အခန္း - ၆
အရိပ္ေတြ တရိပ္ရိပ္ ေဝးက်န္ရစ္ေပမဲ့
လမင္းကိုယ္နဲ႔ အတူပါလာတယ္၊
ေမ့မရႏိုင္ေအာင္ပါပဲ။
(ေစာကြန္႔ျမဴး။ ညအဆန္)
၁၉၈၈ ခု၊ ဇြန္လ
အညာၿမိဳ႕ေလး တၿမိဳ႕။
သူသည္ အထက္ျမန္မာျပည္ အညာေဒသရွိ ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕တြင္ ပုန္းေအာင္းေနရသည္။ သူပုန္းေအာင္းရာ ၿမိဳ႕ကေလးသည္ မႏၱေလး၊ စစ္ကိုင္းတို႔ေအာက္ဘက္ အရပ္တြင္ရွိေသာ ဧရာဝတီျမစ္ကမ္းေဘး ၿမိဳ႕ကေလးတၿမိဳ႕ျဖစ္သည္။ ရဲႏွင့္ေထာက္လွမ္းေရးတို႔သည္ ရန္ကုန္တဖက္ကမ္း သံလ်င္ရွိ သူ႔အိမ္တြင္ အခါခါ လာေရာက္ရွာေဖြၾကသည္။ ေက်ာင္းေတြပိတ္လိုက္ၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အေဆာင္တြင္လည္း ဆက္ေနခြင့္မျပဳေတာ့။
အေဖႏွင့္ အေမက သူ႔ကို စိတ္မခ်ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ နယ္က အေဒၚ့အိမ္ ပို႔ထားၾကသည္။ စင္စစ္ စိုးေအာင္ကိုယ္တိုင္ကလည္း ႏိုင္ငံေရးတြင္ ေျခစုံပစ္ျမႇဳပ္ႏွံလုပ္ကိုင္မည္ဟု ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်မထားေသး။ ထို႔ေၾကာင့္ အေဖတို႔ အေမတို႔ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ခဏတျဖဳတ္ေနေပးလိုက္သည္။ ရန္ကုန္တြင္ရွိေနၿပီး မတရားမႈေတြကို တခုၿပီးတခု ေတြ႔ျမင္ေနရလွ်င္ သူ ေအးေအး မေနႏိုင္သည္ကိုလည္း သူ႔ဖာသာ အသိဆုံးျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ တကယ္တန္း နယ္တြင္ေရာက္ေနသည့္တိုင္ ေရဒီယိုကိုေတာ့ မျပတ္နားေထာင္ေနသည္။ ဘီဘီစီက ထုတ္လႊင့္သြားေသာ ခရစၥတိုဖာဂန္းနက္စ္ အင္တာဗ်ဴးေၾကာင့္ ေဒါသစိတ္တို႔ အလိပ္လိပ္ပြထခဲ့ရသည္။ ေက်ာင္းသူတေယာက္ကို အခ်ဳပ္ခန္းထဲတြင္ ရဲက မုဒိန္းက်င့္ ေစာ္ကားလိုက္သည္ဆိုေသာ သတင္းျဖစ္သည္။ အစိုးရကေတာ့ ထိုသတင္းမမွန္ဟု ျငင္းဆိုေလသည္။ သို႔ေသာ္ အစိုးရ၏ ေျပာင္လိမ္ ေျပာင္ညာသမွ်ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ခံခဲ့ရေသာ စိုးေအာင္သည္ အစိုးရေျပာစကားကို အလ်ဥ္းမယုံၾကည္ေတာ့ေခ်။
သည္လိုအခ်ိန္မ်ဳိးတြင္ တျခားေက်ာင္းသားေတြႏွင့္အတူ သူလည္း ပါဝင္ကန္႔ကြက္ ဆႏၵျပလိုက္ခ်င္သည္။ ႐ႈတ္ခ်လိုက္ခ်င္သည္။ သူသည္ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈ၊ လူထုလႈပ္ရွားမႈကို ယုံၾကည္သည္။ သို႔ေသာ္ နယ္တြင္ ေရာက္ေနေသာ သူ႔အျဖစ္အတြက္ အားမလို အားမရျဖစ္ေနမိသည္။ ဖုန္းတဂြမ္ဂြမ္ဆက္ၿပီး တားေနေသာ အေမ့ကို သနားသျဖင့္ ခ်က္ခ်င္းေတာ့လည္း မျပန္ျဖစ္ေသး။
ေျမနီကုန္းအေရးအခင္းျဖစ္ခ်ိန္တြင္ သူ ေက်ာင္းျပန္မတက္ျဖစ္။ ရန္ကုန္ကို မေရာက္ျဖစ္။ အေဖႏွင့္ အေမက သူ႔ကို နယ္မွာပင္ ဆက္ေနဖို႔၊ ေရွာင္ေနဖို႔ ေျပာၾကသည္။ တကယ္ေတာ့ အေမတို႔ ေျပာစကားသက္သက္ေၾကာင့္ နယ္တြင္ သူ ဆက္ေနခဲ့ျခင္းေတာ့ မဟုတ္ပါ။ သူ႔တြင္လည္း သူ႔အေၾကာင္းႏွင့္ သူရွိလာလို႔သာ သူသည္ လူလိမၼာေလးဟန္ေဆာင္ၿပီး မိဘစကားကို ေျမဝယ္မက် နားေထာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
သူတည္းသည့္ အေဒၚတို႔အိမ္၏ လမ္းတဖက္ မ်က္ေစာင္းထိုးတြင္ နီလာ ဆုိေသာ မူလတန္းျပ ေက်ာင္းဆရာမေလး ရွိသည္။ ထိုဆရာမေလးသည္ သူ႔အေဒၚ ေက်ာင္းဆရာမ၏တပည့္ျဖစ္ၿပီး သူ႔အေဒၚအိမ္သို႔ မွန္မွန္အလည္လာသည္။ နီလာသည္ တကၠသိုလ္တက္ခ်င္သူ ျဖစ္သည္။ ေငြေၾကးမျပည့္စုံေသာေၾကာင့္ တကၠသိုလ္မတက္ရဘဲ မူလတန္းျပဆရာမ လုပ္လိုက္ရသူျဖစ္သည္။ နီလာသည္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို အထင္ႀကီးသည္။ အထူးသျဖင့္ လက္နက္ကိုင္ စစ္သားႀကီးမ်ားကို အံတုပုန္ကန္ရဲသည့္ သူပုန္ေက်ာင္းသား စိုးေအာင္ကို ပိုအထင္ႀကီးသည္။
နီလာ့ေဖေဖသည္ နယ္ခ်ဲ႕ေခတ္၌ ေက်ာင္းသားသံမဏိတပ္ဖြဲ႔ဝင္ တေယာက္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ နီလာသည္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားကို အထင္ႀကီး ၾကည္ညိဳရင္းစြဲရွိေလသည္။ ၁၉၃၈ ခုႏွစ္ အတြင္းဝန္႐ံုးႀကီးကို ဝိုင္းခဲ့ၾကသည့္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္၊ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုသိန္းေအာင္၊ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုၾကည္ေမာင္တို႔သည္ နီလာ့အတြက္ အိပ္ရာဝင္ပုံျပင္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုဗဟိန္း၏ ျမင္းခြာတခ်က္ေပါက္ရင္ ဗမာတျပည္လုံး မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္ေစရမယ္ဆိုေသာ ၾကံဳးဝါးသံကို ငယ္ငယ္က ေက်ာင္းဖတ္စာတြင္သင္ရစဥ္က အႀကိမ္ႀကိမ္ အားရေက်နပ္စြာ ရြတ္ဆိုခဲ့ဖူးသည္။ နီလာ့ေဖေဖ သခင္ဘေမာင္သည္ ကိုဗဟိန္းထက္မ်ားစြာငယ္ေသာ္လည္း ကိုဗဟိန္းကို ေတြ႔ခဲ့ဖူးသူျဖစ္သည္။ ဒ႑ာရီဆန္ေသာ ကိုဗဟိန္းအေၾကာင္းကို အေဖ့ဆီက ခဏခဏ ၾကားခဲ့ရဖူးသည္။
နီလာသည္ စိုးေအာင္တို႔ကို မ်က္ေမွာက္ေခတ္၏ ဗဟိန္းမ်ားဟု မွတ္ယူထားသူျဖစ္သည္။ စိုးေအာင္တို႔သည္ တိုင္းျပည္အတြက္ အနစ္နာခံ႐ုန္းကန္ေနသူမ်ားဟု မွတ္ယူထားသည္။ စိုးေအာင္တို႔ ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို နီလာသာမက သူ႔ဖခင္ ဦးဘေမာင္ကပါ တခါတေလ လာေရာက္ေမးျမန္းတတ္သည္။ မ်က္ေမွာက္ ေခတ္ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာေတြကို စိုးေအာင္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးအေျဖရွာတတ္သည္။ သူသည္ သူ႔တေခတ္တြင္ တာဝန္ေက်ခဲ့ၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရးစိတ္ မကုန္ေသး။ တတိုင္းတျပည္လုံး လြတ္လပ္မွ်တသည့္ေခတ္သို႔ေရာက္သည့္တိုင္ ပါဝင္ဆင္ႏႊဲလိုက္ခ်င္ေသးသည္ဟု ဆိုသည္။
နီလာကေတာ့ ဖုန္းေမာ္အေရးအခင္း၊ တံတားနီအေရးအခင္းတို႔ကို ရင္တဖိုဖိုႏွင့္ နားေထာင္ရင္း စိုးေအာင္ကို အထင္ႀကီးေသာ မ်က္ဝန္းတို႔ျဖင့္ ၾကည့္ေနမိတတ္သည္။ အင္းဝေဆာင္ေနာက္ေဖး သံဇကာ ျခံစည္း႐ိုးေပၚအတက္ လုံထိန္းက ပုဆိုးကိုဆြဲထားသည့္ေနရာအေရာက္တြင္ နီလာသည္ ရင္တုန္မဆုံးရွိေလသည္။ စိုးေအာင္ကေတာ့ ရယ္ကာေမာကာျဖင့္ ေျပာျပတတ္သည္။ အသက္ေဘးႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားမွာ ေနာင္အခါတြင္ေတာ့ ရယ္ရႊန္းပတ္ရႊန္းျပန္ေျပာလို႔ ေကာင္းေသာအရာေတြ ျဖစ္ေနတတ္ေလသည္။
ေတာင္ႀကီး၊ ျပည္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္တခ်ဳိ႕တြင္ လူမ်ဳိးေရး အဓိက႐ုဏ္းတခ်ဳိ႕ ေပၚေပါက္လာသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအျဖစ္အပ်က္မ်ားသည္ အစိုးရက လူထုကို အာ႐ုံလႊဲရန္ႀကိဳးစားေသာ လုပ္ရပ္မ်ားဟု လူအမ်ားက ယုံၾကည္ ယူဆၾကသည္။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းတေလွ်ာက္တြင္ အာဏာပိုင္အဆက္ဆက္တို႔သည္ ႏိုင္ငံေရး မၿငိမ္မသက္ျဖစ္တိုင္း လူမ်ဳိးေရး အဓိက႐ုဏ္းမ်ား ဖန္တီးေလ့ရွိခဲ့သည္မွာ အဂၤလိပ္ေခတ္ကတည္းက ျဖစ္သည္။ လူအမ်ားသည္ လူမ်ဳိးေရး ျပႆနာကို စိတ္မဝင္စား။ စီးပြားေရး ျပႆနာကို စိတ္ဝင္စားၾကသည္။ ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာကို စိတ္ဝင္စားၾကေလသည္။ လူထုကို ဘာသာေရးႏွင့္ လမ္းလႊဲ၍မရေတာ့။ လူထုသည္ ထိုအခ်ိန္တြင္ ႏိုင္ငံေရးအားျဖင့္ တဆင့္တက္ ရင့္က်က္ခဲ့ေလၿပီ။
ဖုန္းေမာ္အေရးအခင္းျဖစ္ပြားကာစက ေက်ာင္းသားတို႔၏ ေတာင္းဆိုခ်က္သည္ ျဖစ္ရပ္မွန္ေဖာ္ထုတ္ေပးေရး၊ ပစ္ခတ္သူတို႔ကို အေရးယူေပးေရး၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဖြဲ႔စည္းေရး ျဖစ္သည္။ ခုေတာ့ လႈပ္ရွားမႈသည္ လူထုၾကားသို႔ က်ယ္ျပန္႔လာသည္။
ယခင္ကျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ေက်ာင္းသားအေရးအခင္းမ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ဦးသန္႔ အေရးအခင္း၊ အလုပ္သမား အေရးအခင္း၊ မႈိင္းရာျပည့္ အေရးအခင္းမ်ားတြင္ အစိုးရသည္ အေရးအခင္းေတြကို ၿဖိဳခြဲၿပီး ေက်ာင္းေတြကို ပိတ္လိုက္စျမဲျဖစ္သည္။ သည္နည္းသည္ ယခင္က ထိေရာက္ခဲ့သည္။ ေက်ာင္းေတြ ပိတ္လိုက္လွ်င္ ေက်ာင္းသား အေရးအခင္းသည္ ဘာပဲေျပာေျပာ ယာယီသေဘာအားျဖင့္ေတာ့ ၿငိမ္သက္ တိတ္ဆိတ္သြားတတ္သည္။ သို႔ေသာ္ သည္တခါ ထူးျခားေလသည္။ ေက်ာင္းေတြပိတ္လိုက္ေသာအခါ ေက်ာင္းသားအေရးသည္ ျပန္႔က်ဲသြားတာ မွန္သည္။ သို႔ေသာ္ ခါတိုင္းလို မေပ်ာက္မပ်က္။ က်ယ္ျပန္႔သြားသည္။ ေက်ာင္းသားအေရးသည္ လူထုအေရး ျဖစ္သြားသည္။ လူထုၾကား ေရာက္သြားသည္။ ေက်ာင္းသား၏ မေက်နပ္ခ်က္ႏွင့္ လူထု၏ မေက်နပ္ခ်က္ ကူးစက္သြားေလသည္။ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္က ေငြစကၠဴအမ်ားအျပား တရားမဝင္ေၾကျငာခဲ့ေသာျဖစ္ရပ္သည္ လူထုအၾကားသို႔ မေက်နပ္ခ်က္ ျပန္႔ပြားကူးစက္ျခင္း၏ အဓိက အေၾကာင္းရင္းတခုျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
လူထု၏လိုလားခ်က္မွာ ေက်ာင္းသား၏ လိုလားခ်က္ထက္ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔ေလသည္။ တပါတီအာဏာရွင္စနစ္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရးသည္ ျပည္သူတို႔၏ လိုလားခ်က္ျဖစ္သည္။
********
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။
သူ႔ရဲ႕ေဖ့ဘုတ္က ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။
No comments:
Post a Comment