အညၾတသူပုန္တစ္ဦး စီးနင္းလိုက္ပါခဲ့ေသာ သာစည္-ရန္ကုန္အျမန္ရထားႀကီးမွာ အရွိန္အဟုန္ ခပ္ျပင္းျပင္းျဖင့္ သူ႔ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္သို႔ ဦးတည္ခုတ္ေမာင္းလ်က္ရွိသည္။ ခရီးစဥ္တေလွ်ာက္ ပင္ပမ္းႏြမ္းနယ္မႈဒဏ္ေၾကာင့္ မည္မွ်ၾကာၾကာ က်ေနာ္ အိပ္ေပ်ာ္သြားသည္ မသိ၊ မဟာရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ဝင္ခါနီးမွ လန္႔ကာႏိုးထခဲ့ရသည္။ ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ့မည္ဆိုသည့္အသိက ရင္ကို အေတာ္လႈပ္ခတ္ေစခဲ့သည္။
ရန္ကုန္ေရာက္လွ်င္ မည္သို႔ ဆက္လက္လြင့္ေမ်ာေနမည္ကို မေတြးခဲ့၊ ယခင္ေနခဲ့ဖူးေသာ ေနရာေဟာင္းမ်ားကရွိေနခဲ့သည္။ ရထားႀကီး မလႊကုန္းဘူတာအနီး အရွိန္ေလွ်ာ့ေတာ့ ဆင္းရန္ျပင္လိုက္ေသးသည္။ ျမဲျမံစြာခ်ည္ေႏွာင္ထားေသာ ခရီးေဆာင္အိတ္မွာ လြယ္လင့္တကူ ျဖဳတ္မရ၊ သို႔ႏွင့္ ဘူတာႀကီးသို႔ ဆိုက္ေရာက္သြားခဲ့ရသည္။ ရထားေပၚမွဆင္းၿပီး ဘူတာႀကီးအျပင္သို႔ ဦးတည္ေလွ်ာက္လွမ္းလိုက္သည္။ က်ေနာ့္အေရွ႕ မနီးမေဝးတြင္ ယူနီေဖာင္းအျပာေရာင္ႏွင့္ လူတစ္ဦးက ခရီးသည္မ်ားထံမွ တစ္ခုခုေတာင္းခံေနေၾကာင္း ေတြ႔လိုက္ရသည္။
က်ေနာ္ကိုင္ေဆာင္ထားေသာ မွတ္ပံုတင္မွာေသခ်ာစြာၾကည့္လွ်င္ အတုျပဳလုပ္ထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိႏိုင္ေပသည္။ ေရွ႕တိုးအခက္၊ ေနာက္ဆုတ္အခက္ ၾကံဳေနရသည္။ အနီးေရာက္မွ ရထားလက္မွတ္မ်ား ျပန္လည္ေတာင္းခံျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းသိလိုက္သည္ႏွင့္ ဆို႔နင့္ေနေသာ အပူလံုးတို႔သည္လည္း ေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္ခဲ့ရေတာ့သည္။ ဘူတာႀကီးအျပင္ေရာက္ေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္အေနအထားကို ေဝ့ဝဲၾကည့္လိုက္မိျပန္သည္။ ယခင္အေျခအေနႏွင့္ ယခုအခင္းအက်င္းမွာ ကြာျခားမႈ ႀကီးႀကီးမားမားမေတြ႔ရ။ အေငြ႔အသက္ေဟာင္းတို႔သာ လႊမ္းျခံဳဆီးႀကိဳေပြ႔ဖက္သလို ခံစားလိုက္ရသည္။
က်ေနာ့္အနီးသို႔ Taxi ကားသမားတစ္ဦးခ်ဥ္းကပ္လာၿပီး “ညီေလး အကို ဘယ္ပို႔ေပးရမလဲ” ဟု ေမးလာခဲ့သည္။ ေဝးေဝးလံလံ ေတြးမေနေတာ့၊ “ၾကည့္ျမင္တိုင္ ကမ္းနားေစ်းသြားမယ္ဗ်ာ၊ ဘယ္ေလာက္က်မလဲ” ဟု ျပန္လည္ေမးလိုက္ေသာအခါ “ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာ ေပးပါ ညီေလးရာ” ဟု ဆိုလာသည္။ လိုင္းကားျဖင့္ခရီးသြားျခင္းထက္ Taxi ျဖင့္သြားျခင္းက လိုရာခရီးကို အျမန္ေရာက္ႏိုင္သလို လံုျခံဳမႈလည္း စိတ္ခ်ရေသာေၾကာင့္ Taxi ျဖင့္သြားျဖစ္ခဲ့သည္။ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ခန္႔ေမာင္းႏွင္ၿပီးေနာက္ ၾကည့္ျမင္တိုင္ ကမ္းနားေစ်းသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။
က်သင့္ေငြကိုရွင္းေပးၿပီးသည္ႏွင့္ ခရီးေဆာင္အိတ္ကိုလြယ္ရင္း မိခင္ေခါင္းခ်ခဲ့ရာ ရြာေလးသို႔ ဆက္လက္သြားရန္ ျပင္ဆင္ရျပန္သည္။ က်ေနာ့္ေမြးရပ္ေျမႏွင့္ မဟာရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမွာ ပန္းလႈိင္ျမစ္တစ္ခုသာ ျခားနားေသာ္လည္း လူေနမႈအဆင့္အတန္း၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး အစစအရာရာ နိမ့္ပါးခဲ့ၾကရသည္။ လမ္းခရီးမွာလည္း ေခ်ာေမြ႔ေျဖာင့္ျဖဴးသည္ေတာ့ မဟုတ္၊ လက္ခတ္ေလွျဖင့္ တစ္နာရီခြဲခန္႔ေလွာ္ခတ္ရၿပီး စက္တပ္ေလွဆိုလွ်င္ (၄၅)မိနစ္ခန္႔ေမာင္းႏွင္ရေလသည္။ မိုးတြင္းကာလဆိုလွ်င္ အသက္ကိုဖက္ႏွင့္ထုပ္သကဲ့သို႔ ထားတတ္ၾကရသည္။ အႏၱရာယ္မ်ားက အျမဲတမ္းႀကိဳလင့္ေနတတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ေလွဆိပ္ရွိရာသို႔ က်ေနာ္ဆင္းလိုက္သည္ႏွင့္ ေလွသမားမ်ားက စက္ကေလး၊ စက္ဆန္း၊ ေဘာ္လံုးညြန္႔၊ ေအးရြာ၊ ဝါး႐ံုဆိပ္ စသည့္ ပို႔ေဆာင္ေပးမည့္ ရြာအမည္နာမမ်ားကိုရြတ္ဆိုရင္း ခရီးသည္မ်ားကို ဆြဲေဆာင္ေနလ်က္ရွိသည္။
“ေအးရြာ … ေအးရြာ” ဟု ေအာ္ေနေသာ စက္ေလွေပၚသို႔ က်ေနာ္တက္သြားလိုက္သည္ႏွင့္ ေလွဝမ္းအတြင္းရွိ လူမ်ားက က်ေနာ့္ကို တစိမ္းဆန္ဆန္ ဝိုင္းၾကည့္ေနၾကသည္။ ရြာျပန္မေရာက္သည္မွာ ၁၀ စုႏွစ္ တစ္ခုမကရွိခဲ့ၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔ က်ေနာ့္ကို ၾကည့္ေနျခင္းပဲျဖစ္လိမ့္မည္။ သူတို႔အားလံုးအၾကည့္ကို ဥပကၡာျပဳရင္း အေဝးသို႔ေငးေမာရင္း စီးနင္းလိုက္ပါလာလိုက္သည္။ အေတာ္ေလးစီးနင္းၿပီးေနာက္ ေအးရြာအလယ္တံတားသို႔ စက္ေလွေလး ဆိုက္ကပ္လိုက္သည္။ က်ေနာ္ မထ၊ ထိုင္ျမဲထိုင္ေနေသာေၾကာင့္ စက္ေလွသမားမွ “ညီေလး ဆင္းလို႔ရၿပီ၊ ဒါ ဂိတ္ဆံုးပဲကြ”ဟု ဆိုလိုက္သည္။ “ဝန္သာထိ မပို႔ေတာ့ဘူးလား အကို” ဟု ထပ္မံေမးလိုက္ေတာ့ စက္ေလွသမားမွ “၀န္သာမွ မရွိေတာ့တာ” ဟု ေျဖေလသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္လည္း တံတားေပၚသို႔ တက္လိုက္ေတာ့သည္။ ဝန္သာမွာ က်ေနာ္တို႔ေနထိုင္ရာ ေအးရြာအေနာက္ပိုင္းကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။ ရြာႀကီးတစ္ရြာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အေရွ႕ပိုင္း၊ အလယ္ပိုင္း၊ အေနာက္ပိုင္း ဟူ၍ အပိုင္း ၃ ပိုင္းျဖင့္ဖြဲ႔စည္းထားေသာ ရြာႀကီးလည္းျဖစ္သည္။ အိတ္ကိုလြယ္ရင္း ရြာလယ္လမ္းမႀကီးအတိုင္း အေနာက္ဘက္သို႔ ေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ က်ေနာ့္ကုိ သိသိသာသာတစ္မ်ဳိး၊ မသိမသာတစ္ဖံု ၾကည့္ေနၾကသည္ကိုေတာ့ က်ေနာ္ ေတြ႔လိုက္ရသည္။ အေနာက္ပိုင္းေရာက္ေတာ့ ငယ္စဥ္ကေတြ႔ျမင္ေနက် ျမင္ကြင္းတခ်ဳိ႕ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္ကို အံ့ၾသမွင္သက္ဖြယ္ေတြ႔လိုက္ရသည္။ ပန္းလႈိင္ဆန္စက္ႀကီး မရွိေတာ့သလို၊ အုတ္ေရကန္မ်ားလည္း မေတြ႔ရေတာ့။ ထီးထီးမားမားရပ္ေနေသာ ဆန္စက္ေခါင္းတိုင္ႀကီးတစ္ခုသာ ႀကိဳလင့္ေနသည္။ စိတ္ထဲတြင္ အေတာ္႐ႈပ္ေထြးသြားခဲ့သည္။ ဘိုးဘြားမ်ားေနထိုင္ရာအိမ္သို႔ ေရာက္ျပန္ေတာ့ အဖြားျဖစ္သူမွာ အိပ္ရာထဲ ဘုန္းဘုန္းလဲေနသည္။
က်ေနာ့္ကိုျမင္လိုက္သည္ႏွင့္ အ႐ိုးတၿပိဳင္းၿပိဳင္းေပၚေနေသာ လက္ကေလးျဖင့္ လွမ္းဖက္ဆုပ္ကိုင္ရင္း မ်က္ရည္မိုးတို႔ ရြာသြန္းေလသည္။ က်ေနာ္သည္လည္း ဆို႔နင့္ေၾကကြဲလ်က္၊ က်ေနာ္ေရာက္သည့္သတင္းက ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းမ်ားထံ မည္သို႔ေရာက္သြားသည္ မသိ၊ တဖြဲဖြဲေရာက္လာၾကေတာ့သည္။ ေမးခြန္းေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္ တစ္ေယာက္တစ္မ်ဳိး ထိုးႏွက္ၾကျပန္သည္။ မုသားမပါ၊ လကၤာမေခ်ာဆိုသကဲ့သို႔ တစ္နယ္၊ တစ္ေက်းတြင္ သြားေရာက္အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ခဏတာလာေရာက္ လည္ပတ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းသာ ရွင္းျပလိုက္သည္။
က်ေနာ္ ရြာျပန္မေရာက္သည့္ႏွစ္မ်ားတြင္ အဖိုးျဖစ္သူႏွင့္ ဦးေလးတစ္ေယာက္လည္း တိမ္းပါးသြားေၾကာင္း သိခဲ့ရသည္။ အဖိုးဆံုးၿပီးေနာက္ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ ဓားမဦးခ် လုပ္ကိုင္စားေသာက္ခဲ့ေသာ လယ္ယာ အေတာ္မ်ားမ်ား စားဝတ္ေနေရးအတြက္ ေငြႏွင့္အလဲအလွယ္ လုပ္လိုက္ရသည္။ အိမ္စီးပြားေရးအေျခအေနက ယိမ္းယိုင္ၿပိဳလဲလ်က္ရွိေနသည္။ ယခင္ကတည္ရွိခဲ့ေသာ ပန္းလႈိင္ဆန္စက္ႀကီးအေၾကာင္းကိုလည္း စိတ္မေကာင္းစရာ ၾကားသိရျပန္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကမၻာေက်ာ္ ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီး ေပၚေပါက္လာေသာအခါ ေက်ာင္းသား၊ ျပည္သူ၊ ရဟန္းရွင္တို႔မွာ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္တို႔ကို ဥပကၡာျပဳၿပီး တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ဳိးအတြက္ အာဏာရွင္စနစ္ဆိုးကို အသက္၊ ေသြး၊ ေခၽြးတို႔ျဖင့္ တိုက္ပြဲဝင္ေနခ်ိန္ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ အတၱသမားမ်ားမွ “ေတာမီးေလာင္၊ ေတာေၾကာင္လက္ခေမာင္းခတ္” ဆိုသည့္အတိုင္း မိမိတို႔အသက္ရွင္ႀကီးျပင္းခဲ့ရာ ေအးရြာကိုပင္ ျပန္၍ဓားျပတိုက္၊ ဆက္ေၾကးေကာက္ခံခဲ့ၾကသည္။ ဦးေဆာင္သူမွာ ေဂြးနီ ႏွင့္ လွဝင္း တို႔ႏွစ္ဦးျဖစ္သည္။ သူတို႔ႏွစ္ဦးမွာ သိုင္းဆရာမ်ားျဖစ္သလို တုတ္ၿပီး၊ ဓားၿပီးသည္ဟု နာမည္ႀကီးသည့္အေလ်ာက္ ထင္ရာစိုင္းခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ သူတုိ႔ေတာင္းဆုိမႈက “သြပ္မိုးပ်ဥ္ေထာင္ ေငြတစ္ေထာင္၊ ဓနိၾကမ္းခင္း ဆန္တစ္တင္း” ဟူ၍ျဖစ္သည္။
သူတို႔ရန္ကိုေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ ရြာသားမ်ားမွာလည္း မျဖစ္မေနေပးေဆာင္ၾကရသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱရားမ်ား ပ်က္စီးေနေသာ ကာလဆိုးႀကီးလည္း ျဖစ္သည္။ ရြာကို ဆက္ေၾကးေကာက္႐ံုပင္ အားမရႏိုင္၊ အႏွစ္ႏွစ္အလလ ရြာ၏ဝမ္းေရးကို ၿငိႇမ္းသတ္ေပးခဲ့ေသာ ပန္းလႈိင္ဆန္စက္ႀကီးကိုပါ ရန္ရွာလာၾကသည္။ ဆန္စက္ပိုင္ရွင္ကို ေငြတစ္သိန္း လွမ္း၍ေတာင္းလိုက္သည္။ သတ္မွတ္ရက္အတြင္းမေပးပါက ဆန္စက္ကိုဖ်က္ဆီးမည့္အေၾကာင္း ရာဇသံေပးလိုက္သည္။ မည္သို႔မွ်အေၾကာင္းျပန္မလာေသာအခါ ေဂြးနီ၊ လွဝင္း ဦးစီး လူမိုက္ဂိုဏ္းအဖြဲ႔မွ ဆန္စက္ႀကီးကို ၿဖိဳလိုက္ၾကသည္။ စားဝတ္ေနေရးအခက္ၾကံဳေနေသာ ရြာသားအခ်ဳိ႕ကပါ ပူးေပါင္းၿဖိဳဖ်က္ ႏွိပ္စက္လိုက္ရာ ၃ ရက္ ေျမာက္ေသာေန႔တြင္ ဘြိဳင္လာအိုးႏွင့္ ေခါင္းတိုင္ႀကီးသာ က်န္ခဲ့ေလေတာ့သည္။ လူမိုက္တို႔၏ အလိုရမၼက္မွာ ႀကီးလြန္းလွသည္။
တစ္ရြာလံုး အသံုးျပဳလ်က္ရွိေသာ ေရကန္မ်ားကိုလည္း ၿဖိဳဖ်က္ၿပီး အုတ္ခဲမ်ားတူးယူၾကျပန္သည္။ လံုးဝ မခံမရပ္ႏိုင္ၾကသည့္အဆံုး ရြာသားမ်ားပူးေပါင္း၍ သူတို႔ႏွစ္ဦးအား လုပ္ၾကံသတ္ျဖတ္လိုက္ၾကေတာ့သည္။ လူမိုက္တို႔သြားရာလမ္းအတိုင္း သူတို႔ေလွ်ာက္လွမ္းလိုက္ရေလေတာသည္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၁၈ ရက္ စစ္တပ္မွ အာဏာသိမ္းၿပီးေနာက္ပိုင္း ေဂြးနီႏွင့္လွဝင္းအား သတ္ျဖတ္ရာတြင္ပါဝင္ခဲ့သည့္ ရြာသားအေတာ္မ်ားမ်ားကို ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်လိုက္ေၾကာင္းေျပာျပ၍ သိခြင့္ရလိုက္သည္။
အသိမဲ့ လူရမ္းကားတစ္စု၏ အစပ်ဳိးေမႊးလိုက္ေသာမီးေၾကာင့္ အိမ္ေထာင္ဦးစီး အေတာ္မ်ားမ်ား ေထာင္နန္းစံသြားေသာေၾကာင့္ က်န္ရစ္သူမိသားစုမ်ားမွာ ဒုကၡပင္လယ္ေဝခဲ့ၾကရသည္။ ထိုအျဖစ္ဆိုးႀကီးမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးႏွင့္ ျမစ္တစ္ခုသာျခားေသာ ေအးရြာတြင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ ရြာကေလးအတြင္း လွည့္လည္ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ မယံုၾကည္ႏိုင္ဖြယ္ရာျမင္ကြင္းမ်ားက ႏွလံုးအိမ္အတြင္း ထိုးေဖာက္ဝင္ေရာက္လာခဲ့ျပန္သည္။ ယေန႔တိုင္ စိုးမိုးေနဆဲ…။ ငယ္သူငယ္ခ်င္းတစ္ခ်ဳိ႕က က်ေနာ့္ကို မမွတ္မိေတာ့။ မိသားစုစားဝတ္ေနေရးထက္ ေန႔ရွိသမွ် အရက္ေသာက္ရေရးသာ အဓိကျဖစ္ေနသည္။ အရက္က သူတို႔ကို လက္ဦးမႈရယူထားသည္။ အခ်ဳိ႕သူငယ္ခ်င္းမ်ားကေတာ့ မွတ္မိၾကသည္။ သူတို႔ဘဝကလည္း ေန႔လား၊ ညလား မသိ၊ အဟာရခ်ဳိ႕တဲ့မႈဒဏ္ေၾကာင့္ ေအာက္ပိုင္းမ်ားခ်ိနဲ႔၍ အိပ္ယာထဲ ဘုန္းဘုန္းလဲေနၾကရသည္။
မိန္းကေလးသူငယ္ခ်င္းအမ်ားစုမွာ အိမ္ေထာင္က်သူက်၊ အခ်ဳိ႕လည္း မိသားစု စားဝတ္ေနေရးအတြက္ အရွက္ႏွင့္သိကၡာကိုဥပကၡာျပဳ၍ ဇိမ္ခန္းမ်ားေရာက္ေနၾကၿပီ။ တစ္လင္၊ တစ္မယားစနစ္ပ်က္သုဥ္းကာ လင္တစ္ေယာက္၊ မယားႏွစ္ေယာက္က အစားထိုးဝင္ေရာက္ေနသည္။ အသက္မျပည့္မီ အိမ္ေထာင္ျပဳသူေတြကလည္း ဒုနဲ႔ေဒး။ ရြာေလးအတြင္းရွိ ျမင္ကြင္းတို႔ကို ဆက္လက္ၾကည့္႐ႈႏိုင္စြမ္း က်ေနာ့္မွာ မရွိေတာ့။ ခြန္အားသတၱိမ်ား ကုန္ဆံုးသြားခဲ့ရသည္။ စနစ္ဆိုးတစ္ခု မခ်ဳပ္ၿငိမ္းသမွ် ဒီရြာေလးထဲရွိ ဘဝေတြကလည္း မည္သို႔စခန္းဆက္သြားအံုးမည္ဆိုသည္ကို မသိႏိုင္။
ယခုအခါ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနအရပ္ရပ္မွာလည္း တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာခဲ့ၿပီ။ ရြာေလးထဲရွိ ဘဝမ်ားသည္လည္း စနစ္ဆိုးေအာက္မွ ႐ုန္းထြက္ႏိုင္ၿပီး အဆင့္အတန္းျပည့္ဝ၍ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ရြာေလးအျဖစ္ ျပန္လည္ေရာက္ရွိေနေလမည္လားဟု ျမင္ေယာင္မိရင္း … … …။
ဆက္ပါအံုးမည္။
အုပ္ႀကီးေဖ
၁၈-၁၂-၂၀၁၃
No comments:
Post a Comment