၂၀၀၃ ခု ေမလဆန္းမွာ နယူးေဒလီရဲ႕အပူဒဏ္ကိုေရွာင္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔ မိသားစု အိႏိၵယအေရွ႕ေျမာက္ပိုင္း ျမန္မာျပည္ ခ်င္းေတာင္နယ္စပ္နဲ႔ကပ္ရက္ ေတာင္တန္းေတြထူထပ္တဲ့ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္က ေတာင္ေပၚၿမိဳ႕ေလးျဖစ္တဲ့ အိုက္ေဇာၿမိဳ႕ကို အလည္သြားခဲ႔တယ္။ အိုက္ေဇာမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံသား လူ႐ိႈင္းခ်င္းအႏြယ္ေတြ အမ်ားႀကီး။ က်ေနာ္တို႔ငယ္ငယ္က ပထဝီဖတ္စာမွာ “အေနာက္ဘက္တြင္ လူရွည္ ေတာင္တန္း” လို႔ မွတ္မိေနတဲ့ ေတာင္တန္းဆိုတာ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္က လု႐ိႈင္း ေတာင္တန္းေတြကို ေျပာတာ။
ဇနီးျဖစ္သူ လင္းလင္းက လု႐ိႈင္းတိုင္းရင္းသူပါ။ အိုက္ေဇာၿမိဳ႕မွာ လင္းလင္းရဲ႕မိသားစုလည္းရိွတာမို႔ ေႏြေရာက္တိုင္း တႏွစ္တေခါက္ေတာ့ သြားလည္ပတ္ေနက်။ က်ေနာ္တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံက ဝါသနာတူေတြမို႔ မီဇိုရမ္ေရာက္တိုင္း ၂ ႏွစ္တခါ ၃ ႏွစ္တခါဆိုသလို ေတာ္လွန္ေရးသီခ်င္းေခြ ထုတ္ေလ့ရိွတယ္။ မီဇိုရမ္မွာ သီခ်င္းအသံသြင္းရတာက ျမန္မာျပည္ဖြား ဂီတအႏုပညာရွင္ေတြ အိုက္ေဇာၿမိဳ႕မွာ ရိွၾကလို႔ပါ။ သူတို႔က စတူဒီယိုလည္းပိုင္ တီးဝိုင္းလည္းေထာင္ထားသလို အိုက္ေဇာမွာ နာမည္ႀကီးေတြပါ။ ျမန္မာစကားလည္း ေကာင္းေကာင္းတတ္၊ ျမန္မာျပည္ကိုလည္း ခ်စ္၊ ဒီမိုကေရစီကိုလည္း အားေပးေထာက္ခံသူေတြျဖစ္တယ္။
ကိုဂၽြန္(မိုနာလီဇာ စတူဒီယို) နဲ႔ ၁၉၉၄ ကတည္းက သိကၽြမ္းၿပီး ပဲြဦးထြက္ ေတာ္လွန္ေရးအေခြ (အျမင့္ပ်ံငွက္မ်ား)ကို ထုတ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒါလ္ထြားမာ၊ ပူးစီးရာတို႔နဲ႔ရင္းႏွီးၿပီး သူတို႔ရဲ႕ အက္စ္ အက္စ္ တီးဝိုင္းနဲ႔ပဲ သီခ်င္းေတြ ထုတ္ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ ေတာ္လွန္ေရးအေခြမို႔ သူတို႔ကလည္း တက္ႂကြၿပီး ဂ႐ုတစိုက္ လုပ္ေပးတယ္။ သူမ်ားေတြထက္စာရင္ ေငြေၾကးစကား သိတ္မေျပာဖူး။ ေစ်းေလွ်ာ့ယူတယ္။ က်ေနာ္ကလည္း ဘယ္ NGO ေတြ၊ ပေရာဂ်က္ေတြ၊ အလွဴေငြေတြကို မွီခိုၿပီး အေခြေတြထုတ္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ ရင္းႏွီးတဲ့ မိတ္ေဆြေတြထံက အကူအညီေတြနဲ႔ပဲ လုပ္ခဲ့တာျဖစ္တယ္။
အျမင့္ပ်ံငွက္ ပထမဆံုးအေခြတုန္းက DVB က မိတ္ေဆြေတြျဖစ္တဲ့ ကိုေအးခ်မ္းႏိုင္နဲ႔ မသီတာတို႔ကို အပူကပ္တာေၾကာင့္ တေယာက္ ေဒၚလာ ၁၀၀ စီ လွမ္းပို႔ေပးလို႔ အေခြျဖစ္လာတာ။ ဒုတိယ သူပုန္႔ဝိဉာဥ္ အေခြကိုေတာ့ ကခ်င္သူငယ္ခ်င္း ကိုေအာင္ဝါ နဲ႔ လန္ဒန္က ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱရ ရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ ထုတ္ခဲ့တာ။ တတိယအေခြ ငါသည္ ေတာ္လွန္ေရး ကေတာ့ က်ေနာ့္ သတင္းေထာက္လစာကို ျခစ္ျခဳတ္ စုထုတ္တာ။ ျဖန္႔ခ်ိေရးကိုေတာ့ အဲဒီတုန္းက မိုးမခ မီဒီယာက ကိုေက်ာ္ေအာင္လြင္နဲ႔ ေမာင္ရစ္တို႔ ကူညီခဲ့တာပါ။ အခု စတုတၱအႀကိမ္ “ဒီပဲရင္း ေက်ာက္စာ” အေခြအသံသြင္းဖို႔ေတာ့ ကိုယ္ရဲ႕ သတင္းေထာက္ စုေဆာင္းေငြနဲ႔ အသံသြင္းၿပီး ျဖန္႔ခ်ိေရးကို အာအက္ေအ က အမ ေဒၚခင္ေမေဇာ္ (ေဒၚနန္းခမ္းေထြး) နဲ႔ အသံဖမ္း အင္ဂ်င္နီယာ ကိုေအာင္သူတို႔က ကူညီခဲ့တာပါ။
က်ေနာ္က အိုက္ေဇာမွာ သီခ်င္းလည္း လုပ္၊ သတင္းလည္း လုပ္တယ္။ ၂၀၀၃ ေမလတုန္းက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အထက္ဗမာျပည္ နယ္လွည့္စည္း႐ံုးေရးခရီးစဥ္ကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္းၿပီး သတင္းလုပ္ေနတာပါ။ အဲဒီတုန္းက အမ်ားအားျဖင့္ လူ႔အခြင့္အေရးသတင္းေတြ၊ စြမ္းအားရွင္ေတြကို ဝါးခၽြန္ေတြ၊ တုတ္ေတြနဲ႔ သင္တန္းေပးတဲ့ သတင္းေတြ၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ စည္း႐ံုးေရးခရီးကို တန္ျပန္ေႂကြးေၾကာ္ ေအာ္ဟစ္ဆဲဆိုတဲ့ ၾကံ႕ဖြတ္ (လက္ရိွ အစိုးရပါတီ) နဲ႔ စြမ္းအားရွင္အဖဲြ႔ေတြသတင္းကို အထဲက NLD မိတ္ေဆြေတြထံ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းၿပီး အာအက္ဖ္ေအ အတြက္ သတင္းေပးပို႔ရပါတယ္။
တိုင္းေရး ျပည္ေရးအေျခအေနကလည္း ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ စစ္အစိုးရက NLD နဲ႔ ေဒၚစု ခရီးစဥ္ကို အေႏွာက္အယွက္ ေပးေနပါတယ္။ ၿမိဳ႕အဝင္ လူထုပရိႆတ္က ေသာင္းခ်ီ သိန္းခ်ီ ႀကိဳဆိုေနတာပါ။ အာဏာပိုင္ေတြကလည္း မီးျဖတ္တာ၊ လမ္းပိတ္တာ၊ လူစုခဲြခိုင္းတာေတြ လုပ္ပါတယ္။ စစ္ကိုင္းတိုင္းမွာ အေျခအေန ေတာ္ေတာ္ဆိုးပါတယ္။ က်ေနာ္က ခ်င္းျပည္နယ္၊ ရခိုင္ေဒသနဲ႔ မေကြးတိုင္းအျပင္ မႏၱေလးနဲ႔ စစ္ကိုင္းတိုင္းသတင္းကို ကိုယ့္နယ္ေျမ၊ ကိုယ့္ဂြင္တခုလို အပိုင္စားယူၿပီး အျမဲအာ႐ံုစိုက္ သတင္းေရးေလ့ရိွတယ္။ အာဏာပိုင္ေတြက တယ္လီဖုန္းလိုင္းေတြ ျဖတ္ေတာက္ပါတယ္။ လိုင္းဆူေနေအာင္ ေႏွာက္ယွက္ပါတယ္။ အခက္အခဲေတြၾကားက သတင္းႏိႈက္ရတယ္။ အသံဖမ္းရတယ္။
ေမ ၃၀ ရက္ ဒီပဲရင္း ျခံဳခိုတိုက္ခိုက္မႈျဖစ္ေတာ့ က်ေနာ္ ျပည္တြင္းနဲ႔ အဆက္ျပတ္သြားတယ္။ ေနာက္တရက္လည္း ဆက္သြယ္ရ ခက္ေနတယ္။ နယ္စပ္ကေန တေနကုန္ ဇဲြနဘဲနဲ႔ စိတ္ရွည္ရွည္ထားၿပီး မံုရြာကိုဆက္တယ္။ မရဘူး။ ေနာက္ေန႔မွ တိုက္ခိုက္ခံရတဲ့သတင္းေတြ ၾကားရတယ္။ အခု အေမရိကားေရာက္သြားတဲ့ အမ ေဒၚခင္ေအးျမင့္ဟာ ဒီပဲရင္းရဲ႕ မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔တဦးပါ။ သူ႔ေခါင္းမွာ ေသရာပါ ဒဏ္ရာႀကီးရိွပါတယ္။ အမ ေဒၚခင္ေအးျမင့္က သတၱိေကာင္းပါတယ္။ မံုရြာနဲ႔ မႏၱေလး လွည့္ပတ္ေရွာင္ၿပီး ျဖစ္ပ်က္မႈ အကုန္အစင္ ရွင္းျပတယ္။ ဒီပဲရင္း သီခ်င္းအစမွာ အမ ေဒၚခင္ေအးျမင့္အသံနဲ႔ မႏၱေလးက မ်က္ျမင္ တေယာက္အသံကို ျဖတ္ၿပီး ထည့္ထားတာပါ။
ကေလးၿမိဳ႕က ကြယ္လြန္သြားတဲ့ ေဒါက္တာသိန္းဝင္း(NLD) ဟာ က်ေနာ့္အေပၚ တူလိုသားလို သေဘာထားၿပီး သတင္းေပး ကူညီသူပါ။ ဒီပဲရင္းမွာ ပါဝင္ခဲ့တဲ့ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ဝန္ထမ္းတေယာက္နဲ႔ က်ေနာ့္ကို ဆက္သြယ္ေပးပါတယ္။ သူေျပာလို႔ စစ္အစိုးရ ႀကိဳတင္စီမံခ်က္တခ်ဳိ႕ကို တိတိက်က် သိရပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း NLD ေတြ အဖမ္းခံရ၊ ေရွာင္ပုန္းေနၾကတဲ့ သတင္းေတြ အျမဲလိုလို ၾကားရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕နယ္စပ္ေတြထိ ေရွာင္ေျပးရပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အင္းစိန္က အထူးအခ်ဳပ္ေဆာင္မွာ ထိမ္းသိမ္းတဲ့သတင္း၊ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ခ်တဲ့ သတင္းလည္း ၾကားပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ သတင္းေထာက္ေတြ စိတ္မသက္မသာျဖစ္ရပါတယ္။ တိုင္းျပည္အနာဂတ္အတြက္ ေဒါသေတြလည္း ထြက္ရပါတယ္။ ေဒၚစုကိုလုပ္ၾကံဖို႔ ၾကံစည္တာကို ရင္ထုမနာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီပဲရင္းအရိွန္မက်ေသးတဲ့ ဇြန္လအေစာပိုင္းမွာ အာအက္ဖ္ေအက ကိုသိန္းထိုက္ဦးက သူ ေရးထားတဲ့ ကဗ်ာေလး က်ေနာ့္ကိုဖတ္ဖို႔ ပို႔ေပးပါတယ္။ တယ္လီဖုန္းထဲကေနလည္း ရြတ္ျပတယ္။ က်ေနာ္ အဲဒီကဗ်ာကို သိပ္ႀကိဳက္သြားတယ္။ နမိတ္ပံုေတြနဲ႔ ေရးထားတယ္။ “ၾကယ္ေတြအားလံုး ခ်ဳံးပဲြခ်၊ လမင္းမ်က္လံုး အေဖာက္ခံရတဲ့ည၊ မိစၦာမာန္ဖီ စစ္ေသြးၾက၊ ေသြးစြန္းဓားေတြ အေရာင္သ” ေမ ၃၀ ရက္က လမိုက္ညႀကီးပါ့။ သူရဲေကာင္းေတြ ေက်ာေတြ ျဖန္႔ခင္းၾက၊ အေမွာင္ထုကို လက္ဆင့္ကမ္းကာၾက” ဆိုတာ NLD လူငယ္ေလးေတြ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ယာဥ္ကို မတိုက္ခိုက္ေအာင္ လက္ခ်င္းခ်ိတ္ၿပီး ေက်ာနဲ႔ကာထားတဲ့ အျဖစ္ပ်က္ကို ဖဲြ႔ထားတာ။ ကိုသိန္းထိုက္ဦးကဗ်ာက အေတာ္ စိတ္ထိခိုက္စရာေကာင္းသလို တက္ႂကြတဲ့၊ ရဲရင့္တဲ့ ခြန္အားကိုလည္း ေပးတယ္။ တခါတည္းဖတ္ၿပီး ႀကိဳက္သြားတယ္။
ကိုသိန္းထိုက္ဦးဟာ က်ေနာ့္ရဲ႕ေက်းဇူးရွင္ပါ။ ကဗ်ာေပးလို႔ခ်ည္း မဟုတ္ပါ။ မိန္မလည္း ေတာင္းေပးလို႔ပါ။ လင္းလင္းကို ေတာင္းရမ္း နားေဖာက္ဖို႔ က်ေနာ့္မွာ မိဘေတြ မရိွပါ။ ကိုသိန္းထိုက္ဦးကလည္း အေမရိကားကေန အိႏိၵယကုိ အလည္လာခိုက္ သူ႔ကို လူႀကီးအရာထားၿပီး မိန္းမေတာင္းခိုင္းတာ ျဖစ္္တယ္။ ေပါက္တတ္ကရ တရာ့ႏွစ္ဆယ္ ဘလြတ္ရွရြတ္ေတြ ေျပာတတ္တဲ့ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းဟာ သူ႔ကို လူႀကီးအရာထားလိုက္ေတာ့ ခပ္တည္တည္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ဟာ ႐ိုးသားေၾကာင္း၊ ႀကိဳးစားေၾကာင္း၊ အက်င့္စာရိတၱ ဘယ္လို ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း ပိုပိုသာသာေတြေျပာၿပီး လင္းလင္းမိဘေတြကို နားေဖာက္ေပးရွာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုသိန္းထိုက္ဦးဟာ ေက်းဇူးရွင္လို႔ ေျပာရတာပါ။
က်ေနာ္တို႔လင္မယား သီခ်င္း အသံစသြင္းေနတုန္းမွာပဲ ကိုသိန္းထိုက္ဦး ကဗ်ာကို ရခဲ့တာပါ။ က်ေနာ္ဟာ ညတြင္းခ်င္း ဂစ္တာတလံုးနဲ႔ ကဗ်ာစာသားေတြကို လိုက္ရြတ္တယ္။ သံစဥ္ စမ္းရွာၾကည့္တယ္။ ေယာကၡမအိမ္ေပၚတက္ၿပီး ဂစ္တာသံ တဂြမ္ဂြမ္နဲ႔ ႏွိပ္စက္ပါတယ္။ သူ႔ကဗ်ာေပးတုန္းက ေခါင္းစဥ္ မပါသလိုပဲ။ က်ေနာ္ကေတာ့ “ဒီပဲရင္းေက်ာက္စာ” လို႔ နာမည္တပ္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အေခြနာမည္အျဖစ္ အဲဒီသီခ်င္းပဲ ေရြးလိုက္တယ္။
တီးလံုးအသံေရြးတာလည္း ဂီတမွဴး ဒါလ္ထြားမားက လိုခ်င္တဲ့နမိတ္သံေတြကို အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ စိတ္ရွည္ရွည္ ရွာထားတာ ျဖစ္တယ္။ လမိုက္ည တိတ္ဆိတ္မႈကိုခြင္းၿပီး ေပၚလာတဲ့ေျခာက္ျခားစရာအသံေတြနဲ႔ Intro ကိုစထားၿပီး လင္းလင္းရဲ႕ ေျခဆင္းအဆိုကို ေနာက္ခံတီးလံုးမပါ အသံသက္သက္နဲ႔ လမိုက္ည ရဲ႕ တိတ္ဆိတ္မႈကို ခြင္းေဖာက္ထြက္လာတဲ့ နာက်င္မႈေတြရဲ႕အဓိပၸာယ္နဲ႔ ညႊန္းထားပါတယ္။
သီခ်င္းက နားေထာင္လို႔ေကာင္းခ်င္မွလည္း ေကာင္းမယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ့္ျဖစ္ပ်က္မႈေတြကို စိတ္မခ်မ္းမေျမ႕စြာ ခံစားၿပီး ေဒါသပါတဲ့ ခံစားခ်က္ျပင္းျပင္းနဲ႔ ပံုေဖာ္ထားၾကတာျဖစ္တယ္။ ဒီပဲရင္းက ၁၀ ႏွစ္ျပည့္သြားၿပီ။ ခံစားမႈေတြက မေန႔က အတိုင္းပဲ။ ကာယကံရွင္ေတြက ပိုၿပီး နာနာက်င္က်င္ျဖစ္ၾကမွာပဲ။ အဲဒီတုန္းက အာဏာပိုင္ေတြဟာ လူသတ္တရားခံေတြကို လႊတ္ေပးၿပီး က်ဳိးပဲ့ေၾကမြ ဒဏ္ရာရသူေတြ၊ နာက်င္သူေတြ NLD ေတြကို ေထာင္ထဲထည့္ခဲ့တယ္။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းမွာ တမ်ဳိးသားလံုးအတြက္ အရွက္ရေစတဲ့၊ ႐ိုင္းပ်တဲ့၊ စက္ဆုတ္ရံြရွာဖြယ္ေကာင္းတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ ေျမာက္ျမားစြာထဲက ထင္ထင္ရွားရွားတခုပါပဲ။
ေမ ၃၀ ဒီပဲရင္း လုပ္ၾကံမႈဟာ ေက်ာက္စာတခ်ပ္ ကဗ်ည္းထိုးထားသလို မေပ်ာက္မပ်က္ မမွိန္မယြင္း ထင္ထင္ရွားရွား မွတ္တမ္းတင္ေနအံုးမွာျဖစ္ပါတယ္။ ။
ကိုညိဳ (ေအာ္စလို)
ေမ ၃၀၊ ၂၀၁၃
အိုနာသေခရီးအစသို့ ကိုးရက်တာ..
2 months ago
No comments:
Post a Comment