Wednesday, December 4, 2013

မဇိၥ်မ ခြပ္ေဒါင္း (ကိုညိဳ)

၂၅ ႏွစ္ကို လည္ျပန္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ က်ေနာ္တို႔ဟာ ေလာကဓာတ္ပညာမႂကြယ္ဝတဲ့ တိုင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္တေယာက္သက္သက္္သာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒီ ၂၅ ႏွစ္ဟာ က်ေနာ္တို႔အတြက္ တိုင္းျပည္ႀကီးကို တေန႔ထက္တေန႔ ပိုခ်စ္လာေအာင္ သံေယာဇဥ္အထပ္ထပ္ ရစ္ပတ္ေပးတာကလဲြလို႔ စစ္ကၽြန္ဘဝက လံုးဝ လြတ္ကၽြတ္သြားဖို႔ေတာ့ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ အဲဒီ ၂၅ ႏွစ္ဟာ အတူတိုက္ေဖာ္တိုက္ဖက္၊ ငတ္ေဖာ္ငတ္ဖက္ေတြနဲ႔ တစစီခဲြေပးလိုက္သလို၊ တလမ္းစီလည္း ေလွ်ာက္ခိုင္းလိုက္ပါတယ္။ 

အဲဒီ ၂၅ ႏွစ္ဟာ ကံၾကမၼာက သူ႔ရဲ႕လက္ထဲ ဆန္ကဲြတဆုပ္ ဆုပ္ယူပက္ၾကဲလိုက္သလို က်ေနာ္တို႔ ရဲေဘာ္ရဲဘက္အားလံုးကို တေယာက္ တႏိုင္ငံ၊ တၿမိဳ႕တနယ္စီ လြင့္စင္ျပန္႔ၾကဲသြားေစပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ... အဲဒီ ၂၅ ႏွစ္ဟာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ေတြ၊ ႏွလံုးသားေတြ၊ အေတြးအေခၚေတြနဲ႔ ဘဝေတြကို ထာဝရရွင္သန္ေနေအာင္ေတာ့ လွလွပပ ထုဆစ္ေပးခဲ့တာပါ။ အဲဒီ ၂၅ ႏွစ္ဟာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ဘဝအစိတ္အပိုင္းတခုျဖစ္ခဲ့သလို၊ ျမန္မာျပည္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေတြရဲ႕ ေတာ္လွန္ေရး ေရေသာက္ျမစ္ႀကီးလည္း ျဖစ္ေနပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ စိတ္ဓာတ္ခိုင္ခိုင္နဲ႔ ဆက္လက္ ရွင္သန္ေနတာကို အသိအမွတ္ျပဳေပးလိုက္တယ္။ 


သစၥာ ေမွ်ာ္မွန္း၊ ျမတ္ေသာလမ္းမွာ
ေျခလွမ္း ဆတ္ဆတ္ တုန္႔မရပ္ခဲ့  
လြတ္လပ္ေဒသ မဇိၥ်မခရီးေရာက္ခဲ့ၿပီ။ 

(ျမတ္ထက္ ၏ မဇၥ်ိမ ခရီးသည္ ကဗ်ာမွ) 
 
မူလရည္မွန္းခ်က္က အေနာက္ဘက္ေဒသမွာ တပ္ဦးတခုဖြင့္ဖို႔ပဲ။ ဘယ္အေရာင္၊ ဘယ္ဝါဒ၊ ဘယ္သူပုန္ေတြရဲ႕ အရိပ္မွမမိုးဘဲ ခပ္သန္႔သန္႔ေက်ာင္းသားတပ္ဦးရိွမွျဖစ္မယ္ဆိုတဲ့ အိပ္မက္ကို က်ေနာ္တို႔ အားလံုး ကိုယ္စီမက္ခဲ့ၾကတယ္။ အေရွ႕ဘက္မွာ လက္နက္ကိုင္ တိုင္းရင္းသားသူပုန္အဖဲြ႔အစည္းေတြ ရိွတယ္၊ သူတို႔ နယ္ေျမသြားရင့္ သူတို႔ကို မွီခိုရမယ္၊ သူတို႔ ၾသဇာလႊမ္းမိုးမယ္ဆိုတဲ့ စိုးရိမ္စိတ္ရိွၾကတယ္။ ကိုယ့္ဖာသာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္နဲ႔ သူပုန္သူကန္မရိွတဲ့ အေနာက္ဘက္ စစ္မ်က္ႏွာမွာ ေက်ာင္းသားတပ္ဦးအလံတလက္စိုက္ဖို႔ပါပဲ...။ 

စစ္အာဏာသိမ္းၿပီး ႏွစ္လအတြင္းမွာ တမူး၊ ကေလး၊ မံုရြာ၊ မႏၱေလး၊ ရန္ကုန္က ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြနဲ႔ ဝန္ထမ္းေတြ အရပ္သားေတြ မဏိပူရ စခန္းကို ေရာက္သြားၾကတယ္။ ေရခဲလုမတတ္ေအးစိမ့္ေနတဲ့ မဏိပူရေတာင္တန္းႀကီးေတြၾကားက အမွတ္(၈) မဏိပူရ ႐ိုင္ဖယ္စစ္တပ္အနီး ေတာင္ကုန္းတခုေပၚမွာေဆာက္ထားတဲ့ ေဆး႐ံုအေဆာက္အဦသစ္မွာ ယာယီေနထိုင္ၾကတယ္။ ေဘးပတ္ပတ္လည္ သံဆူးၾကိဳးေတြနဲ႔ ဝန္းခတ္ထားေတာ့ သူပုန္ေက်ာင္းသားတပ္ဦးစခန္းနဲ႔မတူဘဲ ေခၽြးတပ္စခန္းနဲ႔ ပိုတူတယ္။ ေစာင္ မလံုေလာက္ဘူး၊ အိမ္သာမေလာက္ဘူး၊ သမံသလင္းေပၚ ေကာက္႐ိုခင္းၿပီး ရဲေဘာ္အားလံုး ဝဲစို ဝဲေျခာက္ေတြကိုယ္စီနဲ႔။ ၄-၅ လေလာက္ ေလထန္ကုန္းႀကီးမွာ ေလၾကမ္းၾကမ္းရႈ၊ မိႈတက္ေနတဲ့ ခဲ၊ သလဲ အျပည့္ ဆန္ကဲြဆန္ၾကမ္းနဲ႔ ပဲနီဟင္းၾကဲၾကဲ၊ အာလူးဖတ္ လက္သဲခံြေလာက္ေလးကို ေန႔စဥ္ ၿမိန္ေရရွက္ေရစားၿပီး ေတာ္လွန္ေရးသီခ်င္း အဆိုမျပတ္ခဲ့ဘူး။ 

“ဘာစိတ္ဓာတ္လဲ… ခြပ္ေဒါင္းစိတ္ဓာတ္” 
“ဘာလုပ္ေနလဲ... ေလ့က်င့္ေနတယ္” 
“ဘယ္သူ႔အတြက္လဲ… ျပည္သူ႔အတြက္” 
“ဘာလိုခ်င္လဲ.. ဒီမိုကေရစီ” 

မနက္ေစာေစာ အစာအိမ္ေဟာင္းေလာင္းနဲ႔ ေလ့က်င့္ခန္းေတြလုပ္ၾကတယ္။ ယူနီေဖာင္း မရိွဘူး၊ အေႏြးထည္ မရိွဘူး၊ ေဆးဝါး မရိွဘူး၊ ကားတာရာ ႀကိဳးသိုင္းဖိနပ္ၾကမ္းေတြေပါက္လို႔ ေထာ့နင္းေထာ့နင္းေတြနဲ႔ စစ္ေရးေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ရင္း စိတ္ဓာတ္ေတြ သံလိုမာခဲ့တယ္။ ပိုက္ဆံတျပား တခ်ပ္မွလည္းမရ၊ အစားလည္းငတ္၊ ရာသီဥတုကဆိုး၊ အဝတ္အထည္မလံုမလဲ၊ လြတ္လြတ္လပ္လပ္လည္း မေနရေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ ႀကိတ္မွိတ္သည္းခံၿပီး လႈပ္ရွားခဲ့ၾကတယ္။ 

အေမ့အိမ္မွာ စည္းမရိွ၊ ကမ္းမရွိ၊ အကိုအမေတြ ေငါက္ငမ္းခိုင္းတာကိုေတာင္ အေရးမစိုက္ထင္ရာစိုင္းေနခဲ့ေပမယ့္ ဒီစခန္းထဲမွာေတာ့ စာရြက္ေပၚက စည္းကမ္းခ်က္ေလးတေခါက္ဖတ္မိၿပီး မိမိဖိနပ္ကို အမ်ားသူငါလို စီစီရီရီ ခၽြတ္၊ အဝတ္အစားေတြနဲ႔ အိပ္ရာေစာင္ေတြကို သပ္သပ္ယပ္ယပ္ေခါက္တတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္ကို တိတိက်က် လုပ္တတ္လာတယ္။ ကိုယ့္တင္ထားတဲ့ ေခါင္းေဆာင္အမိန္႔ကို သူ႔ေက်းဇူးလည္းမရိွ၊ ကိုယ္နဲ႔လည္း အသက္အရြယ္မကြာေပမယ့္ တေလးတစား လိုက္နာတတ္ၾကတယ္။ အေမ့အိမ္မွာ ေနဖင္ထိုးမွ အိပ္ရာထၿပီး အဆင္သင့္ခူးခတ္ထားတဲ့ မနက္စာကို အခန္႔သားစားခဲ့တဲ့သူေတြ မနက္ေစာေစာ ခ်မ္းခ်မ္းစီးစီးဇိမ္နဲ႔ မႏွပ္ႏိုင္ဘဲ (ဘယ္သူမွ အတင္းခိုင္းေစေနတာမဟုတ္ဘဲ) ခြပ္ေဒါင္းအလံေတာ္ေအာက္မွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢ သီခ်င္းကို မာန္ပါပါဟစ္ေအာ္ခဲ့ၾကတာဟာ အေရးေတာ္ပံုရဲ႕မ်က္ႏွာနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရးသစၥာသက္သက္ေၾကာင့္သာ ျဖစ္တယ္။ 

အနယ္နယ္က မတေထာင္ တေကာင္ဘြားေတြ၊ ဆရာ့ဆရာႀကီးေတြႀကီး လာစုေနေပမယ့္ တပ္စုမွဴးစကားကို သိုးငယ္ေတြလို က်ဳိးက်ဳိးႏြံႏြံ နားေထာင္ၿပီး ၿငိမ္ၿငိမ္ကုပ္ကုပ္နဲ႔ ကိုယ့္တာဝန္ကိုယ္ထမ္းၾကတာလည္း အာဏာရွင္စနစ္တိုက္ဖ်က္ဖို႔ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ကလဲြလို႔ မာန္မာနတစိုးတစိမွ မရိွခဲ့ၾကဘူး။ ပိုက္ဆံတျပားတခ်ပ္မွမရဘဲ တိုင္းျပည္အတြက္ အသက္စြန္႔ဝံ့တယ္ဆိုတဲ့စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးဟာ က်ေနာ္တို႔အားလံုးရဲ႕ ဘဝတေလွ်ာက္ အျမင့္မားဆံုး တိုင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္စိတ္သက္သက္သာ ျဖစ္တယ္။ တနည္းေျပာရရင္ အာဏာရွင္စနစ္ကို ရံြမုန္းတိုက္ဖ်က္ခ်င္စိတ္က ေသြးေၾကာေတြထိ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနၿပီး ႐ိုးတြင္းခ်ဥ္ဆီအထိ စိမ့္ဝင္ေနတယ္။ 

အျပင္အလည္မထြက္ရလို႔ မဏိပူရ စစ္တပ္ အာဏာပိုင္ေတြက ပိတ္ပင္ထားတဲ့ၾကားက ေတာင္ေအာက္က ရြာေလးဆီခိုးထြက္ၿပီး ကသဲ လက္ဖက္ရည္ “က်ငန္း”( ကရေဝးရြက္ထည့္ႀကိဳထားတဲ့ လက္ဖက္ေျခာက္ႏွပ္ရည္က်ဲက်ဲထဲ သၾကားနည္းနည္းထည့္ေသာက္တဲ့ မဏိပူရ လက္ဖက္ရည္) ဆိုင္ေလးမွာ ထိုင္ၾကတယ္။ အိမ္ေျခ ႏွစ္ဆယ္၊ သံုးဆယ္ေလာက္သာရိွတဲ့ ကသဲရြာေလးက လက္ဖက္ရည္က်ဲက်ဲေသာက္ၿပီး တကၠသိုလ္မွာ ထိုင္ေနက် လက္ဖက္ဆိုင္ကို လြမ္းၾက၊ သူငယ္ခ်င္းေတြကို လြမ္းၾက၊ အိမ္ကို လြမ္းၾက၊ အေမကို လြမ္းၾက ၿပီးေတာ့ ခ်စ္သူကို တမ္းတၾကနဲ႔ေပါ့။ အေတာ္ခံရခက္တဲ့ အိမ္အလြမ္းစိတ္ပါ။ ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ဖို႔၊ လက္နက္ကိုင္ဖို႔လာၾကသူေတြက ကသဲလက္နက္ကိုင္စစ္သားေတြ လံုလံုျခံဳျခံဳေစာင့္ၾကပ္ၿပီး အက်ဥ္းစခန္းနဲ႔တူတဲ့ ဒုကၡသည္စခန္းႀကီးထဲ ေနၾကရတဲ့ဘဝကို မေက်နပ္ၾကေပမယ့္ တိုင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးဆိုတဲ့ အသိတခုထဲနဲ႔ ဘဝမွာ တခါမွ မရိွခဲ့ဖူးတဲ့ စိတ္ရွည္သည္းခံမႈေတြ ေမြးျမဴၿပီး ေအာက္သက္သက္နဲ႔ ရပ္တည္ခဲ့ၾကတယ္။ အျပင္ခိုးထြက္လို႔မိသြားတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြကို မၾကာခဏ လံုျခံဳေရးအေစာင့္စစ္သားေတြကဖမ္းမိၿပီး ျပစ္ဒဏ္ေပးတာ၊ ႀကိမ္နဲ႔ ႐ိုက္တာကို မေက်နပ္ေပမယ့္ ေဒါသကို အံႀကိတ္ၿမိဳခ်ခဲ့ၾကတယ္။ 

စိတ္ဆင္းရဲမႈ၊ အဟာရခ်ဳိ႕တဲ့ ငတ္မြတ္မႈ၊ ရာသီဥတုဆိုးၿပီး အဝတ္အစား လံုလံုျခံဳျခံဳ မဝတ္ႏိုင္ၾကေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔အားလံုး သည္းခံၿပီး ေစာင့္စားေနတဲ့အရာဟာ တခုတည္းရိွတယ္။ အဲဒါက… လက္နက္ပါ။ ေသနတ္ပါ။ စစ္ေရး အကူအညီပါ။ က်ေနာ္တို႔ဘာလိုခ်င္တယ္ဆိုတာလည္း အထက္အရာရိွေတြကတဆင့္ အစိုးရနားထဲေပါက္ေအာင္တမ်ဳိး၊ ကလကတၱားနဲ႔ မဏိပူရအေျခစိုက္ မီဒီယာေတြကတဖံု သတင္းစကားပါးခဲ့ၿပီးၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ထူးမျခားနား။ ၾကာေတာ့ စိတ္မရွည္ေတာ့ဘူး။ အဓိပၸာယ္မရိွဘဲ အခ်ည္းႏွီးဒုကၡခံ ရပ္တည္ေနဖို႔ ဒီလူေတြက ခံစားခ်က္မဲ့တဲ့ စက္႐ုပ္ေတြမဟုတ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္ဆီလက္နက္မလာရင္ လက္နက္ရိွရာကိုယ္သြားရမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာတရားေတြဝင္လာတယ္။ ဒီေနရာဟာ ဗလာပဲ ဆိုတဲ့ အသိေတြဝင္လာတယ္။ အဲဒီအေတြးအေခၚေတြက ကိုယ့္ကို လံုျခံဳေရးအရ တာဝန္ယူေစာင့္ေရွာက္ေနတဲ့ အမွတ္(၈) မဏိပူရ စစ္တပ္ အရာရိွေတြနဲ႔ ထိပ္တိုက္လာေတြ႔ဖို႔ အေၾကာင္းတရားျဖစ္လာတယ္။

ေနာက္ဆံုး လံုျခံဳေရးရဲေတြ ျပစ္ဒဏ္ေပးမႈကိုမေက်နပ္လို႔ စခန္းက ရဲေဘာ္ေတြအားလံုး သပိတ္ေမွာက္ဆႏၵျပၾကတယ္။ ကသဲစစ္တပ္က အထုတ္ကုိယ္စီနဲ႔တန္းစီၿပီး ထြက္ခြာဖို႔ျပင္တဲ့ ရဲေဘာ္ေတြကို တားတယ္။ ဘားတိုက္ထဲျပန္ေနဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔အားလံုးရဲ႕စိတ္ထဲမွာ အမာရြတ္ေတြရိွေနၾကၿပီ။ ေနာက္ဆံုး ဒီဒုကၡသည္စခန္းႀကီးထဲ မေနေတာ့ဘူး၊ နယ္စပ္ကိုပို႔ေဆာင္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုၾကတယ္။ စစ္တပ္အာဏာပိုင္ေတြက ညအခ်ိန္မေတာ္ တိတ္တဆိတ္ ျမန္မာနယ္စပ္ဆီ ကားနဲ႔ ပို႔လိုက္တယ္။ တခ်ဳိ႕ ဗမာျပည္ထဲျပန္ဝင္၊ တခ်ဳိ႕က နယ္စပ္မွာပဲ ကုတ္ကပ္ေနၾက၊ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ မဏိပူရကေန ခ်င္းနယ္စပ္ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္ထဲ ထြက္ခြာၾက။ အသိုက္ေတြပ်က္သြားေပမယ့္ ေတာ္လွန္ေရးစိတ္ဓာတ္ေတြက တစိုးတစိမွ ပ်က္ျပယ္သြားၾကတာမဟုတ္။ ဒါေပမယ့္ မွီခိုစရာေနရာတခုေတာ့ ပ်က္သြားခဲ့တယ္။ 

မိမိအတြက္ရပ္တည္ဖို႔ လြတ္ေျမာက္ရာ ေနရာတခုမရိွဘဲ အမ်ားျပည္သူလြတ္ေျမာက္ေရးကို အိပ္မက္ မက္ေနလို႔မရပါ။ ရက္ေပါင္းအတန္ၾကာ လံုျခံဳရာအရပ္မရိွဘဲ က်ေနာ္တို႔တေတြ ေတာထဲလွည့္ပတ္က်က္စားခဲ့ရတယ္။ ေနာက္ဆံုး ေနရာေဟာင္းကို ေခါင္းေဆာင္မႈအသစ္နဲ႔ ျပန္ေရာက္သြားတယ္။ တခ်ိန္က ျပည္ခ်စ္လြတ္ေျမာက္ေရးတပ္မွဴး ေဒါက္တာမန္းျမင့္ဆိုင္က လြင့္စင္သြားတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြကို ျပန္လည္ေကာက္သင္းေကာက္ စည္း႐ံုးခဲ့တယ္။ မူလ အမွတ္(၈) ႐ိုင္ဖယ္တပ္နယ္ေျမထဲမွာဆိုေပမယ့္ သီးျခားေတာင္ကုန္းတခုမွာ ဘားတိုက္ႏွစ္ခုေဆာက္ၿပီး တသီးတျခားေနၾကတယ္။ လြတ္လပ္မႈအနည္းအက်ဥ္းရိွလာတယ္။ စိတ္ဓာတ္ေရးရာ ျပန္လည္ထူေထာင္တယ္။ က်န္းမာေရးေလ့က်င့္ခန္းေတြနဲ႔အတူ စစ္ေရးေလ့က်င့္ခန္းေတြ ျပန္လုပ္ၾကတယ္။ လူသစ္တခ်ဳိ႕ စခန္းထဲေရာက္လာတယ္။ 

ဒီကေန႔ ေအဘီအက္စ္ဒီအက္ဖ္ ဥကၠ႒ ကိုသံခဲနဲ႔ ကိုသံဒုတ္တို႔ ညီအကိုလည္း ျပည္တြင္းကေန ေရာက္လာတယ္။ အရင္ကလို မဟုတ္၊ လက္နက္ကိုင္ၿပီး စစ္ေရးေလ့က်င့္ခန္းေတြ လုပ္ေနႏိုင္ၿပီ။ စစ္သားလက္နက္အစစ္ေတာ့ မဟုတ္၊ သစ္သားလက္နက္ အတု။ ဒါေပမယ့္ မၿငီးမျငဴ တစ္က ျပန္စတယ္။ တပ္မေတာ္က ဗိုလ္မွဴးစိုးျမင့္က တပ္မေတာ္စစ္ပညာေတြ မႁခြင္းမခ်န္သင္ေပးတယ္။ ဆရာမန္းျမင့္ဆိုင္က ေျပာက္က်ားစစ္ပညာ သင္ေပးတယ္။ လက္နက္စစ္စစ္မကိုင္ရေပမယ့္ ဗိုလ္သင္တန္းအဆင့္ စစ္ပညာစစ္စစ္ေတာ့ သင္ၾကားခြင့္ရၾကတယ္။ လက္နက္အေၾကာင္းေတြသာမက စစ္ခ်ီ၊ စစ္ဆင္၊ စစ္ထိုး၊ တပ္ဆုတ္၊ တပ္ခြာ၊ စစ္ေရးနည္းဗ်ဴဟာေတြ သင္ၾကားခြင့္ရခဲ့ၾကတယ္။ တကယ္ လက္နက္စစ္စစ္ မကိုင္ႏိုင္တာကလဲြလို႔ စစ္သည္ေတာ္ ပီပီျပင္ျပင္ျဖစ္လို႔။ ယူနီေဖာင္းေတြ ဘာေတြနဲ႔။ 

ဘယ္လိုပဲ စိတ္ဓာတ္ေတြ အရင္းတည္ၿပီး ဇဲြေကာင္းေကာင္းနဲ႔ အားထုတ္ၾကေပမယ့္ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အိႏိၵယအစိုးရဆီက ဘာမွမရႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ အေျဖပဲ ျပန္ထြက္လာပါတယ္။ အခ်ိန္ေတြကုန္ခဲ့တယ္၊ လူငယ္ေတြရဲ႕ အားမာန္ေတြ က်ဆင္းခဲ့တယ္။ ထူးျခားတာက ကိုယ္လိုခ်င္တာမရၾကေပမယ့္ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ဘဝေတြက လံုးလံုးလ်ားလ်ား ေၾကမသြားခဲ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ စခန္းထဲက ရဲေဘာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မဏိပူရ အက်ဥ္းေထာင္ထဲ ေရာက္သြားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေတာ္လွန္ေရးစိတ္ေတြကို ဒုကၡေတြက မလႊမ္းမိုးဘူး။ စခန္းထဲမွာ ဦးေဆာင္မယ့္ ေခါင္းေဆာင္ေတြလည္း မရိွေတာ့ဘူး။ ျပည္ပ အၿပီးအပိုင္ထြက္သြားသူနဲ႔၊ ျပည္တြင္းမွာ ဇာတ္ျမႇဳပ္သြားၾကသူနဲ႔၊ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ရဲေဘာ္ေတြပဲ က်န္ရစ္ခဲ့တယ္။ 

လက္နက္ကိုင္ခြင့္မရတဲ့အရပ္မွာ လက္နက္ကိုင္ဖို႔ မေရမရတဲ့အခ်ိန္ကာလေတြကို သည္းခံေစာင့္စားရတဲ့ စိတ္ဓာတ္မ်ဳိး၊ ေခါင္းေဆာင္မဲ့တဲ့ကာလေတြမွာ စိတ္ဓာတ္ဖ႐ိုဖရဲနဲ႔ အကာအကြယ္မဲ့တဲ့ဘဝေတြျဖစ္မသြားေအာင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ရတဲ့ စိတ္ၾကံ႕ခိုင္ကို လက္ေတြ႔မွာလုပ္ေဆာင္ဖို႔ လြယ္ကူတာေတာ့မဟုတ္။ အာဏာသိမ္းစစ္အစိုးရက နယ္စပ္ႀကိဳဆိုေရးစခန္းေတြဖြင့္ၿပီး ဖိတ္ေခၚေနတာကို မိမိယံုၾကည္ခ်က္မစြန္႔ဘဲ အသားလြတ္ ဒုကၡကို ရင္ေကာ့ခံ အံတုရတဲ့စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးပါ။ ေနာက္ဆံုး ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ တာဝန္ယူၿပီး ကိုယ္တိုင္ရွင္သန္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကရတယ္၊ ထူေထာင္ၾကရတယ္။ ကိုယ့္အရည္အေသြး ကိုယ္ျမႇင့္ယူရတယ္။ တခ်ဳိ႕ရဲေဘာ္ေတြက လက္နက္ရိွတဲ့ ကခ်င္ဘက္နဲ႔၊ ထိုင္းနယ္စပ္ဘက္ေရာက္သြားတယ္။ တခ်ဳိ႕က နယူးေဒလီကို ခ်ီတက္သြားတယ္။ တခ်ဳိ႕က လြတ္ေျမာက္ရာနယ္ေျမတခုအျဖစ္ ဆုတ္ကိုင္ထားတယ္။ 

မဇၥ်ိမကား 
အားေမြးရာတည့္... 
မဇၥ်ိမကား 
တရားေႏႊးရာတည့္... 
မဇၥ်ိမကား 
ဓားေသြးရာတည့္...။ 

(ျမတ္ထက္ ၏ မဇၥ်ိမ ခရီးသည္ ကဗ်ာမွ) 

ရွာေဖြသူေတြအဖို႔ လမ္းဆံုးတခုကိုေရာက္ေတာ့ လမ္းသစ္တခုကိုျပန္ေတြ႔တယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲေဘာ္တခ်ဳိ႕ မဏိပူရေထာင္ထဲမွာ လေပါင္းမ်ားစြာ ေနထိုင္ၿပီးတဲ့ေနာက္ နယူးေဒလီၿမိဳ႕မွာ ဆက္လက္ရွင္သန္ဖို႔ျဖစ္လာတယ္။ UNHCR (ကုလသမဂၢ မဟာမင္းႀကီး႐ံုးရဲ႕ ဒုကၡသည္အျဖင့္ အသိအမွတ္ျပဳခံရမႈဟာ ရပ္တည္ဖို႔ အေျခအေနအခြင့္အေရးတခုပါ။ လအနည္းငယ္ ၾကံဳရာက်ဘမ္း အလုပ္ၾကမ္းေတြလုပ္ၿပီး ဝမ္းစာကို တဖက္က ရွာၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ လက္ေတြ႔က်တဲ့ အၾကမ္းမဖက္ ႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ဖို႔ျဖစ္လာတယ္။ 

အေနာက္ဘက္ေဒသမွာ ႏိုင္ငံေရးအရ ထိုးေဖာက္ဖို႔ ေက်ာင္းသားအဖဲြ႔အစည္းကို စနစ္တက် ထူေထာင္ၾကတယ္။ နယ္စပ္က ရဲေဘာ္ေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းလႈပ္ရွားတယ္။ ျမန္မာသံ႐ံုးေရွ႕ ဆႏၵျပပဲြေတြ၊ သံတမန္ေလာကၾကား ထိုးေဖာက္လႈပ္ရွားမႈေတြ၊ ပန္းခ်ီျပပဲြ၊ အႏုပညာျပပဲြေတြ တဖက္ကလုပ္သလို၊ အိႏိၵယက သံတမန္ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ၊ လူမႈအဖဲြ႔အစည္းေတြ၊ တတ္သိပညာရွင္ေတြ၊ အမ်ဳိးသမီးအဖဲြ႔အစည္းေတြနဲ႔ပူးေပါင္းၿပီး ျမန္မာ့အေရးေဆြးေႏြးပဲြေတြ၊ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရးအတြက္ အိႏိၵယအစိုးရ အပါအဝင္ ႏိုင္ငံတကာ အားေပးေထာက္ခံမႈေတြရေအာင္ လမ္းေဖာက္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ အိႏိၵယေရာက္ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြကို ႏိုင္ငံတကာသိေအာင္ အရိွန္ျမႇင့္လုပ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ 

ထံုးစံအတိုင္း အရွိန္ေလးလည္းေလးရလာေရာ ေငြထုတ္ပိုက္ၿပီး အေပၚစည္းကခြထိုင္မယ့္ ႏိုင္ငံေရးစားဖားေတြ အေဝးကေန ေရာက္လာတယ္။ အခြင့္ေရးသမားေတြ၊ ခါေတာ္မွီ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး ငါးပြက္ရာ ငါးစာခ်တဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြလုပ္ၾကတယ္။ အေစာဆံုး အနစ္နာခံ လမ္းေဖာက္ၿပီး အငတ္ငတ္အျပတ္ျပတ္ လႈပ္ရွားခဲ့သူေတြရဲ႕က႑ေတြကို ျပစ္ပယ္ၿပီး ေငြနဲ႔ ေရြးေကာက္တဲ့ အင္ဂ်ီအို ႏိုင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈက အရိွန္ၾသဇာ ႀကီးသြားတယ္။ တခ်ိန္က ကိုယ့္ထမင္းကိုယ္စား ဘတ္စ္ကားစီးၿပီး ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားသူရဲ႕ ခြပ္ေဒါင္းအလံကို ပ်က္ရယ္ျပဳၿပီး အင္ဂ်ီအိုအလံေတြ တလူလူလႊင့္လာတယ္။ လူႏွစ္ေယာက္တပိုင္းနဲ႔ နာမည္ခံ အဖဲြ႔အစည္းေတြ မိႈလိုေပါက္လာတယ္။ အခြင့္ေရးသမားေတြ ေတာထလာသလို နာမည္ခံ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပဲြေတြ၊ အေယာင္ျပ သင္တန္းေတြ၊ ဟန္ေဆာင္ လူ႔အခြင့္အေရးပညာေပးေတြ လိႈင္လိႈင္ႀကီးလုပ္လာတယ္။ 

တကယ့္ ျပည္တြင္းထိုးေဖာက္ စည္း႐ံုးလႈပ္ရွားရမယ့္ ႏိုင္ငံေရးကိုမ်က္ေျချဖတ္ၿပီး အေပၚယံ အက်ဳိးစီးပြားရွာ အမည္ခံ ႏိုင္ငံေရး လိႈင္းစီးၿပီး မိန္းေမာခဲ့ၾကတယ္။ လက္ေတြ႔မက်တဲ့၊ အႏွစ္သာရကင္းမဲ့တဲ့ ေရေပၚဆီႏိုင္ငံေရးေတြကို အလုအယက္ တြန္းတိုက္ ခဲြတမ္းခ်လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ခြပ္ေဒါင္းေတြကို ေရာင္းစားခဲ့တယ္။ လက္ငင္းအာဏာရွင္စနစ္ တိုက္ဖ်က္ေရးလမ္းစဥ္ကို အတြင္းလူေတြနဲ႔ ပူးေပါင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမယ့္အစား၊ လိင္တူျခင္းခ်စ္ခြင့္ေတြ၊ အမ်ဳိးသမီး ရာခိုင္ႏႈန္း ဘယ္ေလာက္ပါဝင္ေရးဆိုတဲ့ မုန္႔ဆီေၾကာ္နဲ႔ နႈတ္ခမ္းနာ ေပၚလစီေတြကို NGO ေတြက ေဘးတီးေပးတယ္။ 

(ဒီကေန႔ျပည္တြင္းမွ ျဖစ္ေနတဲ့ NGO ႏိုင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂၀ ေလာက္က ျပည္ပမွာ ကြန္႔ျမဴးခဲ့တယ္) ခြပ္ေဒါင္းအေရာင္ေတြ မွိန္ေမွးခဲ့တယ္။ အတူတူငတ္ခဲ့တုန္းက ညီညြတ္ခဲ့ၾကေပမယ့္ ေငြထုတ္ကိုင္ အင္ဂ်ီအိုေတြဝင္လာေတာ့ စိတ္ဓာတ္ေတြ ၿပိဳယိုင္သြားခဲ့ၾကတယ္။ အရင္က အရက္မေသာက္ဖူးတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြေတာင္ ဘီယာႀကိဳက္တတ္သြားတယ္။ သားသမီးရင္ေသြးေတြက အစည္းအေဝးလုပ္တမ္းေဆာ့ၿပီး အရက္ေသာက္ခန္းပါ ထည့္သြင္းကစားၾကတယ္။ ခြပ္ေဒါင္းေတြ အနစ္နာခံလႈပ္ရွားခဲ့တဲ့ ေတာ္လွန္ေရးမွာ အၿမီးက်က္ အၿမီးစား၊ ေခါင္းက်က္ေခါင္းစား အခြင့္အေရးရွာ သူဖုန္းစားေတြနဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာညိႇဳးႏြမ္းၾကရတယ္။ 


အားမာန္လွ်ံၿဖိဳး 
အသိတိုးခ်ိန္ 
အိမ္ျပန္ေအာင္ပြဲ၊ မုခ်ႏႊဲမည္ 
မဇၥ်ိမရဲ႕ ခရီးသည္...။ 

(ျမတ္ထက္ ၏ မဇၥ်ိမ ခရီးသည္ ကဗ်ာမွ) 

“တာတိုမွာ ခြန္အား၊ တာလတ္မွာ အဆံုးအျဖတ္၊ တာေဝးမွာ စိတ္ဓာတ္”ဆိုတဲ့ ကြယ္လြန္သူ အဆိုေတာ္ စိုင္းထီးဆိုင္သီဆိုခဲ့တဲ့ တာေဝးအေျပးသမားသီခ်င္းေလးကို စာဖတ္သူတခ်ဳိ႕ ၾကားဖူးလိမ့္မယ္ထင္တယ္။ ဒီကေန႔ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးဟာ တာေဝေျပးလမ္းတခုေပၚေရာက္ေနပါတယ္။ ေအာင္ျမင္သူေတြ၊ ဓနဥစၥာႂကြယ္ဝသူေတြဟာ အခိုက္အတန္႔ေတာ့ ခြန္အားျပည့္ေနပါလိမ့္မယ္။ သူတို႔ဟာ တာတိုခရီးေတာ့ ေျပးႏိုင္မွာပါ။ တပဲြတိုး ပညာရွင္ေတြ၊ အေရးေတာ္ပံုမင္းသားေတြ၊ ပူးစား ေပါင္းစား ႏိုင္ငံေရးသမားေတြရဲ႕သက္တမ္းကေတာ့ အားႀကီးသူေတြရဲ႕ အဆံုးအျဖတ္ေပၚမွာပဲ မွီတည္ေနမွာပါ။ တကယ့္ ထိေရာက္တဲ့ အေျပာင္းအလဲကို စိတ္ဓာတ္ခိုင္မာမႈနဲ႔သာ ဦးေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။ ခရီးၾကာလာတာနဲ႔ စိတ္ဓာတ္ေရးရာ ရင့္က်က္ခိုင္မာမႈက ပိုအေရးပါလာတယ္။ 

၈၈ ခြပ္ေဒါင္းေတြဟာ အဖန္ဖန္မီးထဲက်ေပမယ့္ ေလာင္ကၽြမ္းမသြားဘဲ လတ္ဆတ္ ပ်ဳိျမစ္တဲ့ ဖီးနစ္ငွက္ေတြလို ျဖစ္ေနတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေပ်ာ္စရာေကာင္းရမယ့္ လူငယ္ဘဝေတြကို အရြယ္နဲ႔မမွ်တဲ႔ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြေပြ႔ပိုက္ၿပီး ခရီးဆက္လာရတာျဖစ္တယ္။ ဒီအတြက္ က်ေနာ္တို႔ ရလိုက္တာက ခံႏိုင္ရည္စြမ္းအားအျပည့္နဲ႔ ရင့္က်က္တဲ့စိတ္ဓာတ္ေတြသာ ျဖစ္တယ္။ 

၂၅ ႏွစ္ကို လည္ျပန္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ က်ေနာ္တို႔မွာ စည္းစိမ္ဥစၥာလည္းမရိွ၊ ေျမယာ အိုးအိမ္လည္းမပိုင္၊ ဘဲြ႔လြန္ပညာေတြလည္း မတတ္ၾကပါ။ က်ေနာ္တို႔ပိုင္ဆိုင္တာ က်ေနာ္အားလံုး တေန႔ထက္တေန႔ ပိုၿပီးခ်စ္လာတဲ့ တိုင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ေတာ္လွန္ေရးရဲ႕ ရင့္က်က္တဲ့ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြသာ ျဖစ္တယ္။ ဒီထက္ပိုၿပီး ဘာမွ မပိုင္ဆိုင္ခဲ့ၾကပါ။ ဒီအရာေတြထက္ပိုမိုၿပီးလည္း ဘာမွ ထူးထူးျခားျခား မပိုင္ဆိုင္ခ်င္ပါ။ စိတ္ဓာတ္အားမာန္နဲ႔ ရင့္က်က္တည္ၿငိမ္မႈ ဒိုင္းလႊားကိုကိုင္စဲြၿပီးသာ တာေဝးခရီးျပင္း ဆက္ႏွင္ၾကအံုးမွာပါ...။ 

ကိုညိဳ (ေအာ္စလို) 
၂၀ ေအာက္တိုဘာ၊ ၂၀၁၃။ 

(ABSDF ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ ၂၅ ႏွစ္ျပည့္ ေငြရတုဂ်ာနယ္အတြက္ ေပးပို႔ထားတဲ့ ေဆာင္းပါး)


 

No comments: