ဖခင္ႀကီးက ဘာမွမေျပာပဲ သူ႔ထိုင္ခံုေနာက္က စာအုပ္ဗီ႐ိုကို အသာဖြင့္ၿပီး စာအုပ္တအုပ္ကို ဆြဲထုတ္ေလသည္။ ေရာ့... ဒီစာအုပ္ကေလးကို အပ်င္းလည္းေျပ ေနာက္တေခါက္ ထပ္ဖတ္ၾကည့္ေပါ့ကြာ... သမီးအတြက္ ေတြးစရာ အသစ္ေတြ... မတူတဲ့ အေျဖေတြ ရခ်င္ရလာလိမ့္မယ္... လို႔ ကမ္းလုိက္တဲ့ စာအုပ္ကေလးဟာ ေထာင့္မွာ ပိုးကိုက္ရာေတြ ျပည့္ေနတဲ့၊ ပန္းခ်ီ ဦးေသာင္းဟန္ရဲ႕လက္ရာ မ်က္ႏွာဖံုးနဲ႔ သိန္းေဖျမင့္ရဲ႕ ဒုတိယအႀကိမ္ထုတ္ “သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသား”။ ဒီ စာအုပ္ကေလးကို အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေလာက္အၾကာမွာ ဒုတိယအႀကိမ္ ျပန္ဖတ္ၾကည့္ရေပဦးမည္။
+++++
အမွန္ကို ဘြင္းဘြင္းႀကီးေရးသျဖင့္ တစံုတေယာက္ကို ထိခိုက္သြားလွ်င္ သြားပါေစ။ ကၽြႏု္ပ္အား အျပစ္လႊတ္ပါဟု၊ ကၽြႏုု္ပ္ကား မေတာင္းပန္... ဆိုတဲ့ သိန္းေဖျမင့္ရဲ႕ အမွာစကားက သမိုင္းကိုခ်ိတ္တြယ္ထားတဲ့ သူ႔ဝတၱဳရဲ႕ ျမဲျမံမွန္ကန္မူကို စိတ္ခ်ေစေလသည္။ စာေရးသူရဲ႕ ကိုယ္ပြားဇာတ္ေကာင္ ညိဳထြန္း ကစလို႔ ကိုႏု၊ ကိုျမ၊ စိုးထြန္း၊ ေက်ာ္သိန္း၊ ေဖခင္၊ ညိဳျမ၊ ဘနားဂ်ီးဆိုတဲ့ တကယ့္သမိုင္းဝင္ သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသားႀကီးေတြတင္မက အမာ၊ မအုန္း၊ မခင္ျမ ဆိုတဲ့ နာမယ္ေက်ာ္ သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသူေတြကိုပါ ဇာတ္႐ုပ္ဆင္ၿပီး ေရးသားတင္ျပခဲ့ပံုက သမိုင္းမွတ္တမ္းတခုထက္ပင္ ပို၍ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ရွိလွသည္။
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီး ျပန္ဖြင့္လို႔ ေက်ာင္းျပန္မယ့္သားကို လိုက္ပို႔ၾကတဲ့ ေဆြမ်ဳိးမိဘေတြနဲ႔ အညာက ဘူတာ႐ံုေလးရဲ႕ ျမင္ကြင္းကေန စျပန္ဖတ္ရင္း ေက်ာင္းဖြင့္စ ေက်ာင္းေဆာင္အသီးအသီးရဲ႕ အမူေဆာင္ ေရြးခ်ယ္ပြဲေတြ၊ အေျပာေကာင္း အေဟာေကာင္း ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သမဂၢ ဥကၠ႒ ကိုႏုနဲ႔အတူ ဝံသာႏု အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ေတြ ႏိုးၾကားေနတဲ့ သမဂၢအမႈေဆာင္ ေက်ာင္းသားတသိုက္ရဲ႕ စည္းေဝး လႈံ႔ေဆာ္မူေတြ စတဲ့ အခန္းတခုစီတိုင္းက ဝတၱဳကို ယုတၱိအျမင္နဲ႔ အသက္ဝင္ေနျပန္ေတာ့တယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၈၀ ေလာက္က တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ေနာက္လံုး ေျပာင္လံုးေတြကလည္း အံ့ၾသစရာေကာင္းေအာင္ ေခတ္မီေနေသးသည္။ ျပင္းထန္တဲ့ သမဂၢအစည္းအေဝး မိန္႔ခြန္းေၾကာင့္ ဥကၠ႒ ကိုန ေက်ာင္းထုတ္ခံရ၊ တကၠသိုလ္ဆရာတေယာက္ကို သေရာ္ထားတဲ့ စာတပုဒ္ေၾကာင့္ အိုးေဝမဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ စိုးထြန္း ေက်ာင္းထုတ္ခံရ၊ ေနာက္ဆံုး အလုပ္သမားေရးေတြပါ ပူးတြဲလႈံ႔ေဆာ္တယ္ဆိုၿပီး ဇာတ္လိုက္ ညိဳထြန္းကိုယ္တိုင္လည္း ေက်ာင္းထုတ္ခံရတဲ့အခါမွာေတာ့ ဇာတ္ရွိန္ျမင့္လာၿပီး သမဂၢအမႈေဆာင္ေတြအားလံုး စာေမးပြဲမေျဖ သပိတ္ေမွာက္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္တဲ့အခန္းနဲ႔ အင္းလ်ားေဆာင္က ေက်ာင္းသူေတြတင္မက တျခားေက်ာင္းသူေတြကိုပါ သပိတ္ေမွာက္ဖို႔ ဆြဲေဆာင္လႈံ႔ေဆာ္တဲ့အခန္းေတြဟာ စိတ္အား တက္ႂကြစရာ အေကာင္းဆံုးနဲ႔ ဖတ္လို႔အေကာင္းဆံုး အခန္းေတြပဲ။
လမ္းေလွ်ာက္လာၾကသူ ေက်ာင္းသူ ရွစ္ေယာက္ကား ဘတ္စ္ကားတစီးေပၚတြင္ တက္ၾက၏။ သူတို႔ကား အစည္းအေဝးတြင္ ဘာေျပာသည္ ဘာေဆြးေႏြးသည္ကို မသိၾကရ။ “သပိတ္ေမွာက္ၿပီ” ဟူေသာ စကားကိုသာ ၾကားၾကရ၏။ သူတို႔အတြက္ သပိတ္ေမွာက္ရန္ ဘာေၾကာင့္လိုပါသည္ ဘာအေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ သပိတ္ေမွာက္ၾကမည္ဟူေသာ အခ်က္မ်ား မလို။ သူတို႔ကား သပိတ္ေမွာက္ရန္လိုေၾကာင္း နားလည္ၾကၿပီး ျဖစ္ခဲ့သည္။ သပိတ္ေမွာက္ဖို႔အေၾကာင္းမ်ားကို အားလံုး သူတို႔ခံစားၿပီး သိၿပီး ျဖစ္သည္။
ဟုတ္သည္။ အေထြေထြ မေက်နပ္မႈမ်ားက သပိတ္ေတြဆီ ဦးတည္ေနတတ္သည္။ ေက်ာင္းသားသပိတ္သမိုင္းကို ျပန္ၾကည့္ေတာ့ ၁၉၂၀ ပထမ ေက်ာင္းသားသပိတ္က ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီး စတင္တည္ေထာင္တဲ့ အက္ဥပေဒကို မေက်နပ္လို႔ဆိုေပမယ့္ နယ္ခ်ဲ႕စနစ္ကို အံတု ဖီဆန္ျခင္းသာ။ ၁၉၃၆ ဒုတိယ ေက်ာင္းသားသပိတ္မွာလည္း ကၽြန္ပညာေရးစနစ္ အလိုမရွိလို႔ ေအာ္ရင္းပင္ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ေတြ တဆင့္တိုးလို႔ လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းမူဆီေရာက္ေအာင္ သြားခဲ့ၾကသည္။ အဲဒီေနာက္ေတာ့ တတိယအႀကိမ္မကေတာ့တဲ့ ေက်ာင္းသားသပိတ္ေပါင္းမ်ားစြာ။ သို႔ေပ သမိုင္းစာသင္ခန္းေတြထဲမွာေတာ့ ဒုတိယ ေက်ာင္းသားသပိတ္မွာသာ တခန္းရပ္ေနေတာ့သည္။ နယ္ခ်ဲ႕လူမ်ဳိးျခားကို ဆန္႔က်င္အံုႂကြခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားသပိတ္ႏွစ္ခုကိုသာ သမိုင္းတင္ၾကေပမယ့္ လူမ်ဳိးတူျခင္း ေသြးစုပ္တဲ့ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ေတာက္ေလွ်ာက္ ဆန္႔က်င္ဆႏၵျပခဲ့ၾကတဲ့ အျခားေက်ာင္းသားသပိတ္ေတြကေတာ့ သမိုင္းမတင္ႏိုင္ေသး။ အနည္မထိုင္ႏိုင္ေသး။
၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွာ ဆဲဗင္းဂ်ဴလိုင္ လႈပ္ရွားမူႀကီးနဲ႔အတူ ေက်ာင္းသားသပိတ္ေတြရဲ႕ ဘူမိနက္သန္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ သမဂၢအေဆာက္အဦႀကီး ၿဖိဳခ်ဖ်က္စီးခံလိုက္ရသည္။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းသား လူငယ္ေတြရဲ႕ ႏိုင္ငံ့အေရးအတြက္ မဟုတ္မခံ ထက္သန္မူေတြ ၿပိဳက်မသြား။ သမဂၢစိတ္ဓာတ္ေတြ ပ်က္စီးမသြား။ ဒီ ေျမကြက္လပ္ႀကီးဆီကိုပဲ ျပန္လာေနၾကသည္။ ၂၆ ႏွစ္အၾကာ ရွစ္ေလးလံုး အံုႂကြမူႀကီးမွာလည္း ဒီ သမဂၢ ကြက္လပ္ႀကီးဆီပဲ ျပန္လာၾကသည္။ ေဟာ ေနာက္ထပ္ ၂၆ ႏွစ္အၾကာ ၂၀၁၅ ခုမွာလည္း သမဂၢႀကီးဆီ ျပန္လာေနၾကျပန္ၿပီ။ အေရာင္အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာင္းခဲ့တဲ့ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို သ႑န္အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာင္းလာတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက အံတုၾကျပန္ေပၿပီ။ လက္ကိုင္ဖုန္းေလးေတြ ကိုယ္စီ ၾကည့္လ်က္က လမ္းမႀကီးေတြကို ျဖန္႔က်က္ ခ်ီတက္လာတဲ့ ေက်ာင္းသားေလးေတြကို ျပည္သူေတြ ေသာင္းေသာင္းဖ်ဖ် ႀကိဳဆိုၾကသည္။ အသားညိဳညိဳ ဆံပင္တို မသပ္မယပ္နဲ႔ ေက်ာင္းသားေလးေတြကပဲ လူႀကီးေတြနဲ႔ တေျပးတည္းထိုင္ တဝိုင္းတည္း ေဆြးေႏြးေနၾကၿပီ။
၁၉၃၀ ခုႏွစ္ေတြတုန္းကေရာ ညိဳထြန္းတို႔၊ စိုးထြန္းတို႔၊ ေက်ာ္သိန္းတို႔လို အညာကလာတဲ့ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းထြက္၊ ဘိုသံ မပီ၊ မေသမသပ္ ညစ္ကပ္ကပ္ ေက်ာင္းသားေလးေတြကို အဂၤလိပ္လူမ်ဳိး ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးေတြ ဘယ္မွာလာ အထင္ႀကီးခဲ့ေလမလဲ။ ေနာက္ေတာ့လည္း ျမန္မာျပည္သစ္ကို တည္ေဆာက္တဲ့ လြတ္လပ္ေရးရဲ႕ ဖခင္ႀကီးေတြ၊ သတင္းစာဆရာႀကီးေတြ၊ ဝန္ႀကီးေတြ ျဖစ္လာခဲ့ၾကသည္။ ဒီေခတ္ေတြၾကားထဲမွာေတာ့ ပညာေရး အေျခခံေတြက အမ်ားႀကီး ကြာျခားခဲ့ၿပီေပါ့။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း ကေန႔ သူတို႔ရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြထဲမွာ ႏႈတ္တိုက္က်က္ ပညာသင္ၾကားေရးနဲ႔၊ ၏-သည္ မလြဲ စာေမးပြဲစနစ္ႀကီးကိုပါ ဖယ္ရွားႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ သေဘာထားမပါတဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းကို ပယ္ဖ်က္ ျပင္ဆင္ႏိုင္ဖို႔ တိုက္ပြဲဝင္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ပညာေရး၊ သခင္ပညာေရး၊ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ဝိေသသေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိး တပ္ၾကသည္။ ဟုိတုန္းက နယ္ခ်ဲ႕စနစ္အတြက္ လိုအပ္ေနတဲ့ စာေရးစာခ်ီ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အရာရွိေတြကို ေမြးထုတ္ေပးတာမို႔ ကၽြန္ပညာေရးရယ္လို႔ ေခၚဆို႐ႈတ္ခ်ခဲ့သည္။ ညိဳထြန္းတို႔လို သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားေတြက လြတ္လပ္တဲ့ တိုင္းျပည္ကို တည္ေဆာက္ဖို႔၊ စက္မူလက္မူ အတတ္ပညာေတြကို သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ႏိုင္မယ့္ သခင္ပညာေရး ... အမ်ဳိးသားပညာေရး ျဖစ္ရမည္လို႔ ေမွ်ာ္မွန္းသည္။
ႏွစ္ေပါင္း ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္လာတဲ့အခါမွာ သူတို႔ ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရးက ဘယ့္ဂေလာက္ ခရီးေပါက္ခဲ့ၿပီလဲ။ ေက်ာင္းသားသမဂၢႀကီး ဖ်က္စီးခံၿပီးေနာက္ပိုင္း အစိုးရက တိုက္႐ိုက္ခ်ဳပ္ကိုင္လာတဲ့ ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္ဟာ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသူ ထားျမင့္တို႔၊ အမာတို႔ေခတ္က ကၽြန္ပညာေရးထက္ေတာင္ ဘယ္ေလာက္ ဆိုးဝါးနိမ့္က်ေနခဲ့ၿပီလဲ။ ဧရာဝတီတိုင္းက လမ္းေလွ်ာက္ခ်ီတက္လာတဲ့ ေက်ာင္းသူကေလးတေယာက္ကေတာ့ “ပညာေရးစနစ္မွာ ဘာကို စိတ္အပ်က္ဆံုးလဲဆိုေတာ့ ဘာမွမေရရာတဲ့ အာမခံခ်က္မရွိတဲ့ ပညာေရးစနစ္ ျဖစ္ေနတာကို စိတ္အပ်က္ဆံုးပါပဲ။ အခု ေက်ာင္းတက္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္ ဘြဲ႔ရတဲ့အထိက လူငယ္ေတြအတြက္ ခြန္အားအရွိဆံုး၊ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ဆံုး၊ ဉာဏ္အေကာင္းဆံုး၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအရွိဆံုး အရြယ္ေတြမွာ ပညာေရးစနစ္က မေကာင္းေတာ့ သမီးတို႔လူငယ္ေတြဘဝက အလကား အခ်ိန္ေတြ ျပဳန္းတီးကုန္တယ္” လို႔ ဆိုုသည္။
ကေန႔ေခတ္ တိုင္းျပည္မွာ လူဦးေရ တိုးပြားလာလို႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ဦးေရေတြလည္း မ်ားျပားလာၿပီမို႔ တကၠသိုလ္ေတြကို တိုးခ်ဲ႕ဖြင့္လွစ္လာၾကတာ ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္ပါရဲ႕။ သို႔ေပမယ့္ ၿမိဳ႕တိုင္း နယ္တိုင္းမွာ အေဆာက္အဦ ဆင္တူႀကီးေတြ ေဆာက္ေပးလိုက္႐ံုနဲ႔ တကၠသိုလ္တခု ျဖစ္သြားသည္မွ မဟုတ္ပဲ။ အေရးႀကီးတာက ေက်ာင္းသားတေယာက္ဟာ တကၠသိုလ္ကို ေငြကုန္ခံ အခ်ိန္ကုန္ခံတက္ၿပီး တက္ပြန္ လိမၼာ တဲ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အင္အား တကယ္ျဖစ္လာရဲ႕လားဆိုတဲ့ ျပႆနာ။ စာေမးပြဲေတြကို ႏႈတ္တိုက္က်က္ အမွတ္စနစ္နဲ႔ ၏- သည္ မလြဲ၊ အစက္ အေပ်ာက္၊ အရစ္ အသတ္ ပါ မက်န္ ေျဖဆိုေအာင္ျမင္လာတဲ့ ထူးခၽြန္ လက္ေရြးစင္ ေက်ာင္းသားေတြခ်ည္းပဲ ေက်ာင္းသား စစ္စစ္ ဧကန္အျဖစ္နဲ႔ တိုင္းျပည္ကို တည္ေဆာက္ႏိုင္မွာတဲ့လား။ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသား ညိဳထြန္း ေတာင့္တတဲ့ စက္မႈလက္မႈ အသက္ေမြးမႈ ပညာရပ္ေတြဟာလည္း အခုလို တိုင္းျပည္ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ရမယ့္အခ်ိန္မွာ အေရးတႀကီး လိုအပ္ေနသည္ မဟုတ္လား။
သို႔ေပမယ့္ မတူညီတဲ့ လူေနမူစနစ္ေအာက္က မမွ်တတဲ့ ပညာေရး ေပၚလစီေတြဟာ သာမန္ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ေလွ်ာတိုင္တက္ရသလိုသာ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။ တကယ္ေတာ့ တိုင္းျပည္မွာ ပညာေရးနဲ႔ပတ္သတ္ရင္ ဟိုး ေအာက္ေျခ မူလတန္းအဆင့္ကစလို႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲစရာေတြ တပံုတေခါင္းႀကီး ျဖစ္ေနခဲ့ၿပီ။ ဆိုေတာ့ အခု ေက်ာင္းသားသပိတ္နဲ႔ အမ်ဳိးသားပညာေရး ကြန္ယက္တို႔ ေတာင္းဆို ညိႇႏိႈင္းေနတဲ့ အခ်က္ ၁၁ ခ်က္ဟာ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမူႀကီး တခုျဖစ္လာဖို႔ အမ်ားႀကီး ျခံဳငံု ျပည့္စံုေစလိမ့္မည္ဟု ယူဆမိသည္။
ေနာက္ဆံုးသတင္းမ်ားအရေတာ့ တာန္ရွိသူမ်ားဘက္မွ ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္မွာ ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ေဆြးေႏြးမယ္လို႔ သေဘာတူညီမူရရွိၿပီဆိုလို႔ ဝမ္းသာေနမိသည္။ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာပဲ လႊတ္ေတာ္ႀကီးထဲမွာ ေဆြးေႏြး ၾကန္႔ၾကာေနအံုးမယ့္ အခ်ိန္ေတြအတြင္းမွာ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြရဲ႕ စုစည္းမူနဲ႔ စိတ္အားထက္သန္မူေတြ ၿဖိဳခြဲခံရမွာကိုလည္း စိုးရိမ္မိျပန္သည္။ ေက်ာင္းသားသပိတ္ ပင္မစစ္ေၾကာင္းႀကီးကေတာ့ က်မတို႔ၿမိဳ႕ထဲကို ဝင္ေရာက္လာခဲ့ၿပီ။ ညီညီညာညာ ေသေသသပ္သပ္နဲ႔ ၿမိဳ႕ကို တပတ္ ပတ္ၾကသည္။
သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသား စာအုပ္ထဲက ဇာတ္ေကာင္ေတြကို လမ္းေပၚမွာ မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ လက္ေဝွ႔ယမ္းျပမိသည္။ ဝတၱဳစာအုပ္ေလးကိုဖတ္လို႔ အားမရ ႏိုင္ေသးသလို အေရွ႕ကို ျပန္သြားလိုက္၊ ေနာက္ကို ျပန္လွန္လိုက္ လုပ္ေနရင္းက ၾကားေနရတဲ့ ေက်ာင္းသားစစ္ေၾကာင္းေတြရဲ႕ ေနာက္ဆံုးသတင္းေတြက ပိုလို႔ပင္ စိုးရိမ္မကင္းစရာ ျဖစ္လာေနသည္။ အစိုုးရဘက္က ေျပာသသမွ်ကို လြယ္လြယ္ကူကူပင္ လိုက္ေလ်ာဟန္ျပသည္။ ဒါေပမယ့္ ရန္ကုုန္ၿမိဳ႕ထဲကိုေတာ့ မဝင္ရလို႔ အမိန္႔ထုတ္သည္။ သမဂၢ ကြက္လပ္ႀကီးဆီ ေနာက္တဖန္ ခ်ီတက္လာၾကျပန္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ စုစည္းမူကို လိုလားပံု မရ။ အေထြေထြ မေက်နပ္မူေတြ မ်ားျပားေနတဲ့ တျခားျပည္သူေတြဆီ ပ်ံ႕ႏွ႔ံကူးစက္သြားမွာကို စိုးရိမ္သည္ဟု ဝန္ခံေလသည္။ ေက်ာင္းသားေတြ ဘာဆက္လုပ္မည္လဲ။
ေအာင္ပြဲခံဖို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ဝင္လာမယ္ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕စကားကို “သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသား” ဝတၱဳထဲက သမဂၢအမႈေဆာင္ ေက်ာင္းသားႀကီးေတြသာ သိခြင့္ရအံုးမယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုမ်ား ေျပာေလမလဲ။ ကိုႏုတို႔၊ စိုးထြန္းတို႔၊ ေက်ာ္သိန္းတို႔က ေအာင္ျမင္မူ အတိုင္းအတာတခုရေနၿပီမို႔ ဒီေလာက္နဲ႔ ေက်နပ္ၾကဖို႔ တိုက္တြန္းေလမလား။ ညိဳထြန္းတေယာက္ကေတာ့ စာအုပ္ထဲက ခုန္ထြက္လာၿပီး သပိတ္ မလွန္စတမ္း ဆံုးခမ္းတိုင္ တိုက္ပြဲဝင္ဖို႔ အာေဘာင္အာရင္းသန္စြာ ေျပာေပ ေဟာေပလိမ့္မည္။ တိုက္ပြဲရွိမွ ေအာင္ပြဲရွိမယ္ဆိုတဲ့ လူတခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေအာင္ပြဲဆက္ဆက္ခံရမည္ လို႔ ဆိုေပမည္။ သူႏိုင္ - ကိုယ္ႏိုင္ ဘယ္သူမွ မ႐ႈံးေစခ်င္တဲ့လူတခ်ဳိ႕ကလည္း၊ ေအာင္ပြဲဆိုတာ မသံုးစြဲသင့္တဲ့စကားလို႔ နားခ်ေပမည္။
က်မ ကေတာ့ ေပါင္းတည္ၿမိဳ႕က ထြက္ခြာသြားတဲ့ ေက်ာင္းသားေလးေတြရဲ႕ေက်ာျပင္ကို ေငးၾကည့္ရင္း လက္ကိုင္ဖုန္းေလးေတြ တၾကည့္ၾကည့္ နဂိုညိဳတဲ့အသားေတြမွာ ေနထပ္ေလာင္ထားတဲ့ ေက်ာင္းသားေလးေတြဆီမွာ ေတြ႔ရဦးမယ့္ အံ့ၾသစရာ ဆံုးျဖတ္လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကိုသာ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနမိေလသည္။
မေကသြယ္
၁၅ ေဖေဖာ္ဝါရီ၊ ၂၀၁၅
No comments:
Post a Comment