က်ေနာ္ေနထိုင္ရာ ေက်ာက္မဲၿမိဳ႕နယ္ထဲက ရွမ္းရြာႀကီးတရြာေပါ့။ ရွမ္းသူပုန္ေတြ က်က္စားသြားလာတတ္တယ္လို႔ ၾကားဖူးေနက်။ ၁၉၈၀ မွာ က်ေနာ္ ၁၀ တန္းေအာင္ေတာ့ ၿမိဳ႕နယ္လူႀကီးေတြက လုပ္အားေပးဖို႔ေခၚတယ္။
ဒါနဲ႔ စာရင္းေပးၿပီး ေတာရြာေတြကို ကြင္းဆင္းၾကတယ္။ လုပ္ရမယ့္အလုပ္က စီးပြားေရးစစ္တမ္းေကာက္ဖို႔တဲ့...။
က်ေနာ္တို႔ကို ကြင္းမဆင္းခင္ အေတြ႔အၾကံဳရိွတဲ့ တာဝန္ရိွလူႀကီးက ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေတြ ရြာကိုဝင္မယ္ဆို ရြာသူႀကီး (သို႔မဟုတ္) ရြာထဲက ၾသဇာရိွတဲ့ လူႀကီးေတြကို အရင္ဆံုး သြားေရာက္ဂါရဝျပဳမိတ္ဆက္ဖို႔ မွာထားတယ္။
ဒါနဲ႔ မိုင္းတင္းရြာကို ေရာက္တယ္။ ရွမ္းရြာေတြက အိမ္ေတြမွာ အိမ္ဦးခန္းဝင္တာနဲ႔ ဘုရားစင္ကို အရင္ဖူးရမယ္။ အဲဒီဘုရားစင္ေအာက္မွာ အခင္းဖံုေလးတခု ရိွတတ္တယ္။ အိမ္ေထာင္ဦးစီး(သို႔) အိမ္ရွင္က တေလးတစားေနရာေပးတဲ့ လူႀကီး သီးသန္႔ထိုင္ရတာပါ။ က်န္ဘယ္သူမွ ထိုင္ခြင့္မရိွ။
မိုင္းတင္းရြာထဲ လက္နက္ကိုင္ ျပည္သူ႔စစ္ လံုျခံဳေရးယူၿပီး စဝင္ကတည္းက လူငယ္တခ်ဳိ႕ ကြက္ၾကည့္ကြက္ၾကည့္ေပါ့။ မၾကာခင္ က်ေနာ္တို႔ေရာက္တဲ့သတင္း တရြာလံုး ျပန္႔သြားၿပီ။
က်ေနာ္နဲ႔ လုပ္အားေပးသူငယ္ခ်င္း ၃ ေယာက္ သူႀကီးအိမ္ သြားလည္တယ္။ သားအမိ ၂ ေယာက္ ေရေႏြးအိုးေလးခ်ၿပီး ဧည့္ခံတယ္။ သင့္ေလွ်ာ္တဲ့ ေနရာေလးမွာ ထိုင္ခိုင္းထားတယ္။ သူႀကီးက ထြက္မေတြ႔ဘူး။ နာရီဝက္၊ တနာရီ နီးပါးၾကာတယ္၊ ထြက္မေတြ႔ဘူး။
ေနာက္ဆံုး က်ေနာ္တို႔ျပန္ထဖို႔ျပင္မွ သူႀကီးက သူ႔ေနရာမွာ ဝင္ထိုင္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ကို တခ်က္လွမ္းၾကည့္ၿပီး ဘယ္ကလဲလို႔ ေမးတယ္။ အဲဒါ သူ႔ရဲ႕ ပထမဆံုးစကားနဲ႔ ေနာက္ဆံုးစကားပဲ။ က်ေနာ္တို႔ေျပာတာပဲ နားေထာင္ၿပီး တခြန္းမွ ျပန္မေျပာ၊ ေမးခြန္းမထုတ္ဘူး။ ေဆးတံခဲၿပီး တဖက္ကို မ်က္ႏွာလဲႊေနတာ မ်ားတယ္။
ေနာက္မွ ျပန္သိရတယ္။ သူႀကီး စိတ္နာေနတယ္။ ဗမာစကားေျပာတဲ့ ဗမာမွန္သမွ်အေပၚ စိတ္နာေနတာတဲ့။ တခါတုန္းက သူ႔အိမ္ေပၚ စစ္တပ္က အရာရိွေတြ လာတည္းတယ္။ သူႀကီးအိမ္က ျမင့္တယ္၊ ႀကီးတယ္။ ပါလာတဲ့ ဗိုလ္မွဴးက သူႀကီးထိုင္တဲ့ဖံုေလးမွာ ဝင္ထိုင္တယ္။ သူႀကီးကို တရားခံလို ဟိုေမး ဒီေမးနဲ႔ သူတို႔ရန္သူသတင္း ေမးတယ္။ အဖိုးအခမေပးဘဲ ၾကက္ေတြ သတ္ခိုင္းၿပီး ခ်က္စားတယ္။
ဒီေလာက္နဲ႔ မၿပီးဘူး။ ေနာက္တေန႔ ရြာထဲက လူငယ္ လူႀကီးေတြကို ဆင့္ေခၚခိုင္းၿပီး ေပၚတာဆဲြသြားတယ္။ သူႀကီး အေတာ္အမ်က္ထြက္ေပမယ့္ သည္းခံတယ္။ ဒါေပမယ့္ စစ္သားမေျပာနဲ႔ ဗမာစကားေျပာသူလာရင္ေတာင္ စကားလက္ခံ မေျပာခ်င္တဲ့အထိ ရံြသြားတယ္။ ထြက္ေတြ႔ေလ့လည္း မရိွေတာ့ဘူး။
က်ေနာ္တို႔အေပၚ မ်က္ႏွာလာျပတာကပဲ ေက်ာင္းသား လူငယ္ေလးေတြမို႔ နည္းနည္း အသိအမွတ္ျပဳေပးတဲ့ သေဘာျဖစ္လိမ့္မယ္။
+++++
မိုင္းေငါ့...။
ဘဲြရေတာ့ မိုင္းေငါ့ရြာက တဲြဘက္အထက္တန္း ေက်ာင္းဆရာ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္က သူ႔ရြာမွာ စာလာျပဖို႔ အတင္းေခၚတယ္။ ဝါသနာမပါေပမယ့္ ေစတနာကရိွေနေတာ့ လိုက္သြားတယ္။ ၈ တန္း၊ ၉ တန္း၊ ၁၀ တန္း ကေလးေတြကို သမိုင္းနဲ႔ ျမန္မာစာ သင္ေပးတယ္။
တရက္ ေရွ႕တန္းက စစ္ေၾကာင္း ျပန္ေရာက္လာတယ္။ ရြာထဲ ညအိပ္နားမွာျဖစ္တယ္။ တညလံုး ေခြးတစီစီနဲ႔ ဆူညံေနတယ္။ မိုင္းေငါ့ သူႀကီးအိမ္နဲ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဝင္းအျပင္ တခ်ဳိ႕တပည့္ေတြ အိမ္မွာ တည္းၾကတယ္။ ၂ ရက္ေလာက္ေနေတာ့ ျပန္သြားတယ္။
ကိုယ့္တပည့္တခ်ဳိ႕ ဖိနပ္မစီးထားတာ ေတြ႔ရတယ္။ စကားစပ္မိေတာ့ အိမ္မွာလာတည္းတဲ့ စစ္သားေတြ ယူလဲသြားတာတဲ့။ ၾကက္႐ိုက္ၿပီး ခ်က္ေႂကြးရတဲ့အျပင္ အိမ္ေရွ႕ဖိနပ္စင္က ကေလးေတြရဲ႕ တ႐ုတ္ စစ္ကင္းဘတ္ဘိနပ္အေကာင္းေတြ စြတ္သြားၿပီး သူတို႔ဘိနပ္စုတ္ေတြ ထားခဲ့တယ္တဲ့။ စစ္ေၾကာင္းျပန္ေရာက္တိုင္း ဒီအတိုင္းပဲတဲ့။
ေတြ႔တဲ့ပစၥည္း မ်က္ေစ့က်ရင္ ေကာက္မသြားတာပဲ၊ ဘာမွလည္း ခြင့္ေတာင္းမေနဘူးတဲ့။ အေႏြးထည္၊ အက်ႌေကာက္ဝတ္ယူသြားမ်ဳိး၊ ပိုက္ဆံေတာင္းတာမ်ဳိးေပါ့။ အမ်ဳိးသမီးေတြ႔ရင္ မ်က္လံုး ေဒါက္ေထာက္ၾကည့္တတ္လို႔ စစ္သားရိွတဲ့အိမ္ မအိပ္ခိုင္းဘူးလို႔ ေျပာျပၾကတယ္။ တပည့္ေတြ ေျပာခ်င္တာေတြက အမ်ားႀကီးပဲဆိုတာ သူတို႔မ်က္လံုးထဲမွာ ျမင္ရတယ္။ ကိုယ္လည္း နားေထာင္ႏိုင္စြမ္းမရိွေတာ့ပါဘူး။
ေရွ႕တန္းမွာ ဆင္းရဲ ငတ္မြတ္ၿပီး ေသေဘးကေန ျပန္လာသူေတြကို ကိုယ္ခ်င္းစာ ဂ႐ုဏာလည္း သက္တယ္။ သူတို႔ လုပ္ေနတာေတြလည္း ပံုစံမက်၊ နည္းလမ္းမဟုတ္ဖူးဆိုတာလည္း သိေနတယ္။ ေနရာလဲြေနတဲ့ ေခါင္းေဆာင္မႈ၊ ယိုယြင္းေနတဲ့ စိတ္ဓာတ္၊ ျပန္ၿပီး ဆက္လို႔မရႏိုင္ေသးတဲ့ ေသြးစည္း ယံုၾကည္မႈေတြ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဲ႕ အဓိပၸာယ္၊ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္၊ အတုအေယာင္ မ်က္ႏွာေတြနဲ႔ အရာရာလဲြေနတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးအေၾကာင္း ျပန္ေတြးမိလို႔ပါ...။ ။
ကိုညိဳ (ေအာ္စလို)
ဓာတ္ပံု၊ ကိုအာကာ
No comments:
Post a Comment