Friday, April 11, 2014

ဘုရားေခၚသံ (ကံထြန္းသစ္)

မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္တြင္ရိွေနေသာ Burbank Park ကေလးသည္ ႏုိးထ လူးလြန္႔လာၿပီ။ သူ႔ကို ဖံုးလႊမ္းထားခဲ့ေသာ Snow ထုႀကီး ျပယ္သြားၿပီမို႔ ျမက္ခင္းကလည္း မရဲတရဲ စိမ္းဖန္႔စျပဳၿပီ။ ေမပယ္လ္ (Maple) ႏွင့္ အျခားပင္ပ်ဳိ ပင္အိုတို႔ကမူ ပုရစ္မစီတတ္ေသး။ သို႔ေသာ္ မၾကာမီ သူတို႔လည္း ပြဲဝင္ၾကေတာ့မည္။ ရွဥ့္ၿမီးဖြားေလးမ်ားက တက္သက္ေျပးလႊားေနၾကသလို တေဆာင္းလံုးေပ်ာက္ေနသည့္ ငွက္ေလးေတြလည္း စိုးစီသံေပးၾကၿပီ။ ဟိုး … ပန္းျခံေထာင့္ ကေလးကစားကြင္းေလးမွာေတာ့ ကေလးငယ္သံုးဦးက ဒါန္းကိုယ္စီ စီးလ်က္။ 

ဒီဇင္ဘာ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ရက္ကတည္းက ဝင္လာခဲ့ေသာ Winter ရာသီသည္ သူ႔ စႏိုးဝတ္႐ံုကိုသိမ္းကာ ဖိုသီဖတ္သီ ထြက္ခြာသြားခဲ့ၿပီေကာ။

ေႏြဦးရာသီ (Spring) သို႔ ဝင္ေရာက္ခဲ့သည္မွာလည္း ဒီေန႔ဆို ရက္သတၱ သံုးပတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီ။ သို႔တိုင္ ကိုယ့္ရင္သည္ ေအးခဲမႈ မျပယ္ေသး။

ဆယ္မ်ဳိးေသာ “ပလိေဗာဓ” တို႔တြင္ ခုနစ္မ်ဳိး၊ ရွစ္မ်ဳိးမက ေၾကာင့္က်စိုက္ရမႈတို႔ႏွင့္ လံုးေထြးရင္း အခ်ိန္ေတြကို ခဲစားပစ္ခဲ့မိ၊ ေက်ာင္းတက္ (E.S.L)၊ တရားထိုင္၊ စာၾကည့္၊ ေပးမင့္ (Payment) ေပး၊ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္၊ တရားေဟာ၊ အင္တာနက္သံုး… အင္တာနက္သံုး၊ ေပးမင့္ေတြေပး၊ တရားထိုင္၊ စာၾကည့္၊ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္၊ တရားေဟာ၊ ေက်ာင္းတက္…၊ စႏိုးေတာတြင္ စက္တခုလိုလည္ပတ္ရင္း ကိုယ့္လိပ္ျပာသည္ ေအးခဲေနေတာ့သည္။ ေရခဲမွတ္္ သုညဒီဂရီေအာက္ မ်ားစြာေရာက္ေနေသာ ရာသီေအးသက္သက္ေၾကာင့္ေတာ့ မဟုတ္တန္ရာ၊ စာစိတ္ေပစိတ္တို႔ ေကာေလာက္ေအာင္ ေအးခဲေနမႈကို ဖာသာ အံ့ၾသမိ။ 

သည္အထဲ… အမိေျမဆီက ဘာသာစြဲတင္းသူ၊ မ်ဳိးစြဲျပင္းသူ၊ အာဏာရွင္ဖယ္ဖို႔ ဘဝရင္းသူေတြ၏ အခ်င္းခ်င္း ပဋိပကၡသံေတြကလည္း ေလးပင္စြာ ဖိစီးျပန္ေတာ့သည္။ ေက်ာက္ေတာင္ႀကီးတခုႏွယ္ အသက္၊ ေသြး၊ ေခၽြးမ်ားစြာေပး၍ စေတး၍ တြန္းဖယ္ခဲ့ၾကရေသာ စနစ္ဆိုးႀကီးတခုသည္ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း မညီညြတ္မႈေၾကာင့္ တိုး၍ ခိုင္သြားမွျဖင့္… ဆိုသည့္ အေတြးေရာက္ေသာအခါမူ အ႐ုပ္ႀကိဳးျပတ္ ျဖစ္ရျပန္သည္ေလ။ 

ခုတေလာ… ပံုျပင္ေလးတခုကိုလည္း ခဏခဏ တကိုယ္တည္း ေျပာေနမိသည္။ ေရေသာက္ရန္လာၾကသည့္ ေတာဝက္ႏွင့္ ျခေသၤ့ ပံုျပင္၊ ေရကို သူ အလ်င္ေသာက္မည္၊ ငါ အလ်င္ေသာက္မည္ႏွင့္ ျငင္းခံုသတ္ပုတ္ၾကစဥ္ ႐ႈံးေသာသူ၏ခႏၶာကို စားေသာက္ရန္ ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကသည့္ လင္းတမ်ားကို လွမ္းျမင္ေသာအခါမွ သတိတရားရကာ ေရကိုအတူေသာက္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ထြက္ခြာသြားၾကသည့္အေၾကာင္း။ 

ခုလည္း ျပံဳးေနၾကမည့္ လင္းတေတြကို ျမင္ေစခ်င္ၾကစမ္းပါဘိ။ 

သည္အေၾကာင္းေလးေတြကို ေရးအံ့ျပင္မိေတာ့လည္း “အမ်က္ေကာဓ” လွ်ံေတြ ဟူးဟူးထခ်ိန္မွာ ေရတေပါက္ႏွယ္ အရာမထင္၊ ခန္းေျခာက္သြားမွာပါေလဟု အေတြးေရာက္ကာ တြန္႔ဆုတ္ရျပန္သည္။ သို႔ႏွင့္ အေတြးအျမင္တို႔သည္ ေအးခဲေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကသည္မွာ အႀကိမ္ႀကိမ္။ 

“ဘာျဖစ္လို႔ စာမေရးတာလဲ”… “တခုခုေတာ့ ေျပာပါလား”… “ ဘာျဖစ္လို႔ ေရငံုေနတာလဲ”… စသည့္ စာဖတ္ပရိ္သတ္ေတြႏွင့္ မိတ္ေဆြမ်ား၏ ေမးခြန္းသံေတြ၊ “ဘုန္းဘုန္းေရ… တျခားဟာေတြ မေရးခ်င္ေန… ဘုန္းဘုန္းေမြးေန႔ေရာက္ေတာ့မွာေနာ္… ေမြးေန႔လက္ေဆာင္ အမွတ္တရ တခုခုေတာ့ေရးဦး” ဆိုသည့္ အစ္မတေယာက္၏ ေတာင္းဆိုသံတို႔သည္လည္း ေအးခဲမႈကို တိုးမေပါက္။ 

လိပ္ျပာႏႈိးသည့္အေနျဖင့္ Facebook မွာ တေၾကာင္းစ၊ ႏွစ္ေၾကာင္းစ တို႔ျဖစ္ ျခစ္ျဖစ္ေသာ္ျငား၊ စာတေစာင္ ေပတဖြဲ႔ ေရးသားလိုစိတ္ကမူ ျမဳပ္ေလေပါ့၊ ေပၚမလာ…။ 

သို႔ႏွယ္ ေအးခဲေနေသာအေတြးတို႔ကို ျပန္ေႏႊးေနစဥ္… “တင္” ခနဲ ဖုန္းမွ Viber Message ထားသံ ၾကားလိုက္မိ၍ လွမ္းယူၾကည့္လိုက္ေတာ့ ရန္ကုန္က ညီတပည့္တေယာက္၊ ဖုန္းကိုဖြင့္ကာ ျပန္ Hi လုိက္ရာ၊ သူျပန္႐ိုက္လိုက္သည္က “ဘုန္းဘုန္း… ဗုဒၶက အမ်ဳိးသားဝါဒီလား…” တဲ့။

ေဟ… ဟု အာေမဍိတ္ လြတ္က်သြားခဲ့သည္။ တခါမွ် မစဥ္းစားဖူးခဲ့၊ အမ်ဳိးသားဝါဒီလား… အမ်ဳိးသားဝါဒီလား…၊ အေျဖကို ဉာဏ္မီသေလာက္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့… 

“ျမတ္စြာဘုရား… အရွင္ဘုရားသည္ “အကိရိယဝါဒီ” လို႔ နိဂ႑ေတြက စြပ္စြဲၾကပါတယ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ကေတာ့ အဲဒီလိုဆိုရန္ ဆႏၵမရိွပါဘူး၊ သူတို႔ေျပာသလို ဟုတ္၊ မဟုတ္ကိုေတာ့ သိပါရေစဘုရား” စသည္ျဖင့္ ေမးေလွ်ာက္လာေသာ ေဝသာလီက သီဟေသနာပတိႀကီး၏ ေမးခြန္းေတြကို အမွတ္ရမိသည္။ 

“သီဟ… မေကာင္းမႈတို႔ကို ကိုယ္ျဖင့္လည္း မျပဳအပ္၊ ႏႈတ္ျဖင့္လည္း မေျပာအပ္၊ စိတ္ျဖင့္လည္း မၾကံေတြးအပ္ဟု ဆံုးမေလ့ရိွေသာ ငါ႔အား… ထိုမျပဳလုပ္ေစျခင္းကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ “အကိရိယဝါဒီ” ဟုဆိုလိုေသာ္ ဆိုႏိုင္တယ္ သီဟ” ဆိုသည့္ ေျဖေတာ္သံကိုလည္း အၾကည္ညိဳ သစ္မိသည္။ 

ထိုႏွယ္ ေမးခြန္းမ်ားစြာေမးခဲ့ရာတြင္ “အမ်ဳိးသားဝါဒီလား” ဆိုသည့္ ေမးခြန္းမ်ဳိးေတာ့ မပါခဲ့။ အဲ… ေဝဖန္ျခင္းကို လိုလားခ်ီးမြမ္းေတာ္မူသည့္ တဆူတည္းေသာ ဝိဘဇၨဝါဒီ ဟု ေျဖမည္ျပဳဆဲ ဖုန္းဖန္သားျပင္မွာ စာတတန္း ေပၚလာျပန္သည္။ 

“… ကေရာ၊ အၾကမ္းဖက္မႈကို ေသြးထိုးေပးတဲ့ ေခါင္းေဆာင္လား…” အျခားဘာသာတခု၏ ေရွ႕ေဆာင္ကို ၫႊႊန္းသည့္ သူ႔ ေမးခြန္းသစ္။ 

အဲလိုေတာ့လည္း သြန္သင္မွာမဟုတ္ပါဘူး၊ သူ႔အ႐ိုက္အရာကို ဆက္ခံသူေတြကသာ ဘာသာျပန္႔ပြားဖို႔ အားထုတ္ပံု လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ လြဲမွားေကာင္း လြဲမွားမွာပါဟု ေျဖရန္ စာ႐ိုက္အံ့ျပင္ဆဲ…

“ဘာသာတရားကို ကိုးကြယ္ၾကတာဟာ ဘဝေအးခ်မ္းဖို႔မဟုတ္လား…” 

“Yes” ျမန္မာ font ပင္ မေျပာင္းအားေတာ့၊ ႐ုတ္ခ်ည္း ေျဖလိုက္မိသည္။ “အဲလို ေအးခ်မ္းမႈ၊ ၾကည္ႏူးမႈကိုမေပးႏုိင္ရင္ အဲဒီဘာသာကို ကိုးကြယ္က်ဳိးနပ္ပါ့မလား ဘုန္းဘုန္း” 

“No” 

“ပစၥဳပၸန္မွာေတာင္ ၿငိမ္းေအးမႈကို မေပးႏုိင္ဘဲန႔ဲ ေနာင္ဘဝေတြမွာ ခ်မ္းသာကိုေပးမယ္ဆိုတာကေရာ ဘယ္လိုယံုရမလဲ…” 

“Wow” ဘာလို႔မ်ား ဒီေမာင္ ဒီေမးခြန္းေတြ ေမးလာပါလိမ့္ … ထူးထူးဆန္းဆန္း။ 

“အေနလည္းေပ်ာ္၊ ေသလည္းေပ်ာ္၊ ဗုဒၶတရားေတာ္” ဆိုသည့္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ တရားေလးႏွင့္ သူ႔ကို ရွင္းျပရမည္။ ခက္တာက ဖုန္းႏွင့္စာ႐ိုက္ေျပာေနရေတာ့ စကားမတြင္၊ ဒီအထဲ ကိုယ္က စာ႐ိုက္မကၽြမ္း၊ ဖုန္းေခၚလိုက္လွ်င္လည္း “Connection” က ျပတ္ေတာင္း၊ ဘယ္လိုလုပ္ရပါ့…။ 

“ဒါဆိုရင္ ဘာလို႔ ဘာသာတရားေတြကို ကုိးကြယ္ေနေတာ့မလဲ၊ ဘာသာမဲ့အေနနဲ႔ ေနရတာ ပိုမေကာင္းဘူးလား…” 

ဘာသာမဲ့၊ ဘာသာမသက္ဝင္၊ ဘာသာတရားေတြေပၚ သံသယဝင္၊ သံသယက ယံုၾကည္မႈကိုဖ်က္၊ ယံုၾကည္မႈပ်က္ေတာ့ ဘာသာစြန္႔… ဘာသာမဲ့တဦးအျဖစ္ခံယူရတာကိုပင္ လြတ္လပ္ျခင္းဟု ထင္ျမင္လာ၊ အင္း…။

ေနာက္ၿပီး… ကမာၻေပၚမွာလည္း ခရစ္ယာန္ဘာသာၿပီးလွ်င္ ဘာသာမဲ့ဦးေရက ဒုတိယအမ်ားဆံုး လုိက္သတဲ့။ 

အဲလိုလူေတြႏွင့္ပတ္သက္လို႔လည္း ဘုရားရွင္၏ ဆံုးမခဲ့မႈေလးတခုကို ျပန္ၾကည္ညိဳလိုက္မိသည္။ တေန႔မွာ (အမ်ဳိးအမည္ မမွတ္မိေတာ့) ပုဂၢိဳလ္တေယာက္ဟာ ဘုရားရွင္ထံေမွာက္ ေရာက္လာၿပီး သူဟာ ဘယ္ဘာသာတရားကိုမွ မကိုးကြယ္ေၾကာင္း ဝံ့ႂကြားစြာ ေျပာဆိုပါသတဲ့၊ သူ႔မွာ အစြဲကင္းတယ္ေပါ့ေလ။ ဘုရားရွင္က “သင္ ဘယ္ဘာသာမွ မကိုးကြယ္ဘူးဆိုတာကိုေတာ့ ခံယူကိုးကြယ္ေနတယ္ မဟုတ္လား” လို႔ ဆံုးမေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္း၊ ေနာင္မွ ညီေတာ္ေမာင္ကို အက်ယ္တဝင့္ ရွင္းျပေတာ့မည္။ ေလာ… ေလာ… ဆယ္… ေတာ့… ။ 

“တပည့္ေတာ္တို႔သူငယ္ခ်င္းေတြ တုိင္ပင္ထားၾကၿပီ၊ “ဘာသာမဲ့ သဟာယ” ထူေထာင္ၾကဖို႔” 

အမ္… ေခါင္းနဘမ္းႀကီးသြားသည္။ ဘာသာမဲ့သဟာယ၊ ဘာသာမဲ့အသင္းေပါ့၊ အလ်င္က တခါမွ မေပၚေပါက္ဖူးသည့္အဖြဲ႔၊ မေပၚသင့္သည့္အဖဲြ႔၊ ခုမရိွေသးသည့္တိုင္ နားမွာ ေလစ ၾကားရၿပီ။ သည္သူငယ္တို႔၏ အသိုက္အဝန္းကို ကိုယ္ ေကာင္းေကာင္းသိသည္။ မ်ဳိး႐ိုးက ဘုရားတည္၊ ေက်ာင္းေဆာက္မ်ဳိး။ သာသနာ့ မာမကအႏြယ္ေတြ၊ ေက်ာင္းကန္ဘုရားလာလွ်င္လည္း အနည္းဆံုး အမႈိက္ေကာက္၊ တံျမက္လွည္း… မွသည္ သံဃာသံုး “ဝစၥကုဋီ” တို႔ကို သုတ္သင္ေဆးေၾကာျခင္း ေဝယ်ာဝစၥကုသိုလ္ ယူေလ့ရိွေသာ မိသားစုမွ ေပါက္ဖြားသူ၊ ပညာကလည္း အင္ဂ်င္နီယာ၊ သည္ႏွယ္ ေပါက္ဖြားလာသူက ဘာသာမဲ့ေတာ့မည္ တဲ့၊ ဟူး…။ 

ဘာေၾကာင့္လဲ… ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္လဲ … ဘယ္သူေတြေၾကာင့္လဲ … သူ႔စကားေတြမွာ အေျဖေတြြပါလ်က္က ကိုယ္ ေမးခြန္းေတြဆင့္ကာ ဖာသာေမးေနမိသည္။ သူကေတာ့ Line Out သြားေပၿပီ။ ကိုယ့္မွာမူ ေခၽြးစို႔က်န္ခဲ့၊ တေလ်ာက္လံုး ေအးခဲေနခဲ့သည့္ ႏွလံုးသားသည္ပင္ ေခၽြးစို႔က်န္ခဲ့ၿပီ။ 

“ဒီလိုလူေတြ မကိုးကြယ္ေတာ့ေကာ ဘာျဖစ္လဲ” ဆိုသည့္ စကားမ်ဳိးကိုေတာ့ တာဝန္မဲ့မေျပာႏိုင္၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္… ကိုယ္တို႔ သာသနာျပဳလို႔ ဗုဒၶဘာသာအေပၚ သက္ဝင္ယံုၾကည္လာသူ တဦးတေယာက္မွ် မရိွေသးေသာေၾကာင့္ပင္၊ ေရွးဘိုးေဘးဘီဘင္ အဆက္ဆက္ႏွင့္ အာစရိယ၊ ပါစရိယ… ကိုယ္တို႔၏ ဆရာစဥ္ဆက္ေၾကာင့္သာ မဟုတ္ပါလား။ 

သာသနာျပဳအမည္ခံထားပါလ်က္ တဦးတေယာက္ကိုမွ် သက္ဝင္ယံုၾကည္လာေအာင္ မစြမ္းသည့္တိုင္ ကိုယ္တည္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ သက္ဝင္ၿပီး သူတို႔ကိုေတာ့ ယံုၾကည္ ၾကည္ညိဳမဲ့ေအာင္ မျပဳသင့္ၿပီ။ 

ဘာသာတခုအေပၚ သက္ဝင္လာသူ အမ်ဳိးမ်ဳိးရိွႏိုင္သလို၊ စြန္႔ခြာသြားသည့္ အေၾကာင္းကလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး ရိွေပမည္။ ခ်စ္သူေၾကာင့္၊ ေငြေၾကးေၾကာင့္၊ ဘဝရပ္တည္ေရးေၾကာင့္… စသည့္ ဘာသာစြန္႔မႈမ်ဳိးကို မေျပာလိုေပမင့္ ခုလိုမ်ိဳးကမူ…။ 

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ၊ ကိုယ္ႀကိဳးစားၾကည့္မည္။ သူတို႔၏ ပစၥည္းေလးပါးကို မေမွ်ာ္၊ သိေလာကကို မငဲ့ဘဲ ကိုယ့္ညီတို႔ကို ျမတ္စြာဗုဒၶ၏ ေက်းဇူးဂုဏ္ေတြ၊ ဓမၼ၏ ေက်းဇူးေတြ၊ သံဃာမြန္ သံဃာေကာင္းတို႔၏ ေက်းဇူးဂုဏ္ေတြကို ရွင္းျပမည္။ ကိုယ္မစြမ္းလွ်င္ စြမ္းသည့္ ဆရာေတာ္ သမားေတာ္တို႔ထံ အပ္ႏွံဆည္းကပ္ေစမည္။ ယြင္းလုလု သဒၶါအခံမွာ ပညာျဖင့္ ျမဲျမံေစမည္။ 

ဒါမွ… ဘုရားသာသနာကို အလုပ္အေကြၽးျပဳေသာ ကိုယ္တို႔အဖို႔ ဘုရားရွင္၏ “ဧတဒဂ္” ဟု ေခၚမခံရသည့္တိုင္ “ေမာဃပုရိသ” ဟု ေခၚေတာ္မူျခင္းမွ ကင္းလြတ္ၾကမည္ေလ။ ။ 

(တိ၊ နိ ဥပသကာႀကီး ဦးေအာင္ခန္႔ႏွင့္ သမီး ေဒၚတူးသို႔) 

ကံထြန္းသစ္ 
ဧၿပီလ ၁၁ ရက္၊ ၂ဝ၁၄ 
1:56 pm 

ပန္းခ်ီ - ဦးေအာင္ျမင့္ 

 

No comments: