Saturday, August 10, 2013

၈၈ ကား စီးဆင္းဆဲ (သစၥာနီ)

ထိုတဒဂၤမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မင္သက္မိေနသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အာ႐ံုငါးပါးလံုးကို ျမင္ကြင္းအားလံုးက တိတိက်က် စုတ္ၿမိဳထားသည္။ ဒါ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အိပ္မက္ထဲမွာပင္ ပံုေဖာ္ရန္ခက္ခဲေသာ အရာေတြက အခု ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕မွာ တကယ့္ျဖစ္ရပ္အျဖစ္ ႐ုပ္လံုးႂကြလ်က္ရွိသည္။ 

သဲသဲလႈပ္လႈပ္ အုတ္အုတ္က်က္က်က္ လူမ်ား။ လူတန္းစားအမ်ဳိးမ်ဳိး။ အရြယ္အစားအဖံုဖံု။ ၿမိဳ႕ေတာ္သည္ လူမ်ားျဖင့္ လွ်ံဖိတ္ေနသည္။ လမ္းေပၚတြင္သာ ျပည့္သိပ္ေနသည္မဟုတ္။ ျမင့္မားေသာ ဝဲယာတိုက္တာမ်ား၏ ဝရံတာႏွင့္ ျပတင္းေပါက္မ်ားမွာလည္း လူေတြသီးႁပြတ္ေနသည္။ ထိုတိုက္မ်ား၏ အခန္းတိုင္းမွာပင္ မဆလ အလံ (စပါးႏွံႏွင့္ ပင္နယံ) မ်ားကို ေဇာက္ထိုးတစ္ဝက္ လႊင့္ထူထားၾကသည္။ ဘယ္သူက စတင္လိုက္တာလဲ။ စတင္လိုက္သူမ်ား ဧကန္ပင္ စိတ္ကူး၊ စိတ္သန္းေကာင္းသူျဖစ္ရမည္။ 

လမ္းမေပၚမွလူအုပ္ႀကီး ခ်ီတက္ရင္းကိုင္ေဆာင္လာတာက လြတ္လပ္ေရးရၿပီးကတည္းက အသံုးျပဳခဲ့ေသာ အလံေဟာင္းႏွင့္ ခြပ္ေဒါင္းအလံမ်ား၊ ေရွ႕ဆံုးမွလူမ်ားက ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၏ဓာတ္ပံု၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ဓာတ္ပံုမ်ားကို ကိုင္ေဆာင္လာၾကသည္။ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းသည္ကား ေတာ္လွန္ေရး၏သေကၤတ။ စစ္အာဏာရွင္ကို ဆန္႔က်င့္ခဲ့သည့္ အေရးေတာ္ပံုတိုင္းကို အသက္ရွိစဥ္က အစဥ္တစိုက္ အားေပးခဲ့သူ။ ဤေလးျမတ္မႈႏွင့္ အေရးၾကံဳတိုင္း ဆရာႀကီးပံုမ်ားကို ေရွ႕တန္းတင္ခဲ့ၾကသည္။ (ဒါကိုပင္ စစ္ဝါဒီအုပ္စိုးသူေတြက လက္ဝဲဝါဒပံုရိပ္ဟု အသေရဖ်က္တတ္သည္။) ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကေတာ့ ျပည္သူေတြ၏ ရင္ထဲဝယ္ ထာဝရ ရွင္သန္ေနေသာ စင္ၾကယ္သန္႔ရွင္းသည့္ လူထုေခါင္းေဆာင္။ 

အျဖဴေရာင္ေနာက္ခံေကာင္းကင္မွာ ရဲရဲေတာက္ေဝ့ဝဲေနသည့္ ခြပ္ေဒါင္းအလံနီနီမ်ား၊ ေႂကြးေၾကာ္သံေတြက ဘဝဂ္ညံ၍ေနသည္။ 


"ဒီမိုကေရစီရရွိေရး ... တို႔အေရး" 

ဆန္႔တန္းလိုက္ေသာ လက္ေမာင္းေတြက အင္အားအျပည့္။ သူတို႔အားလံုး လက္သီးမ်ားကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ထားၾကသည္။ လူငယ္အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ နီရဲေသာ နဖူးစည္းမ်ားႏွင့္။ သူတို႔မ်က္ႏွာမ်ားမွာ နဖူးစည္းမ်ားႏွင့္အၿပိဳင္ ရဲရဲေတာက္ေနသည္။ ဒါ ဇာတ္တိုက္ထားတာမဟုတ္။ ဒါနဲ႔ေတာင္ ျမန္မာျပည္တစ္ျပည္လံုး လွည္းေနေလွေအာင္း ျမင္းေဇာင္းမက်န္၊ တစ္ပါတီအာဏာရွင္စနစ္ကို ဆန္႔က်င္ၾကရာ၌ ဘာေၾကာင့္ ယိမ္းကေနသလို ညီညြတ္လွပေနရတာလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အလွတရားေတြအားလံုးထဲတြင္ အမွန္တရား၏အလွကို မီႏိုင္ေသာအလွဟူ၍ ရွာမေတြ႔ခဲ့။ 

ကၽြန္ေတာ္ ထိုအခ်ိန္ကခံစားရမႈကို စစ္စစ္မွန္မွန္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာျပရလွ်င္ ကဗ်ာတပုဒ္ကိုဖတ္ရခ်ိန္၌ခံစားရသည့္ပီတိႏွင့္ ဆင္တူေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ဒါ ကဗ်ာတပုဒ္၊ ျမင္ရတဲ့ျမင္ကြင္း၊ ၾကားရတဲ့အသံ၊ ႐ႈ႐ႈိက္ရတဲ့ေလက အစ၊ ဒါ ကဗ်ာပဲ၊ တစ္ၿမိဳ႕လံုး ကဗ်ာျဖစ္သည္။ တစ္ႏိုင္ငံလံုး ကဗ်ာျဖစ္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုကဗ်ာထဲျပဳတ္က်ကာ နစ္ျမဳတ္ေနသည္။ သို႔မဟုတ္ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ကဗ်ာျဖစ္ေနသည္။ 

လူထုလူတန္းစားေပါင္းစံုသည္ သမဂၢဟူေသာ ဆိုင္းဘုတ္အသီးသီးကိုကိုင္ကာ အဆက္မျပတ္ေသာ ေႂကြးေၾကာ္သံမ်ားျဖင့္ ေျမျပင္တုန္ခါမတတ္ ခ်ီတက္သြားၾကသည္။ ေဘးႏွစ္ဖက္မွၾကည့္႐ႈေနသူ လူအုပ္စုႀကီး၏ လက္ခုပ္သံမ်ားက ေႂကြးေၾကာ္သံမ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ဝင္ေထြးယွက္သြား၏။ ရက္ပိုင္းအတြင္းမွာ အစိုးရအဆက္ဆက္ေျပာင္းသြားသည္။ နာတာရွည္ေရာဂါကို ေဆးၿမီးတိုႏွင့္ကုစားရန္ႀကိဳးစားျခင္းမွာ ေအာင္ျမင္စရာလမ္းမရွိေတာ့။ ေတာ္လွန္ေရးမွာ ရင့္မာ၍ေနေလၿပီ။ ဇူလိုင္ ၇ မွစ၍ ၇၄၊ ၇၅၊ ၇၆ မိႈင္းရာျပည့္၊ ဦးသန္႔အေရးအခင္း၊ အေထြေထြအလုပ္သမားသပိတ္။ ျပည္သူတို႔သည္ ဖိႏွိပ္သူကိုဆန္႔က်င္ရန္ သမိုင္းအဆက္ဆက္၊ ကိုယ့္မ်ဳိးဆက္နဲ႔ကိုယ္ တာဝန္ေက်ခဲ့ၾကသည္။ အေထြေထြ ခၽြတ္ျခံဳက်မႈမွ ေပါက္ဖြားလာေသာ လူထုလူတန္းစားေပါင္းစံု၏ အေထြေထြအံုႂကြမႈ၊ တစ္ႏိုင္ငံလံုးကူးစက္ျပန္သြားပံုမွာ မီးေတာက္ႏွင့္ေတြ႔ေသာ ဓာတ္ဆီကဲ့သို႔ လွ်င္ျမန္လွသည္။ ႏိုင္ငံတကာသတင္းဌာနေတြက အဆက္မျပတ္ ထုတ္လႊင့္ေပးေနသည္။ ကမၻာ့သမိုင္းမွာပင္ ေမာ္ကြန္းတြင္ရစ္မည့္ ျပည္သူ႔ေတာ္လွန္ေရး။ ျပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔လည္း ယွဥ္ရဲသည္။ အေမရိကန္ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔လည္း ယွဥ္ရဲသည္။ ေတာ္လွန္ေရးအဆက္ဆက္မွ စြန္႔စားရဲသူ သူရဲေကာင္းတို႔၏အ႐ိုးျဖင့္ ခင္းခဲ့ေသာေလွကားထစ္မ်ား။ ဗ်ည္းအကၡရာမေလာက္ငွေအာင္ မ်ားျပားသည့္ အညတရအာဇာနည္တို႔၏ အမည္နာမမ်ား။

အရာအားလံုးမွာ ေငြရတုတိုင္ေအာင္ လတ္ဆတ္ဆဲရွိသည္။ ေသနတ္သံမ်ား ပဲ့တင္ထပ္ဆဲ၊ ေသြးကြက္မ်ား မေျခာက္ေသြ႔ေသး။ ယမ္းန႔ံမပ်ယ္ေသး။ ႏွင္းခဲမေပ်ာ္တေပ်ာ္။ ျမန္မာ့ေႏြဦးေပါက္။ ေတာ္လွန္ေရး၏ အသီးအပြင့္မ်ား။ ခြပ္ေဒါင္းအလံမ်ား လႊင့္ထူထားဆဲ။ လက္သီးမ်ား ဆုပ္ထားရဆဲ။ ၈၈ စိတ္ဓာတ္မ်ား ပူေႏြးဆဲ။ တိုက္ပြဲေခၚသံကို ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း မၾကားရ။ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ နည္းဗ်ဴဟာေျမာက္ ႏိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္းမ်ား၊ ႐ႈပ္ေထြးမ်ားေျမာင္ ေထြျပားေလးနက္။ ဇာတ္ကြက္ ခပ္စိပ္စိပ္၊ အလွည့္အေျပာင္း ခပ္မ်ားမ်ား၊ ေရြ႕လ်ားမႈ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္။ အတိမ္းအေစာင္းမခံ။ ထိရွလြယ္လြန္းသည္။ 

၈၈ အေရးေတာ္ပံုကို အေဟာသိကံ မျဖစ္ေစရ။ အရပ္သားႏိုင္ငံေရး၊ စစ္သားႏိုင္ငံေရး၊ ေက်ာင္းသားႏိုင္ငံေရး၊ သံဃာႏိုင္ငံေရး၊ ခ႐ိုနီႏိုင္ငံေရး၊ ပါတီႏိုင္ငံေရး၊ အာဏာရွင္ႏိုင္ငံေရး၊ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရး၏ဆံုမွတ္က ဘယ္မွာလဲ။ ပဋိပကၡသည္ အက်ဳိးစီးပြားေပၚ အေျခခံသည္။ အက်ဳိးစီးပြား မညီညြတ္ဘဲ အမ်ဳိးသားညီညြတ္ေရးမရႏိုင္။ အနာဂတ္ဒီမိုကေရစီေရးမွာ စိမ္ေခၚမႈမ်ားစြာက ေစာင့္ႀကိဳေနသည္။ လက္ငင္းမွာပင္ ဘာသာေရးႏွင့္ လူမ်ဳိးေရးပဋိပကၡ၊ စစ္တပ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးသမား၊ ပါတီအခ်င္းခ်င္း ကြဲလြဲမႈ၊ လစ္ဘရယ္ဝါဒႏွင့္ အမ်ဳိးသားေရး၊ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု ျပင္ဆင္ေရး၊ ညႊန္႔ေပါင္းအစိုးရ၊ ခ႐ိုနီကတ္ပီတယ္လစ္ဇင္း၊ ကျပားဒီမိုကေရစီ (Hybrid Democracy)၊ ဆင္းရဲမြဲေတမႈပေပ်ာက္ေရး၊ ပီအာရ္စံနစ္ေရြးေကာက္ပြဲ၊ မီဒီယာလြတ္လပ္ေရးႏွင့္ လယ္သမားတို႔၏ ထြန္တံုးတိုက္ပြဲႏွင့္ အလုပ္သမားသပိတ္မ်ား ျပႆနာေပါင္ေသာင္းေျခာက္ေထာင္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ လူထုကို ယံုသည္။ ေတာ္လွန္ေရးစိတ္ဓာတ္ကို ယံုၾကသည္။ ျပည္သူသည္ ႏိုင္ငံေရးအသိ ျမင့္မားသည္။ ၈၈ မီး႐ွဴးတိုင္ကို ေအာင္ျမင္ေရးမုခ္ဦးဆီသို႔ ခိုင္ခိုင္မာမာ ဆက္လက္သယ္ေဆာင္သြားလိမ့္မည္။ ။ 

သစၥာနီ 

ႏြယ္နီမဂၢဇင္း ၂၅ ႏွစ္ျပည့္ အထူးထုတ္မွ .....


 


 

No comments: