ကိုသက္ႏိုင္က ပဲခူးသား။ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ကတည္းက သခ်ၤာအဓိကနဲ႔ ဘြဲ႔ရေနၿပီ။ ပဲခူးၿမိဳ႕နယ္ထဲက ႐ြာေလးတစ္႐ြာမွာပဲ မူလတန္းျပဆရာေလးအျဖစ္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းရွိေနခ်ိန္။ ရွစ္ေလးလံုး ဒီမိုကေရစီအေရးေတာ္ပံုႀကီးက ကိုသက္ႏိုင္ကို ဆြဲလႈပ္ႏႈိးခဲ့တယ္။ ပဲခူးၿမိဳ႕မွာ ဦးေဆာင္ သပိတ္ေမွာက္သူေတြထဲက တစ္ေယာက္အပါအဝင္ျဖစ္လာတယ္။ ပဲခူးၿမိဳ႕မွာ ၾသဂုတ္လ ၄ ရက္နဲ႔ ၆ ရက္ေန႔လႈပ္ရွားမႈအတြင္း တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြကို ဦးေဆာင္ခဲ့တယ္။ ပဲခူးတိုင္းအေရွ႕ျခမ္း ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ (ယာယီ) ဖြဲ႔စည္းႏုိင္ဖို႔ စည္း႐ံုး လႈပ္ရွားခဲ့တယ္။ ေသြးစြန္းေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ မ်ဳိးခ်စ္ရဲေဘာ္မ်ားအဖြဲ႔ကို ဖြဲ႔စည္းတယ္။ ပဲခူးၿမိဳ႕လယ္မွာ ဒီမိုကေရစီေက်ာက္တိုင္ကို ေအာင္ျမင္စြာ စိုက္ထူႏိုင္ခဲ့တယ္။(ဒါေပမယ့္ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းၿပီးေနာက္မွာေတာ့ အၿဖိဳဖ်က္ခံလိုက္ရတယ္)။ ကိုသက္ႏိုင္လည္း သူ႔ရဲ႕မူလ ေက်ာင္းဆရာေလးဘဝကို ျပန္ေရာက္သြားခဲ့ရတယ္။
၁၉၈၉ ခုႏွစ္မွာေတာ့ ပဲခူးသူတစ္ေယာက္နဲ႔ အိမ္ေထာင္က်တယ္။ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္၊ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းမွာေတာ့ ပဲခူးၿမိဳ႕ အထက (၆) ကို ေျပာင္းေ႐ႊ႕မိန္႔က်တယ္။ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ပါတီစုံ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ မဲ႐ံုမွဴးအျဖစ္ ပဲခူးၿမိဳ႕ အထက္စည္တီးေက်းရြာမွာ တာဝန္ေပးအပ္ျခင္းခံရတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ၁/၉၀ ေၾကျငာခ်က္ထြက္ေပၚလာတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ နဝတ စစ္အစိုးရ ကတိမတည္ေတာ့ဘူးဆိုတာကို သိလာေတာ့၊ ေက်ာင္းသား လူငယ္ေတြကို ဦးေဆာင္ၿပီး စစ္အစိုးရ ဆန္႔က်င္ေရးလႈပ္ရွားမႈဘက္ ျပန္လွည့္လာခဲ့တယ္။
၁၉၉၀ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလထဲမွာေတာ့ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္းေရး၊ ဖမ္းဆီးေက်ာင္းသား ျပန္လႊတ္ေရး၊ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲရလာဒ္ အေကာင္ထည္ေဖာ္ေရး ေတာင္းဆိုမႈေတြနဲ႔ အထက္တန္းေက်ာင္းသားေလးေတြကို ဦးေဆာင္ၿပီး ဆႏၵျပခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းဆရာျဖစ္သူ ကိုသက္ႏိုင္နဲ႔ ဦးေဆာင္ပါဝင္ခဲ့ၾကတဲ့ အထက္တန္းေက်ာင္းသားေလး ၉ ေယာက္ အဖမ္းခံခဲ့ၾကရတယ္။ အဲဒီ့ေက်ာင္းသားေလးေတြဆိုရင္ ၁၆ ႏွစ္၊ ၁၇ ႏွစ္ပဲ ရွိၾကပါေသးတယ္။ ရွစ္တန္းေက်ာင္းသားေလးတစ္ေယာက္ဆိုရင္ ၁၄ ႏွစ္ပဲ ရွိေသးတယ္ေလ။ ဒါေပမယ့္ အားလံုးပဲ အလုပ္ၾကမ္းနဲ႔ ေထာင္ဒဏ္ ၄ ႏွစ္စီ အျပစ္ေပးခံခဲ့ၾကရတယ္။
ေထာင္က်ၿပီဆိုေတာ့ ကိုသက္ႏိုင္ရဲ႕ဘဝ တစ္ဆစ္ခ်ဳိး ေျပာင္းလဲခဲ့ရတယ္။ တည္ေထာင္ခါစ မိသားစုဘဝေလး ယိမ္းယိုင္ခဲ့ရတယ္။ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွာ ေထာင္က ျပန္လြတ္လာတယ္။ ဘြဲ႔ရပညာတတ္လူငယ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ေပမယ္လို႔ ေထာင္ထြက္ ႏိုင္ငံေရးသမားတစ္ေယာက္အတြက္ အတားအဆီး အေႏွာက္အယွက္ေတြက ႀကီးမားလြန္းလွေတာ့ မိသားစုဘဝကို ခက္ခက္ခဲခဲ ရင္ဆိုင္႐ုန္းကန္ခဲ့ရတယ္။ သမာအာဇီဝအလုပ္ဆိုရင္ ဘာမဆိုလုပ္ဝ့ံတဲ့သတၱိနဲ႔ ဘဝေပးအေျခအေနေတြအရ လမ္းေဘးေဈးသည္၊ စက္ဘီးတကၠစီသမား၊ ကုန္စိမ္းသည္အျဖစ္ က်င္လည္ခဲ့ရတယ္။
၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွာေတာ့ ပဲခူးၿမိဳ႕မွာလာေရာက္ဖြင့္လွစ္တဲ့ ေဟာင္ေကာင္ အေျခစိုက္ Yangtzekiang အထည္ခ်ဳပ္စက္႐ံုမွာ Supervisor အလုပ္ရခဲ့တယ္။ သူ႔အတြက္ေတာ့ သိပ္မဆိုးလွတဲ့အလုပ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ စက္႐ံုထဲက ရာေပါင္းမ်ားစြာေသာ အလုပ္သမားေလးေတြရဲ႕ဘဝကိုေတာ့ သူ ဘယ္လိုမွ မ႐ႈစိမ့္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ မမွ်တတဲ့ အလုပ္ခ်ိန္နဲ႔ လုပ္ခလစာေတြအတြက္ သူ မၾကည့္ရက္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ အဲဒီ့အတြက္ အလုပ္သမားေလးေတြကို စည္း႐ံုး၊ ၁၆ ဦး ေကာ္မတီဖြဲ႔၊ အလုပ္သမား ၁၃၀၀ ေက်ာ္ကို ဦးေဆာင္ၿပီး အလုပ္သမားအခြင့္အေရးအတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေတာင္းဆိုဆႏၵျပခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီ့အခ်ိန္က အလုပ္သမားဝန္ႀကီးဌာနနဲ႔ ကုမၸဏီက ကိုသက္ႏိုင္ကို လက္ေထာက္ စက္႐ံုမွဴးရာထူးနဲ႔ မွ်ားၿပီး အလုပ္သမားထုနဲ႔ ေသြးခြဲဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုသက္ႏိုင္က အလြယ္တကူပဲ ပယ္ခ်ခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏိူင္ငံရဲ႕ လက္ရွိအလုပ္သမားအေျခအေနေတြကို ILO အထိ တင္ျပတိုင္တန္းလိုက္တယ္။ အဲဒီ့ရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ကေတာ့ ကိုသက္ႏိုင္ အပါအဝင္ အလုပ္သမားေခါင္းေဆာင္ ၁၆ ေယာက္လံုး အဖမ္းဆီးခံခဲ့ၾကရတယ္။ အဲဒီ့ထဲကမွ ကိုသက္ႏိုင္နဲ႔ ကိုျမင့္ေမာင္ေမာင္တို႔ကို အလုပ္ၾကမ္းနဲ႔ ေထာင္ဒဏ္ ၇ ႏွစ္စီ ခ်မွတ္လိုက္ပါတယ္။
ျမစ္ႀကီးနားအက်ဥ္းေထာင္မွာ ေရာက္ႏွင့္ေနၾကတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြထဲမွာ လူငယ္ေတြက အမ်ားစုပါ။ ကိုသက္ႏိုင္တို႔ေရာက္လာေတာ့ လူငယ္အင္အားက ပိုၿပီးအားေကာင္းလာပါတယ္။ လုပ္စရာအလုပ္ေတြလည္း အမ်ားႀကီး အေကာင္ထည္ေဖာ္ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး အခန္းအနားေတြ၊ အဂၤလိပ္စာသင္တန္းေတြ၊ စာအုပ္စာေစာင္ ရွာေဖြတာေတြ၊ လက္ေရးစာေစာင္ ထုတ္ေဝတာေတြ၊ ေရဒီယိုနားေထာင္တာေတြ …။ ကိုသက္ႏိုင္မွာ ထူးျခားတာကေတာ့ ပညာသင္ၾကားေရးနဲ႔ သင္ယူေရးမွာ အေတာ္ကို အထံုဝါသနာႀကီးတာပါပဲ။
က်ေနာ္တို႔လူငယ္ေတြထဲမွာဆိုရင္ သူက အသက္အႀကီးဆံုးပါ။ ဒါေပမယ့္ သူက ပညာအဆည္းပူးဆံုးပါပဲ။ ပညာလိုခ်င္တဲ့ေလာဘက သူ႔မွာ အားႀကီးလွပါတယ္။ ဘာမဆို သူက သိခ်င္ တတ္ခ်င္လြန္းသလိုပါပဲ။ စာလည္း အလြန္ဖတ္သူပါ။ သူ႔ၾကည္လိုက္တိုင္း စာအုပ္နဲ႔မ်က္ႏွာ မခြာသေလာက္ပါပဲ။ တစ္ခါတေလလည္း ပါးစပ္က တလႈပ္လႈပ္နဲ႔ စာက်က္ေနတတ္ပါတယ္။ သင္ေပးမယ့္သူက အားလပ္တာ၊ မအားလပ္တာ၊ စိတ္ပါတာမပါတာ သူ ဂ႐ုမစိုက္ပါဘူး။ အေနာက္ကေန တေကာက္ေကာက္လိုက္ၿပီးလည္း ေမးျမန္းမယ္။ အခန္းဝမွာ ေစာင့္ေၾကာင့္ေလး သြားထိုင္ၿပီးေတာ့လည္း သင္ယူမယ္။ သူ႔ထက္ငယ္တဲ့ က်ေနာ့္ကိုေတာင္ အဂၤလိပ္စာအဓိက ေက်ာင္းသားႀကီးဆိုၿပီး အထင္တႀကီးနဲ႔ က်ေနာ့္ဆီက အဂၤလိပ္စာသင္ယူဖို႔ ႀကိဳးစားပါေသးတယ္။ က်ေနာ့္ရဲ႕အဂၤလိပ္စာအဆင့္က သူ႔ေလာက္မရွိမွန္းသိသြားလို႔သာ က်ေနာ္ အသက္႐ႈေခ်ာင္ခဲ့ရပါတယ္။ သူက သင္ယူသလိုပဲ သူတစ္ပါးကိုလည္း အလြန္ကို သင္ျပခ်င္သူပါ။ သူသိထားသမွ်ကိုလည္း ေဝမွ်ေပးဖို႔ စိတ္အားထက္သန္သူပါ။
ဒါေပမယ့္ အႏုပညာခံစားႏိုင္စြမ္း ႀကီးမားသလို၊ စိတ္ခံစားမႈကလည္း သူ႔မွာ အလြန္ျပင္းထန္ပါတယ္။ သူတစ္ပါးအေပၚ အေကာက္မၾကံတတ္သလို၊ သူတစ္ပါးရဲ႕မ႐ိုးေျဖာင့္မႈေတြကို ျမင္ေတြ႔ရရင္လည္း သည္းခံ ႏိုင္စြမ္းနည္းပါးလွပါတယ္။ ဒီ့အတြက္ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းၾကားထဲမွာ မၾကာခနျပႆနာျဖစ္ရေလ့ရွိပါတယ္။ ျဖစ္လိုက္ရင္လည္း အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္းပါပဲ။ သူ႔ရဲ႕ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈအရ စိတ္ဒဏ္ရာေတြလည္း သူ႔မွာ ရွိေနပံုရပါတယ္။ သူေဒါသထြက္လာၿပီ၊ စိတ္ခံစားမႈ တစ္စံုတရာရွိလာၿပီဆိုရင္ သူ႔ရဲ႕ႏႈတ္ခမ္းေတြသာမက မ်က္ႏွာေပၚက ၾကြက္သားဆိုင္ေတြပါ တဆတ္ဆတ္တုန္ခါလႈပ္ရွားလာေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီ့ေနာက္မွာေတာ့ ေပါက္ကြဲမႈတစ္ခုခု ျဖစ္ေတာ့တာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကိုသက္ႏိုင္ကို ဘယ္သူမွ မျငဴစူရက္ၾကပါဘူး။ သူ႔ရဲ႕ ျဖဴစင္ တဲ့စိတ္နဲ႔ ေျဖာင့္မတ္တဲ့ သေဘာထားကို နားလည္ႏိုင္ၾကလို႔ပါပဲ။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအျဖစ္ အက်ဥ္း ေထာင္ထဲမွာ ခင္မင္ရင္းႏွီးခြင့္ရတဲ့ သံေယာဇဥ္ကလည္း ႀကီးမားၾကပါတယ္။ ရဲေဖာ္ရဲဖက္အျဖစ္ေရာ၊ ဒုကၡကို ရင္စည္းခံၾကရတဲ့ ဘ၀တူေတြအျဖစ္ပါ ႐ုန္းကန္ရွင္သန္ခဲ့ရတာမဟုတ္လား။
၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွာေတာ့ ကိုသက္ႏိုင္ ျမစ္ႀကီးနားအက်ဥ္းေထာင္ကေန လြတ္ပါတယ္။ သူလြတ္ၿပီး မၾကာဘူး၊ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ က်ေနာ္လည္း ေထာင္က လြတ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ရန္ကုန္ကို ျပန္ေရာက္ၿပီး ရက္ပိုင္းေလးမွာပဲ ကိုသက္ႏိုင္ က်ေနာ့္အိမ္ကို ေရာက္လာၿပီး ႏႈတ္ဆက္ပါတယ္။ အျပင္ေလာကမွာလည္း သူ႔ရဲ႕႐ုန္းကန္ရင္ဆိုင္ေနရမႈကို သူ႔ရဲ႕မ်က္ႏွာမွာ အထင္းသားေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီေနာက္မွာေတာ့ က်ေနာ္က ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသားမ်ားလႈပ္ရွားမႈမွာ တစိုက္မတ္မတ္ ပါဝင္ခဲ့တယ္။ ကိုသက္ႏိုင္လည္း က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ပဲခူးၿမိဳ႕မွာ သူႏိုင္သေလာက္ လႈပ္ရွားေဆာင္႐ြက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ စစ္အစိုးရဲ႕ဖိႏွိပ္မႈက နယ္ၿမိဳ႕ေတြမွာ ပိုၿပီးအားေကာင္းေတာ့ ကိုသက္ႏိုင္အတြက္ ရပ္တည္လႈပ္ရွားရတာ ပိုပို ခက္ခဲလာပံု ရပါတယ္။
တစ္ရက္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕စုရပ္ျဖစ္တဲ့ ေတာင္ဥကၠလာက ကိုကိုႀကီးရဲ႕အခန္းကို ကိုသက္ႏိုင္ ေရာက္လာပါတယ္။ မင္းကိုႏိုင္၊ ကိုကိုႀကီးတို႔လည္းရွိေနတာမို႔ ကိုသက္ႏိုင္နဲ႔ အေတာ္ၾကာၾကာပဲ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးၾကပါတယ္။ က်ေနာ္နဲ႔ ႏွစ္ေယာက္တည္း တီးတိုးေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာေတာ့ ကိုသက္ႏိုင္က သူပဲခူးမွာ ေနလို႔မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့တဲ့အေၾကာင္း ရင္ဖြင့္ပါတယ္။ အဲဒီ့ကာလမွာ အျပင္ထြက္တာကို (နယ္စပ္ထြက္တာကို) က်ေနာ္ သေဘာမက်ပါဘူး။ ျပည္တြင္းမွာ လႈပ္ရွားႏိုင္ဖို႔က ပိုၿပီးလိုအပ္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုသက္ႏိုင္အတြက္ကေတာ့ အျခားေ႐ြးခ်ယ္စရာ သိပ္မရွိပါဘူး။ တားလို႔မရတဲ့ အေျခအေနမွန္း သိေနေတာ့လည္း သေဘာမတူတဲ့ၾကားထဲကပဲ က်ေနာ္ကူညီႏိုင္တာေတြ ကူညီေပးလိုက္ရပါတယ္။
အျပင္ေရာက္သြားၿပီးမွ ကိုသက္ႏိုင္နဲ႔ တိုက္႐ိုက္အဆက္အသြယ္ေတာ့ မရသေလာက္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ သတင္းစကားေတြကေတာ့ ၾကားေနရပါတယ္။ သူ မူလရည္မွန္းတဲ့(သူ အားကိုးတဲ့) ႏိုင္ငံေရးအုပ္စုနဲ႔ သိပ္အဆင္မေျပတဲ့အေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္းမ်ားသမဂၢ(Burma Political Prisoners’ Union) မွာ ပါဝင္လႈပ္ရွားေနေၾကာင္း၊ နယ္စပ္ေတာထဲက ကေလးေတြပညာေရးအတြက္ အဓိကထားၿပီး လုပ္ကိုင္ေနေၾကာင္း၊ ILO က အလုပ္သမားဥပေဒနဲ႔ပတ္သတ္တဲ့ Diploma တစ္ခုလည္း ရရွိေၾကာင္း…။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္။ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနေတြေၾကာင့္ အျပင္ကႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြ တျဖည္းျဖည္း ျပန္လည္ဝင္ေရာက္လာၾကတဲ့အခါ၊ က်ေနာ္လည္း ကိုသက္ႏိုင္ကို ေမွ်ာ္ေနခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ့္ယံုၾကည္ခ်က္၊ ကိုယ့္ရပ္တည္ခ်က္အတိုင္း ဆံုးျဖတ္ၾကရမွာမို႔ ျပန္လာဖို႔ေတာ့ က်ေနာ့္မွာ မတိုက္တြန္းသာပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ခဏျဖစ္ျဖစ္ေတာ့ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် လာၿပီးေလ့လာေစခ်င္ပါတယ္။ ေမွ်ာ္ေနဆဲမွာပဲ တစ္ရက္ေတာ့ ကိုသက္ႏိုင္ဆီကေန ဖုန္းဝင္လာပါတယ္။ ျပည္တြင္းကေနဆက္တဲ့ ဖုန္းနံပါတ္မို႔ က်ေနာ္ အရမ္းဝမ္းသာသြားပါတယ္။ ျပန္ေရာက္လာခါစကေတာ့ ကိုသက္ႏိုင္လည္း စမ္းတဝါးဝါးနဲ႔ပဲ ျဖစ္ပံုရပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ သူ႔မွာ ႏိုင္ငံေရးေနရာဖန္တီးဖို႔ ဆႏၵရွိပံုမရေတာ့ပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရးရည္မွန္းခ်က္ေတြလည္း မစားရဝခမန္း ေျပာမေနေတာ့ပါဘူး။ နယ္စပ္မွာတုန္းက သူ႔ရဲ႕လုပ္လက္စျဖစ္တဲ့၊ သူ႔ရဲ႕သဘာဝနဲ႔ကိုက္ညီတဲ့ ပညာေရးကိစၥေတြပဲ သူ႔ေခါင္းထဲမွာ ရွိပါေတာ့တယ္။ သူ႔ရဲ႕မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔စုေပါင္းၿပီး ပဲခူးၿမိဳ႕ေပၚမွာ Knowledge Zone ဆိုတဲ့ အခမဲ့ ပညာဒါန သင္တန္းေက်ာင္းေလး ဖြင့္ပါတယ္။ လူငယ္ေတြအတြက္ အဂၤလိပ္စာ၊ ကြန္ပ်ဴတာ စတဲ့သင္တန္းေလးေတြ ဖြင့္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕သင္တန္းခမ္းမေလး ဖြင့္ပြဲမွာ က်ေနာ္တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံကို တကူးတကန္႔ဖိတ္လို႔ အားေပးတက္ေရာက္ခဲ့ရပါေသးတယ္။
အခုေတာ့ ကိုသက္ႏိုင္ဟာ အရင္းအႏွီးေတြ ႀကီးမားစြာေပးဆပ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ သူ႔ကိုယ္သူ ရွာေဖြေတြ႔ရွိသြားၿပီလို႔ ထင္ပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း Knowledge Zone သင္တန္းေလးထဲမွာပဲ ကိုသက္ႏိုင္အစစ္ကို ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။ ။
ကိုမာကီ (၈၈ မ်ဳိးဆက္)
၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ၊ ၁၁ ရက္ေန႔ထုတ္ "အာရွအလင္းဂ်ာနယ္" မွ ....
No comments:
Post a Comment