Tuesday, June 3, 2014

မတူကြဲျပားတဲ့ စစ္တပ္အာဏာသိမ္း အုပ္ခ်ဳပ္မႈ

ဒီတပတ္ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီေရးရာ ေဆြးေႏြးခန္းအစီအစဥ္မွာ လတ္တေလာ ထုိင္းႏိုင္ငံမွာ ျဖစ္ပြားေနတဲ့ စစ္တပ္ရဲ႕ အာဏာသိမ္းမႈ အေျခအေနဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အေျခအေနေတြထက္ေတာ့ ထပ္တူထပ္မွ်မတူဘဲ၊ ကြဲလြဲမႈေတြ ရွိေနႏိုင္ပါတယ္လို႔ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာအေျခစိုက္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ေဆာင္းပါးေတြ ေရးသားေနသူ ဦးေဇာ္မင္းက ဗီြအိုေအကို ေျပာဆိုပါတယ္။ 

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ထိုင္းစစ္တပ္ အာဏာသိမ္းမႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ထိုင္းျပည္သူေတြၾကားမွာ ဘယ္လိုသေဘာထားေတြ ရွိေနသလဲဆိုတဲ့ ပထမဦးဆံုးေမးခြန္းကို အခုလို ေျဖဆုိပါတယ္။ 

ဦးေဇာ္မင္း ။ ။ က်ေနာ့္ တေယာက္ထဲအတြက္ေတာ့ ေျပာရခက္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ထုိင္းမွာက အနည္းဆံုး အုပ္စု ၄ မ်ဳိးေလာက္ရွိတယ္။ အုပ္စု ၄ မ်ဳိးမွာ ပထမတမ်ဳိးကေတာ့ ဒီမုိကေရစီကို တည္ေဆာက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းတယ္ဆိုတာ ဘယ္နည္းနဲ႔သိမ္းသိမ္း သိမ္းတာကို လက္မခံဘူးဆိုတဲ့ အုပ္စုေတြရွိတယ္။ တဆက္တည္းမွာပဲ အရပ္သားႏုိင္ငံေရးသမားေတြ မညီညႊတ္လို႔ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းတာပဲလုိ႔ ခံယူထားတဲ့လူေတြလည္း ရွိတယ္။ အဲဒီလို အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတဲ့အခါက်ေတာ့ ဗမာျပည္နဲ႔ အဲဒီအခ်က္က မတူဘူးေပါ့။ 


ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ လက္ရွိ အေနအထားအရဆုိရင္ က်ေနာ္တို႔ အျပင္ဘက္က ၾကားရသေလာက္ကေတာ့ ထုိင္းမွာက ေတာေန လူတန္းစား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ အေျခအေနက အခု စစ္တပ္က ဝင္ထိန္းမွျဖစ္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ အေစာႀကီးကတည္းက ေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့လူေတြလည္း ရွိေနၾကတာကို။ ဒီလုိလုပ္လိုက္မွ စိတ္ေအးသြားမယ္ဆိုၿပီး ေျပာတဲ့လူေတြလည္း ရွိတယ္။ ဆိုေတာ့ အဲဒါက ဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲ။ အမ်ားစုလုိ႔ ခင္ဗ်ား ထင္သလား။ 

ဦးေဇာ္မင္း ။ ။ ဒီလုိရွိတယ္။ တပိုင္းကေတာ့ ဒီႏုိင္ငံမွာ ျဖစ္သင့္တဲ့အေျခအေနက ေတာေန လူတန္းစားက အမ်ားစု ျဖစ္ေသးတယ္ဆိုတာေတာ့ မွန္တယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ ၿမိဳ႕ေပၚမွာ ၿမိဳ႕ျပယဥ္ေက်းမႈအရ၊ ၿမိဳ႕ျပမွာ ႀကီးထြားတဲ့လူေတြကလည္း သူတုိ႔ရဲ႕ေတြးေခၚမႈက တပိုင္းျဖစ္တယ္။ ျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေတာေန လူတန္းစားေတြက ျမင္တယ္ဆိုတာက သူတုိ႔ျမင္တဲ့အပိုင္းက တမ်ဳိးျဖစ္ရင္ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အရပ္သား ႏုိင္ငံေရးသမားေတြကို အားမရလို႔ျဖစ္တဲ့ ျပႆနာ။ ၿမိဳ႕ေပၚလူတန္းစားေတြ၊ ပညာတတ္ေတြအေနနဲ႔ အျမင္ကတမ်ဳိးျဖစ္တယ္။ အဲဒီအျမင္ႏွစ္ခုက သြားၿပီးေတာ့ မဆံုႏိုင္တဲ့အခါက်ေတာ့ ၿမိဳ႕ေပၚနဲ႔ ေတာနဲ႔က အျမဲတမ္း အေတြးအေခၚအရ ကြဲျပားေနတယ္။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ ေျပာရတာ ေတာ္ေတာ္ခက္တယ္။ ဒီမုိကေရစီကို ဘယ္လို ျဖတ္သန္းမလဲဆိုတာက လူဦးေရနဲ႔ေျပာဖို႔က နည္းနည္းခက္တယ္လို႔ က်ေနာ္ ထင္တယ္။ 

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ႏွစ္ဖက္စလံုးက မေလွ်ာ့တမ္း တင္းမာမႈေတြျဖစ္ေနတဲ့အခါက်ေတာ့ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့အဆံုး စစ္တပ္က ဝင္ထိန္းေပးရတယ္ဆိုတဲ့သေဘာေပါ့။ အဓိကေတာ့ ဗမာျပည္နဲ႔ မတူႏိုင္တဲ့အေၾကာင္းက ထုိင္းမွာျဖစ္တဲ့ စစ္တပ္အာဏာသိမ္းမႈဟာ အေျခခံဥပေဒတရပ္ကို ကာကြယ္ဖို႔ဆုိၿပီးေတာ့ ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ဆုိၿပီး အာဏာသိမ္းတာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ အခုလက္ရွိျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနအတြင္းမွာ အေျခခံဥပေဒတခုကိုျပန္ၿပီးေတာ့ ေရးဆြဲၿပီးေတာ့ ျပႆနာေတြကို ျပန္ေျဖရွင္းေပးဖို႔ဆိုတဲ့ ယာယီသေဘာမ်ဳိးနဲ႔ ထိန္းေပးတယ္လို႔လည္း လူေတြက ယူဆၾကတယ္။ 

ဦးေဇာ္မင္း ။ ။ အဲဒါကလည္း မွားတယ္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ အဲဒါလည္း မွန္ျပန္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ေနာက္တခ်က္က ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းခဲ့တဲ့ကာလေတြကို ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါ အခုေနာက္ပိုင္းကာလမွာ စစ္တပ္က အၾကာႀကီးမွ မေနတာ။ တႏွစ္၊ တႏွစ္ခြဲေလာက္ၾကာရင္ ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ၿပီး သူတုိ႔ဘားတုိက္ ျပန္သြားၾကတာ။ က်ေနာ္တုိ႔ ဗမာျပည္မွာလုိ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းၿပီး အႏွစ္ ၅၀ ေလာက္ေနေနတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူးေပါ့။ အဲဒီေတာ့ လူေတြကလည္း စစ္တပ္အာဏာသိမ္းတဲ့အေပၚမွာ စိုးရိမ္ေသာက မရွိၾကဘူး။ ဒါလည္း ဟုတ္ပါတယ္။ 

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ထိုင္းႏိုင္ငံအေၾကာင္းကေန ဗမာျပည္ဘက္ကို ျပန္ၿပီးေတာ့ဆက္ႏႊယ္မယ္ဆုိရင္ ဗမာျပည္မွာ အာဏာသိမ္းတယ္ဆိုတဲ့ ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ ၁၉၅၈ ရွိတယ္၊ ၁၉၆၂ ရွိတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီအေနနဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္း အာဏာသိမ္းတုန္းက အရပ္သားအဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ တုိင္းရင္းသား အဖြဲ႔အစည္းေတြၾကားထဲမွာ မေျပလည္ႏုိင္လို႔၊ ျငင္းခုန္မႈေတြရွိေနလို႔ ဒါေၾကာင့္ တပ္က အာဏာသိမ္းလိုက္တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ ရွိခဲ့တယ္။ ရွိခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔ အဲဒီအခ်ိိန္တုန္းကဆိုရင္လည္း တကယ္တမ္းေျပာၾကရမယ္ဆိုရင္လည္း လူထုၾကားထဲမွာ ဒီလို အာဏာသိမ္းမႈကို ေထာက္ခံတဲ့လူေတြ ရွိခဲ့တယ္။ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြၾကားထဲမွာလည္း ဥပမာအားျဖင့္ ဦးသိန္းေဖျမင့္တုိ႔လို လူမ်ဳိးေတြေတာင္ ဒါကို ေထာက္ခံခဲ့ၾကတယ္။ 

ေနာက္ဆံုး အာဏာသိမ္းခဲ့တဲ့ ၁၉၈၈ က်ေတာ့လည္း လူေတြၾကားထဲမွာ အင္မတန္ကို ထိန္းမရသိမ္းမရျဖစ္ေနလို႔ စစ္တပ္ကဝင္ၿပီး အာဏာသိမ္းလိုက္ရပါတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းၿပီး ျပန္မလႊဲေပးခဲ့တာ ေစာေစာက ဦးေဇာ္မင္း ေျပာတဲ့အတုိင္းပဲ။ အခ်ိန္အၾကာႀကီး။ အဲဒါမွတဆင့္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ သူတို႔ လိုခ်င္တဲ့ပံု၊ အေျခခံဥပေဒကို ေရးဆြဲၿပီးေတာ့ အခု အေျခခံဥပေဒထဲမွာေတာ့ ေရးဆြဲထားတဲ့ အေျခခံဥပေဒအရ လိုအပ္ခ်က္အရ တုိင္းျပည္အေျခအေန မၿငိမ္မသက္ျဖစ္လာရင္၊ အေျခခံဥပေဒကို ကာကြယ္ဖုိ႔အတြက္ စစ္တပ္က အာဏာကို ထိန္းသိမ္းခြင့္ရွိတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ေရးဆြဲထားတယ္။ အဲဒီေတာ့ အခုလက္ရွိ ျဖစ္ေနတဲ့ ဗမာျပည္မွာ အေျခခံဥပေဒအေၾကာင္း အျငင္းအခုံျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ စစ္တပ္ရဲ႕အေနအထားက ဘယ္လိုမ်ား ျဖစ္လာႏုိင္မလဲ။ 

ဦးေဇာ္မင္း ။ ။ ဗမာျပည္မွာေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ ဗမာျပည္မွာဆြဲခဲ့တဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒေတြက တုိင္းသူျပည္သား အမ်ားစုရဲ႕ သေဘာထားမပါဘူး။ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဒီဟာကို referendum လုပ္တဲ့ အခ်ိန္တုန္းကလည္း ၉၂ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ေက်ာ္ ရတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ မဲေတြခိုးၿပီး သူတုိ႔ လုပ္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ နာဂစ္မုန္တုိင္းႀကီး တိုက္သြားတဲ့အခ်ိန္။ ရက္ေတာင္မဆိုင္းဘဲ အဲဒါကို အတည္ျပဳခဲ့တဲ့အတြက္ နာဂစ္အေျခခံဥပေဒလို႔ လူေတြက ေခၚၾကတယ္။ အဲဒီ အေျခခံဥပေဒကို ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါမွာ စစ္တပ္ကို အသားေပးထားတယ္။ စစ္တပ္ကို ဦးစားေပးထားတာ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီ constitution - ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ကာကြယ္ရမယ္ဆုိရင္ စစ္တပ္ကို ကာကြယ္ေပးဖို႔လုိ႔ ေတာင္းဆိုသလို ျဖစ္ေနတယ္။ 

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ အခုဆိုလုိ႔ရွိရင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ကိုမင္းကိုႏုိင္တို႔ကလည္း တပ္မေတာ္သားေတြအေနနဲ႔ ဒီ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးကို ဝင္ၿပီးေတာ့ လက္မွတ္ထိုးၾကပါ။ ဝင္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ေပးၾကပါဆုိၿပီးေတာ့ လႈံ႔ေဆာ္ခ်က္ေတြ ရွိေနတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စစ္တပ္က တကယ္တမ္း သူတုိ႔ရဲ႕ ရပိုင္ခြင့္ေတြကို ေလ်ာ့ပါးသြားမယ့္ အေနအထား။ သူတုိ႔ရဲ႕ အနာဂတ္ႏုိင္ငံေရးမွာ ရပ္တည္ႏုိင္မယ့္ အခန္းက႑ကို ေလ်ာ့ပါးသြားႏုိင္မယ့္ အေနအထားမ်ဳိး ျဖစ္လာမွာစိုးလို႔ ဝင္မပါဘဲနဲ႔ ေနႏိုင္မယ့္အေျခအေနမ်ဳိး မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလား။ 

ဦးေဇာ္မင္း ။ ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အဲဒီျပႆနာကို ၾကားတာေပါ့။ အစိုးရဝန္ထမ္းေတြ၊ စစ္သားေတြ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ မပတ္သက္ရဆိုၿပီး အခုေျပာလာတာ ရွိတယ္ေလ။ တကယ္တမ္းျပန္ၾကည့္ရင္ အစိုးရဝန္ထမ္းနဲ႔ စစ္သားေတြက ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံသူ ႏုိင္ငံသားေတြ။ အဲဒီေတာ့ ႏုိင္ငံသားေတြက သူတုိ႔ရဲ႕ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵကိုေတာ့ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ တင္ျပထုတ္ေဖာ္ႏုိင္ခြင့္ ရွိရမွာေပါ့။ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲနဲ႔ စစ္တပ္က လူမို႔၊ အစိုးရ လခစားမို႔လို႔ ဘယ္မွာ မပါရ၊ ဘယ္မွာမွ မိမိဆႏၵကို ထုတ္ေဖာ္မျပရဆိုတာကေတာ့ အဲဒါေတာ့ မဟုတ္ဘူးလို႔ က်ေနာ္ ထင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ သူတုိ႔က တကယ္တမ္းေျပာမယ္ဆိုရင္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒက အမွန္အတုိင္းေျပာရရင္ ေတာင္ေပၚေျမျပန္႔ ဘယ္သူမွ မႀကိဳက္ပါဘူး။ အားလံုးလည္း သိေနတဲ့ကိစၥပဲ။ အခုအခါက သူတုိ႔က စစ္တပ္ကိုကိုင္ထားၿပီးေတာ့ လက္နက္အားကိုးနဲ႔ ဒါကို ဆက္ၿပီးေတာ့ သြားေနတာကို။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီျပႆနာက ျဖစ္ေနတာ။ 

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ အခု ထိုင္းမွာျဖစ္ခဲ့တဲ့ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းလိုက္တယ္ဆိုတဲ့ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ျမန္မာစစ္တပ္အေနနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ား သေဘာထားရွိလာႏုိင္သလဲ။ အားတက္သေရာ ျဖစ္သြားႏုိင္မလား။ ဒီမွာ ဒါကို စံနမူနာတခုအေနနဲ႔ ယူသြားႏုိင္တဲ့ အေနအထားရွိသလား။ 

ဦးေဇာ္မင္း ။ ။ အဲဒီကိစၥေျပာရမယ္ဆုိလို႔ရွိရင္ ဖိလစ္ပိုင္တုန္းက အေျခအေနအတုိင္း ေျပာရမွာေပါ့။ ဖိလစ္ပိုင္တုန္းက လူထုနဲ႔ သမၼတမားကိုစ္တုိ႔ ထိပ္တုိက္ေတြ႔တဲ့အခါက်ေတာ့ စစ္တပ္ရဲ႕အႀကီးအကဲျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ရားမို႔စ္နဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ အန္႐ိုင္းတုိ႔က အကုန္လံုး သူတုိ႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္က ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ လူထုဘက္ကို ပါလိုက္တာပဲ။ လက္ရွိ သမၼတဘက္ကို မပါဘူး။ ဗမာျပည္မွာလည္း ရွင္းရွင္းေျပာရမယ္ဆိုရင္ ျပည္သူလူထုအက်ဳိးကို လိုလားတယ္။ တုိင္းျပည္ေရွ႕အနာဂတ္ကို လိုလားတယ္ဆုိရင္ေတာ က်ေနာ္ ထင္ပါတယ္၊ တပ္မေတာ္ထဲမွာ အခုလက္ရွိ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ အကုန္လံုးအဆင့္ဆင့္ေသာ တပ္မေတာ္သားေတြ၊ အရာရွိေတြ အားလံုးက ဒီ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးမွာ အားတတ္သေရာ ပါသင့္တယ္လို႔ က်ေနာ္ ျမင္ပါတယ္။ 

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ အျပင္ဘက္မွာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးကို လက္မွတ္ထိုးဖုိ႔ဆုိတဲ့ လႈံ႔ေဆာ္ခ်က္က သာမန္ တပ္မေတာ္သားေတြ၊ အရာရွိ၊ အရာခံေတြကို စည္း႐ံုးတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့။ ဒါေပမယ့္လည္း တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဒါက လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ လုပ္ရမယ့္အလုပ္၊ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာထုိင္ေနတဲ့ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြက လုပ္ရမယ့္အလုပ္၊ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြအ ေနအထားအရ က်ေနာ္တို႔ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အခုေလာေလာဆယ္အရဆုိရင္ ဒီတပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြက တေသြးတသံ၊ တမိန္႔နဲ႔ပဲ မဲေပးတာေတြ၊ ဆႏၵျပဳတာေတြ လုပ္ေနတာကို ေတြ႔ရတယ္ဆိုေတာ့ ဒီ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းက တမဲမွ ပဲ့ပါလာႏုိင္တဲ့ အေနအထားမ်ဳိး ရွိပါ့မလား။ 

ဦးေဇာ္မင္း ။ ။ က်ေနာ္ထင္တယ္ ဒီေနရာမွာ တပိုင္းရွိတယ္။ စစ္တပ္က ခ်ဳပ္ထားတဲ့အခါက်ေတာ့ တမဲမွလည္း ရခ်င္မွ ရမယ္။ ပါလီမန္ထဲမွာရွိတဲ့ စစ္တပ္က ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းဆုိတာကလဲ အေယာက္ ၁၁၀ ပဲ ရွိတာကို။ ဒါက ျပႆနာ မရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ တကယ္ျမင္တာက တုိင္းျပည္တခုမွာ ႏုိင္ငံသားေတြအားလံုးက ဒီဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ႏုိင္ငံသားအမ်ားစုက မႀကိဳက္ပါဘူးလို႔ေျပာရင္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေရာက္မွျပင္တာကို ေစာင့္စရာမလုိပဲ။ အျပင္မွာရွိတဲ့ တုိင္းသူျပည္သားေတြနဲ႔ ႏုိင္ငံသားေတြအသံကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ အဲဒီ ႏိုင္ငံသားေတြအသံအတိုင္း လိုက္နာၾကဖို႔ လိုတယ္လို႔ေတာ့ က်ေနာ္ ျမင္တယ္။ အခုဟာက တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြမွာ က်ေနာ္တို႔က လႊဲေနတာက လႊတ္ေတာ္ကို ပံုပံုၿပီးခ်ၿပီး ၾကည့္ေနလို႔။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာရွိတဲ့ လူအနည္းစု၊ လူႏွစ္ရာသံုးရာၾကားမွာ အေျဖမေပၚရင္၊ အေျဖမေပၚသလို ျဖစ္ေနတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ အဲဒီလို မျမင္ဘူး။ အမွန္ကေတာ့ အျပင္မွာရွိတဲ့ ႏုိင္ငံသားေတြက သူတုိ႔ရဲ႕ နစ္နာခ်က္ေတြအရ ဒီ constitution ႀကီးဆက္ရွိေနရင္ က်ေနာ္တုိ႔၊ က်မတို႔ နစ္နာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီ constitution ႀကီးကို ျပင္သင့္ပါတယ္လို႔ေျပာလို႔ရွိရင္ ဒီဟာကို သက္ဆုိင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းအသီးသီးက နားေထာင္ရမယ္လို႔ က်ေနာ္က ယူဆပါတယ္။ 

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ဒါေပမယ့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုယ္တုိင္က လႊတ္ေတာ္လိုင္းကေန သြားေနတာ မဟုတ္ဘူးလား။ ဒီကိစၥကို လူထုဆႏၵခံယူပြဲယူၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ျပန္ျပင္ဖို႔ တင္ျပရမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္ေလ။ 

ဦးေဇာ္မင္း ။ ။ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခု ဗမာျပည္ constitution ကို ျပန္ၾကည့္ရင္။ ဥပမာ ဟုိတေခတ္တခါတုန္းက အင္ဒိုနီးရွား constitution ကို ဒါက ကူးခ်ထားတဲ့အခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးပါပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဆူဟာတို လက္ထက္မွာ ေနာက္ဆံုးပိတ္ ဒီ constitution ျပႆနာေၾကာင့္ constitution ျပင္ဖို႔အတြက္ လူေတြဆႏၵျပလုိက္တာ ေနာက္ဆံုး ဘာျဖစ္သြားလဲဆုိရင္ constitution ကျပင္ဖို႔ေတာ့ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ဆံုးပိတ္ ဖ်က္သိမ္းပစ္လိုက္ရတဲ့အထိ လူထုက လမ္းေပၚေရာက္လာတာေတြ ျဖစ္သြားတယ္ မဟုတ္လား။ ဗမာျပည္မွာ အဲဒီေလာက္အထိ အံုႂကြတာကို ရင္မဆိုင္ခ်င္ဘူးဆိုရင္ အခုလက္ရွိ အာဏာရအစိုးရအဖြဲ႔ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္တုိ႔အဖြဲ႔က သက္ဆိုင္ရာ ေခါင္းေဆာင္ေတြအသီးသီးနဲ႔ ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးဖို႔လုိတယ္လို႔ က်ေနာ္က ျမင္တယ္။ 

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ အဲဒီေနရာကို ျပန္ေထာက္ရမယ္ဆိုရင္ ဒီ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ဆန္႔က်င္တဲ့ ဆႏၵျပအံုႂကြမႈ ျဖစ္လာၿပီဆုိရင္ စစ္တပ္က သူ႔တာဝန္ သူယူရေတာ့မွာေပါ့။ 

ဦးေဇာ္မင္း ။ ။ အဲဒါက အေျခအေနအမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိတာေပါ့။ သူတုိ႔ ျပန္ယူခ်င္ရင္လည္း ယူ။ မယူခ်င္လည္းေန။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔က ရပ္ေက်းကေန၊ သမၼတအထိ ယူထားတာေတြက စစ္သား လူထြက္၊ စစ္ဗိုလ္ လူထြက္ေတြႀကီးပဲ။ သူတို႔က ေနာက္ထပ္ အာဏာထပ္သိမ္းဖို႔ လိုအံုးမလား။ တခါတေလ အဲဒီလိုလည္း စဥ္းစားတယ္။ 

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တုိ႔ အခု NLD တို႔လုပ္ေနတဲ့ လိုင္းပံုစံကို ၾကည့္ရတာကေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာျပန္ၿပီးေတာ့ မဲခြဲမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္လည္း က်ေနာ္တို႔ အျပင္ဘက္အျမင္အရဆုိရင္ေတာ့ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ေတြဘက္က တမဲမွ ပဲ့ပါလာမယ့္ အေနအထားေတာ့ မရွိဘူး။ အထူးသျဖင့္ ျပန္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ အေစာပိုင္းက တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ေတြၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ရာထူး အေတာ္အတန္ႀကီးတဲ့ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္အဆင့္၊ ဗိုလ္မွဴးႀကီးအဆင့္တို႔ ပါလာတာကို ေတြ႔တယ္။ အခုဆုိရင္ ေနာက္ပိုင္းမွာဆုိရင္ ရာထူးခပ္ငယ္ငယ္ေတြကို အလွည့္က်ေတြ လႊဲေျပာင္းေနၿပီးေတာ့ အမိန္႔နာခံရမယ့္လူေတြကိုပဲ ထားထားတယ္ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးျဖစ္ေနေတာ့။ ဒီ အစုအေဝးႀကီးကို ၿဖိဳခြဲဖို႔ဆုိတာကေတာ့ သိပ္မလြယ္ဘူးလို႔ ယူဆရတယ္။ ဦးေဇာ္မင္း ဘယ္လုိျမင္ပါသလဲ။ 

ဦးေဇာ္မင္း ။ ။ မွန္ပါတယ္။ အခု က်ေနာ္ ထင္ပါတယ္။ အခုျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနေအာက္မွာေတာ့ ဒီအခ်ီမွာေတာ့ ပြဲအေျပာင္းအလဲျဖစ္မယ္လို႔ က်ေနာ္ မျမင္ပါဘူး။ ဒီလိုမ်ဳိး အႀကိမ္ႀကိမ္ေတာ့ တုိက္ပြဲဝင္ရမွာေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က လက္နက္မကိုင္ဘဲနဲ႔၊ အၾကမ္းမဖက္တဲ့နည္းနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တုိ႔ တုိက္ပြဲဝင္တယ္ဆိုတာက တခါတေလက်ရင္ လိုအပ္တာထက္ ေမွ်ာ္မွန္းၿပီးေတာ့ အႀကိမ္ႀကိမ္မ်ားစြာ တုိက္ပြဲဝင္ၾကရတာ။ အဲဒီေတာ့ ဒီတႀကိမ္မွာ မေအာင္ျမင္လည္း ေနာက္တႀကိမ္ ဆက္ႀကိဳးစားဖို႔လုိတာေပါ့လို႔ က်ေနာ္ကေတာ့ အဲဒီလုိပဲ ျမင္ပါတယ္။ 

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ အဲဒီေတာ့ သေဘာက အခုလုပ္ေနတဲ့လႈပ္ရွားမႈက လႈပ္ရွားမႈအေနနဲ႔ အဆံုးသတ္သြားမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာလား။ 

ဦးေဇာ္မင္း ။ ။ က်ေနာ္ ျမင္တာကေတာ့ အဲဒီလိုမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ လႈပ္ရွားမႈတခုၿပီးရင္ သူ႔ရဲ႕ေနာက္က အက်ဳိးဆက္ေတြကေတာ့ တုိင္းျပည္မွာ၊ ႏုိင္ငံေရးေလာကမွာ၊ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္မွာ အနည္းနဲ႔အမ်ား က်န္ရစ္ခဲ့တာပဲ။ ဒီတပြဲမွာ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာ ကိုယ္လိုခ်င္တာအရာ မရလုိ႔၊ မေအာင္ျမင္လို႔ ရပ္သြားမယ္လို႔ေတာ့ က်ေနာ္ မထင္ဘူး။ ဒီဟာက ဆက္ေတာ့သြားမွာပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ အခုအေျခအေန လက္ရွိျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနတခုတည္းကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ အနာဂတ္ျမန္မာျပည္ ဘာျဖစ္မလဲဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ နည္းနည္းလႊဲႏုိင္တာေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ေနာက္ျဖစ္လာမယ့္ လိႈင္းေတြရွိတာကို။ 

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕မွာ အေျခစိုက္တဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဆုိင္ရာ ေဆာင္းပါးေတြ ေရးသားေနသူ ဦးေဇာ္မင္း ကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဗြီအိုေအ (ျမန္မာပိုင္း) အစီအစဥ္က ျပည္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။ 

No comments: