အခ်ိန္-၁၉၉၂၊ ဒီဇင္ဘာလ ၆ ရက္ ညေန။
ေနရာ-အိႏိၵယႏိုင္ငံ၊ အူတာပရာဒါခ်္ျပည္နယ္၊ ဖိုင္ဇာဘတ္ၿမိဳ႕နယ္၊ အယုဒၵယၿမိဳ႕။
ေထာင္နဲ႔ခ်ီတဲ့လူထုႀကီးဟာ မြတ္စလင္ဆန္႔က်င္ေရး ေႂကြးေၾကာ္သံေတြဟစ္ေအာ္ၿပီး ေအဒီ-၁၆ ရာစု (၁၅၂၈ ခုႏွစ္) မဂိုအင္ပါယာေခတ္ကတည္းက ခိုင္ခိုင္ခန္႔ခန္႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ဘာဘရီဗလီေက်ာင္းေတာ္ရာဝင္းႀကီးကို ဝန္းရံထားတယ္။ တုတ္၊ ဓားနဲ႔ ေပါက္ခၽြန္း၊ ပုဆိန္၊ ရဲဒင္း ကိုယ္စီကိုင္ထားတဲ့ ဟိႏၵဴအစြန္းေရာက္အဖ႔ဲြေတြက ဗလီႀကီးနဲ႔ အုတ္နံရံေတြကို စိတ္ရိွလက္ရိွ ထုေထာင္းၿဖိဳဖ်က္ေနၾကတယ္။ အယုဒၵယမွာေနထိုင္တဲ့ မြတ္စလင္ေတြကလည္း ရရာလက္နက္ကိုင္ဆဲြၿပီး ဟိႏၵဴအစြန္းေရာက္ေတြကို တန္ျပန္တိုက္ခိုက္ပါတယ္။ တရံတခါတုန္းက ရာမမင္းဆက္ အုပ္စိုးခဲ့ရာ အယုဒၵယၿမိဳ႕ ရာမရဏ တိုင္းဌာနီမွာ အမုန္းတရားေတြနဲ႔ ဘာသာေရးပဋိပကၡမီးႀကီး အရိွန္တညီးညီးနဲ႔ ေတာက္ေလာင္ေနပါတယ္။
ဟိႏၵဴမ်ဳိးႏြယ္ေတြ အထြတ္အျမတ္ထားရာ ရာမရဏ ဘုမၼိ (Ram Janmabhoomi ) ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္း အေဆာက္အဦေနရာကို မဂိုအင္ပါယာေခတ္ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀ နီးပါး မြတ္စလင္ေတြက အပိုင္စီးခဲ့တာကို သူပိုင္ ကိုယ္ပိုင္ အျငင္းပြားရာကျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အယုဒၵယအေရးေတာ္ပံုမွာ လူေပါင္း ၂၀၀၀ ေက်ာ္ေသဆံုးၿပီး ရာနဲ႔ခ်ီ ဒဏ္ရာအနာတရေတြနဲ႔ အဆံုးသတ္ခဲ့ရတယ္။
အယုဒၵယအေရးအခင္းႀကီးဟာ အိႏိၵယႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားအခ်က္အခ်ာက်ရာ ဘံုေဘၿမိဳ႕ (မြန္ဘိုင္းၿမိဳ႕)ကို ကူးဆက္ခဲ့သလို ႏွစ္သစ္ကူးလ ၁၉၉၃ ဇန္နဝါရီအထိ တုတ္တပ်က္၊ ဓားတပ်က္ ဘာသာေရးပဋိပကၡမီးေၾကာင့္ လူေပါင္း ၉၀၀ ဝန္းက်င္ ေသဆံုးခဲ့ပါတယ္။
အာဏာရ ကြန္ဂရက္ပါတီကလည္း အဓိက႐ုဏ္းႀကီးကို အခ်ိန္မီမထိမ္းသိမ္းႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ အတိုက္အခံ လက္ယာစြန္း ဟိႏၵဴ ႏိုင္ငံေရးပါတီႀကီးျဖစ္တဲ့ BJP (Bharatiya JanataParty) ႀကီးကလည္း RSS (Rashtriya Swayamsevak Sangh) လို႔ ေခၚတဲ့ ဟိႏၵဴအမ်ဳိးသား အစြန္းေရာက္ဝါဒီေတြအသံုးခ်ၿပီး ႏိုင္ငံေရးအာဏာလုဖို႔ ေနာက္ကြယ္က အားေပးစီမံခဲ့တယ္လို႔ ေဝဖန္မႈေတြ ရိွခဲ့ပါတယ္။
အဆိုပါ ဘာသာေရးအက်ိတ္အခဲဟာ ေနာင္ ၁၀ ႏွစ္အၾကာ (၂၀၀၂ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၃) မွာ အိႏိၵယအေနာက္ပိုင္း ဂူဂ်ာရတ္ျပည္နယ္က ေဂၚဒရာဆိုတဲ့ မီးရထားလမ္းေဘး ၿမိဳ႕ငယ္ေလးမွာ ထပ္မံေပါက္ကဲြျပန္တယ္။ အယုဒၵယၿမိဳ႕ကေန ဘုရားဖူးရင္းျပန္လာတဲ့ ဟိႏၵဴခရီးသြားေတြ မြတ္စလင္အမ်ားစုေနထိုင္ရာ ေဂၚဒရာဘူတာအေရာက္ သူတို႔ စီးနင္းလိုက္ပါတဲ့ မီးရထားေပၚ ေစ်းတက္ေရာင္းတဲ့ လူငယ္တဦးကို ေနာက္ေျပာင္ရာကအစျပဳၿပီး ပဋိပကၡျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ေဂၚဒရာနယ္သားေတြက ဟိႏၵဴေတြစီးလာတဲ့ မီးရထားတတဲြလံုးကို မီး႐ိႈ႕လိုက္လို႔ လူ ၁၀၀ ေက်ာ္ မီးေလာင္ ေသဆံုးသြားပါတယ္။
ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွစြာဘဲ က်ေနာ္တို႔အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံလို ႐ုပ္ဆိုးလြန္းတဲ့ျဖစ္ရပ္တခု မႏွစ္က မတ္လအတြင္း ျမန္မာျပည္အလယ္ပိုင္း စီးပြားအခ်က္အျခာက်ရာ မိထၳီလာၿမိဳ႕မွာ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒါ့အျပင္ ပဲခူးတိုင္းနဲ႔ လား႐ိႈးအထိ ပ်ံံ႕ႏွံ႔ခဲ့လို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုလိုလားၿပီး လူမ်ဳိးျခား ဘာသာျခားေတြနဲ႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ပဋိပကၡမရိွ အတူယွဥ္တဲြေနထိုင္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာျပည္သူေတြ စိတ္ႏွလံုးမသက္မသာ ခံစားၾကရပါတယ္။
ႏိုင္ငံေရး ခၽြတ္ျခံဳက်မႈ
အစိုးရတရပ္ရပ္ျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီတခုခုကျဖစ္ေစ မိမိတို႔ဦးေဆာင္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးကို အမ်ားျပည္သူက လက္မခံ၊ မယံုၾကည္၊ မလိုက္ပါလို႔ ႏိုင္ငံေရး ခၽြတ္ျခံဳက်တဲ့အခါ ေအာက္လမ္းနည္း၊ လူပိန္္းႀကိဳက္ လူမ်ဳိးေရး ႏိုင္ငံေရးပဋိပကၡေတြ ဖန္တီးတတ္ပါတယ္။ ဒီကေန ျမန္မာျပည္က ဘာသာေရး၊ လူမ်ဳိးေရးအေပၚအေျခခံတဲ့ ပဋိပကၡေတြဟာ ယခင္စစ္အစိုးရ စီမံကိန္းညံ့ဖ်င္းမႈ အက်ဳိးဆက္သာျဖစ္တယ္။ ရခိုင္ျပည္နယ္ထဲ တဖက္ႏိုင္ငံက တရားမဝင္ ခိုးဝင္လာမႈေတြကို အဂတိလိုက္စား မထိန္းခ်ဳပ္ေတြကအစျပဳၿပီး ေပၚလာတာပါ။ လက္ရိွ အာဏာရအစိုးရရဲ႕ ရွင္းလင္းျပတ္သားမႈမရိွတဲ့ မူဝါဒနဲ႔ ညံ့ဖ်င္းတဲ့ ကိုင္တြယ္စီမံမႈ၊ ဌာေန ရခိုင္အမ်ဳိးသားေတြရဲ႕ အစြန္းေရာက္ အမ်ဳိးသားစိတ္ဓာတ္နဲ႔ ႐ိုဟင္ဂ်ာ အမည္ခံ မြတ္စလင္ေတြရဲ႕ ပံုႀကီးခ်ဲ႕မႈေတြဟာ တိုင္းျပည္ရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာကို ညိႇဳးငယ္ေစခဲ့တယ္။ ဗုဒၶသာသနာအေပၚ အထင္အျမင္ လဲႊမွားမႈေတြ ျဖစ္ေစတယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုခ်စ္တဲ့ ျပည္သူတရပ္လံုးကို စိတ္အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ေစခဲ့တယ္။
တဖက္ကလည္း ယခင္အာဏာရွင္ စ႐ိုက္လကၡဏာပါ အစိုးရလူေဟာင္းေတြ၊ စနစ္အေျပာင္းအလဲကို မလိုလားသူ၊ မိမိတို႔ရိွျမဲ စည္းစိမ္၊ ၾသဇာအာဏာ မပ်က္ ပိုေနျမဲ က်ားေနျမဲေနလိုသူေတြရဲ႕ ေနာက္ကြယ္က အားေပးေျမႇာက္ပင့္မႈေတြလို႔ ျပည္သူအမ်ားက ယံုၾကည္ေနပါတယ္။ သမၼတဦးသိန္းစိန္ရဲ႕ သက္တမ္း ၃ ႏွစ္အတြင္း မေျပာင္းမလဲ၊ ပိုမိုဆိုးရြားေစတဲ့ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးနဲ႔ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြအေပၚ ေနရာမေပး၊ လမ္းမဖြင့္လိုတဲ့ အေၾကာင္းဓာတ္ခံေတြက ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္ တိုးတက္မႈေတြကို ပိတ္ဆို႔လာပါတယ္။
အသစ္ေျပာင္းၿပီး ေခတ္ေကာင္းေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို လူေဟာင္း၊ စိတ္ဓာတ္ေဟာင္း၊ အေတြးအေခၚေဟာင္းေတြက ဟန္႔တားေနပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ၂၀၁၁-၁၂ နဲ႔ ၂၀၁၃ တေလွ်ာက္လံုး အစိုးရအေပၚ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ အားေပးခဲ့တဲ့ ျပည္သူေတြ ေျခကုန္လက္ပမ္းက်ၿပီး အယံုအၾကည္ပ်က္လာပါတယ္။ ျပည္သူအမ်ားစု ေထာက္ခံမႈမရတဲ့အထိ ႏိုင္ငံေရးဟာ ခၽြတ္ျခံဳက်လာပါတယ္။ မ်ားမၾကာမီ အစြန္းေရာက္ အမ်ဳိးသားေရး၊ ဘာသာေရး၊ လူမ်ဳိးေရးမီး အရိွန္ေတာက္လာပါေတာ့တယ္။
အစြန္းေရာက္ အမ်ဳိးသားေရးသမားေတြ
တိုင္းျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးခၽြတ္ျခံဳက်ၿပီဆိုရင္ အစြန္းေရာက္ အမ်ဳိးသားေရးနဲ႔ အစြန္းေရာက္ ဘာသာေရး လူမ်ဳိးေရးေတြ ေခါင္းေထာင္လာပါတယ္။ ၁၉၈၈ အေရးေတာ္ပံုမတိုင္မီ ဦးေနဝင္း ဦးေဆာင္တဲ့ မဆလ ပါတီကို လူထုက မယံုၾကည္ေတာ့တဲ့အခါ ျပည္၊ ေရႊေတာင္၊ ပဲခူး၊ ေတာင္ႀကီးနယ္ေတြမွာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ မြတ္စလင္ အဓိက႐ုဏ္းေတြ ေပၚလာတဲ့သာဓကေတြ ရိွခဲ့တယ္။ အမ်ဳိးသားေရး၊ ဘာသာေရး၊ လူမ်ဳိးေရးဆိုတာ ထိလြယ္ရွလြယ္ၿပီး အေျခခံလူတန္းစားေတြကို လြယ္ကူစြာစည္း႐ံုးႏိုင္တာမို႔ မသိလိုက္ မသိဖာသာနဲ႔ အမွားက်ဴးလြန္တတ္တယ္။
အဂၤလိပ္စာေရးဆရာႀကီး ေဂ်ာ့ခ်္အိုဝဲလ္က အမ်ဳိးသားေရး အစြန္းေရာက္ဝါဒဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဲ႕ ရန္သူျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာခဲ့သလို မိမိလူမ်ဳိး၊ မိမိဘာသာတခုတည္း ကြက္ၾကည့္တဲ့အခါ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ မင္းမဲ့စ႐ိုက္၊ အၾကမ္းဖက္ စိတ္ဓာတ္ေတြ ေပၚထြန္းလာပါတယ္။ အစြန္းေရာက္ အမ်ဳိးသားစိတ္နဲ႔ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္တို႔ဟာ ျခားနားကဲြျပားပါတယ္။ ဟစ္တလာဟာ ဂ်ာမန္လူမ်ဳိးအမ်ားစုရဲ႕ ႏြမ္းပါးမႈကိုျမင္တဲ့အခါ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ႂကြယ္ဝမႈကို မ႐ႈစိမ့္ျဖစ္လာပါတယ္။ ဂုဏ္သိကၡာရိွၿပီး တရားမွ်တတဲ့ နည္းလမ္းေတြနဲ႔ မစည္း႐ံုးဘဲ ဂ်ာမဏီေသြးသန္႔စင္ေရးဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚကို သြပ္္သြင္းၿပီး ဂ်ဴးသန္းေပါင္းမ်ားစြာကို သုတ္သင္ခဲ့လို႔ ဒီကေန႔ ဂ်ာမန္မ်ဳိးဆက္ေတြအထိ မိမိတို႔သမိုင္းရဲ႕ ခါးသီးမႈအေပၚ ေျဖသိမ့္တဲ့လႈပ္ရွားမႈေတြ လုပ္ေနရပါတယ္။
အစြန္းထြက္ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓာတ္ဟာ မိမိလူမ်ဳိးမွ မိမိ၊ မိမိတိုင္းျပည္မွ မိမိဆိုတဲ့ တျခားလူမ်ဳိးနဲ႔ တိုင္းျပည္အေပၚ အထင္အျမင္ေသးတဲ့ ကၽြဲေျခရာခြက္ထဲက ဖားငယ္အေတြးမ်ဳိးနဲ႔ တူပါတယ္။ တန္ျပန္အက်ဳိးရလဒ္က ကမၻာႀကီးရဲ႕ အထင္အျမင္ေသးမႈ၊ ႏွိမ့္ခ်တဲ့ ဆက္ဆံမႈကို ရင္ဆိုင္ရတာပါ။ တကယ့္ တိုင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္၊ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ (Patriotism) ဆိုတာ မိမိရဲ႕ ေကာင္းေသာစိတ္ေစတနာနဲ႔ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာအေပၚအေျခခံၿပီး မိမိတိုင္းျပည္နဲ႔ ျပည္သူေတြအားလံုးကို မွ်မွ်တတ ႀကီးပြားေစလိုစိတ္၊ တျခားတိုင္းျပည္ေတြလို ႀကီးပြားတိုးတက္လိုစိတ္၊ ရြက္ေဆာင္လိုစိတ္သာ ျဖစ္တယ္။ မ်က္ကန္းမ်ဳိးခ်စ္စိတ္လိုမဟုတ္ဘဲ အယုတ္ အလတ္ အျမတ္မေရြး လူမ်ဳိးတိုင္း ဘာသာတိုင္း ႏိုင္ငံသားတိုင္းအေပၚ ခဲြျခားမႈမရိွ၊ တန္ဖိုးထား ေလးစားၿပီး၊ မွ်မွ်တတ စိတ္ထားတတ္မႈအေပၚ အေျခခံတဲ့စိတ္သာျဖစ္တယ္။ တနည္းေျပာရရင္ အစြန္းေရာက္ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓာတ္က တက္ႂကြတဲ့မာန္မာနမင္းမူၿပီး အသာစီးရမႈကို ဦးတည္ပါတယ္။ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ကေတာ့ တရားမွ်တမႈနဲ႔ တန္းတူရည္တူ စိတ္ဓာတ္အေပၚအေျခခံတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုလိုလားတဲ့ စိတ္ျဖစ္တယ္။
ခဲြျခားဆက္ဆံမႈနဲ႔ အစြန္းေရာက္ ဘာသာေရး
ဗုဒၶဟာ သူ႔ေခတ္က အရိွန္ႀကီးတဲ့ ဇာတ္ခဲြျခားမႈစနစ္နဲ႔ အစြန္းေရာက္ဝါဒကို ဖယ္ရွားခဲ့သူျဖစ္တယ္။ မင္းမ်ဳိးမင္းႏြယ္ သာကီဝင္ ဇာတ္ျမင့္ဘဝကေန မ်ဳိးႏြယ္စဲြ၊ ဘာသာစဲြ၊ လူသားခ်င္းအတူတူ အယုတ္ အလတ္ အျမတ္မခဲြဘဲ ေလာကသံသရာ ဝဋ္ဆင္းရဲမႈရဲ႕ လြတ္ေျမာက္ရာလမ္းကို ေဟာေဆာင္ လမ္းညႊန္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီကေန႔ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္ပါလို႔ အမည္ခံေနတဲ့ ရဟန္းပုဂိၢဳလ္၊ လူပုဂိၢဳလ္အခ်ဳိ႕ဟာ အယူလဲြေတြဝင္ၿပီး ခဲြျခားဆက္ဆံမႈေတြ ျပဳေနတယ္။ ဘုရားေဟာ တရားေတာ္အတိုင္းမက်င့္ဘဲ လူအခ်င္းခ်င္း မုန္းမာန္ပြားမႈေတြ၊ ခဲြျခားဆက္ဆံမႈေတြ၊ ေမာက္မာ ခက္ထန္မႈေတြျပဳေနၾကတာဟာ ျမန္မာျပည္ ဗုဒၶသာသနာအတြက္သာမက တျခားတိုင္းျပည္နဲ႔ ဘာသာျခားေတြၾကားမွာပါ ဂုဏ္က်က္သေရ ေသးႏႈတ္ေစၿပီး ရွက္ဖြယ္ျဖစ္ေစပါတယ္။
ဘယ္ဘာသာမွ လူအခ်င္းခ်င္း ခဲြျခားဆက္ဆံဖို႔၊ ႏွိပ္စက္ အႏိုင္က်င့္ဖို႔ မညႊန္ျပခဲ့ဘူး။ သိကၡာသမာဓိနဲ႔အညီ က်င့္ၾကံေနထိုင္တဲ့ ရဟန္းအမ်ားစုကေတာ့ ေနာက္ကြယ္က ေျမႇာက္ထိုးပင့္ေကာ္ေပးမႈေတြလို႔ ျမင္ၾကတယ္။ အတိုက္အခံ ဒီမိုကေရစီအဖဲြ႔အစည္းေတြ ေခါင္းေဆာင္ေတြကပဲ အမ်ဳိးသားေရးအျမင္မရိွဘဲ လူ႔အခြင့္အေရးအေၾကာင္းျပၿပီး ဘာသာျခားေတြကို အခြင့္အေရးေပးေနသေယာင္ ဝါဒျဖန္႔ေနပါတယ္။ ယခင္စစ္အစိုးရစိတ္ႀကိဳက္ အက်ဳိးစီးပြားကို ပံုေဖာ္ထားတဲ့ ၂၀၀၈ ဖဲြ႔စည္းပံုကို ျပည္သူအမ်ားက မလိုလားတာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး အစြန္းေရာက္ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္နဲ႔ ဘာသာေရးမိႈင္းတိုက္လာပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ အာဏာရွင္ အစိုးရေခတ္ေတြကေရာ၊ အရပ္သား ယူနီေဖာင္းခၽြတ္ လက္ရိွအစိုးရဟာ ထူးထူးျခားျခား ဘာမွမကြာသလို စစ္တပ္ကို ေက်ာ႐ိုးျပဳထားတဲ့ အစိုးရအဖဲြ႔ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ အားေကာင္းေမာင္းသန္ျဖစ္ၿပီး စနစ္တက် အဆင့္ဆင့္ အမိန္႔ၾသဇာနဲ႔တည္ေဆာက္ထားတဲ့ အဖဲြ႔အစည္းဆိုလို႔ စစ္တပ္နဲ႔ သံဃာ့အဖဲြ႔အစည္းပဲ ရိွပါတယ္။ ၁၉၈၈ နဲ႔ ၂၀၀၇ ကာလေတြက သံဃာေတာ္နဲ႔ ျပည္သူေတြရဲ႕အားကို အာဏာရအစိုးရက စိုးရိမ္မႈရိွပါတယ္။ ဦးေနဝင္းလက္ထက္ကတည္းက ႏိုင္ငံေရးအရ သံဃာ့အဖဲြ႔အစည္းကို ႀကိဳးကိုင္ႏိုင္ေအာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးတခ်ဳိ႕ကို အသံုးခ်ၿပီး သံဃာထုတရပ္လံုးရဲ႕ ဆႏၵမပါတဲ့ သံဃာ့မဟာနာယကအဖဲြ႔ကို ဖဲြ႔စည္းၿပီး ထိမ္းခ်ဳပ္ခဲ့ပါတယ္။
သံဃာ့မဟာနာယကအဖဲြ႔ကို အသံုးခဲ့ရာမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး ေစာေမာင္ေခတ္ကလည္း မႏၱေလးသံဃာေတာ္ထုရဲ႕ ကံေဆာင္သပိတ္ကို တုန္လႈပ္ၿပီး ဓမၼစက္ကို အာဏာစက္နဲ႔ၿဖိဳခြင္းမယ္လို႔ အမိန္႔ထုတ္ၿပီး သံဃာ့ဥေသွ်ာင္ေတြကို ဖမ္းဆီးလူဝတ္လဲ အက်ဥ္းခ်ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၇ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးကိုလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေရႊ အစိုးရက တုန္လႈပ္ခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံတကာ ျပည္သူေတြ ေမတၱာရပ္တားျမစ္တဲ့ၾကားက ရက္ရက္စက္စက္ ၿဖိဳခဲြခဲ့ပါတယ္။ ရဟန္းအမ်ားကို လူဝတ္လဲ၊ ေထာင္ခ်၊ တခ်ဳိ႕ ရဲဘက္အက်ဥ္းစခန္းပို႔ခဲ့သလို ရဟန္းအမ်ားအျပား ျပည္ပ တိုင္းႏိုင္ငံအသီးသီး ထြက္ခြာခဲ့ရပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဗုဒၶသာသနာကို ပုဂံေခတ္ ၁၁ ရာစုကတည္းက ေရာက္လာခဲ့ေပမယ့္ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ ပုဂံ၊ ပင္းယ၊ အင္းဝ၊ ကုန္းေဘာင္ေခတ္အဆက္ဆက္နဲ႔ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးကာလမွာပါ ေတာင္ေပၚေျမျပန္႔မက်န္ သာသနာျပဳမႈ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ မလုပ္ခဲ့ပါ။ အႏွစ္ ၅၀ ေက်ာ္ အာဏာရွင္ေခတ္တေလွ်ာက္လံုးမွာလည္း ဗုဒၶသာသနာ က်ယ္ျပန္႔ေစဖို႔ စာတတ္ေပတတ္ ရဟန္းေတြနဲ႔ ျပည္ပသာသနာျပဳမႈေတြ ေအာင္ျမင္ေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါ။ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ဗုဒၶဂါယာအပါအဝင္ သံေဝဇနိယ ငါးဌာနမွာလည္း ေထရဝါဒသာသနာ က်ယ္ျပန္႔ဖို႔ အားေပးေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈလည္း မရိွခဲ့ပါ။ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာေတြလို႔ ျပည္တြင္းထဲသာ ဝင့္ႂကြားေနၿပီး ျမန္မာအစိုးရအဆက္ဆက္ဟာ တိဘက္လူမ်ဳိးေတြနဲ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဒလိုင္လားမားတို႔ရဲ႕ မဟာယာန ဗုဒၶသာသနာထက္ေက်ာ္လြန္တဲ့ သာသနာျပန္႔ပြားမႈႈကို ထိေရာက္ေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ခဲ့ပါဘူး။
စစ္မွန္တဲ့ ဗုဒၶသာသနာျပန္႔ပြားမႈ၊ သာသနာျပဳမႈထက္ သာသနာအေပၚမွီၿပီး ႏိုင္ငံေရး အျမတ္ထုတ္မႈသာ လုပ္ခဲ့တာကို အာရွႏိုင္ငံေတြက ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္ သိသာပါတယ္။ စိုးရိမ္စရာတခုက ဒီကေန႔ အသြင္ကူးေျပာင္းစ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး မြတ္စလင္ေတြ ေဟာေျပာပဲြစင္ေတြေပၚ မတက္ရ၊ မြတ္စလင္ စားေသာက္ဆိုင္ မစားေသာက္ရ၊ မြတ္စလင္စီးပြားေရး အားမေပးၾကနဲ႔လို႔ လႈံ႔ေဆာ္ေနရာကေန ေနာက္တခ်ိန္ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ေတြအေပၚေရာ ဒီလိုလုပ္ရပ္မ်ဳိးေတြ မလုပ္ႏိုင္ဘူးလို႔ တပ္အပ္ေသခ်ာ ေျပာႏိုင္ပါ့မလား။ အမွန္ေတာ့ ဒီကေန႔တိုင္းျပည္မွာျဖစ္ေနတဲ့ လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရး ခဲြျခားဆက္ဆံမႈေတြဟာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးႏြယ္စုေတြနဲ႔ သူတို႔ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈေတြကိုပါ ၿခိ္မ္းေျခာက္ေနတယ္ဆိုတာလည္း သတိမႈသင့္ပါတယ္။
ဘုရားမသိ၊ သီလမရိွက အၾကံအစည္ အထမေျမာက္
သီလသမာဓိရိွသူေတြဟာ ဘုန္းတန္ခိုးၾသဇာရိွၿပီး အမ်ားရဲ႕ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈကို ခံရတတ္ပါတယ္။ သူတို႔လက္နဲ႔ ထိတို႔ဆုေတာင္းေမတၱာပို႔႐ံုနဲ႔ ေရာဂါေဝဒနာ သက္သာေပ်ာက္ကင္းၾကတာကိုလည္း ကိုယ္တိုင္ေတြ႔ၾကံဳျမင္ဖူးပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ လူတိုင္းက်င့္ဝတ္တရားအျဖစ္ လက္ကိုင္ထားရမယ့္ ၅ ပါးသီလလို အေျခခံတရားကိုေတာင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသြားၿပီးမွ သီလယူ ဥပုဒ္ေစာင့္ရတဲ့ဘဝေရာက္ေနပါတယ္။ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ဥေရာပတိုက္မွာ ငါးပါးသီလကို ကေလးဘဝ ေန႔ကေလးထိန္းေက်ာင္းကတည္းကဆံုးမၿပီး ေစာင့္ထိမ္းရမယ့္ ဥပေဒသအျဖစ္ ျပဌာန္းထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာ္ေဝးႏိုင္ငံက ကေလးေတြဟာ မလိမ္မညာတတ္ဘဲ ဝန္ခံတတ္ပါတယ္။ လူငယ္ေတြဟာ ဘုရားေက်ာင္းမတက္ေပမယ့္ တရားရိွ၊ တရားသိၾကပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြဟာ ကိုယ္က်င့္သီလလံုၾကတယ္။ အေျခခံက်င့္ဝတ္ျဖစ္တဲ့ သီလငါးပါးကို ေဖာက္ဖ်က္တာမ်ဳိး ၾကားရခဲပါတယ္။
ျမန္မာ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ ရွင္ဘုရင္ေတြလည္း အနိမ့္ဆံုးအဆင့္ ၅ ပါးသီလကေန ၉ ပါးသီလအထိ ေစာင့္ထိန္းတတ္ေၾကာင္းလည္း မွတ္သားဖူးပါတယ္။ သီလ၊ သမာဓိရိွသူစစ္သူႀကီးေတြမွ ရန္သူကို ေအာင္ႏိုင္သလို၊ ျဗဟၼာ၊ နတ္ေဒဝါ သူေတာ္ေကာင္းေတြ ေကာင္းခ်ည္းေပး၊ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္တယ္လို႔ အယူအစဲြရိွတာေၾကာင့္ သီလသမာဓိရိွသူ ဗိုလ္မင္းေတြရဲ႕ ေနာက္ေတာ္သာရဲမက္၊ ေနာက္လိုက္ဗိုလ္ပါေတြက လိုက္တတ္ေၾကာင္း မွတ္သားဖူးပါတယ္။ ဒီကေန႔ တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနသူေတြသာမက ဒီမိုကေရစီအေရး ႀကိဳးပမ္းရြက္ေဆာင္ေနတဲ့ အဖဲြ႔အစည္းေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါေတြကေရာ ဘယ္ေလာက္မ်ား ကိုယ္က်င့္သိကၡာေတြ တည္ၾကည္ၿပီး သီလလံုၾကပါသလဲဆိုတာ ဆန္းစစ္ၾကည့္ဖို႔လိုပါတယ္။ သီလမျမဲသူေတြရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ ဥပေဒျပဳမႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္မႈ၊ လူ႔အခြင့္အေရးပညာေပးမႈေတြက ဘယ္ေလာက္မ်ား တိုးတက္ေအာင္ျမင္ႏိုင္မလဲဆိုတာ စဥ္းစားစရာေတြပါ။ တိုက္ခိုက္အႏိုင္ယူ၊ ခိုးဝွက္ မတရားစီးပြားရွာသူေတြရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈဟာ တည္ၿငိမ္ၿပီး ေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါ့မလား၊ ေသရည္ေသရက္ကို ႏွစ္သက္ၿပီး သူမ်ားသားမယား ျပစ္မွားသူေတြက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္တဲ့အလုပ္ကို ထိေရာက္ေအာင္လုပ္ႏိုင္မလားဆိုတာ ျပန္လည္သံုးသပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီကေန႔ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးေလာကမွာ စိတ္ေစတနာသန္႔သန္႔နဲ႔ အနစ္နာခံလုပ္ေနသူေတြရိွသလို ကိုယ္ထက္သာ မနာလိုမႈ၊ ေနရာမေပးလိုမႈ၊ မိမိေနရာျမဲေရး၊ ရာထူးရေရး၊ ဥစၥာစုေဆာင္းေရး၊ လူသိရွင္ၾကားနဲ႔ နာမည္ႀကီးၿပီး ၾသဇာရိွေရး စတဲ့ အရာရာအေၾကာင္းေၾကာင္းနဲ႔ ေလာဘ၊ ေမာဟ၊ အတၱေတြရိွေနရင္ မိမိကိုယ္တိုင္ မၿငိမ္းခ်မ္း႐ံုမက မိမိအၾကံအစည္လည္း အထေျမာက္မွာ မဟုတ္ပါ။ သမာဓိပ်က္ၿပီး ၾသဇာမရိွလို႔ ေရရွည္မွာ ေအာင္ျမင္မႈရိွေအာင ္ထိန္းႏိုင္ဖို႔လည္း မလြယ္ကူပါ။ ၿပီးေတာ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ေျမေပၚေျမေအာက္ သယံဇာတေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ႂကြယ္ဝေနပါေစ မင္းက်င့္တရားနဲ႔မညီတဲ့ အစိုးရ၊ သီလသမာဓိ မရိွတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြလက္ထက္မွာ ျပည္သူေတြ အျပည့္အဝခံစားရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေန႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အေထြေထြ အၾကပ္အတည္းအားလံုးဟာ သီလသမာဓိပ်က္ယြင္းၿပီး ကိုယ္ခ်င္းစာ ညႇာတာမႈတရား၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႔ ျဗဟၼစုိရ္တရား ကင္းေဝးေနမႈကလည္း အေျခခံေနတာကို သတိျပဳမိေစလိုပါတယ္။ အိႏိၵယႏိုင္ငံ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး မဟတၱမ ဂႏီၵႀကီးက... “မိမိကိုယ္တိုင္ သီလသမာဓိေဆာက္တည္ၿပီး ေမတၱာတရားရဲ႕ ၿငိမ္းေအးမႈကို ခံစားသိရိွႏိုင္မွ ေကာင္းမြန္တိုးတက္တဲ့ လူ႔အဖဲြ႔အစည္းနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို တည္ေဆာက္ႏိုင္မွာျဖစ္တယ္” လို႔ မိန္႔မွာခဲ့ဖူးပါတယ္။
အေၾကာက္တရားနဲ႔ သံသယ
အႏွစ္ ၅၀ ေက်ာ္ အာဏာရွင္စနစ္ထဲက ျမန္မာျပည္သူေတြရလိုက္တဲ့ အေမြတခုကေတာ့ သံသယနဲ႔ အေၾကာက္တရားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမရိွတဲ့ စနစ္တခုကို ႏွစ္ကာလမ်ားစြာ က်င့္သံုးရာကရလာတဲ့ ဘိုးဘြားပိုင္အေမြလို႔ပဲ ရိသဲ့သဲ့ ဆိုရမယ္ ထင္ပါတယ္။ အာဏာရွင္ေတြကိုယ္တိုင္လည္း အဲဒီအေမြဆိုင္ႏွစ္ခုကို သိမ္းဆည္းထားပါတယ္။ ယူလည္းယူ၊ ေပးလည္းေပးခဲ့သူပါ။ သံသယနဲ႔ အေၾကာက္တရားေတြ မ်ဳိးေစ့ခ်ေပးတဲ့ အဲဒီစနစ္ဆိုးကေန မယံုၾကည္မႈ၊ အထင္ႀကီးမႈ၊ အထင္ေသးမႈ၊ အားကိုးရွာမႈ၊ မနာလိုမႈ၊ အသာစီးရလိုမႈ၊ ရန္လိုမႈ၊ လံုျခံဳစိတ္ခ်လိုမႈ၊ အၿမီးက်က္ အၿမီးစား၊ ေခါင္းက်က္ ေခါင္းစားစိတ္ေတြနဲ႔ တျခားအေၾကာင္းမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။
ျမန္မာ့လူ႔အဖဲြ႔အစည္းတခုလံုး အစည္းေျပခဲ့ရတယ္။ အတိုက္အခံနဲ႔ အစိုးရထဲသာမက ျမန္မာေတြနဲ႔ ဖဲြ႔စည္းထားတဲ့ လူမႈဆက္ဆံေရးနယ္ပယ္တိုင္းမွာ မညီမညြတ္မႈ၊ မလိုမုန္းထားမႈ၊ ကိုယ္က်င့္တရား ယိုယြင္းမႈေတြ ျမင္ရၾကားရပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနယ္ပယ္မွာလည္း အေၾကာက္တရားနဲ႔ သံသယေတြ ႀကီးစိုးသလို အဲဒီအေၾကာက္တရားနဲ႔ သံသယကလည္း မိမိတို႔ၾသဇာတည္ျမဲေရး ဗ်ဴဟာလက္နက္တစ္ပါး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီလိုနည္းပရိယာယ္နဲ႔ပဲ အုပ္ခ်ဳပ္လာပါတယ္။ ဒီကေန႔အထိ ပြင့္လင္းျမင္သာတဲ့ အစိုးရတရပ္အသြင္ မေဆာင္ဘဲ သံသယႀကီးစိုးတဲ့ လူ႔အဖဲြ႔အစည္းထဲမွာ အေၾကာက္တရားကို တံခြန္ထူထားပါတယ္။
လူ႔အဖဲြ႔အစည္းရဲ႕ မဆုတ္ယုတ္ေၾကာင္း တရား ၇ ပါး
ငယ္ငယ္ကဖတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ဆရာႀကီးပါရဂူရဲ႕ (ေဝသာလီလို႔ ထင္ပါတယ္) ဝတၱဳထဲက အခန္းတခန္းကို ဒီကေန႔ထိ စဲြစဲြျမဲျမဲ မွတ္မိေနပါတယ္။ မာဂဓျပည္ကိုအုပ္စိုးတဲ့ အဇာတသတ္ဟာ အမ်ားဆႏၵ၊ ဃန အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္( ဒီမိုကေရစီ) နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္လို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းၿပီးညီညြတ္တဲ့ ေဝသာလီျပည္ကို မိမိၾသဇာထိပါးမွာ စိုးရိမ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဝသာလီျပည္ကို အႏိုင္ရလိုတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဝသာလီရဲ႕ညီညြတ္မႈကို (ဘုရားရွင္ကိုယ္တိုင္က ခ်ီးက်ဴးေနတာမို႔) မလြန္ဆန္ႏိုင္ဘူး။ ဒီေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ပညာရိွအမတ္ ဝႆကာရကို အၾကံေတာင္းတယ္။ ဝႆကာရ အမတ္ႀကီးကလည္း မၾကံတတ္ေတာ့ ဗုဒၶဘုရားရွင္ဆီ သြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဝသာလီျပည္သားေတြ ညီညြတ္ရတဲ့အေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းတယ္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္က ဝႆကာရဟာ သူ႔ဆီ ေကာင္းေသာအၾကံနဲ႔လာတာမဟုတ္မွန္း ရိပ္စားမိေပမယ့္ တရားမွန္ကို ေလွ်ာက္ထားတာမို႔ အပရိဟာနိယတရား ၇ ပါးကို ေဟာျပခဲ့တယ္။
ေခတ္စကားနဲ႔ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေျပာရမယ္ဆို ၁။ အျမဲမျပတ္ စည္းေဝးတိုင္ပင္ျခင္း၊ ၂။ အလုပ္ကို ညီညီညာညာလုပ္ျခင္း၊ ၃။ ျမင္သာခိုင္မာသည့္ ဥပေဒရိွျခင္း၊ ၄။ ႀကီးသူကို ႐ိုေသေလးစားျခင္း၊ ၅။ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို မေစာ္ကားျခင္း၊ ၆။ ႐ိုးရာကိုးကြယ္ပသမႈကို မေစာ္ကားျခင္း၊ ၇။ ပညာရွင္၊ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားကို ဖိတ္ေခၚျခင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံတြင္းရိွ ပညာရိွ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားကို ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ထားျခင္း တို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတရားေတြနဲ႔ျပည့္စံုလို႔ ေဝသာလီ ညီညြတ္လွပေနတယ္ေပါ့...။ ဝႆကာရအမတ္ႀကီးလည္း ေက်နပ္စြာျပန္သြားတယ္။ သူက ေကာက္က်စ္တဲ့အမတ္ပီပီ ဘုရားေဟာၾကားခ်က္ျဖစ္တဲ့ ေျပာင္းျပန္လွန္ၿပီး မဆုတ္ယုတ္ျခင္းတရားကေန ဆုတ္ယုတ္မႈတရားအျဖစ္ နည္းဗ်ဴဟာထုတ္ၿပီး ေဝသာလီျပည္သူေတြ ေသြးကဲြေအာင္ၾကံစည္ခဲ့တယ္။
မွတ္မိသေလာက္ ပထမဆံုးအခ်က္နဲ႔ ဒုတိယအခ်က္္ျဖစ္တဲ့ အျမဲမျပတ္တိုင္ပင္စည္းေဝးျခင္း (ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ ေခၚ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးအေျဖရွာမႈ)နဲ႔ ၂ အခ်က္ျဖစ္တဲ့ အလုပ္ကို ညီညီညာညာလုပ္ျခင္းဆိုတဲ့အခ်က္ ၂ ခ်က္ကို အထမေျမာက္ေအာင္ အားထုတ္ေပးလိုက္တာပဲ ျဖစ္တယ္။ တနည္းေျပာရရင္ ၁။ ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ကို ျငင္းပယ္ေစၿပီး ၂။ အစုအစည္းေတြ တကဲြတျပားျဖစ္ေအာင္ လုပ္လိုက္တာပါ။
အိမ္ထဲမွာ ေႁမြဝင္သြားၿပီ
ဝႆကာရအမတ္က မာဂဓသား တပ္စုတစ္စုကို ေဝသာလီကို လႊတ္လိုက္တယ္၊ တေယာက္က အ႐ူးပံုစံနဲ႔ ညေနမိုးခ်ဳပ္တိုင္း ေဝသာလီၿမိဳ႕လည္လမ္းမွာ “အိမ္ထဲကို ေႁမြဝင္ေနတယ္၊ အိမ္ထဲကို ေႁမြဝင္ေနတယ္” လို႔ ဟစ္တယ္။ ေဝသာလီသားေတြက အ႐ူးတေယာက္လို႔ျမင္ၿပီး အစပိုင္းေတာ့ အမွတ္တမဲ့ပဲ။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ တခါမွမျဖစ္ဘူးတဲ့ ရန္ပဲြေတြ၊ လုယက္မႈေတြကို တျခား မာဂဓသား သူလွ်ဳိတပ္သားေတြက တေနရာစီမွာ ဖန္တီးတယ္။ ေနာက္ေန႔ေတြမွာ သူ႐ူးက စကားလံုးနည္းနည္း ေျပာင္းေအာ္တယ္၊ “အိမ္ထဲကို ေႁမြဝင္သြားၿပီ၊ အိမ္ထဲကို ေႁမြဝင္သြားၿပီ” လူေတာ္ေတာ္မ်ားက တိုက္ဆိုင္မႈလို႔ မထင္ေတာ့ဘူး။ အခုတေလာ လုယက္မႈေတြျဖစ္ေနတာ၊ အရက္ဆိုင္က ရန္ပဲြေတြ၊ လူသတ္မႈသတင္းေတြက အရင္ တႀကိမ္တခါမွ မၾကားဖူးတာေတြခ်ည္းပဲ။
“ေႁမြဝင္သြားၿပီ သတိထားၾက၊ ေႁမြဝင္သြားၿပီ သတိထားၾက”
သူ႐ူးရဲ႕အတိတ္စိမ္းေတြဟာ ေဝသာလီျပည္သူေတြအတြက္ မေကာင္းဆိုးဝါးအသံလို ျဖစ္လာတယ္။ မၾကာမီရက္ပိုင္းမွာ သူ႐ူးအသံ မၾကားရေတာ့သလို၊ လူလည္း ေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္သြားတယ္။ ေဝသာလီျပည္သူေတြလည္း စိတ္ဝမ္းေတြ ကဲြကုန္တယ္၊ ခရီးသြားရလည္း မလံုျခံဳေတာ့ဘူး၊ တေယာက္နဲ႔တေယာက္လည္း မယံုေတာ့ဘူး။ လူသတ္မႈေတြ ခဏခဏ၊ အုပ္စုလိုက္ တိုက္ခိုက္သတ္ျဖတ္မႈေတြ မၾကာမၾကာ။ လူတခ်ဳိ႕ေဝးရာကို ေျပာင္းေရႊ႕ကုန္တယ္။ အရင္က အစဥ္အလာရိွၿပီး စည္းလံုးခိုင္မာတဲ့ ေဝသာလီလည္း ပ်က္ေတာ့တာပဲ။
ဒီကေန႔ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးေလာကမွာ ႐ႈတ္ေထြးေပြလီၿပီး ဉာဏ္နီဉာဏ္နက္ေတြ လွ်ဳိ႕ဝွက္နက္နဲမႈေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ မ႐ိုးမသား လႈပ္ရွားမႈေတြ ေတြ႔ေနရတယ္။ သံသယေတြ၊ အေၾကာက္တရားေတြနဲ႔ ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိး အေျမာက္အမ်ား ေတာထေနတယ္။ တိုင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္စိတ္နဲ႔ စိတ္ေကာင္းေစတနာေကာင္းထား လုပ္ခ်င္သူ၊ လုပ္လိုသူေတြ အမ်ားအျပားရိွေပမယ့္ အဟန္႔အတား အေႏွာက္အယွက္ေတြ ၾကံဳေနရတယ္။ အိမ္နီးခ်င္း အာရွႏိုင္ငံေတြ ၾကံဳေတြ႔ေက်ာ္လႊားႏိုင္ခဲ့ၿပီး ျပႆနာအေျမာက္အမ်ား ျမန္မာျပည္မွာ ႂကြင္းက်န္ဆဲ၊ မေျဖရွင္းပဲ က်န္ရိွဆဲပါ။ အရာရာ ေနာက္က်ေနတဲ့ႏိုင္ငံမွာ စိတ္ဓာတ္ေရးရာ ယဥ္ေက်းမႈေနာက္က်ျခင္းဟာ အေနာက္က်ဆံုး ေနာက္က်က်န္ခဲ့မႈသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကိုညိဳ (ေအာ္စလို)
ဒီေန႔ ၂၅ ေဖေဖာ္ဝါရီလမွာ အသစ္ထြက္လာတဲ့ အတဲြ(၁) အမွတ္(၁)
တူေမာ႐ိုး သတင္းဂ်ာနယ္ပါ ေဆာင္းပါး။
တူေမာ႐ိုး သတင္းဂ်ာနယ္ပါ ေဆာင္းပါး။
No comments:
Post a Comment