Friday, May 31, 2013

သူတို႔ေခၚေတာ့ ဒုကၡသည္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေတာ့ ေတာ္လွန္ေရးသမား - ၂၀ (ကိုညိဳ)

(အင္ဖားေထာင္ထဲက ဘဝ)

“ပါလီ... ပါလီ... ပါလီ” 

နံနက္ေနေရာင္နဲ႔အတူ စူးစူးဝါးဝါး ေအာ္လိုက္တဲ့အသံေၾကာင့္ အေဆာင္အသီးသီးက အက်ဥ္းသားေတြ ကမန္းကတန္းနဲ႔ပဲ ကသဲ မယ္ေတာ္ႀကီး နတ္ကြန္းနားက ေျမႀကီးေတြနဲ႔ ေပက်ံမဲညစ္ေနတဲ့ အဝတ္စုတ္ အပိုင္းအစေတြကို အလုအယက္ေျပးေကာက္ၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ေရပံုးေတြကိုင္ၿပီး ေထာင္ရဲေတြ ခဲြျခမ္းသတ္မွတ္ေပးတဲ့ ေျမကြက္ေတြကို ေရစိုအဝတ္နဲ႔ ပြတ္တိုက္ရပါေတာ့တယ္။ 

“ပါလီ” ဆိုတာ ေျမႀကီးေတြကို ေရစိုအဝတ္နဲ႔ပြတ္တိုက္ၿပီး ေျမက်ံတဲ့အလုပ္ကို ေျပာတာပါ။ အက်ဥ္းေဆာင္ပတ္ပတ္လည္နဲ႔ နံရံေဘးတေလွ်ာက္ ေျမႀကီးမွန္သမွ် ပါလီ လုပ္ရတယ္။ မနက္တိုင္း မပ်က္မကြက္ လုပ္ရတယ္။ ေထာင္ထဲက ေျမမွန္သမွ် ေျပာင္ရွင္းညီညာေနတာပဲ။ အက်ဥ္းသားေတြ ပံုမွန္အလုပ္ဆိုလို႔ ေန႔စဥ္ ေျမႀကီးက်ံရတာရယ္၊ စားၿပီးသား ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ေတြ ေဆးေၾကာရတာရယ္၊ မိမိတို႔အခန္း သမံတလင္းကို အစာမစားခင္ တႀကိမ္၊ အစားစားၿပီး တႀကိမ္ ေရစိုအဝတ္နဲ႔ ပြတ္တိုင္သန္႔ရွင္းရတာပဲ ျဖစ္တယ္။ 


အဲဒါေတြအားလံုးကို အစုအဖဲြ႔နဲ႔ တာဝန္ခဲြလုပ္ရတာပါ။ အက်ဥ္းသားထဲက လက္မႈလုပ္ငန္းကၽြမ္းက်င္တယ္ဆိုရင္ေတာင္ ေထာင္ထဲကအလုပ္႐ံုေတြမွာ အာဏာပိုင္ေတြက တရားဝင္ေခၚခိုင္းတာမ်ဳိး လုပ္ခြင့္မရိွဘူး။ ကာယကံရွင္အက်ဥ္းသားက က်ေနာ္ လက္သမားပညာတတ္ပါတယ္။ လက္သမားလုပ္ပါရေစလို႔ အလုပ္ေတာင္းလို႔ ေထာင္ပိုင္ကလည္း လိုအပ္ခ်က္အရ သေဘာတူတယ္ဆိုရင္ ေထာင္ကသတ္မွတ္တဲ့ အခေၾကးနည္းနည္းေပးၿပီး ခိုင္းတတ္ပါတယ္။ 

တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကိုထားတာ ေထာင္ဆိုေပမယ့္ ေထာင္အခ်ဳပ္သာျဖစ္တယ္။ ျပစ္ဒဏ္အမိန္႔က် အေဆာင္ေတြမွာထားတာ မဟုတ္ဘူး။ ျပစ္ဒဏ္က်ၿပီးသားေတြကို သီးျခားအေဆာင္ေတြမွာ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားတာျဖစ္တယ္။ ျပစ္ဒဏ္က်အက်ဥ္းသားေတြဆို အလုပ္လုပ္ရင္ ပိုက္ဆံရတယ္။ အခ်ဳပ္ေထာင္က အက်ဥ္းသားေတြထက္လည္း အေနအထိုင္၊ အစားအေသာက္ ပိုေခ်ာင္တယ္။ က်ေနာ္တို႔တေတြကေတာ့ အမႈတန္းလန္းနဲ႔ စစ္ေဆးဆဲေတြခ်ည္း စုျပံဳထားတာျဖစ္တယ္။ ေပ ၂၀×၃၀ အခန္းေလးမွာ လူ အနည္းဆံုး ၂၅ ေယာက္ကေန ၄၀ နီးပါးရိွတတ္တယ္။ 

က်ေနာ္တို႔ ေထာင္ထဲေရာက္ေတာ့ ေဆာင္းတြင္းႀကီးဆိုေတာ့ လူက ၃၀ ေက်ာ္ေက်ာ္ေလးပဲ။ အမ်ားအားျဖင့္ လူငယ္ေတြ။ တိတိက်က်ေျပာရရင္ မူးယစ္ေဆးဝါးအမႈနဲ႔ တရားစဲြခံရသူေတြနဲ႔ မိဘက ဆိုဆံုးမ မရတာေၾကာင့္ ရဲနဲ႔နားလည္မႈယူၿပီး ေထာင္ထဲထည့္ထားတာမ်ဳိးလည္း အမ်ားႀကီးပဲ။ 

တခ်ဳိ႕မဏိပူရလူငယ္ေတြက တကၠသိုလ္ ေကာလိပ္ ပညာသင္ေတြ။ အေငါင္းပါး လို႔ နာမည္ေပးထားတဲ့ မူးယစ္ေဆးစဲြေနတဲ့ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားေလးတေယာက္နဲ႔ က်ေနာ္ ရင္းႏွီးတယ္။ သူ႔ မိဘေတြက ေဆးစဲြေနတဲ့သူ႔ကို ထိန္းလို႔မရတာေၾကာင့္ ရဲကိုေငြေပးၿပီး ေထာင္ထဲထည့္ထားတာလို႔ ေျပာတယ္။ က်ေနာ္က သူ႔ကိုေျပာျပတယ္။ “ငါတို႔ႏိုင္ငံမွာလည္း ေက်ာင္းသား လူငယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေထာင္ထဲမွာ ေရာက္ေနတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ေဆးစဲြလို႔ မဟုတ္ဘူး၊ ႏိုင္ငံေရးလုပ္လို႔” ဆိုေတာ့ သူ အံ့ၾသတယ္။ 

ဒီမွာေတာ့ လူငယ္တေယာက္ ေထာင္ထဲဝင္လာၿပီဆို အမ်ားစုက မူးယစ္ေဆးပဲ။ ေထာင္ထဲေရာက္တာနဲ႔ ပံုစံေပးခံရေတာ့တာပဲ။ က်ေနာ္နဲ႔ ညီညီလြင္ စေရာက္တဲ့ည၊ အိပ္ရာျပင္ၿပီး စကားဝိုင္းဖဲြ႔ေနတုန္း ေထာင္အလွည့္က်ရဲတေယာက္ ေရာက္လာတယ္။ ဒီက ရဲေတြက ေလးေပေလာက္ရွည္ၿပီး က်ပ္ေစ့ဝိုင္းေလာက္တုတ္တဲ့ ႀကိမ္လံုးကိုင္ေလ့ရိွတယ္။ 

ရဲက က်ေနာ့္ကို အရင္ေခၚတယ္။ သံတိုင္ေတြၾကားကေန လက္ႏွစ္ဖက္ကိုဆန္႔ၿပီး အျပင္ဘက္ထုတ္ခိုင္းတယ္။ က်ေနာ္က ထုတ္ေပးေတာ့ အက်ႌလက္ရွည္ ႏွစ္ဖက္လံုး လက္ေမာင္းအထိ ပင့္တင္ခိုင္းတယ္။ က်ေနာ္လည္း ဘာအျပစ္မွမရိွဘဲ လက္ဝါးျဖန္႔ၿပီး ႀကိမ္လံုးစာေကၽြးေတာ့မယ္ ထင္ေနတာ။ သူက က်ေနာ့္လက္ႏွစ္ဖက္လံုး လက္ေကာက္ဝတ္နဲ႔ လက္ဖ်ံတေလွ်ာက္ လက္ေမာင္းရင္းထိ ေသေသခ်ာခ်ာလိုက္ၾကည့္တယ္။ အမွန္ေတာ့ အပ္ေပါက္ရာေတြ ၾကည့္တာ။ ဘိန္းျဖဴထိုးသူေတြဆို အပ္ရာေတြက ထင္းခနဲပဲ။ က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္လံုးကို ဘာမွမလုပ္ဘူး။ လူသစ္ဝင္လာရင္ ထိုင္ထလုပ္ခိုင္းတာမ်ဳိးေတာင္ မခိုင္းခဲ့ဘူး။ အင္း... အပ္ေပါက္ေတြ႔ရင္ေတာ့ မေခ်ာဘူး။ လက္ႏွစ္ဖက္လံုးကို သံတိုင္အျပင္ဘက္ ေမွာက္ၿပီးထုတ္ခိုင္းတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔လက္ႏွစ္ဖက္လံုးနဲ႔ ႀကိမ္ကိုဆုပ္ကိုင္ၿပီး အသားကုန္လဲႊ႐ိုက္ေတာ့တာပဲ။ ေဆးသက္ အႏုအရင့္အလိုက္ေပါ့။ 

အနည္းဆံုး ၅ ခ်က္ကေန ၁၀ခ်က္ထိ ႐ိုက္တယ္။ ရဲ႐ိုက္ေနတုန္း အထဲကအက်ဥ္းသားေတြက “တစ္... ႏွစ္... သံုး… ေလး...” နဲ႔ သံၿပိဳင္ အခ်က္ေရ လိုက္ေရေပးရေသးတယ္။ တခ်ဳိ႕ကိုေတာ့ ေျခသလံုးအႏွ႔ံ အ႐ႈိးရာထပ္ၿပီး ေယာင္ကိုင္းေနေအာင္ ႐ုိက္တာပဲ။ အဲဒါ ရဲအသစ္တေယာက္ေျပာင္းရင္ တခါေခၚၿပီး အ႐ိုက္ခံရတာ။ ေထာင္ထဲဝင္လာစ ဘိန္းစားေတြဆို အ႐ိုက္ခံရလို႔ နာတာကတမ်ဳိး၊ ေဆးစဲြတဲ့ဒဏ္ေၾကာင့္ တကိုယ္လံုးကိုက္ခဲၿပီး တညလံုး မအိပ္ႏိုင္ မစားႏိုင္ ငရဲေရာက္ေတာ့တာပဲ။ ဘဝတူကိုယ္ခ်င္းစာသမားေတြက ေဆးရင္းထၿပီး ကိုက္ခဲၿငီးတြားေနသူကို ေျခမခ်ဳိး၊ ေျခေခ်ာင္း လက္ေခ်ာင္းေတြဆဲြ ႂကြက္သားေတြ ထုေထာင္းႏွိပ္နယ္ေပးၾကတယ္။ 

ေဆးသမားေတြ ေလး ငါးရက္ေနၿပီးရင္ ေဆးျပတ္ၿပီး သက္သာသြားတာပဲ။ ဒါကို လံုးဝ မူးယစ္ေဆးျပတ္ၿပီ မထင္နဲ႔။ မူးယစ္ေဆးမရေတာင္ “ခိုင္နီး” လို႔ေခၚတဲ့ ပါးေစာင္မွာငံုခဲရင္ ရိပ္တိတ္ရိပ္တိတ္နဲ႔မူးေနတဲ့ ေဆးေပါင္းေလးေတြရယ္၊ ေဆးရြက္ႀကီးအမႈန္႔လို ငံုေဆးေတြရယ္ ခိုးသြင္းၿပီးငံုတတ္ၾကတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ ေဆးလိပ္လံုးဝမေသာက္ရဘူး။ ဘီဒီ လို႔ေခၚတဲ့ လက္သန္းေလာက္သာရွည္ၿပီး တံပ်က္စည္းေခ်ာင္းေလာက္ပဲတုတ္တဲ့ ေဆးလိပ္တလိပ္ အခန္းထဲေရာက္လာၿပီဆို တခန္းလံုး ႐ႈ႐ိႈက္ၾကေတာ့တာပဲ။ 

ေဆးလိပ္မီး ရွာေဖြပံုကလည္း အံ့မခန္းပါ။ ေရွာေစာင္ေတြက ခ်ည္စအမွ်င္ေလးေတြကို ခိုင္နီး သံဗူးအခံြေသးေသးမွာသိပ္ထည့္ၿပီး ေန႔ေရာညပါ အိမ္သာမီးလံုးနား သြားကပ္ထားတယ္။ မီးလံုးအပူရိွန္ေၾကာင္း ခ်ည္စေတြက ကၽြတ္ကၽြတ္ရြေနၿပီ။ အဲ... ေဆးလိပ္ရၿပီဆိုရင္ တေယာက္က သမံတလင္း ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းနဲ႔ သံေခ်ာင္းတေခ်ာင္းကို ပြတ္ၿပီးဆဲြတယ္။ ေနာက္တေယာက္က ေစာေစာက ေလာင္ကၽြမ္းဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနတဲ့ ခ်ည္စေလးနဲ႔ ခိုင္နီး ဗူးခံြေလးကို သံေခ်ာင္းျခစ္ၿပီး ထြက္လာတဲ့ မီးပြားစေတြေရွ႕ သြားခံတယ္။ မီးပန္းစနဲ႔ ခ်ည္စေတြ႔တာနဲ႔ ပါးစပ္န႔ဲျဖည္းျဖည္းခ်င္းမႈတ္ၿပီး မီးေမႊးတယ္။ အဲဒီေတာ့ ခိုင္နီးဗူးခံြထဲက ခ်ည္စေတြကိုမီးစဲြၿပီး ေဆးလိပ္မီးညႇိတယ္။ ေက်ာက္ေခတ္တုန္းက ကမၻာဦးလူေတြ မီးခတ္ေက်ာက္နဲ႔ မီးေမႊးယူေနသလိုပါပဲ။ ေထာင္ထဲမွာ မီးျခစ္မေဆာင္ရဘူး၊ သံအတိုအစေတြ၊ ပုလင္းကဲြေတြ လံုးဝ မတို႔မထိရဘူး။ 

ဒါေပမယ့္လည္း “ပါလီ” လုပ္ရင္း (၁၀)ေပျမင့္တဲ့ ေထာင္နံရံေတြထိပ္က ပုလင္းကြဲအပိုင္းအစတခ်ဳိ႕ေကာက္ၿပီး လက္သဲညႇပ္ၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕က ပုလင္းကဲြနဲ႔ေတာင္ ဆံပင္ညႇပ္တယ္။ သံဆူးႀကိဳးကို လိမ္ျဖတ္၊ ေန႔စဥ္ အခ်ိန္အားသေရြ႕ တမံသလင္းနဲ႔ ပြတ္တိုက္ၿပီး အပ္ျဖစ္ေအာင္ ေသြးတယ္။ အပ္ေပါက္ေဖာက္ၿပီး အပ္ကို ေထာင္ေဒၚလာနဲ႔ ေရာင္းတယ္၊ အပ္တေခ်ာင္းဆို အနည္းဆံုး ၃ ေဒၚလာကေန ၅ ေဒၚလာထိရတယ္။ 

ေထာင္ေဒၚလာဆိုတာက မနက္ေစာေစာ ေဝတဲ့ ဂ်ံဳနဲ႔လုပ္တဲ့ “လိုတီး” ကိုေျပာတာ။ မနက္အိပ္ရာထရင္ မီးနဲ႔ကင္ထားတဲ့ ဂ်ံဳျပားေလးတခ်ပ္နဲ႔ လက္ဖက္ေျခာက္နည္းနည္း၊ သၾကားနည္းနည္း၊ ကရေဝးရြက္ ထည့္ႀကိဳထားတဲ့ က်ငမ္း လို႔ေခၚတဲ့ ႏို႔မပါ နီက်င္က်င္ က်ဲေတာက္ေတာက္ လက္ဖက္ရည္ဟာ ေစာေစာစီးစီး ဟာေနတဲ့ဝမ္းမီးၿငိမ္းေစဖို႔ နတ္သုဒၶါပဲ။ မိႈင္းကိုင္စကၠဴတခ်ပ္လို ဟိုဘက္ဒီဘက္ ေဖာက္ျမင္ရမတတ္ ပါးလွ်လွ် လိုတီး ဟာ ေထာင္တြင္း အလဲအလွယ္၊ အေရာင္းအဝယ္က႑မွာ အဓိကက်တဲ့ ေဒၚလာျဖစ္တယ္။ လိုတီး ၃ ခ်ပ္ဆို ေရခ်ဳိးဆပ္ျပာတခဲ၊ ၅ ေဒၚလာဆို ေရွာေစာင္ျခံဳထည္ တထည္၊ ၁၀ ေဒၚလာဆို အေႏြးထည္ ဒါမွမဟုတ္ ဂ်င္းေဘာင္းဘီတထည္၊ အဲလို အမ်ဳိးမ်ဳိးအစားစား ေစ်းျဖတ္ၾကတယ္။ 

က်ေနာ္နဲ႔ ညီညီ ေရာက္စတံုးက မနက္ဆိုို လိုတီးမစားပဲ အစာအိမ္ေဟာင္းေလာင္းနဲ႔ ေစာင္ေလး၊ ဆပ္ျပာေလး၊ တဘက္ေလးေတြ စုေဆာင္းရတယ္။ ေန႔လည္စာကို မြန္းတည္႔ခ်ိန္မွာစားရတယ္။အေစာပိုင္းေတြက ထမင္းကိုႀကိဳက္ဆဲြ၊ အဝစားရေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ေရာက္ၿပီး ၂ လေလာက္မွာ ထမင္းလည္း တပန္းကန္ပဲ ရတယ္။ ထမင္းကို ျမန္ျမန္နပ္ေအာင္ ပြားေအာင္ ေဆာ္ဒါ ထည့္ခ်က္ဟန္တူတယ္။ ထမင္းက ပြၿပီး ဘယ္ေလာက္စားစား မၾကာခင္ ျပန္ဆာတယ္။ စားေနက်ဟင္းကေတာ့ ပဲဟင္းက်ဲက်ဲ တခြက္၊ အာလူးနဲ႔ ဟင္းရြက္တခ်ဳိ႕ေရာခ်က္တာ တခြက္ပါ။ တပတ္တခါ အသားေကၽြးတယ္။ အမ်ားနဲ႔ေရာခ်က္တဲ့ ေထာင္ထမင္းဟင္းဆိုေတာ့လည္း အေကာင္းႀကီးမဟုတ္ေပမယ့္ သန္႔ရွင္းတယ္၊ စားေလာက္တယ္။ 

ထမင္းၿမိန္ခ်င္ရင္ေတာ့ ေရႊလွံဗိုလ္ျငဳပ္သီး နဲ႔ ဆားနဲ႔ႀကိတ္ၿပီး စားၾကတယ္။ ေရႊလွံဗိုလ္ဆိုတာ အင္မတန္မွ ပူေလာင္ စပ္ဖ်င္းတဲ့ျငဳပ္ပါ။ ႏြားေပါင္တေပါင္ခ်က္ရင္ ျငဳပ္သီးတေတာင့္ဆို အေတာ္ပဲလို႔ေတာင္ ေျပာၾကတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ေရႊလွံဗိုလ္ျငဳပ္ကို ဟင္းခ်က္ရင္ ဒီအတိုင္းထည့္ခ်က္တာမဟုတ္ ေရခြက္တခြက္ထဲ ျငဳပ္သီးအေျခာက္ကိုစိမ္ထားၿပီး ခြက္ထဲကေရကိုပဲ ဟင္းထဲထည့္ခ်က္တာလို႔ေတာင္ ေျပာၾကတယ္။ ဒီေလာက္စပ္တဲ့ျငဳပ္သီးကို က်ေနာ္တို႔ဒုကၡသည္စခန္းမွာ မီးဖုတ္ၿပီး ဆားနဲ႔တို႔စားၾကတယ္။ ဝမ္းကိုက္ေဝဒနာျဖစ္တာေတာင္ အစားက မရပ္။ ေရႊလွံဗိုလ္ျငဳပ္ဟာ စဲြတယ္။ သူ မပါရင္ စားမၿမိန္ဘူး။ 

တခါတေလ အခန္းထဲ မ်က္ေစ့လည္ၿပီး ႂကြက္ကေလး တေကာင္စ ႏွစ္ေကာင္စ ဝင္လာတတ္တယ္။ အဲဒီအခါ အက်ဥ္းသားတခ်ဳိ႕ (ကသဲေတြကေတာ့ ႂကြက္မစားဘူး) ႂကြက္ကို ပိတ္ဆို႔ဖမ္းတယ္။ ၾကာၾကာ မဖမ္းရဘူး၊ မိတယ္။ ႂကြက္ကို အရည္ဆုတ္ ေခါင္းျဖတ္ တုတ္ေခ်ာင္းနဲ႔သီၿပီး အိမ္သာမီးလံုးနား သြားကပ္ထားလိုက္တယ္။ ဒါနဲ႔ ရက္အနည္းငယ္ေလာက္မွာ ႂကြက္ကင္ကို စားၾကတယ္။ 

က်ေနာ္တို႔ေရာက္တဲ႔ကာလက ေခတ္ပ်က္တဲ့အခ်ိန္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ အရင္ ၁၉၈၀ မတိုင္ခင္အထိ ေထာင္ထဲမွာ ကိုယ့္ဖာသာ ဟင္းခ်က္စားလို႔ရတယ္တဲ့။ ေထာင္ေဖာက္ေျပးမႈျဖစ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း ကိုယ္ပိုင္ခ်က္စားတာ ခြင့္မျပဳေတာ့ဘူး။ ေထာင္ေဖာက္ေျပးသူေတြက ဗမာျပည္သားတခ်ဳိ႕လည္း ပါတယ္။ ရိကၡာပို႔ကား၊ ေရသယ္ကားနဲ႔အတူ သံတူရြင္း၊ ေဂၚျပားေတြခိုးသြင္းၿပီး ေျမေအာက္လိႈင္ေခါင္းေဖာက္ၿပီး ထြက္ေျပးၾကတာလို႔ ကသဲ အက်ဥ္းသားေဟာင္းတခ်ဳိ႕က ေျပာဖူးတယ္။ 

ေထာင္ထဲမွာ တေန႔တာျဖတ္သန္းရတာ ပ်င္းစရာေကာင္းေပမယ့္ ၾကံဖန္ၿပီး စိတ္ေပ်ာ္ေအာင္ေနရပါတယ္။ အေဆာင္ေတြမွာ တနာရီ အထဲဝင္၊ တနာရီ အျပင္ျပန္ထြက္ရတာျဖစ္တယ္။ တခ်ိန္လံုး အျပင္ထုတ္ထားတာ မဟုတ္။ မိုးရြာရင္ေတာ့ အျပင္မထုတ္ဘူး။ အခန္းတံခါးဖြင့္ရင္ အရင္ဆံုး လုပ္ေလ့ရိွတာက ကိုယ့္အဝတ္အစားေတြနဲ႔ ေစာင္ေတြကို ေနပူလွမ္းၾကတာပဲ။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္အဖဲြ႔နဲ႔ကိုယ္ ဟိုဟိုဒီဒီေျပာၾကေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ဗမာေက်ာင္းသားေတြက ႏိုင္ငံေရးစကားေတြ၊ စာအေၾကာင္း ေပအေၾကာင္း၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ဘဝအေတြ႔အၾကံဳ၊ အတင္းအဖ်င္းကအစ တေန႔တေန႔ ေျပာမကုန္ဘူး။ အာလည္း က်ယ္ၾကတယ္။ ကသဲေတြက “ေဟး... ဘားမီးစ္ ဘားမီစ္း” နဲ႔ကို သတိေပးယူရတယ္။ 

စကားေျပာရင္း ကိုယ့္အက်ႌေလးေတြ ကိုယ္စီခၽြတ္လို႔... သန္းမႀကီးေတြ တုပ္ရတယ္။ က်ေနာ့္ဘဝမွာ ကိုယ္သန္းလို႔ေခၚတဲ့ အျဖဴေရာင္ သန္းမႀကီးေတြကို အဲဒီက်မွ တအံ့တၾသျမင္ဖူးတာ။ ပန္းခ်ီထိန္လင္းရဲ႕ ေျမာက္ပိုင္း ေအဘီအက္စ္ဒီအက္ဖ္ အက်ဥ္းစခန္းက ေရေႏြးနဲ႔ျပဳတ္သတ္ရတဲ့ ေပါေလာေပၚ သန္းမႀကီးေတြေလာက္မဆိုးေပမယ့္ မဏိပူရေထာင္ထဲက ကိုယ္သန္းေတြကလည္း ေခသူမဟုတ္ပါ။ အက်ႌဂုတ္ေတြ၊ ခ်ဳိင္းနဲ႔ ကိုယ္က ကင္းေျခလိုက္ထားတဲ့ အက်ႌ ေခ်ာင္ႀကိဳ ေခ်ာင္ၾကားေတြမွာ ခိုကပ္ေနတဲ့ သန္းေတြဟာ ေန႔စဥ္ႏွိမ္နင္းသုတ္သင္လို႔ကို မကုန္ႏိုင္မခမ္းႏိုင္ပဲ။ 

သန္းျဖဴေတြလိုပဲ ဒုကၡေပးတာက ၾကမ္းပိုးပဲ။ အင္ဖားေထာင္ ၾကမ္းပိုးက နံရံေပၚက ေဆးသုတ္ထားတဲ့ အဂၤေတအခံြနဲ႔ အုတ္အႀကိဳအၾကားမွာ အသိုက္ဖဲြ႔ေနတာ။ ေန႔ဆို အိပ္ၿပီး ညပိုင္းဆို တပ္စုတပ္ဖဲြ႔အလိုက္ခ်ီတက္ၿပီး တကိုယ္လံုး သမတယ္။ ၾကမ္းပိုးကိုက္လြန္းလို႔ လန္႔ၿပီးေတာင္ ႏိုးတယ္။ အိမ္သာမီးေရာ၊ အခန္းမီးေရာ တညလံုးထိန္ထိန္လင္းေနေတာ့ တေရးႏိုး ၾကမ္းပိုးထသတ္သူေတြေတာင္ ရွိတယ္။ ေထာင္က သန္႔ရွင္းတယ္။ အနံ႔အသက္လည္း ကင္းတယ္။ ေရကန္ထဲမွာ ေရမျပတ္ ျဖည့္ထားတယ္။ ပံုစံခြက္နဲ႔ ေရခ်ဳိးစရာ မလို။ ႀကိဳက္သေလာက္ခ်ဳိး။ 

ေထာင္ထဲမွာ ပံုမွန္ျပဳက်င့္တဲ့အရာတခုက ညေန ၅ နာရီဆို Suching တပ္ဖဲြ႔႔ (ရွာေဖြေရးတပ္) ေတြ ပံုမွန္ေရာက္လာတာပဲျဖစ္တယ္။ သူတို႔က အိႏိၵယေတာင္ပိုင္းမွာေနထိုင္တဲ့ မာဒရာဇီ၊ ေတလဂူ နဲ႔ကယ္ရီလာ လူမ်ဳိးေတြ။ ကာကီေရာင္ ယူနီေဖာင္းဝတ္ၿပီး အသားမဲမဲေတြနဲ႔ တုတ္ရွည္ ကိုယ္စီကိုင္ရင္း လာၾကတာပါ။ Suching လာၿပီဆို အခန္းထဲက ေစာင္ေတြ၊ အခင္းနဲ႔ အဝတ္အစား ပိုင္ဆိုင္တာအားလံုး ေပြ႔ခ်ီကိုင္မၿပီး အျပင္မွာ တန္းစီရပ္ရတယ္။ မိမိေစာင္ေတြ၊ အဝတ္ေတြေတာ့ ကိုယ့္ေရွ႕မွာ ခ်ထား။ သူတို႔အဖဲြ႔ေတြ ေထာင္ထဲ ေခ်ာင္ႀကိဳေခ်ာင္ၾကားမက်န္ တုတ္ေတြနဲ႔ ထိုးဆြစစ္ေဆးတယ္။ ပုလင္းကဲြ၊ အပ္၊ သံေခ်ာင္း၊ ႀကိဳး၊ ေဘာပင္၊ ခဲတံ ေတြကအစ စည္းကမ္းနဲ႔မညီတာေတြ႔ရင္ မေခ်ာင္ဘူး၊ ေရေရလည္လည္ အ႐ိုက္ခံရသလို ဆဲလ္ ခန္း (သီးျခား တိုက္ခန္း)ကိုပို႔ၿပီး ခ်ဳပ္ေႏွာင္တယ္။ သူတို႔ကိုယ့္ေရွ႕လာရပ္ရင္ ပံုစံအတိုင္းေခါက္ထားတဲ့ ေစာင္ေတြ၊ အဝတ္ေတြ ခါျပရတယ္။ ၿပီးေတာ့ တကိုယ္လံုး ရွာတယ္။ လက္ေျမႇာက္ေပးရတယ္။

ေထာင္ထဲေရာက္ၿပီး ၄ လေလာက္အၾကာမွာ အခန္းထဲက ကသဲတေယာက္ မေတာ္တဆ တိုက္လိုက္ရာက က်ေနာ့္ရဲ႕ မ်က္မွန္ က်ကဲြသြားတယ္။ ကံဆိုးခ်င္ေတာ့ မွန္ ၂ ဖက္လံုး ကဲြသြားတာ။ မွန္တဖက္က လံုးဝ သံုးမရေတာ့ေအာင္ ေလး ငါးစိတ္ကဲြသြားေပမယ့္ တဖက္ကေတာ့ သံုးစိတ္ေလာက္ ကြဲသြားတာ။ က်ေနာ့္မ်က္ေစ့က ဝါးတ႐ိုက္ေလာက္ေဝးတဲ့ လူဆုိရင္ေတာင္ မ်က္ႏွာ ဘယ္သူဘယ္ဝါ မသဲကဲြဘူး။ ေတာ္ေတာ္ကို မႈန္တာ။ ဒီေတာ့ နည္းနည္းႀကီးတဲ့ မွန္ကဲြစေလးတခုကိုေတာ့ လႊင့္မပစ္ရက္ဘူး။ လက္ညႇိဳးနဲ႔ လက္မေလးနဲ႔ကိုင္ၿပီး အေဝးၾကည့္မွန္အျဖစ္ သံုးရတယ္။ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြ၊ လူႀကီးေတြလာရင္ ခိုးၾကည့္ရတယ္။ လသာတဲ့ညေတြဆို ေထာင္နံရံကေနတက္လာတဲ့ လျပည့္ဝန္းဝန္းႀကီးကို ျပဴတင္းေပါက္ သံဇကာေတြၾကားကေနၾကည့္ရတဲ့အခါ မွန္ကဲြေလးေၾကာင့္ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ျမင္ရတာ။ ဒီမ်က္မွန္ကဲြေလးနဲ႔ပဲ သဘာဝအလွေတြ ႐ႈျမင္ခံစားၿပီး ေထာင္ထဲမွာ ကဗ်ာေလး၊ သီခ်င္းေတြ ေရးျဖစ္တာ။ 

ကဲြေနေသာမွန္တစဆိုေပမယ့္ က်ေနာ့္အတြက္ သိပ္ကို အဖိုးတန္တယ္။ မွန္ကဲြစေလးကို လက္ထဲအျမဲကိုင္ထားရတယ္။ ေစာေစာ Suching တပ္ေတြ လာၿပီဆိုရင္လည္း စည္းကမ္းအရ မွန္ကဲြကို အခန္းထဲဖြက္မထားရဲဘူး။ မိလို႔ အ႐ိုက္ခံရတာထက္ ခႏၶာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္းတခုလိုျဖစ္ေနတဲ့ မ်က္မွန္ကဲြေလးျပန္မရေတာ့မွာ စိုးရိမ္တာ။ ဒီေတာ့ မွန္ကဲြေလးကို က်ေနာ့္လက္ခလယ္နဲ႔ လက္ညိႇဳၾကားမွာညႇပ္ၿပီး ရွာေဖြေရးရဲေတြ ကိုယ့္နားေရာက္တာနဲ႔ အျမန္လက္ေျမႇာက္ေပးလိုက္တယ္။ သူတို႔က က်ေနာ့္လက္ေခ်ာင္းေတြမွာ အာ႐ံုစိုက္တာမဟုတ္လို႔ ေတာ္ေသးတယ္။ က်ေနာ့္ရဲ႕ သတိေကာင္းမြန္မႈေၾကာင့္လား၊ ဘုရားမလို႔လား မသိဘူး၊ မွန္ကဲြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တခါမွ ျပႆနာမတက္ဘူး။ က်ေနာ္လည္း ေထာင္ကလြတ္တဲ့အထိ အဲဒီပံုစံအတိုင္းပဲ ရင္ဆိုင္သြားတယ္။ 

ညေန ၆ နာရီ ညစာစားၿပီးရင္ ည ၉ နာရီဟာ အိပ္ခ်ိန္ပဲ။ မအိပ္ခင္ ဝိုင္းဖဲြ႔စကားေျပာ စလိုက္ေနာက္လိုက္နဲ႔။ ၿပီးရင္ အခန္းအျပင္က ထမင္းပန္းကန္နဲ႔ ပံုစံခြက္ေလးေတြကိုစီၿပီး တီးဝိုင္းစေတာ့တာပဲ။ တခါတေလ ကသဲအဆိုေတာ္ေတြလည္း မူးယစ္ေဆးအမႈနဲ႔ ေရာက္လာတတ္တယ္။ အဲဒီက်ရင္ အထူးပဲြပဲ။ တီးဝိုင္းကို ေစာေစာ စတယ္။ သာယာဝတီေထာင္က ကိုဝင္းေမာ္တို႔လို ဂစ္တာေတြ ဘာေတြေတာ့ လုပ္ခြင့္မရိွဘူး။ ႀကိဳးတပ္တူရိယာမပါတဲ့ ပါကားရွင္းနဲ႔ ပါးစပ္တီးလံုးသက္သက္ပဲ။ နာမည္ႀကီး ဟိႏၵဴ ႐ုပ္ရွင္ထဲက သီခ်င္းေတြ၊ ကသဲကား ဇာတ္ဝင္သီခ်င္းေတြနဲ႔ ပံုစံခြက္ ဗံုသံ၊ ပံုစံပန္းကန္းျပား တာပလာသံ ျမဴးျမဴးႂကြႂကြနဲ႔ေပါ့။ 

လူတေယာက္ဟာ သူအဆင္မေျပတဲ့ ဘယ္ေနရာပဲ ေရာက္ေနပါေစ... အႏုပညာနဲ႔ကိုယ္နဲ႔ တဲြရိွေနရင္ စိတ္က်ဥ္းၾကပ္မႈေတြကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္တာပဲ။ က်ေနာ္ဟာ ေထာင္ထဲက တစိမ္းတရံေတြ၊ ဘာသာမတူ၊ စကားမတူ၊ စ႐ိုက္မတူသူေတြၾကားမွာ ကိုယ့္အနာဂတ္ကို ကိုယ္ဖန္တီးခြင့္မရဘဲ စိတ္ဓာတ္ေတြၿပိဳက်ေနတာကို ကိုယ့္ရဲ႕ခံစားတတ္တဲ့ အႏုပညာစိတ္နဲ႔ပဲ ထိန္းမတ္ခဲ့ရတာပါ။ 

ကိုညိဳ 
၃၁၊ ေမလ၊ ၂၀၁၃


 

No comments: