Tuesday, December 30, 2014

ပန္းျခံထက္မွာ နတ္ဆိုးရဲ႕ ၾကံဳးဝါးသံေတြ ရွိတယ္ (ဇြန္မႈိင္း)


(၁) 

က်ေနာ္ ပန္းဆိုးတန္းမွတ္တိုင္မွာ ဆင္းလိုက္ၿပီး ဆူးေလဘုရားဘက္ကို ေလွ်ာက္ခဲ့တယ္။ သိတ္မၾကာခင္ က်ေနာ္ မဟာဗႏၶဳလပန္းျခံေရွ႕ကို ေရာက္ေတာ့မယ္။ စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဒီပန္းျခံေရွ႕ကို က်ေနာ္ မေရာက္ျဖစ္တာ ေတာ္ေတာ္ေတာင္ၾကာခဲ့ၿပီပဲ။ ဒီေနရာကို က်ေနာ့္စိတ္ႏွင့္က်ေနာ္ မေရာက္ျဖစ္္ခဲ့တာေတာ့ လံုးဝ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆူးေလေစတီေတာ္ျမတ္ရွိရာ၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမရွိရာ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ခ်စ္တဲ့ ပန္းဆိုးတန္းစာအုပ္တန္းရွိရာ ဒီေနရာ ဒီဝန္းက်င္ေတြကို က်ေနာ္ သိတ္လာခ်င္တာေပါ့။ ဒီဝန္းက်င္ေလးဟာ က်ေနာ့္အတြက္ အမွတ္ရစရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတဲ့ ေနရာေလးပါ။ 

ဒီေနရာေလးကို က်ေနာ္ အင္မတန္ ခ်စ္တယ္၊ အင္မတန္လည္း လာခ်င္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ ဒီေနရာေလးကို လာလို႔မရခဲ့ဘူးေလ။ က်ေနာ္ ဘယ္ေလာက္ပဲ လာခ်င္လာခ်င္ ေစတန္နတ္ဆိုးက က်ေနာ့္ကို လာခြင့္မျပဳခဲ့ဘူး။ က်ေနာ့္ကို ဒီေနရာေလးဆီ လြတ္လပ္စြာလာေရာက္ခြင့္ကို အဲဒီေစတန္နတ္ဆိုးက ကန္႔ကြက္တားဆီးခဲ့တယ္။ 


တကယ္လို႔ အဲဒီေစတန္နတ္ဆိုးရဲ႕ က်ိန္စာေတြသာ က်ေနာ့္အေပၚမွာ မက်ေရာက္ခဲ့ဘူးဆိုရင္ က်ေနာ္ဟာ ဒီေနရာေလးကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ေရာက္ျဖစ္ခဲ့မွာပါ။ အဲဒီနတ္ဆိုးသာ မရွိခဲ့ဖူးဆိုရင္ က်ေနာ့္ဘဝကိုယ္တိုင္လည္း ဒီအခ်ိန္မွာ တစံုတရာ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ ေဆာက္လုပ္ေရး အင္ဂ်င္နီယာတေယာက္ ေသခ်ာေပါက္ ျဖစ္ေနရမွာ။ ခုေတာ့ က်ေနာ္ဟာ အင္ဂ်င္နီယာေက်ာင္းကို ဆက္တက္ခြင့္မရခဲ့သူ၊ အင္ဂ်င္နီယာတေယာက္ ျဖစ္ခြင့္လည္း လံုးဝ မရႏိုင္ေတာ့တဲ့သူ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ 

က်ေနာ္ အလယ္တန္းေက်ာင္းသားေလာက္ကတည္းက စြဲစြဲလန္းလန္း ျဖစ္ခ်င္ခဲ့တဲ့၊ ေျပာရရင္ က်ေနာ့္ ငယ္အိပ္မက္ေတြထဲမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ ျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့၊ ျဖစ္ၾကည့္ခဲ့ဖူးတဲ့ အင္ဂ်င္နီယာတေယာက္ က်ေနာ့္ဘဝမွာ ဘယ္လိုမွ ျဖစ္ခြင့္မရေတာ့ေအာင္ အဲဒီ နတ္ဆိုးက အတင္း ပိတ္ပင္ တားဆီးကန္႔သပ္ပစ္ခဲ့တယ္။ အင္မတန္ ရမက္ၾကဴးတဲ့၊ အင္မတန္ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ့ အဲဒီ နတ္ဆိုးဟာ တိုင္းျပည္ရဲ႕အနာဂတ္လို႔ အားလံုးက တန္ဖိုးေပးထားၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားလူငယ့္တေယာက္ရဲ႕ဘဝကို၊ ရည္မွန္းခ်က္ေတြကို၊ စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြကို၊ အိပ္မက္ေတြကို မိုက္မိုက္ကမ္းကမ္းကိုပဲ အတိုင္းအဆမရွိ နင္းေခ်ဖ်က္ဆီးပစ္ခဲ့တာပါ။ 

ပန္းျခံေရွ႕ကို က်ေနာ္ေရာက္ၿပီ။ ေရာက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ပန္းျခံေရွ႕ မ်က္ႏွာစာတခုလံုး ရဲရဲနီေနတဲ့ ခြပ္ေဒါင္းအလံေတြ လႊင့္ထူထားတာ ေတြ႔ရတယ္။ ခြပ္ေဒါင္းအလံေတြေအာက္မွာေတာ့ မ်က္ဝန္းေတြမွာ အေရာင္ေတာက္ေနတဲ့ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားေတြကို ေတြ႔ရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က ခေမာက္ေတြ ေဆာင္းထားၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕က ခေမာက္မပါဘူး၊ ေနက ေတာ္ေတာ္ႀကီး ပူေနတုန္းပဲ။ 

ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ မ်က္ဝန္းေတြမွာ၊ မ်က္ႏွာေတြမွာ အခုပူေနတဲ့ေနထက္ အဆ ရာေထာင္မက ပူျပင္းေလာင္ၿမိဳက္လာႏိုင္ေသးတဲ့ ဘာမဆိုအတြက္ ရင္ဆိုင္ဖို႔အသင့္ျပင္ထားၾကတဲ့ သတၱိထူးကို က်ေနာ္ျမင္ေနရတယ္။ က်ေနာ္ ေငးၿပီးၾကည့္ေနခိုက္မွာ ေက်ာင္းသားအခ်ဳိ႕က သူတို႔ရဲ႕ သေဘာထား ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္႐ိုက္ထားတဲ့ စာရြက္ေတြကို ပရိတ္သတ္ဆီ လိုက္ကမ္းေပးေနၾကတယ္။ ေက်ာင္းသူတခ်ဳိ႕ကလည္း ျဖတ္သြားတဲ့ လိုင္းကားေတြ၊ အငွားကားေတြကို ကမ္းေပးေနၾကတယ္။ 

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းသားသပိတ္ေခါင္းေဆာင္ ေက်ာင္းသူတေယာက္က အမ်ဳိးသားပညာေရးဟာ ေက်ာင္းသားထုကို အေျခမခံဘဲ၊ ေက်ာင္းသားထုရဲ႕သေဘာထားဆႏၵကို မရယူဘဲ တဖက္သပ္ျပဌာန္းလိုက္တာကို ဘယ္လိုမွ လက္မခံႏိုင္တဲ့အေၾကာင္း အခ်က္အလက္ေတြ ေထာက္ျပတဲ့မိန္႔ခြန္းကို ရဲရဲဝ့ံဝံ့ တည္တည္ၾကည္ၾကည္ႏွင့္ ေျပာဆိုေနတယ္။ သူ႔မိန္႔ခြန္းအဆံုးမွာ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားထုဆီက ေႂကြးေၾကာ္သံေတြ ကြင္းျပင္တခုလံုး ဟိန္းၿပီး ထြက္လာတယ္။ 

“ဒီမိုကေရစီ ပညာေရး၊ ဒို႔အေရး ဒို႔အေရး” 
“ေက်ာင္းသားသမဂၢ လြတ္လပ္စြာ ဖြဲ႔စည္းခြင့္ရရွိေရး၊ ဒို႔အေရး ဒို႔အေရး” 
“ေက်ာင္းသားထုကို အေျခမခံေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ၊ အလိုမရွိ အလိုမရွိ” 
“ဒို႔ေက်ာင္းသားေတြ ညီရဲ႕လားေဟ့၊ ညီတယ္ေဟ့ ညီတယ္ေဟ့” 
“ဒို႔ေက်ာင္းသားေတြ ညီရဲ႕လားေဟ့၊ ညီတယ္ေဟ့ ညီတယ္ေဟ့” 
“သပိတ္ သပိတ္၊ ေမွာက္ ေမွာက္” 
“သပိတ္ သပိတ္၊ ေမွာက္ ေမွာက္” 
“အေရးေတာ္ပံု၊ ေအာင္ရမည္” 
“အေရးေတာ္ပံု၊ ေအာင္ရမည္” 

က်ေနာ္ ၾကက္သီး ျဖန္းျဖန္းထသြားတယ္။ ဒီေႂကြးေၾကာ္သံမ်ဳိးေတြ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ ဒီေနရာမွာ တိုင္ေပးခဲ့ဖူးတယ္။ က်ေနာ့္ရဲေဘာ္ေတြ တိုင္ေပးတဲ့အခါမွာလည္း က်ေနာ္ လည္ေခ်ာင္းကြဲမတတ္ ေႂကြးေၾကာ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ဟုတ္တယ္။ ဒီေနရာမွာပဲ ဒီေႂကြးေၾကာ္သံမ်ဳိးေတြပဲ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ တိုင္လည္းတိုင္ၿပီး ေႂကြးလည္း ေႂကြးေၾကာ္ခဲ့ဖူးတယ္။ 

(၂) 

ေက်ာင္းသားေတြ တေယာက္ၿပီးတေယာက္ မိန္႔ခြန္းေတြ ဆက္ေျပာေနၾကပါတယ္။ အဲဒီမိန္႔ခြန္းေတြ နားေထာင္ေနရင္း က်ေနာ့္အေတြးက ၁၉၇၅ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ ၆ ရက္ေန႔ဆီ ျပန္ေရာက္သြားပါတယ္။ 

အဲဒီေန႔ဟာ က်ေနာ္တို႔ စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြ လူတိုင္း စိတ္လႈပ္ရွားခဲ့ၾကတဲ့ေန႔လို႔ က်ေနာ္ ခံစားမိတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဲဒီေန႔မွာ ပညာေရးဝန္ႀကီး ေဒါက္တာခင္ေမာင္ဝင္းႏွင့္ က်န္းမာေရးဝန္ႀကီး ေဒါက္တာလွဟန္တို႔ က်ေနာ္တို႔ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေတြႏွင့္ ဒူးတိုက္ေဆြးေႏြးမယ္ဆိုၿပီး ခ်ိန္းထားတဲ့ေန႔ ျဖစ္ပါတယ္။ 

က်ေနာ္ေက်ာင္းကိုေရာက္ေတာ့ စက္မႈတကၠသိုလ္ပင္မေဆာင္ ပထမထပ္မွာရွိတဲ့ ခန္းမႀကီးတခုလံုးမွာ ေနရာလပ္မက်န္ေအာင္ ေက်ာင္းသားေတြ အျပည့္ေနရာယူထားၿပီးေနၾကပါၿပီ။ ခန္းမထဲမွာ မဆန္႔ေတာ့လို႔ ခန္းမေရွ႕ ဝရန္တာတခုလံုးသာမက ဂ ငယ္ပံု ဝရန္တာေတြအထိ ေက်ာင္းသားေတြ ျပည္လွ်ံေနေအာင္ ေနရာယူထားၿပီးၾကပါၿပီ။ ဇြန္လ ၅ ရက္ေန႔က ဒီဝန္ႀကီး ၂ ဦးက တိေမြးကု တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြႏွင့္ ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ ဇြန္လ ၆ ရက္ေန႔မွာေတာ့ မနက္ပိုင္းကို စက္မႈတကၠသိုလ္၊ ေန႔လည္ပိုင္းကို သဘာဝသိပၸံေကာလိပ္္ (ေနာင္ လိႈင္ေဒသေကာလိပ္) ကို ေတြ႔ၾကဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ 

က်ေနာ္တို႔ေက်ာင္းသားေတြ ေက်ာင္းမွာ ထိုင္ေစာင့္ေနတုန္းမွာပဲ ဝန္ႀကီးေတြရဲ႕ ယာဥ္တန္းေက်ာင္းထဲကို ဝင္လာပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြက ေက်ာင္းသား ၃၀ ေလာက္သာတင္ႏိုင္တဲ့ ေက်ာင္းဖယ္ရီတးစီကို ေက်ာင္းသား ၇၀ ေလာက္ ၾကပ္ညပ္ေနေအာင္တိုးေဝွ႔စီးၿပီး ေက်ာင္းတက္ေနရတဲ့အခ်ိန္မွာ ဝန္ႀကီး ၂ ပါးကေတာ့ မာစီဒီး ၈ စီး၊ လံုျခံဳေရးကား ၅ စီးႏွင့္ ေရာက္လာၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ဝန္ႀကီးအေဆာင္အေယာင္အျပည့္ႏွင့္ ဂိုက္ထြားထြား ဝင္လာတာ ျမင္ကတည္းက ေက်ာင္းသားေတြ အာ႐ံုကေတာ့ စ ေနာက္ေနၾကပါၿပီ။ 

ဒီမွာ ဝန္ႀကီးေတြက “ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕အခက္အခဲေတြကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း တင္ျပၾကပါ၊ ဒီလိုတင္ျပတဲ့အတြက္ အေရးယူတာ၊ အျပစ္ေပးတာ လံုးဝ မရွိေစရဘူး၊ တာဝန္ယူတယ္။ တင္ျပတာေတြထဲမွာ ခ်က္ခ်င္းေျဖရွင္းလို႔ရတာေတြကို ခ်က္ခ်င္း ေျဖရွင္းေပးသြားမယ္။ ခ်က္ခ်င္းေျဖရွင္းလို႔မရတာေတြကို အထက္ကို ဆက္လက္တင္ျပဖို႔ သယ္သြားမယ္” လို႔ နိဒါန္းခ်ီၿပီး ေတြ႔ဆံုျခင္း အစီအစဥ္ကို စပါတယ္။ 

စက္မႈတကၠသိုလ္ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေဒါက္တာေအာင္ႀကီးကေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ ဘာေတြတင္ျပၾကမလဲ၊ ဘာေတြ ေမးခြန္းထုတ္ၾကမလဲ၊ ျပႆနာမ်ားတက္ေလမလား စသျဖင့္ စိုးရိမ္စိတ္တဝက္ႏွင့္ အကဲခတ္ေနရွာပါတယ္။ ဝန္ႀကီးေတြက ေက်ာင္းသားေတြႏွင့္ ဒူးတိုက္ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးၿပီး ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕အခက္အခဲ၊ တိုင္းျပည္ရဲ႕အခက္အခဲေတြကို ကြင္းဆင္းၿပီး ေျဖရွင္းတယ္ဆိုတဲ့အမွတ္ကို ယူခ်င္တာသက္သက္ပဲျဖစ္လိမ့္မယ္ဆိုတာ ေက်ာင္းသားေတြက သိေနပါတယ္။ 

ဒါေၾကာင့္ က်က်နန သခၤန္းစာေပးဖို႔ ျပင္ဆင္ထားၾကတာပါ။ ဝန္ႀကီးေတြႏွင့္ လက္ဝါး႐ိုက္ထားတဲ့ ေက်ာင္းသားဆိုတာကလည္း ရွိတတ္ၾကတာဆိုေတာ့ သဘာဝက်စြာပဲ အဲဒီေက်ာင္းသားေတြက သူတို႔ ျပင္ထားတဲ့ ေမးခြန္းေတြ၊ အခက္အခဲဆိုတာေလးေတြႏွင့္ ေမးခြန္း ေမးျမန္းျခင္းကို စတင္ၾကပါတယ္။ 

“ဝန္ႀကီးခင္ဗ်ာ က်ေနာ္တို႔အေဆာင္မွာ တပါတ္ကို ေကာ္ဖီ ၃ ႀကိမ္ပဲ တိုက္ပါတယ္။ အဲဒါ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ၅ ႀကိမ္ေလာက္ တိုက္ေပးဖို႔ တင္ျပပါတယ္ခင္ဗ်ား” ဆိုတာမ်ဳိး။ 

“ဝန္ႀကီးခင္ဗ်ာ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းဖယ္ရီေတြကို နည္းနည္း တိုးေပးလို႔ရရင္ ကူညီေစခ်င္ပါတယ္” ဆိုတာမ်ဳိး။ 

“ဝန္ႀကီးခင္ဗ်ာ Learners Dictionary ေရာင္းေပးတဲ့ ခြဲတမ္းက နည္းေနပါတယ္ အဲဒါကို တိုးေပးလို႔ ရႏိုင္ မရႏိုင္ သိလိုပါတယ္” ဆိုတာမ်ဳိး။ 

ဒီလိုေမးခြန္းေတြအတြက္ေတာ့ ဝန္ႀကီးေတြက အေပ်ာ့ေပါ့။ ေဒါက္တာခင္ေမာင္ဝင္းဆိုတာ ျပံဳးျပံဳး ျပံဳးျပံဳးႏွင့္ ေျဖေတာ့တာေပါ့။ ဒီေလာက္ေမးခြန္းမ်ဳိးကေတာ့ မဆလ ဝန္ႀကီးက ဂုဏ္ထူးမွတ္ရေအာင္ကို အက္ရွင္အျပည့္ႏွင့္ ေျဖျပေတာ့တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ၾကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ အခက္အခဲက ဒီေလာက္ေလးမွ မဟုတ္တာ။ ေမးခြန္းေတြ ဆက္ေမးၾကပါတယ္။ 

“ဝန္ႀကီးခင္ဗ်ာ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး အသံုးစရိတ္ေတြက အင္မတန္နည္းေနၿပီး ကာကြယ္ေရး အသံုးစရိတ္က်ေတာ့ အင္မတန္မ်ားေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဲဒီအသံုးစရိတ္ေတြကို မွ်မွ်တတ ျဖစ္သြားေအာင္ ဘယ္လိုေျဖရွင္းဖို႔ စဥ္းစားထားပါသလဲ” ဆိုတဲ့ေမးခြန္းတခု စ တက္လာပါတယ္။ 

“ဝန္ႀကီးခင္ဗ်ာ ဝန္ႀကီးတို႔က တိုင္းျပည္တည္ေဆာက္ေရးကာလမွာ စိတ္ရွည္ၾကဖို႔ ေခၽြတာၾကဖို႔ ေျပာဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ ဘယ္လိုမွ နားလည္လို႔မရ ျဖစ္ေနရပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က လူ ၃၀ ဆန္႔တဲ့ေက်ာင္းဖယ္ရီကို လူ ၇၀ ေလာက္ ၾကပ္ညပ္ေနေအာင္ စီးေနၾကရပါတယ္၊ အႏၱရာယ္ရွိမွန္းသိလ်က္ႏွင့္ တိုးေဝွ႔ၿပီး စီးေနရပါတယ္။ ဝန္ႀကီးတို႔က်ေတာ့ ဝန္ႀကီး ၂ ေယာက္လာတာကို ကားက ၁၃ စီး သံုးထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီျမင္ကြင္းအရကိုပဲ က်ေနာ္ ေမးခ်င္ပါတယ္ ဘယ္သူက ေခၽြတာရမွာလဲ၊ ဒါေတြအေပၚ က်ေနာ္တို႔က ဘာအတြက္ စိတ္ရွည္ၾကရမွာလဲလို႔ ေမးခ်င္ပါတယ္” 

အဲဒီလိုေမးခြန္း ထပ္ေမးၾကတယ္။ 

“ဝန္ႀကီးခင္ဗ်ာ က်ေနာ္တို႔ မိဘေတြရဲ႕ ဝင္ေငြ ထြက္ေငြေတြက ဘယ္လိုမွမမွ်ေအာင္ ျဖစ္လာေနပါတယ္။ တေန႔တျခား ဒုကၡႀကီးလာေနပါၿပီ။ အဲဒါရဲ႕အက်ဳိးဆက္က က်ေနာ္တို႕ စာသင္ႏွစ္ဆံုးေအာင္၊ ေက်ာင္းၿပီးေအာင္ ဆက္မွ တက္ႏိုင္ပါေတာ့မလားဆိုတဲ့ စိုးရိမ္စိတ္ကို ျဖစ္လာေစပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ လူထုေတြရဲ႕ စားဝတ္ေနေရးဘဝ တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ ဝန္ႀကီးတို႔ အစိုးရအဖြဲ႔မွာ ဘာအစီအစဥ္ရွိပါသလဲ” 

ဝန္ႀကီးေတြရဲ႕မ်က္ႏွာေတြက ရဲေနတာပဲ။ က်ေနာ္တို႔ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေဒါက္တာေအာင္ႀကီးမ်က္ႏွာမွာလည္း ေသြးမရွိေတာ့ဘူး။ မ်က္ႏွာေလးကို ငယ္လို႔။ 

ဒီမွာ ေက်ာင္းသားတေယာက္က 

“ဝန္ႀကီးတို႔ခင္ဗ်ာ က်ေနာ္တို႔ေမးခြန္းေတြ က်ေနာ္တို႔ အၾကံျပဳခ်က္ေတြက က်ေနာ္တို႔ႏွင့္ပဲ ဆိုင္ပါတယ္၊ အေရးယူမယ္ဆိုရင္လည္း က်ေနာ္တို႔ကို ႀကိဳက္သလို အေရးယူပါ။ ဘာမွမသက္ဆိုင္တဲ့ က်ေနာ္တို႔ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေဒါက္တာေအာင္ႀကီးကိုေတာ့ လံုးဝ တခုခုမလုပ္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔အေနႏွင့္ ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္” လို႔ ထၿပီး ေဆြးေႏြးေပးပါတယ္။ 

“ဝန္ႀကီးခင္ဗ်ာ တျခားႏိုင္ငံေတြမွာဆိုရင္ စီမံကိန္းေတြ မေအာင္ျမင္ဘူးဆိုရင္ သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးေတြ ကိုယ့္သိကၡာ ကိုယ္ဆယ္တဲ့အေနႏွင့္ ႏႈတ္ထြက္သြားၾကတာေတြ သတင္းစာေတြ၊ ဂ်ာနယ္ေတြထဲမွာ ဖတ္ၾကရပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ စီမံကိန္းေတြ တခုၿပီးတခု မွားေနၾကပါလ်က္ႏွင့္ မေအာင္ျမင္တာေတြ ရွိေနၾကပါလ်က္ႏွင့္ ဘယ္ဝန္ႀကီးကမွ က်ေနာ့္မွာတာဝန္ရွိပါတယ္လို႔ ဝန္မခံၾကတာ၊ က်ေနာ္ ႏႈတ္ထြက္ပါမယ္လို႔ မေျပာၾကတာ ဘာေၾကာင့္ပါလဲခင္ဗ်ာ က်ေနာ္တို႔ကို ရွင္းျပေပးေစခ်င္ပါတယ္” 

ဝန္ႀကီးေတြခမ်ာ တိက်တဲ့အေျဖကလည္း မရွိ။ ကိုယ္ပိုင္အဆံုးအျဖတ္ႏွင့္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေျဖဆိုႏိုင္တဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့့္ကလည္းမရွိဆိုေတာ့ လာေတြ႔မိတာ မွားလိုက္တာဆိုတဲ့ မ်က္ႏွာေတြ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဝန္ႀကီးေတြက ထေျပာပါတယ္၊ ေက်ာင္းသားေတြ ေမးတဲ့ေမးခြန္းေတြကို က်ေနာ္တို႔ အထက္ကို တင္ျပဖို႔ ယူသြားပါမယ္။ အခုဆက္ၿပီး တိုင္းျပည္တိုးတက္ေအာင္ဘာေတြဆက္ၿပီး လုပ္ဖို႔လိုမလဲ ဘာေတြလုပ္သင့္သလဲ အၾကံျပဳေပးေစလိုပါတယ္ ဆိုတာမ်ဳိး ဖြင့္ေပးပါတယ္။ ဒီမွာ ေက်ာင္းသားအခ်ဳိ႕က သူတို႔အျမင္ေတြ ထ ေဆြးေႏြးၾကပါတယ္။ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြလည္း သူ႔ဟာႏွင့္သူ ေကာင္းၾကပါတယ္။ 

အဲဒီမွာ ေက်ာင္းသားတေယာက္က ...

“ဝန္ႀကီးခင္ဗ်ာ တိုင္းျပည္တိုးတက္သြားဖို႔ က်ေနာ္အၾကံတခု ျပဳလိုပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ အခုေက်ာင္းသားေတြ ၾကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ အခက္အခဲေတြလည္း ေခ်ာေမြ႔ေျပလည္သြားေအာင္၊ မိဘျပည္သူေတြရဲ႕ စားဝတ္ေနေရး ဒုကၡအဝဝလည္း ေျပလည္သြားေအာင္၊ တိုင္းျပည္လည္း ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္သြားေအာင္ လုပ္ရမွာက တခုပဲရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ တျခား မဟုတ္ပါဘူး။ ဝန္ႀကီးတို႔ အစိုးရတဖြဲ႔လံုး ခ်က္ခ်င္း ႏႈတ္ထြက္ေပးလိုက္ဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား” 

လက္ခုပ္သံေတြ ခန္းမတခုလံုး ဟိန္းသြားတယ္။ ဝန္ႀကီး ၂ ဦးလံုးလည္း မ်က္ႏွာေတြ မဲခနဲ ျဖစ္သြားပါတယ္။ အဲလိုျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ အဲဒီေက်ာင္းသားကပဲ အခုလို ဆက္ေျပာပါတယ္။ 

