Saturday, August 2, 2014

ဘယာနက ဟင္းတခြက္ (အရွင္ဇဝန)

အစားေကာင္းစားရရင္ မိတ္ေဆြေတြကို သတိရတတ္တယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။ တကယ္က အစားေကာင္း မစားရရင္ မိတ္ေဆြေတြကို ပိုသတိရတတ္ပါတယ္ဆိုတာကိုပါ ဆက္ေျပာရမယ္ ထင္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ငရဲခန္းက ဒုကၡ ဒိုင္ယာရီေတြကို ျပန္လွန္ေလွာလိုက္ရင္ ငန္တူးေနတဲ့ ပုံစံငပိ ပါမယ္၊ ေရတမ်ဳိးတည္းနဲ႔ျပဳတ္ထားတဲ့ ဟင္းႏုနယ္ အ႐ိုးစင္း တာလေပါဆိုတာ ပါမယ္။ စပါးလံုးႏိုင္းျခင္းနဲ႔ ထမင္း မာဂေလာက္လည္း ပါမယ္။ ဒါပဲလားဆိုေတာ့ ၾကံဖန္ၿပီး ဟင္းခ်က္စားရတဲ့ ဒုကၡလည္း ပါမယ္။ ဟင္းခ်က္စားတာကိုမ်ား ဒုကၡဆိုတဲ့စကားလံုးနဲ႔ ဘာလို႔မ်ား တြဲသံုးတာလည္းလို႔ ေမးရင္ ဟင္းတစ္အိုးအတြက္ ေဒါက္နဲ႔ စိန္ေခၚ တိုက္ပိတ္တာနဲ႔ ၿခိမ္းေျခာက္၊ ဂန္းပိုက္နဲ႔ ရြယ္မိုးခံရမယ့္ ေဘးကေန စြန္႔စြန္႔စားစားလုပ္ရတဲ့ ကိစၥမဟုတ္လား။ 

ဒါေၾကာင့္ ဟင္းခ်က္ရတဲ့ဒုကၡလို႔ ဒုကၡနဲ႔ ဟင္းခ်က္တာကို တြဲသံုးလိုက္ရတာပါ။ ဒီလို ဒုကၡေတြနဲ႔ရင္းရတိုင္း အတူစား အတူသြားေနခဲ့ရတဲ့ ေထာင္ျပင္ပကရက္ေတြကို ေျပာမဆံုးဘူး။ သတိတရ ျပန္ေျပာအျဖစ္ဆံုးထဲမွာ ပါမယ္ထင္တယ္။ ေထာင္ဝင္စာ ပံုမွန္မလာတဲ့သူေတြကေတာ့ ေထာင္ကေပးတဲ့ ပံုစံငပိရယ္၊ တာလေပါရယ္ကို စားဝင္ေအာင္ ျပင္ရတာေပါ့။ ျပင္တယ္ဆိုလို႔ အေထြအထူးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ၾကံဖန္ရွာလို႔ရထားတဲ့ အခ်ဳိမႈန္႔ကို သင့္႐ံုခတ္လိုက္တာပါပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒုကၡေတြကို ဟာသနဲ႔ေဆးခ်လိုက္ေတာ့ ေသာကေတြ ရင္ထဲက ကြာက်ကုန္ရတာပါပဲ။

ေထာင္ဝင္စာ ပံုမွန္မလာႏိုင္တဲ့ အခန္းတစ္ခန္းမွာ ဟာသေျပာတတ္တဲ့သူ တစ္ေယာက္မ်ားရွိရင္ သူ႔အခန္းထဲကေန စားေသာက္ခ်ိန္ဆို ဒီစကားေလးေတြ ၾကားၾကရႏိုင္တယ္။ 


“ဟိုငါးမန္းေတာင္ ဟင္းခ်ဳိ အလယ္ခ်၊ ဆိတ္သားခါးပတ္ႏွင့္ ငါးသေလာက္ေပါင္းက ခ်န္ထားလို႔ မရေတာ့ဘူး။ ကုန္ေအာင္စားပစ္” ဟင္းတစ္ခြက္ရဖို႔စီမံရတဲ့ အတားအဆီးေတြက မ်ားလွတယ္။ အျပင္ေလာကမွာေတာ့ ဟင္းတစ္ခြက္ စီမံရတာကို အႏုပညာေျမာက္တဲ့ကိစၥလို႔ ေျပာၾကတယ္။ အလွအပ အျပင္အဆင္အထိမေရာက္ခင္ ဟင္းတစ္ပြဲတည္း ပါဝင္ရမယ့္ ရသေျမာက္ ဟင္းလ်ာထဲက အငန္အေပါ႔၊ အခ်ဳိ၊ အဆိမ့္၊ အခ်ဥ္၊ အစပ္ ညီၫြတ္မွ်တမႈကို အႏုပညာလို႔ ေျပာၾကတာကိုး။ ကိုယ္ကလည္း အားက်မခံ ေျပာလိုက္ခ်င္တယ္။ ေထာင္ထဲက ဟင္းတစ္ခြက္မွာ ဘယာနက ရသ၊ ဝီရ ရသေတြ ေရာႁပြမ္းထားတဲ့ စိတ္ခံစားမႈကေန ေပါက္ဖြားလာတာမို႔ ေထာင္ထဲက ဟင္းတစ္ခြက္မွာလည္း အႏုပညာေတြပါ ပါတယ္လို႔ ေျပာလိုက္ခ်င္တယ္။

ေထာင္ထဲ စေရာက္ခါစကေတာ့ ခ်က္ဟင္း ပူပူေႏြးေႏြးေလးေတြကို တခါတခါ စားရတတ္တယ္။ ကိုယ္ကလည္း ေရာက္စဆိုေတာ့ ဘယ္လိုျပဳလုပ္ဖန္တီးလာခဲ့ၾကတယ္ဆိုတာ သေဘာမေပါက္ဘူး။ မသိဘူးေလ။ တကယ္က သူတို႔ေတြရဲ႕ ႀကိဳးစားထားခ်က္မွာ ဟင္းတခြက္အတြက္ သတၱိေတြေမြးၿပီး ခ်က္ခဲ့ရတယ္ဆိုတာ ေနာက္မွ တျဖည္းျဖည္း သိလာရတယ္။ 

ဟင္းခ်က္ေနတုန္းမိခဲ့ရင္ ေဒါက္အခတ္ခံရႏုိင္တယ္။ တိုက္အပိတ္ခံရႏုိင္တယ္။ အဆင္မသင့္ရင္ အ႐ိုက္ခံရႏုိင္ေသးတယ္။ ပလပ္စတစ္ တထပ္ အဝတ္စုတ္ တထပ္ပတ္ထားတဲ့ ေလာင္စာနဲ႔ သူတို႔ခ်က္ခဲ့ၾကမွန္း ေနာက္မွ သိရတယ္။ တစ္ေယာက္ကခ်က္ေနတုန္း ေနာက္တစ္ေယာက္က ကင္းေစာင့္ေပါ့။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ ေထာင္ဝင္စာ ပုံမွန္ မလာႏုိင္သူေတြက ဒီလို စြန္႔စားခန္းကို ေန႔စဥ္ ျပဳလုပ္ၾကရတာ။ ဦးဇင္းတို႔ ေထာင္ထဲေရာက္ခါစရက္ေတြမွာ 10-D လို႔ ေခၚၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက အမ်ားစု။ ဒီေက်ာင္းသားေတြက လူသစ္ျဖစ္တဲ့ ဦးဇင္းတို႔ကို ဂ႐ုတစိုက္ ကူညီၾကတယ္။ ဦးဇင္းတို႔က ခ်စ္စႏိုးနဲ႔ အရွည္ေလးလို႔ေခၚတဲ့ ေအာင္မ်ဳိးေက်ာ္ကို ဦးဇင္းတို႔တဖြဲ႔လုံး ေက်းဇူးတင္ၾကတယ္။ သူက ေန႔စဥ္ ဒိုင္ခံ ဟင္းတခြက္ဖန္တီးေပးတယ္။ သူ႔အိမ္က အလွ်ံအပယ္ ပုံမွန္လာေနေပမယ့္ ေထာင္ဝင္စာ မလာသူေတြရယ္၊ လူသစ္ေတြရယ္ကို ေထာင္စကားနဲ႔ေျပာရရင္ ေဒါက္နဲ႔ရင္း တိုက္နဲ႔ရင္းၿပီး သူ ခ်က္ေကၽြးတယ္။ 

ဦးဇင္းတို႔ သာယာဝတီေထာင္ေရာက္ေတာ့ လူသစ္ေတြကို အထူး တင္းၾကပ္ထားတယ္။ ေထာင္ေျပာင္းခါစဆိုေတာ့ အိမ္ေတြကလည္း မသိၾကေသးဘူး။ စားေရးအခက္အခဲကို ပထမဦးဆုံး ႀကိဳးစားေျဖရွင္းၾကည့္သူက ေဒါက္တာထြန္းသူ။ ဆရာက အင္းစိန္ေထာင္မွာလည္း အေနၾကာခဲ့သူဆိုေတာ့ လွ်ဳိ႕ဝွက္ ဟင္းခ်က္နည္းေတြကို တတ္ထားၿပီးသား။ ဒီေတာ့ ေန႔လည္ေထာင္ပိတ္ခိ်န္မွာ သူစြန္႔စားမႈတခုကို ျပဳလုပ္တယ္။ ေပးထားတဲ့ ေထာင္ပုံစံ ဒန္ပုဂံျပားက ဟင္းခ်က္ဖို႔ ဒယ္အိုးေပါ့။ ေထာင္ေတြမွာ ေန႔လည္ ၁၂ နာရီထိုးကေန ၂ နာရီအထိ ေထာင္ပိတ္ထားတယ္။ ဝန္ထမ္းေတြက အျပင္ထြက္သြားတယ္။ အက်ဥ္းသားေတြကို တိုက္ခန္းေတြထဲထည့္ၿပီး ေသာ့ျပန္ခတ္ထားတယ္။ 

အင္းစိန္ေထာင္မွာ အျမဲဆင္း လို႔ေခၚၿပီး သာယာဝတီေထာင္မွာေတာ့ ဘာယာ လို႔ေခၚတဲ့ အက်ဥ္းသားေတြသာ အခန္းထဲထည့္မပိတ္ဘဲ အျပင္မွာ ၁၂-၂ နာရီအတြင္း ေနခြင့္ရတယ္။ သူတို႔က သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ရတယ္။ ၅(ည)ေတြအတြက္ ေဝယ်ာဝစၥ လုပ္ေပးရတယ္။ တကယ္က သူတို႔ကို အဲဒီအလုပ္ေတြအျပင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ လုပ္သမွ် သတင္းပို႔ဖို႔ သူတို႔ကို ထားတာ။ တျခားေထာင္ေတြထက္ သာယာဝတီေထာင္က ခၽြန္တြန္းလုပ္သူ ပိုေပါတယ္။ ေထာင္အေခၚ “အပ္” ေတြတဲ့။ ငခၽြန္ေတြေပါ့။ 

သူတို႔ထဲက တေယာက္က ကိုထြန္းသူ ဟင္းခ်က္တာကို ခ်က္ျခင္း သတင္းပို႔တယ္။ တာဝန္က် ဝန္ထမ္းက ႐ံုးတင္မယ္ ဘာညာေျပာေတာ႔ အားလံုးက ဝိုင္းၿပီး ႐ံုးမတင္ဖို႔ ေျပာၾကတယ္။ ဒါနဲ႔ သူ႔ကို ႐ံုးမတင္ျဖစ္လိုက္ဘူး။ မီးဖိုဖို႔ကိစၥက ငခၽြန္ေတြကို မေတြ႔ေအာင္လုပ္ဖို႔ မလြယ္ဘူး။ ဒီေတာ႔ ခ်က္ဟင္း မစားရေတာ႔ဘူး။ လူဆိုတာ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ၾကံဖန္ ေက်ာ္ျဖတ္တတ္ခဲ့ၾကတာ မဟုတ္လား။ အခုနည္းလမ္းအသစ္ တခုရတယ္။ အဲဒါကေတာ႔ တိုက္ေရွ႕မွာရွိေနတဲ႔ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ေတြကို ခူးတယ္။ ပလတ္စတစ္အိတ္ထဲ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ေတြကိုထည့္၊ သံစည္ပိုင္းျပတ္ထဲ ထည့္ယူလာတဲ့ တာလေပါ ဟင္းရည္ပူထဲကို ခုန ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္အိတ္ ထည့္လိုက္ေတာ႔ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ေတြ အကုန္လံုး ျပဳတ္လိုက္သလို ျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ေတြကို ဇြန္းနဲ႔ေခ်တယ္။ လိုအပ္တဲ့ ငပိထည့္တယ္။ အခ်ဳိမႈန္႔ခပ္တယ္။ ငါးေျခာက္ေၾကာ္၊ ငပိေၾကာ္ေလးကို ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ေမႊထဲ လိုသေလာက္ ထည့္လိုက္ၿပီး တာလေပါ ဟင္းရည္နဲ႔ ေရာလိုက္ေတာ့ စားေကာင္းတဲ့ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ ခ်ဥ္ဟင္းတစ္ခြက္ ရသြားတယ္။ 

ဒီလိုနဲ႔ ျပဳတ္စားခဲ့ရတဲ့ရက္ေတြ မနည္းဘူး။ အဆာေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေရာလိုက္ေတာ့လည္း စားျဖစ္တဲ့ဟင္းတစ္ခြက္ေတာ့ ျဖစ္သြားတာပဲ။ ဝန္ထမ္းေတြ ဘာယာေတြဆိုတာကလည္း စားေရး၊ ေသာက္ေရး ျပည့္စံုၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ ေထာင္ပိုင္၊ ေထာင္မွဴးေတြကခိုင္းလို႔သာ အစ ပထမက တင္းက်ပ္ထားေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း ရွိတဲ့ဟင္းေတြ ေကၽြးေမြး၊ ပါလာတဲ့ မုန႔္ေတြ ေဝငွရင္း ရင္းႏွီးသြားၾကတယ္။ ဟမ္းေကာခ်ဳိင့္ထဲ ဟင္းခ်က္စရာ အစံုထည့္ ဖိုႀကီးက ျပာပူထဲ ႏွစ္နာရီ၊ သံုးနာရီ သြားျမႇဳပ္ထားရင္ ဟင္းတစ္ခြက္ေတာ့ ျဖစ္လာတယ္။ ဒါေတြ ဘာယာေတြကို စည္း႐ံုးၿပီး လုပ္ခိုင္းရတာေပါ႔။ 

ပါလာတဲ့ ပစၥည္းေတြကို ဟင္းခ်က္စရာပစၥည္းျဖစ္ေအာင္ ၾကံဖန္ၾကရတယ္။ သၾကားတို႔၊ ထန္းလ်က္တို႔ဆိုရင္ အခ်ဳိမႈန္႔ အစားသံုးဖို႔ စီစဥ္ရတယ္။ မာရီ ဘီစကြတ္တို႔၊ ေရႊက်ီး မုန္႔ႂကြပ္တို႔လိုဟာမ်ဳိးကိုေတာင္ ဟင္းခ်က္စရာထဲ ထည့္လို႔ရတဲ့အထိ လုပ္ျဖစ္လာတယ္။ အႏၲရာယ္ေပးမယ့္ အနီးကပ္ကလူေတြကို စည္း႐ံုးလိုက္ႏိုင္ေတာ့ ကိုယ့္အခန္းထဲမွာ ကိုယ္ခ်က္လို႔ရတဲ့အထိ ျဖစ္လာတယ္။ တရားဝင္ေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ အရာရွိတဦးဦးေတြ႔ရင္ ျပစ္ဒဏ္က်ခံရႏိုင္တယ္။ အျပင္က မုန္႔ဟင္းခါးေျခာက္ေတြကို သြင္းတယ္။ ဟင္းကိုေတာ့ ပါလာတဲ့ ငါးေၾကာ္ ဒါမွမဟုတ္ ငပိေၾကာ္တမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ မုန္႔ဟင္းခါးဟင္းျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးတယ္။ 

ေထာင္ဝင္းထဲမွာ စပါးလင္ေတြက ေပါမ်ားတယ္။ စပါးလင္ကို ပါးပါးလွီး၊ ေထာင္း။ ငါးေၾကာ္ကိုေထာင္းၿပီးေတာ႔ မာရီဘီစကြတ္ ဒါမွမဟုတ္ ေရႊက်ီးမုန္႔ႂကြပ္တခုခုကို အမႈန္႔ျဖစ္ေအာင္လုပ္ထားတာကို ေရနဲ႔ေဖ်ာ္ၿပီးေရာ က်ဳိလိုက္ေတာ့ မုန္႔ဟင္းခါးဟင္းက ေရႊျခည္နံ႔ေလးကိုေမႊးလို႔ ဟင္းခ်ခါနီး ထန္းလ်က္ခဲေလး တစ္ခဲ ႏွစ္ခဲေလာက္မ်ားထည့္လိုက္ရင္ ဖ်ာပံု တင္တင္ေအးတို႔၊ ခင္ေထြးရီတို႔ေတာင္ အ႐ႈံးေပးသြားရမယ့္ ဟင္းတစ္ခြက္ ရတယ္။ 

ေထာင္ထဲမွာ ခိုးၿပီးခ်က္စားရေပမယ့္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ၾကံဖန္ၿပီး ဖန္တီးၾကတယ္။ ေတာင္ယာေတြ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ စိုက္ခြင့္ရေတာ့ သီးႏွံမ်ဳိးစံုကို စိုက္ၾကတယ္။ အလွ်ံအပယ္ကို စားရတယ္။ ကိုက္လန္တို႔၊ ႏိုကိုဥတို႔ဆိုတာ အျပင္ေလာကမွာ ရွားပါးပစၥည္းျဖစ္ေပမယ့္ ေထာင္ထဲမွာေတာ့ ေပါမ်ားတယ္။ တစ္ေန႔တာပံုစံထဲက ပိုေနတဲ့ ပန္းေဂၚဖီလိုဟာမ်ဳိးကို ရွမ္းခ်ဥ္လို ထည့္တယ္။ အမႈန္႔ျဖစ္ေအာင္ ေထာင္းထားတဲ့ ထန္းလ်က္နဲ႔ သမေအာင္ေမႊၿပီး ေကာ္ဘူးထဲမွာထည္႔ ေနလွန္းထားလိုက္ရင္ သံုးရက္ ေလးရက္ေလာက္ဆို စားေကာင္းတဲ့ ရွမ္းခ်ဥ္ကို ရတယ္။ 

ဒါကို အစိမ္းမစားခ်င္ရင္ ေၾကာ္ၿပီးေတာ့ျဖစ္ျဖစ္၊ ဟင္းခ်ဳိျဖစ္ျဖစ္လုပ္ရင္ အျပင္ေဟာ္တယ္ေတြမွာ ေစ်းႀကီးေပးစားရတဲ့ ၾကံမဆိုင္ ဟင္းခ်ဳိ၊ ၾကံမဆိုင္ေၾကာ္ စားရတယ္။ မစားႏုိင္ေတာ့တဲ့ ခ်ဥ္ဖတ္ေတြကို အေျခာက္လွမ္းထားလိုက္ရင္ စြန္တန္ေျခာက္ကို ရတယ္။ ဒီစြန္တန္ေျခာက္ေတြကို ေသခ်ာသိမ္းထားၿပီး လိုအပ္တဲ့အခါ ေရေႏြးနဲ႔ေရာက်ဳိၿပီး စြန္တန္ဟင္းခ်ဳိတခြက္ကို ရျပန္တယ္။ အခ်ိန္ကာလနဲ႔ အေျခအေနေတြက အခက္အခဲေတြၾကားက ေက်ာ္ျဖတ္နည္းေတြကို သင္ေပးခဲ့တယ္။ အခက္အခဲဆိုတာ ဘယ္ေလာက္ရွိေနပါေစ ေက်ာ္ျဖတ္ရမယ့္နည္းလမ္းေတြကေတာ့ တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခုရွိၿပီးသားပါ။ 

ေထာင္လို အႏၲရာယ္ေတြနဲ႔ လက္တစ္လံုးေလာက္နီးတဲ့ေနရာမွာေတာင္ ျဖတ္ေက်ာ္နည္းေတြကို ရွာၾကံလို႔ရရင္ အျပင္ေလာကက အခက္အခဲဆိုတာကို ျဖတ္ေက်ာ္နည္းေတြက အေျမာက္အျမား ရွိမွာပါ။ အျပင္ေလာကက ေလာကဓံနဲ႔ အခက္အခဲ တစ္ခုခုၾကံဳတိုင္း ေထာင္ထဲက အႏၲရာယ္ေတြနဲ႔ ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔ၾကားထဲက မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ ခ်က္စားခဲ့ရတဲ့ ဟင္းတစ္ခြက္ကို သတိရေနတုန္းပဲ။ ။ 

အရွင္ဇဝန (ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္း) 

တူေမာ႐ိုး ဂ်ာနယ္မွ ... 

 

No comments: