ကိုဆန္နီရဲ႕နာမည္အရင္းက ကိုခင္ေမာင္ဝင္းပါ။ ဟိုးအရင္ကတည္းက NLD ရဲ႕ ကင္မရာသမားတစ္ေယာက္။ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္လာေတာ့လည္း၊ NLD နဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေတြကို ဓာတ္ပံု၊ ဗီဒီယိုမွတ္တမ္းေတြ ေန႔စဥ္႐ိုက္ကူးေပးခဲ့သူ။ အဲဒီ့ကာလေတြမွာ ကိုႀကီးဆန္နီကို ျမင္ေတြ႔ မ်က္မွန္းတန္းမိေနေပမယ့္ ခင္မင္ရင္းႏွီးခြင့္ေတာ့ မၾကံဳခဲ့ပါဘူး။
၁၉၉၆ ခုႏွစ္မွာေတာ့ နဝတ စစ္အစိုးရရဲ႕ အခ်စ္ေတာ္စာရင္းဝင္ျဖစ္ၿပီး အလုပ္နဲ႔ေထာင္ဒဏ္ (၁၀)ႏွစ္က်တယ္။ အမႈကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈ ဓာတ္ပံု၊ ဗီဒီယိုေတြ ႐ိုက္ကူးျဖန္႔ခ်ိလို႔ တဲ့။ ဗီဒီယိုအက္ဥပေဒနဲ႔ အေရးယူခဲ့တာပါ။ သူ႔အမႈတြဲက ကိုစိန္အုန္း။ ေထာင္ေတြ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ရတဲ့အခါ၊ ကိုစိန္အုန္းက မႏၱေလး ေထာင္ေရာက္ၿပီး၊ ကိုဆန္နီက ကေလးေထာင္ေရာက္တယ္။ အဲဒီ့မွာ အက်ဥ္းသားအခြင့္အေရးေတြ၊ ဘာေတြ ဆႏၵျပေတာင္း ဆိုလို႔ထင္ပါရဲ႕ ေထာင္တြင္းျပစ္မႈအရ၊ လူသူအေရာက္အေပါက္ ခက္ခဲလွတဲ့ ခႏၱီးေထာင္ကို ထပ္အပို႔ခံခဲ့ရတယ္။
၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာေတာ့ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးရဲ႕အမိန္႔ (လြတ္ၿငိ္မ္းခ်မ္းသာခြင့္)နဲ႔ ျပန္လြတ္တယ္။ ကိုႀကီးဆန္နဲ႔ ခင္မင္ရင္းႏွီးခြင့္ၾကံဳရတာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔တေတြ Class mate အျဖစ္နဲ႔ပါ။ ကိုႀကီးဆန္က က်ေနာ့္ထက္ အသက္(၁၀)ႏွစ္ေလာက္ႀကီးမယ္ ထင္ပါတယ္။ Class mate ျဖစ္ရတာကေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာအေျခခံသင္တန္းတစ္ခုကို ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ အတူတူတက္ျဖစ္ခဲ့ၾကလို႔ပါပဲ။ လြတ္ေျမာက္လာတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကို ရန္ကင္းဆယ့္ႏွစ္လံုးတန္းက ဆရာဦးျမင့္ေဆြနဲ႔ အန္တီငယ္ (ဆရာမေဒၚငယ္မမသန္း)တို႔ရဲ႕ Pearl Computer Centre က(အဲဒီ့ကာလ၊ အလြန္က်ပ္တည္း ေနစဥ္ကတည္းက)အခမဲ့သင္တန္းေတြေပးေနတာပါ။
က်ေနာ္တို႔တက္ျဖစ္တဲ့အတန္းမွာလည္း ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္းေတြပဲ မ်ားပါတယ္။ ဦးခင္ေမာင္ၾကည္(မြန္)၊ ကိုႀကီးဆန္နီ၊ ပ႑ိတ္ထြန္း၊ ၾကည္သာၿငိမ္း၊ ေအာင္လတ္ စသူတို႔ ပါပါတယ္။ ဆရာနဲ႔ဆရာမတို႔ရဲ႕ေက်းဇူးေၾကာင့္ပဲ က်ေနာ္တို႔တေတြ ႀကီးေကာင္ႀကီးမားက်မွ ကြန္ပ်ဴတာဆိုတာနဲ႔ ထိေတြ႔ယဥ္ပါးခြင့္ရခဲ့ၾကတာပါ။ အရင္ကေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာဆိုတာ တီဗီနဲ႔လက္ႏွိပ္စက္နဲ႔ တြဲထားတယ္ဆိုတဲ့အသိေလာက္ပဲ ရွိခဲ့ၾကတာမဟုတ္လား။ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာနဲ႔ သင္ယူေလ့က်င့္မႈနဲ႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာေဝးကြာခဲ့ရတာမို႔ က်ေနာ္တို႔တေတြ အေတာ္ပဲ အားစိုက္ခဲ့ရပါတယ္။ က်ေနာ့္ထက္အသက္ႀကီးတဲ့ ကိုႀကီးဆန္ဆို အေတာ္ေလးကို ဇြဲေကာင္းပါတယ္။ ငါတို႔ မျဖစ္မေန တတ္ေျမာက္ရမယ္ဆိုတဲ့ တြန္းအားကလည္း ရွိေနၾကတာမဟုတ္လား။
ကိုႀကီးဆန္နီနဲ႔ Class mate ျဖစ္ရတယ္ဆိုေပမယ့္ သင္တန္းမစခင္နဲ႔ သင္တန္းအၿပီးမွာ အားလံုးစုၿပီး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ရင္း စကားေျပာျဖစ္ၾကတာေလာက္ပါပဲ။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ပိုၿပီးခင္မင္ၾကဖို႔ အေၾကာင္းဖန္လာတာကေတာ့ ဓာတ္ပံုေတြနဲ႔ပဲပတ္သက္ပါတယ္။ နယ္မွာေနတဲ့ က်ေနာ့္ရဲ႕တူမေလးတစ္ေယာက္က ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွာ ဘြဲ႔လာယူတယ္။ 2mp ကင္မရာေလးနဲ႔ ဟန္ေရးျပေနတဲ့ဦးေလးျဖစ္သူကို အကူညီေတာင္းတယ္။ လက္စြမ္းျပခ်င္ေနတဲ့က်ေနာ္ကလည္း ရဲရဲႀကီး တာဝန္ယူၿပီး ႐ိုက္ေပးခဲ့တယ္။ 2mp ဆိုေပမယ့္ Out-door ဆိုရင္ေတာ့ ပံုထြက္က အေတာ္ေလးေကာင္းပါတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ က်ေနာ္က အဲဒီ့ Digital ကင္မရာေလးကို ပထမဆံုး ကိုင္ဖူးတာ။ ကင္မရာရဲ႕ မီႏူးေတြ၊ ဆက္တင္ေတြကိုလည္း ဘာမွမလုပ္တတ္ေသးဘူး။ တူမေလးဘြဲ႔ယူတဲ့ေန႔က ကြန္ပ်ဴတာသင္တန္းရက္မို႔၊ မနက္ပိုင္းမွာ ဓာတ္ပံုသြား႐ိုက္ေပးၿပီးတာနဲ႔ သင္တန္းကို ဆက္သြားတယ္။
ရန္ကင္းဆယ့္ႏွစ္လံုးတန္းက ထိုင္ေနက် အိပ္မက္ခ်ဳိလက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ကိုႀကီးဆန္နီတို႔ ေရာက္ေနၿပီမို႔ သြားဝင္ထိုင္တယ္။ က်ေနာ္႐ိုက္ခဲ့တဲ့ဓာတ္ပံုေတြကို ဝိုင္းၾကည့္ၾကတယ္။ ကိုႀကီးဆန္နီက က်ေနာ့္ထက္ သဘာရင့္သူမို႔ ကင္မရာထဲက ဆက္တင္ေတြကို ျပင္ေပးတယ္။ အဲဒီ့မွာ Delete ႏွိပ္မိၿပီး ဓာတ္ပံုေတြအားလံုး ပ်က္ကုန္ပါေလေရာ။ က်ေနာ္တို႔လည္း နားမလည္၊ ပါးမလည္နဲ႔ ေတာင္ႏွိပ္၊ ေျမာက္ႏွိပ္ လုပ္ၾကည့္ၾကပါေသးတယ္။ (အဲဒါေၾကာင့္ ပိုဆိုးသြားတယ္)။ ပံုေတြက လံုးဝကို ျပန္ေပၚမလာေတာ့ပါဘူး။ ကိုႀကီးဆန္လည္း မ်က္ေစ့မ်က္ႏွာကို ပ်က္လို႔။ မရတဲ့အဆံုးမွာ ဆရာဦးျမင့္ေဆြဆီယူသြားေတာ့၊ ဆရာက Discovery software ေတြဘာေတြနဲ႔ ျပန္ေဖာ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေပးပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ မရေတာ့ပါဘူး။
အိမ္ေရာက္ေတာ့အေၾကာင္းစံုေျပာျပတဲ့အခါ တူမေလးခမ်ာလည္း က်ဴက်ဴပါေအာင္ ငိုရွာပါတယ္။ သူ႔အတြက္ကလည္း တစ္သက္မွတစ္ခါ အမွတ္္တရမို႔လား။ ကိုႀကီးဆန္ကေတာ့ သူ႔ေၾကာင့္ျဖစ္ရပါတယ္ဆိုၿပီး က်ေနာ့္ကို အားနာလို႔မဆံုးေတာ့ပါဘူး။ မေတာ္တဆျဖစ္ရတာဆိုေတာ့ က်ေနာ့္မွာလည္း “စိတ္မေကာင္းမျဖစ္ပါနဲ႔ ကိုႀကီးဆန္ရာ” လို႔ ေျဖသာေအာင္ေျပာ႐ံုမွတစ္ပါး ဘာမွမတတ္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီ့အျဖစ္အပ်က္ေလးဟာ က်ေနာ္နဲ႔ ကိုႀကီးဆန္နီတို႔ရဲ႕ခင္မင္မႈကို မထင္မွတ္ဘဲ ခိုင္မာaအာင္ ခ်ည္ေႏွာင္လိုက္သလိုပါပဲ။
၂၀၀၅-၂၀၀၇ ခုႏွစ္အတြင္း ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႕ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေတြမွာ က်ေနာ္က ျပန္ၾကားေရးအေနနဲ႔ သတင္းမွတ္တမ္းေတြ တာဝန္ယူရပါတယ္။ ျပည္ပသတင္းဌာနေတြဆီလည္း တရားမဝင္(လွ်ဳိ႕ဝွက္) ပို႔ေပးခဲ့ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေတြ အရွိန္ျမင့္လာတဲ့အခါမွာေတာ့ က်ေနာ္တစ္ေယာက္တည္း ဘယ္လိုမွ မႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီ့အခါ ကိုႀကီးဆန္နီကို အကူညီေတာင္းရပါတယ္။ အကူညီေတာင္းတဲ့အခါတိုင္းလည္း တစ္ခါမွမျငင္းခဲ့ဖူးပါဘူး။ ေနာင္ေတာ့လည္း က်ေနာ္ရယ္၊ ကိုႀကီးဆန္ရယ္၊ ေအာင္လတ္ရယ္က ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ားအဖြဲ႔ရဲ႕ ပင္တိုင္ကင္မရာသမားေတြလို ျဖစ္လာပါတယ္။
အဲဒီ့ကာလဟာ ကင္မရာကိုင္ရတာေတာင္ အႏၱရာယ္ရွိတဲ့အေျခအေနပါ။ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး အခမ္းအနားတစ္ခုခုမွာ ကင္မရာကိုင္တဲ့သူေတြကလည္း မ်ားမ်ားစားစား မရွိေသးပါဘူး။ ဒီေတာ့ ကင္မရာကိုင္တဲ့သူက လူအမ်ားရဲ႕အလည္မွာ ထင္းထင္းႀကီးပါ။ အရဲစြန္႔ၿပီး ကင္မရာကိုင္ခဲ့ၾကရတာပါ။ တစ္ခါတေလမွာလည္း နယ္ခရီးေတြကို က်ေနာ္ မလိုက္ပါႏိုင္လို႔ က်ေနာ့္ အစားလိုက္ေပးဖို႔ အကူညီေတာင္းတဲ့အခါေတြမွာလည္း မညည္းမညဴ လိုက္သြားေပးပါတယ္။ လူခ်စ္လူခင္မ်ားတဲ့သူမို႔ ကိုႀကီးဆန္ကို က်ေနာ္တို႔တစ္ဖြဲ႔လံုးကလည္း ခင္မင္ၾကပါတယ္။ တစ္ခါေတာ့ က်ေနာ္ ကိုႀကီးဆန္ဆီကို ဖုန္းဆက္ပါတယ္။ “ကိုႀကီးဆန္ အားလား” “ေအး၊ အားပါတယ္” “အဲဒါဆို၊ ခရီးထြက္ရေအာင္ဗ်ာ” “ေအး လိုက္မယ္ေလ၊ ဘယ္ကိုလဲ၊ ဘယ္ေတာ့လဲ” “မဲေဆာက္ကို၊ အခုသြားမွာ” “ဟာကြာ၊ မင္းကလည္း ႀကိဳေတာ့မေျပာဘူး” ဒါေပမဲ့ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလိုပဲ ေရာက္ေအာင္လာပါတယ္။ ကိုႀကီးဆန္ဆိုတာ အဲလိုလူမ်ဳိးပါ။ အကူညီေပးဖို႔ဆိုရင္ ဝန္မေလးတတ္တဲ့သူ။ သူတစ္ပါးအက်ဳိးကို ျဖည့္ဆီးေပးဖို႔ရာ အျမဲတမ္း အဆင္သင့္ျဖစ္ေနတတ္သူ။
တစ္ခါကေတာ့ ကိုႀကီးဆန္နဲ႔က်ေနာ္တို႔ မႏၱေလး၊ မံု႐ြာခရီးကို အေသခ်ာစီစဥ္ၿပီး လွ်ဳိ႕ဝွက္သြားခဲ့ၾကပါတယ္။ မွတ္မွတ္ရရ၊ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ေမလလယ္ေလာက္။ ဒီပဲရင္းအၾကမ္းဖက္မႈအတြက္ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြ ရႏိုင္သေလာက္ သြားယူၾကတာပါ။ မႏၱေလး NLD က ကိုမ်ဳိးႏိုင္၊ ဝဏၰနဲ႔ DVB က ေအာင္ေအာင္တို႔က ကူညီခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရာက္တဲ့ေန႔၊ တည္းခိုခန္းမွာ စာရင္းသြင္းကတည္းက ေထာက္လွမ္းေရးေတြက သိကုန္ၾကပါတယ္။ ေထာက္လွမ္းေရးတစ္ေယာက္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ တည္းတဲ့အခန္းရဲ႕မ်က္ေစာင္းထိုးအခန္းမွာကို လာအိပ္ၿပီးေစာင့္ၾကည့္ပါတယ္။ မနက္အေစာႀကီး ေလးနာရီေလာက္မွာႏႈိးပါဆိုေတာ့လည္း တည္းခိုခန္းက ေက်းဇူးရွင္မ်ားက ေထာက္လွမ္းေရးကိုပါ ႏႈိုးပါတယ္။ က်ေနာ္နဲ႔ကိုႀကီးဆန္တို႔ တည္းခိုခန္းကထြက္ေတာ့လည္း အေနာက္ကေန ဆိုင္ကယ္နဲ႔ပါလာပါတယ္။
ဒီေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔ကိုႀကီးဆန္ ႏွစ္ေယာက္ေပါင္းၿပီး လွည့္ကြက္ဖန္တီးရပါတယ္။ ရန္ကုန္ကို ျပန္ၾကေတာ့မယ့္ပံုစံေပါ့။ ရန္ကုန္ကို ေျခာက္နာရီထိုးထြက္မယ့္ ရထားလက္မွတ္ေပါက္မွာ က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ သြားတန္းစီၾကတယ္။ ႏွစ္ေယာက္စလံုး တန္းစီလိုက္။ တစ္ေယာက္တစ္လဲ တန္းစီလိုက္နဲ႔၊ ေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့ ေထာက္လွမ္းေရးကို မ်က္ေစ့႐ႈပ္ေအာင္လုပ္တယ္။ ေအာင္ေအာင္တို႔ဆီကိုဖုန္းဆက္ၿပီး အခ်ိန္အတိအက် လွမ္းခ်ိန္းတယ္။ လက္မွတ္စေရာင္းၿပီ။ က်ေနာ္တို႔လူတန္းႀကီး စေ႐ြ႕ၿပီဆိုေတာ့၊ ေထာက္လွမ္းေရးက က်ေနာ္တို႔ျပန္မွာေသခ်ာၿပီလို႔ တြက္ဆလိုက္ပံုရပါတယ္။ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ဖုန္းသြားဆက္ၿပီး သတင္းပို႔ေနတယ္။ အဲဒီ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္နဲ႔ကိုႀကီးဆန္တို႔ မႏၱေလးဘူတာႀကီး အေပၚထပ္ကို ေျပးတက္ၿပီး စားေသာက္ဆိုင္ထဲ ဝင္ေနလိုက္ၾကတယ္။ ခ်ိန္းထားတဲ့ကားအလာမွာ အေပၚထပ္ကေန ခပ္သုတ္သုတ္ေျပးဆင္းၿပီး၊ Light Truck ကားေနာက္ခန္းက ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ ဝပ္ေနလိုက္ၾကတယ္။ စိတ္ခ်ရမယ့္ေနရာေရာက္ေတာ့ ကားေခါင္းခန္းမွာစီးလာတဲ့ ေအာင္ေအာင္က ျပန္ေျပာျပတယ္။ “လက္မွတ္ေရာင္းတဲ့ေနရာမွာ ေထာက္လွမ္းေရးတစ္ေယာက္ေတာ့ ပ်ာယာခတ္ေနတာပဲ” တဲ့။ မွတ္ကေရာဟဲ့ ….။
က်ီ႐ြာကိုေရာက္ေတာ့ အေျခအေနက မေကာင္း။ ဒီပဲယင္းလုပ္ၾကံမႈျဖစ္တာ ၄ ႏွစ္ေလာက္ရွိခဲ့ေပမယ့္ မံု႐ြာ-ေရဦး ကားလမ္းေပၚမွာ ေျခာက္ကပ္ေနဆဲ။ က်ီ႐ြာပတ္ဝန္းက်င္မွာ ႐ြာသူ႐ြာသားေတြက အထိတ္တလန္႔ျဖစ္ေနၾကဆဲ။ ဘယ္ကား၊ ဘယ္ယာဥ္မွ အသြားအလာသိပ္မရွိေတာ့၊ က်ေနာ္တို႔ကားကိုပဲ အထူးအဆန္းသဖြယ္ ဝိုင္းၾကည့္ေနၾကဆဲ။ မွတ္တမ္းယူမယ့္ က်ေနာ္တို႔အတြက္ ပိုၿပီးအခက္အခဲျဖစ္ေစတာကေတာ့ မံု႐ြာၿမိဳ႕ကေနစၿပီး အခင္းျဖစ္ခဲ့တဲ့ က်ီ႐ြာအထိ မထင္မွတ္ဘဲ ေရႀကီးေနတာပါပဲ။ ဒီပဲယင္းအၾကမ္းဖက္မႈမွာ အထင္ကရျဖစ္ခဲ့တဲ့ က်ီ႐ြာအလြန္ေခ်ာင္းေဘးနားက ဆည္ေျမာင္းဝင္းဆိုတာကလည္း ရဲစခန္းျဖစ္ေနၿပီ။ က်ေနာ္တို႔ကား ရပ္လိုက္ေတာ့ ရဲေတြေရာ၊ ႐ြာသားအခ်ဳိ႕ေရာ ခပ္လွမ္းလွမ္းကေန ဝိုင္းၾကည့္ေနၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔က ကားပ်က္သလိုလိုနဲ႔ ကားကို ဟိုႏိႈက္၊ ဒီႏိႈက္လုပ္တုန္းမွာ ကိုႀကီးဆန္က ကားနဲ႔ကြယ္ၿပီး ရႏိုင္သေလာက္ Video မွတ္တမ္းေတြ ႐ိုက္တယ္။
အျပန္မွာေတာ့ မံု႐ြာ-ေရဦး ခရီးသည္ကားတစ္စီး ေတြ႔တယ္။ လမ္းတေလွ်ာက္လံုး အဲဒီ့တစ္စီးနဲ႔ပဲ ဆံုခဲ့ရတယ္။ အမရပူရကို ညေနေစာင္းမွာ ျပန္ေရာက္။ ဒီပဲယင္းအၾကမ္းဖက္မႈမွာ လူေရာ၊ ကားေရာ အထိနာခဲ့တဲ့ အမရပူရ NLD ဦးလွျမင့္တို႔သားအဖေတြနဲ႔ေတြ႔။ အခ်က္အလက္အေထာက္အထားေတြယူ။ အဲဒီ့ည မႏၱေလးမွာ တည္းခိုခန္းအသစ္ ေျပာင္းၿပီးတည္း။ ေနာက္တစ္ေန႔မနက္က်ေတာ့ ေဒၚဝင္းျမျမရဲ႕အိမ္မွာ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္းေတြလုပ္။ အဲဒီ့ျဖစ္စဥ္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္စီးတဲ့ကားကိုေမာင္းတဲ့ ကိုေက်ာ္စိုးလင္းနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ညီမေလးကေတာ့ ရန္ကုန္မွာေရာက္ေနၾကလို႔၊ က်ေနာ္တို႔ ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္မွပဲ ဆံုၾကရတယ္။ အဲဒီ့မွတ္တမ္းတစ္ခုလံုးကို ကိုႀကီးဆန္ပဲ အစအဆံုး ႐ိုက္ေပးခဲ့တာပါ။
၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ။ က်ေနာ္တို႔ အဖမ္းခံရတဲ့အခါမွာ၊ ကိုႀကီးဆန္လည္း ခဏေလာက္ေတာ့ ေရွာင္တိမ္းေနရပါေသးတယ္။ က်ေနာ္ အဖမ္းခံရရင္ ကိုႀကီးဆန္၊ ကိုသိန္းလြင္နဲ႔ ေအာင္လတ္တို႔က ေရွာင္ရမယ္ဆိုတာ နားလည္ထားၾကၿပီးသားေလ။ တခ်ဳိ႕ေသာေမးခြန္းေတြအတြက္ မျဖစ္မေန ေျဖဖို႔လိုအပ္လာရင္၊ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ေဖာ္ႏိုင္ေအာင္လို႔ပါ။ ေဖာ္လည္း ေဖာ္ခဲ့ရပါတယ္။ “ကိုဂ်ပန္” ဆိုတာ ကိုဝင္းေမာ္(ေ႐ႊသံစဥ္)ပါလို႔ ေျဖလို႔မျဖစ္ေတာ့ ကိုသိန္းလြင္ပါဆိုၿပီး ေျဖေပးခဲ့ရတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ စက္တင္ဘာလ၊ ေ႐ႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးျဖစ္လာေတာ့ ကိုႀကီးဆန္လည္း ၾကာရွည္ပုန္းေအာင္းၿပီး မေနႏိုင္ေတာ့ဘူးနဲ႔ တူပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာဆႏၵျပေနတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြနဲ႔ လူထုႀကီးေရွ႕မွာ ကင္မရာတစ္လံုးနဲ႔ ျပန္ေပၚလာတယ္။ ေ႐ႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးကို ကမၻာေက်ာ္ေအာင္စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သူေတြထဲမွာ တစ္ေယာက္အပါအဝင္ျဖစ္ခဲ့တယ္။
အဲဒီ့လို ၿငိမ္းခ်မ္းစြာဆႏၵျပေနတဲ့သူေတြကို အၾကမ္းဖက္ပစ္ခတ္ခဲ့တဲ့ စက္တင္ဘာလ ၂၇ ရက္ေန႔မွာေတာ့ ကိုႀကီးဆန္လည္း အဖမ္းခံခဲ့ရပါေသးတယ္။ ေျပးၾကလႊားၾကတဲ့ လူအုပ္ႀကီးထဲမွာ အလဲလဲအၿပိဳၿပိဳျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကိုႀကီးဆန္ကို လူေပါင္းမ်ားစြာက တက္နင္းသြားလိုက္ၾကတာ၊ သတိေတာင္ေမ့သြားတယ္လို႔ သိရတယ္။ ဖ်ပ္ခနဲ သတိျပန္ရေတာ့ ကိုႀကီးဆန္ကို လံုျခံဳေရးႏွစ္ေယာက္က လက္ေမာင္းကေန ဆြဲထူမရင္း ဖမ္းသြားၾကပါၿပီ။ ကံဆိုးတဲ့အထဲမွာ ကံေကာင္းတာကေတာ့၊ အဲဒီ့လိုအဖမ္းခံလိုက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုႀကီးဆန္ရဲ႕လက္ထဲ ကင္မရာတစ္လံုးမွ ရွိမေနေတာ့တာပါပဲ။ ၿပီးေတာ့ ဖမ္းဆီးစစ္ေဆးတဲ့အဖြဲ႔ေတြက ကိုႀကီးဆန္ကို လံုးဝ သိမထားၾကတာပါပဲ။ ဒီေတာ့ ရက္အနည္းငယ္သာ အထိမ္းသိမ္းခံခဲ့ရၿပီး ကိုႀကီးဆန္ ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္သြားပါတယ္။
၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္ေႏွာင္းပိုင္း၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လြတ္ေျမာက္လာၿပီးေနာက္ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနေတြၾကားထဲမွာ ကိုႀကီးဆန္ကို လူမွန္ေနရာမွန္ ျပန္လည္ေတြ႔ျမင္လိုက္ရပါတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ ဂ်ာနယ္ေတြဖတ္ခြင့္ရေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ NLD ရဲ႕လႈပ္ရွားမႈပံုရိပ္ေတြထဲမွာ ကိုႀကီးဆန္ကို တစ္ခါတရံ ေတြ႔ျမင္ခြင့္ရလိုက္လို႔ပါပဲ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕အနီးနားမွာ ကိုႀကီးဆန္လို စိတ္ရင္းေစနာေကာင္းျမတ္သူေတြရွိေနတာ အားရေက်နပ္စရာပါ။ ၿပီးေတာ့ ကင္မရာကိုင္သူေတြရဲ႕ထံုးစံေပါ့။ ကိုႀကီးဆန္ရဲ႕႐ုပ္ပံုကို ရွားရွားပါးပါးပဲ ျမင္ေတြ႔ခြင့္ရတာပါ။ ႏိုင္ငံေရးသမားတို႔ရဲ႕ သဘာဝလား၊ လူ႔သဘာဝေပပဲလား။ ကင္မရာေနာက္မွာ ေနခ်င္သူထက္၊ ကင္မရာအေရွ႕မွာေနခ်င္သူက မ်ားတယ္ေလ။ ကိုႀကီးဆန္ကေတာ့ ကင္မရာေနာက္မွာပဲ ေက်နပ္ေပ်ာ္႐ႊင္ေနမယ့္သူပါ။ ။
ကိုမာကီ (၈၈ မ်ဳိးဆက္)
(၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၂၉ ရက္ေန႔ထုတ္ “အာရွအလင္းဂ်ာနယ္” မွ)
No comments:
Post a Comment