ဒုတိယအပတ္ ေဝဒနာ
ရာသီကပူ ရင္တြင္းက ပူ။ ခႏၶာကိုယ္တခုလံုး မီးတင္႐ိႈ႕ခံရသလို ေလာင္ၿမိဳက္ျခင္းခံေနၾကတဲ့ အခ်ိန္။ ေရေသာက္လည္း တခဏပဲ သက္သာတဲ့အျဖစ္ပါ။ အရသာအရွိဆံုးကေတာ့ စခန္းထဲမွာ ကိုယ့္ဖာသာတူးထားတဲ့ တြင္း ၂ တြင္းက ေရေအးေအးကို စိမ္ခ်ဳိးၾကရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ျပဳစုသူရဲေဘာ္ေတြက အေဆာင္ႏွစ္ေဆာင္ၾကား ငွက္ေပ်ာပင္ရိပ္မွာ ေရေအးေအး အရန္သင့္ခပ္ေပးထားတာမို႔ ေလာင္းလိုက္တာနဲ႔ တကိုယ္လံုး ေအးျမသြားၿပီး ရပ္ခ်င္၊ ေတာ္ခ်င္စိတ္ မရွိေတာ့ပါ။ ခပ္ေပးတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြကို အားနာလို႔သာ ရပ္လိုက္ၾကရပါတယ္။
ျပဳစုေရးတာဝန္ယူထားတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြဟာ အင္မတန္ ပင္ပန္းၾကပါတယ္။ တြဲေခၚေရခ်ဳိးေပး႐ံုမက သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ေပး၊ အဝတ္ေတြကိုစုၿပီး ျပဳတ္ေလွ်ာ္ေပးတာလည္း လုပ္ရပါတယ္။ စကားစျမည္ ထိုင္ေျပာေပးရတာကေတာ့ အျမဲတမ္းအလုပ္ပါ။
ေနာက္ပိုင္းေရာက္တဲ့အခါ လမ္းေလွ်ာက္ခ်င္ရင္ တြဲေလွ်ာက္ေပးရပါတယ္။ သူတို႔ေတြဟာ အေျပာင္းအလဲေတြကို အျမဲတမ္း ေမွ်ာ္လင့္ထားရၿပီး လူေရာစိတ္ပါ ‘သတိ’ အေနအထားမွာ ရွိေနၾကရပါတယ္။ တိုက္ပဲြဝင္သူေတြကေတာ့ ေဘးမွာ ရဲေဘာ္ေတြရွိေနတာမို႔ စိတ္ကိုတေျဖာင့္တည္းထားၿပီး တိုက္လို႔ရပါတယ္။ (နဝတ ေခတ္၊ နအဖ ေခတ္မွာေတာ့ ဒီအခြင့္အေရးမ်ဳိးေတာင္ မေပးပါ။ ပိုဆိုးပါတယ္။ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္ မဆလ ေခတ္က အတုအေယာင္ ဆိုရွယ္လစ္ မ်က္ႏွာဖံုးစြပ္ထားတဲ့ ေခတ္၊ ဒီ ေခတ္က်ေတာ့ ေျပာင္ေျပာင္တင္တင္း စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဘီလူးေခါင္းေဆာင္းထားတဲ့ ေခတ္ေပကိုး)။
ဒုတိယအသုတ္ဝင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ျပဳစုသူေတြအေနနဲ႔ ေျခႏိုင္ လက္ႏိုင္ရွိပါေသးတယ္။ Striker ေတြကလည္း တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြမွာ ကိုယ္ထူကိုယ္ထလုပ္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားပါ။ ဒါေပမယ့္ တတိယ အသုတ္ဝင္လာတဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ ျပဳစုခံမယ့္သူက မ်ား၊ ျပဳစုသူဦးေရက နည္းသြားပါၿပီ။
အရပ္သား စကားနဲ႔ေျပာရရင္ ဘယ္သူမွ ‘မေခ်ာင္’ ပါ။ အဖိုးႀကီးမ်ားလည္း အဖိုးႀကီးမ်ားအေလ်ာက္ အိပ္ေရးပ်က္ထားလို႔ မ်က္တြင္းေတြ က ေဟာက္ပတ္။ ဒုတိယပတ္မွာလည္း Striker မ်ားအဖို႔ ဆာေလာင္ မြတ္သိပ္ျခင္း ဒီဂရီက က်မသြား။
ဒါေပမယ့္ တမ္းတမႈ အမ်ဳိးအစားမွာေတာ့ ျခားနားသြားပါၿပီ။ ဆီပ်ံဟင္းေတြကို မေတာင့္တေတာ့ပါ။ မုန္႔ေတြ၊ ေပါင္မုန္႔၊ ကိတ္မုန္႔၊ ထိုးမုန္႔၊ ဟာလဝါ၊ ကေရကရာ မွ မုန္႔ျပားသလက္ အထိ ေခါက္ဆြဲ၊ မုန္႔ဟင္းခါး၊ ၾကာဇံႀကီးခ်က္လည္း စားခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ႏြားႏို႔ခ်ဳိခ်ဳိ ဆိုလည္း တပံုးေလာက္ကို တေယာက္တည္းနဲ႔ ကုန္မယ္ ထင္ေနပါတယ္။
ကိုကိုးကၽြန္းေပၚမွ ေသာက္ေရတြင္း
တတိယပတ္
တတိယအသုတ္အေနနဲ႔ ေနာက္ထပ္ ၄၇ ေယာက္ တိုက္ပြဲဝင္လာပါတယ္။ တတိယ အသုတ္ကို အေဆာင္နံပတ္ ၈ မွာထားၿပီး ပိုတဲ့သူေတြကို အလံနီေဆာင္ျဖစ္တဲ့ အေဆာင္ နံပါတ္ ၇ မွာထားပါတယ္။
တိုက္ပြဲဝင္သူစုစုေပါင္းဟာ ထိန္းသိမ္းဦးေရရဲ႕ တဝက္နီးပါး ျဖစ္လာခဲ့ပါၿပီ။ က်ေနာ္တို႔ အဖြဲ႔အစည္းအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ Striker ဦးေရက ပိုမ်ားေနပါတယ္။ ခုအခ်ိန္ထိ အာဏာပိုင္ေတြဘက္ကလည္း ခပ္ေအးေအး၊ က်ေနာ္တို႔ဘက္ကလည္း အရွိန္မွန္မွန္နဲ႔ ခ်ီတက္ေနဆဲ။
Striker ေတြ႔ရဲ႕ ေပါင္ခ်ိန္ေတြကေတာ့ တေပါင္ၿပီး တေပါင္ ေလ်ာ့က်လာေနပါတယ္။ စိတ္ဓာတ္ဘက္မွာေတာ့ ေတာင္တက္ခရီးကို တထစ္ၿပီးတထစ္ တက္လွမ္းေနၾကသလို ခံစားမိတယ္။ ေသြးပူေလ့က်င့္ခန္းၿပီးလို႔ အရွိန္ရစလည္း ျပဳေနပါၿပီ။ အဖြဲ႔အစည္းေပါင္းစံု ပါဝင္ၾကတာမို႔ အားက်မခံစိတ္ေတြ ကလည္း ကိုယ္စီရွိၾကပါတယ္။
တတိယပတ္ ေဝဒနာ
အားရပါးရ ဝါးစားရတဲ့ အစားအေသာက္မ်ဳိးကို မတမ္းတေတာ့ပါ။ ေရခဲစိမ္ဘိလပ္ရည္၊ ၾကံရည္၊ ဖာလူဒါ၊ အိုက္စကရင္ စသည္မ်ဳိး အရည္ရြမ္းတဲ့ သစ္သီးမ်ားကိုသာ ေတာင့္တလာပါတယ္။ အေဆာင္ေဘး သေဘၤာပင္ေပၚက မွည့္ဝင္းေနတဲ့ သေဘၤာသီးေတြကို အာသာငမ္းငမ္း ၾကည့္မိတယ္။ ေတာ္ေတာ္ဒုကၡေပးတဲ့ အရာေတြပါလား။ စားမယ့္သူလည္း မရွိ။ တန္ဖိုးမဲ့ ျဖစ္ေနရွာၾကတယ္။
ရင္ထဲ ဝမ္းထဲမွာ ပူေနတဲ့အသိပဲရွိတယ္။ ဟုန္းဟုန္းထေနတာပါ။ ရာသီကလည္း ပူတဲ့လ။ ကိုယ္နံ႔ေတြေၾကာင့္ပဲလား၊ တိရိစၧာန္္ေတြရဲ႕ ဗီဇအသိေၾကာင့္လား မေျပာႏိုင္။ ပုရြက္ဆိတ္ေတြက လႈပ္ရမွာအားမရွိေတာ့တဲ့ လူနာေတြကို တက္ၿပီးကိုက္ၾကပါတယ္။ အသားေတြကို ဖဲ့စားေနၾကတာပါ။ ကိုက္တဲ့ေနရာမွာ တြင္းကေလးေတြ ျဖစ္က်န္ရစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း လူနာေစာင့္ရဲေဘာ္ေတြက ေစာင့္ၿပီး သတ္ေပးေနရပါတယ္။
သူတို႔မွာလည္း အလုပ္ကအမ်ားသား။ Striker ေတြ မ်ားလာေတာ့ တဦးခ်င္းလည္း ေစာင့္မၾကည့္ႏိုင္။ တျခားဘက္လွည့္သြားတာနဲ႔ ဒီဘက္မွာ ကိုက္ႏွင့္ၿပီ။ ေနာက္ေတာ့ လူနာေဘးမွာ အတားအဆီးအျဖစ္ ေရနံဆီကြင္းၿပီး သုတ္ေပးပါတယ္။ ပုရြက္ဆိတ္ ျပႆနာတက္တာဟာ တတိယ အပတ္ကုန္ခါနီးအခ်ိန္လို႔ မွတ္မိေနပါတယ္။
ပူတဲ့ေလာင္တဲ့ကိစၥကို ေျပာခဲ့ပါၿပီ။ ဒါေတာင္ က်ေနာ္တို႔အသုတ္က ၁၆ ေယာက္ထဲ ေနရာတာမို႔ လူက ေခ်ာင္၊ ေလဝင္ေလထြက္က ေကာင္းပါတယ္။ လူ ၃ဝ စီေနရတဲ့ ဒုတိယ အသုတ္နဲ႔ တတိယအသုတ္ အခန္းေတြမွာေတာ့ ပိုၿပီးပူေလာင္ေပလိမ့္မယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း ညေနေစာင္းတာနဲ႔ အေဆာင္ထဲက ထြက္,ထြက္လာတတ္ၾကၿပီး အေဆာင္ႏွစ္ေဆာင္ၾကားရွိ ငွက္ေပ်ာပင္ရိပ္ သေဘၤာပင္ရိပ္ေတြမွာ ခိုၾကရတယ္။ တတိယပတ္ေက်ာ္လာေတာ့ ေရခ်ဳိးထြက္သူေတြရဲ႕ ပံုပန္းသ႑ာန္ဟာ နိမိတ္ႀကီး ၄ ပါးထဲက သူအို သူနာေတြအတိုင္း ျဖစ္လာပါတယ္။
အရပ္ရွည္ရွည္နဲ႔ နဂိုကမွပိန္ၾကတဲ့ ဦးတင္ေအာင္တို႔ ကိုအုန္းျမင့္လႈိင္တို႔ဆိုရင္ ႏွီးျပားေထာင္ထားသလို ျဖစ္ေနပါၿပီ။ က်ေနာ္တို႔လည္း ေရခ်ဳိးတဲ့အခါ ေရေလာင္းလိုက္တာနဲ႔ ခါး႐ႈံ႕ေဘာင္းဘီတို ေအာက္ေလွ်ာေလွ်ာ ပါသြားတတ္လို႔ လက္နဲ႔ ကပ်ာကသီ ဆြဲတင္ရတာ အႀကိမ္ႀကိမ္ပါ။
က်ေနာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္မိေနပါတယ္။ အေဆာင္ေျမာက္ဖ်ားကေနၿပီး တေရြ႔ေရြ႔ ေလွ်ာက္လာတဲ့ သူ႔ ပံုသ႑ာန္ပါ။ ရွည္လ်ားလွတဲ့ သူ႔အရပ္ႀကီးဟာ ပိုရွည္လာသလားလို႔ေတာင္ ထင္လိုက္မိတယ္။ ျပဳစုသူရဲေဘာ္က ေဘးနားမွာကပ္လိုက္ပါလာေပမယ့္ တြဲစရာမလို သူ႔ဖာသာ ေလွ်ာက္လွမ္းလာပါတယ္။
ဆီးသြားခန္းထဲဝင္သြားၿပီး ျပန္အထြက္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ အိပ္စင္ဘက္ၾကည့္လိုက္ကာ ျပံဳးႏႈတ္ဆက္ပါတယ္။ ႏႈတ္ကေတာ့ ဘာသံမွ မထြက္မလာပါ။ တေရြ႔ေရြ႔ေလွ်ာက္လွမ္းသြားတဲ့ သူ႔ေက်ာျပင္ကိုၾကည့္ၿပီး လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္က ေဘာ္လီေဘာတပြဲကို ျပန္သတိရလိုက္မိတယ္။
စက္တင္ဘာ ၁ ရက္ ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္ပြဲေန႔မွာ အားကစားၿပိဳင္ပြဲ၊ ေပ်ာ္ပြဲ ရႊင္ပြဲေလးမ်ား လုပ္ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒီစဥ္က ရွပ္အက်ႌလက္ရွည္ အနီရင့္ရင့္ႀကီးဝတ္လို႔၊ လင္းယုန္ႀကီးဟာ ေရွ႕တန္း ခုတ္႐ိုက္သူအျဖစ္ လႊားခနဲ လႊားခနဲ ခုန္ပ်ံကစားေနပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ သူတို႔ေခတ္ကစားနည္းနဲ႔ ခု ကစားနည္း စနစ္စည္းမ်ဥ္းေတြက မတူေတာ့ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေဖာင္း ခဏခဏ အေပးခံရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔အသင္း ကပၸတိန္က သူ႔ကို ထုတ္လိုက္ပါတယ္။ ကပၸတိန္လုပ္သူက လူငယ္ေက်ာင္းသားတေယာက္ပါ။ ဒါေပမယ့္ သူဟာ က်ဳိးႏြံစြာ ကြင္းထဲက ထြက္ေပးရွာပါတယ္။
လူႀကီးမ်ားခ်ည္း ကစားတဲ့ပြဲမွာလည္း သူ ဝင္ကစားပါတယ္။ ဒီပြဲကေတာ့ ၿပိဳင္ပြဲမဟုတ္ အေပ်ာ္ပြဲျဖစ္လုိ႔ စည္းကမ္းမထား ဟိုဘက္ ဒီဘက္ ေရာက္ရင္ၿပီးေရာဆိုတဲ့ ပြဲမ်ဳိးပါ။ ဆရာ ရာဂ်န္ႀကီးဗိုက္ကို ေဘာလံုးမွန္လို႔ ဗိုက္ပြတ္ၿပီး ထြက္သြားရတာ။ ဦးျမသန္း ေဘာလံုးကို မ်က္မွန္း မွန္း ကစားေနတာေတြ ေတြးမိေတာ့လည္း ျပံဳးခ်င္သလိုလို အျဖစ္မိသား။