“ဝန္ႀကီးတို႔ခင္ဗ်ာ က်ေနာ့္အၾကံျပဳခ်က္ကို အေလးအနက္ထားေစလိုပါတယ္။ ဝန္ႀကီးတို႔စိတ္ထဲမွာ က်ေနာ့္ အၾကံျပဳခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ပိုၿပီး ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျဖစ္သြားေအာင္ က်ေနာ္ ဒီပရိသတ္ႀကီးႏွင့္ သက္ေသထူျပပါမယ္။ ခဏေစာင့္ၾကည့္ေပးပါ။ ပရိသတ္ႀကီးခင္ဗ်ာ တိုင္းျပည္တိုးတက္ဖို႔၊ လူထုေတြဘဝေတြ တိုးတက္ဖို႔အတြက္ ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းက အခုလက္ရွိ အာဏာယူထားတဲ့ အစိုးရတဖြဲ႔လံုး ခ်က္ခ်င္း ႏႈတ္ထြက္ေပးရမယ္ဆိုတဲ့ နည္းလမ္းပဲျဖစ္တယ္လို႔ တင္ျပတဲ့ က်ေနာ့္ရဲ႕အဆိုကို ပရိတ္သတ္ႀကီးက သေဘာတူတယ္ဆိုရင္ သက္ေသျပတဲ့အေနႏွင့္ ထိုင္ေပးၾကပါခင္ဗ်ား” 

ေျပာလိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ေက်ာင္းသားေတြေရာ၊ ဆရာ ဆရာမေတြေရာ၊ ပါေမာကၡေတြ ဌာနမွဴးေတြေရာ တၿပိဳင္နက္တည္း ထိုင္ခ်လိုက္ၾကတယ္။ ခန္းမထဲမွာသာမက အျပင္ဝရံတာေတြမွာပါ မတ္တတ္ရပ္သူ လံုးဝ မရွိ၊ အားလံုး ထိုင္ခ်လိုက္ၾကပါတယ္။ 

အဲဒီမွာ အဲဒီအဆိုရွင္ေက်ာင္းသားကပဲ အခုလို ထပ္ေျပာပါတယ္။ 

“ပရိသတ္ႀကီးခင္ဗ်ာ ေက်းဇူး အထူးတင္ပါတယ္၊ က်ေနာ္အေနႏွင့္ ထပ္ၿပီးေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။ ဝန္ႀကီးမ်ား ပိုၿပီး ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိသြားရေအာင္ ပင္ပန္းတယ္လို႔ သေဘာမထားဘဲ မိမိတို႔ရဲ႕ ဆႏၵသေဘာထားေတြကို ေနာက္တႀကိမ္ထပ္ၿပီး ျပသေပးၾကဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံလိုပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။ ပရိသတ္ႀကီးခင္ဗ်ာ တိုင္းျပည္တိုးတက္ဖို႔၊ လူထုေတြဘဝေတြ တိုးတက္ဖို႔အတြက္ အစိုးရအဖြဲ႔တဖြဲ႔လံုး ခ်က္ခ်င္း ႏႈတ္ထြက္ေပးရမယ္ဆိုတဲ့ က်ေနာ့္ရဲ႕အဆိုကို သေဘာတူတယ္ဆိုရင္ မတ္တတ္ရပ္ျပေပးၾကပါခင္ဗ်ာ” 

သူ႔ရဲ႕ေျပာသံဆံုးတာႏွင့္ ေစာေစာကထိုင္ေနသူအားလံုး တဝုန္းဝုန္းအသံေတြထသြားေအာင္ ခ်က္ခ်င္း မတ္တတ္ရပ္ျပလိုက္ၾကပါတယ္။ ဝန္ႀကီးေတြဆိုတာ မ်က္ႏွာေတြမွာ ဘာေသြးမွ မရွိေတာ့ပါဘူး။ တုန္တုန္ရီရီေတြ ျဖစ္လာၾကၿပီး က်ေနာ္တို႔ ေန႔လည္ သဘာဝသိပၸံေကာလိပ္မွာ ေတြ႔ဖို႔ရွိတဲ့အတြက္ ျပန္ခြင့္ျပဳပါဆိုၿပီး ခ်က္ခ်င္း ျပန္ထြက္ေျပးကုန္ၾကပါတယ္။ 

(၃) 

ေန႔လည္က်ေတာ့ သဘာဝသိပၸံေကာလိပ္မွာ ဆက္ေတြ႔ၾကဖို႔ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသားေတြ ဆက္လိုက္သြားၾကတယ္။ သဘာဝသိပၸံေကာလိပ္မွာက ခန္းမက်ယ္က်ယ္ မရွိဘူး။ စာသင္တဲ့အခန္း (Theater) ေလာက္ပဲ ရွိတာဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသားအသံမ်ားမ်ား ပိုရဖို႔၊ ေက်ာင္းသားေတြ မ်ားမ်ားတက္ၿပီး ေဆြးေႏြးႏိုင္ဖို႔က သိတ္အဆင္မေျပဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ 

ဒါေၾကာင့္ ေတြ႔ဆံုပြဲကို သမိုင္းဝန္းထဲက သမိုင္းအားကစား႐ံုမွာ ေျပာင္းေရႊ႕ၿပီးလုပ္ဖို႔ ဝန္ႀကီးဌာနေတြဆီ ဖုန္းဆက္ခိုင္းၿပီး ေက်ာင္းသားေတြအားလံုးက သမိုင္းအားကစား႐ံုကေန ေစာင့္ေနၾကပါတယ္။ ဝန္ႀကီးေတြက ေန႔လည္ ၁း၀၀ နာရီမွာေတြ႔ဖို႔ ခ်ိန္းထားၾကေပမယ့္ ညေန ၆း၀၀ နာရီအထိေစာင့္တာေတာင္ ေရာက္မလာၾကေတာ့ပါဘူး။ 

ဒီမွာ ေက်ာင္းသားေတြ သိတ္ကို စိတ္ဆိုးၾကတယ္။ ေတြ႔ခ်င္တယ္လို႔ စ ခ်ိန္းတာက သူတို႔။ တေစာင့္ေစာင့္ႏွင့္ တေနကုန္ေစာင့္ေနေပးပါလ်က္ႏွင့္ လာမေတြ႔ဘဲ၊ အက်ဳိးအေၾကာင္းလည္း ဘာစကားမွ မျပန္ဘဲ မေလးမစား အစီအစဥ္ဖ်က္လိုက္တာလည္း သူတို႔။ ေက်ာင္းသားေတြက အေစာ္ကားခံလိုက္ရတယ္လို႔ ယူဆၾကတယ္။ ဘယ္လိုမွ သည္းညည္းခံလို႔မရေတာ့ပဲ ဒီကိစၥကို တႏိုင္ငံလံုးက ေက်ာင္းသားေတြသိေအာင္၊ လူထုေတြသိေအာင္ လုပ္ရမယ္ဆိုၿပီး လမ္းမေပၚကို စတက္လိုက္ၾကပါေတာ့တယ္။ 

သမိုင္းဝန္းထဲကေန အင္းစိန္လမ္းမႀကီးေပၚ။ အဲဒီေနာက္ မနက္ကေတြ႔ခဲ့ၾကတဲ့ စက္မႈတကၠသိုလ္ခန္းမ။ ၿပီးေတာ့ ျပန္ထြက္လာၾကၿပီး ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ဝန္းထဲကို ခ်ီတက္ခဲ့ၾကတယ္။ ညဘက္မွာပဲ ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္ခန္းမကို သပိတ္စခန္းအျဖစ္ သိမ္းပိုက္လိုက္ၾကတယ္။ 

ဝန္ႀကီးအဖြဲ႔ႏွင့္ ေဆြးေႏြးၾကရလိမ့္မယ္။ အစိုးရတဖြဲ႔လံုးႏွင့္ ေဆြးေႏြးၾကရလိမ့္မယ္။ သူတို႔က မလာဘူးဆိုရင္ သူတို႔ရွိရာအထိလိုက္ၿပီး ေဆြးေႏြးၾကရလိမ့္မယ္။ ဒီလိုစဥ္းစားခ်က္ေတြႏွင့္ က်ေနာ္တို႔ စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြ သပိတ္မွာ ပူးေပါင္းပါဝင္လိုက္ၾကတယ္။ ေနာက္တေန႔မွာပဲ တကၠသိုလ္ေပါင္းစံု၊ ေကာလိပ္ေပါင္းစံု၊ သိပၸံေပါင္းစံု သပိတ္ထဲ ပါလာၾကပါတယ္။ ေက်ာင္းသားသပိတ္ရဲ႕ ေႂကြးေၾကာ္သံမ်ားက 

“အစမ္းသပ္ခံ ပညာေရးစနစ္ ဖ်က္သိမ္းေရး၊ ဒို႔အေရး ဒို႔အေရး” 
“ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဖြဲ႔စည္းေရး၊ ဒို႔အေရး ဒို႔အေရး” 
“အဖမ္းခံေက်ာင္းသား ျပန္လႊတ္ေရး၊ ဒို႔အေရး ဒို႔အေရး” 
“ေက်ာင္းသားထုအခြင့္အေရး ကာကြယ္ေရး၊ ဒို႔အေရး ဒို႔အေရး” 
“ကုန္ေစ်းႏႈန္း က်ဆင္းေရး၊ ဒို႔အေရး ဒို႔အေရး” 
“ျပည္သူေတြရဲ႕စားဝတ္ေနေရးဘဝ တုိးတက္ေရး၊ ဒို႔အေရး ဒို႔အေရး” 
“သပိတ္ သပိတ္၊ ေမွာက္ ေမွာက္” 
“အေရးေတာ္ပံု၊ ေအာင္ရမည္” စတာေတြကို တင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ 

ဒီေႂကြးေၾကာ္သံေတြႏွင့္ ေက်ာင္းဝန္းေတြထဲမွာ လွည့္ခဲ့ၾကတယ္။ အင္းစိန္ေထာင္ကို သြားၿပီးဝိုင္းခဲ့ၾကတယ္။ ၿမိဳ႕ထဲကို လွည့္ၿပီး လူထုကို ရွင္းျပခဲ့ၾကတယ္။ ဆူးေလေစတီေတာ္ေရွ႕ကို ေရာက္ခဲ့ၾကတယ္။ အခုလိုပဲ မဟာဗႏၶဳလပန္းျခံေရွ႕ကို ေရာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ 

(၄) 

က်ေနာ့္နားထဲမွာ အခုေက်ာင္းသားေတြ ေႂကြးေၾကာ္ေနၾကတဲ့ ေႂကြးေၾကာ္သံေတြကို ၾကားေနရပါတယ္။ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၃၉ ႏွစ္က ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ေႂကြးေၾကာ္သံေတြကိုလည္း ၾကားေနရပါတယ္။ က်ေနာ့္ႏွလံုးသားထဲမွာ ေႂကြးေၾကာ္သံေတြက တခုႏွင့္တခု ေရာေထြးေနၾကတယ္၊ တခုႏွင့္တခု ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ေနၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ တခုႏွင့္တခု ထပ္တူျပဳေနၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ တခုႏွင့္တခု တသားတည္း တခုတည္းပမာ ေပါင္းစည္းသြားၾကတယ္။ 

ဟုတ္တယ္။ ေႂကြးေၾကာ္သံေတြဟာ စီးေၾကာင္းတခုတည္းမွာ လိႈင္းေတြထသြားေအာင္ စီးဆင္းေနၾကပါၿပီ။ က်ေနာ္ စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေလာက္က အစမ္းသပ္ခံပညာေရးရဲ႕ သားေကာင္ေတြဘဝက လြတ္ေျမာက္ေအာင္၊ ပညာေရးကို ဒီမိုကေရစီပညာေရးျဖစ္ေအာင္ အဲဒီေခတ္က ေက်ာင္းသားေတြ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကတယ္။ 

အခုလည္း က်ေနာ့္ေရွ႕က ေက်ာင္းသားေတြက အဲဒါကိုပဲ ေတာင္းဆိုေနၾကပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေလာက္က ကိုယ့္ပညာေရးဥပေဒကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ပါဝင္ၿပီး ေရးဆြဲခြင့္ရရွိေအာင္ အဲဒီေခတ္က ေက်ာင္းသားေတြ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကတယ္။ အခုလည္း က်ေနာ့္ေရွ႕က ေက်ာင္းသားေတြက အဲဒါကိုပဲ ေတာင္းဆိုေနၾကပါတယ္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေလာက္က ေက်ာင္းသားသမဂၢဖြဲ႔စည္းခြင့္ ရရွိေရးကို အဲဒီေခတ္က ေက်ာင္းသားေတြ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကတယ္။ အခုလည္း က်ေနာ့္ေရွ႕က ေက်ာင္းသားေတြက အဲဒါကိုပဲ ေတာင္းဆိုေနၾကပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေလာက္က ျပည္သူေတြရဲ႕ စားဝတ္ေနေရးဘဝ ေျပလည္တိုးတက္ေရးအတြက္ အဲဒီေခတ္က ေက်ာင္းသားေတြ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကတယ္။ အခုလည္း က်ေနာ့္ေရွ႕က ေက်ာင္းသားေတြက အဲဒါကိုပဲ ေတာင္းဆိုေနၾကပါတယ္။ 

ဟုတ္တယ္။ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြတူေနရတာဟာ လိုအပ္ခ်က္ေတြ တူေနလို႔ပဲေပါ့။ ဒါဆို လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေလာက္က နတ္ဆိုးဟာ ခုထက္ထိရွိေနေသးတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ေပါ့။ သိတ္ကို ေသခ်ာသြားပါၿပီ။ ဘုရား၊ ဘုရား။ ဒီ နတ္ဆိုးဟာ သက္ဆိုးရွည္လွခ်ည္လား။ အတင့္ရဲလွခ်ည့္လား။ က်ေနာ္တို႔ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ဘဝေတြအေပၚမွာ၊ က်ေနာ္တို႔ လူမ်ဳိးစံုျပည္သူေတြရဲ႕ ဘဝေတြအေပၚမွာ ဒီနတ္ဆိုးဟာ ရွိျမဲရွိေနေသးတယ္ဆိုတာ ေသခ်ာသြားၿပီေပါ့။ က်ေနာ္တို႔မ်ဳိးဆက္ေတြ တဆက္ၿပီးတဆက္ ေက်ာင္းအထုတ္ခံ၊ ေထာင္အက်ခံ၊ ဘဝ အပ်က္ခံၿပီး ၿဖိဳခ်ဖ်က္သိမ္းပစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားပမ္းစား တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကတဲ့ ဒီနတ္ဆိုးဟာ ဒီေန႔အထိ မေသေသးဘဲ ေအာင္ပြဲခံေနတုန္းပါပဲလား။ 

က်ေနာ္တို႔အားလံုးရဲ႕ကံၾကမၼာေတြကို တစစီ တဖဲ့စီျဖစ္သြားေအာင္ ဆြဲခ်ဳိးနင္းေခ်ဖို႔ အစြယ္ေတြ တေဖြးေဖြးႏွင့္ မဟာဗႏၶဳလပန္းျခံထိပ္မွာ ဟားတိုက္ရီေမာေနတုန္းပါပဲလား။ နတ္ဆိုးရဲ႕ ၾကံဳးဝါးသံေတြႏွင့္ ဟားတိုက္ရီေမာသံေတြဟာ လြတ္လပ္ေရးေက်ာက္တိုင္ႀကီးကိုေတာင္ လႈပ္ခါသြားေစပါေပါ့လား။ ။ 

ဇြန္မိႈင္း 
၂၂ - ၁၂ - ၂၀၁၄ 

ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ အင္ဂ်င္နီယာ ေက်ာင္းသားေဟာင္းမ်ားကြန္ယက္မွ စီစဥ္ထုတ္ေဝေသာ စာစုမ်ားမွ ...

 

No comments: