က်ေနာ္နဲ႔ ကိုရဲ သားေထြးတို႔အိမ္ (ကီလီလမ္း) ကေန ပဲခူးကို ထြက္ခဲ့ၾကတယ္။ သားေထြးတို႔အိမ္က က်ဳိက္ထီး႐ိုးကားဂိတ္၊ သားေထြးတို႔ကားဂိတ္ကေန ႏွစ္ေယာက္သား ဘတ္စ္ကားနဲ႔ ပဲခူးကို ညသန္းေခါင္ေက်ာ္ေလာက္ ထြက္ခဲ့ၾကတယ္။ ပဲခူးေရာက္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေစာေနတယ္၊ ကိုတင့္ေအာင္အိမ္သြားၿပီး တံခါးေခါက္တာ မႏိုးၾကဘူး။ ဒါနဲ႔ ပဲခူး ေရႊေမာေဓာ ဘုရားေပၚတက္ၾကေတာ့ ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ သံတံခါးက မနက္ ၅ နာရီမွဖြင့္မယ္ဆိုေတာ့ ႏွစ္ေယာက္သား သံဘာဂ်ာတံခါးေရွ႕မွာပဲ ထိုင္ေနလိုက္ၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ ျမစ္ဟိုဘက္ကမ္းက အသံမစဲ ပဌာန္းပြဲက တရားသံေတြ ၾကားေနရတယ္။ မနက္အလင္းေရာင္ထြက္လာတဲ့အခ်ိန္က်မွ ကိုရဲနဲ႔က်ေနာ္ ဘုရားဝတ္ျပဳၿပီး ေရႊေမာေဓာကေန ကိုတင့္ေအာင္ဆီ ျပန္သြားၾကေတာ့ သူ ႏိုးေနပါၿပီ။
ကိုတင့္ေအာင္နဲ႔ လၻက္ရည္ဆိုင္မွာ မနက္စာ လၻက္ရည္နဲ႔ မုန္႔ေတြစားၿပီး သနပၸင္က ဝင္းဦးတို႔အိမ္ သြားၾကတယ္။ ဝင္းဦးတို႔အိမ္မွာပဲ ကိုရဲရဲ႕ နဒီမဂၤလာသီခ်င္း ေရးတယ္။ ခ်က္ခ်င္းေတာ့ သီခ်င္း အၿပီးမေရးႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ သူတို႔အိမ္ လမ္းကေလး နဒီမဂၤလာလမ္းကိုအစြဲျပဳၿပီး နဒီမဂၤလာ လို႔ ကိုရဲက သူ႔သီခ်င္းေခါင္းစဥ္ေပးလိုက္တာ၊ သီခ်င္းက ရက္နည္းနည္းၾကာမွ ၿပီးခဲ့တာ။ ဝင္းဦးအတြက္ သီခ်င္ခ်င္းေတြတိုက္ခဲ့ၾက၊ ကိုရဲကလည္း သူ႔ကို သင္ေပးခဲ့တယ္ ဆိုပံုဆိုနည္း၊ သူ႔စီးရီးအတြက္ အင္လ်ားကန္ေစာင္းမွာ ဓာတ္ပံုေတြ႐ိုက္ၾက၊ က်ေနာ္ကလည္း တတ္သမွ်မွတ္သမွ်နဲ႔ ဟိုပါ ဒီပါေပါ့။ သူ႔စီးရီးနာမည္ေတာင္ ေပးထားၿပီးသား၊ လမင္းသာခ်ိန္ လို႔။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ သူ႔စီးရီးလည္း မထြက္ျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ဝင္းဦးလည္း ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ကြယ္လြန္သြားတယ္လို႔ၾကားရေတာ့ က်ေနာ္ တကယ္စိတ္မေကာင္းခဲ့ပါဘူး...။
ကိုတင့္ေအာင္နဲ႔ က်ေနာ္ ေနာက္ဆံုးျပန္ဆံုတာက ျမဝတီတဖက္ကမ္း ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္ျခမ္း မဲေဆာက္မွာ။ ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္ က်ေနာ္ အေမရိကားကို မထြက္ခင္ မဲေဆာက္မွာ မြန္းေအာင္နဲ႔အတူေနၾကတဲ့အခ်ိန္ မြန္းေအာင္က ေျပာလာတယ္။ မိုင္ေက်ာ္ခင္း ကိုတင့္ေအာင္ ဒီရက္ပိုင္းထဲ ငါ့အိမ္လာလိမ့္မယ္၊ မျဖဴလည္း ပါလာလိမ့္မယ္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္လည္း ကိုရဲတို႔ ကိုတိုးတို႔အေၾကာင္းေတြ သူလာမွ ေမးရေတာ့မယ္၊ သိရေတာ့မယ္ဆိုၿပီး ေမွ်ာ္ေနလိုက္တယ္။ မျဖဴဆိုတာက ကိုေမာင္ေမာင္ (အဥၨလီ) ရဲ႕ ဇနီးေလ...။ က်ေနာ္ သူ႔ကို တခါမွ မျမင္ဖူးေသးဘူး။ အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ မြန္းေအာင္နဲ႔ က်ေနာ္နဲ႔က ဟင္းေကာင္းေကာင္းေကာင္းခ်က္တတ္ၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ ႏွစ္ေယာက္စလံုးက ညဘက္ေတာ္ေတာ္နဲ႕ မအိပ္ၾကဘူး၊ မနက္ေစာေစာထရမွာလည္း ေတာ္ေတာ္ပ်င္းၾကတဲ့ က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္။ မျဖဴလာမွ မျဖဴကိုပဲ ဟင္းေကာင္းေကာင္းခ်က္ဖို႔ ေျပာၾကမယ္ေပါ့...။
မြန္းေအာင္က မနက္ သူ အိပ္ယာကႏိုးရင္ ဆိုင္ကယ္နဲ႔ မဲေဆာက္ေစ်းထဲသြားၿပီး မုန္႔ဟင္းခါး ဒါမွမဟုတ္ အုန္းႏို႔ေခါက္ဆြဲ၊ ေခါက္ဆြဲသုတ္၊ နန္းႀကီးသုတ္ တခုခု သူ သြားဝယ္လာၿပီး က်ေနာ္တို႔ စုစားၾကတာပါ။ ကိုတင့္ေအာင္နဲ႔ မျဖဴေရာက္လာေတာ့ က်ေနာ္ ကိုေမာင့္ကို ေတာ္ေတာ္သတိရမိတယ္။ သူ ဆံုးသြားခဲ့ၿပီးၿပီေလ...၊ ကိုတင့္ေအာင္က ျမန္မာျပည္က ယမကာေတြ ပါလာတယ္။ ေရႊလိေမၼာ္တို႔၊ ေနာက္ သံပုရာအရက္တဲ့ က်ေနာ္လည္း တခါမွ မေတြ႔ဖူးတဲ့ ယမကာေတြ၊ ေနာက္တခုက ျမန္မာျပည္က အရက္ဆို ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ေသာက္ရမွာ လန္႔ေနတယ္။ အရက္မစစ္ဘူးတို႔၊ ဟိုဟာေရာ ဒီဟာေရာနဲ႔ ၾကားဖူးထားတာကိုး...။ ဒါနဲ႔ ကိုတင့္ေအာင္ ေက်နပ္ေအာင္ နည္းနည္းေတာ့ ေသာက္ေပးၿပီး က်ေနာ္တို႔ ထိုင္းႏိုင္ငံက ယမကာနဲ႔ပဲ ဒကာခံလိုက္ၾကတယ္။ ကိုတင့္ေအာင္ကလည္း သူကသာ က်ေနာ္တို႔အတြက္ဆိုၿပီး ျမန္မာျပည္က ယမကာ ယူလာတာ၊ သူႀကိတ္သြားတာ ထိုင္းက ယမကာခ်ည္းပဲ။
မျဖဴနဲ႔ေတြ႔မွ က်ေနာ္ သိခ်င္တာေတြ ေမးရေတာ့တာ။ မျဖဴနဲ႔ ကိုေမာင့္သားသမီးေတြ အေျခအေန၊ သားသမီးေတြ လိမၼာၾကတယ္ၾကားေတာ့လည္း ဝမ္းသာရတယ္ေလ။ ေနာက္ က်ေနာ့္ သူငယ္ခ်င္း ယဥ္ယဥ္ေထြး (ဂ်ီဂ်ီး) ကိုေမာင့္ညီမရဲ႕ ဖုန္းနံပါတ္ရတာနဲ႔ ျပန္ဆက္မိၾကတာ။ က်ေနာ္ေတာင္ လွမ္းေနာက္လိုက္ေသးတယ္၊ ဂ်ီဂ်ီးဆီဖုန္းလွမ္းဆက္ၿပီး (မျဖဴ ေျပာျပလို႔ ဂ်ီဂ်ီးက သူ႔အကို ကိုေမာင့္သီခ်င္းေတြ လိုခ်င္ရင္ျဖစ္ျဖစ္ ဝယ္ခ်င္ရင္ျဖစ္ျဖစ္ သူ တာဝန္ယူထားတယ္ဆိုလို႔) က်ေနာ္ မယဥ္ယဥ္ေထြးနဲ႔ စကားေျပာခ်င္လို႔ပါဆိုေတာ့ သူ႔သမီးက ဖုန္းကိုင္တယ္၊ ေမေမေရ ေမေမ့ဖုန္းဆိုၿပီး ေအာ္ေျပာသံၾကားေနရတယ္။ မႏၱေလးသူေတြရဲ႕ ေလသံအတိုင္း က်ေနာ္ ယဥ္ယဥ္ေထြးပါ ေျပာပါဆိုေတာ့ က်ေနာ္က ေၾသာ္ က်ေနာ္ ကိုေမာင့္သီခ်င္းေတြ ဝယ္ခ်င္လို႔ပါ၊ အဲဒါ သီခ်င္းတပုဒ္ကို ဘယ္ေလာက္နဲ႔ေရာင္းလဲ သိခ်င္ပါတယ္ လို႔ေမးေတာ့ သူ က်ေနာ့္အသံ မမွတ္မိေသးဘူး၊ ဟုတ္ကဲ့ သူ႔သီခ်င္းတပုဒ္ကို ငါးေသာင္း သတ္မွတ္ထားပါတယ္ (အဲဒါ ၂ဝဝ၄ တုန္းက ခုေတာ့ ရမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး)၊ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူဆိုမွာလဲ ဘယ္လိုဆိုမွာလဲဆိုတာေတာ့ သိပါရေစ၊ ကိုေမာင္ရဲ႕ မူရင္းသံစဥ္ပံုစံအတိုင္းပဲ ဆိုရမွာလို႔ ေျပာတယ္။
ဒါနဲ႔ က်ေနာ္က ဟုတ္ပါတယ္ သူ႔မူရင္းပံုစံအတိုင္းပဲ ဆိုမွာပါ၊ ဆိုမယ့္စတိုင္ကေတာ့ အင္ၾကင္းေဆာင္ေနာက္က ပံုစံနဲ႔ဆိုမွာ ဆိုမယ့္သူကေတာ့ မင္းေက်ာ္ခိုင္ပါ လို႔ေျပာလိုက္ေတာ့ မေရႊဂ်ီဂ်ီး ခဏ ၿငိမ္သြားေသးတယ္၊ ၿပီးမွ ေသခ်င္းဆိုး ခု နင္ဘယ္ေရာက္ေနလဲ ရန္ကုန္မွာျပန္ေရာက္ေနလားဆိုၿပီး ေမးတယ္။ က်ေနာ္ သူ႔ကို အရင္ ေက်ာင္းသားဘဝသူငယ္ခ်င္းအတိုင္း ျပန္ စေနတာ သိသြားတယ္ေလ။ နင္ ငါ့ဖုန္းနံပါတ္ ဘယ္ကရလဲေမးေတာ့ ငါ မျဖဴဆီကရတာလို႔ ေျပာလိုက္ၿပီး ငါ အခု မဲေဆာက္မွာ မြန္းေအာင္နဲ႔ အတူေနေနတာလို႔ေျပာရင္း က်ေနာ္တို႔သူငယ္ခ်င္းခ်င္း ျပန္အဆက္အသြယ္ရခဲ့ၾကတာ။ ၁၉၈၃ ေလာက္ကတည္းက အဆက္အသြယ္ျပတ္ေနခဲ့ၾကတာ...။ ကိုေမာင္နဲ႔ မျဖဴတို႔ရဲ႕သားသမီးေတြကို သူ တာဝန္ယူေစာင့္ေရွာက္ထားတဲ့အေၾကာင္းေတြေျပာျပေတာ့ က်ေနာ္ ကိုေမာင့္ကိုယ္စား ေက်းဇူးတင္ဝမ္းသာရပါတယ္။
ကိုတင့္ေအာင္လာတာ သူ႔ယူဂ်ီ ကိစၥလာတာပါ။ သူ႔ကိစၥေတြက က်ေနာ္နဲ႔ေရာ မြန္းေအာင္နဲ႔ေရာ ဘာမွမပတ္သက္ဘူး။ သူက ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ သံေယာဇဥ္ေၾကာင့္ မြန္းေအာင္အိမ္မွာလာတည္းတာ။ မျဖဴက တပိုင္းကိစၥ၊ သူ႔ကိစၥ စီးပြားေရးအဆင္ေျပမလားဆိုၿပီး စမ္းလာတာ။ တကယ္တမ္းေျပာရရင္ ကိုတင့္ေအာင္ သူ႔ကိစၥနဲ႔သူ လာတယ္ဆိုေပမယ့္ မြန္းေအာင္ဆီမွာေနတာေတာ့ ထားပါ၊ ေဘာ္ဒါအရင္းေတြပဲဟာ။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ဆရာႀကီးမ်ား တာဝန္မယူတဲ့အပိုင္းေတြ အမ်ားႀကီး၊ ဒါေတြကေတာ့ ေနာက္မွ က်ေနာ္ ေရးပါမယ္။ ဂီတသူရဲေကာင္းမ်ားနဲ႔ မပတ္သက္လို႔ပါ။ က်ေနာ္နဲ႔ ေတာတြင္းခရီးၾကမ္းဆိုၿပီး ေရးမွာပါ၊ ေစာင့္သာဖတ္ၾကပါလို႔ ေျပာပါရေစ။ အဲဒီအေခါက္က ကိုတင့္ေအာင္နဲ႔ က်ေနာ္ ေနာက္ဆံုးေတြ႔ခဲ့ၾကတာပါပဲ။
ခု က်ေနာ္တို႔က ဘိုတင့္ လို႔ေခၚတဲ့ ရာျပည့္အေၾကာင္း စ ရပါေတာ့မယ္။
က်ေနာ္ အေမရိကား နယူးေယာက္ကိုေရာက္ေတာ့ ၂ဝဝ၄ ေအာက္တိုဘာ၊ ၂ဝဝ၉ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းမွာ က်ေနာ္ နယူးေယာက္မွာရွိတယ္ဆိုတာ ဘိုတင့္သိၿပီး က်ေနာ့္ဆီဖုန္းဆက္လာလို႔ အဆက္အသြယ္ျပန္ရခဲ့ၾကတယ္။ သူ မၾကာခင္ ေလာကႀကီးကို စြန္႔ခြာရေတာ့မယ္ဆိုတာ မသိခင္ေလး... က်ေနာ္နဲ႔ ေျပာျဖစ္ၾကတယ္။ (သူ ဆံုးတာ ဒီဇင္ဘာ ၉ ရက္ ၂ဝဝ၉ လို႔ ထင္တယ္) ဟိုးတုန္းကအေၾကာင္းေတြေရာ ခု ဘာလုပ္ေနၾကလဲေပါ့။ သူ႔ကို က်ေနာ္တို႔က ဘိုတင့္လို႔ပဲ ေခၚၾကတာ။ ဘိုတင့္ ဘာလုပ္ေနလဲဆိုေတာ့ ကိုယ္ ပိုက္ဆံရတဲ့အလုပ္ပဲ လုပ္ေနတာေပါ့ မိုင္ေက်ာ္ခင္းရာ ေတြ႔ခ်င္တယ္ စကားေတြလည္း ေျပာခ်င္တယ္ ဆိုၿပီး ဖုန္းထဲ ငိုသံပါႀကီးနဲ႕ေျပာလာတယ္၊ ဘိုတင့္ ေသာက္တာ နည္းနည္းေလွ်ာ့ေသာက္လို႔ေျပာေတာ့ မိုင္ေက်ာ္ခင္းရာ ကိုယ္အလုပ္ပင္ပန္းၿပီး ေတြးစရာ ေဆြးစရာေတြအတြက္က ဒါပဲ အေဖာ္ရွိတာေလဆိုၿပီး ေျပာတယ္...။ မိုင္ေက်ာ္ခင္းနဲ႔ ေျပာစရာေတြ အမ်ားႀကီးပဲကြာ...တဲ့။ သူ႔အသံၾကားေတာ့ က်ေနာ္ သိတယ္၊ သူ ဟိုးတုန္းကအေၾကာင္းေတြေျပာဖို႔ သူ ရင္းႏွီးတဲ့သူ မရွိဘူး၊ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္မွာ...။
ဆက္ပါဦးမည္။
မင္းေက်ာ္ခိုင္
No comments:
Post a Comment