က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာေတာ့ က်င့္ဝတ္ဆိုတဲ့အရာဟာ လြတ္လပ္မႈ၊ မလြတ္လပ္မႈနဲ႔လည္း ဆက္စပ္ပတ္သက္ေနတတ္ပါတယ္။ ယူနတီ သတင္းေထာက္ အဖမ္းခံရတဲ့ကိစၥဟာ က်င့္ဝတ္တရားဆိုတာထက္ သတင္းမလြတ္လပ္မႈ၊ အစိုးရနဲ႔ သတင္းသမားေတြအၾကား အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္မႈမရိွမႈက အေျခခံျဖစ္တယ္။ အဓိက ကေတာ့အစိုးရရဲ႕ သတင္းထိန္ဝွက္မႈေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး မလြတ္လပ္မႈပါ။ သတင္းသမားဆိုတာကလည္း အေႏွာင္အခ်ဳပ္ကင္းၿပီး လြတ္လပ္တဲ့ သဘာဝအေပၚ အေျခခံတာျဖစ္တယ္။ ဘယ္သတင္းသမားမဆို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေတြးခ်င္၊ ေရးခ်င္ၾကမွာပါ။
ေလာင္းရိပ္မိ သတင္းသမားတေယာက္ေရးတဲ့ သတင္းဟာ စိတ္ကူး၊ အေတြး၊ အၾကံ မလြတ္လပ္တာမို႔ တင္ျပတဲ့သတင္းဟာ ခပ္ေပါ့ေပါ့ျဖစ္ေနတတ္သလို၊ ေထာင့္မေစ့တတ္ဘူး။ အယ္ဒီတာရဲ႕ အခန္းက႑ကို ေလးစားအသိအမွတ္ျပဳရေပမယ့္ အေပၚကအထုခံရမွာ စိုးတထိတ္ထိတ္ျဖစ္ေနတဲ့ အယ္ဒီတာလက္က ျဖတ္လာတဲ့သတင္းကေတာ့ မခန္႔ျငားပါဘူး။ အယ္ဒီတာဆိုတာ သတင္းကို ပိုမို႐ုပ္လံုးႂကြေအာင္ တည္းျဖတ္ႏိုင္သလို ေတာ္ရိေရာ္ရိလည္း ျဖစ္ေစတယ္။ သူ႔စိတ္ေစတနာက ေရွ႕ေဆာင္တယ္။
သတင္းလြတ္လပ္မႈမရိွတဲ့တိုင္းျပည္မွာ က်င့္ဝတ္ဆိုတာ တည္ေဆာက္ရခက္ခဲပါတယ္။ တရားမႈ မတရားမႈဆိုတဲ့ ဘက္ႏွစ္ဖက္မွာ ကိုယ္က ဘယ္ဘက္မွာရပ္မလဲဆိုတာက က်င့္ဝတ္ရဲ႕ ၾကည္လင္မႈကို အနည္းနဲ႔အမ်ား ပြန္းပဲ့ေစတာပဲ။ က်င့္ဝတ္နဲ႔စည္းကမ္း အႏွစ္သာရျခင္း မတူပါဘူး။ က်င့္ဝတ္မွာ ႐ိုးသားမႈနဲ႔ သစၥာတရားက အဓိကက်သလို ပိုနက္႐ိႈင္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သတင္းေထာက္ရဲ႕ မွန္တယ္လို႔ယူဆတဲ့ဘက္က ရပ္တည္မႈဆိုတာ ဘယ္ေပၚမွာရပ္တဲ့ အမွန္တရားလဲဆိုတာနဲ႔ ခလုတ္တိုက္စရာျဖစ္ေနျပန္ေရာ။ ဒါေၾကာင့္ သတင္းက်င့္ဝတ္မွာ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြက သိမ္ေမြ႔စြာ ကပ္ပါေနတတ္တယ္။
“သတင္းေထာက္ဆိုတာက ဒီမိုကေရစီအေပၚ အေျခမခံရင္ မရွင္သန္ဘူး၊ က်ဆံုးတာပဲ၊ ဒီမိုကေရစီအေပၚခိုင္ခိုင္ရပ္တည္” လို႔ ယခင္ ဘီဘီစီ၊ အာအက္ဖ္ေအ ေရဒီယိုသတင္းေထာက္ ဆရာ ဦးတင့္ေဇာ္က က်ေနာ့္ကို ၾသဝါဒေပးဖူးတယ္။ ဒီမိုကေရစီ ဆိတ္သုန္းတာဟာ သတင္းလြတ္လပ္မႈ ကြယ္ေပ်ာက္တာလည္း ျဖစ္တယ္။ မိမိတို႔ႏိုင္ငံ ဒီမိုကေရစီလမ္းေပၚ ေရာက္ေနသေလား၊ ေပ်ာက္ေနသလား က်ေနာ္ထက္ ျပည္တြင္းက သတင္းသမားေတြ ပိုသိပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီ မရိွသေရြ႕၊ လြတ္လပ္မႈမရိွသေရြ႕ သတင္းက်င့္ဝတ္တို႔၊ သတင္းသီလတို႔ဆိုတာလည္း အျငင္းပြားစရာေတြရိွသလို၊ ေရာ့ေရာ့ရဲရဲ၊ ကစဥ့္ကလွ်ားေတြနဲ႔ ၾကံဳေနမွာပဲ။
ဒီကေန႔ ျပန္ၾကားေရး ဒုဝန္ႀကီးလည္းျဖစ္၊ သမၼတ ေျပာခြင့္ရပုဂၢိဳလ္လည္းလုပ္ေနသူကိုယ္တိုင္က တခ်ိန္က မီဒီယာကို မီဒီယာနဲ႔တိုက္ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚအလဲြႀကီးကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့႐ံုမက ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး ရဲထြဋ္ဘဝကလည္း သတင္းထိုးစစ္နဲ႔ တန္ျပန္ သတင္းစစ္ဆင္ေရးအတြက္ဆိုၿပီး ကမၻာ့သတင္း ေလ့လာသံုးသပ္ေရးအဖဲြ႔ (World Information Bureau) ကိုလွ်ဳိ႕ဝွက္ဖဲြ႔စည္းေဆာင္ရြက္ခဲ့သူျဖစ္တယ္။ အဲဒီထဲမွာ ဒီကေန႔ အာဏာလက္ကိုင္ျပဳထားတဲ့ အစိုးရအဖဲြ႔ဝန္ႀကီးေတြ (ဥပမာ-ဦးခင္ရီ၊ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္)လည္း ပါဝင္ေနပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ႏိုင္ငံေရး သေဘာတရားကို စစ္ေရးအျမင္နဲ႔သာ ခ်ည္းကပ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္သူေတြ၊ အရာရာကို လံုျခံဳေရး႐ႈေဒါင့္ကသာ ဦးစားေပး႐ႈျမင္တတ္တဲ့ စစ္ဝါဒီေတြမွာ လြတ္လပ္တဲ့ သေဘာသဘာဝအေပၚ ေလးနက္မႈရိွဖို႔ အေတာ္အတန္ ခက္ခဲၾကတယ္။ သူတို႔စိတ္ႏွလံုးမွာ အနယ္ထိုင္ မာက်စ္ေနတဲ့ အေတြးအေခၚ မိုင္းဆက္ေတြ၊ စ႐ိုက္သဘာဝေတြကိုျပင္ဖို႔ ခဲယဥ္းတယ္။ ဒီမိုကေရစီတို႔ လြတ္လပ္မႈတို႔၊ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္တို႔ကို သူတို႔ပါးစပ္က အျမႇဳတ္တစီစီထြက္ေအာင္ ေအာ္ေျပာေနပေလ့ေစ၊ သူတို႔ ပင္ကိုသဘာဝနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့အရာမို႔ လြတ္လပ္မႈနယ္ပယ္ထဲ အံဝင္ဂြင္က်ျဖစ္ဖို႔ ခဲယဥ္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးစနစ္က မလြတ္လပ္ဘဲ၊ ဒီမိုကေရစီမစစ္မွန္ဘဲ သတင္းလြတ္လပ္မႈ ေရႊအိပ္မက္ႀကီး မက္ေနသူဟာ ႐ူးသြပ္ျခင္းသက္သက္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ႔ ဥပေဒျပဳမ႑ိုဳင္ရဲ႕ အေျခခံအက်ဆံုး ဖဲြ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုႀကီး တိမ္းေစာင္း လဲြေခ်ာ္ေနတာကို ျပည္သူတရပ္လံုး အံုးအံုးႂကြက္ႂကြက္နဲ႔ ျပင္ေပးဖို႔ ေႂကြးေၾကာ္ေတာင္းဆိုေနတာကို ထံုေပေပလုပ္ ျငင္းဆန္ေနတဲ့ အစိုးရက ဒီမိုကေရစီေပးမယ္ဆိုတာ ယံုေလာက္စရာရိွပါရဲ႕လား။ ဒီမိုကေရစီမရိွရင္ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ မရိွပါ။ ဒါဆို သတင္းသမားက်င့္ဝတ္ဆိုတာကလည္း ရွင္သန္မွာမဟုတ္။ မ်ဳိးေစ့က မိုးပ်ံေအာင္ေကာင္းေနပါေစ ေျမ႐ိုင္း၊ ေလ႐ိုင္းမွာ အပင္ေပါက္ဖို႔ ခဲယဥ္းပါတယ္။ ေပါက္လာတဲ့အပင္ကလည္း ေအာင္ျမင္ဖံြ႔ထြားမွာ မဟုတ္။ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈမရိွတဲ့ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ျဖစ္လာဖို႔ သတင္းသမားေတြ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္နယ္ေျမကို ခ်ဲ႕ထြင္ဖို႔ ဦးစြာႀကိဳးပမ္းရမွာျဖစ္တယ္။ ဒီေနရာမွာ မိမိတို႔ဘက္က တလက္မမွ် အေလွ်ာ့ေပးစရာ မလိုဘူး။ ေစ်းညႇိစရာလည္း မလိုဘူး။ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ဟာ အျပန္အလွန္ အက်ဳိးျပဳ အမွီသဟဲျပဳေနတာမို႔ သူတို႔တန္ဖိုးကို ေစ်းဆစ္လို႔ မရဘူး။ တစ္ရာတန္ကို တစ္ဆယ္ဖိုး၊ ငါးဆယ္ဖိုးနဲ႔ ေစ်းႏွိမ္တာကို လက္ခံစရာမလိုဘူး။ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ လြတ္လပ္မႈဟာ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ တိုက္႐ိုက္အခ်ဳိးညီေနတာေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ လြတ္လပ္မႈကို ထိမ္းခ်ဳပ္တာဟာ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာကို ခ်ဳိးဖဲ့ေနတာနဲ႔ အတူတူပဲ။
၁၉၉၅ ခုႏွစ္ကလို႔ ထင္ပါတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံ ခ်င္းမိုင္ၿမိဳ႕မွာ ျပည္ပေရာက္ သတင္းသမားေတြအားလံုး စုစည္းက်င္းပတဲ့ ျမန္မာသတင္းသမဂၢညီလာခံကို ကြယ္လြန္သြားခဲ့ၿပီျဖစ္တဲ့ သတင္းစာဆရာႀကီး ေၾကးမံုဦးေသာင္းလည္း အေမရိကားကေန တက္ေရာက္လာတယ္။ ခရီးေရာက္မဆိုက္ေတြ႔ရတဲ့ ညေန ထမင္းဝိုင္းမွာ ဆရာႀကီးကို က်ေနာ္က ေမးခြန္းတခြန္း ေမးတယ္။ “ဆရာႀကီးဟာ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီေခတ္ကတည္းက ေအာင္ဗလ ဆိုတဲ့နာမည္နဲ႔ တိက်မွန္ကန္ၿပီး ထိေရာက္တဲ့ သတင္းေတြ၊ ေဆာင္းပါးေတြ ေဖာ္ထုတ္ေရးခဲ့တယ္၊ အခုေတာ့ အခ်က္အလက္ သိပ္မခိုင္မာဘဲ ဝါဒျဖန္႔သေဘာဆန္ဆန္ ေဆာင္းပါးေတြေရးေနတာ ေတြ႔ရတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အရင္က တေလွ်ာက္လံုးထိန္းသိမ္းလာတဲ့ ဆရာႀကီးရဲ႕ကေလာင္နာမည္ကို ပြန္းပဲ့မထိခိုက္ေစဘူးလား” လို႔ ေမးလိုက္တယ္၊ ဆရာႀကီးက ခ်က္ခ်င္းပဲ “အခုဟာ စစ္ျဖစ္ေနတာဗ်၊ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ စစ္ျဖစ္ေနတာ၊ ရန္သူကိုလက္ထဲမွာ ခဲရိွရင္ ခဲနဲ႔ေပါက္၊ တုတ္ရွိရင္ တုတ္နဲ႔ပစ္ရမွာပဲ” လို႔ ေျဖပါတယ္။ ထမင္းဝိုင္းမွာရိွတဲ့ သတင္းသမားေတြအားလံုး ဆရာႀကီးစကားကို သေဘာက်လို႔ အားရဝမ္းသာ ရယ္ေမာအားေပးၾကတယ္။ ေနာက္တရက္မနက္ ေၾကးမံုဦးေသာင္းနဲ႔ ဓာတ္ပံုအတူ႐ိုက္ရင္း သူက က်ေနာ့္ကို “ကိုညိဳ... က်ေနာ္လည္း ကိုယ့္ကေလာင္သိကၡာကို ထိန္းေရးခ်င္တာေပါ့ဗ်ာ၊ ဒါေပမယ့္ လူသားအားလံုးရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကို ကာကြယ္ရမယ့္ တိုက္ပဲြျဖစ္တယ္၊ မတတ္ႏိုင္ဘူးေလ၊ ေရးဖို႔ျဖစ္လာေတာ့လည္း ေရးရတာေပါ့” လို႔ ေျပာပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ဝါဒျဖန္႔စာလို႔သတ္မွတ္ၿပီး သိပ္အေလးအနက္မထားတဲ့ ဆရာႀကီး ေၾကးမံုဦးေသာင္းရဲ႕ စာေတြကို အေပၚယံသေဘာ မဖတ္ေတာ့ဘူး၊ အခ်က္အလက္ေတြသာမက သူ႔ေဆာင္းပါးေတြေနာက္က အမ်ားျပည္သူအေပၚ ေရွ႕တန္းတင္တဲ့ သူ႔ေစတနာနဲ႔ ယံုၾကည္ခ်က္ကို ျမင္ေအာင္ရွာဖတ္တယ္။
က်ေနာ္တို႔ေရွ႕က သတင္းစာဆရာေတြ၊ သတင္းေထာက္ႀကီးေတြဟာ လြတ္လပ္ေရးကိုေရွ႕႐ႈၿပီး ျပည္သူလူထုကို ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပခဲ့တယ္၊ ဆင္းရဲဒဏ္ေတြ ခံခဲ့တယ္၊ အခ်ိန္ေတြအမ်ားႀကီးေပး ေလ့လာၿပီး ေစတနာအေျခခံတဲ့ သူတို႔အသိကို ရွယ္ယာလုပ္ေပးခဲ့တယ္။ က်ေနာ္တို႔တေတြ ဒီကေန႔ၾကံဳေတြ႔ရတဲ့ေခတ္က အဂၤလိပ္ေခတ္၊ ဂ်ပန္႔ေခတ္ထက္ ဘယ္ေလာက္မ်ား သာလြန္ေနသလဲ...။ တိုင္းတပါးကၽြန္ေခတ္ကေလာက္ေတာင္ လြတ္လပ္မႈရိွပါရဲ႕လား။ ခ်စ္တီးေတြ လယ္သိမ္းခံရတဲ့ ဘဝထက္ဆိုးရြားတဲ့ (ဒီကေန႔) လယ္သမားေတြဘက္က အေျခအေနကို မီဒီယာေတြက က်က်နန သတင္းလုပ္ႏိုင္ေသးရဲ႕လား။ ေျခတံလက္တံရွည္ရွည္နဲ႔ မီဒီယာအမ်ားစုကို ဘယ္လိုလူေတြက ပိုင္ဆိုင္တာလဲ။ စစ္တပ္မေကာင္းရင္ မေကာင္းတဲ့အေၾကာင္း စံုစမ္းေဖာ္ထုတ္ေရးလို႔ရၿပီလား၊ မီဒီယာေတြ တင္ရဲလား။ သမၼတ၊ ကာခ်ဳပ္အေၾကာင္း ေဝဖန္ေရးသားမႈကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေဖာ္ျပႏိုင္ရဲ႕လား။
တခါတုန္းက သတင္းစာတေစာင္မွာ စစ္တပ္ပိုင္ ဦးပိုင္ကုမၸဏီရဲ႕ မတရား စီးပြားအျမတ္ထုတ္မႈေတြနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ သတင္းေဆာင္းပါးတပုဒ္ ေရးပို႔တဲ့အခါ အယ္ဒီတာက က်ေနာ့္ေဆာင္းပါးကို ႀကိဳက္ေပမဲ့ မသံုးရဲပါဘူး။ သူတို႔သတင္းစာက စစ္တပ္ပိုင္ပံုႏွိပ္စက္တခုမွာ ႐ိုက္ႏွိပ္ထုတ္ေဝရလို႔ စစ္တပ္မေကာင္းေၾကာင္း သတင္းေတြပါရင္ ပံုႏွိပ္မေပးလို႔ပါတဲ့။ ကိုင္း... ဘယ္ေလာက္အံ့ၾသစရာေကာင္းတဲ့ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္လဲ...။ လြတ္လပ္မႈမရိွတဲ့ မီဒီယာေလာကမွာ ဘယ္သူေတြက က်င့္ဝတ္ေဖာက္ဖ်က္ေနသလဲ...။ ဝ မရိွဘဲ ဝိလုပ္လို႔ ရမယ္တဲ့လား...။ သူမ်ားမေကာင္းတာ ေရးခြင့္ေပးၿပီး ကိုယ္မေကာင္းတာ ေဖာ္ထုတ္ခြင့္မရတဲ့ ဒီမိုကေရစီကို ဘယ္လိုနာမည္ေပးရမွာလဲ။
တခ်ဳိ႕ကလည္း ငါက ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္းသမား၊ ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ေက်ာင္း တက္လာတာ၊ သင္တန္းတက္လာတာဆိုၿပီး အေမာက္ေတြ ေထာင္ေထာင္ျပေနတယ္။ ေက်ာင္းတက္တာ နည္းပညာနဲ႔ အသိပညာတိုးလို႔ ေကာင္းပါတယ္၊ မတက္ရင္လည္း တတ္မွာမဟုတ္၊ ဒါေပမယ့္ သင္တန္းအသိသာမက လက္ေတြ႔ဘဝအေတြ႔အၾကံဳရိွဖို႔ လိုတယ္။ ၿပီးေတာ့ သမိုင္းကို မသိရင္၊ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ေခတ္သ႐ုပ္ကို မခဲြျခမ္း မစိတ္ျဖာမတတ္ရင္ အေျခအေနနဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြကို ဘယ္လို သံုးသပ္ႏိုင္မွာလဲ။ ဘယ္လိုေကာက္ခ်က္ဆဲြမွာလဲ။ ဟိုလူေျပာတာ ေရး၊ ေနာက္လူရဲ႕ ကဲြျပားတဲ့အျမင္ေလးေရး႐ံုနဲ႔ အေျခအေနတရပ္လံုးကို စာဖတ္သူက ခဲြစိတ္ျဖာႏိုင္တဲ့ထိ လံုေလာက္ႏိုင္မယ္ထင္သလား...။
တေလာက ေအာ္စလိုမွာ စာေရးဆရာ၊ ဂ်ာနယ္လစ္ဇ္တခ်ဳိ႕လာေတာ့ ျပည္တြင္းက ဂ်ာနယ္တိုက္တခုရဲ႕ စီအီးအို တေယာက္က က်ေနာ္က ဂ်ာနယ္လစ္ဇ္ဆိုတာ ပါးစပ္ကမခ်၊ လူတတ္ႀကီးလုပ္ ေျပာေဟာေနေပမယ့္ လက္ေတြ႔မွာ သူ႔အေတြးအေခၚက ေဝေတဝါးတား၊ ဟိုဟာ မွန္သလို၊ ဒီဟာဟုတ္သလိုနဲ႔ ရပ္တည္ခ်က္က တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ မရိွ၊ မခိုင္မာ။ သူေရးတဲ့စာ ေသခ်ာဖတ္ၾကည့္ေတာ့ သူ႔ကေလာင္က မလြတ္လပ္၊ ဟိုထိန္း ဒီခ်ဳပ္နဲ႔ ဘာကိုေျပာခ်င္မွန္း မရွင္းမလင္း။ အႏွီပုဂၢိဳလ္က စာနယ္ဇင္းေကာင္စီမွာ ဆရာႀကီးလုပ္ေနေတာ့ အနာဂတ္ကို ေမွ်ာ္ေတြးရတာ ရင္ေလးတယ္။ ရွဥ့္လည္းေလွ်ာက္သာ ပ်ားလည္းစဲြသာဆိုတာ ႏိုင္ငံေရးပရိယာယ္သာျဖစ္တယ္။ ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္းပညာနဲ႔ မဆိုင္။ အေတြးအေခၚ မလြတ္လပ္ရင္ ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္းပညာကို အာကာသအထိ သြားေလ့လာ... ဂ်ာနယ္လစ္ဇ္ေကာင္း ျဖစ္လာမွမဟုတ္။ အေၾကာက္တရားနဲ႔ ကေလာင္တံ ဘယ္အခ်ိန္မွ ဓာတ္မတည့္ပါ။ ငါ ဂ်ာနယ္လစ္ဇ္ကြလို႔ လိပ္ေခါင္းထြက္ေအာင္ ေအာ္ပေစ၊ မလြတ္လပ္ရင္ အခ်ီးႏွီး။ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္လံုးလံုး ျပည္သူေတြ ျပည္တြင္းထုတ္၊ သတင္းစာဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းေတြဖတ္လို႔ အသိအျမင္တိုးလာသလား...၊ ျပည္ပေရဒီယို သတင္းေတြ၊ ေဆာင္းပါးေတြနားေထာင္ၿပီး အေတြးအသိေတြ ရခဲ့သလား... စစ္တမ္းထုတ္ၾကည့္ပါ။ ဒါက လြတ္လပ္မႈနဲ႔ မလြတ္လပ္မႈ ဘယ္ေလာက္တာသြားသလဲ သက္ေသပါ။
တခ်ဳိ႕ထုတ္ေဝသူ၊ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္အယ္ဒီတာေတြကိုယ္တိုင္ကလည္း စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ က်င္လည္က်က္စား၊ လွည့္ပတ္ ေမႊေႏွာက္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ရေတာ့ ကေလာင္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ေရးသားတတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္ရေနၿပီး အစိုးရေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေဝဖန္လိုက္ရင္ပဲ အျပစ္တခုခုရိွေနသလို မလံုမလဲ ခံစားရတယ္ လို႔ အယ္ဒီတာတေယာက္က ျပန္ေျပာခဲ့ဖူးတယ္။ ကေလာင္သြားကို ဒဲ့မထိုးဘဲ ခၽြန္းအုပ္ ေရးတယ္။ ကိုယ္ေျပာခ်င္တဲ့ Message က စာဖတ္သူဆီ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မေရာက္။
ဒီမိုကေရစီေခတ္ဦးမွာ သတင္းေလာက ပြင့္လင္း ႐ိုးသားဖို႔လိုတယ္။ ကိုယ္တိုင္လြတ္လပ္ၿပီး အလင္းျပႏိုင္ဖို႔လိုတယ္။ ကိုယ္တိုင္က ေလာင္းရိပ္မိၿပီး အေရာင္မွိန္ေနရင္ ပြင့္လင္းၿပီး ေတာက္ပတဲ့ အနာဂတ္ကို ေရာက္မွာမဟုတ္။ ဒါေၾကာင့္ လြတ္လပ္မႈတံခါး က်ယ္က်ယ္ပြင့္ေနဖို႔ အဓိကက်ပါတယ္...။ လြတ္လပ္မွ ၿငိမ္းခ်မ္းမယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမွ သီလထိန္းႏိုင္မွာမို႔ က်င့္ဝတ္ခိုင္မာဖို႔ဆိုတာ လြတ္လပ္တဲ့ ေရခံေျမခံ မရိွမျဖစ္လိုအပ္ပါတယ္။ ။
ကိုညိဳ (ေအာ္စလို)
၂၇ ေမ၊ ၂၀၁၄
အိုနာသေခရီးအစသို့ ကိုးရက်တာ..
2 months ago
No comments:
Post a Comment