Monday, June 9, 2014

က်ေနာ္ ေထာင္ကလြတ္တဲ့ေန႔ (ထက္ရာဇာ)

အဲဒီေန႔ကေတာ့ ဘဝမွာ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့ႏိုင္မယ့္ေန႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ၁၉ ေမလ ၁၉၉၄ မနက္မွာပါ။ ေထာင္ဖြင့္သံ သံေခ်ာင္းေခါက္အၿပီးမွာေတာ့ ေထာင္မွဴး ေထာင္ပိုင္နဲ႔ ဝန္ထမ္းေတြက ပံုစံေခါင္းေတြငံု႔ထားလို႔ ေအာ္သံအဆံုး က်ေနာ့္တိုက္ခန္းေရွ႕ကို ေရာက္လာၾကပါတယ္။ “ထက္ရာဇာ ေထာင္က်နံပါတ္ ၈၃၃၂ /စီ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္လား” တဲ့။ က်ေနာ္ကလည္း “ဟုတ္ပါတယ္” ဆိုေတာ့ “မင္းအိပ္ယာလိပ္ သိမ္းပါ” တဲ့။ က်ေနာ္ ေၾကာင္သြားတယ္။ ေထာင္ပိုင္ကို ျပန္ေမးတယ္။ “က်ေနာ့္ကို လႊတ္တာလား၊ ေထာင္ေျပာင္းမွာလား” ဆိုေတာ့ “မင္း ဒီေန႔လြတ္ပါၿပီလို႔ ေထာင္ပိုင္က ေျပာတယ္။ က်ေနာ့္ကိုယ္က်ေနာ္ မယံုႏုိင္ေလာက္ေအာင္ပါပဲ။ ေထာင္ထဲမွာ အၾကာႀကီးေနခဲ့ရတဲ့လူ က်ေနာ္ လြတ္ၿပီ။ က်ေနာ္တကုိယ္လံုး ဆတ္ဆတ္တုန္ေနတယ္။ ဖမ္းတုန္းက က်ေနာ္ အဲဒီေလာက္ စိတ္မလႈပ္ရွားခဲ့ဖူးဘူး။ 

က်ေနာ္ကို တိုက္တံခါးဝဖြင့္တဲ့အခ်ိန္မွာပဲ လည္ကတံုးနဲ႔ ကခ်င္ပုဆုိးနဲ႔ လူတေယာက္ေရာက္လာတယ္။ “ညီေလး ေနေကာင္းပါတယ္ေနာ္၊ အကို မင္းကိုလာႀကိဳတာပါ၊ အကို ရဲသတင္းတပ္ဖြဲ႔ (SB) ကပါ” လို႔ေျပာၿပီး ႏႈတ္ဆက္တယ္။ က်ေနာ့္အေပ်ာ္ေတြအားလံုး ေပ်ာက္သြားခဲ့ၿပီ။ က်ေနာ္ ေရမခ်ဳိးခင္ ေထာင္ပုိင္႐ံုးကိုေခၚၿပီး က်ေနာ္ ေထာင္ထဲဝင္ခါစက က်ေနာ့္ နာရီေတြ၊ ပိုက္ဆံေတြျပန္ေပးၿပီးတဲ့အခါမွာေတာ့ ျပႆနာက စပါၿပီ။ အျပင္ေရာက္လို႔ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ရင္ လက္မွတ္ထိုးရမယ္ တဲ့။ က်ေနာ္ေျပာတယ္၊ မထိုးႏိုင္ဘူး။ က်ဳပ္ လြတ္ရက္ေစ့လို႔လြတ္တာ လာမလုပ္နဲ႔၊ မထိုးဘူး။ ေထာင္ထဲျပန္ထည့္ရင္ ျပန္ထည့္လို႔ေျပာတဲ့အခ်ိန္ က်ေနာ့္ကို တကယ္ပဲ က်ေနာ္ေနတဲ့ အခန္းထဲကို ျပန္ထည့္ခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ့္စိတ္ဓာတ္ေတြ သုညကုိ ေရာက္သြားခဲ့ေပါ့။ 


ခဏအၾကာမွာေတာ့ ေထာင္မွဴးဦးဘိုေရာက္လာခ့ဲၿပီး “ေဟး... ထက္ရာဇာ ေရခ်ဳိးကြာ မင္းလြတ္ၿပီ” လို႔ လာေျပာေပမယ့္ က်ေနာ္ သူ႔ကိုျပန္ေျပာခဲ့ပါတယ္။ “က်ေနာ္ မယံုဘူး ေထာင္မွဴး” ဆိုေတာ့ “ငါ့ကုိ ယံုပါကြာ” တဲ့။ ဒီလိုနဲ႔ က်ေနာ္တခါမွ ဝေအာင္မခ်ဳိးခဲ့တဲ့ေရ ၿပီးေတာ့ ပန္းကန္ျပားနဲ႔သာ ခ်ဳိးခဲ့ဖူးတဲ့ေရကို ဇလံုနဲ႔ အဝခ်ဳိးတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ တိုက္ထဲက တိုက္ပိတ္ထားတဲ့ ကိုဆန္နီ (၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသား)၊ ကိုေက်ာ္စြာမိုး (ဧရာဝတီမဂၢဇင္း အယ္ဒီတာခ်ဳပ္)၊ ကိုမိုးေအး (ဒီမိုကရက္တစ္ျမန္မာ့အသံ) တို႔က လွမ္းေအာ္ၾကတယ္။ ငါ့ညီေလး လြတ္ၿပီေဟ့ လြတ္ၿပီေဟ့ တဲ့။ ဒီေတာ့ အားလံုးကလည္း ဝုိင္းေအာ္ၾကတယ္၊ ထက္ရာဇာ လြတ္ၿပီေဟ့ ဆိုၿပီး။ 

အဲဒီေန႔က သီးသန္႔ေထာင္မွာ ပထမဆံုးလြတ္တဲ့ အက်ဥ္းသားက က်ေနာ္ပါ။ က်ေနာ္ အခန္းထဲျပန္ဝင္ အေမေပးထားတဲ့ လည္ကတံုးေလးနဲ႔ ေယာလံုခ်ည္ေလးကို ဝတ္လိုက္ေတာ့ ရင္ထဲတမ်ဳိးႀကီးပဲ။ ၅ ႏွစ္နီးပါး အေပၚအျဖဴ၊ ေအာက္အျဖဴ ဝတ္လာခဲ့ရၿပီး လူလုိသူလို ဝတ္လိုက္ရတာလည္းပါမေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔ ဂိုက္တခြဲသားနဲ႔ တို္က္ထဲကထြက္လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ က်န္ခဲ့တဲ့ ကိုယ့္အခန္းကိုျပန္ၾကည့္မိေတာ့ အဘ ေစာလွခ်စ္၊ ကိုေအာင္မိုး (မုိးေအး DVB)။ ဘယ္လိုမွ မဆည္ႏိုင္တဲ့ မ်က္ရည္ေတြလည္း ဘယ္လိုက်မွန္းမသိ က်လာတယ္။ က်ေနာ္ အဘ ေစာလွခ်စ္နဲ႔ ကိုေအာင္မိုးကို ထိုင္ရွိခိုးေတာ့ ကိုေအာင္မိုးက ျမန္မာလို ဆုေတာင္းၿပီး အဘဦးေစာလွခ်စ္က က်ေနာ့္ကို ခရစ္ယာန္လို ဆုေတာင္းတယ္။ က်ေနာ္ ဘယ္ဘာသာမွ မကိုးကြယ္တာသိေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕ခ်စ္ျခင္းေတြေပါ့။ 

ေနာက္တခန္းေရွ႕ေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ျပည္ၿမိဳ႕က ဗကပ လို႔ အစြပ္စြဲခံရတဲ့ ကိုဝင္းေဆြက သံတိုင္ၾကားကေန ေခါင္းကို ပုတ္တယ္။ ညီေရ ေနာက္တခါ လြတ္လပ္ေသာဘဝမွာဆံုမယ္တဲ့။ အတူတူပဲ ကိုမင္းေဝ (သူက ရမည္းသင္း) က ဗကပ လို႔စြပ္စြဲခံရၿပီး ေထာင္ ေသဒဏ္က်သူပါ။ သူက သူ႔အိမ္က သူ႔အေမ အမွတ္တရ သူ႔အတြက္ထည့္ေပးလိုက္တဲ့ မာဖာလာ မီးခိုးေရာင္ေလးကို သံတုိင္ၾကားကေန ညီေရ အကို႔အေမ အမွတ္တရ အကို႔ကိုေပးထားတာ ကိုယ္က ေသဒဏ္က်ေတာ့ ကိုယ္ မပတ္ေတာ့ဘူး ညီေလးလြတ္ၿပီ ယူသြားတဲ့။ က်ေနာ္ ေထာင္ကလြတ္တယ္ဆိုေပမယ့္ က်ေနာ္ မ်က္ရည္ေတြ က်ေနတယ္။ က်ေနာ္ ငိုေနတယ္။ ၅ ႏွစ္နီးပါး ေန႔ေရာညပါ ျမင္ေနရတဲ့သူေတြနဲ႔ က်ေနာ္ ခြဲသြားရေတာ့မယ္။ က်ေနာ္လြတ္ၿပီ၊ သူတို႔ ဒီဒုကၡကို ဆက္ခံၾကရဦးမယ္ က်ေနာ္ သိေနတယ္။ 

ဒီလိုနဲ႔ ကိုမင္းေဝေပးတဲ့ မာဖလာေလးကို လည္ပင္းမွာပတ္ပီး ေနာက္အခန္းေရွ႕ကို ေရာက္တယ္ဆိုရင္ပဲ က်ေနာ္ ထိုင္ခ်လိုက္ၿပီး ဒူးေထာက္ၿပီး ကန္ေတာ့ခဲ့ပါတယ္။ သူကေတာ့ က်ေနာ့္ရဲ႕ေထာင္ထဲမွာ အေဖထက္ေတာင္၊ ေက်ာင္းတုန္းက ဆရာ ဆရာမေတြထက္ေတာင္ အဂၤလိပ္စာကို သင္ေပးခဲ့တဲ့ အဘ ဦးသာဘန္း (NLD) လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ပါပဲ။ က်ေနာ္ မ်က္ရည္ေတြလည္း က်ေနတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့တဲ့ေန႔လည္း ျဖစ္တယ္။ 

ဒီလိုနဲ႔ ေနာက္ထပ္ တိုက္ခန္းတခန္းေရွ႕ကိုအေရာက္မွာေတာ့ အျမဲတမ္းျပံဳးေနတတ္တဲ့ အန္ကယ္လ္ ဦးအာပီေသာင္း (ကယားျပည္နယ္၊ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ NLD )ပါ။ က်ေနာ္ ငိုရင္းနဲ႔ပဲ သူ႔ကို ထိုင္ကန္ေတာ့ၿပီး “အန္ကယ္လ္ က်ေနာ္ သြားပါၿပီ၊ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ဂ႐ုစိုက္ပါ အန္ကယ္” လို႔ေျပာတဲ့အခါ “ငါ့သားေရ မင္းတို႔လိုလူေတြ အျပင္ ျမန္ျမန္ေရာက္တာ အန္ကယ္ ဝမ္းသာတယ္ကြ၊ အန္ကယ္တို႔က အသက္ႀကီးၿပီ။ ဘယ္ေတာ့မွ တိုင္းျပည္အတြက္ မလစ္ဟင္းေစနဲ႔ကြ” လို႔ေျပာတဲ့အခါ က်ေနာ္ ထပ္ၿပီးကန္ေတာ့မိပါတယ္။ 

ေနာက္ဆံုး က်ေနာ္ ကန္ေတာ့ျဖစ္တာက က်ေနာ္တုိ႔တုိက္မွာ အသက္အႀကီးဆံုးလည္းျဖစ္၊ ဘယ္သူနဲ႔မွလည္း အဆင္မေျပတဲ့ အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ NLD လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ေက်ာ္ဆန္းျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ သူ႔ကို ကန္ေတာ့တဲ့အခ်ိန္မွာ အန္ကယ္လ္ဦးေက်ာ္ဆန္းက က်ေနာ့္ကို ဆုေတြ အရွည္ႀကီး ဆုေတာင္းေပးပါတယ္။ 

ေနာက္ေတာ့ ၁ တိုက္ေရွ႕ျခမ္းမွာရွိတဲ့ ခု ဇာတ္ညႊန္း ကဗ်ာဆရာျမတ္လႈိင္း အပါအဝင္ ေထာင္ထဲမွာ က်န္ေနရစ္မယ့္ က်ေနာ့္ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ၁ တိုက္ဝင္းထဲက ထြက္လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ၂ တိုက္မွာရွိေနၾကတဲ့ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသားေတြျဖစ္ၾကတဲ့ ကိုလႈိင္မိုးသန္း(USA)၊ ကိုေဆြကို(USA)၊ လူ႔ေဘာင္သစ္က ကိုေဇယ်(ကုလားမႀကီး)၊ ကိုအံ့ဘြယ္ေက်ာ္၊ ကိုဗထူးေမာင္ အပါအဝင္ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြအားလံုး တိုက္ခန္းေတြထဲကေန “ညီေလးေရ ဘယ္ေတာ့မွျပန္မလာခဲ့နဲ႔ စစ္အာဏာရွင္ကို ဆက္တိုက္ပါကြာ” စသျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေအာ္ၿပီး ႏႈတ္ဆက္ၾကပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း သူတုိ႔အားလံုးကို လက္ျပႏႈတ္ဆက္ခဲ့ၿပီး အက်ဥ္းဦးစီးဝန္ထမ္းေတြ ေခၚေဆာင္ရာေနာက္ကို လိုက္ခဲ့ပါတယ္။

ေထာင္ဘူးဝေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ က်ေနာ္ ႏွစ္ရွည္လမ်ားေနထိုင္ခဲ့တဲ့ သီးသန္႔ေထာင္ႀကီးကို ေနာက္ဆံုး ႏႈတ္ဆက္တဲ့အၾကည့္နဲ႔ လွည့္ၾကည့္ျဖစ္ပါတယ္။ သီးသန္႔ေထာင္ႀကီးက ဘာမွ မေျပာင္းလဲသြားပါဘူး။ က်ေနာ္ ေထာင္ထဲကို စဝင္လာကတည္းကလည္း ဒီပံုစံ၊ ခု က်ေနာ္ ၅ ႏွစ္နီးပါးေနခဲ့ၿပီး ေထာင္ကျပန္လြတ္ေတာ့လည္း ဒီပံုစံပါပဲ။ ေျပာင္းလဲသြားတာကေတာ့ က်ေနာ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေထာင္ထဲဝင္လာခါစမွာ အသက္ ၁၆ ႏွစ္မျပည့္ေသးတဲ့ ကေလးေလးတေယာက္ဟာ ေထာင္ကလြတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ အသက္ ၂၁ ႏွစ္ ျပည့္ေတာ့မယ့္ လူငယ္တေယာက္ျဖစ္ေနခဲ့ၿပီျဖစ္သလို ေထာင္ထဲဝင္လာစက ရင္ထဲမွာ ဘာအနာတရမွမရွိတဲ့ အျဖဴနဲ႔ အစိမ္းဝတ္ အေျခခံ ေက်ာင္းသားေလးတေယာက္ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ေထာင္ကလြတ္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ရင္ထဲမွာ ဒဏ္ရာအနာတရအျပည့္နဲ႔ အနာဂတ္ကို ရဲရဲဝံ့ဝံ့ရင္ဆိုင္ေတာ့မယ့္ လူငယ္တေယာက္ျဖစ္ေနခဲ့ပါၿပီ။ 

ဒီလိုနဲ႔ ဘူးတံခါးႀကီးထဲကိုဝင္ၿပီး သီးသန္႔ေထာင္မွဴးႀကီးရဲ႕႐ံုးခန္းမွာ သီးသန္႔ေထာင္မွဴးႀကီးက ဆံုးမၾသဝါဒေပးပါတယ္။ သူေျပာတဲ့ ဆံုးမၾသဝါဒဆိုတာကေတာ့ “ငါတို႔က မင္းတို႔ကို ထိမ္းသိမ္းထား႐ံုပဲ ထိမ္းသိန္းထားတာပါ။ ငါတို႔ရဲ႕တာဝန္က ခိုင္းရင္လုပ္ရမွာပဲ ဒီေတာ့ ငါတို႔ဟာ မင္းရဲ႕ရန္သူလည္း မဟုတ္ပါဘူး” တဲ့၊ က်ေနာ္ ျပန္ေမးမိခဲ့ပါတယ္။ “ထိန္းသိမ္း႐ံုပဲ ထိမ္းသိမ္းတယ္ဆိုရင္ ေထာင္ထဲမွာ က်ေနာ္တို႔ကို အၿငိဳးတႀကီး ႐ိုက္ႏွက္တဲ့ကိစၥကေရာ ေထာင္မွဴးႀကီး ဘာေျပာမလဲ” ဆိုေတာ့ “ဒါကေတာ့ ေထာင္စည္းကမ္းကို မလိုက္နာရင္ေတာ့ ေထာင္တြင္း အေရးယူမႈဆိုတာကေတာ့ ရွိမွာပါပဲ” တဲ့။ က်ေနာ္ သူ႔ကို ဘာမွျပန္မေျပာဘဲ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ မဲ့ျပံဳးတခ်က္ ျပံဳးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ 

ခဏအၾကာမွာေတာ့ သံတုိင္ေတြ တပ္ဆင္ထားတဲ့ အခ်ဳပ္ကားအျပာႀကီး ေရာက္လာခဲ့ၿပီး အခ်ဳပ္ကားေပၚကို တက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအခ်ဳပ္ကား ေမာင္းႏွင္ေနတဲ့ေနရာကေတာ့ နာမည္ဆိုးနဲ႔ေက်ာ္ၾကားလွတဲ့ ဗဟိုအက်ဥ္းေထာင္ အင္းစိန္ရဲ႕ ေထာင္က်႐ံုးခန္းရွိရာကိုပါ။ က်ေနာ္လည္း စိတ္ထဲကေန စဥ္းစားမိပါတယ္။ ေအာ္ ငါ့တို႔ဘဝေတြလည္း ေတာ္ေတာ္ဆုိးပါလား၊ ေထာင္က လြတ္တာေတာင္ ဒီတိုင္းမလႊတ္ဘဲ ဒီအခ်ဳပ္ကားကို စီးေနရတယ္လို႔။ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္တို႔ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကို ေထာင္ကလႊတ္ေပးရင္ အင္းစိန္ေထာင္ဘူးဝကေန လႊတ္ေပးလုိက္တာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ မမတ လုိ႔ေခၚတဲ့ မႈခင္းမွတ္ပံုတင္ဌာနကေနမွတဆင့္ သက္ဆိုင္ရာ နယ္ေျမေထာက္လွမ္းေရးတပ္ကို ျပန္လႊဲေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒီလိုနဲ႔ ဗဟိုအက်ဥ္းေထာင္အင္းစိန္ရဲ႕ ေထာင္က်႐ံုးကို ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ေထာင္က်႐ံုးက ေထာင္ထြက္လက္မွတ္တေစာင္ ထုတ္ေပးခဲ့ၿပီး ေထာင္ထြက္လက္မွတ္ေပၚမွာေတာ့ က်ေနာ့္နာမည္နဲ႔အတူ အေရးေပၚစီမံခ်က္ ဥပေဒပုဒ္မ ၅/ည ေလွ်ာ့ရက္ျဖင့္ ရဲမွတဆင့္လႊတ္လို႔ ေရးထားပါတယ္။ ေန႔လည္ ၁၁ နာရီေလာက္မွာမွ ဘားလမ္းက စုေပါင္းတရား႐ံုးကို ႐ံုးထုတ္တဲ့ အခ်ဳပ္သားေတြနဲ႔အတူ ဘားလမ္း စတီးဝပ္အခ်ဳပ္ထဲကို ထည့္လိုက္ပါတယ္။ 

က်ေနာ္ ေထာက္လွမ္းေရးက စစ္ေၾကာေရးအခ်ဳပ္ခန္းေရာ၊ အင္းစိန္ေထာင္ရဲ႕ တိုက္အေဆာင္မ်ားမ်ားေရာ၊ စစ္ခံု႐ံုးမတက္ခင္က အခ်ဳပ္ခန္းေရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေနခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေရာက္ဖူးသမွ် အခ်ဳပ္ေတြထဲမွာ ဘားလမ္းက စတီးဝပ္အခ်ဳပ္ေလာက္ စုတ္ျပတ္ နံေစာ္ ညစ္ပတ္ေနတဲ့ အခ်ဳပ္ခန္းမ်ဳိး မေတြ႔ခဲ့ဖူးပါဘူး။ အခ်ဳပ္ခန္းထဲဝင္လိုက္တာနဲ႔ ၾကမ္းျပင္မွာ ေရလား၊ ေသးလား မသိတဲ့အရာေတြ တစြတ္စြတ္နဲ႔ ေခ်းနံ႔ ေသးနံ႔ ေခၽြးန႔ံနဲ႔ ဘာအနံ႔လို႔ေျပာရမွန္းကို မသိေတာ့တဲ့ အနံံ႔အသက္ေတြေၾကာင့္ လူက မူးေနာက္ေနာက္ျဖစ္ေန႐ံုမက အေပါ့သြားတဲ့ေနရာမွာ သြားအန္ျဖစ္ရပါေသးတယ္။ 

ခဏအၾကာမွာေတာ့ အရပ္ဝတ္နဲ႔ လူ ၂ ေယာက္ ေရာက္လာၿပီး က်ေနာ့္နာမည္ကို ေခၚပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အခ်ဳပ္ခန္းတံခါးဖြင့္ၿပီး က်ေနာ့္ကို လက္ထိပ္ခတ္လိုက္ပါတယ္။ တေယာက္က က်ေနာ္တို႔ မႈခင္းမွတ္ပံုတင္ဌာနက ရဲအရာရွိေတြပါ တဲ့။ က်ေနာ္လည္း “ေဟ့လူ ဒီေန႔ က်ေနာ့္ကို ေထာင္ကလႊတ္လိုက္တာေလ၊ ဘာလို႔လက္ထိပ္ခတ္တာလဲ ျပန္ျဖဳတ္ေပးပါ” ဆိုေတာ့ “ဒါ က်ေနာ္တုိ႔ လုပ္႐ိုးလုပ္စဥ္ပါ” တဲ့။ က်ေနာ္လည္း စိတ္က ေတာ္ေတာ္တိုေနၿပီ။ ေထာင္ကလြတ္တဲ့ လူတေယာက္ကို ၿမိဳ႕လည္ေခါင္က ဘားလမ္းထဲမွာ လက္ထိပ္တန္းလန္းနဲ႔ လမ္းေလွ်ာက္ခုိင္းတယ္တဲ့ဗ်ာ။ ေတာ္ေတာ္ အေၾကာက္ႀကီးတဲ့ စစ္အစိုးပဲလို႔ ေခါင္းထဲမွာလည္း ေတြးမိပါတယ္။ 

ဒါနဲ႔ မႈခင္းမွတ္ပံုတင္ဌာနကိုေရာက္ၿပီး က်ေနာ့္ကို ကိုယ္ေရးရာဇဝင္ေတြ ျပန္ယူ၊ လက္ေဗြႏွိပ္၊ ဓာတ္ပံု ေရွ႕တပံု ေဘးတပံု႐ုိက္ အားလံုးၿပီးသြားေတာ့ “က်ေနာ္ သြားလို႔ရၿပီလား”ဆိုေတာ့ ေနာက္ထပ္ မ်က္ႏွာစိမ္းတေယာက္ေရာက္လာၿပီး “က်ေနာ္ ရဲတပ္ဖြ႔ဲ ေထာက္လွမ္းေရး ႏိုင္ငံေရးဌာနစုကပါ က်ေနာ္နဲ႔လိုက္ခဲ့ပါဦး” တဲ့။ ထလရ(ႏိုင္)လို႔ေခၚတဲ့ ေထာက္လွမ္းေရးႏိုင္ငံေရး ဌာနစုကိုေရာက္ၿပီးေတာ့လည္း ခုနကအတုိင္းပဲ ကိုယ္ေရးရာဇဝင္ယူ၊ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၿပီး က်ေနာ့္ကို ထိုင္ခိုင္းထားပါတယ္။ “က်ေနာ္က သြားလို႔ရၿပီလား” လို႔ ေမးတဲ့အခါ “က်ေနာ္တို႔လူေတြ ခင္ဗ်ားအေမကို သြားေခၚေနပါတယ္ ခဏေစာင့္ပါ” တဲ့။ 

ခဏအၾကာမွာေတာ့ သားလို႔ ေခၚသံၾကားရၿပီး က်ေနာ့္အေမဝင္လာၿပီး က်ေနာ့္ကိုဖက္ထားၿပီး ငိုပါေတာ့တယ္။ က်ေနာ္လည္း စိတ္ထဲတမ်ဳိးႀကီးပဲ။ ဖမ္းတဲ့ေန႔တုန္းကလည္း အေမ မငိုခဲ့ဘူး၊ ေထာင္က်ေတာ့လည္း အေမမငိုခဲ့ဘူး၊ ငါးႏွစ္နီးပါး ေထာင္ထဲမွာ ေထာင္အဝတ္အစား အျဖဴဝမ္းဆက္နဲ႔ေတြ႔တာလည္း အေမ မငိုခဲ့ဘူး။ ဘာေၾကာင့္ အေမငိုတာလဲ၊ က်ေနာ္ စဥ္းစားမရဘူး။ က်ေနာ္အေမ့ကို တုိးတိုး ကပ္ေျပာလိုက္တယ္။ “အေမ ဒီေကာင္ေတြေရွ႕မွာ မ်က္ရည္မက်ပါနဲ႔” လို႔။ ဟုတ္တယ္ေလ၊ သူတို႔ပံုစံကို သိေနၿပီပဲ။ ၿပီးမွ သူရဲေကာင္းႀကီးေတြလိုလို၊ ကယ္တင္ရွင္ႀကီးေတြလိုလို ေျပာလာမယ့္စကားေတြကို က်ေနာ္ ႀကိဳတင္သိၿပီးသားပဲ။ 

ခဏအၾကာမွာေတာ့ ရဲအရာရွိတေယာက္နဲ႔ ရဲ ၂ ေယာက္ ေရာက္လာၿပီး “က်ေနာ္တို႔ ဗဟန္းရဲစခန္းကပါ၊ ခင္ဗ်ားကို တရားစြဲခဲ့တာက ဗဟန္းရဲစခန္းျဖစ္တဲ့အတြက္ ဗဟန္းရဲစခန္းကို ခဏေခၚလာဖို႔ ၿမိဳ႕နယ္မွဴးက ညႊန္ၾကားလို႔ပါ” တဲ့။ ဘာမွမေျပာႏိုင္တဲ့အေျခအေနမွာ ဗဟန္းရဲစခန္းကို လိုက္ခဲ့တယ္။ အေမလည္း ပါတယ္။ ညေန ၅ နာရီေလာက္ျဖစ္ေနၿပီ။ ဗဟန္းရဲစခန္းေရာက္ၿပီး ၿမိဳ႕နယ္မွဴးဆိုတဲ့ ရဲသံုးပြင့္နဲ႔ အရာရွိတေယာာက္နဲ႔ေတြ႔ၿပီး “က်ေနာ္တုိ႔ အိမ္ျပန္လို႔ရၿပီလား” ဆိုေတာ့ “မရေသးပါဘူး၊ ခင္ဗ်ားေနအိမ္က ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္ထဲမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒဂံုရဲစခန္းက လာေခၚပါလိမ့္ဦးမယ္” တဲ့။ 

က်ေနာ္လည္း စိတ္က အရမ္းတိုသြားၿပီး “ခင္ဗ်ားတို႔ ဒါ သက္သက္ညစ္တာပဲဗ်၊ ေထာင္ကလြတ္လာတဲ့ ဒီေန႔မွလြတ္လာတဲ့ လူတေယာက္ကို စိတ္ဓာတ္စစ္ဆင္ေရးလုပ္တာပဲ” ဆိုေတာ့ အဲဒီရဲအရာရွိက “ခင္ဗ်ားက သာမန္ ခိုးဆိုးလုယက္မႈဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ဒီလုိမလုပ္ပါဘူး၊ ခင္ဗ်ားက ႏိုင္ငံေရးပုဒ္မနဲ႔ ေထာင္က်ခဲ့တဲ့အတြက္ ဒီလိုေဆာင္ရြက္ရတာပါ” တဲ့။ က်ေနာ္လည္း ဒီေတာ့ “ခင္ဗ်ားတို႔အစိုးရကေျပာေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား မရွိဘူး၊ ႏိုင္ငံေရးပုဒ္မမရွိဘူးဆို ခုက်ေတာ့ ရွိသြားျပန္ၿပီလား” ဆိုေတာ့ ဒီအရာရွိက သူစကားမွားသြားတာ သိသြားပံုရပါတယ္။ “ေအးဗ်ာ က်ေနာ္လည္း လုပ္စရာရွိေသးတယ္ ဒဂံုရဲစခန္းက လာေခၚပါလိမ့္မယ္” လို႔ေျပာၿပီး ထြက္သြားပါတယ္။ 

ခဏအၾကာမွာေတာ့ ဒဂံုရဲစခန္းက ကားလာေခၚၿပီး ဒဂံုရဲစခန္းမွာ ကိုယ္ေရးရာဇဝင္နဲ႔ ဓာတ္ပံုေတြ ျပန္႐ိုက္ျပန္ပါတယ္။ အားလံုးၿပီးသြားတဲ့အခါမွာေတာ့ အရပ္ဝတ္နဲ႔ လူ ၂ ေယာက္ေရာက္လာခဲ့ၿပီး “က်ေနာ္တို႔ တပ္မေတာ္ ေထာက္လွမ္းေရး ၇ ကပါ၊ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ခဏလိုက္ခဲ့ပါဦး။ ၿပီးရင္ က်ေနာ္တို႔အိမ္ျပန္ပို႔ေပးမွာပါ” တဲ့။ က်ေနာ္ စိတ္လည္းမတိုေတာ့ဘူး၊ ဘာမွလည္း ျပန္ေျပာခ်င္စိတ္မရွိေတာ့တာ အမွန္ပဲ။ ဒါနဲ႔ ေထာက္လွမ္းေရး ၇ ဝင္းထဲကို ဝင္လိုက္ေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၅ ႏွစ္ေလာက္က ငါ ဒီေနရာမွာ ေသလုေမ်ာပါးခံခဲ့ရတာပါလားဆိုတဲ့ အေတြးကလည္း ေခါင္းထဲေရာက္ျပန္ပါတယ္။ စစ္ေၾကာေရးတုန္းက အျမဲတမ္းရခဲ့တဲ့ ညေမႊးပန္းနံ႕စူးစူးကိုလည္း ျပန္လည္႐ႈ႐ိႈက္မိပါတယ္။ 

ခဏအၾကာမွာေတာ့ ဗိုလ္မွဴးအဆင့္ရွိတဲ့ စစ္ယူနီေဖာင္းဝတ္တေယာက္ေရာက္လာၿပီး “က်ေနာ္ ဗိုလ္မွဴးလွသက္ေမာင္ပါ၊ တပ္မေတာ္ ေထာက္လွမ္းေရး ၇ တပ္မွဴးပါ” လို႔ မိတ္ဆက္အၿပီး တပ္မေတာ္က ခုဆိုရင္ တိုင္းျပည္ကို ဘယ္လို သာယာေအာင္ လုပ္ထားၿပီးေၾကာင္း၊ အလုပ္အကိုင္ေတြလည္း အရမ္းေပါမ်ားလာေၾကာင္း၊ စီးပြားေရးတံခါးႀကီး ဖြင့္လိုက္တဲ့အတြက္ ျပည္သူလူထုေတြ ဘယ္လို ေျပလည္ေခ်ာင္လည္ေနသလဲဆိုတာ ခင္ဗ်ားက ေထာင္ထဲက ခုမွ လြတ္တဲ့လူဆိုေတာ့ ယံုမယ္ေတာင္မထင္ေၾကာင္းနဲ႔ စစ္အစိုးရေကာင္းေၾကာင္း မိန္႔ခြန္းေႁခြပါေတာ့တယ္။ သူ စကားေျပာၿပီးသြားတဲ့အခါ နာရီၾကည့္လိုက္ေတာ့ ည ၈ နာရီခြဲေနပါၿပီ။ က်ေနာ္ မနက္ကတည္းက ခုခ်ိန္ထဲ ေရပဲ ေသာက္ရပါေသးတယ္။ ဗုိက္ကလည္း ေတာ္ေတာ္ဆာေနပါၿပီ။ 

ေထာက္လွမ္းေရးကကားနဲ႔ က်ေနာ္တို႔သားအမိကို အိမ္ကိုျပန္ပို႔ေပးၿပီး ေရမိုးခ်ဳိးၿပီး အေမက သားေရ ညစာျပင္ထားတယ္လို႔ဆိုတာနဲ႔ ထမင္းဝိုင္းကိုလာခဲ့ပါတယ္။ ထမင္းဝိုင္းမွာေတာ့ ေထာင္ကလြတ္လာတဲ့ သားတေယာက္အတြက္ အေမ့ရဲ႕ညစာက အလွ်ံပယ္ပါပဲ။ က်ေနာ္ ထမင္းဝုိင္းကိုၾကည့္ၿပီး ေတြသြားပါတယ္။ ငါးႏွစ္နီးပါး အတူတူ ေန႔ေရာညပါေနထိုင္ခဲ့ၿပီး ထမင္းအတူတူစားခဲ့ရတဲ့ ေထာင္ထြင္းပံုရိပ္ေတြက က်ေနာ္ ႐ုပ္ရွင္ျပန္ၾကည့္ေနရသလို ျမင္ေယာင္ေနပါတယ္။ 

ငါးပိေၾကာ္ တစြန္းစာပဲက်န္ေတာ့ရင္ အဲဒီတဇြန္းကို ၃ ေယာက္ ခြဲစားေပမယ့္ က်ေနာ္က အငယ္ဆံုးမို႔လို႔ က်ေနာ့္ကို အျမဲ ပိုပိုသာသာ ထည့္ေပးတာေတြ။ ဒါေတြအားလံုးကေတာ့ က်ေနာ့္ဘဝမွာ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ႏိုင္ေတာ့တဲ့ ဘဝရဲ႕ ပံုရိပ္ကားခ်ပ္ေတြပါပဲ။ အေမခူးေပးတဲ့ထမင္းကို အေမစိတ္မေကာင္းျဖစ္မွာစိုးလို႔ စားျပေနရေပမယ့္ က်ေနာ့္ရဲ႕စိတ္ေတြကေတာ့ ၈ ေပပတ္လည္ အခန္းက်ဥ္း ဝပ္တ္ ၄၀ အား မီးလံုးေရာင္ေလးေအာက္က မဲျပာျပာအေရာင္ တာလေဘာလို႔ေခၚတဲ့ အရည္တခြက္ရယ္၊ အလြန္တရာမွ ငန္တူးနံေစာ္လွတဲ့ ငါးပိ လက္တတို႔စာရယ္ကိုပါ။ ။ 

ေလးစားစြာျဖင့္ 
ထက္ရာဇာ 

No comments: