Monday, February 25, 2013

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသို႔ ... အလည္ေရာက္ရွိျခင္း (ကမာပုလဲ)

ဒဂုန္တာရာ(သို႔) ပန္းႏုေရာင္အိုႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း 

၈၈၈၈ အေရးေတာ္ပံုႀကီး၏ ေနာက္ပုိင္းကာလ ၁၉၉၃-၉၄ န္းက်င္ေလာက္ဆီက ျဖစ္သည္။ သူ႔ကိုယ္သူ မဲဇာသို႔ ပို႔ထားေသာ ဆရာဒဂုန္တာရာ ေနထိုင္ရာ ေမွာ္ဘီေက်းလက္ ေနအိမ္သို႔ အမွတ္မထင္ ေရာက္ရွိသြားမိခဲ့သည္။ ရင္းႏွီးေနသည့္ စာေရးဆရာတဦးက ဆရာႏွင့္ သြားေရာက္ေတြ႔ဆံုရန္ ဒညင္းကုန္း ေမွာ္ဘီ လိုင္းကားေပၚအထိ လိုက္ပို႔သျဖင့္ ဆရာ့ဆီ ေရာက္ျဖစ္သြားျခင္း ျဖစ္သည္။ စိတ္ထဲတြင္ မဝံ့မရဲ။ မိတ္ေဆြ စာေရးဆရာ၏ "ဆရာက လူငယ္ေတြ အသံကို နားေထာင္ခ်င္ေနတာဗ်" ဆိုေသာ တိုက္တြန္းစကားသည္ ဆရာ့ဆီကို သြားျဖစ္ဖို႔ တြန္းအားတခု ျဖစ္ခဲ့သည္။ 

သူ႔စာေတြႏွင့္သာ ရင္းႏွီးကၽြမ္းင္ခဲ့သည္။ လူခ်င္း တခါဖူးမွ် မဆံုေတြ႔ဘူး၊ မကၽြမ္းင္ခဲ့ဘူးသျဖင့္ စိတ္ထဲက ျဖစ္မွဖစ္ပါ့မလားဟု ရင္ထဲ တထိတ္ထိတ္။ ေမွာ္ဘီ ေဘာ္လံုးစက္႐ံုေရွ႕ေရာက္ေတာ့ ကားေပၚမွဆင္းၿပီး လမ္းေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။ စက္႐ံုေဘးက ေျမနီလမ္းကေလးရဲ႕ သယ္ေဆာင္ရာအတိုင္း လယ္ကြင္းအစပ္ရွိ စက္႐ုံလုပ္သားမ်ား ေနထိုင္ရာ အိမ္စုကေလးဆီသို႔ ...။ 


လမ္းတြင္ ထိုအိမ္စုကေလးဘက္မွ ထြက္လာေသာ ပါဝါမ်က္မွန္တပ္ထားသည့္ အမ်ဳိးသမီးတဦးကို ေတြ႔ရသည္။ ျခင္းေတာင္းကေလးကုိဆြဲကာ အေပၚျဖဴ ေအာက္အျပာေရာင္တ္စံုႏွင့္။ ဆရာ၏ တူမျဖစ္သူ စာေရးဆရာမ ေဒၚသင္းျမစႏၵီ မ်ားလားဟု စိတ္ထဲ ေတြးထင္လိုက္မိသည္။ ထင္သည့္အတိုင္းပင္ အနားေရာက္ေတာ့ "ဦးေလးဆီ လာတာလား။ အိမ္မွာရွိတယ္" ဟု ေျပာသည္။ က်ေနာ္တို႔ကလည္း "ဟုတ္ကဲ့" ဟု ေျဖလိုက္သည္။ ဆရာမသည္ သူ အလုပ္ဆင္းရာ ေမွာ္ဘီ ေဘာ္လံုးစက္႐ံု ေဆးဌာနသို႔ ဆက္လက္ ထြက္ခြာသြားသည္။ 

ဆရာ ဒဂုန္တာရာ၏ မဲဇာေနအိမ္သို႔ ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္သြားသည္။ တထပ္တိုက္ပု လံုးခ်င္းအိမ္ ကေလးျဖစ္သည္။ ဆရာက အိမ္သို႔ဝင္ဝင္ျခင္း ဘယ္ဘက္အခန္းမွ ထြက္လာႀကိဳသည္။ ဧည့္ခန္းရွိ လမ္းမဘက္ လွည့္ခ်ိတ္ထားေသာ ဆရာ၏ မဲနယ္ေတာင္ ပန္းခ်ီကားကို ၾကည့္ကာ ဆရာ့ကို အိမ္ေရွ႕မွ ရပ္၍ အသံျပဳလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ 

'ကိုဘဟိန္းသည္ မခင္ႀကီးအား ခ်စ္သူဘကတည္းကပင္ အေတာ္ခ်စ္၏။ ၁၉၃၉ ခုႏွစ္ သီတင္းကၽြတ္ ေက်ာင္းပိတ္ရက္အတြင္းက သူႏွင့္က်ေနာ္ ရွမ္းျပည္သို႔ မႏၱေလးမွ ျဖတ္၍ သြားခဲ့၏။ ထိုစဥ္က မႏၱေလးသုိ႔ မင္းလတ္သေဘၤျဖင့္ ဆန္တက္လ်က္ရွိရာ ...´ ( ကုိဘဟိန္း ... သို႔မဟုတ္ ... ကဗ်ာ) 

"ဘယ္ကလာၾကတာလဲ"

ေစလႊတ္လိုက္ေသာ စာေရးဆရာ၏ အမည္ကို ေျပာျပလိုက္သည္။ မိမိတို႔ ေနရပ္ဇာတိကို ေျပာျပလုိက္ေသာအခါ ဆရာက "သာ္ ... ကုိ... တို႔ ၿမိဳ႕ကကုိး။ သူနဲ႔ေတာ့ အေတာ္ရင္းႏွီးတယ္။ သိတယ္"။ 

စကားဝိုင္းတြင္ က်ေနာ္တို႔က ဆရာ့ကို ေမးသည္ထက္ ဆရာ၏ အေမးမ်ားကို ႀကိဳးစားၿပီး ေျဖေနရသည္။ သူ႔စာေတြအေပၚ အျမင္၊ ခံစားမႈ။ ယေန႔ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ ကိစၥ။ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွ လူထု၏ အေျခအေန။ က်ေနာ္တို႔မွာ မနည္းႀကိဳးစား ေျဖေနရသည္။ ေဇာေခၽြးမ်ားပန္ကာ မမွားေအာင္၊ မၿဖီးမိေအာင္ အေတာ္ႀကိဳးစား ေျဖရသည္။ ေျဖရင္း၊ ေျပာရင္းက သိတာကို သိသည္။ ခံစားရသည္ကို ခံစားရသည့္အတိုင္း ေျပာသည္။ နားမလည္တာ၊ မသိတာ၊ မိမိတို႔မမီတာကို မမီသည့္အတုိင္း န္ခံေျပာသည္။ 

ထိုအခါ စကားဝိုင္းသည္ သက္င္လာေတာ့သည္။ စိတ္ထဲတြင္ လြတ္လပ္ရဲတင္းလာမိသည္။ ဆရာႏွင့္ ရင္းႏွီးကၽြမ္းင္လာသလို ခံစားရသည္။ တကယ္လည္း ရင္းႏွီးကၽြမ္းင္လာခဲ့ပါသည္။ ဆရာက "ႏိုင္ငံေရးလုပ္ရာမွာ ညီညြတ္ေရးက အေရးႀကီးတယ္ဗ်။ က်ေနာ္ေျပာတဲ့ ညီညြတ္ေရးက ကိုယ့္ဘက္က ညီညြတ္ေရးကို ေျပာတာ"

ၿပိဳကြဲသြားေသာ ဆိုဗီယက္႐ုရွအေပၚ ဆရာ့အျမင္ကို ေမးမိသည္။ ဒိုင္ယာလက္တစ္ကယ္ မယ္တီရီယာယ္လစ္ဇင္း ကို အေျခခံခဲ့ေသာ ဆိုဗီယက္ ႐ုရွ ဘာေၾကာင့္ၿပိဳကြဲခဲ့ပါသလဲဟု ေမးျခင္း ျဖစ္သည္။ ဆရာ့ အေျဖက တိုတိုကေလးပင္ျဖစ္သည္။ 

"ဒိုင္ယာလက္တစ္ မျဖစ္ေတာ့လို႔ေပါ့ဗ်ာ"

က်ေနာ္ႏွင့္ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းမွာ ေမးခြန္းမ်ားမ်ား မရွိ။ မေမးတတ္။ မေမးႏိုင္ ျဖစ္ေနသည္။ ဒါကို ဆရာက သိပံုရသည္။ က်ေနာ္တို႔အတြက္ စကားေၾကာင္း ေမးခြန္းမ်ားကို သူက ေမးေပးပါသည္။ ခု က်ေနာ္တို႔ ေနထိုင္ရာ နယ္ၿမိဳ႕ကေလးမွ လူထု အေျခအေနကို ေမးသည္။ က်ေနာ္တို႔က ၂၆ မိုင္ခန္႔ေဝးေသာ က်ေနာ္တို႔ၿမိဳ႔ႏွင့္ အျခားတၿမိဳ႕ကုိ လယ္ကြင္း၊ ျမစ္၊ ေခ်ာင္းမ်ား ျဖတ္၍ ကားလမ္းေဖက္ေနေၾကာင္း။ လူထုကို အဓမၼလုပ္အားေပး ခိုင္းေစေနေၾကာင္း၊ လမ္းမွာ တာဖို႔လမ္းမႀကီးျဖစ္ၿပီး လယ္ကြက္အမ်ားအျပား ပ်က္စီးေနေၾကာင္း၊ ေဆာင္းႏွင့္ ေႏြဦးရာသီျဖစ္၍ လုပ္အားေပးလူထုခမ်ာ ေရငတ္၊ မ္းပ်က္ေရာဂါျဖင့္ ေသဆံုးလ်က္ရွိေၾကာင္းေျပာျပသည္။ ဆရာက သူ႔ဟန္အတိုင္း လက္သည္းကုိက္ကာ နားေထာင္ေနသည္။ 

"လုပ္အားေပးေနသူေတြကုိ စစ္သားအခ်ဳိ႕နဲ႔ ရဲက ေသနတ္ေတြကိုင္ၿပီး ေစာင့္ၾကပ္တယ္ ဆရာ။ လူထုက မေက်နပ္ေပမဲ့ ဘာမွ် ခံမေျပာရဲ၊ ခံမလုပ္ရဲဘူး ဆရာ"

"မဟုတ္ေသးဘူး။ ျပန္မလုပ္ရဲဘူးလို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ သိပ္ၿပီး သီးမခံႏိုင္လြန္းရင္ ...."

စကားဝိုင္းက တိတ္သြားသည္။ က်ေနာ့္အေတြးထဲ ဆရာ၏ ႐ပ္ပံုလႊာ အဖြဲ႔အႏြဲ႔မ်ားဆီ ေရာက္သြားသည္။ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ (သို႔မဟုတ္) နရသိမ္ ေထာင္မွ အက်ဥ္းသား ..... 

'ျပန္ေခ်ဦးမယ္ဗ်ာ သစ္ကိစၥတခုက စာရလို႔ ေပါက္ေခါင္းဘက္ ဆင္းရဦးမယ္။ ေနာက္ လာဦးမွာပဲ။ ကိုသိန္းေဖနဲ႔လည္း ေတြတယ္ဗ်ဳိ႕။ အဲဒါေတြ ျပည္ေထာင္ထဲ ေဖုိ႔ ယူလာခဲ့တယ္။ 

ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ေတာခိုသည့္ရက္က လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးမွားေၾကာင္း ေရးထားေသာ ကိုသိန္းေဖ၏ စာတမ္းျဖစ္သည္။ က်ေနာ္က ထိုစာတမ္းအား ေဖန္ရွင္းလင္းျပသည္။ ကိုတင္ေအာင္သည္ က်ေနာ္၏ ေဖန္ခ်က္ကို စဥ္းစားေနသည္။' ( ႐ုပ္ပံုလႊာ ၊ ဒဂုန္တာရာ၊ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္ထုတ္ေ

ဆရာက သူ႔ကိုယ္သူ ဘာ့ေၾကာင့္ ပန္းႏုေရာင္ဟု တင္စားသည္ကို နားလည္သလိုလို ခံစားလာရသည္။ ဆရာသည္ ကိုဘဟိန္းႏွင့္အတူ ဧရာတီျမစ္႐ိုးတေလွ်ာက္ မႏၱေလးအထိ မင္းလတ္ႏွင့္ ဆန္တက္ခဲ့သည္။ မႏၱေလးမွတဆင့္ ရွမ္းျပည္သို႔ ဆက္တက္သည္။ ထိုမွတဆင့္ ...။ ခရီးပန္းတိုင္သို႔ မေရာက္ခဲ့။ ေထာက္လွမ္းေရးက တားဆီးၿပီး လာလမ္းအတိုင္းျပန္ရန္ ကားေပၚျပန္တင္ေပးလိုက္သည္။ ကိုဘဟိန္းႏွင့္ ဆရာ၏ ထိုခရီးကား ဗမာျပည္လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္၊ ေတာ္လွန္ေရး မဟာမိတ္ရွာေဖြရန္ ခရီးပင္ ျဖစ္သည္။ 

၁၉၆၃ ခုႏွစ္တြင္ ဗိုလ္ေနင္းက ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေခၚသည္။ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးရန္ ရန္ကုန္သို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။ သခင္စုိး၊ မန္းဘဇန္ စသည့္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား သက္ဆိုင္ရာအဖြဲ႔အစည္း ကိုယ္စားျပဳေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ မွ ရဲေဘာ္ေဌး၊ ဗိုလ္ေဇယ် (အဆိုေတာ္ ေဟမာေနင္း၏ အဖိုး) တို႔အဖြဲ႔ ေရာက္ရွိလာသည္။ ဒဂုန္တာရာသည္ ရဲေဘာ္ေဌး၊ ဗိုလ္ေဇယ်တို႔ႏွင့္အတူ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၏ဖခင္ႀကီး ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းႏွင့္ သြားေရာက္ေတြ႔ဆံုခဲ့သည္။ ေတာထဲမွ ဥကၠ႒၏လက္ေဆာင္ ပ်ားရည္ ႏွင့္ ေဒါင္းတေကာင္ (ႏွစ္ေကာင္ျဖစ္သည္။ တေကာင္မွာ လမ္းခရီးတြင္ ေသဆံုးသြားသည္ဟု သိရသည္) ကုိ ေပးအပ္ကာ ဆရာႀကီး၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အဆံုးအမကို ခံယူခဲ့ၾကသည္။ 

ဗိုလ္ေနင္း၏ ဇာတိ႐ုပ္ကား ေပၚေလၿပီ။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲကို တက္သတ္ ရပ္စဲလိုက္သည္။ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႔အစည္း အသီးသီးမွ ကိုယ္စားလည္မ်ား ေတာထဲသို႔ ျပန္သြားရသည္။ ေနာက္ကေန ဓတ္ပံုလိုက္႐ိုက္ကာ `ျပည္သူကို သူတို႔ေက်ာခိုင္းသြားၾကေလၿပီ´ ဟု စာလံုးမည္း ေခါင္းစဥ္ႀကီးျဖင့္ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္တို႔တြင္ ေျဗာင္လိမ္ကာ ႏိုင္ငံေရး အျမတ္ထုတ္ခဲ့သည္။ ရက္မ်ားမၾကာမီ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ တက္ကြလႈပ္ရွားခဲ့သူ ကုိေဌးၿမိဳင္ (ေခၚ) ဆရာ ဒဂုန္တာရာ ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းခံရသည္။ သူ႔စာထဲက ဆိတ္ဖလူးရနံ႔ သင္းပ်ံ႕ေမႊးလႈိင္ေနေသာ အရပ္၊ အင္းစိန္ အက်ဥ္းေထာင္၊ အက်ဥ္းတိုက္သို႔ ....။ 

"ေနဦး က်ေနာ္ ခင္ဗ်ားတို႔ကို လၻက္ရည္ၾကမ္း က်ဳိတိုက္မယ္"

"ဟာ ေနပါေစဆရာ။ မလုပ္ပါနဲ႔"

ဆရာ့ မ်က္လံုးသည္ လံုး ကြယ္လုနီးပါး အေျခအေနဟု သိရသည္။ ကြယ္လြန္သူ ဆရာ ျမသန္းတင့္သည္ မကြယ္လြန္မီ မ်က္လံုးကို ခြဲစိတ္ကုသခဲ့ရာ ေကာင္းသြားခဲ့သည္။ ဆရာ့ကိုလည္း သူ႔မိတ္ေဆြ ရဲေဘာ္မ်ားက မ်က္လံုးကုိ ခြဲစိတ္ကုသဖို႔ တိုက္တြန္းၾကသည္။ ဆရာက ျငင္းသည္။ မခြဲစိတ္၊ မကုသဘဲနခဲ့သည္။ 

"ရပါတယ္ဗ်။ က်ေနာ္ ခင္ဗ်ားတို႔ကို လၻက္ရည္ၾကမ္း က်ဳိတိုက္ရမွာေပါ့"

ဆရာသည္ ဧည့္ခန္းနံရံကို စမ္းကာ၊ စမ္းကာျဖင့္ မီးဖိုရွိရာသြားေနသည္။ 

"ေရေႏြးက လွ်ပ္စစ္ ေဂါက္နဲ႔ တည္ရမွာဗ်။ ခဏေလးပါဗ်ာ"

ထိုစဥ္ သံုးႏွစ္၊ ေလးႏွစ္ အရြယ္ခန္႔ ကေလးမငယ္တဦး အေျပးအလႊား အိမ္ထဲင္လာသည္။ တက္ခံတြင္ သြားေရာက္ ေဆာ့ကစားေနပံုရသည္။ ေခၽြးေတြ သံေတြႏွင့္ အေမာတေကာ။ သူမက 

"သာ္ ... ဧည့္သည္ေတြ ေရာက္ေနတာကိုး" ဟု ေျပာေျပာဆိုဆို ျပန္လည္ ေျပးထြက္သြားခဲ့သည္။ သူမသည္ ဆရာမ သင္းျမစႏၵီ၏ သမီးေလး၊ ဆရာဒဂုန္တာရာ၏ ေျမးျဖစ္သူ တာရာေဒဝီ ကေလးပင္ ျဖစ္သည္။ 

+ ဆရာဒဂုန္တာရာသည္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး တက္ကြလႈပ္ရွားခဲ့သျဖင့္ ၁၉၆၃ ခု၊ ႏိုင္ဘာလ ၁၈ ရက္ေန႔တြင္ အင္းစိန္အက်ဥ္းေထာင္တိုက္တြင္ ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းခံခဲ့ရသည္။ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၅ ရက္ေန႔တြင္ ျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္ခဲ့သည္။ 

ကမာပုလဲ 
၁၁၊ ၁၁၊ ၂၀၁၁။ 
တန္ေဆာင္တုိင္ လျပည့္ေက်ာ္ တစ္ရက္ေန႔


 

No comments: