Wednesday, May 28, 2014

သတင္းက်င့္ဝတ္၊ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္နဲ႔ လြတ္လပ္မႈ (၁) - ကိုညိဳ

ျမန္မာဂ်ာနယ္လစ္ဇ္ေတြ သတင္းသမားက်င့္ဝတ္... သတင္းသမားက်င့္ဝတ္လို႔ မၾကာခဏေျပာၾကလြန္းလို႔ က်ေနာ့္ဘက္က ေမးလည္းေမးခ်င္၊ ေျပာလည္းေျပာခ်င္တာတခ်ဳိ႕ ေပၚလာရတယ္။ က်ေနာ္က သတင္းသမားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မရိွမျဖစ္ လိုအပ္တဲ့အေျခခံ က်င့္ဝတ္ေတြေလာက္ပဲ သိထားတာပါ။ ဒါလည္း လူတိုင္းနီးပါး သိပါတယ္။ 

ဒါေပမယ့္ အေျခခံထဲမွာကိုပဲ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံအတြက္ အျငင္းပြားစရာေတြက ရိွေနေသးတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုတာ အားလံုးသိတယ္။ မလြတ္လပ္လို႔ပါ။ ဥပမာ... တဖက္သား ထိခိုက္နစ္နာေစမယ့္ အေရးအသားမ်ဳိး ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ္...ဆိုတာမ်ဳိး ဆိုပါစို႔။ သမၼတႀကီး တလဲြတေခ်ာ္ျဖစ္ေနတာကို ခပ္ဆတ္ဆတ္ေလး ေဝဖန္ေရးခ်လိုက္လို႔ သူ႔ခမ်ာ နာက်င္သြားၿပီဆို သတင္းက်င့္ဝတ္ပ်က္ကေရာလား..။ သမၼတႀကီးကိုယ္တိုင္ ဘယ္လိုအက်ဳိးစီးပြားအေပၚ ရပ္တည္ေနတဲ့ သမၼတႀကီးလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းအေပၚလည္း တည္မွီေနမွာပါ။ 

အဲဒီက်င့္ဝတ္ဆိုတာ ဘယ္ကလာတာလဲ...။ တခါတခါ က်င့္ဝတ္ဆိုတာ အေၾကာက္တရားမကင္းသူေတြရဲ႕ အကာအကြယ္လက္နက္တခု ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ 


တကယ္ေတာ့ က်င့္ဝတ္ဆိုတာ သီလပါပဲ။ တိတိက်က် လမ္းညႊန္ထားတဲ့ သီလရိွသလို စာအုပ္စာတမ္းေတြနဲ႔ ျပဌာန္းမထားေပမယ့္ မိမိစိတ္ေစတနာနဲ႔ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားကလာတဲ့ ေစာင့္ထိန္းတဲ့က်င့္ဝတ္သီလလည္း ရိွပါတယ္။ ပံုေသကားခ်ပ္ မရိွပါဘူး။ မိမိခံယူခ်က္နဲ႔ စိတ္သေဘာထား လံႈ႔ေဆာ္မႈအေပၚလည္း အေျခခံပါတယ္။ တခ်ဳိ႕သတင္းေတြကို ဖတ္လိုက္တာနဲ႔ သတင္းေရးသူရဲ႕ အေကာင္း အဆိုး စိတ္ေစတနာနဲ႔ ရပ္တည္ခ်က္ကို ခန္႔မွန္းႏိုင္ပါတယ္။ သတင္းသမားတေယာက္ က်င့္ဝတ္သိကၡာကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ၿပီဆို သူေတာ္စင္တေယာက္လို စိတ္ဓာတ္ေမြးႏိုင္ၿပီလို႔ ဆိုရမယ္။ 

တေလာက သတင္းစာတေစာင္မွာ "အရက္မူးလာတဲ့သားကို ဖခင္က ႐ိုက္သတ္" ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး ေဖာ္ျပတယ္။ ေခါင္းစဥ္ျမင္တာနဲ႔ စိတ္ထိခိုက္စရာႀကီး။ တကယ္ဟုတ္ရင္ေတာင္ ဒီလိုေခါင္းစဥ္မ်ဳိးမတပ္ရင္ ေကာင္းပါတယ္။ သတင္းအျပည့္အစံုဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ပိုဆိုးတယ္၊ သတင္းေခါင္းစဥ္နဲ႔ အျဖစ္အပ်က္ လံုးဝ လဲြေခ်ာ္ေနတယ္။ သားျဖစ္သူ အရက္မူးလာလို႔ အေဖကဆံုးမရင္း လက္လြန္သြားတယ္။ သားျဖစ္သူ ထြက္ေျပးရင္း လဲက်ေသဆံုးတယ္။ တရား႐ံုးက ဥပေဒအရ သတ္ျဖတ္တဲ့အျပစ္ က်ဴးလြန္ေၾကာင္း ျပစ္ဒဏ္ေတာင္ မစီရင္ရေသးဘူး၊ သတင္းေထာက္နဲ႔ အယ္ဒီတာက ဖခင္ကို လူသတ္သမားတံဆိပ္ ခတ္ေပးလိုက္တယ္။ 

ဖခင္ျဖစ္သူဘက္က ကိုယ္ခ်င္းစာၿပီး စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ဒီလိုသတင္းေခါင္းစဥ္မ်ဳိး တပ္မိၾကမွာမဟုတ္ဘူး။ ဘယ္အေဖက မိမိရင္ေသြးကို ေသလိုေဇာနဲ႔ သတ္ခ်င္မွာလဲ။ ဆံုးမရင္း ေဒါသထြက္ၿပီး မေတာ္တဆ လက္လြန္သြားတာေနမွာေပါ့။ အခုေတာ့ ဖခင္သာမက မိခင္ေရာ မိသားစုေရာ ဘယ္ေလာက္ စိတ္ထိခိုက္ၾကမလဲ။ သတင္းက ကာယကံရွင္ေတြအေပၚ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာညႇဥ္းဆဲမႈျဖစ္ေစတဲ့သတင္းမ်ဳိး ျဖစ္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သတင္းေရးသူရဲ႕ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္နဲ႔ ခံယူခ်က္၊ စိတ္ေစတနာ၊ ေတြးေခၚေမွ်ာ္ျမင္မႈဟာ သတင္းေထာက္ေတြအတြက္ အေရးႀကီးတယ္။ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္နဲ႔ ႐ိုးသားတဲ့စိတ္ေပၚ အေျခမခံရင္ သတင္းေခါင္းစဥ္က အဲေလာက္ျပင္းထန္မယ္ မထင္ဘူး။ 

သတင္းေထာက္တေယာက္ဟာ ကာယကံရွင္ရဲ႕ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ မထိခိုက္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေပးတာလည္း က်င့္ဝတ္တခုပါ။ ျဖစ္ပ်က္ပံုေလးတခု ဥပမာေပးခ်င္တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ လအနည္းငယ္ေလာက္က ေနာ္ေဝးႏိုင္ငံထုတ္ နာမည္ႀကီးသတင္းစာတခုမွာ ကေလးေမြးေန႔နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ သတင္းတပုဒ္ ပါလာတယ္။ သတင္းကေတာ့ မူလတန္း ေက်ာင္းသားေလးႏွစ္ေယာက္ ပူးေပါင္းလုပ္တဲ့ေမြးေန႔ပဲြကို ဖိတ္ၾကားထားတဲ့ အတန္းထဲက သူငယ္ခ်င္းေတြတေယာက္မွ လာမတက္ေရာက္လို႔၊ ေမြးေန႔ကိတ္မုန္႔ကေလး နဂိုပံုစံမပ်က္ျဖစ္ေနတာကို မိခင္ျဖစ္သူက စိတ္မေကာင္းႀကီးစြာနဲ႔ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၿပီး ေဖ့စ္ဘြတ္ေပၚ တင္လိုက္တယ္။ 

ဒါကို သတင္းစာက ဆက္သြယ္ေမးျမန္းၿပီး သတင္းတင္လိုက္တယ္။ ေနာ္ေဝးမွာ ေမြးေန႔ပဲြဟာ သိပ္အဓိပၸာယ္ရိွတယ္၊ အေရးႀကီးတယ္။ ကြယ္လြန္ရင္ အသုဘေျမခ်တဲ့ေန႔ပဲ အမ်ားသူငါလာၿပီး ႏွင္းဆီပန္းေတြၾကဲ မိသားစုနဲ႔အတူ ဝမ္းနည္းေၾကကဲြတတ္ေပမယ့္ ျမန္မာေတြလို တလျပည့္တို႔၊ ႏွစ္ပတ္လည္တို႔ဆိုၿပီး ေငြကုန္ေၾကးက်ခံ မလြမ္းတတ္ဘူး။ ေမြးေန႔ပဲြကိုေတာ့ ကေလးငယ္ေတြကိုယ္တိုင္ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ အတူေပ်ာ္ဖို႔ မိဘေတြက စီစဥ္ေပးရတယ္။ 

ဒါနဲ႔ သတင္းစာကေန သူငယ္ခ်င္းေတြ မပါဝင္တဲ့ေမြးေန႔ပဲြဆိုၿပီး ေရးလိုက္ေတာ့ သတင္းဖတ္သူတိုင္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾကတယ္။ ဒါနဲ႔ အဲဒီကေလးေတြဆီ အိမ္နီးခ်င္းေတြေရာ၊ မသိသူေတြေရာ ေမြးေန႔လက္ေဆာင္ေတြ ပို႔ၾက၊ ပန္းေတြပို႔ၾကနဲ႔ အားေပးဂုဏ္ျပဳၾကတယ္။ ကေလးေတြ စိတ္အားမငယ္ေအာင္ ျမႇင့္တင္ေပးတာပါ။ က်ေနာ္ အဓိက ေျပာခ်င္တာက သတင္းစာပါ။ အဲဒီလို အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္းျဖစ္မယ့္ သတင္းေရးေပမယ့္ ကေလး ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕နာမည္၊ ေက်ာင္းနဲ႔ အိမ္လိပ္စာကို ေဖာ္ျပေပးဘူး။ 

အဲလိုေဖာ္ျပလိုက္ရင္ ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ အေကာင္းအဆိုးကို သတင္းစာကလည္း တာဝန္ယူႏိုင္မွာမဟုတ္သလို အဓိကက်တဲ့အခ်က္က ကေလးေတြရဲ႕ ေက်ာင္းသိကၡာ၊ ေမြးေန႔ရွင္ကေလးေတြရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ မိဘေတြဂုဏ္သိကၡာပါ ငဲ့ကြက္လိုတာေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ ဒီလိုနာမည္နဲ႔ ေနရပ္လိပ္စာ ေက်ာင္းနာမည္ေတြ မေဖာ္ျပလို႔လည္း အဲဒီသတင္းကို မယံုႏိုင္ဘူးလို႔ ဘယ္သူမွ မစြပ္စဲြဘူး။ စိတ္ဝင္စားသူေတြက ေဖ့စ္ဘြတ္ကေနတဆင့္ ဆက္သြယ္ၿပီး ေမြးေန႔လက္ေဆာင္ေပးၾကတယ္။ 

ဒါက သတင္းသမားတေယာက္ရဲ႕ စိတ္ေစတနာနဲ႔ ကိုယ္ခ်င္းစာနာမႈတရားဆိုတဲ့ က်င့္ဝတ္ဟာ ဘယ္ေလာက္အေရးပါသလဲ ေျပာျပတာပါ။ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ မုဒိန္းမႈကအစ လူသတ္မႈ၊ ဓားျပမႈကအဆံုး နာမည္အတိအက်၊ ဓာတ္ပံုေရာ၊ အေဖ အေမနာမည္နဲ႔ လိပ္စာေတြကအစ တိတိက်က်ေတြထည့္ေဖာ္ျပေနတဲ့ မီဒီယာေတြ အခုထိရိွေနေသးတယ္။ တခ်ဳိ႕အယ္ဒီတာေတြက နာမည္နဲ႔ လိပ္စာမပါရင္ သတင္းမတိက်ဘူးလို႔ အထင္ေရာက္မွာ စိုးရိမ္ေနဟန္ရိွတယ္။ 

သတင္းသမားတေယာက္ရဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ေရး အားနည္းခ်က္ေတြ၊ ကိုယ္က်င့္တရားေတြက မိမိေရးသားတဲ့သတင္းနဲ႔ မပတ္သက္ဘူး၊ မသက္ဆိုင္ဘူးလို႔ ေျပာလို႔ရေကာင္းရေနေပမယ့္ ျမန္မာ့လူမႈနယ္ပယ္မွာေတာ့ ျပႆနာရိွပါတယ္။ ျမန္မာေတြက စ႐ိုက္၊ သဘာဝနဲ႔ ကိုယ္က်င့္တရားအေပၚ အကဲခတ္ၿပီး က်င့္ဝတ္သီလကို တိုင္းထြာတတ္လို႔ပါ။ 

တခါတုန္းက ဘီဘီစီ ေရဒီယို ျမန္မာပိုင္းဌာနမွဴး ေဒၚတင္ထားေဆြနဲ႔ မီဒီယာပဲြတခုမွာဆံုတုန္း သတင္းသမားေကာင္းတေယာက္ျဖစ္ဖို႔ ကိုယ္က်င့္တရားေပၚမွာ အေျခခံသလားလို႔ ေမးဖူးပါတယ္။ ေဒၚတင္ထားေဆြက သတင္းသမားေျမာက္မ်ားစြာနဲ႔ ရင္းႏွီးသိကၽြမ္းသူလည္းျဖစ္၊ သတင္းေလာက အေတြ႔အၾကံဳလည္းမ်ားေတာ့ က်ေနာ့္ေမးခြန္းကို ေသခ်ာႏိုင္းႏိုင္းဆဆေတြးၿပီး အေျဖေပးပါတယ္။ 

"သတင္းသမားေကာင္းျဖစ္တာနဲ႔ ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ေတာ့ သိပ္ေတာ့မဆိုင္လွဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆို က်မသိတဲ့ အလြန္ေတာ္တဲ့ သတင္းသမားေကာင္းတခ်ဳိကေတာ့ ကိုယ္က်င့္သိကၡာ ေကာင္းခ်င္မွေကာင္းတာပါ" လို႔ အေျဖေပးပါတယ္။ ေဒၚတင္ထားေဆြက က်ယ္ျပန္႔တဲ့ မီဒီယာေလာကႀကီးတခုလံုးကို ျခံဳငံုၿပီး အရိွတရားအတိုင္း လက္ေတြ႔က်တဲ့ အေျဖေပးတာျဖစ္ေပမယ့္ သူ႔အေျဖကို က်ေနာ္ကေတာ့ ဘဝင္မက်ခဲ့ပါဘူး။ 

သတင္းသမားနဲ႔ အယ္ဒီတာတခ်ဳိ႕ကို စိတ္သေဘာထား မ႐ိုးမေျဖာင့္သူေတြအျဖစ္လည္း ေတြ႔ေကာင္းေတြ႔ဖူးၾကမွာပါ။ အယ္ဒီတာက်င့္ဝတ္အရ သတင္းအက်ဳိးစီးပြား၊ အမွန္တရားနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ ႏႈတ္လံုရမယ္၊ ကတိတည္ရမယ္၊ ကာကြယ္ရမယ္ဆိုေပမယ့္ မိမိအတၱအက်ဳိးအတြက္ လက္ေအာက္ငယ္သားအေပၚ ခ်နင္းတာ၊ မိမိလက္ေအာက္ငယ္သားအေပၚ သနားညႇာတာစြာ မဆက္ဆံဘဲ ႏွိမ့္ခ်၊ ခ်ဳိးႏွိမ္တာ၊ မ်က္ႏွာလိုက္တာ၊ အက်ဳိးစီးပြားပ်က္ေအာင္လုပ္တာေတြ ၾကံဳဖူးေတြ႔ဖူးပါတယ္။ 

ပိုဆိုးတာက မိမိမွာ အိမ္ေထာင္ရိွေနပါရက္ လက္ေအာက္ ဝန္ထမ္းအမ်ဳိးသမီးကို ေသြးေဆာင္ေပါင္းသင္းတာမ်ဳိးေတြပါ။ ျမန္မာ့လူမႈအသိုင္းအဝိုင္းမွာေတာ့ အဆိုပါ ကိုယ္က်င့္သိကၡာမ်ဳိးကို လက္မခံတတ္တာမို႔ သတင္းသမားက်င့္ဝတ္ေလွ်ာ့ရဲသူအျဖင့္ အထင္အျမင္ေသးတတ္ပါတယ္။ ဒါက ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ က်င့္ဝတ္ဆက္ႏြယ္မႈပါ။ 

(ဒုတိယပိုင္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါအံုးမယ္) 

ကိုညိဳ (ေအာ္စလို) 
၂၆ ေမ၊ ၂၀၁၄ 

 

No comments: