Sunday, May 25, 2014

ျမန္မာေတြ ရွက္တတ္ေစခ်င္တယ္ (ကိုညိဳ)

အခုတေလာ (အမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ ေႂကြးေၾကာ္သံနဲ႔ မေရာင္ရာဆီလူး) မ်က္ကန္းမ်ဳိးခ်စ္သံေတြ ႂကြက္ႂကြက္ညံေအာင္ ၾကားရေတာ့ ေအာ္... ဒီရဟန္းပုဂိၢဳလ္၊ လူပုဂၢိဳလ္ေတြ ကၽြဲေျခရာခြက္ကို ပင္လယ္ထင္ေနပါေပါ့လားလို႔ပဲ ညည္းတြားမိတယ္။ ကိုယ္က ကိုယ့္လူမ်ဳိးနဲ႔ ကိုယ္ကိုးကြယ္ရာကို တန္ဖိုးထား ျမႇင့္တင္ခ်င္တယ္ဆို တျခားလူမ်ဳိးနဲ႔ သူတစ္ပါးကိုးကြယ္ရာ ဘာသာအေၾကာင္း လံုးဝ မသိရင္ေတာင္ ေလးစား တန္ဖိုးထားတတ္ရမယ္ဆိုတာကို သတိျပဳသင့္တယ္။ ကိုယ္တိုင္က အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းစြာ သူတစ္ပါး လူမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းကို ပ်က္ရယ္ျပဳတာဟာ မိမိရဲ႕ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးညံ့ဖ်င္းမႈနဲ႔ ပညာရည္နိမ့္က်မႈကို ျပသရာေရာက္ေစတယ္။ 

မိမိလူမ်ဳိး၊ ႏိုင္ငံကို ျမတ္ႏိုးခ်စ္ခင္စိတ္နဲ႔ ဂုဏ္ယူတာေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ အစြန္းေရာက္သြားရင္ တပါးလူမ်ဳိးနဲ႔ အခ်ဳပ္အျခာပိုင္ဆိုင္မႈအေပၚ မေထမဲ့ျမင္ျပဳတတ္ပါတယ္။ မိမိတို႔ ပေဒသရာဇ္စံနစ္ အားေကာင္းခဲ့စဥ္ အနီးအနား တိုင္းႏိုင္ငံငယ္ေတြကို သိမ္းပိုက္အႏိုင္ယူႏိုင္တာကို မိမိတို႔က ႏိုင္ငံေတာ္ကို ခ်ဲ႕ထြင္စည္း႐ံုးႏိုင္သူ၊ တန္ခိုးအင္အား ေတာင့္တင္းသူ၊ ဘုန္းမီးေနလေတာက္ပသူလို႔ ေႂကြးေၾကာ္ေနေပမယ့္ တဖက္က က်ဴးေက်ာ္ခံရသူေတြအဖို႔ ႐ိုင္းပ်ၿပီး ႏိုင္ထက္စီးနင္းျပဳသူ၊ လူသားမဆန္ ရက္စက္္ယုတ္မာသူ၊ က်ဴးေက်ာ္သူ အ႐ိုင္းအစိုင္းမ်ားလို႔ ကဗၺည္းမွတ္တမ္းတင္ထားတာကို သတိမူသင့္တယ္။ 


က်ေနာ္ အိႏိၵယႏိုင္ငံမွာေနထိုင္ခဲ့စဥ္ အာသံျပည္နယ္ၿမိဳ႕ေတာ္ ဂြာတီး(Guwahati)က အမ်ဳိးသားျပတိုက္ကို အခ်ိန္ရတိုင္း သြားေလ့လာျဖစ္ပါတယ္။ မီးရထားဘူတာ႐ံု မနီးမေဝးမွာရိွတဲ့ အာသံျပည္နယ္ျပတိုက္မွာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ျမန္မာ ေရွးေဟာင္းေပစာ၊ ေပရြက္ေတြနဲ႔ ဓားလက္နက္ အေဆာင္အေယာင္၊ အသံုးအေဆာင္တခ်ဳိ႕ကို ျပသထားတယ္။ ထူးျခားတာက ျပတိုက္နံရံေတြမွာ ခ်ိတ္ဆဲြထားတဲ့ ဆီေဆးပန္းခ်ီကားႀကီးေတြပါ...။ ၁၈၂၀ အေစာပိုင္းဝန္းက်င္က (ဘႀကီးေတာ္မင္း လက္ထက္၊ မဟာဗႏၶဳလေခတ္လို႔ မွန္းဆရတယ္) ျမန္မာေတြ က်ဴးေက်ာ္ခဲ့စဥ္အျဖစ္အပ်က္ကို မွတ္တမ္းတင္ထားတာပါ။ 

ျမန္မာနဲ႔ပတ္သက္ေနတဲ့ ပန္ခ်ီကားတခ်ပ္ကိုလည္း ေတြ႔ရတယ္။ ပံုထဲမွာ ဆံပင္ဖားလွ်ားခ် ျမင္းစီးတပ္သားေတြနဲ႔ ရဲမက္တခ်ဳိ႕ ဓားလြတ္ေတြ၊ လွံေတြကိုင္ထားၿပီး ကေလးေတြနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးေတြကို ထိုးခုတ္ သတ္ျဖတ္ေနပံုျဖစ္တယ္။ ေဘာင္ခတ္ထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားေအာက္မွာ အဂၤလိပ္လို စာေရးထားတယ္။ “အေရွ႕ဘက္အရပ္မွ ျမန္မာ လူ႐ိုင္းမ်ားဝင္ေရာက္ က်ဴးေက်ာ္တိုက္ခိုက္္ေနပံု” တဲ့။ က်ေနာ္တို႔ လူမ်ဳိးေတြအေပၚ တိုင္းတပါးသားေတြကေရာ ဘယ္လိုျမင္သလဲဆိုတာ ဆင္ျခင္ၾကည့္ဖို႔ပါ။ 

ထိုင္းႏိုင္ငံ အယုဒၶယနဲ႔၊ မဏိပူရ၊ ဟံသာဝတီသားေတြအဖို႔ ႏွစ္ တေထာင္ေက်ာ္ ပေဒသရာဇ္ေခတ္လြန္ ခံစားခ်က္ေတြကို ေမးျမန္းသုေသသနလုပ္ၾကည့္ရင္ သူတို႔ ဘယ္လိုေျဖမလဲ။ က်ေနာ္တို႔ျမန္မာေတြ ဂ်ပန္ေတြကို ဒီကေန႔ ဘယ္လိုသေဘာထားသလဲဆိုတာနဲ႔ အတူတူပဲေနမွာပါ။ သမိုင္းကို ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ေပမယ့္ ေမ့ေဖ်ာက္ႏိုင္္ၾကမွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ 

က်ေနာ္ မဏိပူရမွာေနထိုင္ခဲ့စဥ္ မိသားစုလို ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္တဲ့ မဏိပူရတကၠသိုလ္ ေမာ္ကြန္းထိန္းျဖစ္သူ မိတ္ေဆြတစ္ဦးက ပေဒသရာဇ္ေခတ္ မဏိပူရ-ျမန္မာ အျပန္အလွန္ အားၿပိဳင္ က်ဴးေက်ာ္ခဲ့ပံုေတြအေၾကာင္း အလွ်င္းသင့္သလို ေျပာျပေလ့ရိွတယ္။ သူဟာ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ႀကီးမားတဲ့ မဏိပူရမင္းမ်ဳိးအႏြယ္ထဲကျဖစ္သလို သူ႔သားငယ္ရဲ႕ နာမည္ကို “အင္းဝကို ေအာင္ႏိုင္သူ” လို႔ ျမန္မာအဓိပၸာယ္ရတဲ့ ကသဲနာမည္ ေပးထားတယ္။ 

တခါတေလ ျမန္မာရဲမက္ေတြ ႏွိပ္စက္ညႇဥ္းပမ္းမႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း သူက ရယ္ကာေမာကာ ျပန္ေျပာင္းေျပာတတ္တယ္။ သူေျပာျပတဲ့အထဲမွာ စာထဲ မေတြ႔ဖူးတဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးတစ္ခုက “ျမန္မာတပ္သားေတြ မဏိပူရသံု႔ပန္းေတြကို အင္းဝအထိ ေျခက်င္ ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္ရာမွာ ႐ိုး႐ိုးတန္းတန္း ေခၚမသြားဘူး၊ မဏိပူရရဲမက္ေတြက နားကပ္ပန္ၿပီး နားေပါက္ ေဖာက္တတ္ၾကတယ္ဆိုေတာ့ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ကို အဲဒီနားအေပါက္ေတြထဲ ခ်ည္ႀကိဳး ေသးေသးမွ်င္မွ်င္ေလးနဲ႔ တဲြခ်ိတ္ၿပီး တန္းစီၿပီး ေလွ်ာက္ခိုင္းတယ္” “တကယ္လို႔ ႀကိဳးျပတ္ရင္ ေခါင္းျဖတ္မယ္လို႔ သတိေပးထားေတာ့ မဏိပူရသံု႔ပန္းေတြဟာ ခ်ည္ႀကိဳးကို လက္က ထိန္းကိုင္ရင္း အတဲြလိုက္ႀကီး တျဖည္းတျဖည္းေလွ်ာက္ရတယ္၊ ေႏွးလို႔ဆိုၿပီး ဗမာေတြက မာန္မဲၿပီး အျမန္ေလွ်ာက္ခိုင္းေသးတယ္” 

အခုအခ်ိန္ ဘယ္လိုခံစားခ်က္ေတြရိွေသးလဲလို႔ ေမးၾကည့္ေတာ့ “ပေဒသရာဇ္ေခတ္ကျဖစ္ခဲ့တာေတြ ဒီအခ်ိန္ထိ ယူလာစရာမလိုပါဘူး၊ အားလံုး ၿပီးခဲ့ပါၿပီ၊ သမိုင္းေခတ္လည္း မတူေတာ့ဘူး၊ တို႔ မဏိပူရတပ္ေတြလည္း အင္းဝကို သိမ္းပိုက္ခဲ့ေသးတာပဲေလ၊ ပေဒသရာဇ္ေတြအခ်င္းခ်င္း အားၿပိဳင္ခဲ့ၾကတာပါ” တဲ့။ ေနျပည္ေတာ္အဝင္ ေၾကး႐ုပ္ထုႀကီး ၃ ခုဟာ က်ေနာ္တို႔သမိုင္းေခတ္ထဲမွာ ဂုဏ္ယူဖို႔လား၊ ေမာက္မာဖို႔လား၊ သံေဝဂရေစဖို႔လား... ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ အေျဖရွာရေတာ့မယ္။ 

စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္မွာ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူအေျမာက္အမ်ား နယ္စပ္ေတြနဲ႔ တိုင္းတစ္ပါးမွာ ခိုလံႈ အလုပ္လုပ္ကိုင္ၾကရတယ္။ လုပ္ခမေပးတာ၊ လုပ္ခႏွိမ္တာ၊ အႏိုင္က်င့္ ေစာ္ကားတာေတြမ်ဳိးစံု ခံရတယ္။ လူကုန္ကူးတာ ခံရတယ္၊ ျပည့္တန္ဆာဘဝ တြန္းပို႔ခံရတယ္၊ အေပ်ာ္မယားအျဖစ္ အသံုးေတာ္ခံရတယ္၊ အသတ္အျဖတ္ခံရတယ္။ ဒီေန႔အထိလည္း ဆက္ရိွေနဆဲ၊ မၿပီးဆံုးေသးပါ။ 

အိမ္နီးခ်င္း အိႏိၵယႏိုင္ငံ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္မွာ ျမန္မာယကၠန္းပညာရွင္ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားေတြ ရာခ်ီေနထိုင္တယ္။ သူတို႔ဟာ ႐ိုးရာယကၠန္း အတတ္ပညာရွင္ေတြ ျဖစ္တယ္။ မီဇိုရမ္၊ မဏိပူရ၊ နာဂလင့္နဲ႔ အာသံျပည္နယ္မွာ ျမန္မာလို အဆင့္ျမင့္ ယကၠန္းစင္မ်ဳိးသာမက၊ ယကၠန္းအတတ္ပညာမ်ဳိးလည္း မရိွပါ။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာအလုပ္သမားေတြကို အသံုးျပဳၿပီး သူတို႔ျပည္နယ္အတြက္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ အဓိကဝင္ေငြ ရွာေဖြေနတယ္။ အဲဒီလို ျမန္မာအလုပ္သမားေတြကို အသံုးျပဳႀကီးပြားေနေပမယ့္ ျမန္မာေတြကို ေက်းဇူးရွင္ေတြလို႔လည္း မသတ္မွတ္ပါဘူး။ ျပည္နယ္ေရြးေကာက္ပဲြနီးခ်ိန္ဆို တရားမဝင္ ေနထိုင္သူေတြရဲ႕ မဲျပားေတြအသံုးျပဳမွာစိုးလို႔ တရားမဝင္ေနထိုင္သူ ျမန္မာေတြအားလံုးကို ေမာင္းႏွင္ထုတ္ေလ့ရိွပါတယ္။ “က်ေနာ္တို႔ဟာ ဒီႏိုင္ငံမွာ မဲတျပားေလာက္ေတာင္ တန္ဖိုးမရိွပါဘူး” လို႔ အလုပ္သမားတေယာက္က ေျပာဖူးပါတယ္။ 

က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြ တိုင္းျပည္ျပင္ပ ႏိုင္ငံျခားေရာက္လို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအခ်င္းခ်င္း လမ္းမွာေတြ႔ရင္ေတာင္ ျမန္မာေတြမွန္းသိပါရက္နဲ႔ မိတ္မဆက္ရဲ၊ မေခၚမေျပာရဲတဲ့အထိ မယံုၾကည္မႈေတြ၊ အေၾကာက္တရားနဲ႔ သံသယေတြ ႀကီးစိုးခဲ့ၾကတယ္။ ကုိယ့္ႏိုင္ငံသား၊ ကိုယ့္လူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း ကိုယ္ထိတ္လန္႔ေနၾကတယ္။ 

က်ေနာ္တို႔ျပည္သူေတြ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံထဲ ေခ်ာင္ပိတ္မိၿပီး ျပင္ပကမၻာရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲမႈေတြ၊ အေတြးအေခၚနဲ႔ ဖံြ႔ၿဖိဳးမႈေတြကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ၾကည့္ျမင္ခြင့္မရခဲ့ဘူး။ ဝါးလံုးေခါင္းထဲ လသာခဲ့ရတယ္။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ စီးပြားခၽြတ္ျခံဳက်မႈ၊ ပညာရည္နိမ့္ပါးမႈ၊ အေတြးအေခၚ ေခ်ာင္ပိတ္မိမႈ၊ အလြတ္မလပ္၊ အျမင္မက်ယ္မႈေတြကို မသမာသူေတြက ႏိုင္ငံေရးအရ အသံုးခ်လာတယ္။ ဘာသာေရး၊ အမ်ဳိးသားေရးမိႈင္းတိုက္ၿပီး ႏိႈးေဆာ္တယ္။ 

တကယ္ေတာ့ ဘာသာေရး၊ လူမ်ဳိးေရးဆိုတာ ေသြးဆူေအာင္လုပ္ရတာ အလြယ္ကူဆံုးနဲ႔ အညံ့ဖ်င္းဆံုး စည္း႐ံုးမႈသာ ျဖစ္တယ္။ ျပည္သူေတြ ေန႔စဥ္ အစာအိမ္ကိစၥ၊ ရွင္သန္ရပ္တည္ေရးကိစၥကလဲြလို႔ ဘာမွ ေခါင္းထဲထည့္မထားႏိုင္တာကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး အမ်ဳိးသားညီညြတ္ေရးနဲ႔ တိုင္းျပည္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ပ်က္ျပားေစမယ့္ အေပါစား စည္း႐ံုးေရးနည္းနာေတြ မသံုးသင့္ေတာ့ပါ။ တိုင္းျပည္ဟာ နာၿပီးရင္းနာေနတာကို သတိျပဳသင့္တယ္။ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြက မိမိတို႔ႏိုင္ငံသားေတြအေပၚ ဘယ္လို႐ႈျမင္ေနၾကသလဲဆိုတာ သိေစခ်င္တယ္။ 

ျမန္မာေတြဟာ ကိုယ္လူမ်ဳိးခ်င္း သတ္ျဖတ္သူေတြ၊ လူကိုလူလို တန္ဖိုးထားရမွန္းမသိတဲ့ အ႐ိုင္းအစိုင္းေတြ၊ ႀကီးႏိုင္ငယ္ညႇဥ္းစိတ္ဓာတ္နဲ႔ အတၱကိုယ္က်ဳိးသာ ႐ႈျမင္တတ္တဲ့လူမ်ဳိးေတြ၊ ပညာဉာဏ္ရည္နိမ့္က်၊ ခႏၶာကိုယ္ သန္စြမ္းမႈမရိွ၊ မ်ဳိးရိုးဗီဇ မမွန္သူေတြ၊ တိုင္းတပါးကိုသာ မွီခိုတတ္ၿပီး အာဏာနဲ႔ ေငြေၾကးဥစၥာ ႐ုပ္ဝတၱဳအေပၚမွာပဲ တန္ဖိုးထားတတ္သူေတြလို႔ တပါးသူေတြက တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ေဝဖန္ဟားတိုက္ေနတာကို အတိတ္ကာလကလည္း မၾကာခဏ ၾကားခဲ့ရတယ္။ ဒီကေန႔ကာလအထိ ၾကားေနရတုန္းပါ။ 

ဒါမ်ဳိး ေနာက္ထပ္ၿပီး ၾကားရဲတဲ့သတၱိမ်ဳိး က်ေနာ္တို႔မွာ မရိွေတာ့ပါ...။ အစြန္းေရာက္ အေတြးအေခၚရိွသူ ျမန္မာေတြအားလံုး ရွက္တတ္ၾကပါေစ...။ ။ 

ကိုညိဳ (ေအာ္စလို) 
၂၁ ေမ၊ ၂၀၁၄ 

(ဒီကေန႔ထုတ္ ဒီမိုကေရစီတူေဒး သတင္းစာပါ ေဆာင္းပါး) 

 

No comments: