Wednesday, September 25, 2013

ကၽြန္ေတာ္ ေန႔စား ဆယ့္ႏွစ္က်ပ္ ျပားငါးဆယ္သမား (မင္းသိုက္)

အပိုင္း (၁) 

ဆယ္တန္းစာေမးပြဲကို ၃ ႀကိမ္တိတိေျဖဆိုၿပီးခါမွ အဂၤလိပ္စာအမွတ္ ၄၀၊ သခၤ်ာ အမွတ္ ၄၀ (ေမာ္ဒေရးရွင္း)၊ သမိုင္းဂုဏ္ထူးေလးတစ္လံုးပိုက္ၿပီး ၁၉၈၆ ဒီဇင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔မွာ လိႈင္ တကၠသိုလ္ႀကီး စတက္ခြင့္ရတယ္။ ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရး IR ကို အမွတ္မီေသာ္ျငားလည္း ကၽြန္ေတာ္ သေမာသားေလးျဖစ္ရပါလို၏ ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ စကင္းရီးယားေအာင္ရင္ ေရသိပံၸေျပာင္းဖို႔စိတ္ကူးနဲ႔ ဖီးဇစ္ေမာဂ်ာယူပလိုက္ထာ။ မိစံုဖစံုမရိွေတာ့ စတိုင္ပင္ တစ္လ ၇၅/- က်ပ္တိတိ အစိုးရက ေပးတယ္။ ႀကီးေတာ္ အပ်ဳိႀကီး ၂ ေယာက္က မုန္႔ဖိုး တစ္ေန႔ ငါးက်ပ္ေပးတယ္။ တစ္ပတ္စာ ၂၅ က်ပ္ တစ္ခါထဲေပးထားတာ၊ စေန တနဂၤေႏြ မရဘူး။ တနလၤာေန႔ဆိုတာနဲ႔ တပတ္စာ အစိတ္က ေျပာင္သြားၿပီ၊ အကုန္လံုး ေဆးေျခာက္ဝယ္႐ွဴပလိုက္ထာ။ အေဆာင္ကန္တင္းက ကိုလံုးရဲ႕ ေရႊဒဂၤါးက အသည္းစြဲေပါ့။ 

ေဒါင္ေဒါင္ဒင္ဒင္ေလး ဟိုစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္က ဝါသနာထံုေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ဂစ္တာေလးတစ္လံုး ပိုင္ဆိုင္ခ်င္လာတယ္။ ဖေရဇာလမ္းမေပၚက သီဟ ဘိုင္စကုပ္႐ံုတည့္တည့္ ဂစ္တာၿမိဳ႕ေတာ္က ရွယ္ဂစ္တာတစ္လက္ ေအာ္ဒါမွာရင္ ထိုစဥ္က က်ပ္ေငြေထာင့္ငါးရာ၊ လံုးဝ အိပ္မက္ပဲ။ ယင္းတိုက္သား ဖလက္တံနဲ႔၊ ဂစ္တာကီးေတြက ဂ်ပန္မိတ္ မာယာကီးေတြနဲ႔ … … … … ...။ 


ဒီအိပ္မက္ကို စအေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေငြလိုတယ္။ ရပ္ကြက္ထဲက ေဆးေျခာက္သမား ႐ွဴေဖာ္႐ွဴဖက္ သိန္းတိုးႀကီးက ဘိုင္စကုပ္ေလာကမွာ ေန႔စားမွန္ထိုးမီးထိုးလုပ္ေနၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းပံုမွန္မသြားျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ပရယ္တီကယ္ တိုရီယယ္ေတြကို မူႀကိဳကထဲက ဆိုးေဖာ္ဆိုးဘက္ ေနလင္းေခါင္းႀကီးကို အကုန္လႊဲၿပီး ဘိုင္စကုပ္ေလာကထဲ တစ္ေန႔ ေန႔စား ဆယ့္ႏွစ္က်ပ္ခြဲနဲ႔ မွန္ထိုးမီးထိုးဘဝ ေရာေယာင္ေရာက္သြားပါေလေရာ။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ဂစ္တာတစ္လံုးဖိုး ရရိွႏိုင္ေရးပါ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ မေအာင္ျမင္ပါဘူး။ 

တစ္ခ်ိန္မွာ “ရပ္ၾကည့္သြား” ဆိုတာကို ဖန္တီးမည့္ ဒါ႐ိုက္တာ ခ်ဳိင္းရိွန္၊ ႐ႈတင္မန္ေနဂ်ာလုပ္တဲ့ ကာလေခတ္ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေန႔စားတစ္ေန႔ ၂၅ က်ပ္စားေနၿပီ။ သူ႔နာမည္က ကိုခင္ေမာင္လတ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ႐ႈတင္ၿပီးလို႔ ေန႔စားခထုတ္ရင္ “မင္းတို႔ကလဲ ေနစမ္းပါ အုန္းကြာ ဒီမွာ အလုပ္႐ႈတ္ေနလို႔ နက္ျဖန္မွေပါင္းယူ” ဆိုတာမ်ဳိး အလြန္အေပါက္ဆိုးတဲ့မန္ေနဂ်ာ။ သူ ႐ူတင္မန္ေနဂ်ာလုပ္တဲ့ကားေတြဆို လံုးဝ မလိုက္ေတာ့ဘူး။ ဒါ႐ိုက္တာႀကီး ဦးျမင့္ေက်ာ္၊ အန္တီေဒၚခင္မာလာ (ေကာလိပ္ဂ်င္ႀကီး မေဟသီ)၊ ဒါ႐ိုက္တာ ကာတြန္း ကိုေဒါန (ကၽြန္ေတာ္ အလြန္ေလးစားေသာ မႏၱေလးသား အႏုပညာရွင္တစ္ဦး) တို႔ ဇာတ္ကားေတြမွာ ပိုအလုိက္မ်ားတယ္။ 

ထိုစဥ္က ဓာတ္ရွင္ကို စတိုရီဘုတ္ျခစ္ၿပီး အတိအက်႐ိုက္တာ ကိုေဒါနပဲ။ အဲလို႐ိုက္ရပါလား ကၽြန္ေတာ္ ထိုအခ်ိန္က စသိခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လိုက္တဲ့ အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ ကင္မရာဆရာက နတ္ေရကန္ ေရႊေစာင္းဆု (ပိုလီယို ေမတၱာဇာတ္ကား) ရခဲ့တဲ့ ဂ်ဳိကာ ေမာင္ေမာင္တို႔ညီအစ္ကိုေတြ၊ အဲဒီအခ်ိန္က ေရႊေစာင္းဆု မရေသးဘူး။ ကိုေမာင္ေမာင္က သိပ္ေတာ္တာ ေအဝမ္းျခံထြက္။ သူလည္း မွန္မီးထိုးဘဝနဲ႔ ဒီေလာကထဲ ေရာက္ခဲ့တာ ...သို႔ေသာ္ ထိုဘဝ ထိုအခ်ိန္က ႐ိုက္ကြင္းေပၚမွာ အခ်ဳိးမေျပရင္ မေအႏွမနဲ႔ တိုင္းဆဲခံခဲ့ရၿပီး သိခဲ့ နားလည္ခဲ့ရတဲ့ အသိပညာအတတ္ပညာေတြ အပံုႀကီး ထိုက္ထိုက္တန္တန္ရခဲ့လိုက္တယ္။ 

ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ႐ိုက္ကြင္းေတြေပၚမွာ မြန္ ဒါ႐ိုက္တာ၊ အဆိုေတာ္၊ ဓာတ္ရွင္ထုတ္လုပ္သူ ဆရာႀကီး ကိုမင္းကိုသာနဲ႔ဆံုျဖစ္ရင္း ကၽြန္ေတာ့္ သြက္လက္ဖ်တ္လတ္မႈေတြ သူ သတိထားသြားမိပံုရတယ္။ သူ႔ရဲ႕ “ခ်မ္း ဗြီဒီယို” ထုတ္လုပ္ေရးတိုက္မွာ ပံုေသဝန္ထမ္းသေဘာ ခန္႔လိုက္တယ္။ ဗဟန္း ၃ လမ္းက သူ႔တိုက္မွာပဲ ေက်ာင္းအိပ္ ေက်ာင္းစား၊ ဗမာဓာတ္ရွင္ေတြနဲ႔ ေဝးၿပီး မြန္ဇာတ္ကားေတြမွာ ဇာတ္လမ္း မွတ္တမ္းသမားဘဝ၊ ေနာက္ေတာ့ သူ႔ဆီမွာရိွတဲ့ ပင္နယ္ေဆာ့နစ္ အမ္တြမ္တီဝမ္း အက္စ္ဗြီအိပ္ခ်္အက္စ္ ကင္မရာေလး ထမ္းခြင့္ရလာတယ္။ ပင၊ ကရြတ္ပိ၊ ႏွစ္ကရင္၊ ထင္း႐ွဴးမြန္ရြာတေၾကာမွာ မြန္ဇာတ္ကား႐ိုက္ကူးေရးေတြ ထြက္။ 

လနဲ႔ခ်ီ ႐ိုက္ကြင္းထြက္ၿပီးျပန္လာရင္ တည္းျဖတ္ခန္း ဆရာတပည့္ ၂ ေယာက္ဝင္ၾကတယ္။ ထိုစဥ္က တည္းျဖတ္ခန္းဆုိလို႔ တစ္နံပတ္ထိပ္တန္းက ဟသၤာကုမၸဏီက ကိုဒက္ကီ၊ ေၾကာင္ကမာၻ၊ အန္တီေဒၚျဖဴသီရဲ႕ လူပ်ံေတာ္ပတၱျမားျခံ ဒါပဲရိွတာ။ 

ဗြီဒီယုိကင္မရာ႐ိုက္ရတာ အရမ္းပင္ပန္းတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္လက္ဦးဆရာ ႐ုပ္ရွင္ကင္မရာမင္းႀကီး အဘခိုင္၊ သူက ႐ုပ္ရွင္ကင္မရာကေန ဗြီဒီယိုကင္မရာထမ္းရေတာ့ အသက္လည္း ႀကီး …. မ်က္လုံးကလည္း မေကာင္းေတာ့ ဒါ႐ိုက္တာေအာ့ဖ္ ဗြီဒီယိုဂရပ္ဖီအရာပဲ ေနေတာ့တယ္။ 

သစ္ပင္ေပၚတက္ရ၊ ရြံ႕ႏြံထဲဆင္းရ၊ ေနပူထဲရပ္ရနဲ႔ စိတ္ကုန္စရာပါပဲ။ ဟသၤာ ကိုဒက္ကီတို႔ … ေၾကာင္ကမာၻက တ႐ုတ္ႀကီးတို႔ဘဝေတြ ေလေအးစက္ေအာက္မွာ ခလုပ္ႏိွပ္ေနတာကို အားက်လာျပန္ပါေလေရာ။ 

ကၽြန္ေတာ္ ဆရာကိုသာႀကီးကို ခဏခဏ ပူဆာတယ္။ အက္ဒစ္ခန္းေလး ေထာင္ပါ့လားေပါ့… ကၽြန္ေတာ္ အက္ဒစ္ပဲလုပ္ခ်င္တယ္ေပါ့၊ ကၽြန္ေတာ္ ဂ်ီက်ပါမ်ားေတာ့ ကိုသာက ဖေရဇာက ဂ်ပန္က် ဒိုမက္စတစ္ ယာမဟာ အက္စ္ဗြီဒီယိုေအာက္စက္ေလး၂ လံုး၊ ဆိုနီေမာ္နီတာ အစုတ္ေလးတစ္လံုးဝယ္ၿပီး တစ္ခါမွ အက္ဒစ္မလုပ္ဖူးတဲ့သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို အယ္နာေလာ့ တည္းျဖတ္ျခင္းစ သင္ၾကားေပးပါေတာ့တယ္။ 

လပ္ဖ္ဆင္းန္ေတြ သိပ္ဆက္ခ်င္တာပဲ ေလာင္းေရွာ့ေတြဆိုေတာ့ လက္သိပ္မေပါက္ဘူး။ ဒီတိုင္းလႊတ္ထားရတာ မ်ားတယ္။ မင္းသမီးေသခါနီး အလြမ္းခန္းေတြဆက္ရတာ ေပ်ာ္တယ္၊ တေယာဒါဗင္ေလးနဲ႔ ေလာင္းေရွာ့ေတြ လႊတ္ထာပဲ။ စိတ္ညစ္စရာက ဖိုက္တင္ခန္းေတြပဲ အရမ္း လက္ေပါက္ကပ္တယ္။ အသံနဲ႔အ႐ုပ္နဲ႔ လြဲတာေတြက တစ္မ်ဳိး၊ ဒက္ေတြကလည္း ေပါ့စ္ဖမ္းလိုက္ရင္ ၂ စကၠန္႔စာေလာက္ လစ္သြားေသးတာ၊ အေခြထုတ္ လက္မွန္းနဲ႔ ေနာက္ျပန္ရစ္ရတာမ်ဳိးကရိွေသး၊ တစ္ညလံုးဆက္မွ ဆယ္မိနစ္စာက်ဖို႔ အသည္းအသန္ေခတ္။ 

ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ့္အိပ္မက္အသစ္က တစ္ခ်ိန္ ငါ တည္းျဖတ္ခန္းတစ္ခန္း ပိုင္ဆိုင္ခ်င္လိုက္ထာ ... ... .... .... ...။ 

အခ်စ္ကေလးျပံဳးတဲ့ ရွစ္ေလးလံုးကာလ ေဝးေဟးေဟးနဲ႔ ေယာင္ေျခာက္ဆယ္လုိက္ခ်ီတက္ရင္း (သူမ်ားေတြက ခံစားခ်က္အျပည့္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က အေပ်ာ္၊ အမွန္ဝန္ခံတာေနာ္) ပါးခ်ဳိင့္ အႀကီးႀကီးပါတဲ့ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသူေလးနဲ႔ ေမတၱာမွ်ပါေလေရာ။ ၈၉ ဒီဇင္ဘာလက်ေတာ့ သုတ္ေျပးတာပဲ။ ၈၈ ေနာက္ပိုင္း ကိုသာႀကီးအေပၚ ကၽြန္ေတာ္ သစၥာမပ်က္ အလုပ္မရိွလည္း တိုက္ကို ပံုမွန္သြားတယ္။ ပေလကပ္ပုဆိုး ေပါင္သံုးေနရတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လင္မယားကိုလည္း ကိုသာ က ေက်းဇူးႀကီးတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ တစ္ရက္ ေၾကာင္ကမာၻမွာ အသံထပ္ေနတုန္း ကၽြန္ေတာ့္ ၇ တန္းတုန္းက သခၤ်ာက်ဴရွင္ဆရာမ ေယာက္က်ားလုပ္သူက ဘန္ေကာက္မွာ ေတာက္တိုမယ္ရခိုင္းဖို႔ ေခၚသြားပါရဇီ ဆိုၿပီး ႀကီးေတာ္ႀကီးေတြဆီ ခြင့္ပန္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ပိုက္ဆပ္တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွ မကုန္ပဲ ပတ္စ္ပို႔နဲ႔ လင္ပ်ံႀကီးစီး ၁၉၉၀ စက္တင္ဘာလမွာ ထိုင္းေျမကို စနင္းပါ ေတာ့တယ္။ 

အယ္နာေလာ့ တည္းျဖတ္သမားေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘဝတစ္ဆစ္ခ်ဳိးေပါ့။ 

ဆက္လက္ ေရးသားပါဦးမည္။ 

မင္းသိုက္ 
စက္တင္ဘာလ ၂၅ ရက္၊ ၂၀၁၃။ 

သူ႔ရဲ႕ေဖ့ဘုတ္က ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။


 

No comments: