Tuesday, July 8, 2014

ေအာ္စလိုက မက္ထ႐ိုမွာ... (ကိုညိဳ)

ပြတ္ခါသီခါေလးပဲ။ တံခါးပိတ္ပါေတာ့မယ္လို႔ ေၾကျငာတဲ့အသံရယ္၊ တံခါးပိတ္ခ်ိန္ရယ္၊ ကိုယ္လည္း ရထားတဲြထဲအေရာက္၊ ရထားဘီးလည္း စလွိမ့္၊ အံကိုက္ပဲ။ အခ်ိန္စကၠန္႔ပိုင္းေလးေတြဟာ ဘယ္ေလာက္အထိ အေရးပါသလဲ ဒီႏိုင္ငံေရာက္မွ လက္ေတြ႔သိရ ျမင္ရတာပါ။ ရထားတဲြက ခံုလြတ္ေတြ သိပ္မက်န္ေတာ့အနားမွာ လြတ္ေနတဲ့ ႏွစ္ေယာက္ထိုင္ခံုအစြန္မွာ ထိုင္လိုက္တယ္။ အေႏြးထည္ေပၚ တင္က်န္ေနတဲ့ ႏွင္းပြင့္လက္က်န္ေတြကို သပ္ခ်လိုက္တယ္။ 

က်ေနာ့္ေရွ႕ထိုင္ခံုမွာ ထိုင္ေနတဲ့ ေရႊေရာင္ဆံပင္နဲ႔ အမ်ဳိးသမီးက စာအုပ္တအုပ္ဖတ္ေနတယ္။ သူ႔ေဘးက အမ်ဳိးသားက သတင္းစာေပၚက မ်က္မွန္ကို္မခြာ။ က်ေနာ့္ေဘးကလူကို မသိမသာအကဲခတ္လိုက္ေတာ့ သူကလည္း ျပဴတင္းေပါက္မွန္ကေန အျပင္ဘက္ေငးေနတယ္။ ေဘးကမ်က္ေစာင္းထိုးခံုမွာ အသက္ ၆၀ ဝန္းက်င္ ေနာ္ေဝး အဖြားႀကီးတေယာက္နဲ႔ သူ႔ေဘးမွာ ၿမီးေကာင္ေပါက္္ အာဖရိက ေက်ာင္းသူေလးတေယာက္။ ကေလးမေလး အိုင္ဖံုးကေန နားေထာင္ေနတဲ့ သီခ်င္း စည္းဝါးသံ တ႐ႈး႐ႈး တရႊတ္ရႊတ္ဟာ နားၾကပ္ကတဆင့္ က်ေနာ့္နားဝထိ ေရာက္ေနတယ္။ ဒီေခတ္လူငယ္ေတြ သီခ်င္းနားေထာင္ရင္ ၿငိမ့္ၿငိမ့္ေညာင္းေညာင္း မရိွ၊ ဆူဆူညံညံ စူးစူးရွရွ၊ ျမန္ျမန္ထက္ထက္ အတံုးလိုက္ အတစ္လိုက္ စကားလံုးေတြနဲ႔။ 


ရထားက ၿငိမ္တယ္။ အသံလည္းၿငိမ္၊ ယိမ္းထိုးမေန၊ ေကာ္ဖီခြက္ကိုင္ထားလည္း ဖိတ္က်မွာမဟုတ္။ ခရီးသည္အေတာ္မ်ားမ်ား တိတ္တဆိတ္ေလးပဲ။ အမ်ားစုက နားၾကပ္ေလးေတြကိုယ္စီနဲ႔ မိုဘိုင္းထဲက FM ေရဒီယို သီခ်င္းနဲ႔ သတင္းေတြ နားေထာင္ရင္းေငးေမာလို႔။ တခ်ဳိ႕က မိုဘိုင္းဖံုးေတြ တႏွိပ္ႏွိပ္နဲ႔ မက္ေဆ့စ္ပို႔ေနသလား၊ ဂိမ္းစ္ကစားေနသလား မသဲကဲြ။ ရတဲ့အခ်ိန္ေလး သတင္းစာဖတ္သူေတြလည္း အမ်ားသား၊ အခ်ိန္က ညေန႐ံုးဆင္းၿပီး နာရီအေတာ္ၾကာသြားေပမယ့္ ခရီးသည္ အဆင္းအတက္ရိွေနေသးသလို၊ လူအၾကပ္ႀကီးလည္း မဟုတ္။ မက္ထ႐ိုရထားေတြက ႐ံုးအဆင္းအတက္နဲ႔ တစံုတရာပဲြလမ္း၊ အခမ္းအနားေတြရိွတဲ့အခ်ိန္ အခိုက္အတန္႔သာ လူၾကပ္ေလ့ရိွပါတယ္။ က်န္အခ်ိန္ေတြမွာ တတဲြလံုးမွ လူ ေလး၊ ငါးေယာက္ထဲေတာင္ ၾကံဳဖူးတယ္။ တခါကဆို ေန႔လည္ခင္း ၿမိဳ႕ထဲသြားတာ ရထားတတဲြလံုးမွာ က်ေနာ္တို႔မိသားတစုထဲရယ္။ တဲြတတဲြလံုးဘဲ ငွားစီးလာသလိုလို ဘာလိုလို...။ 

ရထားတဲြေပၚမွာကပ္ထားတဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြဆီ မ်က္ေစ့ကေရာက္သြားတယ္။ အစားအေသာက္ေၾကာ္ျငာ၊ ကေလးအဟာရေၾကာ္ျငာတခ်ဳိ႕ကို ေၾကာ္ျငာကပ္ဖို႔ သီးသန္႔ေနရာေပးထားတဲ့ ရထားေခါင္မိုးေဘး မ်က္ႏွာက်က္နဲ႔ ျပဴတင္းေပါက္ အထက္နားက်က်မွာ အစီအရီေတြ႔ရတယ္။ ေၾကာ္ျငာက မ်က္ေစ့ေနာက္မေန၊ ရထားနံရံကို မဖ်က္ဆီး၊ စကၠဴစေတြကပ္ၿပီး ညစ္ပတ္မေနတာကလည္း ေၾကာ္ျငာညႇပ္ဖို႔ ေဘာင္နဲ႔သီးသန္႔လုပ္ေပးထားလို႔ပါ။ ရထား မွန္၊ ထိုင္ခံုဆိုဖာ၊ ေနာက္မွီဆိုဖာ၊ နံရံေတြဟာ မူလအသစ္အတိုင္း မပ်က္မယြင္း။ ျခစ္ရာ ထစ္ရာလည္းမျမင္ရ။ သူမ်ားႏိုင္ငံေတြရဲ႕ ႐ုပ္ပိုင္းဘဝဖံြ႔ၿဖိဳးမႈကို စနစ္တက်နဲ႔ သပ္သပ္ယပ္ယပ္ေလးျမင္ေနရေတာ့ စိတ္ပိုင္းဖံြ႔ၿဖိဳးမႈနဲ႔ ဆက္စပ္ေနမွာပဲဆိုတဲ့ အေတြးတခုဝင္လာတယ္။ 

ေနာ္ေဝးမွာ မက္ထ႐ိုေတြဆဲြတာ အႏွစ္ ၅၀ နီးပါးေတာင္ရိွသြားၿပီ။ ေအာ္စလိုတၿမိဳ႕လံုး မိုင္ ၅၀ ေက်ာ္လမ္းကို မက္ထ႐ို လိုင္း ၆ လိုင္းထားၿပီး ဆဲြေနတာ။ ေျမေပၚေျမေအာက္ ဘူတာေပါင္းက ၁၀၀ နီးပါးရိွတယ္။ စက္မႈေတာ္လွန္ေရး အရိွန္ေကာင္းေနတဲ့ ၁၈၅၄ ေလာက္ကစၿပီး ေအာ္စလိုမွာ ေရေႏြးေငြ႔နဲ႔ေမာင္းႏွင္တဲ့ စက္ေခါင္းရထားေတြ စသံုးေနၿပီ။ ၁၈၈၅ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာျပည္ အဂၤလိပ္ေအာက္မေရာက္ခင္ ေခတ္အေျခအေနနဲ႔ သြားႏိႈင္းမိေနေသးတယ္။ 

ေနာ္ေဝးႏိုင္ငံမွာ ေျမေအာက္ ဥမင္လိႈင္ေခါင္းေတြေဖာက္ ေလာင္စာဆီနဲ႔ မီးရထားေျပးဆဲြေနတဲ့ စက္မႈဖံြ႔ၿဖိဳးေနခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ ေရနံအလုပ္သမားေတြ ေဖာင္စီးရင္း ေရငတ္ေနဆဲ။ ျမန္မာ့စြမ္းအင္ေလာင္စာေတြကို အဂၤလိပ္အစိုးရနဲ႔ ျမန္မာျဗဴ႐ိုကရက္ လူနည္းစုေလာက္က လက္ဝါးႀကီးအုပ္ အျမတ္ထုတ္ေကာင္းေနဆဲ။ ေနာ္ေဝးမွာ ႏိုင္ငံတဝွမ္း ေတာင္ေတြေက်ာ္၊ ေက်ာက္နံရံေတြေဖာက္ၿပီး မီးရထားလမ္းေတြသြယ္၊ ေလာင္စာစြမ္းအားသံုး မီးရထားေတြေမာင္းႏွင္ေနစဥ္ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ ေပးတာယူ ေကၽြးတာစား၊ ဘဝလံုးပါးပါးေနတဲ့အဆံုး ၁၉၃၀ အေထြေထြ သပိတ္ႀကီးေပၚခဲ့တယ္။ 

ဥေရာပမွာ လူေနမႈဘဝျမႇင့္တင္ေနခ်ိန္ က်ေနာ္တို႔အာရွမွာ ကၽြန္ဘဝက ႐ုန္းကန္ေနရဆဲ။ ကိုယ့္ဇာတိေျမမွာေတာ့ ဒီေန႔ထိလည္း ႐ုန္းလို႔ေကာင္းဆဲ။ ေနာ္ေဝးမွာ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္သံုး မက္ထ႐ိုရထားကို ၿမိဳ႕နယ္္တခုနဲ႔တခု ဘူတာစဥ္အလိုက္ လွည့္ပတ္ေျပးဆဲြေနခ်ိန္ ကိုယ့္ဆီမွာ တပါတီ အာဏာရွင္ေတြနဲ႔ နပန္းသတ္ေနတုန္း။ အဲဒီေလာက္ ေခတ္စနစ္နဲ႔ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးက ကြာျခားလြန္းတယ္။ 

ေအာ္စလိုမွာ T1000 အင္ဂ်င္ေတြသံုးေတြနဲ႔ ေမာင္းႏွင္ေနရာက ၂၀၀၆ ေလာက္ကစၿပီး ပိုၿပီးလံုျခံဳ၊ ပိုၿပီးျငိမ္သက္တဲ့ MX 3000 အင္ဂ်င္နဲ႔ မက္ထ႐ို စဆဲြတယ္။ တၿမိဳ႕နဲ႔ တၿမိဳ႕၊ တႏိုင္ငံနဲ႔ တႏိုင္ငံ က်ည္ဆံရထားေတြ ေမာင္းႏွင္ေနစဥ္ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာေတာ့ ဒုတိယကမၻာစစ္ မတိုင္မီက မီးရထားသံလမ္း စံခ်ိန္မမွီ အတြန္႔အေကာက္ေတြနဲ႔ အရည္အေသြးမဲ့ သံလမ္းေတြ၊ တဂ်ဳံးဂ်ဳံး တဂ်ဳိင္းဂ်ဳိင္းနဲ႔ ဘယ္ညာယိမ္းထိုးေနတဲ့ သက္တမ္းကုန္ မီးရထားတဲြ အေဟာင္းအပ်က္ေတြကို အသက္ေတြစြန္႔ စီးနင္းေနရတယ္။ 

“ေက်းဇူးျပဳၿပီး မင္း နားေထာင္ေနတဲ့ သီခ်င္းသံကို နည္းနည္းတိုးေပးႏိုင္မလား၊ ငါ အလုပ္ပင္ပမ္းၿပီး နားနားေနေနေမွးၿပီး အိမ္ျပန္ခ်င္လို႔ပါ” က်ေနာ့္မ်က္ေစာင္းထိုးက အဖြားႀကီးစကားသံေၾကာင့္ အေတြးပ်က္သြားတယ္။ အာဖရိကမေလးက ခြင့္လႊတ္ပါလို႔ ေတာင္းပန္ၿပီး သူ႔သီခ်င္းသံကို တိုးလိုက္တယ္။ 

မၾကာခင္ ကမၻာေက်ာ္ အိပ္စ္ပရက္ရွင္းနစ္စ္ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး အဲက္ဒ္ဗတ္ မြန္႔ခ္ေနထိုင္တဲ့အိမ္နဲ႔ မြန္႔ခ ပန္းခ်ီျပခန္းရိွတဲ့အရပ္ ထိြဳင္ယန္ ဘူတာကို ရထားဆိုက္တယ္။ ဘူတာနံရံမွာ မြန္႔ခ္ရဲ႕ “ေအာ္သံ” လို႔ အမည္ရတဲ့ ကမၻာေက်ာ္ ပန္းခ်ီကားနဲ႔ “လူနာ” ဆိုတဲ့ ကားႏွစ္ကား မိတၳဴနဲ႔ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးရဲ႕ ျပခန္းကို ေၾကာ္ျငာထားတယ္။ စိတ္ေဝဒနာရွင္တဦးလည္းျဖစ္တဲ့ အက္ဒ္ဗတ္မြန္႔ခ္ ( Edvard Munch-1863- 1944)ရဲ႕ အဇၥိတၱပံုရိပ္ကိုေရးဆဲြတဲ့ (Expressionism) ပန္းခ်ီကားေတြဟာ ၁၉ ရာစုအလယ္နဲ႔ ၂၀ ရာစုဆန္းစေခတ္ ဥေရာပ ပန္းခ်ီအႏုပညာေလာကကို ၾသဇာလႊမ္းေစခဲ့တယ္။ 

ေနာ္ေဝးႏိုင္ငံက ဂုဏ္ယူေလ့ရိွတဲ့ ထိပ္တန္းအႏုပညာရွင္ႏွစ္ဦးထဲက မြန္႔ခ္ဟာ တဦးျဖစ္တယ္။ ေနာက္တဦးက ပန္းပုဆရာႀကီး ဂူးစ္တပ္ပ္ ဗီဂလန္႔ (Gustav Vigeland- 1869-1943) ျဖစ္တယ္။ ဗီဂလန္႔ ႐ုပ္ထုပန္းျခံဟာ ကမၻာေပၚမွာ ႐ုပ္ထုအမ်ားဆံုး ထြင္းထုျပသထားတဲ့ ပန္းျခံျဖစ္တယ္။ ႏိုင္ငံျခားသားမွန္သမွ် အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္ ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ အႏုပညာလက္ရာေတြ ၾကည့္မသြားရင္ ေအာ္စလို လာရက်ဳိးနပ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ 

ရထားေပၚက ခရီးသည္တခ်ဳိ႕ ဆင္းသြားၿပီး တခ်ဳိ႕တက္လာတယ္။ တက္လာသူေတြထဲမွာ နႈတ္ခမ္းေမႊး မုတ္ဆိတ္ေမႊးၾကမ္းၾကမ္း၊ ဂ်ာကင္က ပိုက႐ိုဝတ္ၿပီး ပါးစပ္က ျဗစ္ေတာက္ျဗစ္ေတာက္နဲ႔ ဘာကိုအလိုမက်မွန္းမသိ တီးတိုးေျပာဆိုေနတဲ့ လူႀကီးတေယာက္ကို သတိထားမိတယ္။ ၾကည့္ရတာ ေဂါက္ေနသလိုပဲ။ ေနာ္ေဝးမွာ ေဆာင္းရာသီ ေအးခဲခ်ိန္ဆို ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ေတြ မ်ားလာတယ္။ ရာသီဥတုက အံု႔မိႈင္းမိႈင္း၊ အလင္းေရာင္နည္းနည္း၊ ေအးစိမ့္ခဲေနေတာ့ တေယာက္နဲ႔တေယာက္လည္း ႏႈတ္မဆက္ျဖစ္ၾက။ ကိုယ့္အေတြးနဲ႔ ကိုယ္ပဲ။ ဒီလူလည္း တေယာက္ထဲ စကားေတြမ်ားၿပီး အလိုမက်ျဖစ္ေနပံုေၾကာင့္ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ပဲလို႔ မွတ္လိုက္တယ္။ 

ကေလးမိခင္တေယာက္ ေဘးတန္းထိုင္ခံုတခုမွာ ေနရာယူလိုက္တာ ေတြ႔တယ္။ တြန္းလွည္းထဲက ကေလးက တစံုတရာကို ေတာင္းဆိုေနဟန္နဲ႔ အေမ့မ်က္ႏွာ ေငးၾကည့္ေနတယ္။ ဒီက ကေလးငယ္ေတြဟာ ဆူဆူညံညံ ေအာ္ဟစ္တာ၊ ငိုေႂကြးတာ မၾကားရသေလာက္ဘဲ၊ ကေလးငိုသံၾကားၿပီဆိုရင္လည္း ေဗဒင္မေမးနဲ႔ ေနာ္ေဝးကေလးမဟုတ္ဘူး၊ အာရွနဲ႔ အာဖရိက မိဘႏွစ္ပါးက ေမြးလာတဲ့ကေလး ေသခ်ာေပါက္။ ေစာေစာက ကေလးအေမျဖစ္သူက တြန္းလွည္းေဘးအိပ္ထဲက အိုင္ပက္ေလး ထုတ္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ခလုပ္ဖြင့္ ကာတြန္းအ႐ုပ္ေတြပါတဲ့ ပ႐ိုဂရမ္တခုကိုဖြင့္ၿပီး ကေလးလက္ထဲထည့္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သားအမိႏွစ္ေယာက္ထဲ စကားတေျပာေျပာ ေဘးဘီလည္း ဂ႐ုမစိုက္ အိုင္ပက္နဲ႔ ေဆာ့ေနတယ္။ မိခင္နဲ႔ ရင္ေသြးငယ္ရဲ႕ ေႏြးေထြးတဲ့ အေပးအယူ၊ အေခ်ာ့အျမဴ ဆက္ဆံမႈေတြက တျခားခရီးသည္ေတြဆီ ကူးစက္သြားတယ္။ အျပံဳးကိုယ္စီနဲ႔ သူတို႔သားအမိဆီ ေငးေမာၾကည့္ေနၾကတယ္။ 

မၾကာခင္ တဖက္တဲြကေန လက္ဆဲြဘာဂ်ာႀကီးနဲ႔ ေအးခ်မ္းေမ သီခ်င္းအလိုက္ တီးလံုးေလးတီးၿပီး သူေတာင္းစားတေယာက္ ေရာက္လာတယ္။ စကၠဴေရခြက္ေလးနဲ႔ ပိုက္ဆံေတာင္းေနတဲ့ အသားနီစပ္စပ္၊ ဆံပင္တိုတို ကုတ္အက်ႌအေပၚက သားေရဂ်ာကင္ထပ္ထားတဲ့ အဲဒီ ႐ိုေမးနီးယားဂ်စ္ပ္စီကို မၾကာခဏ ေတြ႔တယ္။ မၾကာေသးခင္က အစိုးရေကာ္မရွင္ရဲ႕ ထုတ္ျပန္ခ်က္ထဲမွာ သူေတာင္းစား ၅၀၀ ကေန ၁၀၀၀ အၾကား ေအာ္စလိုၿမိဳ႕ေတာ္ လမ္းေတြမွာ သြားလာက်က္စားေနတဲ့အေၾကာင္း ဖတ္လိုက္ရတယ္။ 

အမ်ားအားျဖင့္ အေရွ႕ဥေရာပႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ႐ိုေမးနီးယားက လာၾကတာပါ။ အစိုးရက သူတို႔လို အေျခအေနမဲ့ေတြအတြက္ အေဆာင္ေဂဟာတခု ေပးထားတယ္။ စားစရာ နည္းနည္းပါးပါး ေပးတယ္။ အပိုဝင္ေငြမရိွ၊ အလုပ္မရိွေတာ့ ေတာင္းစားၾကတယ္။ ေအာ္စလိုၿမိဳ႕ေတာ္ သန္႔ရွင္းလွပေရးအတြက္ တႏွစ္ကို ခ႐ိုနာ ၅ သန္း( ေဒၚလာ ၈၂၄၀၀၀) အကုန္ခံေဆာင္ရြက္ေနတဲ့အခ်ိန္ ဒီလို သူေတာင္းစားေတြနဲ႔ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕အလွ ပ်က္ဆီးေနတာကို အမ်ားစုက မႀကိဳက္ၾကဘူး။ အထူးသျဖင့္ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ေတြ အမ်ားဆံုးအလည္လာတဲ့ ေႏြရာသီမွာ ၿမိဳ႕ထဲ လူစည္ကားရာ သူေတာင္းစားေတြ ထိုင္ေနတာကို မႏွစ္ၿမိဳ႕ဘူး။ သတင္းစာေတြက ဝိုင္းေရးၾကတယ္။ လာမယ့္ႏွစ္မွာ သူေတာင္းစားကင္းစင္ေရးကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ၾကမယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္။ 

ဟိုေတြးဒီေတြးနဲ႔ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ၾကာသြားလဲ မသိ။ ကိုယ့္အနားမွာ အသက္ ၆၀ ေက်ာ္ အဖိုးအိုတေယာက္ လာရပ္ေနတယ္။ ျမန္မာပီပီ မေနတတ္လို႔ ဟန္အမူအရာနဲ႔ ထိုင္မလားလို႔ေမးၿပီး ထဟန္ျပင္ေတာ့ အဖိုးအိုက ေနပေစ၊ ကိစၥမရိွဘူးဆိုတဲ့သေဘာ ျပံဳးၿပီး လက္ကာျပတယ္။ တခ်ဳိ႕က အသက္ႀကီးသူေတြကို ေနရာေပးတတ္ေပမယ့္၊ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ မသိသလိုပဲ။ အဲလိုအျပဳအမူေၾကာင့္ အလိုက္မသိဘူး၊ မယဥ္ေက်းဘူးလို႔ထင္လို႔ မရျပန္ဘူး။ တခ်ဳိ႕ အဖိုးအို၊ အဖြားအိုေတြက ေနရာဖယ္ေပးတိုင္း ႀကိဳက္တာမဟုတ္ဘူး။ ငါ့ကို မသန္မစြမ္းေတာ့ဘူးထင္သလားဆိုတဲ့ မခံခ်င္စိတ္နဲ႔ မာနမ်ဳိးရိွတတ္လို႔ပါ။ က်ေနာ့္ေနာက္နားရပ္ေနတဲ့ အဖိုးအိုလည္း ငါ သန္စြမ္းပါေသးတယ္ကြာ... ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိးေနမွာေပါ့။

ေရွ႕နားကခံုေတြမွာထိုင္ေနသူေတြ လူတေယာက္ကို ကြက္ၾကည့္ကြက္ၾကည့္ လုပ္ေနၾကတယ္။ ေရွ႕မွာ တခုခုျဖစ္ေနပံုပဲ။ ထင္တဲ့အတိုင္း အေစာက ညစ္ေပေပ ႏႈတ္ခမ္းေမႊး မုတ္ဆိတ္နဲ႔ ဦးေဂါက္ ျပႆနာရွာေနတာပါ။ လူလြတ္တဲ့ခံု တခံုၿပီးတခံု ေျပာင္းထိုင္ၿပီး သူနဲ႔ မ်က္လံုးျခင္းဆံုမိတဲ့သူကို ေသခ်ာၾကည့္ၿပီး တခုခုေျပာေနတာပါ။ ဘာေတြေျပာေနမွန္း မသိ။ သူ႔ေဘးနားကလူေတြလည္း အေျခအေနရိပ္စားမိလို႔ ထင္တယ္၊ ခပ္ေရွာင္ေရွာင္ မသိသလို မ်က္ႏွာလဲႊေနတယ္။ ဒီလိုလူမ်ဳိးေတြအျပင္ထြက္ရင္ အထိန္္းတေယာက္ ပါတတ္တယ္၊ အခုေတာ့ ထိန္းေပးမယ့္ အေဖာ္လည္းမရိွ။ 

သိပ္မၾကာလိုက္ဘူး၊ ငေၾကာင္ႀကီးဟာ က်ေနာ္နဲ႔ တခံုျခားမွာ တေယာက္ထဲထိုင္ေနတဲ့ အသက္ ၅၀ ေက်ာ္လူတေယာက္နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ခံုမွာ သြားထိုင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ၿငိမ္ၿငိမ္မေနဘူး၊ ေရွ႕ကလူမ်က္ႏွာကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ၿပီး ျဗစ္ေတာက္ျဗစ္ေတာက္နဲ႔ ဆူပြက္ျပေနတယ္။ ဟိုတေယာက္ကေတာ့ ျပဴတင္းေပါက္ဘက္ မ်က္ႏွာလႊဲေနတယ္။ အနီးအနား ခရီးသည္အေတာ္မ်ားမ်ားက က်ေနာ့္လိုပဲ အကဲခတ္ၾကည့္ေနတယ္။ မိနစ္ပိုင္းေလာက္ပဲ ၾကာမယ္။ ဦးေဂါက္ဟာ မေျပာမဆို သူ႔ေရွ႕ကလူရဲ႕ မ်က္နွာကိုၾကည့္ၿပီး က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္နဲ႔ ဆဲဆိုရန္မူေနတယ္။ ဟိုတေယာက္ကလည္း ထသြားဖို႔ျပင္ေနၿပီ။ မ်က္လံုးခ်င္းမဆံုမိေအာင္ေတာ့ ႀကိဳးစားေနတယ္။ မ်က္စိတမွိတ္အတြင္းမွာပဲ ျဗဳန္းဆို ဦးေဂါက္ဟာ ဟိုလူ႔မ်က္ႏွာကို လက္သီးနဲ႔ အဆက္မျပတ္ ထိုးပါေလေရာ။ ေဘးနားကလူေတြ ဟစ္ေအာ္အသံျပဳၿပီး သူ႐ူးကို ဆက္မလုပ္ဖို႔ ဝိုင္းတားၾကတယ္။ ဟိုလူကေတာ့ လက္ကေလးနဲ႔ကာ ေခါင္းကိုငံု႔ၿပီး ၿငိမ္ခံေနတယ္။ ဘာမွ ျပန္မတုံ႔ျပန္ဘူး။ 

သူ႔ႏွာေခါင္းကေန ေသြးေတြ စီးက်လာတယ္။ အိပ္ထဲက စကၠဴပါးေလးထုတ္ၿပီး သုတ္ေနတယ္။ ဦးေဂါက္္ကေတာ့ တခ်က္မာန္ဖီျပၿပီး အဲဒီေနရာက ထသြားတယ္။ ရထားေပၚက ခရီးသည္ေတြ ထိတ္လန္႔ကုန္တယ္။ တခ်ဳိ႕ ဖုန္းဆက္ေနတယ္။ လံုျခံဳေရးရဲကို လွမ္းေခၚဟန္တူတယ္။ မၾကာပါဘူး၊ မက္ထ႐ိုဟာ ေနာက္တဘူတာ ေရာက္သြားၿပီ။ ရထားတံခါးပြင့္သြားတာနဲ႔ အထိုးခံရသူလည္း သူ႔ႏွာေခါင္းကို လက္ကိုင္ပုဝါနဲ႔အုပ္ၿပီး ဆင္းသြားတယ္။ သူဆင္းရမယ့္ ဘူတာပဲလား၊ ႀကိဳတင္ဆင္းသြားတာလား မသိ။ သူ႔ခဗ်ာ အသားလြတ္ ခံလိုက္ရတာ။ ရွက္သြားဟန္ တူပါတယ္။ 

အဲဒီဘူတာမွာပဲ ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္းနဲ႔ ရဲႏွစ္ေယာက္တက္လာတယ္။ သိပ္ျမန္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဦးေဂါက္ကို ဘာမွ မလုပ္ဘူး၊ အကဲခတ္ေနတယ္။ ၿပီးမွာ ေရွ႕ဘူတာမွာဆင္းဖို႔ နားခ်တယ္။ သူတို႔ လိုရာလိုက္ပို႔ေပးမယ္၊ ဘယ္မွာေနလဲလို႔ ေမးတယ္။ ဟိုလူက ရဲကို ဝူးဝူးဝါးဝါးနဲ႔ ျပန္ေဟာက္တယ္။ မဆင္းဘူး၊ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္သြားမယ္လို႔ တုံ႔ျပန္တယ္။ ဒါနဲ႔ ရဲႏွစ္ေယာက္လဲ လက္ေလွ်ာ့ၿပီး တံခါးဝ တဖက္တခ်က္စီနား သြားရပ္ေနတယ္။ သူ႐ူးကိုလည္း တခ်က္တခ်က္ အကဲခတ္ၾကည့္ေနတယ္။ အမွန္ေတာ့ ရဲေတြဟာ ခရီးသည္ေတြ စိုးရိမ္စိတ္ေတြေပၚေနလို႔ လာေစာင့္ေရွာက္တဲ့ သေဘာလည္းပါတယ္။ သူတို႔ဝင္လာတာနဲ႔ ခရီးသည္ေတြလည္း ထိတ္ျပာမေနဘူး၊ အိေႁႏၵရရျဖစ္သြားတယ္။ 

မိနစ္အနည္းငယ္အတြင္း မက္ထ႐ိုဟာ ခရီးသည္အားလံုးဆင္းရမယ့္ဂိတ္ဆံုးကို ဆိုက္လာပါတယ္။ ရထားရပ္တာနဲ႔ ရဲနွစ္ေယာက္က ဦးေဂါက္ကို လိုက္ပို႔ေပးမယ္လို႔ သြားေျပာတယ္၊ ဟိုလူက အကပ္မခံဘဲ ျပန္ေဟာက္လႊတ္ေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ နွင္းဖဲြြဖဲြၾကား ဆက္ေလွ်ာက္သြားတယ္။ ရဲႏွစ္ေယာက္က ေနာက္ကေန မသိမသာအကဲခတ္ရင္း လိုက္သြားတယ္။ မ်က္စိေရွ႕ကေန လူလံုးေပ်ာက္ကြယ္သြားတဲ့အထိ ေငးေမာေစာင့္ၾကည့္ေနတာကို ေနာက္ဆံုးျမင္လိုက္ရတယ္။ 

အိမ္အျပန္လမ္းမွာ က်ေနာ့္အတြက္ ဆင္ျခင္စရာ၊ သတိျပဳစရာ၊ အတုယူစရာေတြ တသီႀကီးပါလာတယ္။ စိတ္ေပါ့သြပ္ေနသူတေယာက္အေပၚ နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး ခြင့္လႊတ္တတ္မႈ၊ သည္းခံၿပီး ဥပကၡာျပဳတတ္မႈ၊ ဘာတခုမွ လက္တုံ႔မျပန္တတ္တဲ့ စိတ္မေနာ၊ တရားဥပေဒကို နားလည္သိကၽြမ္းမႈ၊ ပတ္ဝန္းက်င္ကလူေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈ၊ လံုျခံဳေရးရဲေတြရဲ႕ ျပဳမူေဆာင္ရြက္မႈ၊ ကိုင္တြယ္ဆက္ဆံပံုေတြျမင္ၿပီး သူတို႔ရဲ႕ စိတ္ယဥ္ေက်းမႈ အဆင့္အတန္းကို ခန္႔မွန္းေနမိတယ္။ 

အင္း... ငါ့ကိုသာ ဦးေဂါက္ႀကီး လာထိုးရင္ ငါ ဘယ္လိုတံု႔ျပန္မွာလဲ၊ လက္သီးနဲ႔ဆို ေတာ္ေသးရဲ႕ ဓားနဲ႔ထိုးလိုက္ရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေမးခြန္းျပန္ေမးရင္ ေခါင္းအေတာ္႐ႈပ္သြားတယ္။ ဒီေလာကႀကီးမွာ ကိုယ္နဲ႔အနီးကပ္ဆံုး၊ အေျခခံအက်ဆံုးျဖစ္တဲ့ မိမိစိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ယဥ္ေက်းမႈကို မိမိျပန္မထိန္းမတ္၊ မျမႇင့္တင္ႏိုင္သေရြ႕ မိမိပတ္ဝန္းက်င္ ႐ုပ္ပိုင္းဘဝကို ဘယ္လိုျပဳျပင္တည္ေဆာက္ႏိုင္မွာလဲဆိုတဲ့ အေတြးေလးလည္းဝင္လာတယ္။

ေန႔စဥ္စီးေနက် မက္ထ႐ိုရထားဟာ က်ေနာ့္ကို ေလာကက်င့္ဝတ္ေတြ မသိမသာ သင္ၾကားေပးေနပါေတာ့တယ္။ ။ 

(ဒီအပတ္ထုတ္ တူေမာ႐ိုး ဂ်ာနယ္မွ)


ကိုညိဳ (ေအာ္စလို) 
၂၈ ဇြန္၊ ၂၀၁၄ 

 

No comments: