပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ စည္သြပ္ဗူးခြံေတြကို ေျခရင္းမွာ ထားေပးရပါတယ္။ ေပါက္ၿပီးတာနဲ႔ ျပဳစုသူေတြက သြားသြန္။ ဖီႏိုင္ေရနဲ႔ေဆးၿပီး ျပန္ထားပါတယ္။
ဆိုးတာက လူနာေတြဟာ အာ႐ံုခံစားမႈ သိပ္ထက္ျမက္လာလို႔လား ခံႏိုင္ရည္မရွိေတာ့တာေၾကာင့္လား မသိ။ ေရနံဆီနံ႔၊ အသားဗူးနံ႔၊ ဖီႏိုင္နံ႔ စတာေတြကို မခံႏိုင္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
အားသိပ္နည္းလာၿပီမို႔ ဆရာဝန္လာတဲ့အခါမွာလည္း ဘယ္သူမွ ေပါင္ ထ မခ်ိန္ၾကေတာ့ပါ။ စားခ်င္ ေသာက္ခ်င္စိတ္လည္း တယ္မရွိေတာ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ဘယ္သူေတြ ဘယ္လိုျဖစ္ေနေန ရဲေဘာ္ေအာင္ထီတေယာက္ကေတာ့ တြဲသူမပါဘဲ လမ္းေလွ်ာက္၍ ေကာင္းဆဲပါ။
မွတ္ေက်ာက္တင္ပြဲ
အာဏာပိုင္ေတြက က်ေနာ္တို႔ ေတာင္းဆိုခ်က္ ၅ ခ်က္မွာ ပထမအခ်က္ကို အၾကမ္းဖက္ ေျဖရွင္းလိုက္ၿပီးတဲ့ေနာက္ အေျခအေနကို ေစာင့္ၾကည့္ခဲ့ပါတယ္။ စခန္းထုရဲ႕ တစည္းတလံုးတည္း ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ တိုက္ပြဲဝင္လာ မႈမ်ားေတြ႔လာၿပီးတဲ့ေနာက္ က်န္ေတာင္းဆိုခ်က္ ၃ ခ်က္ကိုလည္း ခြင့္ျပဳမယ့္အေၾကာင္း ေျပာလာပါတယ္။
သို႔ေသာ္ နံပါတ္ ၅ အခ်က္ျဖစ္တဲ့ အိမ္နဲ႔ စာေရးသား ဆက္သြယ္ခြင့္ကိုေတာ့မေပးႏိုင္ဟု တင္းခံပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဘက္ကလည္း နံပါတ္ ၅ အခ်က္ဟာ အေရးႀကီးတဲ့ ႏိုင္ငံေရးေတာင္းဆိုခ်က္ျဖစ္လို႔ ေလွ်ာ့မေပးႏိုင္ပါ။
ကိုကိုးကြၽန္းမွာ က်ေနာ္တို႔ကိုထားတဲ့ စခန္းအျပင္ ေနာက္ထပ္စခန္း ၂ ခုလည္း ေဆာက္ထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ ထားရာေန၊ ေကြၽးတာစား၊ ခိုင္းတာလုပ္ေပးလို႔ သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ထူကိုယ္ထေပၚလစီ ေအာင္ျမင္သြားရင္ ေနာက္ထပ္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြ ေဟာတသုတ္၊ ေဟာတသုတ္ ပို႔ပါလိမ့္ဦးမယ္။
အခ်က္အလက္ေတြ ျပည့္စံုလာတဲ့အခါ မိမိတို႔ရဲ႕ သားမယားေတြပါ အပို႔ခံရႏိုင္ပါေသးတယ္။ စခန္းတေနရာလို႔ လွ်ဳိ႕ဝွက္နာမည္ေပးထား တဲ့ေနရာမွာေနၿပီး ျပည္သူေတြနဲ႔ အဆက္ျဖတ္ခံေနရာတာကို က်ေနာ္တို႔ မလိုလားပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ နံပါတ္ ၅ အခ်က္ဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး သူတို႔ရဲ႕ ေပၚလစီ မေအာင္ျမင္ေရးဟာလည္း က်ေနာ္တို႔အတြက္ သမိုင္းေပးတာဝန္ပါ။
တစခန္းလံုးအတြက္ တာဝန္ယူေခါင္းေဆာင္ေနတဲ့ တိုက္ပြဲေကာ္မတီမွာ အဖြဲ႔အစည္းေပါင္းစံုက ပါဝင္ၾကပါတယ္။
လြတ္လပ္ေရးလႈပ္ရွားမႈမွာ ပါခဲ့သူေတြ။ ျပည္တြင္းစစ္မွာ ျဖတ္သန္းခဲ့ရသူေတြ။ ဒီမိုကေရစီေရး၊ ေျမေပၚေျမေအာက္ ႏိုင္ငံေရးမွာ က်င္လည္ခဲ့သူေတြျဖစ္လို႔ အုပ္စိုးသူေတြရဲ႕အထာကို ေနာေက်ေနၾကသူေတြပါ။
အေတြ႔အၾကံဳ ႀကီးမားၾကသူေတြမို႔ တိုက္ပြဲရဲ႕အလားအလာကိုလည္း မွန္မွန္ကန္ကန္ တြက္ခ်က္ႏိုင္သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ တိုက္ပြဲဝင္တဲ့သူအားလံုးကလည္း ကိုယ့္ေခါင္းေဆာင္ေတြအေပၚ ယံုၾကည္မႈအျပည့္ ရွိၾကတယ္။ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားအတြက္ ကိုယ့္ရဲေဘာ္ေတြကို ေရာင္းစားမယ့္သူမဟုတ္။ ေခါင္းေဆာင္ေရာ ေနာက္လိုက္ပါ ကိုယ့္ပါတီ ကိုယ့္အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕နာမည္ကို ညစ္ႏြမ္းေစမယ့္သူေတြမဟုတ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း တိုက္ပြဲဝင္ရတာ စိတ္ေျဖာင့္ၾကပါတယ္။ တိုက္ပြဲကေတာ့ႏိုင္မွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အရင္းအႏွီး ဘယ္ေလာက္ေပးရမလဲ ဆိုတာေတာ့ က်ေနာ္တို႔လည္းမသိ။ ေခါင္းေဆာင္ေတြလည္း ေျပာႏိုင္ပံုမရ။
တလေလာက္အရမွာ ေရစိမ္စိမ္ခ်ဳိးေနမိရာက က်ေနာ္ အေအးမိသလို ျဖစ္သြားတယ္။ ေရလည္းေသာက္လို႔ မရ၊ ေရတစက္ဝင္တာနဲ႔ အဝါရည္၊ အစိမ္းရည္ေတြ အန္ထြက္လာပါတယ္။ တခါအန္ၿပီးတိုင္း လူက အားကုန္ေမာဟိုက္သြားတတ္တာမို႔ ေရဝင္မွာကိုပင္ ေၾကာက္ေနမိတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ေရကို အသာငံုငံုထားၿပီး ေထြးထုတ္ေနရပါတယ္။ ေပါင္ခ်ိန္လည္း သိသိသာသာ က်လာတယ္။ ေနာက္ပိုင္းျဖစ္ရပ္မ်ားကေတာ့ ဝိုးတဝါးသာ ထင္က်န္ရစ္ပါၿပီ။ ေနာင္ သူမ်ားေျပာျပမွသိရတာက ရက္ေလးဆယ္ အျပည့္ေန႔ခင္းမွာ က်ေနာ္ သတိလစ္သြားတယ္ တဲ့။ အဲဒီညေနမွာပဲ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြက နံပါတ္ ၅ ေတာင္းဆိုခ်က္ကိုေပးလိုက္လို႔ တိုက္ပြဲၿပီးသြားတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ရက္ ၄ဝ တိုက္ပြဲၿပီးတာနဲ႔ နာတာရွည္ လူမမာေတြကို ျပည္မ ျပန္ပို႔ေပးပါတယ္။ ျပန္ပို႔တဲ့စာရင္းထဲမွာ က်ေနာ္ ပါေပမယ့္ က်ေနာ္က ျငင္းလိုက္လို႔ က်န္ေနရစ္ခဲ့တယ္။
စည္သြပ္ဗူးအစား အသားစိုေတြ ေပးပါတယ္။ ေနာက္ သေဘၤာပတ္မွာေတာ့ သတင္းစာေတြ ပါလာတယ္။ က်ေနာ္တို႔ေရးတဲ့ စာေတြလည္း သေဘၤာက သယ္သြားပါၿပီ။ တိုက္ပြဲၿပီးစက ပါးစပ္ထဲ ျဖဲထည့္လိုက္တဲ့ ပထမဆံုး ဂလူးကို႔စ္တစက္ရဲ႕ အရသာနည္းတူ ခ်ဳိၿမိန္လိုက္သည့္ျဖစ္ျခင္း။
က်ေနာ္ နံလံထတာ ေႏွးပါတယ္။ လမ္းလည္း ေလွ်ာက္လို႔မရပါ။ အိပ္ယာထဲ လွဲခ်င္လွဲ ဒါမွမဟုတ္ ထိုင္ေနတဲ့ အခ်ိန္က မ်ားပါတယ္။ က်ေနာ္ စိုးရိမ္တဲ့ ဦးတင္ေအာင္ကေတာ့ သူေနတဲ့ အေဆာင္ ၄ ကေန က်ေနာ္တို႔ အေဆာင္ရဲ႕ ေတာင္ဘက္ ေဘာ္လီေဘာကြင္းကို ျဖတ္ၿပီး ေန႔စဥ္ အိမ္သာတက္ရေလေတာ့ အိမ္သာက ဆင္းလာတာနဲ႔ က်ေနာ့္ေဘးမွာ လာ,လာ ထိုင္တတ္ပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ က်န္းမာေရး အေျခအေနကို ေမးပါတယ္။ တရက္မွာေတာ့ က်ေနာ္က “ဒါနဲ႔ ဦးတင္ေအာင္ တိုက္ပြဲရက္ ေတြတုန္းက ဦးတင္ေအာင္ရဲ႕ ဂက္စထရိတ္(အစာအိမ္ေရာဂါ)က ဘာမ်ား ထူးထူးျခားျခား ေဖာ္ျပပါသလဲ” လို႔ ေမးမိတယ္။ သူက အားရပါးရ ျပံဳးလိုက္ကာ “အဲဒီတုန္းက ဘာမွ မထူးျခားဘူး၊ ခုမွ ထူးျခားသလိုလို ရွိလာတယ္။ မရွိေတာ့ဘူး ေပ်ာက္သြားသလိုလိုပဲ” တဲ့။
(၅)
အႏွစ္ ၂ဝ သမိုင္း
‘လူမွန္ေနရာမွန္’ဆိုစကားအရေျပာရရင္ ဒီ အေၾကာင္းေတြကို သူတို႔ေရးသြားၾကရမွာပါ။ ‘တခ်ိန္ခ်ိန္ တခါခါမွာ ေရးမယ္’ ဆိုတဲ့သႏၷိ႒ာန္ သူတို႔အသီးသီးမွာ ရွိပါလိမ့္မယ္။ စာေရးဆရာ တေယာက္အဖို႔ အထူးသျဖင့္ ေတာ္လွန္ေသာ စာေရးဆရာတေယာက္အဖို႔ ဒါထက္ေကာင္းတဲ့ ကုန္ၾကမ္းေတြ တျခားေနရာမွာရွာေတြ႔ဖို႔ ခဲယဥ္းတယ္ မဟုတ္လား။
လူပုဂၢိဳလ္တေယာက္အေနနဲ႔ ဦးတင္ေအာင္ကို ၾကည့္ၾကတဲ့အခါ၊ အကဲျဖတ္ၾကတဲ့အခါ ႐ႈေထာင့္ေတြ တူခ်င္မွ တူၾကပါလိမ့္မယ္။
ဒါေပမယ့္ လူတန္းစား ရပ္တည္ခ်က္ရွိတဲ့လူ၊ ေဖာက္ျပန္တဲ့ အုပ္စိုးသူအဆက္ဆက္ကို ေတာ္လွန္တဲ့သူ၊ ျပည္သူကို အလုပ္အေကြၽးျပဳတဲ့သူ၊ ျပည္သူ႔စာေရးဆရာ၊ ေနာက္ၿပီး ျပည္သူေတြကခ်စ္ေသာ စာေရးဆရာ ဆိုတာမွာေတာ့ အျငင္းပြားၾကမယ္ မထင္ပါဘူး။
ဒါကို သူ႔စ်ာပနအခမ္းအနားမွာ အားလံုးက ျမင္ေတြ႔ခ့ဲၾကပါၿပီ။ သူကြယ္လြန္ၿပီး အႏွစ္ ၂ဝ ၾကာတဲ့အထိလည္း ေဖာ္ျပခဲ့ၾကပါၿပီ။ တန္ဖိုးဆိုတာ ဒါပါပဲ။ သူနဲ႔ပတ္သက္လို႔ မိမိဖာသာ နိဂံုးခ်ဳပ္ထားတဲ့ အခ်က္ ၃ ခ်က္ရွိပါတယ္။
၁။ ေသသြားမွျဖင့္ ေသသြားသူဆီက ဘာမွမရႏိုင္ဆိုတာ မွားတယ္။
၂။ လူတေယာက္ရဲ႕တန္ဖိုးကို မွန္မွန္ကန္ကန္ အကဲမျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ရင္ သူ႔ဆီကရႏိုင္တဲ့ တန္ဖိုးေတြ လက္လႊတ္ ဆံုး႐ံႈးသြားတတ္တယ္။
၃။ လူတေယာက္ကို အကဲျဖတ္တဲ့အခါ အနည္းဆံုးအႏွစ္ ၂ဝ ေလာက္ အခ်ိန္ယူသင့္တယ္ဆိုတာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။
No comments:
Post a Comment