ညမွာကတဲ့ ျပဇာတ္တပုဒ္မွာလည္း သူနဲ႔ ဦးျမသန္းကို ခ်စ္စႏိုး ေနာက္ေျပာင္ၾကတဲ့အကြက္ေတြ ထည့္ထားပါ တယ္။ ႐ုပ္ နဲ႔ နမ္ ဘယ္ဟာ အဓိကက်သလဲေဆြးေႏြးၾကရာမွာ ဆရာေတာ္ ဦးဓမၼ၊ ကပၸိယ ဦးေပသီးနဲ႔ ဒကာႀကီး တေယာက္ရဲ႕ ေဆြးေႏြးခန္းကို ပရိသတ္ သေဘာက်ၾကပါတယ္။
ဆရာေတာ္က သူ႔မွာ ဒကာႏွစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ ဒီအထဲက ဒကာ ေမာင္ျမသန္း ‘ေမတၱာအသေခ်ၤ ဝတၳဳ ဘာ့ေၾကာင့္ ေရးရတယ္’ ဆိုတာနဲ႔ အုပ္ထည့္လိုက္တယ္။ က်န္ဒကာ ေမာင္တင္ေအာင္ကေတာ့ အားတဲ့အခါ အုန္းပင္ပဲ စိုက္ေနေလ့ရွိေၾကာင္း စကားခင္းလိုက္ျပန္တယ္။ ကပၸိယ ဦးေပသီးက ‘အုန္းသီးက ဘယ္ႏွစ္လံုးသီးၿပီလဲ ဘုရား’ လို႔ ေထာင္ေမးလိုက္တယ္။ ဒီအခါက်မွ ဆရာေတာ္က ‘ႏွစ္လံုးပဲသီးတာ ေတြ႔ရသကြဲ႔’ လို႔ ေဆာ္ထည့္လုိက္တာကို သူ တဟားဟား ရယ္ေနတဲ့ပံုကိုလည္း ျမင္မိတယ္။
တခါ ကိုျမင့္ဦးသစ္ႀကီးက ေဒါက္တာ ေရခ်မ္းကိုေလာင္တဲ့အေနနဲ႔ ပါေမာကၡ ၾကပ္ခိုးဆိုတဲ့ တခန္းရပ္ျပဇာတ္ေလး တင္ခဲ့တာလည္း ရွိတယ္။ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္စလံုးဟာ နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာႀကီးမ်ားလည္းျဖစ္ျပန္၊ လူငယ္ေတြကိုလည္း ေလးေလးစားစား တန္ဖိုးထားဆက္ဆံေလ့ရွိျပန္တာေၾကာင့္ အားလံုးက ခင္မင္ၾကပါတယ္။
သူတို႔ရဲ႕လႈပ္ရွားမႈကို အားလံုးက စိတ္ဝင္စားၾကပါတယ္။ ဦးျမသန္းက မယ္ဒလင္ေလး တီးလိုက္၊ တေယာေလး ေကာက္ထိုး လိုက္ရင္လည္း စိတ္ဝင္စားၾက ခံစားၾက။ ေမးခြန္းေတြ ထုတ္တတ္ၾကတယ္။ သူကလည္း ငယ္စဥ္မွာ မယ္ဒလင္ ယုႀကိဳင္လက္ မီေအာင္ဆိုၿပီး ေလ့က်င့္ပံုကအစ ျပန္ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။
ဦးတင္ေအာင္ တေယာထိုးရင္ေတာ့ ေဆြးေဆြးေျမ႕ေျမ႕ တမ္းတမ္းတတနဲ႔ စြဲထင္ေနေအာင္ ေရးဖြဲ႔တတ္တဲ့ ဝတၳဳေတြ သူ႔ဇာတ္လိုက္ေတြ ကို ျမင္ေယာင္မိတတ္ၾကတယ္။ သူလည္း ခုေတာ့ ကိုကိုးကြၽန္းရဲ႕ ေငြလသာတဲ့ ညခ်မ္းေတြမွာ ဘုန္းေမာင္ တေယာက္ထဲရယ္ပါလား လို႔ စာနာမိၾကတယ္။
ကြၽန္းဘဝမွာ ဦးတင္ေအာင္ စာေရးတယ္ဆိုတာပဲ သိပါတယ္။ စကားမစပ္မိလို႔ ဘာေတြေရးၿပီးမွန္း မသိပါ။ တခန္းတည္းသား ဦးျမသန္းကိုေတာ့ ရဲေဘာ္ေတြအတြက္ လိုအပ္မယ့္ဘာသာျပန္ေတြ တြန္း ျပန္တာ ေတြ႔ရတယ္။
စာေတြကို မ်က္မွန္နဲ႔ ပြတ္တိုက္ၿပီး ဖတ္ေနတာပါ။ ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေမးမိတဲ့အခါ ဗမာျပည္မွာ ပါဝါ အမ်ားဆံုး လင္းယုန္ ဦးဘဝင္းက ဒီဂရီ ၁၆ဝဝ ၊ သူက ဒီဂရီ ၁၅ဝဝ ရွိေၾကာင္း ေျပာဖူးတာကိုလည္း ေရးေရး ျပန္ေပၚလာပါတယ္။ ႏွစ္ၾကာလာေတာ့ အမွတ္လြဲလာတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
ဦးျမသန္းအေနနဲ႔ ရွိတဲ့စာအုပ္ေတြ ဖတ္ကုန္သြားၿပီး ဖတ္စရာမက်န္ေတာ့ဘူးလို႔ ဘယ္ေတာ့မွ ညည္းထြားေလ့မရွိ။ ဖတ္စရာ ပါးလ်ားသြားတဲ့အခါ အဘိဓာန္စာအုပ္ႀကီးေတြ ေကာက္ဖတ္ေနတာ ေတြ႔ရတတ္တယ္။ ဖတ္တာကလည္း အေခါက္ေခါက္အခါခါ။ ဝတၳဳဖတ္သလို ဖတ္ေနတာျဖစ္တယ္။ တခါတေလ အလြတ္က်က္ေနသလားလို႔ေတာင္ ထင္မိပါတယ္။
သိခ်င္တဲ့စာလံုးေတြရွိမွ ေကာက္လွန္တတ္တဲ့ က်ေနာ္တို႔အဖို႔ နမူနာယူစရာပါ။ ဘာသာျပန္တဲ့အခါမွာလည္း သူက စာအုပ္နဲ႔ မ်က္မွန္ ပြတ္ဆြဲသြားရာက အလြတ္ရြတ္သြားတဲ့ စကားသံကို ေနာက္ကလိုက္ေရးၾကရတာပါ။ ဘာသာျပန္ၿပီးတဲ့အခါ အလုပ္သမား ရဲေဘာ္ႀကီးေတြကို အရင္ဖတ္ခိုင္ၿပီး နားလည္ မလည္ ေမးပါတယ္။
ေနာက္ဆံုး ဒူးရင္းသို႔ေခ်ပခ်က္ကို ဘာသာျပန္စဥ္က ဘာသာရပ္အသီးသီးနဲ႔ ေခ်ဖ်က္တံု႔ျပန္ခဲ့တဲ့စာအုပ္မို႔ ေဆးေက်ာင္းသား၊ သခ်ၤာ ဆရာ၊ ႐ူပေဗဒ၊ ဓာတုေဗဒေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ေဝါဟာရ ညႇိႏႈိင္းတာ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးၾကတာ။ ၿပီးတဲ့အခါ ယဥ္ေက်းမႈ ေရခ်ိန္အနိမ့္ဆံုး ရဲေဘာ္ေတြကို ေပးဖတ္တာေတြ သတိရမိတယ္။
ဒီ ဘာသာျပန္ကို သူ အေတာ္စိတ္ႀကိဳက္ေတြ႔ပံုလည္း ရတယ္။ သိမ္းခ်င္သိမ္းပါေစ ကြၽန္းကျပန္ရတဲ့အခါ သယ္သြားမယ္လို႔ ေျပာဖူးပါတယ္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။
No comments:
Post a Comment