တံဆိပ္လွလွေလးေျပာင္းထားတဲ့
ဆည္းဆာအေဟာင္းႀကီးကို
ေရမေတာင္းဘဲ ေမာ့ေသာက္ေနရတယ္။
ေဈးကြက္စီးပြားေရးေခတ္ထဲ
ေအာက္ဆီဂ်င္ဟာ
ေငြေတြေၾကးေတြနဲ႔ ညစ္ပတ္ေနေပါ့။
ျပကၡဒိန္ထဲမွာေတာ့
ေခြးကေဟာင္ေနလိုက္တာ
ဘဝထဲမိုးေခါင္ေနရဲ။
သြားစမ္းပါ
အိပ္ေပ်ာ္ေနတုန္းမက္တဲ့
အိပ္မက္ေတြအေၾကာင္း
က်ေနာ့္လာမေျပာနဲ႔
က်ေနာ့္မွာ
မအိပ္ခင္မက္တဲ့ အိပ္မက္ေတြရွိတယ္
ေလေျပထဲ ဝွက္ထားတာေပါ့။
မုန္တိုင္းကို ရိတ္သိမ္းၿပီးရင္း
က်ေနာ့္အိပ္မက္ေတြ လွလွပပပြင့္မယ္။
အနာဂတ္ မႏိုင္မနင္းနဲ႔
ဘြတ္ဖိနပ္ထဲ ထိုးသြင္းထားတဲ့
ေျခေထာက္ေတြကို မုန္းတယ္။
လေရာင္ ႐ိုးတိုးရိတ္တိတ္မွာ
ခိုးအိပ္ေနတဲ့သူေတြကို မုန္းတယ္။
အစအဆံုး
စကားလံုးအေသးေတြ ျဖန္႔ၾကဲ
စာရြက္ေပၚက ဆဲသံေတြကို
မုန္းတယ္။
တခ်ဳိ႕က (ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း အပါအဝင္)
က်ေနာ့္လည္ပင္း
လက္ေကာက္ဝတ္နဲ႔
လက္ေခ်ာင္းေတြမွာ
ေရႊမထြက္လို႔တဲ့ စိတ္ပ်က္ေနၾကတယ္။
က်ေနာ္ စဥ္းစားပါတယ္
အဲဒီပစၥည္းေတြက
က်ေနာ့္ေသြးခုန္ႏႈန္းကို
ေလးလံထိုင္းမႈိင္းသြားႏိုင္တယ္ေလ။
က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္
အေဟာင္းအျမင္းေတြကို
ေခါင္းရင္းကေန စြန္႔ပစ္လိုက္ဖို႔
သူတို႔က (ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း အပါအဝင္)
ခ်စ္လို႔ပါတဲ့။
ဘယ္ႏွယ္
ခ်စ္ရင္
ရင္ဘတ္ေပၚပစ္တင္ရဲရမွာေပါ့
ဟုတ္ဘူးလား။
ကဗ်ာဆရာဆိုတာ
သမိုင္းရဲ႕ထုတ္ကုန္
လူမႈေဗဒ ေရာင္စံုအ႐ုပ္
ရင္ဘတ္ကိုပုတ္ရင္
ပန္းေတြ အဆုပ္လိုက္ ထပြင့္တတ္တယ္။
ကိုယ္ေစာင့္နတ္မွာ
ျခေသၤ့ရွိတယ္။
ဝမ္းနည္းပါတယ္ဗ်ာ
က်ေနာ့္ျခေသၤ့က
အခြင့္အေရးနဲ႔ ေငြေၾကးကို
လွ်ာနဲ႔ ယက္မေပးတတ္ဘူးေလ။
အစာအိမ္ထဲ
အမွားေတြ ပစ္ခ်ခဲ့ဖူးပါတယ္။
ညေတြ ထူထပ္တဲ့ ေတာအုပ္ထဲ
ေတာင္ပို႔ေတြကို ခလုတ္တိုက္ဖူးတယ္။
ဘံုဆိုင္ရာသီဥတု
လူမႈေဗဒတိမ္သားထူထူေအာက္မွာ
ဆရာဝန္ေပးစာ ေကာက္ရခဲ့ဖူးတယ္။
ပထမမိန္းမက
နံ႐ိုးကို အေရာင္ဆိုးသြားရဲ႕
ျပဇာတ္ထဲကေသနတ္နဲ႔
က်ေနာ့္ကို ပစ္သြားတာ
ဒုတိယမိန္းမေပါ့။
အခ်စ္နဲ႔ပတ္သတ္ရင္
ေနာက္ဆုတ္ရန္ခ်န္ထားတဲ့ တံတားေပၚ
က်ေနာ္ျပန္ေလွ်ာက္ခဲ့ရတာခ်ည္းပဲ။
လူတစ္ေယာက္ဟာ
သူ႔ႏွလံုးသားရဲ႕ စားက်က္ေျမကို
သန္႔ရွင္းလြတ္လပ္ေစခ်င္တယ္။
သစၥာတရားနဲ႔
လူသားအေတြးအျမင္ေတြ
သူ႔ၾကမၼာေပၚလင္းလက္ႏိုင္ဖို႔
သူ႔ထြန္ယက္စိုက္ပ်ဳိးမႈနဲ႔
အသီးအပြင့္ေတြကို
ယဥ္ေက်းမႈျမင့္ျမင့္မားမား
လက္ဆင့္ကမ္းသြားႏိုင္ဖုိ႔
လူသားဆိုတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ကို
ရင္ဘတ္မွာ ခပ္ႏွိပ္ထားၿပီးသားေပါ့။
ဒီမယ္ ...
စကားလံုးေတြနဲ႔ စည္း႐ိုးမခတ္နဲ႔
အဲဒါ
ဦးေႏွာက္ကို ပစ္သတ္လိုက္တာနဲ႔ အတူတူပဲ။
က်ေနာ္က
ေလညင္းကေလးရဲ႕
ဥတုသံုးပါးခရီးစဥ္ကို ခ်စ္တယ္။
ၾကယ္ဝင္စားခံရတဲ့
စံပယ္ပြင့္ကေလးေတြကို ခ်စ္တယ္။
ေမေမ့ကိုခ်စ္တယ္။
ပုခက္ႀကိဳးေလးကို ျမတ္ႏိုးတယ္။
ျမင့္ျမင့္လႈိင္ကို ခ်စ္တယ္။
ေႁမြတစ္ေကာင္ရဲ႕
ဆာေလာင္မႈကေန
ေပါက္ပင္ေတြ ကိုင္းသြားရတဲ့အျဖစ္ကို
ၾကာေတာ့ စိတ္ညစ္လာတယ္။
ဟင့္အင္း ...
စာရြက္ေတြ ျပန္မလွန္ပါနဲ႔
မုန္တိုင္းထိုးအန္ပစ္လိုက္မယ္။
အ႐ုဏ္ဦးဟာ
ႏွင္းဆီတစ္ေထာင္ခူးလို႔
အေငြ႔တိမ္ေတြအေပၚ ပစ္တင္ေနေပါ့။
အေဝးဆံုးပ်ံသန္းႏိုင္ၿပီး
အေစာဆံုးေတးဆိုတဲ့ငွက္ဟာ
ကဗ်ာဆရာေပ့ါ ေမေမ။
သူ႔ႏွလံုးသားဟာ
အခန္းေထာင့္မွာ
ေၾကာင္တစ္ေကာင္လို ေခြအိပ္ဖို႔
ေသနတ္ေတြကို ေခ်ာ့သိပ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။
ဒါေပမယ့္
ဘုရားသခင္လက္ခံထားတဲ့
လူသားဘဝနဲ႔ အခြင့္အေရးကို
ညစ္ေထးေအာင္လုပ္ရင္ေတာ့
မုန္တိုင္းေတြနဲ႔ ေဆးေၾကာပစ္တတ္တယ္
က်ေနာ္ ကဗ်ာဆရာပါ ေမေမ
လူသားနဲ႔ သူတို႔ေနထိုင္ရာကမၻာႀကီးရဲ႕
မဟာဘုတ္ကို ကုသဖို႔
သိုးလို
ငံုးလို
သမိုင္းပညာရွင္ေတြ မလိုခ်င္ဘူး။
ျခံစည္း႐ိုးေအာက္မွာ
အေပါက္ေဖာက္ထားတဲ့
တေယာဆရာေတြ မလိုခ်င္ဘူး။
မ်က္ကန္းေနာက္လိုက္ေတြ မသံုးခ်င္ဘူး။
ခါးေတာာင္းက်ဳိက္ၿပီး
ထိုးကြင္းေတြ ပုတ္ျပမေနနဲ႔
မလုိခ်င္ဘူး
ေတြ႔လား
ပထမဆံုး ေနာက္က်ေနတဲ့ရထားဟာ
ေႏြဦးေပါ့။
ႏိုင္ငံတိုင္း
ေနာက္ခံကားခ်ပ္ေတြနဲ႔
အနာဂတ္ကို ေတာင္းယူခဲ့ရတာခ်ည္းပဲ။
က်ဳပ္တို႔ရဲ႕ေျခလွမ္းကို
ေခတ္ၿပိဳင္အသံလႈိင္းေတြနဲ႔
တိုင္းတာရမယ္။
လူထုက ဘာေတြလိုခ်င္သလဲဆိုတာထက္
လူထုကို ဘာေတြေပးရမလဲဆိုတဲ့ ႏွလံုးသားကို
ရင္ဘတ္ထဲ ထည့္ထားဖို႔ပဲလိုတယ္။
သံုးဆယ့္တစ္ႏွစ္သားေလး
သူ႔ေကာင္းကင္
သူ႔ေျမႀကီးကို လြမ္းျပဖို႔
သူ႔ဘဝေပၚက
အမာရြတ္ေတြကို ပြတ္သပ္ေနမိတယ္။
ဘဝကို တိုက္ပြဲဝင္ဖို႔ဆိုရင္
တိုက္ပြဲနဲ႔တူတဲ့ ဘဝတခုေတာ့
ပိုင္ဆိုင္ရမွာေပါ့ေလ။
လူဟာ
အသက္ႀကီးလာေလေလ
ေမးခြန္းေတြ ရွာေတြ႔ေလေလပဲမဟုတ္လား။
အင္း ...
လႊင့္ပစ္လိုက္တာပဲေကာင္းတယ္။
ေဆးေပါ့လိပ္ကေလးက
အေမးအျမန္းေတြ ထူလို႔။ ။
ေနေဇာ္ႏိုင္
(ေဒါင္းအိုးေဝ ဂ်ာနယ္ – ၂၀၀၀)
အိုနာသေခရီးအစသို့ ကိုးရက်တာ..
2 months ago
No comments:
Post a Comment