Wednesday, March 5, 2014

ကဗ်ာဆရာလွသန္း (သို႔မဟုတ္) ကဗ်ာ၏ဝိဉာဥ္ (ထက္ရာဇာ)

က်ေနာ္ သူ႔ကိုစသိတာက အင္းစိန္ သီးသန္႔အက်ဥ္းေထာင္မွာ။ က်ေနာ္ အင္းစိန္ ဗဟုိအက်ဥ္းေထာင္ကေန ျပစ္ဒဏ္နဲ႔ သီးသန္႔ေထာင္ကို ေရာက္တယ္။ မွတ္မွတ္ရရ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္။ က်ေနာ့္ကိုတိုက္ထဲထည့္ၿပီး ၁၅ မိနစ္ေလာက္အၾကာမွာ ပိန္ပိန္ရွည္ရွည္ ႏႈတ္ခမ္းေမြးနဲ႔ ေထာင္ပံုစံ ဝတ္စံုအျဖဴဝတ္ထားတဲ့ လူတေယာက္က က်ေနာ့္တိုက္ခန္းေရွ႕ သံတိုင္ေတြရဲ႕အျပင္မွာ လာထိုင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ မက္ေလာက္စရာမရွိတဲ့ အျပံဳးတခုကို ျပံဳးတယ္။ (အဲဒီအခ်ိန္က တိုက္ကို ေရခ်ဳိးခ်တဲ့ နာရီဝက္ လမ္းေလွ်ာက္ခ်ိန္ပါ) ၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္ကို စႏႈတ္ဆက္တယ္၊ မင္းက ၅ ညလား ကိုက လွသန္းပါ တဲ့။ အဲဒါဟာ ကဗ်ာဆရာလွသန္းနဲ႔က်ေနာ္ စေတြ႔ၾကတဲ့ ေန႔လည္ခင္းပဲ။ 

အဲဒီတုန္းက သီးသန္႔ေထာင္ ၁ တိုက္ေနာက္ျခမ္းမွာ က်ေနာ္ေရာက္တဲ့အခ်ိန္ ကဗ်ာဆရာ လွသန္းရွိတယ္၊ သူ႔အကိုအရင္း ပန္းခ်ီ ေမာင္ႏိုးရွိတယ္၊ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေနႏြယ္ ရွိတယ္၊ အခုလက္ရွိ ဧရာဝတီမဂၢဇင္းက အယ္ဒီတာ ကိုေက်ာ္စြာမိုးရွိတယ္၊ လက္ရွိ DVB က ကိုမိုးေအးရွိတယ္။ က်န္တဲ့သူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ရွိၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကိုလွသန္းက က်ေနာ့္ကို ႏြားေဆးေပါ့လိပ္ ၃ လိပ္ ထုတ္ေပးတယ္။ ေနာက္မွ ေအးေဆးေတြ႔မယ္ကြာတဲ့။ ဒါဟာ ကဗ်ာဆရာလွသန္းရဲ႕ ပထမဆံုးေႏြးေထြးမႈဆိုရင္လည္း မမွားဘူး။ 


ေနာက္ေန႔ေတြမွာေတာ့ ကိုလွသန္းနဲ႔က်ေနာ္ ေရခ်ဳိးခ်တဲ့ နာရီဝက္မွာ ေရကိုအျမန္ခ်ဳိးၿပီး တိုက္ေရွ႕က ေျမနီလမ္းမွာ ကဗ်ာအေၾကာင္းေတြ စာအေၾကာင္းေတြ က်ေနာ္ ကိုလွသန္းကို သိခ်င္တာေတြ ေမးျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္က ကဗ်ာဆရာျဖစ္ခ်င္စိတ္က အားသန္ေနခဲ့ၿပီ။ 

သူနဲ႔က်ေနာ္ သီးသန္႔ေထာင္မွာ ၂ ႏွစ္ခြဲေလာက္အတူေနခဲ့ၿပီး ကိုလွသန္း ေထာင္ကလြတ္တဲ့ေန႔ကိုေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္တိုက္ခန္းဝေရွ႕မွာ လာထုိင္ၿပီး က်ေနာ့္ေခါင္းကို သံတိုင္ေတြၾကားထဲကေန လက္နဲ႔ပြတ္ၿပီး ညီေလး အျပင္မွာျပန္ေတြ႔ၾကမယ္ေနာ္တဲ့ ...။ သူ႔မ်က္လံုးမွာ မ်က္ရည္စေတြနဲ႔ ...။ က်ေနာ့္မ်က္လံုးမွာလည္း မ်က္ရည္ၾကည္ေတြ ဝဲလို႔။ ၂ ႏွစ္ခြဲေလာက္ အတူေပါင္းသင္းစကားေျပာလိုက္ရတဲ့ သံေယာဇဥ္က ၂ ဘဝခြဲစာ မကဘူး။ ေနာက္ က်ေနာ္ မွတ္မိေသးတယ္၊ သူအျမဲတမ္းဝတ္တတ္တဲ့ မီးခိုးေရာင္ ဆြယ္တာေလးကိ္ု မင္းအတြက္ ငါ့အမွတ္တရလို႔ေျပာၿပီး လက္ေဆာင္ေပးခဲ့တယ္။ ဒါဟာ ကဗ်ာဆရာလွသန္းနဲ႔ က်ေနာ္နဲ႔ ပထမဆံုး ေတြ႔ဆံုျခင္းေပါ့ေလ။ 

အဲဒီလိုနဲ႔ က်ေနာ္ ေထာင္ကလြတ္ၿပီး ဘဝမ်ဳိးစံုကို က်င္လည္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ က်ေနာ္ မထင္မွတ္ဘဲ စာနယ္ဇင္းသမားတေယာက္ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ ဖက္ရွင္မဂၢဇင္းရဲ႕ တာဝန္ခံအယ္ဒီတာ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ထိ ကိုလွသန္းနဲ႔ မဆံုျဖစ္ေသးဘူး။ ဒါေပမယ့္ လွသန္းက ဟန္သစ္မဂၢဇင္းရဲ႕ စာမ်က္ႏွာေတြကစၿပီး လွသန္းဆိုတဲ့ ထင္ရွားတဲ့ ကဗ်ာဆရာတေယာက္ျဖစ္ေနၿပီ။ သူက အဲဒီတုန္းက မေလးရွားကို ေရာက္ေနတယ္။ သူ မေလးရွားကေန ေရးၿပီးပို႔လိုက္တဲ့ ကဗ်ာတပုဒ္ကို ဖတ္ရတယ္။ ကဗ်ာေခါင္းစဥ္က ေရသူမနဲ႔ ညစာစားျခင္း တဲ့။ ဟန္သစ္မွာပဲ ထင္တယ္ သိပ္ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ က်ေနာ့္ သူ႔ကိုဘယ္လိုမွ မေတြ႔ႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႔လည္း ထင္မိတယ္။ 

တရက္ေတာ့ ကဗ်ာဆရာ ၿငိမ္းေစမင္းနဲ႔ က်ေနာ္ ကန္ေတာ္ေလးက အရက္ဆိုင္တခုမွာ ထိုင္ေသာက္ေနတုန္း ေနာက္ကေန က်ေနာ့္ေခါင္းကို ပိတ္႐ိုက္လိုက္ၿပီး ေခြးေလးဆိုတဲ့အသံကိုၾကားလိုက္ရလို႔ လွည့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ကဗ်ာဆရာလွသန္း...။ သူနဲ႔က်ေနာ္ ဘာစကားမွာမေျပာဘဲ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ အၾကာႀကီး ဖက္ထားမိတယ္။ ေဘးမွာ ကဗ်ာဆရာ ေအာင္ဘညိဳလည္း ရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ၂ ေယာက္ ဘာစကားမွ မေျပာဘဲ ငိုျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။ 

အဲဒီေနာက္ေတာ့ ညေနတိုင္း ၃၃ လမ္းထိပ္က လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ညေနတိုင္း ထိုင္ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္၊ (ညိဳညိဳေတးသံသြင္းဆိုင္ေရွ႕က လမ္းေဘး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးပါ) (က်ေနာ္ နယ္စပ္မထြက္ခင္အထိပဲ) အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္ရယ္ ကိုလွသန္းရယ္၊ ကဗ်ာဆရာ သစ္ေကာင္းအိမ္၊ လူအိမ္၊ ၾကည္ေဇာ္ေအး၊ ဟိန္းျမတ္ေဇာ္၊ စာေရးဆရာ ကိုေအာင္ခက္ (ကြယ္လြန္) စာေရးဆရာမင္းႏြယ္စုိး၊ ပန္းခ်ီေမာင္ႏိုး၊ ပန္းခ်ီကိုကိုႏိုင္၊ ပန္းခ်ီသိန္းသိန္း၊ စုိးကိုေအာင္(ကန္႔ဘလူ) (ကြယ္လြန္) ကာတြန္းေဖစိုးေအာင္၊ က်ေနာ္တို႔အုပ္စုကို လူတိုင္းက ခ်ီးက်ဴးရတဲ့အထိ က်ေနာ္တို႔ ညေန႔တိုင္း တြဲခဲ့ၾကတယ္၊ ညေနတိုင္း တေယာက္မေရာက္လာရင္ လည္တဆန္႔ဆန္႔ေမွ်ာ္ခဲ့တဲ့အထိ က်ေနာ္တို႔ သံေယာဇဥ္ေတြ ျမဲခဲ့ၾကတယ္၊ ညေန ၆ နာရီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္ရသမွ်စာမူခနဲ႔ စုေပါင္းစပ္ေပါင္း ရီေဝေဝ ညေနေတြကို ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကတယ္။ 

က်ေနာ္က မူးၿပီဆိုရင္ အိမ္မျပန္ျဖစ္ဘဲ ကိုလွသန္းရဲ႕ ဒဂံုေျမာက္အိမ္ကို လိုက္အိပ္ျဖစ္တာ မ်ားတယ္။ မနက္ဆိုရင္ ဒဂံုေျမာက္ ေစ်းနားက ျဖဴနီညိဳျပာ ဆိုတဲ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးမွာ ကိုလွသန္းနဲ႔က်ေနာ္ လက္ဖက္ရည္က်ဆိမ့္ တေယာက္တခြက္နဲ႔ အနာဂတ္ေတြကို အားမနာ ဝမခမ္း ေျပာခဲ့ဖူးတယ္။ ကိုလွသန္းနဲ႔ က်ေနာ္နဲ႔က တခန္းထဲ အတူအိပ္တာ။ ကိုလွသန္း အေမဟာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အေမပဲ။ သူက သူ႔သား ကဗ်ာဆရာရဲ႕သူငယ္ခ်င္းေတြကို သူ႔သားလိုပဲ ဆက္ဆံခဲ့တယ္။ က်ေနာ္က အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကဗ်ာဆရာ ဒီလက္မ်ဳိး ျဖစ္ေနၿပီ။ ကိုလွသန္းက က်ေနာ့္ကို စကားတခြန္းေျပာဖူးတယ္။ မင္းကို ငါက စာနယ္ဇင္းသမား အယ္ဒီတာပဲဆိုရင္ မဆက္ဆံဘူး၊ မင္းက ေထာင္ထြက္ ၿပီးေတာ့ ကဗ်ာဆရာျဖစ္ေနလို႔ တဲ့။ သစ္ေကာင္းအိမ္က ေရးဖူးတယ္၊ ထမင္းတလုပ္အတြက္ သတင္းလုပ္မစားဘူး တဲ့။ ကိုလွသန္းအေၾကာင္း ဆက္ေျပာမယ္။ 

က်ေနာ္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ နယ္စပ္ကိုထြက္လာၿပီး DVB မွာ သတင္းေထာက္လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္... ၂၀၀၇ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးမွာ ကဗ်ာဆရာမ်ားသမဂၢရဲ႕ဖုန္းကို ဆက္ပါဆိုလို႔ ဆက္လိုက္ေတာ့ ေျပာခြင့္ရပုဂၢိဳလ္က အသံၾကားရတာနဲ႔ က်ေနာ္မွတ္မိတဲ့ ကိုလွသန္း။ ရဲရဲေတာက္ ကဗ်ာဆရာက ရဲရဲေတာက္ စကားေတြ သတင္းပို႔တယ္။ ဒါဟာ လွသန္းျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒါဟာ လွသန္းအစစ္ပဲ။ လွသန္းဟာ အားမနာတတ္ဘူး၊ လွသန္းဟာ မေတြေဝဘူး၊ လွသန္းဟာ ေခတ္ကိုျမင္တယ္၊ လွသန္းဟာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မေၾကာက္ဘူး၊ လွသန္းအေၾကာင္းေျပာမယ္ဆို သိပ္ရွည္လိမ့္မယ္။ 

ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္သိပ္ခ်စ္ခဲ့ရတဲ့ ကဗ်ာဆရာလွသန္းဟာ ခုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဘဝထဲကေန ထြက္သြားခဲ့ပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ သူဟာ က်ေနာ္တို႔ႏွလံုးသားထဲမွာ ထာဝရရွိေနမယ့္ ကဗ်ာဆရာတေယာက္ပါ။ သူဟာ ကဗ်ာရဲ႕ ဝိဉာဥ္ပါပဲ။ ဒီအတြက္ လွသန္းဟာ ကဗ်ာဆရာေတြကို သူ႔ဝိဉာဥ္နဲ႔ဆက္ၿပီး ရွင္သန္ေစပါလိမ့္မယ္။ ကိုလွသန္း ေကာင္းရာသုဂတိလားပါေစ။ ။ 

ထက္ရာဇာ 

 

No comments: