Sunday, January 5, 2014

၂၀၁၄ ခုႏွစ္ရဲ႕ ပြဲႀကီးပြဲေကာင္း (ရဲေဘာ္ ဖိုးသံေခ်ာင္း)

ဒီေန႔ ဗမာျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးမွာ “ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ အၾကပ္အတည္းဆိုက္ေနတယ္” ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္း ေခတ္စားေနပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒက သူ႔ဖာသာသူ တည္႐ွိေနတာပါ။ အၾကပ္အတည္းဆိုက္ရေအာင္သူက လႈပ္ရ႐ွားရတဲ့ သက္႐ွိအရာဝတၳဳ မဟုတ္ပါဘူး။ အၾကပ္အတည္းဆိုက္ေနတာက ဒီ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာဆို ျငင္းခံု၊ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေနၾကသူေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ဆိုမွ ပိုမွန္ပါလိမ့္မယ္။ 

ဘာေၾကာင့္ ဒီလို အၾကပ္အတည္းဆိုက္ေနတာလဲ။ 

အဓိကအက်ဆံုး အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ကိုယ့္ရပ္တည္ခ်က္ကို တိတိပပ၊ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ေျပာရေတာ့မယ့္အခ်ိန္ကို ေရာက္လာလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ လပိုင္းပဲ လိုပါေတာ့တယ္။ 


ဒီေန႔ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ သိသာတဲ့ ထူးထူးျခားျခား လကၡဏာႏွစ္ခု ႐ွိပါတယ္။ နံပါတ္တစ္ကေတာ့ လက္႐ွိႏိုင္ငံေရး ျပႆနာအဝဝရဲ႕ ဆံုခ်က္ဟာ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပႆနာ ျဖစ္ေနတာပါ။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒရဲ႕ မေတာ္မေလ်ာ္အခ်က္ေတြကိုမဖယ္႐ွားဘဲ ဘယ္လိုမွ ထိေရာက္ေအာင္ မေျဖ႐ွင္းႏိုင္ပါဘူး။ ဒီမိုကေရစီေရး၊ ၂၀၁၅ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး စတဲ့ကိစၥေတြကေတာ့ ေျပာေနဖို႔ေတာင္ မလိုပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဒီေန႔ႏိုင္ငံေရးသမားေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြကို အဓိက စမ္းသပ္ေတာ့မွာကေတာ့ ဒီ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအေပၚ ဘယ္လိုသေဘာထားသလဲဆိုတာပါပဲ။ ဒါကို နည္းနည္း ပိုၿပီးအေသးစိပ္ေျပာရရင္ ဒီ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအထဲက ဘယ္အခ်က္ေတြအေပၚမွာ ဘယ္လိုသေဘာထားသလဲဆိုတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

လက္႐ွိ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးရဲ႕ ဒုတိယထူးျခားခ်က္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သိန္းစိန္ အရပ္သားအစိုးရရဲ႕ “ဒီမိုကေရစီ” ေၾကာင့္ ဗမာျပည္ ႏိုင္ငံေရးသမားေလာကမွာ ေျပာဆိုတာမွန္သမွ်ဟာ တဝက္ခ်န္ ေျပာတာခ်ည့္လို ျဖစ္ေနပါတယ္။ အစား အကုန္စား၊ စကား အကုန္မေျပာနဲ႔ဆိုသလို ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာတာ ၾကားရခဲလွၿပီး “ဒါေပမယ့္” တလံုးခံတဲ့ သံတမန္ဆံဆံ ေဝ့လည္လည္ စကားမ်ဳိးေတြပဲ ၾကားေနရေလ့႐ွိပါတယ္။ ျပတ္ျပတ္သားသား အမ်ားဆံုး ေျပာၾကတာဆိုလို႔ အာဏာရေနတဲ့ ဗိုလ္မင္းေအာင္လိႈင္လို လူနဲ႔ ၾကံ႕ဖြတ္ပါတီက လူေတြေလာက္ပဲ႐ွိတာကို သတိထားမိပါတယ္။ သူတို႔မ်ားကေတာ့ ‘ေျပာလိုက္ရင္ အျပတ္ခ်ည့္ပဲ’ လို႔ေတာင္ ေျပာရမလို ျဖစ္ပါတယ္။ 

သမၼတကို စစ္ဗိုလ္မွတပါး ဘယ္သူမွ မျဖစ္ႏိုင္ေအာင္လုပ္ထားတာ၊ လႊတ္ေတာ္ထဲကို စစ္ဗိုလ္ တမတ္သားက သာလာယံ ဇရပ္ပမာ ဝင္ခ်င္တိုင္းဝင္ ထြက္ခ်င္တိုင္းထြက္လို႔ရေအာင္ လုပ္ထားတာ၊ စစ္တပ္က အခ်ိန္မေ႐ြး “အာဏာသိမ္း” လို႔ရေအာင္ လုပ္ထားတာ၊ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒရဲ႕ အေရးပါတဲ့အခ်က္ေတြကို စစ္တပ္က သေဘာမတူဘဲ ျပင္လို႔ဖ်က္လို႔မရေအာင္လုပ္ထားတာ စတဲ့ အခ်က္ေတြကို အထင္အရွားသိရက္နဲ႔ စစ္အစိုးရလို႔ မေျပာႏိုင္ဘဲ၊ ဒီမိုကေရစီလမ္းကို တက္လွမ္းေနတာ ျဖစ္ပါတယ္လို႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မ်က္စိမွိတ္ေျပာေနၾကရတဲ့ဝဋ္က မကၽြတ္ခ်င္ၾကေသးဘူးလား။ 

အခုေတာ့ ဆင္ေဝွ႔ရန္ေ႐ွာင္ေတြ လုပ္လို႔မရေတာ့ဘူး။ ဘူးဆို ဘူး၊ ဖ႐ံုဆို ဖ႐ံု ႐ွင္း႐ွင္းျပတ္ျပတ္ ေျပာၾကရပါေတာ့မယ္။ ဒီေတာ့ အၾကပ္အတည္း ေတြ႔ေတာ့တာေပါ့။ 

ဦးစြာအားျဖင့္ ဗိုလ္သိန္းစိန္တို႔အေနနဲ႔ သူတို႔ ေတာင္းဆိုလို႔ ေပၚလာတဲ့ “အၾကံျပဳခ်က္” သံုးသိန္းေက်ာ္ (သူတို႔အဆို)ကို တုံ႔ျပန္ရ၊ အေျဖေပးရေတာ့မယ္။ ႐ွင္း႐ွင္းျပတ္ျပတ္ ေျပာရေတာ့မယ္။ ေဒၚစု ကို သမၼတ မျဖစ္ႏိုင္ေအာင္ တမင္လုပ္ထားတာျဖစ္ေၾကာင္း အတည္ျပဳ ဝန္ခံရေတာ့မယ္။ အနည္းဆံုးေတာ့ “ဟုတ္တယ္ကြာ၊ ဘာျဖစ္ေသးလဲ” ဆိုတာမ်ဳိး ေျပာရပါေတာ့မယ္။ သူတို႔ကေတာ့ ေျပာဝ့ံမွာပါ၊ သံသယ႐ွိစရာ မလိုပါဘူး။ သူတို႔ေျပာသမွ်ကို တံဆိပ္တံုး႐ိုက္ အတည္ျပဳေပးမယ့္ “လႊတ္ေတာ္ႀကီး” ကလည္း အသင့္႐ွိေနသကိုး။ 

ဒီအခါမွာ သူတို႔တု႔ံ႔ျပန္ခ်က္ေတြကို တျခားလူေတြ-အဖြဲ႔အစည္းေတြက ဘယ္လိုတုံ႔ျပန္မွာလဲ။ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္တြရဲ႕ တုံ႔ျပန္ခ်က္ဆိုတာက ကိုယ့္ “အၾကံျပဳခ်က္” နဲ႔ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီးဆန္႔က်င္ေနရင္ ဘာဆက္လုပ္မွာလဲ။ “ဒါျဖင့္လည္း ၿပီးတာပဲဗ်ာ” လို႔ ဆိုၿပီး ျပဳသမွ်ႏု၊ ပုသြားမွာလား။ 

ဒီေတာ့ကာ ဒီႏွစ္အတြင္း လြယ္လြယ္ေျပာရင္ပဲ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြကို စမ္းသပ္မွာ အဆင့္ ႏွစ္ဆင့္႐ွိေနတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ပထမအဆင့္က ဘယ္အခ်က္ေတြကို ဘယ္လို ေတာင္းဆိုမွာလဲ ဆိုတာ။ ေနာက္တဆင့္က ကိုယ္ေတာင္းဆိုတာေတြကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြက ျငင္းပယ္လိုက္ရင္ ဘာဆက္လုပ္မွာလဲ ဆိုတာျဖစ္ပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဖို႔တင္ျပတယ္ဆိုတာဟာ ကံစမ္းမဲႏိႈက္သလို ကိုယ့္အဆို ေအာင္ျမင္ရင္ အျမတ္၊ မေအာင္ျမင္လည္း အေရးမႀကီးဘူးလို႔ လုပ္မရဘူးဆိုတာ သတိျပဳသင့္ပါတယ္။

ျပင္ဆင္ဖို႔တင္ျပတယ္ဆိုရင္ စစ္ဗိုလ္ေတြနဲ႔ ကဏၬေကာစ ျဖစ္မယ့္အခ်က္ေတြ တင္ျပဝ့ံပါ့မလား။ ဒါမွမဟုတ္ ျပင္ဆင္ဖို႔တင္တယ္ဆိုတဲ့ နာမည္ေလးရ႐ံု အေပၚယံအခ်က္ေတြပဲ တင္မွာလား။ အခုအခါမွာ စစ္အစိုးရနဲ႔ ၾကံ႕ဖြတ္ပါတီတို႔ကလည္း ဒီဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒမွာ ျပင္သင့္တာေတြ႐ွိတယ္၊ ျပင္ရမယ္လို႔ေျပာေနတာ မဟုတ္ပါလား။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ျပင္မယ္ဆိုတာေတြက တိုင္းျပည္ကို စစ္အုပ္စုက ေဆြစဥ္မ်ဳိးဆက္ခ်ဳပ္ကိုင္ႏိုင္ေအာင္ ျပ႒ာန္းထားတဲ့အခ်က္ေတြကို ျပင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ 

ဒီ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို လက္ခံထားရတယ္ဆိုတာမွာ သာမန္အရပ္သားနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးသမား မတူပါဘူး။ သာမန္အရပ္သားကေတာ့ မတတ္သာလို႔ဆိုၿပီး သူနဲ႔မဆိုင္သလို ေနလို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏိုင္ငံေရးသမားဆိုသူကေတာ့ တာဝန္႐ွိပါတယ္။ အ႐ံႈးေပးၿပီး ဒါႀကီးနဲ႔ ဆက္ႏွစ္ပါးသြားေနရင္ အဓိပၸာယ္က ေတာ္ေတာ္ဆိုးပါတယ္။ 

ေျပာရရင္ ဇာတ္လမ္းတြဲက ႐ွည္မယ့္သေဘာပါ။ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြဘက္က ဘာလုပ္မလဲ။ အဲဒီလိုလုပ္လာရင္ အရပ္ဝတ္ စစ္အစိုးရက ဘာလုပ္မလဲ။ ဗိုလ္ေဌးဦး ေျပာခဲ့တဲ့စကားအတိုင္း ကာ/လံုက အာဏာသိမ္းဖို႔လိုတယ္ဆိုၿပီး သိမ္းမွာလား။ သိမ္းရင္ ဘယ္လိုတံု႔ျပန္မွာလဲ။ 

ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ေျပာတဲ့ သမိုင္းကေပးလာတဲ့ တာဝန္ႀကီးကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးေလာကသားအားလံုးရဲ႕ပုခံုးေပၚမွာ ေရာက္ေနပါၿပီ။ ဦးသိန္းစိန္ စစ္အစိုးရကေတာ့ စစ္အုပ္စုအဆက္ဆက္က ေပးထားတဲ့တာဝန္ကုိ ေက်ေက်ပြန္ပြန္ ထမ္းေဆာင္ပါလိမ့္မယ္။ က်န္ ႏိုင္ငံေရးေလာကသားေတြကေရာ- ဘယ္သူေပးတဲ့တာဝန္ကို ထမ္းမွာလဲ။ ဒါမွမဟုတ္ ေခါင္းေ႐ွာင္မွာလား။ ။ 

ရဲေဘာ္ ဖိုးသံေခ်ာင္း

No comments: